Dat heeft nog minder met democratie te maken. Wij hebben nog het geluk dat er iets te kiezen valt, in bijvoorbeeld de VS heb je maar twee echte keuzes. Als je echt niet met de politieke beslissingen eens bent dan kun je zelf een partij oprichten, in Nederland maak je dan nog kans om politiek gezien iets voor te stellen, in de VS kun je het wel schudden.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, een twee partijen stelsel ben ik ook voor.
Ik wilde het er net gaan bijhalen, er zijn zelfs nu nog mensen die Negatief over de VS durven te pratenquote:Op zondag 25 maart 2007 14:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat heeft nog minder met democratie te maken. Wij hebben nog het geluk dat er iets te kiezen valt, in bijvoorbeeld de VS heb je maar twee echte keuzes. Als je echt niet met de politieke beslissingen eens bent dan kun je zelf een partij oprichten, in Nederland maak je dan nog kans om politiek gezien iets voor te stellen, in de VS kun je het wel schudden.
Er waren ook veel mensen die tegen stemden omdat zij het oneens waren met het kabinetsbeleid.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij stemden gewoon tegen dat hele Europa. Wij burgers hadden eindelijk na al die tientallen jaren de kans om onze stem over Europa te laten horen.
Maar dan gaat Europa met Angst en Dwang schermen, dat is het enige waar zij goed in zijn, dat kan helemaal niemand ontkennen hier.
Tsk tsk, laat die mensen zelf een Fok-account aan maken om hun mening te uiten. Je hebt hun bevestiging toch niet nodig om je eigen standpunt kracht bij te zetten?quote:Op zondag 25 maart 2007 14:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De mensen die ik heb gesproken die zeiden dit ook. Er is nooit aan ons burgers gevraagd wat wij nou van dat Godvergeten Romeinse Rijk vinden.
Ik vind ons democratisch stelsel een stuk beter dan die van de VS. Is dat zo vreemd?quote:Op zondag 25 maart 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik wilde het er net gaan bijhalen, er zijn zelfs nu nog mensen die Negatief over de VS durven te praten
De meeste mensen die tegen het kabinetsbeleid zijn/waren, die zijn ook tegen Europa.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Er waren ook veel mensen die tegen stemden omdat zij het oneens waren met het kabinetsbeleid.
Maar jij hebt dus ook niet over de grondwet zelf gestemd maar gewoon tegen Europa? Daarom zijn referenda dus niet goed.
Jij had 20 jaar geleden al een partij op kunnen richten die pleitte voor een stapje terug in Europa. Maar nee hoor jullie grijpen een referendum aan over een erg goed verdrag om tegen Europa te stemmen.
Tuurlijk heb ik die nodig, in me eentje kan ik niks veranderen in Europa. Wij burgers moeten massaal gaan groeperen.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:49 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Tsk tsk, laat die mensen zelf een Fok-account aan maken om hun mening te uiten. Je hebt hun bevestiging toch niet nodig om je eigen standpunt kracht bij te zetten?
Je kan zelf een anti-Europa partij oprichten.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De meeste mensen die tegen het kabinetsbeleid zijn/waren, die zijn ook tegen Europa.
Precies een referendum was onze enige en wanhopige kans.
En deze zin is gericht tegen mij?quote:En nog blijven jullie arrogant tov de Burger.
Ik kan dat toch niet een anti-Europa-partij oprichten......quote:Op zondag 25 maart 2007 14:51 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Je kan zelf een anti-Europa partij oprichten.
[..]
En deze zin is gericht tegen mij?
Ah, jij vormt samen met die mensen 'de burgers'... Rightquote:Op zondag 25 maart 2007 14:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik die nodig, in me eentje kan ik de wereld niet verbeteren. Wij burgers moeten massaal gaan groeperen.
Europa is het as van het kwaad.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ah, jij vormt samen met die mensen 'de burgers'... Right
En die 'burgers' gaan zich groeperen tegen een 'vijand' zeker, hmm?
Bedoel je hiermee: Ik kan toch niet een anti Europa partij oprichten? Zo ja, iedereen met een Nederlands paspoort die boven de 18 is kan een Nederlandse partij oprichten.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik kan dat toch niet een anti-Europa-partij oprichten......
Dat is zo makkelijk gezegd en stel dat ik het volk op mijn hand weet te krijgen, dan gaan ze op me schieten. Het is echt moeilijk om in deze schijndemocratie een voet tussen de deur te krijgen....quote:Op zondag 25 maart 2007 14:55 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee: Ik kan toch niet een anti Europa partij oprichten? Zo ja, iedereen met een Nederlands paspoort die boven de 18 is kan een Nederlandse partij oprichten.
Jij zegt dat al die 'burgers' tegen Europa zijn. Dan kan je heus wel wat volk achter je krijgen.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is zo makkelijk gezegd en stel dat ik het volk op mijn hand weet te krijgen, dan gaan ze op me schieten. Het is echt moeilijk om in deze schijndemocratie een voet tussen de deur te krijgen....
Dit soort miereneukerige antwoorden zijn een teken van zwakte.quote:
Beetje een minderwaardigheidscomplex, jongen?quote:Op zondag 25 maart 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit soort miereneukerige antwoorden zijn een teken van zwakte.
Als ik ooit nog een keer tijd heb, dan zal ik een chatrobotje ontwikkelen, die mensen als jij constant gaat verbeteren ,wanneer jij een spelfout maakt.
Uit eindelijk sta jij toch wel onder mij in de piramide.
Spelfouten zijn niet erg maar de en het verkeerd hebben is voor kinderen op de basisschool en buitenlanders.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit soort miereneukerige antwoorden zijn een teken van zwakte.
Als ik ooit nog een keer tijd heb, dan zal ik een chatrobotje ontwikkelen die mensen als jij constant gaat verbeteren wanneer jij een spelfout maakt.
Ken jouw plaats jijquote:Op zondag 25 maart 2007 15:00 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Spelfouten zijn niet erg maar de en het verkeerd hebben is voor kinderen op de basisschool en Buitenlanders.
Volgens mij zijn de meeste niet tegen Europa an sich maar tegen hoe Europa zich de afgelopen jaren steeds meer is gaan bemoeien met allerlei zaken die best op landelijk niveau geregeld kunnen worden. Het gebrek aan overwegingen over op welk gebieden Europa meer is dan de som der delen maakt dat veel mensen niet heel erg veel meer op hebben met Europa in de huidige vorm. Een anti-Europa partij kun je het in zo'n geval allang niet meer noemen.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:51 schreef ub40_bboy het volgende:
Je kan zelf een anti-Europa partij oprichten.
Net zoals het verkeerd plaatsen van hoofdletters.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Spelfouten zijn niet erg maar de en het verkeerd hebben is voor kinderen op de basisschool en Buitenlanders.
Ik wijs hem alleen op de feiten.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:00 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Beetje een minderwaardigheidscomplex, jongen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |