Slavernij kwam vroeger echt overal voor. Ja, ook in Afrika, Azië, Arabië, Perzië enz enz. maar hoe komen we daar nu opquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Net zoals er voor de gemiddelde moslim dagen voorbij gaan dat die geen vliegtuig kaapt en daarmee in hoge gebouwen vliegt
[..]
400 jaar geleden ? Het is nog geen 150 jaar geleden dat we de slavernij officieel hebben afgeschaft, en gezien de verplichte verdragen voor die pas 'vrij' gemaakte slaven tussen 15 en 60 kan je stellen dat de verkapte slavernij nog 50 jaar doorging
[..]
So what .. de Turk of Marokkaan hier heeft ook geen moer te maken met de terrorist uit Afghanistan .. of mogen alleen blanke autochtoontjes generaliseren, is dat het ?
[..]
gut gut .. hebbie wat gevonden![]()
[..]
Voor de meesten schijnt deze beschaving anders alleen maar te bestaan uit een dun laklaagje dat meer ontleent wordt aan het gemeenschappelijke kader van de samenleving dan aan de eigen mentaliteit
Ik zie dat elke keer weer terug komen. Ik vind ook dat je de fouten van je land niet hoeft te verzwijgen, maar laat ik je voor eens en voor altijd uit de droom helpen, dat alleen het westen dat "jezelf op de borst klappen"kennen. Ik ken werkelijk geen land wat zich niet op de borst klapt..........althans geen enkele regering die niet trots is op zijn land. (maar goed ook toch?)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
nope, ik heb alleen een broertje dood aan dat geklop op de eigen borst waarbij je je eigen achtergrond volkomen negeert, alsof wij allemaal zonder roots, in een historisch vacuüm geboren zijn
Apart, die laatste toevoeging .. hoe laag zij ook staat .. nog een indirecte bevestiging dat we lang niet zo geëmancipeerd zijn als we zouden willen ? Is dat dan de 'score' na bijna een eeuw kiesrecht voor vrouwen .. je moet ze nog steeds laag in de lijsten zoeken ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:56 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Ik ben bijna 40 en ben dankbaar (altijd geweest) voor alle vrouwen die gestreden hebben voor vrouwenrechten. Van de suffragetes tot aan de dolle mina's. En heb alle kansen die mij geboden werden (soms zelf geschapen) met beide handen aangepakt. Heb geen dag in mijn leven zonder werk gezeten en geen dag een uitkering getrokken. Verder stem ik uit principe altijd op een vrouw, hoe laag zij op de lijst ook staat.
het gaat om de combinatie van op je borst kloppen, je eigen verleden negeren en de ander veroordelen ..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:38 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik zie dat elke keer weer terug komen. Ik vind ook dat je de fouten van je land niet hoeft te verzwijgen, maar laat ik je voor eens en voor altijd uit de droom helpen, dat alleen het westen dat "jezelf op de borst klappen"kennen. Ik ken werkelijk geen land wat zich niet op de borst klapt..........althans geen enkele regering die niet trots is op zijn land. (maar goed ook toch?)
huh, wij zijn veroorzakers van slavernij etc .. waar heb je het over .. ?quote:Ik zou het nu trouwens, in ieder geval tot we daarover uitgepraat zijn, even over de OP willen hebben. Het doorlopend, Joden en Amerika zorgen voor de ontevredenheid van de moslims hier..en het westen is KUT. Heb ik nu onderhand al tig keer gelezen.
De TT NEDERLANDERS DENKEN GEMATIGD OVER MOSLIMS
Ja, oké, FOK!kers zijn geen voorbeeld voor Nederlanders en ook niet voor de meeste moslims hè? Heb ik het nog niet eens over de tig klonen van FOK!
Maar hoe denk jij daar nu precies over, zonder opnieuw terug te vallen op Amerika is Kut en wij zijn de veroorzakers van slavernij en we horen onze polsen eigenlijk door te snijden.
Ook dit is geen exclusiviteit voor Het Westen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:50 schreef moussie het volgende:
het gaat om de combinatie van op je borst kloppen, je eigen verleden negeren en de ander veroordelen ..
Inderdaad. Lang niet alle partijen hebben vrouwen hoog op hun kieslijsten staan (incl. die voor GS, gemeenteraad, heemraadschap etc). Daarom kies ik er bewust voor om binnen de partij van mijn keuze te stemmen op de hoogst geplaatste vrouw, danwel een andere vrouw die ik om andere redenen verkies.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Apart, die laatste toevoeging .. hoe laag zij ook staat .. nog een indirecte bevestiging dat we lang niet zo geëmancipeerd zijn als we zouden willen ? Is dat dan de 'score' na bijna een eeuw kiesrecht voor vrouwen .. je moet ze nog steeds laag in de lijsten zoeken ?
Klopt, maar juist daarom is het van belang om diezelfde conservatieve krachten tegen te werken door juist de jonge mensen (vooral jongens!) te dwingen om sociale contacten op te doen binnen een gemeleerde groep. Dus juist ook met meisjes. Liefst meisjes die op een andere manier naar de dingen kijken. Dus juist ook jongens en meisjes uit andere socec groepen. Juist door die contacten zullen zij een spiegel voorgehouden krijgen en ja, soms is het beeld wat daarin te zien is niet zo fraai. En hopelijk - maar zo optimistisch ben ik wel ingesteld - gaat er dan een knopje om en besluiten deze jongeren om voortaan andere keuzes te maken. Want nogmaals. ik blijf het allemaal een kwestie van persoonlijke keuzes vinden.quote:Anyway, dan weet jij dus ook dat 'de vrouw' hier bikkelhard heeft moeten knokken voor haar rechten, dat vooral de conservatieve man tegenwerkte en nog tegenwerkt ?
Sorry, maar ik weet niets meer over moslima's dan wat ik in de krant lees en op straat zie.quote:Kan je nagaan, en dat terwijl wij zowat de helft van de bevolking zijn, soms zijn we zelfs in de meerderheid, en toch zijn wij eeuwenlang tweederangsburger geweest .. wat jij van de moslima verteld, dat zij thuis wordt gehouden want scholing is niet belangrijk voor vrouwen, mijn moeder kreeg dat ook te horen, eerst het werk op de boerderij, dan pas school, zelfs in mijn jeugd zat het gros af te haken na 9 schooljaren, waarom er geld aan uitgeven als je toch gaat trouwen en kinderen krijgen
Sorry, maar volgens mij dateert de slogan "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" uit de jaren 80.quote:Mi waren het de jarenlange acties uit de 70er jaren, met slogans als 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' en ''de juiste man op de juiste plek is vaak een vrouw', die een verandering van mentaliteit op brede schaal hebben bevordert .. dat, de pil en wat positieve discriminatie op de werkplek .. en toch krijgen wij nog steeds minder geld voor het zelfde werk, zoals jij zelf ook al constateerde .. dus ook 'wij' hebben nog aardig wat werk te verrichten lijkt mij, voor we beginnen met onze vingertjes naar de ander te wijzen ?
Een verhaal uit je hart gegrepen zo te lezen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:07 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Wat een ongelovelijke bullshit is dit? VROUWEN worden al eeuwenlang onderdrukt, slecht betaald (ook hier en nu. Vrouwen krijgen gemiddeld 15% minder salaris tov mannen, maar daarnaast leven ook de vele verborgen allochtoonse vrouwen een slavenbestaan), krijgen geen of slecht onderwijs (mn onder allochtonen bestaat de tendens om meisjes aan de leerplichtwet te onttrekken) en zijn in verreweg de meeste gevallen slachtoffer van geweld (thuis én op straat, meestal door mannelijke daders).
Deze wantoestanden bestaan al duizenden generaties. Toch zie je hier geen schuimbekkende pubermeisjes rondlopen. Geen pubermeisje (van welke generatie dan ook) die moedwillig jongens gaat lopen lastigvallen (lees: aanranden/verkrachten), die consequent verdomd om ZELF ook maar een poot uit te steken om iets van je toekomst te maken (schooluitval > loverboy > criminaliteit).
Ik wordt werkelijk KOTS en KOTSZIEK van dat geleuter over die arme 2e en 3e generatie jeugd. Volkomen voorbijgaand aan het feit dat de meisjes uit diezelfde groepen het nou juist wél heel erg goed doen.
Dus noem het beestje bij zijn naam. Het gaat om 2e en 3e (en soms zelfs 4e) generatie JONGENS.
Diezelfde jongens die ZELF besluiten geen reet op school uit te voeren en uiteindelijk dropouts worden.
Die ZELF besluiten om op scootertjes tasjes te gaan jatten.
Die ZELF besluiten dat ze een "carriëre" als player (lees: pooier/drugsdealer) willen.
Die ZELF besluiten om zich aan te sluiten bij een groep andere losers.
En zo doende uiterst effectief hun kansen op een échte carriëre om zeep helpen.
Ze willen wel rijk worden, maar er geen reet voor hoeven te doen.
Maar dat is nog niet alles.
Die zelfde jongens besluiten ZELF om alles te naaien wat ze krijgen kunnen en te zuipen wat ze te pakken krijgen. Zij besluiten ZELF om de beest uit te hangen (lees: meisjes aanranden) in disco's, zwembaden, in de trein (vooral die naar Zandvoort was lange tijd een geliefd werkterrein voor ze). Soms zijn meisjes zelfs op school niet veilig.
Hypocrieten als het zijn, besluiten ze ook maar even voor hun zusjes, nichtjes etc. dat die thuis moeten blijven. Want stel je voor dat ze zo iemand als henzelf tegen zouden komen... Vaak zien ze er ook daadwerkelijk op toe dat de meisjes thuisblijven.
Diezelfde zusjes, nichtjes etc zijn ook lang niet gek en besluiten dat ZIJ niet met zo'n perverse loser willen trouwen (en ik geef ze GROOT gelijk). Die als de hypocriete idioot die hij is, wel verlangt dat zijn bruid nog maagd is, maar zelf niet eens zeker weet of ie wel SOA-vrij is.
Iedereen met ook maar een klein beetje verstand begrijpt dat die loser zijn eigen wereld geschapen heeft. Zijn omstandigheden zijn het gevolg van zijn eigen keuzes.
Maar dat zal de betreffende jongen nooit toegeven. Nee, het is veel makkelijker om "dizkrimminasie" te roepen en alle verantwoordelijkheid bij "de samenleving" of "de media" of "de werkgevers" of simpelweg "hullie" neer te leggen. En zolang er types als Moussie zijn die hem hierin steunen, zal hij die eigen verantwoordelijkheid nooit op zich nemen.
Ben ik tegen allochtonen? NEE. Ben ik tegen allochtoonse jongeren? NEE.
Maar ik ben wel HELEMAAL klaar met die capuchonmietjes die de straat onveilig maken. Die al stelend en drugsdealend en pooierend door het leven gaan. Die zichzelf zo misleidend loverboy of player noemen. Die zo graag bij de "gang" willen horen. Die tasjes jatten. Omaatjes terroriseren. Meisjes/vrouwen aanranden/verkrachten, meestal in groepsverband (als ze alleen zijn krijgen ze 'm zeker niet omhoog?). Kortom: tuig!
En als er eentje tegen een boom geplet wordt, ben ik de eerste die staat te juichen dat er weer eentje minder op straat rondloopt. Ben ik een extremist? Waarschijnlijk wel ja. Ik ben zo geworden door mijn ervaringen met deze lafbekken in mijn dagelijks leven.
En misschien is de houding tov allochtone puberjongens een kip/ei verhaal, waarbij de jongens zelf eens zouden moeten nagaan wat hun bijdrage in het geheel is geweest. Misschien als zij stoppen met die krokodillentraantjes en wat eigen verantwoordelijkheid nemen, dat de boel eindelijk wat leefbaarder wordt.
A - Wij hebben alle recht om onze verworvenheden duidelijk te maken omdat die direct zijn ontsproten uit onze rijke, veelzijdige, flexibele beschaving. Nogal wat anders dan de knoflookknagers, de bamboebijters en de cocakauwers van deze wereld. Let's face it; we zijn de beste. En alle cijfers geven me daarin gelijk. Hoeveel immigranten die daar graag willen wonen kennen Sierra Leone, Bangladesh, Libie of El Salvador?? Precies. Men wil in het Westen wonen omdat het hier gewoon fokking goed is. Precies waar islamisten jaloers op zijn. Maar die zijn dan weer te belazerd om er zelf voor te zorgen, die halen liever een ander (zijn flats) naar beneden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:50 schreef moussie het volgende:
[..]
het gaat om de combinatie van op je borst kloppen, je eigen verleden negeren en de ander veroordelen ..
Dankjewel (ook aan zoalshetis) en idd uit mijn hart gegrepen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een verhaal uit je hart gegrepen zo te lezen.
Ik sluit me bij zoalshetis aan:![]()
![]()
hmz, de beste .. het is maar hoe je het bekijkt .. we doen het aardig, klopt, maar zouden we het ook zo goed doen, had de industriële revolutie ook kunnen plaatsvinden als we de grondstoffen niet bij elkaar hadden kunnen stelen, als we eerlijk hadden zitten ruilen voor al die goederen, als we de katoen zelf hadden geplukt ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
A - Wij hebben alle recht om onze verworvenheden duidelijk te maken omdat die direct zijn ontsproten uit onze rijke, veelzijdige, flexibele beschaving. Nogal wat anders dan de knoflookknagers, de bamboebijters en de cocakauwers van deze wereld. Let's face it; we zijn de beste. En alle cijfers geven me daarin gelijk.
nou nee, men wil hier in de rijke landen wonen omdat het beter is, er is werk dus geld dus voedsel ..quote:Hoeveel immigranten die daar graag willen wonen kennen Sierra Leone, Bangladesh, Libie of El Salvador?? Precies. Men wil in het Westen wonen omdat het hier gewoon fokking goed is.
huh ?quote:Precies waar islamisten jaloers op zijn. Maar die zijn dan weer te belazerd om er zelf voor te zorgen, die halen liever een ander (zijn flats) naar beneden.
Er is dan ook geen enkele beschaving voor ons waarin de gewone man én toegang had tot al die informatie én de tijd had om die tot zich te nemen en erover te discussiërenquote:B - Er is geen enkele beschaving waarin het eigen verleden zo erg en zo vaak met een vergrootglas bekeken wordt. Overal vindt discussie plaats over erkenningen van genocides, de -zwaar onterechte- schaamte van Duitsers over wat een groep idioten -toevallig van dezelfde nationaliteit!- 60 jaar geleden heeft uitgespookt over hun verleden, alles wordt nabeschouwd en ervan geleerd. En juist daarom kon onze beschaving zo succesvol worden.
Dus het gegeven dat je moslim bent is al feit genoeg om je te veroordelen .. begrijp ik dat goed ? De meesten hebben namelijk helemaal niets verkeerds gedaan, die gaan gewoon naar hun werk en betalen hun belasting, toch worden zij veroordeelt .. de 'moslims' en hoe denkt men eroverquote:C - Anderen veroordelen op basis van feiten is niets mis mee.
Dat vinden wij, nogal wiedes want we zijn ermee geboren .. alles andere voelt hoe dan ook vreemd, al is het 'maar' een ander westers land .. maar als je in andere landen gaat wonen merk je ineens dat de beschaving daar ook best prettig is, of juist prettiger, zeker op lokaal niveau ..quote:Komt in elk goed functioneringsgesprek naar voren. En als je alle functioneringsgesprekken naast elkaar legt.... Goh, dan blijkt Het Westen de best leefbare en meest prettige beschaving te hebben. Verrassend?
Gelijke kansen bestaan niet. Discrimminatie en ongelijkheid bestaat. Al zo lang als de mensheid bestaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:24 schreef moussie het volgende:
En nee, dit is geen verhaal van 'ze zijn zo zielig', dit is meer een pleidooi voor 'als je gelijke kansen belooft moet je ze ook geven'
En met een knipoog naar girl ..
Ditzelfde verhaal gaat trouwens ook op voor vrouwen, autochtone vrouwen, daarvan wordt ook gezegd dat zij gelijke kansen hebben en toch krijgen zij minder geld voor hetzelfde werk, worden overgeslagen bij promotierondes etc .. hoogste tijd om hetgeen er op papier staat in de praktijk te brengen ?
oftewel, je kan op papier een hele mooie 'gelijke kansen voor iedereen' beschaving hebben maar in de praktijk is het lang niet zo mooi, je neemt jezelf in de maling want als puntje bij paaltje komt discrimineer je alleen maar iets minder dan de rest .. daar komt het dan toch op neer ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:10 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Gelijke kansen bestaan niet. Discrimminatie en ongelijkheid bestaat. Al zo lang als de mensheid bestaat.
Rondwentelen in zelfmedelijden helpt niet.
Hard werken en jezelf ontplooien helpt wel. En er is niemand die mij kan wijsmaken dat een baas een potentieel geweldige aanwinst zal weigeren op uitsluitend een huidskleurtje of sexe.
Keer op keer is bewezen dat (zolang je maar genoeg te bieden hebt) iedereen een baan kan vinden.
Dat de eisen aan sommigen hoger liggen dan aan anderen (een vrouw moet al gauw 2x zo goed zijn als een man) is jammer, maar nou eenmaal een feit.
Voor het overige hebben wij allemaal (als je tenminste 18 jaar of ouder bent) de kans om via het stemhokje jouw belangen te profileren. Of je daar gebruik van maakt moet je zelf weten....
Dat theorie en praktijk niet altijd gelijk zijn (soms zelfs hemelsbreed uit elkaar liggen) is gewoon een deel van het leven. Je realiseren dat je moet leven in de praktijk en niet in de theorie is alleen maar verstandig.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 02:50 schreef moussie het volgende:
[..]
oftewel, je kan op papier een hele mooie 'gelijke kansen voor iedereen' beschaving hebben maar in de praktijk is het lang niet zo mooi, je neemt jezelf in de maling want als puntje bij paaltje komt discrimineer je alleen maar iets minder dan de rest .. daar komt het dan toch op neer ?
Ik constateer slechts dat niet iedereen iets wil betekenen of doen in onze maatschappij. Ik constateer dat er jongens zijn die actief en bewust kiezen voor een carriëre als loverboy en/of drugsdealer om op die manier maar zo snel mogelijk geld te "verdienen" tegen zo min mogelijk moeite. En nee, ik kijk niet naar etniciteit of kleurtje. Loverboys en drugsdealers zijn losers en criminelen waar IK niets mee te maken wil hebben, ongeacht zijn afkomst. Want het is het gedrag dat ik (zeer sterk) afwijs en niet het kleurtje.quote:En uiteraard, jezelf ontplooien, iets willen betekenen/doen in de maatschappij waarin je leeft, dat wil iedereen toch .. op de autist na moet ik de kleuter nog tegenkomen die niet straalt van het klopje op de schouder omdat die de bvb plantjes zo goed water heeft gegeven in de zomervakantie, hele verantwoordelijkheid voor zo'n kleintje, hele 6 weken zorgen voor allerhande levende have uit het klaslokaal .. en dat hebben ze echt allemaal, ook de allochtone, heb er heel wat meegemaakt van echt allerhande origine .. ik vraag me dan af waar dat kwijt raakt, dat gevoel van trots/voldoening omdat je belangrijk bent voor de ander /je taak goed hebt gedaan
Dankjewel, zeer vriendelijk. En begrijp me goed, ik bedoel het volgende echt niet negatief of zo, maar ik vraag zelf zelden of nooit niemand om respect. Ik vind respect nl. iets dat je moet afdwingen door je gedrag. Door te laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat je grenzen zijn. Maar ook eerlijk en betrouwbaar zijn, opkomen voor zwakkeren indien nodig en behulpzaam zijn voor hen die dat nodig hebben en verdienen.quote:Voor wat jij van jezelf hebt gemaakt, respect .. en dan niet rezpeeekt of wat voor idiote verbasterde spelling dan ook .. oprecht respect !
Waar hebben ''wij'' die grondstoffen dan gejat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:24 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, de beste .. het is maar hoe je het bekijkt .. we doen het aardig, klopt, maar zouden we het ook zo goed doen, had de industriële revolutie ook kunnen plaatsvinden als we de grondstoffen niet bij elkaar hadden kunnen stelen, als we eerlijk hadden zitten ruilen voor al die goederen, als we de katoen zelf hadden geplukt ?
Ja zeg! Nooit van koloniën gehoord?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waar hebben ''wij'' die grondstoffen dan gejat?
Ik kan wel tot honderd tellen, ik ben al bij 20!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
Elke Nederlander die tot 10 kan tellen kijkt op z'n minst neer op de islam, maar niet iedere Nederlander zal dat even snel toegeven.
Kolonieen zijn geen technologie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja zeg! Nooit van koloniën gehoord?
Je vroeg ook niet hoe, maar waar.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:12 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kolonieen zijn geen technologie.
Dat is volledig juist, ik had de implicaties moeten uitschrijven.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je vroeg ook niet hoe, maar waar.
saai zijn ze beide. maar minder bloeddorstig? ik denk dat je de koran nog maar eens moet doornemen. oh ja, bijna alle christenen leven volgens het nieuwe testament. met andere woorden, het is de christenen wel gelukt om een mildere versie te maken van hun boekje.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan wel tot honderd tellen, ik ben al bij 20!![]()
Maar ik kijk op de islam niet meer neer dan op het christendom.
Wel vind ik de qor'an een stuk saaier dan de bijbel. Minder bloeddorstig ook.
Bingo.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
het is beide best sneu, maar de islam is toch wel duidelijk de sneuste van allemaal. kan ook niet anders als het bedacht is door een kopieërende, verongelijkte, kinderverkrachtende soldaat.
de meeste grondstoffen, benodigd voor de industriële revolutie,, kwamen uit de koloniale gebieden .. en als het niet de grondstoffen zelf waren dan wel het goud en de diamanten om het elders te kunnen kopen .. en zonder die grondstoffen was het dus iets anders gelopen met ons, veronderstel ikquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:12 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kolonieen zijn geen technologie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |