abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:32:11 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48807067
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:29 schreef Cahir het volgende:
Waarom komt moeder eigenlijk niet meer terug? En de vader wel?

Beseft de vader wel dat de moeder weg is?
Moeder is verjaagd. Er wordt ook wel gespeculeerd dat ze verongelukt is.

Er was anders altijd aflossing van de wacht, hij zal wel beseffen dat ze weg is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_48807133
De zwakke zit nu opeens op een andere plek, heeft ie dit zelf gedaan of? Dit is wel een gunstigere plek ivm met voeden denk ik.
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:36:54 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48807160
Die kleine is al een paar keer overgeslagen bij het voederen. ZIjn krachten zullen alleen nog maar achteruit gaan, vrees ik.
pi_48807270
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:35 schreef Cahir het volgende:
De zwakke zit nu opeens op een andere plek, heeft ie dit zelf gedaan of? Dit is wel een gunstigere plek ivm met voeden denk ik.
Ja hij loopt nog weleens wat stukjes. Maar ik ben bang dat bij de volgende voederbeurt die andere twee er als de kippen bij zullen zijn. Laten we hopen dat ie de volgende keer wat krijgt. Ik vraag me af of ze die zwakke er niet uit kunnen halen om hem te redden. Maar misschien is dat te gevaarlijk omdat vader dan misschien ook het nest verlaat.
pi_48807305
Ik heb de cam voor nu ook maar even uitgezet. Heb net een stukje meegekregen na het voederen n het is echt zo triest. Ik kan alleen maar hopen dat het snel opgeeft, het niet een nog langere lijdensweg wordt.
Please don't sit on my imaginary friend
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:45:03 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48807326
Het beleid is om niet in te grijpen.

Het is natuurlijk een absurde situatie dat we zo mee kunnen kijken, en daardoor zo kunnen meeleven. Het is de dagelijkse praktijk dat niet alle kuikens het halen. Zopas hebben de valkjes een merel verorberd. De kans is natuurlijk groot dat die merel ook een nest jongen te verzorgen had...
pi_48807372
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:45 schreef Lienekien het volgende:

Het is natuurlijk een absurde situatie dat we zo mee kunnen kijken, en daardoor zo kunnen meeleven. Het is de dagelijkse praktijk dat niet alle kuikens het halen. Zopas hebben de valkjes een merel verorberd. De kans is natuurlijk groot dat die merel ook een nest jongen te verzorgen had...
Ja maar die hebben geen webcam, dus word er ook geen ophef over gemaakt. Bij deze wel
pi_48807448
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:45 schreef Lienekien het volgende:

Als je zoiets laat zien en er niets aan doet is dat wanbeleid, want je weet dat mensen meekijken en dan moet je daar je beleid maar op aanpassen. Natuurlijk is het zo dat een door de slechtvalk gevangen vogel zelf ook een nest kan hebben, maar daar kijken we niet met mee. Dat is nogal een verschil!!! Als je mensen mee laat kijken zul je als Vogelbescherming daarin je verantwoordelijkheid moeten nemen en er dus voor moeten zorgen dat je je dieren zo goed mogelijk "verzorgt", in ieder geval dat je probeert dieren niet onnodig te laten lijden. Dat doe je namelijk bijvoorbeeld in een dierentuin ook, ook daar kijken mensen mee, en worden dieren zo goed mogelijk verzorgd en in leven gehouden. Dit is op zich een natuurlijke situatie, maar met 1 groot verschil en dat is dat er duizenden mensen meekijken.
pi_48807497
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 08:07 schreef Lienekien het volgende:
Helaas lijkt het vanochtend alsof de kleinste de strijd heeft moeten staken. 't Beestje ligt (op sterven na) dood in een hoekje.
Het ziet er idd niet goed uit voor die kleine. Het piept nog wel, maar de twee andere kuikens zien er duidelijk beter uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48807534
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:50 schreef kikkererwt het volgende:
Als je zoiets laat zien en er niets aan doet is dat wanbeleid, want je weet dat mensen meekijken en dan moet je daar je beleid maar op aanpassen. Natuurlijk is het zo dat een door de slechtvalk gevangen vogel zelf ook een nest kan hebben, maar daar kijken we niet met mee. Dat is nogal een verschil!!! Als je mensen mee laat kijken zul je als Vogelbescherming daarin je verantwoordelijkheid moeten nemen en er dus voor moeten zorgen dat je je dieren zo goed mogelijk "verzorgt", in ieder geval dat je probeert dieren niet onnodig te laten lijden. Dat doe je namelijk bijvoorbeeld in een dierentuin ook, ook daar kijken mensen mee, en worden dieren zo goed mogelijk verzorgd en in leven gehouden. Dit is op zich een natuurlijke situatie, maar met 1 groot verschil en dat is dat er duizenden mensen meekijken.
Als je niet tegen de natuur kan, moet je niet kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48807574
Ik begrijp je standpunt wel Kikkererwt maar ik deel hem niet. Hoe vaak ik met tranen in de ogen zit bij Discovery omdat de natuur zijn wrede kanten heeft.
Omdat dit valkenpaar (nu pa) een nestkastje heeft uitgezocht om te broeden is geen reden om in te grijpen omdat je ziet wat er fout gaat.
pi_48807576
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hhahaah, wat een lulkoek. Dus als een hond jouw kat afmaakt dan laat je het gebeuren en kijkt er niet naar onder het mom "het is de natuur"?
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:13 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48807589
quote:

[..]

Ik ben het ook niet met je eens, kikkererwt. Omdat wij toevallig in staat worden gesteld om mee te kijken, vind ik niet dat wie dan ook verantwoordelijk is om ons een happy end te garanderen.
pi_48807593
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:57 schreef kikkererwt het volgende:
Hhahaah, wat een lulkoek. Dus als een hond jouw kat afmaakt dan laat je het gebeuren en kijkt er niet naar onder het mom "het is de natuur"?
Je hoeft je standpunt niet met drogredenaties te gaan verdedigen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:37 #115
156146 Bron
Positive user
pi_48807599
quote:

[..]

Niet kijken? Waarom zou je hiernaar gaan kijken? Kan me wel iets vrolijkers voorstellen om naar te kijken. Dat neemt niet weg dat dit gewoon de natuur is.

Er sterven dagelijks 20.000 kinderen als gevolg van te weinig water en voedsel, dat is ook de natuur, maar ik weet zeker dat daar geen livestreams van zijn...
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:58:56 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48807605
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:57 schreef kikkererwt het volgende:

[..]

Dat is geen vergelijk.
pi_48807616
oei, dit wordt een nare discussie ben ik bang
pi_48807666
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:57 schreef Quembel het volgende:
Ik begrijp je standpunt wel Kikkererwt maar ik deel hem niet. Hoe vaak ik met tranen in de ogen zit bij Discovery omdat de natuur zijn wrede kanten heeft.
Omdat dit valkenpaar (nu pa) een nestkastje heeft uitgezocht om te broeden is geen reden om in te grijpen omdat je ziet wat er fout gaat.
Ik zeg ook niet dat je alle wrede dingen die in de natuur gebeuren allemaal maar moet voorkomen etc etc.
Maar WEL als je deze broedkast uitroept tot BIG BROTHER broedkast en het publiekelijk bezit maakt en vervolgens laat je dagenlang een jong vogeltje lijden. Dat maakt het voor mij een heel ander verhaal. Maar ik ben het wel met je eens voor wat betreft de wreedheid: dat gebeurt nu eenmaal. Pa komt ook steeds met een vogel binnen en scheurt hem voor mijn ogen aan stukken, alsof dat niet wreed is.
pi_48807696
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:59 schreef Quembel het volgende:
oei, dit wordt een nare discussie ben ik bang
Hahhaha, nee hoor, vrees niet. Mensen mogen van mening verschillen, een nare discussie ga ik er niet van maken in ieder geval.
pi_48807713
Mooi dan ga ik er toch nog even tussenuit, nog wat plantjes voor op mijn balkonnetje kopen.
pi_48807765
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:05 schreef Quembel het volgende:
Mooi dan ga ik er toch nog even tussenuit, nog wat plantjes voor op mijn balkonnetje kopen.
Gelijk heb je, ik zoek mijn tuintje nog maar even op. Geniet!
pi_48807782
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je hoeft je standpunt niet met drogredenaties te gaan verdedigen.
Ach ik weet het, het is wat vergezocht. Maar goed, we verschillen hierin van mening, we zullen er ook niet uitkomen. Geeft niks.
pi_48807834
- edit -
pi_48811358
Ha! Pa laat zich niet van prooi beroven door S2! Die zat even hevig piepend in het kastje en ging daarna op het buitenplankje zitten toekijken hoe de vader de jongen voerde!
pi_48811487
de buitenwebcam loopt voor op de binnenwebcam
pi_48811544
die andere is nu echt dood denk ik..
pi_48811605
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:08 schreef Cahir het volgende:
die andere is nu echt dood denk ik..
Ja, die beweegt al een tijdje niet meer
pi_48811628
hij bewoog
pi_48813732
De twee bewegende kuikens hebben net weer eten gehad. Die ander doet helemaal niets meer.
pi_48815356
Ook niet piepen Isa? Nu het donkerder in het hok is is het ook moeilijker te zien.
Ik hoop het echt voor dat kleintje dat ze is gegaan.
pi_48815410
Op het forum van planet denken ze dat hij tussen 20:00 en 20:30 is overleden.
Ik heb ook geen beweging meer gezien in het afgelopen uur.

Dat ze maar mag vliegen over de eeuwige jachtvelden.
pi_48815476
hi, dat zeg je mooi
pi_48816941
JA zo gaat dat.

Als mensen echt zo begaan zijn met de dieren en de natuur zoals sommigen hier beweren moeten ze niet ingrijpen en niks doen maar juist heel veel laten.
Nu is er een merel door een slechtvalk gepakt die er zijn jongen mee voerde, hoeveel merels worden er niet kapot gereden door auto's en sterven in de goot?
De slechtvalk was verdwenen uit NL dankzij alle natuurliefhebbers die leiver goedkoop bespoten voedsel hebben dan eten van biologische oorsprong.

Etc.

Falcon Power!
  zondag 29 april 2007 @ 09:22:23 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48825730
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Op het forum van planet denken ze dat hij tussen 20:00 en 20:30 is overleden.
Ik heb ook geen beweging meer gezien in het afgelopen uur.

Dat ze maar mag vliegen over de eeuwige jachtvelden.
Ik heb 't zelf niet gezien, maar op datzelfde forum staat te lezen dat het kleintje toch na die tijd nog tekenen van leven gaf, maar tegen het eind van de avond toch is overleden.

Het lijkje ligt er onaangeroerd. De andere twee kuikens zitten in de hoek waar hij ligt, omdat daar de zon nu naar binnen schijnt.
pi_48825979
Op het planet forum staat ook dat de jongen sinds gisteravond niet meer gevoederd zijn en dat een poging die pa deed strandde omdat S2 de prooi pikte. Op dit moment zit S2 links achter de kast te wachten.
pi_48826086
Verrek, dat is voor het eerst dat ik zie dat S2 naast de kast zit
pi_48826415
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:59 schreef Quembel het volgende:
Verrek, dat is voor het eerst dat ik zie dat S2 naast de kast zit
Volgens de luitjes op het forum van planet is het Pa die daar zit en S2 die net even in de kast kwam kijken. Maar die is weer weg.
pi_48826839
Daar ontstond ook even verwarring bij mij, de valk die binnen kwam was inderdaad S2 (herkenbaar aan zijn grootte).
En dan zie je op dezelfde plek waar je net keek nog steeds een vogel zitten... die niet van zijn plaats geweken is...

Ksssttttt. Pa ga jagen en niet een beetje in de zon hangen. Ach hij mag ook uitrusten, het is al zwaar genoeg zo alleen
pi_48831209
Ah eindelijk weer een voederbeurt. Na een vruchteloze poging vanmorgen is Paps eindelijk teruggekeerd met prooi. De kuikens vallen gretig aan. Zo gretig dat ze het eten uit elkaars snaveltje proberen te rukken.
Vooralsnog zijn ze alleen.

En zonder tussenkomst van S2 hebben ze het maaltje kunnen verorberen.
De kuikens waggelen na het maal direct terug naar het hoekje van het nestkastje

[ Bericht 5% gewijzigd door Quembel op 29-04-2007 13:51:14 ]
pi_48831318
Zo die 2 kuikens krijgen nu even goed te bikken, Pa propt ze goed vol!

Die andere is echt dood hoor...........
  zondag 29 april 2007 @ 13:47:39 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48831355
Ja, daar twijfelt niemand aan.
  zondag 29 april 2007 @ 13:53:04 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48831496
Een ongestoorde voederpartij. Dat stemt hoopvol.
pi_48834420
Ja super hoor! Dacht even dat Pa er de brui aan gegeven had en er met zijn nieuwe liefde vandoor was. Maar niets is minder waar, hij is zijn kids niet vergeten.
pi_48841516
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:22 schreef Lienekien het volgende:

Ik heb 't zelf niet gezien, maar op datzelfde forum staat te lezen dat het kleintje toch na die tijd nog tekenen van leven gaf, maar tegen het eind van de avond toch is overleden.
Wat zielig dat het kuiken nog zo lang geleefd heeft eigenlijk Ik heb het beeld langere tijd aangehad, maar geen enkel teken van leven meer gezien. Op het forum dachten ze toen ook al dat het was overleden.

Vraag me af of ze (de andere twee kuikens en pa) het overleden jong in het nest laten.
pi_48843228
Maar nu is het bijna 4 uur geleden de laatste maaltijd. en dat is lang voor die jonge vogels, hij moet wel snel met eten komen zondar dat S2 het afpakt.
Die schijnt nog steeds in de buurt te bivakkeren...

Met Pa overigens.
pi_48843337
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:25 schreef WitteWaker het volgende:
Maar nu is het bijna 4 uur geleden de laatste maaltijd. en dat is lang voor die jonge vogels, hij moet wel snel met eten komen zondar dat S2 het afpakt.
Die schijnt nog steeds in de buurt te bivakkeren...

Met Pa overigens.
Weer een voeding en deze keer succesvol!
pi_48843481
Ik had het nog niet geschreven of Pa kwam met een vogel aangevlogen.
Met in zijn kielzog S2, maar tot nog toe heeft ze de prooi nog niet gejat en krijgen de jongen te eten van Pa.

Een grote vogel is het niet maar ze hebben weer wat!
pi_48847900
Nu 3 uur verder, geen eten meer aangeleverd.

Alleen het mannetje is over, een vrouwtje is groter en kan grotere prooien aanleveren.
Ben benieuwd of ze het gaan redden....
pi_48848385
haha ik breng geluk, want ik kijk net even en Pa is een enorme duif aan het fileren voor zijn kinderen!
S2 is niet te bekennen..
pi_48849828
Blij te horen dat er nog twee voedingen geweest zijn.
Tot nu toe heb ik er wel vertrouwen in dat zeker een van de twee, dat brutale kuiken, het gaat redden. Als Pa maar niet voor de lokroep van S2 valt en zijn jongen eten blijft brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')