abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47731200
Ze worden ook vooral in de regio opgevangen dus wat is het probleem?
pi_47731302
lachwekkend dat eindeloze gezeik over "onze medeverantwoordelijkheid"

boehoe boehoe

[ Bericht 32% gewijzigd door sigme op 28-03-2007 08:19:25 (Niet doen.) ]
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 22:52:59 #178
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47731480
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

.

Bron: RTLText

Wat een belachelijk idee. Waarom zouden wij in godsnaam mensen moeten opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan? Alsof er tussen Irak en Nederland geen veilige landen (dichter bij de eigen regio) liggen. Dit is gewoon vragen om een enorme migratiestroom van Irakezen naar Nederland.
Dat niet alleen, maar er zitten ook moordenaars tussen die dan in NL hun strijd voortzetten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:54:17 #180
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47731551
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat ben jij aan het doen man?
Ontploffen van woede. De enige logische reactie op dit bericht.
pi_47731552
Ik maar denken dat het jullie altijd ging om de echte vluchtelingen. Maar dat is dus helemaal niet zo
pi_47731615
Eindelijk weer een staatssecretaris met verstand en mededogen. Hulde
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 22:55:48 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47731634
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:54 schreef SCH het volgende:
Ik maar denken dat het jullie altijd ging om de echte vluchtelingen. Maar dat is dus helemaal niet zo
Maar wat moeten die aan de andere kant van de wereld? Regionaal opvangen heb ik altijd gezegd.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:59:36 #184
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_47731818
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik voel me ook niet geroepen de Irakezen binnen te halen, maar ik heb me ook nooit geroepen gevoeld Bush te steunen in zijn avontuurlijke zoektocht naar massavernietigingswapens.
Sorry dat ik het vraag,

Maar is het iets "links" dat zeer marginale deelname aan een dom militair avontuur zich *automatisch* vertaalt in het opnemen van de lokale bevolking?

Ik vind het helemaal geen gegeven..

Kan iemand me ook uitleggen wat het voordeel is voor zo'n irakees, hier opgevangen te worden?

In de buurt zal hij/zij zich veel beter thuisvoelen, waarschijnlijk enigzins de taal spreken etc?

Als hij/zij in de buurt blijft is de kans ook groter dat hij/zij daadwerkelijk terugkeert als het stabiliseert, zeker ivm als hij/zij hier beland, en dat kan Irak dan gebruiken, want alle hens aan dek als we gaan herbouwen.

Iemand?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:00:09 #185
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47731843
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zijn niet de Irakezen zelf daar voor verantwoordelijk?
Die arme onderdrukte vluchtburgers die weinig in de melk te brokkelen hebben en hadden niet natuurlijk...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_47731871
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Maar wat moeten die aan de andere kant van de wereld? Regionaal opvangen heb ik altijd gezegd.
Dat gebeurt toch ook! Maar je snapt toch ook wel dat vluchten niet betekent dat je van tevoren exact uitstippelt hoe het gaat. Waarom zouden wij de mensen die hier terecht komen niet opvangen? Wat is daar een goede reden voor? Er is altijd geroepen dat echte vluchtelingen welkom zijn en nu hoor ik weer allerlei smoesjes.

Blijkbaar zijn alleen Belgische vluchtelingen welkom ofzo?
pi_47731924
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:59 schreef ExTec het volgende:

Als hij/zij in de buurt blijft is de kans ook groter dat hij/zij daadwerkelijk terugkeert als het stabiliseert, zeker ivm als hij/zij hier beland, en dat kan Irak dan gebruiken, want alle hens aan dek als we gaan herbouwen.
Concretiseer dat eens.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 23:02:04 #188
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47731931
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch ook! Maar je snapt toch ook wel dat vluchten niet betekent dat je van tevoren exact uitstippelt hoe het gaat. Waarom zouden wij de mensen die hier terecht komen niet opvangen? Wat is daar een goede reden voor? Er is altijd geroepen dat echte vluchtelingen welkom zijn en nu hoor ik weer allerlei smoesjes.

Blijkbaar zijn alleen Belgische vluchtelingen welkom ofzo?
Hypocriete banaan die je daar bent, en al die mensen in Afrika dan? Die wachten al jaren.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 23:03:26 #189
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47731990
Hoeveel kunnen er binnen, SCH?
3 miljoen?
pi_47732007
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hypocriete banaan die je daar bent, en al die mensen in Afrika dan? Die wachten al jaren.
En die zijn wel welkom?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:06:28 #191
125878 Gabry
Lento Violento
pi_47732121
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:03 schreef SCH het volgende:

[..]

En die zijn wel welkom?
Ze zijn allemaal even welkom.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 23:06:44 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47732131
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:03 schreef SCH het volgende:

[..]

En die zijn wel welkom?
Die hebben er meer recht op in dat geval, dus ja.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:08:49 #193
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_47732218
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Concretiseer dat eens.
?

Ik geef geen irakees ongelijk als'ie hier jaren zit en nie meer terug wil gaan hoor.

Het individu kiest voor zijn eigen belang.

En dan is het een kwestie van het volgende pardonnetje, nieuwe wetgeving, whatever. Punt is meer dat het niet ondenkbaar is.

Daar tegenover denk ik dat een iraki die in iran/turkije verblijft gemotiveerder is om terug te keren. Het welvaarts niveau verschilt minder.

En dit alles met een de kanttekening dat een irakees die hier blijft hangen ook niet per definitie een slechte zaak hoeft te zijn, maar we hebben het simpelweg over een vluchteling, die toch geacht wordt terug te keren wanneer het stabiliseert.
pi_47732225
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die hebben er meer recht op in dat geval, dus ja.
Okay, die onthouden we
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 23:12:04 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47732362
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay, die onthouden we
Mooi, ben benieuwd naar je "concrete" plan om meer dan 20 miljoen afrikanen op te vangen.
pi_47733106
Irak is op dit moment het meest gevaarlijke land om in te leven, als de asielzoekers regeling ergens goed voor is dan is het wel hiervoor!
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 23:35:23 #197
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47733315
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:29 schreef Xith het volgende:
Irak is op dit moment het meest gevaarlijke land om in te leven, als de asielzoekers regeling ergens goed voor is dan is het wel hiervoor!
Ik zie tegenstrijdigheden:
quote:
Volgens staatssecretaris Albayrak van Justitie is de situatie in Centraal-Irak zo ernstig dat ze wil stoppen met individuele beoordelingen. Dat meldt RTL Nieuws. Ze gaat het voorstel vrijdag aan de ministerraad voorleggen.

De asielzoekers uit Centraal-Irak worden wel streng gescreend op afkomst en mogelijke banden met terrorisme of oud-dictator Saddam Hoessein.
Banden met Hoessein betekent ook dat ze dood mogen? Ik dacht dat men (links) er nu juist overtuigd van was dat Hoessein geen gevaar vormde? Je zult maar familielid zijn en er geen zak mee te maken hebben en dan besluit zo'n domme geit van de pvda dat je daar mag blijven.

Rammelt aan alle kanten, even afgezien van de bijna onmogelijkheid om die banden te controleren.
pi_47733845
http://nietzsche.is.uni-sb.de/faq/xsl/faq_04026.xml
quote:
Er sieht jedoch das Mitleid in scharfem Kontrast zum Mitgefühl. Mitleid (das nicht auf Mitgefühl basiert), erregt - vor allem, wo es als "Religion des Mitleids" gepredigt wird - seinen Verdacht. Dieses "Mitleid" ist ein christlich sanktioniertes Überlegenheitsgefühl, und die Forderung nach Mitleid eine Forderung nach dem Primat der Moral als der zentralen Lebensaufgabe des Menschen. Es ist verwandt mit dem Ressentiment: ein Selbstgenuss der Schwachen, der Kranken, der "Schlechtweggekommenen" und es verrät sich durch das Fehlen von "Mitfreude".
maar ja, Duits hè, en dan ben ik "niet de snuggerste"
pi_47734604
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef Godslasteraar het volgende:
http://nietzsche.is.uni-sb.de/faq/xsl/faq_04026.xml
[..]

maar ja, Duits hè, en dan ben ik "niet de snuggerste"

Wat probeer je nu te bewijzen? Een stukje text over meeleven en medelijden - nou nou, da's is slim zeg!

Een Nederlander die Duits spreekt, Wow!!!! Sorry als ik hier eerder een achterhoekse boer bij voorstel ipv een ontwikkelde persoon Ik kan een stukje text van Socrates in Frans vinden, zal ik dat ook hier posten?
pi_47734797
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:09 schreef Xith het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te bewijzen? Een stukje text over meeleven en medelijden - nou nou, da's is slim zeg!

Een Nederlander die Duits spreekt, Wow!!!! Sorry als ik hier eerder een achterhoekse boer bij voorstel ipv een ontwikkelde persoon Ik kan een stukje text van Socrates in Frans vinden, zal ik dat ook hier posten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')