abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2007 @ 10:38:11 #151
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_47782313
De "liberale" VVD is hard bezig alle liberale ideeen van de afgelopen jaren aan banden te leggen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_47859949
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:08 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Een antwoord op de vraag of choco-paddo's net zo vies zijn als normale paddo's.
De meest smakelijke bereiding die ik geproefd heb was gedroogde paddos in honing...
pi_47861984
Voor wie er nog interesse in heeft: http://www.tweedekamer.nl(...)_29_maart_2007.jsp#0
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:56:06 #154
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47862066
quote:
De heer Van der Ham (D66):

In 2000 is een onderzoek naar paddo's uitgevoerd. De conclusie daarvan was dat je die niet moet verbieden, maar er is ook een aantal aanbevelingen gedaan. Een aanbeveling was om te zorgen voor waarschuwingen op etiketten. Dat is de afgelopen zeven jaar niet gebeurd. Wat vindt mevrouw Joldersma ervan dat er met dat onderzoek en de aanbevelingen niets is gedaan, terwijl dat heel veel gezondheidsschade had kunnen voorkomen?

Mevrouw Joldersma (CDA):

De heer Van der Ham is weer bezig met het benadrukken van het legaliseren en buiten de Opiumwet houden van bepaalde zaken, maar wij willen die juist onder de wet brengen, want dan kun je die aanpakken. Wij vinden smartshops niet goed voor onze samenleving. Wij willen die ook aanpakken via de vergunningverplichting. In het onderzoek van 2000 stond overigens ook dat de situatie verandert en dat een en ander goed in de gaten moet worden gehouden. Daarom verzoeken wij de minister te bezien of de qat en de verse paddo;s onder de Opiumwet kunnen worden gebracht, zodat ertegen kan worden opgetreden.

Mevrouw Azough (GroenLinks):

Het was voorspelbaar dat het CDA de gebeurtenis van vorige week zou aangrijpen om hierover te beginnen bij de behandeling van dit wetsvoorstel. Het CDA wil het gebruik van paddo's binnen woningen verbieden, maar een aantal soorten is gewoon te vinden in de bossen in Nederland. Wil het CDA die bossen tot verboden gebied verklaren? Wil het CDA mensen verbieden om daar te wandelen en paddenstoelen te plukken?
Zyggie.
pi_47862141
Boris heeft het goed gedaan in dat debat, ik was van plan om er naartoe te gaan maar had me enigsinds verslapen .
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:00:29 #156
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47862158
D66 en groenlinks zijn goed bezig, erg jammer van de VVD.
Zyggie.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:00:33 #157
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47862160
Dit is ook een mooie:
quote:
Mevrouw Joldersma (CDA):

De Opiumwet heeft betrekking op de gezondheidsrisico's. Wij willen dat middelen waarvan wij de indruk hebben dat die schadelijk zijn voor de gezondheid onder de werking van de Opiumwet brengen. Wij verzoeken de minister daarom de gezondheidsrisico's aan te geven. Blijkbaar hebben wij de gezondheidsrisico's van paddo's niet goed in de smiezen. Dat meisje was niet depressief, maar in alle voorlichting staat dat je depressief moet zijn wil je vatbaar zijn voor de nadelige effecten van paddo's.
Dus ten eerste wist die mevrouw Joldersma schijnbaar dat dat meisje niet depressief was, ook al kende ze het meisje niet en ook haar doktersdossier niet, om nog maar te zwijgen van de problemen die vele pubers hebben die nooit formeel geconstateerd zijn. En ten tweede gaat ze er vanuit dat je alleen een bad trip kan krijgen als je depressief bent. Wat een gigantische onzin en zwetsen zonder enige vorm van kennis weer.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47862303
Ik vind dit werkelijk te slecht:
quote:
De heer Teeven (VVD):

De heer Van der Ham en ik zijn het volstrekt oneens. Overigens moet ik hem even corrigeren. Onze fractie heeft niet om dit onderzoek gevraagd. De regering heeft dit zelf voorgesteld. Voor ons is het duidelijk wat er met paddo's aan de hand is. In gedroogde paddo's zitten stoffen die op lijst I staan en die vallen onder het enkelvoudig verdrag van New York. De discussie is nu blijkbaar of natte paddo's daar ook onder moeten vallen. Het is al jaren bekend dat het gebruik van paddo's heel rare effecten kan hebben. Er staat niets voor niets op de verpakking dat je paddo's niet in je eentje moet gebruiken en dat er gevaar is dat je ergens af gaat springen.

De vergelijking die mevrouw Kuiken maakte, is volstrekte onzin. Alcohol is verslavend. Paddo's zijn dat niet, maar hebben wel heel rare bijeffecten, zoals LSD twintig jaar geleden had. De VVD-fractie vindt dat wij gewoon niet aan die rotzooi moeten beginnen.
Te slecht voor woorden

[ Bericht 6% gewijzigd door Fiama op 31-03-2007 18:02:56 ]
pi_47862405
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 14:15 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Jaja, gedroogde paddo's hebben een behoorlijk sterk effect, waar dat bij vers wel meevalt.

Op dezelfde wijze is herbal xtc legaal en chemische xtc niet. Op dezelfde wijze mag men zonder vergunning een luchtbugs hebben, maar voor een magnum geldt dat niet.

Regelgeving kan juist nooit eenduidig zijn, omdat de werkelijkheid die ze probeert te reguleren dat niet is.
dus de hoeveelheid stof waarvan je high wordt gaat omlaag omdat het water verdampt? lijkt mij niet.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:17:08 #160
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47862536
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 16:10 schreef chowshady het volgende:

[..]

dus de hoeveelheid stof waarvan je high wordt gaat omlaag omdat het water verdampt? lijkt mij niet.
Precies. Per kilo zit er minder werkbare stof in, maar als je vers eet, eet je ook veel meer gewicht (vooral water) erbij. Uiteindelijk heeft het precies hetzelfde effect dan.
Zyggie.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:42:33 #161
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47864773
Wat een domme, ongeinformeerde, bevooroordeelde prutsers zitten er toch in de regering en de tweede kamer. De haren rijzen me keer op keer te bergen als ik weer meningen en opvattingen van die mensen lees. En dat moet ons land besturen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47866794
Zou de hele VVD fractie het met Teeven eens zijn?
lollig
  zaterdag 31 maart 2007 @ 19:08:23 #163
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47867033
Ik voel me zowaar oprecht trots dat ik D66 heb gestemd.
And he came fifth and lost the job.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 20:43:56 #164
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47869966
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:56 schreef Zyggie het volgende:

[..]
Mevrouw heeft gelijk, nu de alcohol, chocolade en pinda's nog.
pi_47871308
Helemaal eens met PBerends, dit is belachelijk.
De christelijke partijenen laten weer eens zien dat ze hypocriet zijn, want waarom wel paddo's verbieden en geen alcohol en nicotine? Of raken ze dan teveel kiezers kwijt?

En de VVD en PVV laten weer zien dat ze alleen voor vrijheid zijn als het hen uitkomt.
pi_47926222
quote:
Fri Mar 23, 10:09 AM ET - LONDON (AFP) - Alcohol is nearly as harmful as heroin and tobacco is more dangerous than cannabis, LSD or ecstasy, according to a new classification table of drugs published in The Lancet medical journal Friday.

The table, drawn up by a group of leading British scientists, ranked heroin, cocaine, barbiturates and street methadone as the most harmful drugs, closely followed by alcohol in fifth place.

Tobacco was assessed to be the ninth most dangerous drug behind ketamine -- commonly used as a horse tranquilizer -- benzodiazepines, which are prescription tranquillisers, and amphetamines.

Cannabis was said to be the 11th most harmful. LSD was ranked 14th and so-called "clubbers' drug" ecstasy in 18th, or third last, place.

The classifications were based on individual drugs' so-called "harm scores" -- the physical damage to the user; how likely the drug was to induce dependency; and the effect of its use on families, communities and society.

Each of the three categories was split into nine categories of risk and independent experts including psychiatrists, chemists and forensic scientists ranked each category on a scale from 0 ("no risk") to 3 ("extreme risk").

Heroin scored 2.7 on the harm scale with alcohol just under 2. Tobacco scored 1.7 and ecstasy scored just over 1.1.

One of the scientists, Professor Colin Blakemore, the chief executive of the government-funded public health body the Medical Research Council, said their findings differed markedly from the existing drugs classification in Britain.

"Alcohol and tobacco are way up there in the league table, with alcohol being not very far behind demonised terrors of the street like heroin," he said.

His colleague, Professor David Nutt, from the University of Bristol, western England, said isolated cases of unpleasant and unpredictable responses to drugs were allowed to dictate policy.

"A more scientific view is that these risks have to be assessed against their effect on the whole population," he added.

Possessing Class A drugs like heroin, cocaine and crack, ecstasy and LSD currently carries a maximum seven-year prison sentence; cannabis is a Class C drug, while alcohol and tobacco are unclassified.

Blakemore said he hoped policy makers would "take note" that their table differed substantially from the official classification, which a separate British study published on March 8 also criticised as inadequate.

The RSA Commission on Illegal Drugs, Communities and Public Policy said Britain's drug laws should be replaced by a system recognising the harm to health of substances like alcohol and tobacco rather than crime prevention.
Geïsoleerde gevallen die het beleid dicteren, waar kennen we dat van?
  maandag 2 april 2007 @ 21:57:02 #167
174757 lavAzza
Cappuccino!
pi_47942974
BTW, ik vind het wel erg slecht dat een topic zo gekleurd geformuleed kan zijn.

Of zal ik een topic starten met: Asociale SP tegen ...

Het is gewoon goedkoop vind ik
Here are condoms lined with a topical anesthetic for prolonged action. What a paradox. You don't feel anything but you can fuck for hours. This really seems to miss the point. I want my whole life to be lined with topical anesthetic.
  maandag 2 april 2007 @ 22:47:13 #168
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47945350
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:56 schreef Zyggie het volgende:

[..]
D66: Wat vind u ervan dat er na 7 jaar nog geen enkele voorlichting is?
CDA: we moeten het gewoon verbieden, dan wordt het vanzelf veilig. Of dacht je soms dat ik antwoord ging geven?

Jesus.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 2 april 2007 @ 22:54:34 #169
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47945663
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:57 schreef lavAzza het volgende:
BTW, ik vind het wel erg slecht dat een topic zo gekleurd geformuleed kan zijn.

Of zal ik een topic starten met: Asociale SP tegen ...

Het is gewoon goedkoop vind ik
Wat is er nog liberaal aan de vvd dan? Vooral op persoonlijke vrijheden zijn het stel conservatieve semi-christenen geworden die niet snel genoeg kunnen roepen dat we dingen moeten verbieden tegenwoordig.
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

D66: Wat vind u ervan dat er na 7 jaar nog geen enkele voorlichting is?
CDA: we moeten het gewoon verbieden, dan wordt het vanzelf veilig. Of dacht je soms dat ik antwoord ging geven?

Jesus.
Just checking, maar dat is toch niet een letterlijk citaat van een tweede kamer debat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')