abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:23:39 #151
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47715939
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:19 schreef moussie het volgende:

[..]

klopt, maar zoiets moet je dus langzaam aan opbouwen .. bij een kleintje van een paar maanden moet je toch echt wel weten dat het met de hygiëne goed zit in zo'n opvang, je eigen bedje om in te slapen, opletten in contacten met verkouden/zieke mensen etc, anders heb je kans op een chronisch ziek kind over een paar jaar
Hoe moet dat dan als zo'n kleintje een verkouden ouder broertje thuis heeft rondlopen? Maar we gaan Off Topic.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:26:54 #152
3647 B.R.Oekhoest
pi_47716047
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bijproduct van een samenleving zonder normen en waarden. Waar wij vandaan komen verlaat je je vrouw niet, enkel omdat het vaderschap niet bevalt. Zo'n persoon zal dan keurig onder handen genomen worden zodat hij wel beseft dat hij bij zijn vrouw en kinderen hoort te zijn.
Hoe naief. In jullie macho-cultuur zijn mannen maar al te vaak afwezig, ook al zijn ze op papier getrouwd. Heb je laatst dat Belgische geval niet meegekregen? Man zat al een maand alleen op vakantie in Marokko, vrouw thuis alleen met alle kids, .....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:27:39 #153
3542 Gia
User under construction
pi_47716079
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, wat heb je immers nog aan een twee persoons bed? Goed, je zult nooit de kosten gelijk over 2'en kunnen verdelen, maar je kunt wel in de buurt komen. Datgene wat de vrouw tekort komt dient de man gewoon op te vullen. Dat is zijn taak, ook na een scheiding.
Als een man een minimumloon verdient, kan hij niet twee huren, twee maal g/w/l, tweemaal verzekeringen enz... en ook nog het voer en kleding blijven betalen. Dat hij bijdraagt lijkt me wel normaal. Maar het hele onderhoud, terwijl er sprake is van 2 woningen, dat kunnen alleen directeuren betalen.

Vind overigens wel dat alleenstaande vrouwen, zodra de jongste op school zit, kunnen gaan werken. In elk geval onder schooltijd. Met daarbij de alimentatie zouden ze rond moeten kunnen komen.
Zodra de jongste boven de 12 is, kan moeder gewoon fulltime werken.

Tja, dat dan geen baan van niveau is, is dan jammer. Caissière in een supermarkt is ook altijd een optie.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:22 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47716115
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Man en vrouw zijn gelijkwaardig in dit land.
Niet waar, kinderen worden altijd aan de vrouw toegewezen bij een scheiding (met extreem weinig uitzonderingen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:31:27 #155
37769 erodome
Zweefteef
pi_47716203
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:19 schreef Nielsch het volgende:
Heel simpel: zodra die kinderen naar school gaan moet de moeder ook elk werk aannemen dat beschikbaar is, ook al is het onder haar niveau. Doe je dat niet, dan verlies je je uitkering. Wanneer je kinderen naar school gaan kun je best 6 uur per dag werken (van 9 tot 3). Daarbuiten ben je wat mij betreft vrijgesteld van werk om je kinderen van school te halen. Verdien je in dat geval minder dan je uitkering, dan wordt dat door de staat aangevuld.

Zolang kinderopvang niet gratis is kun je echter niet van alleenstaande moeders met kinderen die nog niet naar school gaan eisen hun kinderen op een creche te doen. In vele gevallen zal hun hele salaris nog niet genoeg zijn om dat te betalen.
Hiervoor zijn dus flexibelere werktijden nodig, ook nog eens geweldig voor het gevecht tegen filevorming bv...

Er zijn niet veel mogelijkheden die rekening houden met schooltijden hoor, dat is het nare ervan, wat kleine aanpassingen zouden het veel makkelijker maken om aan het werk te gaan en voor de kinderen te zorgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47716241
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Heel weinig, maar bij dit soort vrouwen altijd heel veel. Merkwaardig.
pff, nogal wiedes, als hun man hun niet in de steek had gelaten waren ze nooit "dat soort vrouw" geworden
pleased to meet you
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:32:48 #157
37769 erodome
Zweefteef
pi_47716242
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan als zo'n kleintje een verkouden ouder broertje thuis heeft rondlopen? Maar we gaan Off Topic.
Sorry hoor, maar plaatsen waar veel kinderen bijeen zijn zijn een bron van ziektes, zodra je kind naar de peuterspeelplaats gaat is je kind ineens veel vaker ziek, verkouden en weet ik veel wat nog meer.

Is echt zo en bij zuigelingen is dat gewoon best een beetje link te noemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47716280
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb er nog nooit eentje ontmoet die dat niet was-.
Geen bijstandmoeders in Dark rooms piet.

Sorry.

Ik vind het verhaal ook bijzonder eenzijdig. Ik ken wel een boel vrouwen die met kinderen in een vreselijike rol worden gemanouvreerd.
Of schuldig of niet.
Feit blijft dat een alleenstaande man of vrouw gwoon heel veel problemen heet zijn kinderen op een verantwoorde manier er doorheen te boxen.

Feit is ook dat je gelijk hebt met het (bijna heilige ) dogma rond Bijstandsmoeder. Het was alf elke bijstandsmoeder een soort brijende Moeder Theresa is/was.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:35:09 #159
3542 Gia
User under construction
pi_47716346
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar plaatsen waar veel kinderen bijeen zijn zijn een bron van ziektes, zodra je kind naar de peuterspeelplaats gaat is je kind ineens veel vaker ziek, verkouden en weet ik veel wat nog meer.

Klopt helemaal. En vaak zie je bij deze kinderen ook dat ze op latere leeftijd ook vaker ziek zijn dan kinderen die door de ouders thuis zijn opgevoed.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:36:00 #160
3647 B.R.Oekhoest
pi_47716375
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

De eerste 3 maanden ok, maar daarna hoeft er niet zo spastisch over gedaan te worden. Op die manier bouwt hun lichaam van jongs af aan al antistoffen op en zijn ze in de kleutertijd veel minder vaak ziek.
pi_47716514
Het is sociaal-pedagogisch een bewezen feit dat kinderen onder 3 jaar de meeste tijd bij hun (met name ) moeder moeten zijn. NIet vanwege infecties of ander gell , maar vanwege de normale ontwikkeling

IN de DDR lopen hele volkstammen gestoord door de wereld omdat ze vanaf jongsaan in creches zijn gedumpt.

Iedereen normaal denkend mens moet inzien dat dat niet gezond is.
pi_47716553
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet waar, kinderen worden altijd aan de vrouw toegewezen bij een scheiding (met extreem weinig uitzonderingen)
Je hebt gelijk, ik bedoel de kindloze gevallen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:41:19 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_47716564
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De eerste 3 maanden ok, maar daarna hoeft er niet zo spastisch over gedaan te worden. Op die manier bouwt hun lichaam van jongs af aan al antistoffen op en zijn ze in de kleutertijd veel minder vaak ziek.
Ik ken ouders die hun kind al met een paar weken op de creche hadden, met 6 weken is niet abnormaal...

Maar daarna komt ook nog het aandacht gedeelte om de hoek, een kind van 3 maanden heeft gewoon veel aandacht nodig, meer dan gegeven kan worden in die situatie's, kinderen laten ze erg vaak maar huilen enzo(varieert van plek tot plek, er zijn ook plekken waar dat totaal niet aan de orde is), er zijn zat gevallen bekend die gewoon echt richting verwaarlozing gaan.

De kwaliteit is echt niet zo best, daar zijn dan ook onderzoeken zat over, we zitten in de meeste gevallen onder de europeese richtlijnen, misschien dat jij zo makkelijk bent met je kinderen, maar ik niet.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:43:12 #165
45206 Pietverdriet
pi_47716633
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:39 schreef CANARIS het volgende:
Het is sociaal-pedagogisch een bewezen feit dat kinderen onder 3 jaar de meeste tijd bij hun (met name ) moeder moeten zijn. NIet vanwege infecties of ander gell , maar vanwege de normale ontwikkeling

IN de DDR lopen hele volkstammen gestoord door de wereld omdat ze vanaf jongsaan in creches zijn gedumpt.

En wat heeft dit met bijstand te maken?
Het blijft de verantwoording van de ouders, als ze kinderen de wereld in schoppen daar voor te zorgen, en het blijft hun verantwoording een inkomen te genereren. Het is zeker niet zo dat de staat deze bijstandmoeders maar moet voorzien van een inkomen, ander is het zo: get knocked up en tot aan je pensioen een inkomen.
pi_47716707
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ken ouders die hun kind al met een paar weken op de creche hadden, met 6 weken is niet abnormaal...
Je bedoelt dat het zo vaak voortkomt dat het lijkt alsof het normaal is, maar dat is het zeker niet. Wat Canaris zegt, kinderen horen in ieder geval tot de kleuterklas gewoon de liefde van hun moeder te krijgen. Niet de 'liefde' van de creche leidster. Zo kweek je vanzelf een samenleving zonder enig besef van normen en waarden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:45:44 #167
3647 B.R.Oekhoest
pi_47716716
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zelf geen kinderen zeker Broekhoestje?
Zekers wel: 1 gezonde spruit, op de creche sinds hij 18 maanden is.
pi_47716791
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

mwah, zo offtopic is het anders niet .. deze hele discussie draait alleen maar om het geld, terwijl we het hier over jonge kinderen hebben die zowel lichamelijk als ook psychisch nog heel kwetsbaar zijn ..

voor de rest, er is een verschil tussen langzaam opbouwen en meteen in het diepe gooien .. als ik mijn baby naakt in de koude regen zou leggen zou je toch ook moord en brand gillen ? Nou, dit is dus zowat bijna hetzelfde, alleen dat het gevaar waaraan je je baby bloot stelt de ene keer wel met het blote oog te zien is en de andere keer niet
pleased to meet you
pi_47716807
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Zekers wel: 1 gezonde spruit, op de creche sinds hij 18 maanden is.
Meisje of jongetje?

En waarom 'pas' sinds 18 maanden?

En belangrijker nog, waarom ben je zo verzuurd als je toch vader bent?
pi_47716899
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat heeft dit met bijstand te maken?
Het blijft de verantwoording van de ouders, als ze kinderen de wereld in schoppen daar voor te zorgen, en het blijft hun verantwoording een inkomen te genereren. Het is zeker niet zo dat de staat deze bijstandmoeders maar moet voorzien van een inkomen, ander is het zo: get knocked up en tot aan je pensioen een inkomen.
Ja , met de betoning op ouderS.

we leven echter , zoals jij weet , niet een heilstaat waar iedereen goed en verantwoord ageert.

Vaak , heel vaak worden vrouwen gedumpt door gewetenloze klootzaken. En geloof me piet. het is niet makkelijk om met 3 kinderen een voltijd baan te vinden , laat staan te hebben.

met name niet in dei eerset jaren ( daar wilde ik op uit met minjn creche betoog)

Aan de andere kant heb je gelijk , dat het feit kinderen te hebben alleen nooit een excuus mag zijn geen baan te willen aannemen . ( Behalve dan in die eerste 2 jaar )
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:54:29 #171
3647 B.R.Oekhoest
pi_47717004
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het zo vaak voortkomt dat het lijkt alsof het normaal is, maar dat is het zeker niet. Wat Canaris zegt, kinderen horen in ieder geval tot de kleuterklas gewoon de liefde van hun moeder te krijgen.
Dat moet gebeuren naast hun crechetijd, zeker. Maar het is evenzogoed belangrijk dat ze voor rond hun tweede ook leren socializen met leeftijdgenootjes
quote:
Niet de 'liefde' van de creche leidster. Zo kweek je vanzelf een samenleving zonder enig besef van normen en waarden.
Deze stelling zal je nooit in een wetenschappelijk document tegenkomen, want het is werkelijk op niets gebaseerd.
pi_47717098
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]

Dat moet gebeuren naast hun crechetijd, zeker. Maar het is evenzogoed belangrijk dat ze voor rond hun tweede ook leren socializen met leeftijdgenootjes
Dat kan ook als je vrienden hebt die kinderen hebben. Je kunt ook bij elkaar op bezoek gaan. Of is dat ook uit de mode?
quote:
Deze stelling zal je nooit in een wetenschappelijk document tegenkomen, want het is werkelijk op niets gebaseerd.
Klopt, daar is het te confronterend voor. Het zou de samenleving en de feministische beweging op haar grondvesten doen schudden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:57:54 #173
45206 Pietverdriet
pi_47717116
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:51 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja , met de betoning op ouderS.

we leven echter , zoals jij weet , niet een heilstaat waar iedereen goed en verantwoord ageert.

Vaak , heel vaak worden vrouwen gedumpt door gewetenloze klootzaken. En geloof me piet. het is niet makkelijk om met 3 kinderen een voltijd baan te vinden , laat staan te hebben.

met name niet in dei eerset jaren ( daar wilde ik op uit met minjn creche betoog)

Aan de andere kant heb je gelijk , dat het feit kinderen te hebben alleen nooit een excuus mag zijn geen baan te willen aannemen . ( Behalve dan in die eerste 2 jaar )
Bij een scheiding zijn er altijd 2 en het is onzin dat de scheiding altijd aan de man ligt, dat ik gelul. Verder worden kinderen eigenlijk altijd aan de moeder toegwezen bij de scheiding, zelfs al heeft de vader een nieuwe vriendin en een huishouden waar de kinderen ook in zouden kunnen wonen.
En nee, we wonen niet in een land waar mensen verstandig zijn, we leven in een land waar hoe meer uitvreter je bent hoe meer je beloond wordt, en hoe harder je werkt en hoe meer je verdient hoe meer je bestraft wordt.
Laat je neuken en zet een stel kinderen in de wereld en je hoeft als moedertje de eerste 20 jaar niet meer te werken.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:02:15 #174
3647 B.R.Oekhoest
pi_47717269
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Meisje of jongetje?

En waarom 'pas' sinds 18 maanden?

En belangrijker nog, waarom ben je zo verzuurd als je toch vader bent?
Jongetje, en met 18 maanden kwam zo uit omdat mijn vrouw weer aan het werk kon.

Verzuurd? Ik ben Verbal niet. Ik erger me alleen dood aan die hardnekkige jaren 50-cliches als "als je niet voor zessen eet kweek je potentiele criminelen", " en meer van dat soort onzin dat je hier leest.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:04:47 #175
3647 B.R.Oekhoest
pi_47717367
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt helemaal. En vaak zie je bij deze kinderen ook dat ze op latere leeftijd ook vaker ziek zijn dan kinderen die door de ouders thuis zijn opgevoed.
Ik zie juist het omgekeerde. Te beschermend opvoeden is ook helemaal niet goed.
pi_47717582
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij een scheiding zijn er altijd 2 en het is onzin dat de scheiding altijd aan de man ligt, dat ik gelul. Verder worden kinderen eigenlijk altijd aan de moeder toegwezen bij de scheiding, zelfs al heeft de vader een nieuwe vriendin en een huishouden waar de kinderen ook in zouden kunnen wonen.
En nee, we wonen niet in een land waar mensen verstandig zijn, we leven in een land waar hoe meer uitvreter je bent hoe meer je beloond wordt, en hoe harder je werkt en hoe meer je verdient hoe meer je bestraft wordt.
Laat je neuken en zet een stel kinderen in de wereld en je hoeft als moedertje de eerste 20 jaar niet meer te werken.
Het ene onrecht maakt het andere niet ongeschied
Ik heb hier wel vaker over het "in dubio pro Mater" princiepe wat ik schandalig vind.

Maar dat maakt niet weg dat het een efit is , dat bij scheidingen gewild of ongewild , de vrouwen met de verantwoording blijven zitten en vee mannen en mooi nieuw levenbeginnen. Velen zonder een cent alimentate. Juist in DIE bepaalde Unterschicht kringen waar we het eigenlijk over hebben

En dan zeg ik ; In twijfel vor het kind .

We betalen zoveel onzinnige dingen. Er zijn zoveel parasieten in deze samenleving . Waarom dan het weghalen bij de onschudligsten en willoosten .. de kinderen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:12:29 #177
3647 B.R.Oekhoest
pi_47717683
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat kan ook als je vrienden hebt die kinderen hebben. Je kunt ook bij elkaar op bezoek gaan. Of is dat ook uit de mode?
[..]
Dat helpt ook, maar op een creche leren ze van jongs af aan instructiebereid te worden en een autoriteit te aanvaarden nààst hun ouders.
pi_47717722
quote:

[..]

Bij alle vriendschap maar...................dat klopt niet
Het is wel degenlijk bewezen. Je zult geen Pedo-sociale expert ( ?) vinden die niet grote problemen heeft met het nederlandse creche systeem. (Overigens een door en door socialistisch idee)

k mot nu weg , aar als de discussie moregn nog leeft stuur ik je een paar links
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:16:48 #179
45206 Pietverdriet
pi_47717825
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:09 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Het ene onrecht maakt het andere niet ongeschied
Ik heb hier wel vaker over het "in dubio pro Mater" princiepe wat ik schandalig vind.

Maar dat maakt niet weg dat het een efit is , dat bij scheidingen gewild of ongewild , de vrouwen met de verantwoording blijven zitten en vee mannen en mooi nieuw levenbeginnen. Velen zonder een cent alimentate. Juist in DIE bepaalde Unterschicht kringen waar we het eigenlijk over hebben

En dan zeg ik ; In twijfel vor het kind .

We betalen zoveel onzinnige dingen. Er zijn zoveel parasieten in deze samenleving . Waarom dan het weghalen bij de onschudligsten en willoosten .. de kinderen.
En daarmee een duidelijk signaal aan massa luie meiden geven, laat je neuken, en heb een inkomen de komende 20 jaar?
pi_47717893
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:38 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, je zegt het zelf, een paar jaar later, een 4-jarige is anders een stuk mondiger dan een baby'tje van een half jaar .. wat dat aangaat zijn de eerste levensjaren erg belangrijk in zo'n mensenleven, maar van pedagogiek heb je blijkbaar geen kaas gegeten
Nee, jij gelukkig wel.
quote:
Dus jij zou je baby'tje van een maand of 3 gaan droppen bij zo'n kwalitatief dubieuze opvang ? Je weet wel, baby'tje, totaal afhankelijk, weerstand van niets, en die laat je achter in zo'n vergaarbak van vreemde bacillen ?
Oh jee, hoe moest dat nou vroeger met gezinnen met 6 kinderen? Of op de boerderij? Jeetje zeg. Trouwens hoe eerder ze weerstand opbouwen hoe beter.

En wat nou 'dubieuze' opvang? Je kan gewoon een goede uitzoeken en die kiezen, zoals ik gedaan heb.

En met 3 maanden is trouwens net de grens dat mag want ze hanteren minimaal 10 weken oud
quote:
En trouwens, dat de kinderopvang sinds een maandje of 3 wel grotendeels vergoed wordt is leuk .. maar dat wil uiteraard niets zeggen over de beschikbaarheid van plaatsen, je zal toch eerst plek moeten vinden bij mensen die je wel met je kind(eren) vertrouwd voor je überhaupt iets vergoed kan krijgen .. en wat dat aangaat hebben we dus nog steeds tekort en is hetgeen er wel is dus kwalitatief ver beneden de europese standaard
Bull. Ik kon en kan zo uit meerdere prima opvangen kiezen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47717971
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zelf geen kinderen zeker Broekhoestje?
Ik trouwens wel, maar jij niet he Kirmitje? Terwijl je wel claimt getrouwd te zijn. Hoe kan dat nu?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:21:16 #182
3647 B.R.Oekhoest
pi_47717990
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:13 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Bij alle vriendschap maar...................dat klopt niet
Het is wel degenlijk bewezen. Je zult geen Pedo-sociale expert ( ?) vinden die niet grote problemen heeft met het nederlandse creche systeem. (Overigens een door en door socialistisch idee)

k mot nu weg , aar als de discussie moregn nog leeft stuur ik je een paar links
Maar Kirmizi trok de stelling door naar 'een maatschappij zonder normen en waarden', dan ga je natuurlijk wel heel kort door de bocht.
pi_47718019
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Absoluut niet waar en juist tegenovergesteld: overdreven steriliteit zorgt juist voor ziekelijke mensen later en oa voor heel veel allergieen.

Een kind kan beter lekker vies worden, dan bouwen ze veel meer weerstand op. Het verhaal van het boerenkind dat de halve dag in de rotzooi loopt te rommelen en later veel gezonder is, is geen broodje aap.
pi_47718064
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Wederom een leugen: 10 weken is de minimumtermijn. Je lult gewoon uit je nek.
pi_47718122
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:39 schreef CANARIS het volgende:
Nou inderdaad ja. Ook al die hele gestoorde volksstammen Scandinaviers poeh hee.
quote:
Heb jij kinderen?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:25:20 #186
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47718152
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:14 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind de Moeder vijandigheid in dit stukje echt te ver gaan.

Inplaats dat we ons zorgen maken om al die kinderen die in Peuterhokken zitten weg tekwijnen ( wat door alle Pediatrische Psychlogen als Funest vor de ontwikkeling wordt beschouwd) vallen we liever die vrouwen die wel verantwording overnemen voor hun kinderen.

In Nederladn worden doro Maatschappelijk bewuste meiden , kindetren met 4 maanden in Creches gestopt. De kariee mag er toch niet oner leiden !

En dan vragen wij oons verbaasd af , waar de nromen en waarden zijn geblevem . Waarom zoveel jiongeren gestooord zijn in hun beleving en in het met elkaar.

Ik zou daar maar eens gaan zoeken inplaats te gaan inhakken op de zwakste . Alleen staande moeders met kinderen heben nu eenmaal weinig bewegingsmogenlijkheid. Dat is voor een doorsnee puber in het Fok forum misschien een moeilijk concept, maar zo is het nu eenmaal.

Ik ben zo rechts als de neten en een voorstander van het amerikaanse sociale beleid maar als er 1 groep is die wel ondersteuning nodig heeft dan zijn dat de alleen staande moeders. Mede omdat er zo ontzettend veel klootzakken zijn , die hun eigen kinderen zonder ook maar 1 cent bij hun moeder achterlaten.
helemaal mee eens
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47718460
Tja, bepaalde bevolkingsgroepen planten zich nou eenmaal voort zonder na te denken of te plannen. Er een rem op zetten zou niet eens zo slecht zijn

Te meer omdat je aan die offspring naar alle waarschijnlijkheid minder hebt vanwege de mindere kansen die zij veelal hebben.
pi_47718548
B.R.oekhoest? Hoe moeten alleenstaande moeders zo'n creche gaan betalen als ze bijvoorbeeld in de supermarkt of de schoonmaak werken? Reken maar dat dat niet gaat lukken. Of ben je voor het PvdA plan voor gratis kinderopvang?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:42:10 #189
3647 B.R.Oekhoest
pi_47718713
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:36 schreef Nielsch het volgende:
B.R.oekhoest? Hoe moeten alleenstaande moeders zo'n creche gaan betalen als ze bijvoorbeeld in de supermarkt of de schoonmaak werken? Reken maar dat dat niet gaat lukken. Of ben je voor het PvdA plan voor gratis kinderopvang?
Ik ben voor betaalbare kinderopvang voor iedereen (ook voor bijstandsmoeders).
pi_47718992
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik ben voor betaalbare kinderopvang voor iedereen (ook voor bijstandsmoeders).
Maar goed, wat is betaalbaar? Moet het dan inkomensafhankelijk worden? Of toch gratis? Een bijstandsmoeder die fulltime werkt tegen het minimumloon zal per maand zo'n 1100 euro ontvangen. Stel dat daar huur, gas, water en licht van af moet, dan hou je zo'n 700 euro over. Minus telefoonrekening en verzekeringen hou je zo'n 550 euro over. Eten en kleding er af, hou je zo'n 250 euro over. Dan zet je eventueel wat opzij, voor reparaties en dergelijk en hou je ongeveer 100 a 150 euro over. Daar moeten dan wellicht nog reiskosten van af etc... waar is dan dat geld voor de kinderopvang? Echt een heel duidelijk antwoord heb je niet gegeven moet ik zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2007 17:51:59 ]
pi_47721792
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:36 schreef Nielsch het volgende:
Lees jij soms niet? Voordat je reageert zou het anders wel leuk zijn in ieder geval IETS van de materie af te weten. Via de belastingteruggave kan je maandelijks zo goed als alles vergoed krijgen. Zeker alleenstaande moeders met een relatief laag inkomen.
pi_47722548
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:51 schreef Nielsch het volgende:

Een bijstandsmoeder die fulltime werkt tegen het minimumloon
...is geen bijstandsmoeder.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_47722589
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Lees jij soms niet? Voordat je reageert zou het anders wel leuk zijn in ieder geval IETS van de materie af te weten. Via de belastingteruggave kan je maandelijks zo goed als alles vergoed krijgen. Zeker alleenstaande moeders met een relatief laag inkomen.
Ik had inderdaad geen zin om alles te lezen. Maar zoiets veranderd een hoop natuurlijk. In dat geval kunnen alleenstaande moeders best werken. Wat mij betreft niet full-time, zodat er ook wat tijd over blijft om met de kinderen om te gaan. Flexibel werk is dus waar die moeders bij gebaat zijn.
pi_47722593
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou ja, niet zonder wat creatief boekhouden en in dat geval zal de fulltime baan zwart doen waarschijnlijk handiger zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47722634
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Lol

Ja foutje. Stom.
pi_47722639
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik had inderdaad geen zin om alles te lezen. Maar zoiets veranderd een hoop natuurlijk. In dat geval kunnen alleenstaande moeders best werken. Wat mij betreft niet full-time, zodat er ook wat tijd over blijft om met de kinderen om te gaan. Flexibel werk is dus waar die moeders bij gebaat zijn.
Gewoon part-time kan natuurlijk makkelijk ja.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:25:22 #197
37769 erodome
Zweefteef
pi_47724711
quote:

[..]

Waar buiten mensen in je omgeving met kinderen de peuterspeelzaal goed voor is
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:29:52 #198
37769 erodome
Zweefteef
pi_47724879
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarmee een duidelijk signaal aan massa luie meiden geven, laat je neuken, en heb een inkomen de komende 20 jaar?
Hoe kom je aan die 20 jaar?
Want die is nergens te verantwoorden, de eerste 4 jaar vind ik dat er ruimte moet zijn om thuis te kunnen blijven, evt met een plicht tot omscholing als je anders amper een baan zou kunnen vinden daarna.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:37:07 #199
37769 erodome
Zweefteef
pi_47725156
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, jij gelukkig wel.
[..]

Oh jee, hoe moest dat nou vroeger met gezinnen met 6 kinderen? Of op de boerderij? Jeetje zeg. Trouwens hoe eerder ze weerstand opbouwen hoe beter.
Vroegah he, waar je nu naar verwijst, gingen veel kinderen DOOD, weet niet of je daar wel naar wilt verwijzen hoor om je gelijk te behalen.
Mensen werden niet zo bar oud en er was een hoop kindersterfte en dat is opgelost in deze moderne tijd door oa met besmettingsgevaar rekening te houden
quote:
En wat nou 'dubieuze' opvang? Je kan gewoon een goede uitzoeken en die kiezen, zoals ik gedaan heb.
Die keuze is er niet altijd, er zijn zat plekken in nederland waar geen 80 verschillende kinderopvangen zijn en onderzoek laat zien dat heel erg veel kinderopvangen ruim beneden peil zitten, dat nederland niet op europees niveau zit hierin.

Er zit ook nog een leuk prijsverschil tussen de verschillende opvangen, die niet iedereen kan ophoesten.
quote:
En met 3 maanden is trouwens net de grens dat mag want ze hanteren minimaal 10 weken oud
[..]

Bull. Ik kon en kan zo uit meerdere prima opvangen kiezen.
Bij die kinderopvang is dat het minimum, er zijn er ook waar kids met 6 weken al geplaatst worden(werden) en sommigen zelfs jonger, alhoewel dat niet heel veelvuldig voorkomt.

Leuk dat JIJ kon kiezen, maar dat is niet overal zo aan de orde, daarbij hoe zeker ben jij ervan dat het helemaal goed zit aangezien nederland onder peil zit hiermee vergeleken bij andere landen?

Ik zou hier bv met naschoolse opvang zitten(die halen het kind van school, anders zou het niet eens zin hebben), leuk dat het er is, dat is gewoon een feit, maar ik ben er niet gek op.
Het is niet echt heel professioneel te noemen naar mijn mening, ze doen echt hun best wel hoor, daar niet van, maar het is absoluut geen vervanging van een gewone opvoeding.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:47:44 #200
37769 erodome
Zweefteef
pi_47725629
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Absoluut niet waar en juist tegenovergesteld: overdreven steriliteit zorgt juist voor ziekelijke mensen later en oa voor heel veel allergieen.

Een kind kan beter lekker vies worden, dan bouwen ze veel meer weerstand op. Het verhaal van het boerenkind dat de halve dag in de rotzooi loopt te rommelen en later veel gezonder is, is geen broodje aap.
Er zit nog wel even een heel groot stuk tussen een steriele omgeving en in een ziektehaard gaan zitten.

Die boerderij is geen ziektehaard, een kinderopvang wel.
Een beetje met normale doseringen van bacterieen enzo in aanraking komen maakt je weerstand sterk, met hoge doseringen in aanraking komen maakt je ziek, dat is zo'n beetje het verschil
Zeker als het over dingen gaat die soorteigen zijn, echte ziektebronnen voor jouw soort(op een boerderij zijn veel bacterien zonder in al te grote doseringen voor te komen, maar dat blaffende hoestje, die loopneus, de waterpokken en weet ik veel wat voor ziekte's nog meer waren er niet zozeer rond).

Nu is een kinderopvang geen groot gevaar voor kinderen, maar bij zuigelingen vind ik dat er wel een beetje extra opgepast mag worden.
Maar ik vind het toch al wat bot om je zuigeling te droppen, dat is de tijd voor binding, koestering en alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')