abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47715615
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Na een scheiding hebben geen van beide partijen zo'n groot huis nodig. Immers, ze zijn niet meer met zoveel als eerst. Waarom denken mensen dat ze net zo groot moeten blijven wonen na een scheiding?
huh, omdat er een ouder minder in de ouderslaapkamer slaapt hebben ze ineens minder kamers nodig ?
pleased to meet you
pi_47715705
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had je maar niet zwanger moeten worden.
alsof je van te voren kan plannen dat je partner je in de steek laat .. hoeveel mannen haken er wel niet af omdat het vaderschap toch niet zo goed beviel ?
pleased to meet you
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:17:06 #143
121310 venomsnake
El Saltador
pi_47715730
Op basis van deze 3 vrouwen concluderen dat alle bijstandsmoeders dom en lui zijn, knap. !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47715747
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:16 schreef moussie het volgende:

[..]

alsof je van te voren kan plannen dat je partner je in de steek laat .. hoeveel mannen haken er wel niet af omdat het vaderschap toch niet zo goed beviel ?
Heel weinig, maar bij dit soort vrouwen altijd heel veel. Merkwaardig.
pi_47715807
Heel simpel: zodra die kinderen naar school gaan moet de moeder ook elk werk aannemen dat beschikbaar is, ook al is het onder haar niveau. Doe je dat niet, dan verlies je je uitkering. Wanneer je kinderen naar school gaan kun je best 6 uur per dag werken (van 9 tot 3). Daarbuiten ben je wat mij betreft vrijgesteld van werk om je kinderen van school te halen. Verdien je in dat geval minder dan je uitkering, dan wordt dat door de staat aangevuld.

Zolang kinderopvang niet gratis is kun je echter niet van alleenstaande moeders met kinderen die nog niet naar school gaan eisen hun kinderen op een creche te doen. In vele gevallen zal hun hele salaris nog niet genoeg zijn om dat te betalen.
pi_47715813
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoe eerder ze weerstand voor ziektes krijgen hoe beter.
klopt, maar zoiets moet je dus langzaam aan opbouwen .. bij een kleintje van een paar maanden moet je toch echt wel weten dat het met de hygiëne goed zit in zo'n opvang, je eigen bedje om in te slapen, opletten in contacten met verkouden/zieke mensen etc, anders heb je kans op een chronisch ziek kind over een paar jaar
pleased to meet you
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:21:16 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47715866
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:17 schreef venomsnake het volgende:
Op basis van deze 3 vrouwen concluderen dat alle bijstandsmoeders dom en lui zijn, knap. !
Heb er nog nooit eentje ontmoet die dat niet was-.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47715867
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:13 schreef moussie het volgende:

[..]

huh, omdat er een ouder minder in de ouderslaapkamer slaapt hebben ze ineens minder kamers nodig ?
Ja, wat heb je immers nog aan een twee persoons bed? Goed, je zult nooit de kosten gelijk over 2'en kunnen verdelen, maar je kunt wel in de buurt komen. Datgene wat de vrouw tekort komt dient de man gewoon op te vullen. Dat is zijn taak, ook na een scheiding.
pi_47715902
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, wat heb je immers nog aan een twee persoons bed? Goed, je zult nooit de kosten gelijk over 2'en kunnen verdelen, maar je kunt wel in de buurt komen. Datgene wat de vrouw tekort komt dient de man gewoon op te vullen. Dat is zijn taak, ook na een scheiding.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig in dit land.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47715931
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Bijproduct van een samenleving zonder normen en waarden. Waar wij vandaan komen verlaat je je vrouw niet, enkel omdat het vaderschap niet bevalt. Zo'n persoon zal dan keurig onder handen genomen worden zodat hij wel beseft dat hij bij zijn vrouw en kinderen hoort te zijn.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:23:39 #151
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47715939
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:19 schreef moussie het volgende:

[..]

klopt, maar zoiets moet je dus langzaam aan opbouwen .. bij een kleintje van een paar maanden moet je toch echt wel weten dat het met de hygiëne goed zit in zo'n opvang, je eigen bedje om in te slapen, opletten in contacten met verkouden/zieke mensen etc, anders heb je kans op een chronisch ziek kind over een paar jaar
Hoe moet dat dan als zo'n kleintje een verkouden ouder broertje thuis heeft rondlopen? Maar we gaan Off Topic.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:26:54 #152
3647 B.R.Oekhoest
pi_47716047
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bijproduct van een samenleving zonder normen en waarden. Waar wij vandaan komen verlaat je je vrouw niet, enkel omdat het vaderschap niet bevalt. Zo'n persoon zal dan keurig onder handen genomen worden zodat hij wel beseft dat hij bij zijn vrouw en kinderen hoort te zijn.
Hoe naief. In jullie macho-cultuur zijn mannen maar al te vaak afwezig, ook al zijn ze op papier getrouwd. Heb je laatst dat Belgische geval niet meegekregen? Man zat al een maand alleen op vakantie in Marokko, vrouw thuis alleen met alle kids, .....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:27:39 #153
3542 Gia
User under construction
pi_47716079
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als een man een minimumloon verdient, kan hij niet twee huren, twee maal g/w/l, tweemaal verzekeringen enz... en ook nog het voer en kleding blijven betalen. Dat hij bijdraagt lijkt me wel normaal. Maar het hele onderhoud, terwijl er sprake is van 2 woningen, dat kunnen alleen directeuren betalen.

Vind overigens wel dat alleenstaande vrouwen, zodra de jongste op school zit, kunnen gaan werken. In elk geval onder schooltijd. Met daarbij de alimentatie zouden ze rond moeten kunnen komen.
Zodra de jongste boven de 12 is, kan moeder gewoon fulltime werken.

Tja, dat dan geen baan van niveau is, is dan jammer. Caissière in een supermarkt is ook altijd een optie.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:22 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47716115
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Man en vrouw zijn gelijkwaardig in dit land.
Niet waar, kinderen worden altijd aan de vrouw toegewezen bij een scheiding (met extreem weinig uitzonderingen)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:31:27 #155
37769 erodome
Zweefteef
pi_47716203
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:19 schreef Nielsch het volgende:
Heel simpel: zodra die kinderen naar school gaan moet de moeder ook elk werk aannemen dat beschikbaar is, ook al is het onder haar niveau. Doe je dat niet, dan verlies je je uitkering. Wanneer je kinderen naar school gaan kun je best 6 uur per dag werken (van 9 tot 3). Daarbuiten ben je wat mij betreft vrijgesteld van werk om je kinderen van school te halen. Verdien je in dat geval minder dan je uitkering, dan wordt dat door de staat aangevuld.

Zolang kinderopvang niet gratis is kun je echter niet van alleenstaande moeders met kinderen die nog niet naar school gaan eisen hun kinderen op een creche te doen. In vele gevallen zal hun hele salaris nog niet genoeg zijn om dat te betalen.
Hiervoor zijn dus flexibelere werktijden nodig, ook nog eens geweldig voor het gevecht tegen filevorming bv...

Er zijn niet veel mogelijkheden die rekening houden met schooltijden hoor, dat is het nare ervan, wat kleine aanpassingen zouden het veel makkelijker maken om aan het werk te gaan en voor de kinderen te zorgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47716241
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Heel weinig, maar bij dit soort vrouwen altijd heel veel. Merkwaardig.
pff, nogal wiedes, als hun man hun niet in de steek had gelaten waren ze nooit "dat soort vrouw" geworden
pleased to meet you
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:32:48 #157
37769 erodome
Zweefteef
pi_47716242
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan als zo'n kleintje een verkouden ouder broertje thuis heeft rondlopen? Maar we gaan Off Topic.
Sorry hoor, maar plaatsen waar veel kinderen bijeen zijn zijn een bron van ziektes, zodra je kind naar de peuterspeelplaats gaat is je kind ineens veel vaker ziek, verkouden en weet ik veel wat nog meer.

Is echt zo en bij zuigelingen is dat gewoon best een beetje link te noemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47716280
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb er nog nooit eentje ontmoet die dat niet was-.
Geen bijstandmoeders in Dark rooms piet.

Sorry.

Ik vind het verhaal ook bijzonder eenzijdig. Ik ken wel een boel vrouwen die met kinderen in een vreselijike rol worden gemanouvreerd.
Of schuldig of niet.
Feit blijft dat een alleenstaande man of vrouw gwoon heel veel problemen heet zijn kinderen op een verantwoorde manier er doorheen te boxen.

Feit is ook dat je gelijk hebt met het (bijna heilige ) dogma rond Bijstandsmoeder. Het was alf elke bijstandsmoeder een soort brijende Moeder Theresa is/was.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:35:09 #159
3542 Gia
User under construction
pi_47716346
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar plaatsen waar veel kinderen bijeen zijn zijn een bron van ziektes, zodra je kind naar de peuterspeelplaats gaat is je kind ineens veel vaker ziek, verkouden en weet ik veel wat nog meer.

Klopt helemaal. En vaak zie je bij deze kinderen ook dat ze op latere leeftijd ook vaker ziek zijn dan kinderen die door de ouders thuis zijn opgevoed.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:36:00 #160
3647 B.R.Oekhoest
pi_47716375
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:32 schreef erodome het volgende:

[..]

De eerste 3 maanden ok, maar daarna hoeft er niet zo spastisch over gedaan te worden. Op die manier bouwt hun lichaam van jongs af aan al antistoffen op en zijn ze in de kleutertijd veel minder vaak ziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')