quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:19 schreef Celeste123 het volgende:Ze willen juist dat verbergen wat in je column staat
De politici en organisaties zijn bang voor chaos en paniek bij de bevolking. Dat de aarde opwarmt en het zeeniveau stijgt, daar zijn mensen niet zo bang voor. We kunnen heel goed dijken bouwen en het is wel lekker als het wat warmer is. Als je mensen gaat vertellen dat we afhankelijk zijn van Rusland of landen uit het Midden-Oosten en dat er gewoonweg nog geen oplossing is en dat we straks misschien niet meer vanzelfsprekend in onze benzine slurpende vervoersmiddelen kunnen stappen, dan raken mensen in paniek. We worden voorgelogen zodat we denken dat het allemaal wel meevalt en dat er vanzelf wel een oplossing komt.
Het gevolg van dat mensen in paniek raken en ze geen oplossing voorgeschoteld krijgen is dat ze erachter komen dat ze dus voor zichzelf moeten opkomen en moeten zien te overleven als het straks slechter gaat. Mensen gaan dan geld sparen, en dat is natuurlijk niet goed voor de economie, mensen moeten geld uitgeven. Als je zegt dat we het milieu verzieken en dat dat opgelost moet worden is daar geld voor nodig en dat is dan weer goed voor de economie. Je kunt mensen namelijk niet laten betalen voor oplossingen die er nog niet zijn.
Ik weet wel dat Thatcher van UK zich grote zorgen maakte (toen al ja) over de afhankelijkheid met betrekking tot energie van het Westen van naties als Rusland en het Midden Oosten.
Toen zocht Thatcher een extra reden om meer steun te krijgen voor bijvoorbeeld meer kernenergie. Toen heeft de Britse overheid allerlei wetenschappers gesubsidieerd, die vervolgens gingen vertellen dat er een grote opwarming van de aarde komt als we niet minder energie zouden gaan gebruiken cq overstappen op kernenergie. Het leuke van deze subsidieclubjes is dat ze alleen geld krijgen wanneer ze zeggen dat het een groot probleem wordt die opwarming van de aarde. Een self-sustaining industrie dus. De hele opwarming-van-de-aarde sector is al honderdduizenden banen groot.
De opwarming van de aarde is overigens wel waar, maar dit komt door de veel hogere zonne-activiteit (er is een hoge toename geweest door sunflares en sunspots) en niet door CO2. CO2 volgt namelijk alleen maar de temperatuur op aarde. Daarom is het verhaal ook zo tricky.
Of het laatste allemaal waar is weet ik natuurlijk ook niet zeker. Daarom maakt dat ook geen deel uit van deze column.
Zie ook:
Film: The Great Global Warming SwindleDeze interessante docu heb ik overigens pas gezien nadat ik deze column 2 weken geleden geschreven heb.
[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 26-03-2007 15:53:53 ]