abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47701590
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is dat een understatement? Het zijn toch domme dingen?
Vandaar dat hij vooral goed scoort bij hoger opgeleide moslims. Het gevaar is juist dat ze niet dom zijn . Wel kwaadaardig.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47701659
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar dat is geen antwoord op de vraag waarom hun invloed vanzelfsprekend zo groot zou zijn.
Laat ik het zo zeggen: Het respect van fundamentalistische moslims voor salafistische imams uit landen als Syrië, Irak, Saudi-Arabië en Egypte is enorm groot en de reden daarvan is hoofdzakelijk dat die opleidingscentra imams afleveren die enorm veel charisma hebben binnen de salafistische en wahabistische wereld. Max Blokzijl zou bij deze sprekers in het niet vallen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47701710
och, de politieke ballonnetjes maken in deze geen ene zier uit ...

Kamp zit in de oppositie en weet dus dat hij alles kan roepen en niks hoeft te doen ...
wel denk ik dat de VVD langzaam aan het voorbereiden is dat verdonk afgevoerd wordt, en weggepromoveerd wordt ...

Kamp zou dan dr electoraat moeten blijven vasthouden (dat deze na verscheiden van verdonk niet overlopen naar de PVV), en op termijn zal hij mogelijk ook Rutte opvolgen.

het is allemaal tactisch handelen en heeft met Imams verder weinig van doen... die Imams zullen dr ook over 8 jaar gewoon nog zitten, omdat dit soort proefballonnetjes per definitie niet uit te voeren zijn (en de politici die deze uitlatingen doen ook helemaal niet serieus dat ook willen uitvoeren)
pi_47701711
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: Het respect van fundamentalistische moslims voor salafistische imams uit landen als Syrië, Irak, Saudi-Arabië en Egypte is enorm groot en de reden daarvan is hoofdzakelijk dat die opleidingscentra imams afleveren die enorm veel charisma hebben binnen de salafistische en wahabistische wereld. Max Blokzijl zou bij deze sprekers in het niet vallen .
Dan moeten we daar wat aan doen als dat zo is. Niet de snoeptrommel verstoppen maar zorgen dat de kinderen beseffen dat te veel snoep slecht voor hun is.
pi_47701765
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moeten we daar wat aan doen als dat zo is. Niet de snoeptrommel verstoppen maar zorgen dat de kinderen beseffen dat te veel snoep slecht voor hun is.
Ik ben ervan overtuigd dat er ook zeker wat aan gebeurt. De AIVD is echt geen groepje padvinders en houdt deze praktijken achter de schermen nauwlettend in de gaten (logisch als je samenwerkt met de Mossad). Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de wet de AIVD momenteel nog belemmert op bepaalde punten en dat Kamp er daarom aandacht aan wil schenken. Of hij wil als een echte politicus ouderwets scoren, dat kan natuurlijk ook.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:31:51 #56
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47701776
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:28 schreef KroJo het volgende:
och, de politieke ballonnetjes maken in deze geen ene zier uit ...

Kamp zit in de oppositie en weet dus dat hij alles kan roepen en niks hoeft te doen ...
wel denk ik dat de VVD langzaam aan het voorbereiden is dat verdonk afgevoerd wordt, en weggepromoveerd wordt ...

Kamp zou dan dr electoraat moeten blijven vasthouden (dat deze na verscheiden van verdonk niet overlopen naar de PVV), en op termijn zal hij mogelijk ook Rutte opvolgen.

het is allemaal tactisch handelen en heeft met Imams verder weinig van doen... die Imams zullen dr ook over 8 jaar gewoon nog zitten, omdat dit soort proefballonnetjes per definitie niet uit te voeren zijn (en de politici die deze uitlatingen doen ook helemaal niet serieus dat ook willen uitvoeren)
Dat gaat wel heel erg richting complotdenken. Zo lusten we er nog wel een paar.
SCH's stelling is, zo schreef ik al op blad 2, niet waar. Vreeman is trager dan Verdonk. Zij wees al op deze achterlijke jurk en zijn profiteurshouding.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47701798
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat er ook zeker wat aan gebeurt. De AIVD is echt geen groepje padvinders en houdt deze praktijken achter de schermen echt wel nauwlettend in de gaten (logisch als je samenwerkt met de Mossad). Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de wet de AIVD momenteel nog belemmert op bepaalde punten en dat Kamp er daarom aandacht aan wil schenken. Of hij wil als een echte politicus ouderwets scoren, dat kan natuurlijk ook.
Ik zie dat niet zo zeer als taak van de AIVD. Ik vind dat we met zijn alleen klimaat moeten scheppen waarin 3e, 4e, 5e generatie moslims een goede mix vinden tussen islamitische waarden en westerse waarden.
pi_47701816
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat ging over de absurde stijgingen van de lasten, wat achteraf geloof ik nogal meeviel. Niet over het niet betalen van die lasten.
En hij riep op om die lasten niet te betalen.
quote:
Zalm: betaal te hoge belasting niet

Uitgegeven: 19 februari 2006 12:39
Laatst gewijzigd: 19 februari 2006 21:25
DEN HAAG - Minister Zalm van Financiën (VVD) heeft zondag voor de televisie burgers in een aantal gemeenten opgeroepen om de OZB voorlopig niet te betalen. Volgens hem brengen 62 gemeenten meer OZB in rekening dan wettelijk is toegestaan. De uitlatingen van Zalm zijn niet alleen slecht gevallen bij de linkse oppositie, maar ook bij regeringspartij CDA.

Zalm en zijn partijgenoot minister Remkes van Binnenlandse Zaken hebben de 62 gemeenten in een brief laten weten dat bepaalde tarieven alleen met meer dan 2 procent mogen stijgen, als ze daarvoor ontheffing hebben gekregen van de provincie.

Lijst

De meeste gemeenten houden zich aan de regels, aldus Zalm in het tv-programma Buitenhof. Hij kondigde aan dat een lijst van de 62 gemeenten gepubliceerd zou worden op internet, wat zondag inderdaad gebeurde. Zalm, die het als zijn taak ziet om de "belastingbetaler te beschermen", zei dat de mensen dus zelf kunnen zien of ze te hoog worden aangeslagen.

"Ook gemeenten moeten zich aan de wet houden," aldus Zalm, die stelde dat burgers die niet betalen niets te vrezen hebben. De liberale vicepremier denkt dat gemeenten de tarieven snel zullen aanpassen als ze merken dat ze anders geen cent binnen krijgen.

Gebruikersdeel

Met ingang van dit jaar is het zogeheten gebruikersdeel in de OZB afgeschaft. De gemeenten krijgen meer uitgekeerd uit het gemeentefonds om dit goed te maken. Het was niet de bedoeling dat ze andere OZB-tarieven zouden verhogen. Regeringspartij D66 heeft daarom wel begrip voor Zalm, temeer daar de "gemeentelijke lasten in de afgelopen tien jaar buitensporig gestegen zijn", aldus D66-Kamerlid Bakker.

Burgerlijke ongehoorzaamheid

Het CDA, de grootste regeringspartij, vindt dat het "niet zo kan zijn dat een minister oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid en het niet betalen van belasting". "Er zijn andere manieren om te voorkomen dat gemeenten de OZB gebruiken als melkkoe", aldus een CDA-woordvoerder. Hij vindt dat de bewindslieden gemeenten moeten aanspreken en eventueel korten via het gementefonds.

Tot de orde

Ook PvdA-Tweede Kamerlid Crone vindt dat het aan minister Zalm is om gemeenten, en daarmee ook tal van VVD-wethouders, tot de orde te roepen, en dat het kabinet dit niet moet overlaten aan de burgers. GroenLinks ziet in het optreden van Zalm een "verkiezingsstunt" en wil hem daarover dinsdag in de Tweede Kamer aan de tand voelen. GroenLinks-Tweede Kamerlid Vendrik wijst erop dat veel gemeenten de voorkeur geven aan belastingheffing via de OZB, omdat ze daarmee de scheve inkomensverhoudingen wat recht kunnen trekken. Andere heffingen van de gemeenten bieden niet die mogelijkheid.

Zalm noemde voor de televisie drie gemeenten met name, waaronder Castricum. Wethouder Y. van Gosliga reageerde woedend. Volgens hem zit Zalm er helemaal naast met zijn berekening. Wethouder Emmens in Zoetermeer, een van de 62 gemeenten op de lijst, zegt in een reactie dat er een rekenfout is gemaakt.

Wethouder Roos van Wormerland vindt dat Zalm buiten zijn boekje is gegaan door op te roepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Het verwijt aan zijn gemeente noemt hij "onterecht en bovenal onjuist". Wormerland heeft toestemming gevraagd aan de provincie en die ook gekregen, aldus Roos.
Maar goed, dit is wel heel erg offtopic.
pi_47701820
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat er ook zeker wat aan gebeurt. De AIVD is ...
moslim-fundamentalisme bestijrd je niet structureel met de AIVD ...

je kunt dankzij de AIVD een beetje op de hoogte blijven van gevaarlijke plannen en personen, en in sommige gevallen nog tijdig ingrijpen... maar er verdwijnt echt geen enkele moslim-terrorist (of linkse of rechts-radicaal) door activiteiten van de AIVD.

natuurlijk is de AIVD nodig om de dreiging in de gaten te houden en te monitoren, maar bestrijden gaat op andere manieren ... Overigens ook niet door een verdergaande polarisatie, daarmee doe je ook enkel de radikalen een plezier.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:34:40 #60
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47701853
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie dat niet zo zeer als taak van de AIVD. Ik vind dat we met zijn alleen klimaat moeten scheppen waarin 3e, 4e, 5e generatie moslims een goede mix vinden tussen islamitische waarden en westerse waarden.
Over mijn lijk dan in ieder geval. Jij maakt hier even een stelling waarbij je ervan uitgaat dat dat ook gewenst is. Ik wil geen zak met welke religie dan ook te maken hebben.
pi_47701932
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is de taak van de AIVD om lieden als Salam in de gaten te houden en waar nodig aan te pakken. Het is de taak van de samenleving om er voor te zorgen dat het aanwezige godsdienstfundamentalisme in Nederland volledig verdwijnt.
pi_47701972
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Over mijn lijk dan in ieder geval. Jij maakt hier even een stelling waarbij je ervan uitgaat dat dat ook gewenst is. Ik wil geen zak met welke religie dan ook te maken hebben.
Hij heeft het toch ook over die moslims. Niet over jou.
pi_47702002
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is de taak van de AIVD om lieden als Salam in de gaten te houden en waar nodig aan te pakken. Het is de taak van de samenleving om er voor te zorgen dat het aanwezige godsdienstfundamentalisme in Nederland volledig verdwijnt.
Nee hoor, fundamentalisme zal nooit verdwijnen, hoeft ook helemaal niet.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:40:41 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47702006
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:39 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hij heeft het toch ook over die moslims. Niet over jou.
Volgens hem moeten wij dat klimaat scheppen.

Ik zie dat als een zoveelste topic met een herhaling van zetten.
pi_47702015
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is de taak van de AIVD om lieden als Salam in de gaten te houden en waar nodig aan te pakken.
de AIVD kan Salam in de gaten houden, maar heeft geen enkel recht of mogelijkheid 'in te grijpen'....
daarvoor zou de AIVD moeten samenwerken met het OM die mogelijk een straf-aanklacht kan instellen ...

Laat daar nu de allereerste bijna onneembare horde liggen ... hoe krijg je de AIVD en het OM zo ver dat ze probleemloos samenwerken en elkaar niet dwarsliggen ....
Dat is een stuk belangrijke kwestie als je het hebt over de bestrijding van fundamentalitisch gedachtegoed en een belangrijke en eerder oplosbare kwestie dan nutteloze en onuitvoerbare 'proefballonnetjes' van de heren Politici ...
pi_47702020
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Prima toch. Dan laat je je er niet mee in!
pi_47702040
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Volgens hem moeten wij dat klimaat scheppen.

Ik zie dat als een zoveelste topic met een herhaling van zetten.
Natuurlijk, wij moeten hen die vrijheid bieden.
pi_47702051
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, fundamentalisme zal nooit verdwijnen, hoeft ook helemaal niet.
Fundamentalistische ideeën zullen nooit helemaal verdwijnen, maar het faciliteren van fundamentalisme kan echt wel onmogelijk worden gemaakt door de overheid.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:43:22 #69
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47702075
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:41 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Natuurlijk, wij moeten hen die vrijheid bieden.
Wij moeten helemaal niets. Dat is nu juist de chantage.
pi_47702077
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:40 schreef KroJo het volgende:

[..]

de AIVD kan Salam in de gaten houden, maar heeft geen enkel recht of mogelijkheid 'in te grijpen'....
daarvoor zou de AIVD moeten samenwerken met het OM die mogelijk een straf-aanklacht kan instellen ...

Laat daar nu de allereerste bijna onneembare horde liggen ... hoe krijg je de AIVD en het OM zo ver dat ze probleemloos samenwerken en elkaar niet dwarsliggen ....
Dat is een stuk belangrijke kwestie als je het hebt over de bestrijding van fundamentalitisch gedachtegoed en een belangrijke en eerder oplosbare kwestie dan nutteloze en onuitvoerbare 'proefballonnetjes' van de heren Politici ...
Wie zegt dat de AIVD daadwerkelijk alles in overleg met het OM doet ?.
pi_47702096
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wij moeten helemaal niets.
Zij dan ook niet.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:45:16 #72
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47702127
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:44 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Zij dan ook niet.
Dat zullen we nog wel eens zien. Ga maar lekker met je 2e paspoort reintegreren in je eigen land met je sharia-ideeen.
pi_47702143
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Fundamentalistische ideeën zullen nooit helemaal verdwijnen, maar het faciliteren van fundamentalisme kan echt wel onmogelijk worden gemaakt door de overheid.
De SGP verbieden? Vind ik een heel slecht idee. Met fundamentalisme an sich is helemaal niks mis.
pi_47702161
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wij moeten helemaal niets. Dat is nu juist de chantage.
Wat zeur je dan samen met Verdonk en Kamp en Wilders over de islam?
pi_47702188
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wie zegt dat de AIVD daadwerkelijk alles in overleg met het OM doet ?.
nee, dat doen ze niet. de AIVD en het OM werken elkaar opzichtig tegen (een goed voorbeeld is de strafzaak tegen samir Azzouz, toen het OM geen beschikking kreeg over materiaal van de AIVD, deels omdat het OM met een voorbarig huisdoorzoekingsbevel een lopend AIVD onderzoek doorkruisde) ...

Maar de AIVD heeft geen andere mogelijk een aanklacht in te dienen of mensen 'op te pakken' en _moet_ dus wel samenwerken met het OM willen ze resultaten boeken ... momenteel weigeren ze dat echter opzichtig omdat het OM meestal probeert goed sier te maken met AIVD onderzoekresultaten ..

nogmaals, als je een efficiente bestrijding wilt van gevaarlijke radikale groeperingen, moet je dàt probleem aanpakken en niet verder nutteloze proefballonnetjes bespreken die onuitvoerbaar zijn en meestal een deelprobleem aanpakken (bv gezeur over nationaliteiten helpen je heus niet bij de bestrijding van radikale dierengroeperingen die ook een gewelds-bereidheid kennen, of tegen links- of rechtsradikalen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')