T argument is dat het daar en teringbende is; niet dat ze Soen danwel Sji-iet zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, Koerden ook... zal ze vast niet snel toelaten...
Ik ook. In het verleden was ze niet zo goed in argumenteren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:24 schreef descendent1 het volgende:
T argument is dat het daar en teringbende is; niet dat ze Soen danwel Sji-iet zijn.
Echter opvang in de omgeving lijkt mij ook meer gewenst, maar goed. Ik ben benieuwd naar haar verdere argumentatie voor t één en ander...
Wordt Che er weer met de haren erbij gesleept...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het echte verzet.Moet ik nu aan Che denken?
kijk, de kern van de zaak is "Het Goede Gevoel" dat zij, de moralisten, die lijden onder een dwangmatig geweten, ten koste van alles moeten verkrijgen. Als ordinaire junkies zoeken deze lijdende mensen problemen op waarna ze op basis van hun geweten "Het Juiste Handelen" definiëren. En "Het Juiste Handelen" geeft deze junkies "Het Goede Gevoel" van een Zuiver Geweten. Of dat "Het Goede Gevoel" ten koste gaat van anderen is irrelevant. Buurten die veranderen in ghetto's, irrelevant want "Het Goede Gevoel" vereist een ruimhartig asielbeleid. Dat Nederland gebukt gaat onder een golf van criminaliteit, irrelevant, want niets mag "Het Goede Gevoel" in gevaar brengen. En zo vereist Het Zuivere Geweten dat "wij" ten minste medeverantwoordelijk zijn voor de ellende in Irak, en zullen wij boeten en offers moeten brengen opdat de moralisten zich kunnen laven aan "Het Goede Gevoel", aan de zekerheid moreel hoogstaand te zijn, en daar mogen van de dwangmatige moralist de belangen van een land aan opgeofferd worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die puinhoop maken de Irakezen toch echt zelf. De Duitsers en de Japanners gedroegen zich een stuk beter tijdens hun bezetting.
Omdat Nederland mede verantwoordelijk is voor de teringbende die er nu in Irak is misschien?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:58 schreef Tikorev het volgende:
Waarom zouden wij in godsnaam mensen moeten opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan?
Maar natuurlijk. In welk opzicht dan?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Omdat Nederland mede verantwoordelijk is voor de teringbende die er nu in Irak is misschien?
Uiteraard. Ik woon in een Vogelaarwijkje, dus ik ga binnenkort eens lekker "Het Goede Gevoel" van Communisten Ella inspecteren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:30 schreef Godslasteraar het volgende:
kijk, de kern van de zaak is "Het Goede Gevoel" dat zij, de moralisten, die lijden onder een dwangmatig geweten, ten koste van alles moeten verkrijgen. Als ordinaire junkies zoeken deze lijdende mensen problemen op waarna ze op basis van hun geweten "Het Juiste Handelen" definiëren. En "Het Juiste Handelen" geeft deze junkies "Het Goede Gevoel" van een Zuiver Geweten. Of dat "Het Goede Gevoel" ten koste gaat van anderen is irrelevant. Buurten die veranderen in ghetto's, irrelevant want "Het Goede Gevoel" vereist een ruimhartig asielbeleid. Dat Nederland gebukt gaat onder een golf van criminaliteit, irrelevant, want niets mag "Het Goede Gevoel" in gevaar brengen. En zo vereist Het Zuivere Geweten dat "wij" ten minste medeverantwoordelijk zijn voor de ellende in Irak, en zullen wij boeten en offers moeten brengen opdat de moralisten zich kunnen laven aan "Het Goede Gevoel", aan de zekerheid moreel hoogstaand te zijn, en daar mogen van de dwangmatige moralist de belangen van een land aan opgeofferd worden.
Inhoudelijk reageren zou ook kunnen, ipv een semilollige opmerking plaatsen. Volgens jou is nederland dus wel verantwoordelijk. En hoe dan wel?quote:Als Nederland had gezegd 'we zijn tegen de oorlog' was de situatie nog exact hetzelfde. Nederland heeft geen enkele verantwoording of verplichting in deze zaak."
Jack McCoy zou lachend de rechtbank uit rollen.
Wie plaatst die bommen? Pleegt die aanslagen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:35 schreef Monidique het volgende:
"Als Nederland had gezegd 'we zijn tegen de oorlog' was de situatie nog exact hetzelfde. Nederland heeft geen enkele verantwoording of verplichting in deze zaak."
Jack McCoy zou lachend de rechtbank uit rollen.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nederland heeft zich met de situatie bemoeid, makkelijk zat. Als Nederland zich altijd objectief had opgesteld en zich met de hele kwestie niet bemoeid zou hebben, zou Nederland zich nu ook niet geroepen hoeven voelen Irakezen binnen te laten.
Zo zit het dus wel. Nederland heeft écht geen enkele verplichting om mensen op te nemen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:39 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor, het gaat om de absurde redenatie 'of ik nou meedeed of niet, men had het toch wel gedaan, dus ik kan niet verantwoordelijk zijn'. Hilarisch.
Het is alleen maar een idee van dat domme mens met d'r verstoorde wereldvisie.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nederland heeft zich met de situatie bemoeid, makkelijk zat. Als Nederland zich altijd objectief had opgesteld en zich met de hele kwestie niet bemoeid zou hebben, zou Nederland zich nu ook niet geroepen hoeven voelen Irakezen binnen te laten.
__Saviour__, ik betwijfel of dat nut heeft.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo zit het dus wel. Nederland heeft écht geen enkele verplichting om mensen op te nemen.
Maar je kunt je commentaar op mijn opmerking nog steeds niet goed verwoorden blijkbaar. Kom eens met echte argumenten.
Ben je gek? Ik ben van de SP, betalen laat ik aan anderen over..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Betaal jij er ook aan mee?
Laat dan maar joh. Je weigering en eromheen praten zegt genoeg. Probeer voortaan niet op die tour te gaan als je toch niet kunt doorzetten.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:45 schreef Monidique het volgende:
__Saviour__, ik betwijfel of dat nut heeft.
Dat niet alleen, maar er zitten ook moordenaars tussen die dan in NL hun strijd voortzetten.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
.
Bron: RTLText
Wat een belachelijk idee. Waarom zouden wij in godsnaam mensen moeten opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan? Alsof er tussen Irak en Nederland geen veilige landen (dichter bij de eigen regio) liggen. Dit is gewoon vragen om een enorme migratiestroom van Irakezen naar Nederland.
Maar wat moeten die aan de andere kant van de wereld? Regionaal opvangen heb ik altijd gezegd.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:54 schreef SCH het volgende:
Ik maar denken dat het jullie altijd ging om de echte vluchtelingen. Maar dat is dus helemaal niet zo
Sorry dat ik het vraag,quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik voel me ook niet geroepen de Irakezen binnen te halen, maar ik heb me ook nooit geroepen gevoeld Bush te steunen in zijn avontuurlijke zoektocht naar massavernietigingswapens.
Die arme onderdrukte vluchtburgers die weinig in de melk te brokkelen hebben en hadden niet natuurlijk...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zijn niet de Irakezen zelf daar voor verantwoordelijk?
Dat gebeurt toch ook! Maar je snapt toch ook wel dat vluchten niet betekent dat je van tevoren exact uitstippelt hoe het gaat. Waarom zouden wij de mensen die hier terecht komen niet opvangen? Wat is daar een goede reden voor? Er is altijd geroepen dat echte vluchtelingen welkom zijn en nu hoor ik weer allerlei smoesjes.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Maar wat moeten die aan de andere kant van de wereld? Regionaal opvangen heb ik altijd gezegd.
Concretiseer dat eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:59 schreef ExTec het volgende:
Als hij/zij in de buurt blijft is de kans ook groter dat hij/zij daadwerkelijk terugkeert als het stabiliseert, zeker ivm als hij/zij hier beland, en dat kan Irak dan gebruiken, want alle hens aan dek als we gaan herbouwen.
Hypocriete banaan die je daar bent, en al die mensen in Afrika dan? Die wachten al jaren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook! Maar je snapt toch ook wel dat vluchten niet betekent dat je van tevoren exact uitstippelt hoe het gaat. Waarom zouden wij de mensen die hier terecht komen niet opvangen? Wat is daar een goede reden voor? Er is altijd geroepen dat echte vluchtelingen welkom zijn en nu hoor ik weer allerlei smoesjes.
Blijkbaar zijn alleen Belgische vluchtelingen welkom ofzo?
En die zijn wel welkom?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hypocriete banaan die je daar bent, en al die mensen in Afrika dan? Die wachten al jaren.
Die hebben er meer recht op in dat geval, dus ja.quote:
?quote:
Okay, die onthouden wequote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die hebben er meer recht op in dat geval, dus ja.
Mooi, ben benieuwd naar je "concrete" plan om meer dan 20 miljoen afrikanen op te vangen.quote:
Ik zie tegenstrijdigheden:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:29 schreef Xith het volgende:
Irak is op dit moment het meest gevaarlijke land om in te leven, als de asielzoekers regeling ergens goed voor is dan is het wel hiervoor!
Banden met Hoessein betekent ook dat ze dood mogen? Ik dacht dat men (links) er nu juist overtuigd van was dat Hoessein geen gevaar vormde? Je zult maar familielid zijn en er geen zak mee te maken hebben en dan besluit zo'n domme geit van de pvda dat je daar mag blijven.quote:Volgens staatssecretaris Albayrak van Justitie is de situatie in Centraal-Irak zo ernstig dat ze wil stoppen met individuele beoordelingen. Dat meldt RTL Nieuws. Ze gaat het voorstel vrijdag aan de ministerraad voorleggen.
De asielzoekers uit Centraal-Irak worden wel streng gescreend op afkomst en mogelijke banden met terrorisme of oud-dictator Saddam Hoessein.
maar ja, Duits hè, en dan ben ik "niet de snuggerste"quote:Er sieht jedoch das Mitleid in scharfem Kontrast zum Mitgefühl. Mitleid (das nicht auf Mitgefühl basiert), erregt - vor allem, wo es als "Religion des Mitleids" gepredigt wird - seinen Verdacht. Dieses "Mitleid" ist ein christlich sanktioniertes Überlegenheitsgefühl, und die Forderung nach Mitleid eine Forderung nach dem Primat der Moral als der zentralen Lebensaufgabe des Menschen. Es ist verwandt mit dem Ressentiment: ein Selbstgenuss der Schwachen, der Kranken, der "Schlechtweggekommenen" und es verrät sich durch das Fehlen von "Mitfreude".
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:48 schreef Godslasteraar het volgende:
http://nietzsche.is.uni-sb.de/faq/xsl/faq_04026.xml
[..]
maar ja, Duits hè, en dan ben ik "niet de snuggerste"![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:09 schreef Xith het volgende:
[..]![]()
Wat probeer je nu te bewijzen? Een stukje text over meeleven en medelijden - nou nou, da's is slim zeg!
Een Nederlander die Duits spreekt, Wow!!!! Sorry als ik hier eerder een achterhoekse boer bij voorstel ipv een ontwikkelde persoonIk kan een stukje text van Socrates in Frans vinden, zal ik dat ook hier posten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |