Dat is nog wel het ergste, jaquote:
Ja als je kijkt naar "true" kan ik je niet vertellen wat het is. Beetje vaag begrip ook.quote:
Eenschquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:49 schreef Blivox het volgende:
De mooiste gitaar blijft de Les Paul Standard Limited Edition in de kleur Manhattan midnight. Dean Dime USA Razorback Camo in een flat satin finish. No fucking doubt about it!
http://www.deanguitars.com/dean_winter_07/razorback_camo.htm
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:04 schreef imported_sphinx het volgende:
mijn favoriet verandert nog wel eens, dus ik zal er ff niet over zeuren
Nee ik hou wel van stoner/sludge, vind alleen het geschreeuw niksquote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:30 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Hehehe ja sorry jungs, we maken helaas geen popliedjes als blink 182
Een "gitaar" met meer electronica als potmeters en pups is een synth in een appart jasjequote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de punkneanderthalers dat dan niet true vinden. Keeping it real, jeweets.
Ja idd, maar deze stond op MPquote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Heerlijk!! Alleen dan het liefst nog met een enkel element![]()
Gibson Juniors![]()
[afbeelding]
je bedoelt synth met snaren.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Een "gitaar" met meer electronica als potmeters en pups is een synth in een appart jasje![]()
nopequote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:03 schreef imported_sphinx het volgende:
maar niemand kent dus GHS snaren?
Ja, dus?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:08 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je bedoelt synth met snaren.
gewoon ernie balls (ze bevallen me véél beter als d'ardario's!!)quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:19 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat stom.. dan ga ik ze ook niet proberen..
mij ook, maar dat zijn ook de enige 2 merken die ik heb geprobeerd.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:22 schreef punkjunk het volgende:
[..]
gewoon ernie balls (ze bevallen me véél beter als d'ardario's!!)![]()
Ik weet niet, lijkt wel of ze lekkerder spelen. Ook is de klank echt een stúk beter. Die d'Ardario's zijn wat neutraler. Die ernie balls zijn écht knauwerig op de brug en op de hals klinken ze lekker vol en warm maar toch nog sporen van dat tele geluid. Op me d'Ardario's was dat minder. Met die ernie balls heeft het ook meer zin als ik wat met de knoppen van me amp pruts heb ik het idee maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom bevallen die eigenlijk beter ?
Ach ja ieder z'n keuzequote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:49 schreef Blivox het volgende:
De mooiste gitaar blijft de Les Paul Standard Limited Edition in de kleur Manhattan midnight Hello Kitty Stratocaster in roze. No fucking doubt about it!
quote:Op woensdag 28 maart 2007 05:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Met actieve EMGs hoor je het verschil tussen nieuw en oud toch niet, dus ik geef alleen om durability.
Hier is mijn mix dan! Ik ben over de mix en sounds wel tevreden, alleen je merkt dat de timing niet overal even strak is. O ja en je moet dus je speakers wat harder zetten, want de file is niet gemastered ofzo, dus hij klinkt wat zachter!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Haha ja weet ik, maar even voor het idee
En posten dat kreng!
Klinkt het een beetje op je nieuwe kast?quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:11 schreef Cynic het volgende:
Ik heb een hele tijd geswitched tussen Ernie Ball en D'Addario. Veel verschil heb ik nooit gevoeld of gehoord eigenlijk. Ik gebruik nu D'Addario omdat ik daar mijn gitaar op heb afgesteld. Misschien dat daarom het ene merk bij anderen boven het andere wordt verkozen?
Ja klinkt prima. Heb hem nog niet heel hard gezet, want dan moet ik de hele zooi naar de oefenruimte achter het huis slepen en daar had ik gisteren nog niet zoveel zin inquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klinkt het een beetje op je nieuwe kast?
Klinkt vet manquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hier is mijn mix dan! Ik ben over de mix en sounds wel tevreden, alleen je merkt dat de timing niet overal even strak is. O ja en je moet dus je speakers wat harder zetten, want de file is niet gemastered ofzo, dus hij klinkt wat zachter!
http://media.putfile.com/Fearinjectiontest
O ja, ik ben vooral trots op de bridge
Klinkt goed manquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hier is mijn mix dan! Ik ben over de mix en sounds wel tevreden, alleen je merkt dat de timing niet overal even strak is. O ja en je moet dus je speakers wat harder zetten, want de file is niet gemastered ofzo, dus hij klinkt wat zachter!
Heel erg tofquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja. Een snaar heeft een grotere amplitude naar het midden toe (en dus pakken de elementen een sterker signaal op). Een element wat bijv. schuin staat zodat hij onder de hoge snaren verder van de brug af staat dan bij de lage snaren zal dus in vergelijking met een recht element de hoge snaren harder laten horen en dus een wat scheller totaalgeluid opleveren (bij aanslaan van meerdere snaren natuurlijk).quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Stomme vraag vast maar okeeWaarom staan bij sommige gitaren de elementen er schuin in ipv recht ? Heeft het nog nut of iets ?
okquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja. Een snaar heeft een grotere amplitude naar het midden toe (en dus pakken de elementen een sterker signaal op). Een element wat bijv. schuin staat zodat hij onder de hoge snaren verder van de brug af staat dan bij de lage snaren zal dus in vergelijking met een recht element de hoge snaren harder laten horen en dus een wat scheller geluid opleveren.
kan ookquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:50 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, of ze passen de elementen er op aan...
ha-ha.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:53 schreef Deansensitized het volgende:
In een grafstemming. Daarom kijkt ie ook altijd zo blij![]()
Zakk's settings for Standard, Eb, Dropped D, and Dropped B tuning: Wylde Dunlop Icon Series. (.010 .013 .017 .036 .052 .060) and for Dropped A, Dropped G, and other dropped tunings in a "D" tuning: GBWZLO (.011 .014 .018 .036 .052 .070).(mostly used in the studio)quote:
Vet! Wie heeft het allemaal ingespeeld?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat deed je dan voor werkquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Net ontslagen![]()
daar gaat m'n inkomen voor m'n nieuwe versterker
![]()
Haha! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Net ontslagen![]()
![]()
crisis, een 0.70 als laagste snaar? Zal-ie dan wel alleen mee in de studio spelen omdat je daar echt niet meer fijn op speeltquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Zakk's settings for Standard, Eb, Dropped D, and Dropped B tuning: Wylde Dunlop Icon Series. (.010 .013 .017 .036 .052 .060) and for Dropped A, Dropped G, and other dropped tunings in a "D" tuning: GBWZLO (.011 .014 .018 .036 .052 .070).(mostly used in the studio)
voor dropped D en dropped B dezelfde snaren, en dropped C overslaan.
dan werken ze in dropped C vast ook wel.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Net ontslagen![]()
![]()
mja.. IK WIL GEWOON M'N BEEFY SLINKIES!!quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
crisis, een 0.70 als laagste snaar? Zal-ie dan wel alleen mee in de studio spelen omdat je daar echt niet meer fijn op speelt![]()
Bekijk het van de positieve kant: nu kun je de hele dag gitarenquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Net ontslagen![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant: nu kun je de hele dag gitaren.
uit principe niet werken!quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja ik werkte 2 dagne, en toen wouden ze dat ik fulltime ging werkenflikker op ofzo alsof ik niks beters te doen heb
eigenlijk niet maarja
[..]
Mja volgende week mag ik 3 dagen werken voor 15 euro per uur wat me toch weer ff 360 euro oplevertquote:
*verwijst naar deel 116 of 117*quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:40 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
een n00b? zonder iets te vertellen over wat hij in het gitaristentopic te zoeken heeft?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
*verwijst naar deel 116 of 117*
dacht dat ik wel in dit topic thuis hoorde met paar jaartjes gitaar gespeel, posten van een video van een band waarin ik speel (oke, hij is kut, maar dan nog), dus zo n00b ben ik volgens mij nou ook weer niet?
welkomquote:Op woensdag 28 maart 2007 17:57 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
*verwijst naar deel 116 of 117*
dacht dat ik wel in dit topic thuis hoorde met paar jaartjes gitaar gespeel, posten van een video van een band (oke, hij is kut, maar dan nog), dus zo n00b ben ik volgens mij nou ook weer niet?
Koop dan gewoon gelijk een junior, kosten 150-200 euro.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik denk er over om gewoon een simpele Epi te kopen (die special van 260 ofzo) en die te modificeren tot een LP Junior. Want: Gibsons zijn onbetaalbaar en van Epi kan ik ze niet nieuw vinden behalve de sunburst op Thomann. Daarnaast lijk het me ook mega vet om zoiets te maken en dan te kunnen zeggen: ík heb em zo gemaakt. Maar eerst een buizenamp![]()
Nou kijk, je hebt geen avatar, en we kunnen hier alleen maar plaatjes onthouden; dat verklaart ook de snelheid waarmee deze topics vol raken. Als het bijvoorbeeld over een Ibanez RG321 gaat moeten we eerst een plaatje zien, zodat we hem kunnen vergelijken met plaatjes van andere gitaren in prijsklasses ¤1000-¤5000quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:57 schreef Aresdreams het volgende:
dacht dat ik wel in dit topic thuis hoorde met paar jaartjes gitaar gespeel, posten van een video van een band (oke, hij is kut, maar dan nog), dus zo n00b ben ik volgens mij nou ook weer niet?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Nou kijk, je hebt geen avatar, en we kunnen hier alleen maar plaatjes onthouden; dat verklaart ook de snelheid waarmee deze topics vol raken. Als het bijvoorbeeld over een Ibanez RG321 gaat moeten we eerst een plaatje zien, zodat we hem kunnen vergelijken met plaatjes van andere gitaren in prijsklasses ¤1000-¤5000
"iieeeuw, die headstock"quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Eigenlijk zijn we de metrosexuelen van de muziek, wat moeten bijvoorbeeld pianisten en cellisten nou over ons denken? Stelletje flikkers die een goed instrument afwijzen vanwege de vorm of omdat de top niet AAAAA is
iedere mongool kan gitaar spelenquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:21 schreef Cynic het volgende:
Als je niks anders kan spelen, kom je ook vanzelf bij gitaar terecht.
Yep, als zelfs gitaar niet lukt, kun je altijd nog gaan bassen...quote:
Ja graag, maar Epi junior's kan ik niet vinden op wat Duitse sites na, en dan helemaal niet TV-yellowquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Koop dan gewoon gelijk een junior, kosten 150-200 euro.
Epiphone 1957 Les Paul Junior Reissue P100quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:02 schreef ibaneX het volgende:
Ja
@PJ kijk hier eens tussen: http://www.guitar24.de/
Dat wel, maar het doet je geluid lang niet altijd recht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:00 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n semi-akoestische gitaar, is die gewoon aan te sluiten op een normale versterker?
PA?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat wel, maar het doet je geluid lang niet altijd recht.
Over de PA of over een speciale akoestische versterker is toch meestal mooier.
Ja het geluid in de zaal dus, via de mengtafelquote:
Ja en dan wel een gitaar met een werkende pre-amp en niet denken dat via de versterker beter is als ik zeg dat het meteen op de PA mooier/beter/makkelijker is, bitte sehr.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja het geluid in de zaal dus, via de mengtafel
Dude, die SG, die RG, man.. 1,5 jaarquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef UncleSam het volgende:
Zo, na jaren lurken ga ik nu toch maar eindelijk eens posten in dit topic![]()
Zelf speel ik al 1.5/2 jaar elektrische gitaar. Op mijn Gibson SG(gesigneerd) of mijn superstrakke Ibanez RG (de rechter)
Ik zal binnenkort een filmpie posten![]()
quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:00 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Klinkt vet man![]()
Eindelijk eens niet geschreeuw
quote:
Dank jullie allemaal voor de reacties!quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:18 schreef Maaark het volgende:
[..]
Vet! Wie heeft het allemaal ingespeeld?
Klinkt lekker!
editje; als je wilt masteren moet je Yamaha's Final Master VST es proberen.
Te dauwnlood'n en werkt perfect.
hee cool, vertel eens wat meer over die combi V-drums en hihat! Krijg je geen overspraak met V-drum tikjes op de mic waarmee je de hihat doet? En doe je ook de andere bekkens akoestisch?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank jullie allemaal voor de reacties!![]()
Is ingespeeld door een bandje uit Eindhoven (Dawncast) welke ik nog kende van de middelbare school, hele gave gasten met een sterk gevoel voor songwriting.
Twas wel een redelijk groot project met zo'n 50-55 sporen, gitaren waren van gibson en ibanez ingespeeld met ENGL Sovereign en Line6 vetta amps gemict met een sm57 en een royer 121. De bas was direct en de drums zijn via V-drums en met een echte hi-hat ingespeeld.
Ik zal die final master vst es downloaden, ben benieuwd!
Klinkt goed!!quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ja je krijgt wel overspraak maar met een noise gate krijg je er een hoop uit. Tevens gebruik je bij de hi-hat bijna alleen maar frequenties boven de 500hz waardoor je die tikken al bijna niet meer hoort. tevens zijn die tikken dna ok gelijk met de snare. ze zijn er dus wel, maar dat hoor je in zo'n mix helemaal niet meer! de ride was ook acoestisch, de crashes zijn elektronisch. het moeilijkste is alleen een reverb vinden die je op de hi-hat zet die het meest overeenkomt met de rest van de kit.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
hee cool, vertel eens wat meer over die combi V-drums en hihat! Krijg je geen overspraak met V-drum tikjes op de mic waarmee je de hihat doet? En doe je ook de andere bekkens akoestisch?
Onze drummer heeft ook een v-drum setje, en nu gebruiken we die nog in z'n geheel.
dankje, wie weet!quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:27 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Klinkt goed!!
Kun je ons ook wel eens opnemen dan. Vriendenprijsje enzo![]()
man dit topic gaat hard, -^ suggestie titel voor volgend topic!quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, als zelfs gitaar niet lukt, kun je altijd nog gaan bassen...![]()
dacht dat je een grap maakte xD...quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:47 schreef ibaneX het volgende:
iemand nog een blender kopen?
http://muziek.marktplaats(...)blender-z-g-a-n.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |