Was jij nou ook niet degene die zo graag XFolders (Total commander voor Apple) predikte?quote:Op maandag 26 maart 2007 21:30 schreef Geqxon het volgende:
Zeg Walter
Stel ik heb in Finder de map "/Volumes/Verbatim" open staan, en ik wil de inhoud copieren naar de nog niet bestaande map "/Users/Geqxon/Desktop/Backup 26-03/" , kan zoiets nou met Quicksilver?
In Windows gebruikte ik altijd het heerstende Total Commander, dat mis ik hier een beetje
Nee, in dit geval niet nee. Maar op andere momenten verbaasd het me nog altijd. Mijn vader had een nieuwe iiyama 22" tft gekocht bij de paradigit, met een groene hotpixel midden op het scherm.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tuurlijk snap je punt best, maar denk je dat zo'n fucking verkopertje uit zo'n winkel je kan helpen? Door er maar op te gaan schelden? Hij verzint dat voorraadsysteem niet en kan alleen maar sorry en amen zeggen, hoogstens even je klacht noteren en doorgeven
Nee, MBP is PC5300 en iBook is PC2700.quote:Is dat iBook geheugen nog hetzelfde als voor een Macbook en Macbook Pro?
Het zou moeten staan onder Quicksilver-Preferences-Actions. Daar heb ik wel de action Make New... aangevinkt, maar die doet het vooralsnog niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Misschien die manual maar eens doorlezen. Ik doe het nu elke ochtend handmatig, maar als het dan ietsjes sneller kan is dat mooi meegenomen.
Total Commander is superieur aan XFolders. Maar voor simpele dingetjes waar je het overzicht erbij wilt hebben is XFolder wel handig.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Was jij nou ook niet degene die zo graag XFolders (Total commander voor Apple) predikte?
Je kan iemand wel enigzins ertoe bewegen om dingen voor je te doen, maar niet dwingen. En dat in alle redelijkheid, ook als je boos bent. Als je iemand als een lul gaat behandelen, kun je hetzelfde terug verwachten. Oftewel op de man spelen is niet altijd even gewenst. Schoppen tegen het beleid, is dan wel wat anders. Maar goed dat is een heel ander onderwerp.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:58 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee, in dit geval niet nee. Maar op andere momenten verbaasd het me nog altijd. Mijn vader had een nieuwe iiyama 22" tft gekocht bij de paradigit, met een groene hotpixel midden op het scherm.
Toen wilden ze hem eerst niet omruilen. Toen heb ik de beste man uiterst vriendelijk, maar wel met klem uitgelegd dat dit geen manier van zaken doen was en ik me niet door hun een probleem laat aannaaien doordat zij een willekeurige doos uit het schap trekken waar ik het dan maar mee moet doen.
Resultaat: een nieuw scherm, terwijl de beste man dit eerst beslist niet wilde doen, "regeltjes dit, bla bla zus en zo. Op cursus hebben ze gezegd dat" Maar kennelijk na een kwartiertje gezeik van mijn kant, kon het opeens allemaal wel.Bizar toch.
[..]
Nee, MBP is PC5300 en iBook is PC2700.
Dat zou wel erg nice zijn. Misschien eens wat met Automator doen, al wil ik het backup wel semi-handmatig maken. Dus niet zoals deze ochtend, toen ik een half-complete USB stick over ging kopierenquote:Op maandag 26 maart 2007 22:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja, ok: die had ik al door. Maar ik dacht dat jij tijdens het moven de nieuwe map wilde aanmaken.
Dus: Quicksilver-FileName-Tab->Move To....en dan dus de nieuwe map aanmaken. Dat zou het nog mooier maken..
Ik zei het net al: ik had waarschijnlijk mijn schouders opgetrokken en gezegd: "Ach, tja, jammer, 4 april." Ik lijk nog teveel op mijn moeder die van de generatie is dat internetwinkelen net zoiets is als commerciele exploitatie van omringende planeten.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:41 schreef Sjoewe het volgende:
Ik sta volgensmij op een of andere zwarte lijst voor mensen die winkelpersoneel tot jankens toe vervelen
Ik trek die lui echt slecht over het algemeen.
quote:Op maandag 26 maart 2007 22:14 schreef Sjoewe het volgende:
* Sjoewe heeft een aantal jaar met redelijk succes op competatief niveau gedebatteerd.![]()
Dat is wat anders. Ik zou ook niet willen dat ze mijn Mac bij de buren afleverden. (Mijn buren zijn immers mongolen. Vandaar.) Maar wat ik dus zei, ik zou 'm waarschijnlijk sowieso niet op internet bestellen want ik ben onhandig, en mijn leven is veel te turbulent voor het wachten op postbodes.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:16 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb toen ik mijn iMac besteld had, en niet zeker wist wanneer die kwam (veranderde elke dag)
3 dagen vrij genomen!
Toen ik hem bestelde woonde ik nog in Zutphen en die heeft geen apple store (quote:Op maandag 26 maart 2007 22:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Ik zou ook niet willen dat ze mijn Mac bij de buren afleverden. (Mijn buren zijn immers mongolen. Vandaar.) Maar wat ik dus zei, ik zou 'm waarschijnlijk sowieso niet op internet bestellen want ik ben onhandig, en mijn leven is veel te turbulent voor het wachten op postbodes.
Ik had ook een keer dat ik een spijkerbroek had besteld in een winkel dat ik gebeld zou worden als ie er was. Belt die jongen me op zaterdagmiddag om een uur of half 4. Ik had gewerkt de vorige dag en ik lag nog te slapen. Ik neem op: "GMBHLLLMM." Winkeljongen: "Ehm, spreek ik met Au3 ?" Ik: "Ja. * zucht *." Blabla, broek klaar. Ik om kwart voor vijf toch daar in die winkel die broek ophalen. Toen heb ik 'm toch maar even uitgelegd dat ik niet een of ander grafwijf met een kater was, maar dat ik hard gewerkt had, en dat mijn slaap op zaterdagmiddag om half 4 welverdiend was.
Je moet eens een boek over communicatie lezen en dat met name persuasieve communicatie(persuasive) technieken. Enigzins toch wel leerzaam voor me geweest. Mensen leren "lezen", je zelf aanpassen/instellen aan/op hun gedrag en daar soms je voordeel mee halenquote:Op maandag 26 maart 2007 22:15 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik zei het net al: ik had waarschijnlijk mijn schouders opgetrokken en gezegd: "Ach, tja, jammer, 4 april." Ik lijk nog teveel op mijn moeder die van de generatie is dat internetwinkelen net zoiets is als commerciele exploitatie van omringende planeten.. Sjoewe is een beetje een pitbull met winkelmensen, ik meer een soort voodoopriester. Achter hun rug ze een beetje ziektes toewensen is meer mijn strategie. Ik ben niet zo handig.
.
Vriend van me traint managers enzo, en die zegt ook altijd tegen me hoe interessant het is hoeveel je mensen kan beiinvloeden met communicatietechnieken.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je moet eens een boek over communicatie lezen en dat met name persuasieve communicatie(persuasive) technieken. Enigzins toch wel leerzaam voor me geweest. Mensen leren "lezen", je zelf aanpassen/instellen aan/op hun gedrag en daar soms je voordeel mee halen
Allemaal beetje gedragswetenschappelijke techniekjes
Vind het wel een leuke hobby-studie voor d'r bij
Door te Fok!ken op de bank!quote:Op maandag 26 maart 2007 22:28 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Vriend van me traint managers enzo, en die zegt ook altijd tegen me hoe interessant het is hoeveel je mensen kan beiinvloeden met communicatietechnieken.
Ik persoonlijk kan daar werkelijk nul aandacht voor opbrengen. Het heeft echt niet mijn interesse. Maar, ik heb ook al met Sjoe afgesproken: hij doet later de inkopen en de kinderen, mocht ik er perongeluk eentje uitpoepen, dan verdien ik wel het geld.
Enige wat Safari zegt is, "download linked file". En dat is strontvervelend als je iets 4 mappen diep wil opslaan. De locatie veranderd nogal naarmate de toepassing die je wil gebruiken.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:50 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind dat niet zo boeiend, maar ik zou het wel leuk vinden als ik in een willekeurig "Save" of "Save As" venster kom, dat ik dan ook echt daadwerkelijk de map kan kiezen waar het inkomt. Kan dat niet?
Gaan we daar weer over beginnen.quote:
Ik kan niet blijven lief doen tegen vrouwen, zit gewoon niet in m'n aardquote:Op maandag 26 maart 2007 22:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Gaan we daar weer over beginnen.. Jongen, wie weet zit ik tijdens het fokken wel met een headsetje op geile ouwe mannetjes klaar te praten. Of werk ik als nachtportier. Of verkoop ik mijn nieren. Of studeer ik tussen het fokken door voor hartschirurg. Weet jij veel hoe ik mijn geld verdien. Bemoei je d'r niet mee. Ofzo.
.
Hap.
Uiteraard, na de daad moet je d'r gewoon uit bed trappen. In de trend van: "respect my privacy" ofzo..quote:Op maandag 26 maart 2007 23:05 schreef TwyLight het volgende:
Mij lukt het meestal wel tot we hebben geneukt [afbeelding]
Jongen, van mijn complete gebrek aan bindingsdrang zou je spontaan een stijve piemel krijgen.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:08 schreef TwyLight het volgende:
Ze denken dan altijd gelijk dat ze je vriendin is en dat het verantwoord is 5 keer per dag te bellen..
Nou, waar blijft die PM dan ?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:11 schreef TwyLight het volgende:
Klinkt interessant, je hebt PM!
Vanuit je browser? Je kunt gewoon slepen (plaatje pakken, begin te slepen, [appel]-[tab] naar finder, folderstructuur in springloaden en voila). Best handig.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:41 schreef TwyLight het volgende:
Ik vind het ook irritant dat als je een plaatje op wil slaan je alleen maar in de download map kan
(via rechtermuisknop dan)
Er moet gewoon een menu komen met verschillende mappen die je zelf in kan voeren.
Ja dat weet ik ook wel maar ik wil geen finder openenquote:Op maandag 26 maart 2007 23:27 schreef Zpottr het volgende:
Vanuit je browser? Je kunt gewoon slepen (plaatje pakken, begin te slepen, [appel]-[tab] naar finder, folderstructuur in springloaden en voila). Best handig.
Appeltje <F> Troela, net zoals in Quicktime, VLC, whatever...quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef DutchErrorist het volgende:
Hallo iedereeen![]()
Vraagje hoe doe je die fullscreen coverflow
quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef DutchErrorist het volgende:
Hallo iedereeen![]()
Vraagje hoe doe je die fullscreen coverflow
Zie ik dat nou goed? Heb je die Relnicht van een Gerard Joling in je verzameling staan?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:34 schreef TwyLight het volgende:
[..]
[afbeelding]
rechts onder dat knopje [afbeelding]
Neujquote:Op maandag 26 maart 2007 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zie ik dat nou goed? Heb je die Relnicht van een Gerard Joling in je verzameling staan?
In finder: rechtermuisknop -> Toon Weergave opties -> Bereken alle groottenquote:Op maandag 26 maart 2007 23:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Bedankt TL
En met welk programma kan ik de grote van mijn mappen bekijken
Hij lijkt er wel op andersquote:
DiskInvertoryX als je het overzicht van je complete HDD wilt zien. Appeltje+I voor een enkele Map.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Bedankt TL
En met welk programma kan ik de grote van mijn mappen bekijken
Dank je Gexquote:Op maandag 26 maart 2007 23:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
DiskInvertoryX als je het overzicht van je complete HDD wilt zien. Appeltje+I voor een enkele Map.
Wat heb je als betalingsmiddel gevuld?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:09 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe zit dat met die albumillustraties ophalen in iTunes? Heb net een account aangemaakt. Maar als ik nu een nummer of album selecteer blijft de optie "Haal albumillustraties op" grijs.![]()
Afsluiten en opnieuw opstarten? Even opnieuw inloggen..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:09 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe zit dat met die albumillustraties ophalen in iTunes? Heb net een account aangemaakt. Maar als ik nu een nummer of album selecteer blijft de optie "Haal albumillustraties op" grijs.![]()
Creditcard. Verder ook gegevens ingevuld waarom gevraagd werd e.d.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:11 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Wat heb je als betalingsmiddel gevuld?
Wat ben jij moeilijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:32 schreef TwyLight het volgende:
Mijn PM's zijn op[afbeelding]
[..]
Ja dat weet ik ook wel maar ik wil geen finder openen
Heel misschien is dat wel omdat je daar je gegevens in moet vullenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:13 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Creditcard. Verder ook gegevens ingevuld waarom gevraagd werd e.d.
Als ik iTunes afsluit en opstart is de optie inderdaad zichtbaar. Klik ik er echter op, dan gebeurt er (naar mijn weten) niets, en is de optie niet meer klikbaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Afsluiten en opnieuw opstarten? Even opnieuw inloggen..
Lees je m'n post nou verkeerd of snap ik je niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heel misschien is dat wel omdat je daar je gegevens in moet vullen
Even je CC gegevens invullen dusquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Lees je m'n post nou verkeerd of snap ik je niet?
neujquote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat ben jij moeilijk.
Gebruik je Firefox? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/614
heeft die gedaan...quote:
iTunes nog maar eens opnieuw opgestart en nu werkt het.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:18 schreef TwyLight het volgende:
[..]
heeft die gedaan...
ik weet dan het probleem ook niet, vroeg het idd om te kijken of je wel wat hebt ingevuld
OMG!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:21 schreef Zpottr het volgende:
Maar dan gebruik je Safari dus? Druk es op [option] als je dat context-menu open hebt![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:21 schreef Zpottr het volgende:
Maar dan gebruik je Safari dus? Druk es op [option] als je dat context-menu open hebt![]()
OMG, dit werkt ook voor normale bestanden...jeetje.. HOE HANDIG!!!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:21 schreef Zpottr het volgende:
Optisch kan dat wel ja.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:27 schreef JoeBlack2k het volgende:
ik ben me aan het afvragen of mijn imac 17'' digitaal aangesloten kan worden pc loopt met een tulp digitale aansluiting naar mijn versterker hmm...
ik heb geen SPDIF glasvezel gevonden :x alleen 2 jacks (mic en speakers)quote:
De hoofdtelefoonuitgang doet (met het juiste plugje) ook dienst als optisch uit, dacht ik. Kijk het even na in de specs van je machine.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:35 schreef JoeBlack2k het volgende:
[..]
ik heb geen SPDIF glasvezel gevonden :x alleen 2 jacks (mic en speakers)
Waar heb je die icons vandaan? Als in: precieze linkquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:43 schreef TwyLight het volgende:
Mijn desktop pwnd [afbeelding]
[[url=http://www.puregfx.net/desktop/23-03-2007/desktop.windows.th.png]afbeelding][/url]
Parallels?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand een snelle manier hoe ik onder OSX mijn Windows XP partitie via Bootcamp kan benaderen..?
Het is een gecombineerde analoge mini-jack en optische uitgang. Als je een optisch kabeltje haalt met aan de ene kant een normale toslink-plug voor in je versterker en aan de andere kant een optische mini-jack, wordt de digitale audio uitgang van je Mac automatisch gebruikt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 01:35 schreef JoeBlack2k het volgende:
[..]
ik heb geen SPDIF glasvezel gevonden :x alleen 2 jacks (mic en speakers)
Inderdaad, werkt ook prima met de Airport Express. En je hoeft niet perse zo'n duur uitziende kabel te halen ookquote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een gecombineerde analoge mini-jack en optische uitgang. Als je een optisch kabeltje haalt met aan de ene kant een normale toslink-plug voor in je versterker en aan de andere kant een optische mini-jack, wordt de digitale audio uitgang van je Mac automatisch gebruikt.
[afbeelding]
Nee, ik kwam die foto's ook tegen op een Mac-site ergens.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
En bovenal, was dat wel je eigen machine ?
Dat kan voor zover ik het zie alleen als de partitie FAT32 is...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja, maar dat is niet echt snel. Ik wil eigenlijk gewoon vanuit OSX in mijn Finder 'drag-and-drop' op mijn Bootcamp XP partitie....
Bummerquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat kan voor zover ik het zie alleen als de partitie FAT32 is...
On March 27, 2007, at 3:30 p.m. Eastern time, Adobe Systems will host a webcast of the official launch of Adobe® Creative Suite® 3, live from New York City.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:21 schreef Jarno het volgende:
Is CS3 'al' uit?
Ik, maar het was niet mijn macbookquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, wie was dat ook alweer die een paar weken met die halfverbrande MacBook aan kwam zetten ? Hoe is dat afgelopen ? En bovenal, was dat wel je eigen machine ?
Waar wil je het voor gaan gebruiken?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:02 schreef Jarno het volgende:
Is Toast de moeite waard? Ik krijg eigenlijk een beetje een bloatware-gevoel bij de specs, maar er zitten wel veel dingen in die ik graag zou willen...
Mjah, kreeg er ook een beetje enge gevoelens bij. Het is van Roxio, net als dat bloatware van een Easy CD Creator, waar toen ik destijds uiteindelijk op Nero was overgestapt.. Heb het nog niet durven te installerenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:02 schreef Jarno het volgende:
Is Toast de moeite waard? Ik krijg eigenlijk een beetje een bloatware-gevoel bij de specs, maar er zitten wel veel dingen in die ik graag zou willen...
Ik vind Toast wel relaxed. Het is minder bloated dan bv Nero in Windows.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:02 schreef Jarno het volgende:
En hij heeft een tof icoontje. Ook als ie klaar is. Tof.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind Toast wel relaxed. Het is minder bloated dan bv Nero in Windows.
En hij *pingt* als 'ie klaar is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |