abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:58:47 #201
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47759587
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:25 schreef Jerruh het volgende:

[..]

je zegt gewoon: hij is links dus ik vind het niet erg.

punt.
Neen, JIJ WILT dat ik dat zeg
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47760172
- Topic verkloten -

[ Bericht 95% gewijzigd door Drugshond op 28-03-2007 21:50:06 ]
pi_47760257
- Gelieve geen topics verkloten. -

[ Bericht 44% gewijzigd door Drugshond op 28-03-2007 21:50:22 ]
pi_47760542
serieuze posters die niet dansen op een graf, laten we de trollertjes hier maar negeren en over de inhoud verder gaan, het is er ernstig genoeg voor

Ondanks het gevoel van opluchting dat er iemand is gepakt en bewondering voor de politie dat er een bekennende verdachte is en het geen coldcase geworden is, vraag ik me toch af of we nu wel zoveel weten.

Zomaar wat vragen:
- het ging aanvankelijk om een dader die wegliep, met sporttas, en een auto met 2 inzittenden. Waarom gaat de politie er nu vanuit dat hij alleen heeft gehandeld.

- er wordt nu gefocusset op dat hij ooit in Nijmegen in de kraakscene actief was maar hij blijkt nauwelijks contact met Seveke te hebben gehad en al 17 jaar geleden daar uit de scene te zijn gestapt en er blijkt vooralsnog niets van enig contact of conflict de laatste jaren tussen beiden.

- Blijkbaar is dit iemand die geld erg belangrijk vindt, getuige de verschillende geldovervallen die hij heeft gepleegd. Geld zou dus een belangrijk motief geweest zijn. Bij Seveke zelf viel niet zoveel te halen dus waar zou hij dan aan verdiend kunnen hebben?

Zoals wel vaker roept zo'n aan houding meer vragen op dan dat er nu antwoorden zijn.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 19:26:42 #205
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47760612
Goedzo SCH, geld noem je al, nu de drugs nog.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47760822
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:24 schreef SCH het volgende:
serieuze posters die niet dansen op een graf, laten we de trollertjes hier maar negeren en over de inhoud verder gaan, het is er ernstig genoeg voor

............
ernstig? er worden jaarlijks iets van +/- 200 moorden gepleegd naar ik meen, en dit is er eentje van, en dan ook nog een moord in het criminele circuit. Moorden door loslopende TBS'ers, moorden op kinderen, dát is ernstig. Daarom verbaast de naar mijn idee ongebruikelijke zware inzet van de politie mij ook ten zeerste.
pi_47760916
Moorden met een mogelijk politieke lading liggen gevoelig, zeker de afgelopen jaren, da's niet zo gek. En dit is nog steeds een moord met een mogelijk politieke lading.
pi_47761004
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:35 schreef SCH het volgende:
Moorden met een mogelijk politieke lading liggen gevoelig, zeker de afgelopen jaren, da's niet zo gek. En dit is nog steeds een moord met een mogelijk politieke lading.
Ik moet zeggen dat ík hier zo snel geen politieke lading zie.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 19:39:44 #209
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47761071
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:35 schreef SCH het volgende:
Waar blijkt dat uit????
pi_47761111
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alles ligt nog open voor mijn gevoel. Zal de komende dagen wel meer bekend worden over de dader en zijn achtergrond, misschien dat het dan wat duideijker wordt waar hij stond, wat zijn contacten waren en waar hij zich de laatste jaren mee bezig hield.
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:45:47 #211
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_47761316
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het hele topic gaat het al van de linksen dit, de linksen dat, de kogel kwam van links hahaha. Dus er is wel degelijk een politieke lading, of die wordt althans door een aantal mensen gevoeld.
pi_47761396
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:45 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het hele topic gaat het al van de linksen dit, de linksen dat, de kogel kwam van links hahaha. Dus er is wel degelijk een politieke lading, of die wordt althans door een aantal mensen gevoeld.
Er lopen hier randdebielen rond inderdaad, maar blijkens de feiten is dit waarschijnlijk weinig anders dan een doorsnee moord onder bekenden.
pi_47761863
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Alles ligt nog open voor mijn gevoel. Zal de komende dagen wel meer bekend worden over de dader en zijn achtergrond, misschien dat het dan wat duideijker wordt waar hij stond, wat zijn contacten waren en waar hij zich de laatste jaren mee bezig hield.
Je zeurt, alleen omdit dit menneke een kraker en linkse activist is vind je het nodig om er over te discussieren.
Wees blij dat het een crimineel is en niet een normale burger die niets heeft misdaan.
pi_47761893
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er lopen hier randdebielen rond inderdaad, maar blijkens de feiten is dit waarschijnlijk weinig anders dan een doorsnee moord onder bekenden.
Waar baseer je dat op? Het lijkt er helemaal niet op dat ze elkaar kenden, althans niet recentelijk.
pi_47761958
wat maakt het uit waar de kogel vandaan kwam, hij was er
pi_47762328
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef sybsyb het volgende:
Wat is dit nou weer voor een zieke reactie?
Dat is eens wat anders...
pi_47762357
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef sybsyb het volgende:
Nu nog eentje voor Wilders

(belachelijke reacties roepen andere belachelijke reacties op)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2007 20:10:09 ]
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:10:32 #218
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47762421
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nu nog eentje voor Wilders
Waarom vergelijk je een crimineel en parasiet met een politicus?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47762459
ON-topic graag
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:13:51 #220
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47762533
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Omdat mensen dit net zo van wildrs vinden als jij van seveke. met dezelfde sterke onderbouwing...

Elke doodgeschoten mens is overbodig en verwerpelijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47762800
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Het lijkt er helemaal niet op dat ze elkaar kenden, althans niet recentelijk.
"De Rotterdamse verdachte kende het slachtoffer uit het krakersmilieu. In de jaren negentig woonde de man in Nijmegen, waar hij Sévèke leerde kennen"

Van de Frontpage.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:20:46 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47762871
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

"De Rotterdamse verdachte kende het slachtoffer uit het krakersmilieu. In de jaren negentig woonde de man in Nijmegen, waar hij Sévèke leerde kennen"

Van de Frontpage.
Het woord 'recentelijk' is je vreemd? De jaren 90 waren 6 jaar voor de moord al afgelopen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:22:18 #223
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47762941
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat mensen dit net zo van wildrs vinden als jij van seveke. met dezelfde sterke onderbouwing...

Elke doodgeschoten mens is overbodig en verwerpelijk.
O ik wist niet dat Wilders veroordeeld is geweest voor strafbare feiten en daarnaast werkt Wilders ook gewoon voor zijn geld.
pi_47763036
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het woord 'recentelijk' is je vreemd? De jaren 90 waren 6 jaar voor de moord al afgelopen.
Het woord recentelijk is me niet vreemd, maar in tegenstelling tot SCH hecht ik daar geen belang aan. Waar het mij om gaat is dat ze elkaar kenden, de basis voor een moord hoeft helemaal niet recent te zijn gelegd.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:26:36 #225
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47763142
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:22 schreef LENUS het volgende:

[..]

O ik wist niet dat Wilders veroordeeld is geweest voor strafbare feiten en daarnaast werkt Wilders ook gewoon voor zijn geld.
Zo zie je maar hoe simpel de onderbouwingen zijn.
Seveke werkte ook en hielp andere mensen
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47763203
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:10 schreef LENUS het volgende:

[..]

Lees lekker wat je wilt, en vooral niet m'n zin tussen haakjes quoten die eronder staat. Dag Stalin!
pi_47763379
tvp straks even lezen wie het gedaan heeft .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47763389
Tsja het motief blijft natuurlijk de grote vraag.
Als ze elkaar al een hele tijd niet gesproken hebben komt een moord wel uit de lucht vallen.
Waarom zolang wachten als er iets persoonlijks speelt....
Dat is eens wat anders...
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:31:42 #229
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47763406
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lees lekker wat je wilt, en vooral niet m'n zin tussen haakjes quoten die eronder staat. Dag Stalin!
aaaaah de argumententrommel is leeg, vind ik niet erg hoor En dit is al de 2e keer dat ik in dit topic wordt uitgescholden door een linkse user. Eerst een mongool en nu is het weer Stalin, hmmmm geeft te denken
pi_47763611
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:31 schreef LENUS het volgende:

[..]

aaaaah de argumententrommel is leeg, vind ik niet erg hoor En dit is al de 2e keer dat ik in dit topic wordt uitgescholden door een linkse user. Eerst een mongool en nu is het weer Stalin, hmmmm geeft te denken
Hmm nee, ik scheld je niet uit hoor. Niet gelijk gaan huilen. Het was meer een soort van verwijzing naar Russische propagandafoto's, waar soms mensen zomaar op werden weggewerkt. Het was een grapje, aangezien je ook mijn onderste zin had weggelaten. Maar goed, laat maar, humor is aan jou niet besteed waarschijnlijk. Zoals je zegt: het geeft te denken. De enige die dat niet doet is waarschijnlijk jij, maar vooruit. Ik zal je geen Stalin meer noemen. Bovendien is de argumententrommel niet leeg. Zoals ALTIJD lees jij gewoon weer eens om de argumenten heen.
pi_47764225
de vraag is waar hij zijn wapens en explosieven gekocht heeft en waar hij heeft leren schieten.
Iemand die een opslagruimte huurt kan je moeilijk een kraker noemen
pi_47764336
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:47 schreef NLweltmeister het volgende:

Iemand die een opslagruimte huurt kan je moeilijk een kraker noemen

Ja, blijkbaar zit deze man niet meer in het krakerscircuit. Wellicht heeft hij - toen hij nog in het circuit zat - wat extreem linkse moorden gepleegd waar Seveke van af wist. Misschien is er ruzie ontstaan en heeft Seveke gedreigd naar de politie te stappen. Dit zal deze man echter nooit zomaar toegeven natuurlijk, als het al waar is.
pi_47764562
het kan idd van alles zijn, die vent schijnt ook het GWK in Nijmegen overvallen te hebben, vrijdag zullen we wel meer horen.
pi_47764573
Wat bezielt mensen om te bekennen?
Is dat omdat ze nachtenlang door popo zijn getreiterd/bang gemaakt?
Wie doet nou ziets?
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
pi_47764708
Trouwens wel een utkomst voor de infiltranten, dat A. Die man zelf uit het krakerscircuit kwam
B. die man alleen opereerde.

En wat doen buitenlandse opsporingsdiensten bemoeien met naderlendse?
pi_47764757
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:54 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Wat bezielt mensen om te bekennen?
Is dat omdat ze nachtenlang door popo zijn getreiterd/bang gemaakt?
Wie doet nou ziets?
Uhm, een slecht geweten? Genoeg bewijs? Geintimideerd door de politie? Jezelf verlullen door een stomme / foute opmerking? Het kan van alles zijn.
pi_47764825
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:57 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Trouwens wel een utkomst voor de infiltranten, dat A. Die man zelf uit het krakerscircuit kwam
B. die man alleen opereerde.

En wat doen buitenlandse opsporingsdiensten bemoeien met naderlendse?
Uhm, hij zat in Spanje waar hij ook niet altijd even lief is geweest als ik het zo mag geloven. Daarnaast was er een Internationaal Opsporingsbevel, naar aanleiding van overvallen in Utrecht en Nijmegen.
pi_47764828
opgehelderd
pi_47764874
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:24 schreef SCH het volgende:

Ondanks het gevoel van opluchting dat er iemand is gepakt en bewondering voor de politie dat er een bekennende verdachte is en het geen coldcase geworden is, vraag ik me toch af of we nu wel zoveel weten.

Zomaar wat vragen:
- het ging aanvankelijk om een dader die wegliep, met sporttas, en een auto met 2 inzittenden. Waarom gaat de politie er nu vanuit dat hij alleen heeft gehandeld.

- er wordt nu gefocusset op dat hij ooit in Nijmegen in de kraakscene actief was maar hij blijkt nauwelijks contact met Seveke te hebben gehad en al 17 jaar geleden daar uit de scene te zijn gestapt en er blijkt vooralsnog niets van enig contact of conflict de laatste jaren tussen beiden.

- Blijkbaar is dit iemand die geld erg belangrijk vindt, getuige de verschillende geldovervallen die hij heeft gepleegd. Geld zou dus een belangrijk motief geweest zijn. Bij Seveke zelf viel niet zoveel te halen dus waar zou hij dan aan verdiend kunnen hebben?

Zoals wel vaker roept zo'n aan houding meer vragen op dan dat er nu antwoorden zijn.
Ik ben blij dát er al die tijd doorgerechercheerd is en dat dat resultaat opgeleverd heeft en je hebt gelijk, er liggen vragen open, maar ik neem aan dat dat ook de vragen zijn die politie/justitie ook beantwoord wil zien.

Overigens, hoewel macabere posters blijven schrijven dat zijn omgeving/links bleef speculeren, is me bijgebleven uit de kranten dat familie en vrienden dat juist níet wilden doen maar het onderzoek afwachten.

Ik hoop dat snel helder wordt wát in vredesnaam het motief geweest is, want de verschijning van deze man die mensen op indymedia bv niet direct lijken te (her)kennen, roept nog wel vragen op over in hoeverre hij nu echt iemand uit de actiescene was en/of bekende zoals nu naar buiten gebracht wordt (en waarop dan door de macaberen onder ons flink op los gespeculeerd wordt).

Nog wat langer wachten op antwoorden, I guess...
pi_47764883
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:00 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Iemand vermoorden geeft jou een slecht geweten?
Ik zou het niet weten, want ik heb nooit iemand vermoord. Maar het kan toch? Zo'n rare opmerking is het geloof ik niet.
pi_47770039
Kraker Kraakt Kraker

Ben benieuwd wat die Seveke op zijn geweten heeft, wat een sensatie weer

In principe kan er ook wel een slotje op dit topic, er lopen al genoeg topics over Louistje.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47773959
quote:
Persbericht familie en vrienden

Gisteravond is de familie door de politie gebeld met de mededeling dat er een verdachte is aangehouden in het onderzoek naar de moord op Louis. Vanmiddag voor de persconferentie heeft de familie meer details gekregen. Deze zijn ook in de persconferentie medegedeeld.

Vandaag is een dag van grote emoties voor ons als familie en vrienden van Louis. Inmiddels is het meer dan 1 jaar en 4 maanden geleden dat Louis vermoord werd op de hoek van de Eilbrachtstraat en de Van Welderenstraat.

We zijn verheugd dat er een verdachte is aangehouden en hopen dat we nu misschien antwoord zullen krijgen op de brandende vraag: waarom? Zoals wij begrepen hebben heeft de persoon bekend. De politie wil echter nog niets kwijt over het motief. Antwoorden zullen onze gemoedsrust ten goede komen, maar kunnen nooit herstellen wat is aangericht: het leven van en met Louis dat ons is ontnomen.

Wij zijn geschokt dat het wellicht een bekende van Louis uit de kraakbeweging is. Aangezien we over de identiteit en het motief nog in het duister tasten kunnen we daar verder geen zinnig woord over zeggen.

Het ziet er naar uit dat er met deze aanhouding door recherchewerk toch een oplossing van deze moord gekomen is. Het verdere onderzoek zal duidelijkheid moeten verschaffen over het motief en de precieze toedracht van de moord.

We hebben nooit de hoop opgegeven dat de waarheid boven tafel zou komen. Ook zelf hebben we veel moeite gedaan om de moord onder de aandacht te houden, bijvoorbeeld door de spandoekenactie en een persoonlijk beroep op bekenden van de moordenaar. Deze aanhouding komt toch nog als een verrassing. Van de politie hebben we begrepen dat een en ander voor hen ook erg snel is gegaan.

We begrijpen dat veel mensen, niet in de laatste plaats het Bamboeteam en de zaaksofficier, positief opgewonden zijn over dit resultaat. Voor ons overheerst toch het gevoel: waarom? We hopen met antwoorden in die richting verder te kunnen gaan met onze levens, zonder Louis fysieke aanwezigheid maar met hem altijd in onze gedachten en gevoelens.
Een afgewogen en evenwichtige verklaring. Ik kom op verschillende websites nog wat interessante gegevens en veronderstellingen tegen.

Het zou gaan om Marcel Tijsseling. Hij zou de dag na de moord nog een gewapende overval hebben gepleegd.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 23:49:48 #243
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47774111
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Een afgewogen en evenwichtige verklaring. Ik kom op verschillende websites nog wat interessante gegevens en veronderstellingen tegen.

Het zou gaan om Marcel Tijsseling. Hij zou de dag na de moord nog een gewapende overval hebben gepleegd.
Het ging om iemand met de voornaam Martinus, waar haal jij deze kul vandaan?
pi_47774217
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het ging om iemand met de voornaam Martinus, waar haal jij deze kul vandaan?
Nooit gehoord van verschil tussen doopnamen, geboortenamen, roepnamen etc.?
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 23:53:38 #245
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47774282
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Nooit gehoord van verschil tussen doopnamen, geboortenamen, roepnamen etc.?
Het gaat nog om een verdachte en jij doet niet aan bronvermeldingen.
pi_47774285
quote:

[..]

Het maakt niet uit wie het gedaan heeft, het gaat er om dat iemand het gedaan heeft.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47774314
De Stentor meldt dit:
quote:
De verdachte heeft zijn motief neergeschreven in een dagboek, dat in een opslagruimte is gevonden, aldus bronnen bij politie en justitie.
Tien jaar geleden zou de verdachte door toedoen van Sévèke uit de Nijmeegse krakersbeweging zijngegooid. Volgens ingewijden beschuldigde Sévèke hem er destijds van, infiltrant te zijn van de inlichtingendienst. In het dagboek zweert hij hiervoor ooit wraak te zullen nemen. Het dagboek werd bij toeval gevonden door agenten van de politieregio Hollands-Midden (Leiden), dat onderzoek deed naar bankovervallen.
Uit het dagboek blijkt ook dat de verdachte op 15 november 2005 gedurende het tijdstip van de moord in Nijmegen was. De verdachte zocht voor de moord onder de schuilnaam Edmund Dantes nog internetcontact met Louis Sévèke. De man zou in de jaren negentig meerdere gewapende bankovervallen hebben gepleegd. Hij vermeldt in zijn dagboek ook verantwoordelijk te zijn voor de aanslag op de vestiging van BASF in Arnhem op 16 april 1996.
pi_47774349
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het gaat nog om een verdachte
Ja und?
pi_47774378
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:54 schreef SCH het volgende:
De Stentor meldt dit:
[..]
Wat een sukkel.

Je gaat toch niet als je met voorbedachte raad een moord pleegt er een dagboek over bijhouden.
pi_47774402
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja und?
Laat ze eerst maar eens met een moordwapen en een motief komen.
pi_47774519
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat je dan geen achternaam vermeldt, ei.
Op een forumpje wel, kip.
pi_47774523
* note ++ *

[ Bericht 92% gewijzigd door Drugshond op 29-03-2007 09:34:35 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 00:00:10 #253
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47774541
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Op een forumpje wel, kip.
Aha, een SCH-regel?
pi_47774553
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:59 schreef Meki het volgende:
de kogel kwam natuurlijk van extreem rechts onder leiding van Widers
Hier zit waarschijnlijk een duisterere reden achter, dat wordt weer real-life smullen
pi_47774590
note ++

[ Bericht 97% gewijzigd door Drugshond op 29-03-2007 09:35:38 ]
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:01:27 #256
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47774603
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hier zit waarschijnlijk een duisterere reden achter, dat wordt weer real-life smullen
ja vet lachen, hohoh er is weer iemand vermoord. Wat liggen we weer dubbel.
Zat je ook zo te smullen toen fortuyn werd vermoord?
And that is the news.''
pi_47774676
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:01 schreef One_of_the_few het volgende:

Zat je ook zo te smullen toen fortuyn werd vermoord?
De Dood van Fortuyn was vreselijk voor mij, maar ieder nadeel heeft zijn voordeel.... Melkert, Rosenmuller, Kok, etc onder vinden nog regelmatig zware hinder door de dood van Fortuyn
pi_47774939
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar herkennen dat jij niet goed kunt lezen.
Die opgepakte kraker zou Wilders ook wel hebben willen vermoorden.
Ook weer een beetje vergezocht, vindt je niet?
pi_47775384
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, mooi he.

Maar goed, ik wil graag je mysterieuze verhaal horen. Gewoon een bewijs van belangstelling (duh!).
Ik zou niet weten wat er gebeurd is...... Maar ik denk dat met de tijd, een beerputje open gaat....
pi_47775549
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat er gebeurd is...... Maar ik denk dat met de tijd, een beerputje open gaat....
Waarom denk je dat?
pi_47775613
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Nou omdat het logisch lijkt dat Seveke is weggeschoten door de overheid of door vastgoedbazen.

Maar zoals het nu lijkt is hij weggeschoten door iemand uit zijn eigen wereld.....
pi_47775906
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:05 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar hé, wat een ONGELOFELIJKE TEGENVALLER moet dat zijn voor de linkserts, ze hadden zo gehoopt op een "kogel van rechts". Maar niet getreurt linkserts, in het door jullie geschapen klimaat zal vroeg of laat een publieke linksert een rechtse kogel ontmoeten ...
En dan zeggen we allemaal in koor

zie nou wel
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:45:49 #263
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47775933
Goed dat de dader gepakt is
pi_47775984
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Goed dat de dader gepakt is
Niet te snel conclusies trekken aan de hand van een beknopte real-life-soap
pi_47776023
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:48 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

euh ?
Er is nog geen moordwapen gevonden en er is ook nog geen motief. En er zijn wel vaker mensen die bekennen, die er niks mee te maken hadden.
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:50:44 #266
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47776066
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is nog geen moordwapen gevonden en er is ook nog geen motief. En er zijn wel vaker mensen die bekennen, die er niks mee te maken hadden.
Ow oke, ben benieuwd dan
pi_47777355
Als de berichten tot nu toe waar zijn, heeft iemand na lange tijd wraak genomen. Slachtoffer was iemand die veel zwakkeren hielp en bijstond. En die sober leefde van een uitkering, in plaats van de maatschappij pakweg een ton per jaar te kosten.
Kortom: een verlies voor de mensheid uit wrokkigheid.

Voorwaar een schande voor veel posters!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 29 maart 2007 @ 07:29:57 #268
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47779010
Tot zover de poging van links om een martelaar te creeren. Ik vraag me af of er zo veel recherche-uren in zouden worden gestoken als dat niet zou spelen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 29 maart 2007 @ 07:32:53 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47779025
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 01:52 schreef Kees22 het volgende:
En die sober leefde van een uitkering, in plaats van de maatschappij pakweg een ton per jaar te kosten.
Prachtig, het omhemelen van bijstandstrekkers en bezwaarschriftterroristen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:31:12 #270
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_47779489
De Gelderlander heeft vanmorgen nog een aantal details over de zaak:

De man is aangehouden in een internetcafé op de Ramblas in Barcelona. Hij woonde korte of langere tijd in een bestelwagen in de buurt van het Olympisch dorp aldaar, terwijl hij ook enige tijd in een kraakpand in Barcelona heeft gewoond.

De bijdrage van de Amerikaanse justitie betrof het achterhalen van de internetgegevens van de verdachte, die onder de naam Edmund Dantes voor de moord via e-mail contact zocht met Seveke. Deze mails zijn vanuit België en Spanje verstuurd.

De politie heeft in totaal 70.000 manuren besteed aan het onderzoek.

De verdachte is mogelijk ook betrokken geweest bij bomaanslagen op het kantoor van de Banque Paribas in Arnhem op 2 januari 1996 en aaanslagen op kantoren van de Credit Lyonnais-bank in Arnhem en Nijmegen. Deze werden opgeëist door het Earth Liberation Front. De aanslag op BASF in Arnhem wordt door de verdachte in zijn dagboek vermeld.

Groen Links-raadslid Wouter van Eck was vlak voor de moord nog samen met Seveke een protestactie aan het voorbereiden. 'Ik denk nu vooral na over hoe het voor de broer en zus moet zijn. Het lijkt wel of het onherroepelijke van zijn dood nog eens wordt benadrukt. En dat er iemand uit de kraakbeweging is opgepakt, maakt me ook triest.'

Burgemeester Thom de Graaf is 'buitengewoon opgelucht'. 'Ik ben pas ene paar maanden burgemeester van Nijmegne, maar mij is vrij snel duidelijk geworden wat de impact van de moord was op de Nijmeegse samenleving. Het heeft een enorme onrust opgeleverd.'
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_47779509
quote:
Als de berichten tot nu toe waar zijn, heeft iemand na lange tijd wraak genomen. Slachtoffer was iemand die veel zwakkeren hielp en bijstond. En die sober leefde van een uitkering, in plaats van de maatschappij pakweg een ton per jaar te kosten.
Kortom: een verlies voor de mensheid uit wrokkigheid.

Voorwaar een schande voor veel posters!
Oh ja, fijne gozer. Veroordeeld voor lidmaatschap van criminele organisatie, heeft politieagenten EN hun families bewust in gevaar gebracht door undercover-agenten te verraden en hun adres + namen van vrouwen en kinderen te noemen etc
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:42:25 #272
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_47779626
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:59 schreef Meki het volgende:
de kogel kwam natuurlijk van extreem rechts onder leiding van Widers
Het is al lang en breed duidelijk waar die kogel vandaan kwam, waarom moet je dan ook hier Wilders erbij halen? What's next, dat Israel achter de aanslag zit?

note++

[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 29-03-2007 09:37:46 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:46:56 #273
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_47779685
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 07:29 schreef PJORourke het volgende:
Tot zover de poging van links om een martelaar te creeren. Ik vraag me af of er zo veel recherche-uren in zouden worden gestoken als dat niet zou spelen.
Een martelaar, zoals rechts Fortuyn en van Gogh heeft?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_47779698
quote:
Als de berichten tot nu toe waar zijn, heeft iemand na lange tijd wraak genomen. Slachtoffer was iemand die veel zwakkeren hielp en bijstond.
Hij heeft z'n "moordenaar" uitgemaakt voor een verrader en infiltrant van de politie! Lekker ventje die Seveke!
quote:
En die sober leefde van een uitkering, in plaats van de maatschappij pakweg een ton per jaar te kosten.
het moet niet gekker worden.
pi_47779710
Achterdocht
Sylvain Ephimenco

De vermoedelijke moordenaar van kraker en activist Louis Sévèke is gearresteerd. Een bekentenis is afgelegd. De 38-jarige verdachte, een Rotterdammer, wordt morgen voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Allemaal zeer verheugend nieuws. Allereerst voor de familie van het slachtoffer. Maar ook voor het rechtvaardigheidsgevoel van elke Nederlander. Voor de rest overheerst een ander sentiment na de gebrekkige persconferentie van gisteren: achterdocht. Want die korte en karige uitleg van de politie heeft geen enkele concrete aanwijzing kunnen geven omtrent het motief van de moordenaar. Dit in een zaak die, gezien de enorme middelen en de disproportionele aandacht, een nationale dimensie heeft gekregen. Frustrerend is het wel. Het cliché-zinnetje lag al op de politielippen bestorven: Justitie benadrukte verder terughoudend te zijn met het geven van verdere informatie in het belang van het onderzoek. Is het dan zo schadelijk voor het onderzoek om een deel van de waarheid prijs te geven? Heeft de publieke opinie waar zo veel medewerking van werd verlangd tijdens het onderzoek, geen recht op meer duidelijkheid? Laat ik de drie meest waarschijnlijke hypotheses opnoemen. Het motief voor de moord op Sévèke lag in de relationele sfeer, of heeft een politieke lading, of is een criminele afrekening. De politie weet het al, wij niet.

Vanaf het prille begin van deze zaak is de behandeling ervan atypisch en geheimzinnig geweest. Er mocht van de autoriteiten niet over de mogelijke achtergrond van de moord worden ’gespeculeerd’ en tot mijn stomme verbazing hielden bijna alle journalisten zich hieraan. Het halfduister verleden van Sévèke (er waren geruchten en ook aanwijzingen voor zijn aandeel in gewelddadige krakeracties) bleef een gesloten boek. Wel werd hier en daar officieel medegedeeld dat Sévèke lief en integer was. De krakerswereld sloeg ook dicht. De onderzoekers werden kennelijk niet vertrouwd en een zogenoemd tegenspraakteam werd ingesteld om hun onderzoekende collega’s in de gaten te houden. Dit om ’de integriteit en de kwaliteit van het onderzoek te waarborgen’. Deze uitzonderlijke stap was kennelijk niet voldoende om vertrouwen en sereniteit in het onderzoek te bewerkstelligen. Het voormalig hoofd bestuurlijk-juridische zaken van het politiekorps Gelderland-Zuid werd daarom gevraagd om namens de intimi als ’externe monitor’ van het politieonderzoek te fungeren. Nog meer controle. Het verzoek werd uiteindelijk afgewezen en de man kreeg een spreekverbod (!). Wat is dit nu allemaal? Louis Sévèke was toch geen JFK en zijn actieradius was toch voornamelijk beperkt tot Nijmegen en omgeving?

Als de verdachte inderdaad uit de krakerswereld zelf komt, dan moeten in dat wereldje heel wat alarmpjes zijn gaan rinkelen. Een boef die banken beroofde heeft zijn oude makker uit zijn krakersjeugd omgelegd. Wat is de link en waar is de buit uit de kluizen gebleven?
-------
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:58:04 #276
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47779813
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 07:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wij hebben in de gemeente waar ik werk ook een een bezwaarschriftterrorist. Die man dient op alle besluiten van de gemeente een bezwaarschrift in, waarop de gemeente alleen voor hem al 1,5 FTE heeft lopen. 1,5 jurist zijn dus dag in, dag uit bezig om zijn bezwaarschriften te behandelen. Nu is dit gewoon een gepensioneerde rechter die zich verveelt en wil ik niet weten wat Seveke de maatschappij heeft gekost aan juridische kosten, uitkeringen, delicten etc.
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:45:39 #277
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47782815
In De Telegraaf heet hij Mark T.

www.telegraaf.nl do 29 mrt 2007, 08:16 | 4 reacties

Hollands paar had moordenaar in huis

AMSTERDAM - De moordenaar van Louis Sévèke blijkt vier maanden te hebben gelogeerd bij een Nederlands echtpaar in Blanes. Het paar zag de foto van Mark T. gisteren tot hun stomme verbazing op de website van de Telegraaf.
Hun monden vielen open van verbazing. Vier maanden lang logeerde de 38-jarige Mark T., de moordenaar van Louis Sévèke, bij het Nederlandse echtpaar Stefan en Moniek in het badplaatsje Blanes in Spanje.

"Hij was een heel stille en rustige jongen", zegt de Nederlander. "Hij reageerde op een advertentie waarin we een hulpje zochten voor ons vakantiecomplex. En ineens zie ik nu zijn foto op de website van De Telegraaf! Ik zeg tegen mijn vrouw: Verrek, moet je kijken, dat is onze Mark."
De schutter die de linkse activist Sévèke op 15 november 2005 in Nijmegen neermaaide, werkte in die maanden als hun klusjesman. "Hij was de enige die op onze advertentie reageerde. Hij wou graag werk en onderdak. Nou prima. Achteraf blijkt dat hij zich heel kort na de moord bij ons meldde. Vanaf eind 2005 heeft hij mij hier geholpen met schilderen en timmeren aan de appartementjes."
De Nederlanders stellen nooit iets van agressie bij Mark T. te hebben gemerkt. "Ik heb eigenlijk heel erg met hem gelachen", zegt Stefan. "Hij vertelde niet veel over zichzelf en was een beetje afstandelijk. Maar we zijn toch ook wel geregeld uit geweest, want ik zat hier toen tijdelijk ook alleen."

Bolwerk
Mark T. pleegde de afgelopen jaren in ons land wel een reeks van gewelddadige bankovervallen, onder meer in Leiden de dag na de moord en in Breda. Ook sloeg hij toe in Utrecht en zelfs eenmaal in Nijmegen, waar hij het Grenswisselkantoor beroofde. De man woonde in de jaren '90 in het Nijmeegse krakersbolwerk Grootebroek, in 'de kamer met de erker', waar ook Sévèke veel verbleef. Beiden kenden elkaar goed.
"Hij heeft wel verteld dat hij in Nijmegen had gewoond, en ook zei hij ooit eens dat zijn oude moeder in Rotterdam woont. Hij deed zijn klusjes goed en mocht daardoor in een van onze studio's slapen. Met kerst ben ik nog met hem uit eten geweest", aldus de verbouwereerde Stefan.
Schutter Mark T. sprak nooit met hem over politiek of over criminaliteit. "Helemaal niet, en wij hadden dit ook nooit achter hem gezocht. Ja, een kraker, dat paste nog wel bij hem. Hij was in zijn kleding wel een beetje alternatief. Maar geweld, bankroven, moord? Geen moment dat hij daar iets van liet doorschemeren. Hij was vooral stil, in zichzelf gekeerd, zat veel te denken. Hij vertelde dat hij stenensjouwer was geweest en sloper. Maar schilderen kon hij niet echt."

donderdag 29 maart 2007 @ 10:58:45 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47782901
Een duidelijk geval van Killed by friendly fire.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 11:01:09 #280
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47782976
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:56 schreef emmy het volgende:
In De Telegraaf heet hij Mark T.

www.telegraaf.nl do 29 mrt 2007, 08:16 | 4 reacties

Hollands paar had moordenaar in huis

AMSTERDAM - De moordenaar van Louis Sévèke blijkt vier maanden te hebben gelogeerd bij een Nederlands echtpaar in Blanes. Het paar zag de foto van Mark T. gisteren tot hun stomme verbazing op de website van de Telegraaf.
Hun monden vielen open van verbazing. Vier maanden lang logeerde de 38-jarige Mark T., de moordenaar van Louis Sévèke, bij het Nederlandse echtpaar Stefan en Moniek in het badplaatsje Blanes in Spanje.

"Hij was een heel stille en rustige jongen", zegt de Nederlander. "Hij reageerde op een advertentie waarin we een hulpje zochten voor ons vakantiecomplex. En ineens zie ik nu zijn foto op de website van De Telegraaf! Ik zeg tegen mijn vrouw: Verrek, moet je kijken, dat is onze Mark."
De schutter die de linkse activist Sévèke op 15 november 2005 in Nijmegen neermaaide, werkte in die maanden als hun klusjesman. "Hij was de enige die op onze advertentie reageerde. Hij wou graag werk en onderdak. Nou prima. Achteraf blijkt dat hij zich heel kort na de moord bij ons meldde. Vanaf eind 2005 heeft hij mij hier geholpen met schilderen en timmeren aan de appartementjes."
De Nederlanders stellen nooit iets van agressie bij Mark T. te hebben gemerkt. "Ik heb eigenlijk heel erg met hem gelachen", zegt Stefan. "Hij vertelde niet veel over zichzelf en was een beetje afstandelijk. Maar we zijn toch ook wel geregeld uit geweest, want ik zat hier toen tijdelijk ook alleen."

Bolwerk
Mark T. pleegde de afgelopen jaren in ons land wel een reeks van gewelddadige bankovervallen, onder meer in Leiden de dag na de moord en in Breda. Ook sloeg hij toe in Utrecht en zelfs eenmaal in Nijmegen, waar hij het Grenswisselkantoor beroofde. De man woonde in de jaren '90 in het Nijmeegse krakersbolwerk Grootebroek, in 'de kamer met de erker', waar ook Sévèke veel verbleef. Beiden kenden elkaar goed.
"Hij heeft wel verteld dat hij in Nijmegen had gewoond, en ook zei hij ooit eens dat zijn oude moeder in Rotterdam woont. Hij deed zijn klusjes goed en mocht daardoor in een van onze studio's slapen. Met kerst ben ik nog met hem uit eten geweest", aldus de verbouwereerde Stefan.
Schutter Mark T. sprak nooit met hem over politiek of over criminaliteit. "Helemaal niet, en wij hadden dit ook nooit achter hem gezocht. Ja, een kraker, dat paste nog wel bij hem. Hij was in zijn kleding wel een beetje alternatief. Maar geweld, bankroven, moord? Geen moment dat hij daar iets van liet doorschemeren. Hij was vooral stil, in zichzelf gekeerd, zat veel te denken. Hij vertelde dat hij stenensjouwer was geweest en sloper. Maar schilderen kon hij niet echt."

Zo zie je maar, had die toch zijn roeping gevonden.
pi_47783092
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 07:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

bezwaarschiftterrorist...

Ik ben benieuwd wat voor een aktie jij onderneemt als er plannen zijn voor een moskee in je straat
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:06:07 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47783163
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:02 schreef PietPalingboer het volgende:
Grappig, al die "Wir haben es nicht gewußt."-reacties.
Tja, de kraakscene die de vermoorde onschuld speelt, en jarenlang criminelen geherbergt heeft, niet alleen in Nijmegen, maar ook in Amsterdam, daar zaten ETA terroristen ondergedoken.
Kan me er eentje herinneren die ineens met zijn gezicht naar beneden in een gracht dreef..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47783249
Nou, de oorzaak lijkt te liggen in het feit dat deze meneer door Seveke uit de krakersscene is gegooid omdat hij voor de BVD informant was. Als dat waar is, dan kwam toch die kogel misschien wel van links, maar een met een vette boog van rechts. (via geenstijl trouwens)
pi_47783334
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Een duidelijk geval van Killed by friendly fire.
Hoezo 'friendly fire', hij is toch uit die beweging gezet.

Verder huurde hij een opslagruimte, werkte en had kort haar, dat is nou niet het schoolvoorbeeld van een kraker wat je hier vaak leest, 'langharig werkschuw tuig'.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:13:12 #285
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47783413
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:04 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

bezwaarschiftterrorist...

Ik ben benieuwd wat voor een aktie jij onderneemt als er plannen zijn voor een moskee in je straat
Ja daar is het fenomeen bezwaarsschrift juist voor bedoelt, namelijk om bezwaar te maken tegen bepaalde beslissingen van de overheid. Bezwaarschrifterroristen maken daarentegen stelselmatig misbruik van deze mogelijkheid. Bij ons hebben we bijvoorbeeld 1,5 FTE op één enkele bezwaarschriftterrorist lopen.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 11:14:59 #286
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47783473
quote:

[..]

Martinus Hendricus Tega

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/047853.html
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:17:37 #287
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')