quote:Ik vind het een slecht stuk van de Volkskrant. De oudpartijleider schaart zich in het artikel achter Jan Marijnissen.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:14 schreef sjun het volgende:[..]
Ik herken dat helemaal. Een gangbaar woord voor zo'n toestand is Mindcontrol.
Net als overal in de maatschappij moet je een organisatie strak leiden.
Doe je dat niet, dan gaan mensen de partij teveel gebruiken voor andere dingen. Mensen moeten wel een beetje plezier hebben van hun lidmaatschap, maar het mag niet uit de hand lopen. Anders wordt de SP net zo'n ordinaire carriere-machine/gezelligheidsvereniging als de meeste andere partijen.
Al ben ik dan geen SP-lid, ik vind die strakke organisatie van Jan Marijnissen alleen maar verstandig.
Ali zit fout en niet Jan.
Ik hoop dat die Lamzak gauw opbaggert, hij lijkt verdomme wel die uitvreetster van een Stink-Varma.
quote:Wil dit zeggen dat 79% van nederland hem weg wil, dat zijn de rest van de zetels.
Op woensdag 4 februari 2004 20:26 schreef Kozzmic het volgende:[..]
21 procent van de Nederlandse bevolking vindt dat hij in de Tweede Kamer moet blijven.
Da's ruim 30 zetels!
quote:In vaktermen: NLP.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:14 schreef sjun het volgende:[..]
Ik herken dat helemaal. Een gangbaar woord voor zo'n toestand is Mindcontrol.
De SP is een anti-democratische groep idioten. Dat deze bloedrode KEN-ML'ers (voormalig commie partij NL) tegen kapitalisme waren was al lang en breed duidelijk. Maar van dit soort praktijken val ik van mijn stoel.
Ik zou iedereen die SP stemt GL aanraden. Die zijn wel links, maar ook voor de NAVO, EU en alles wat we hebben opgebouwd aan waarden, normen en economie.
GL is zo erg nog niet in vergelijking met de SP!
quote:Bijdehand doen de je maar in SlowChat
Op vrijdag 6 februari 2004 20:59 schreef stoepjong het volgende:[..]
Wil dit zeggen dat 79% van nederland hem weg wil, dat zijn de rest van de zetels.
quote:Verstandig is het zeker, je moet immers niet indenken dat mensen voor zichzelf gaan nadenken en vraagtekens zetten bij allerlei soorten bijdragen, contributies en andere CRAP die volkomen onnodig is.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:55 schreef DaveM het volgende:
Ik vind het onterecht dat Jan Marijnissen nu de Zwarte Piet krijgt.....
Al ben ik dan geen SP-lid, ik vind die strakke organisatie van Jan Marijnissen alleen maar verstandig.
Ik hoop dat die Lamzak gauw opbaggert, hij lijkt verdomme wel die uitvreetster van een Stink-Varma.
quote:Heet ik zo tegenwoordig, bloedrode KEN-ML'er
Op vrijdag 6 februari 2004 21:06 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
In vaktermen: NLP.
De SP is een anti-democratische groep idioten. Dat deze bloedrode KEN-ML'ers (voormalig commie partij NL) tegen kapitalisme waren was al lang en breed duidelijk. Maar van dit soort praktijken val ik van mijn stoel.
![]()
Ik zou iedereen die SP stemt GL aanraden. Die zijn wel links, maar ook voor de NAVO, EU en alles wat we hebben opgebouwd aan waarden, normen en economie.
GL is zo erg nog niet in vergelijking met de SP!
quote:Je afkeer van de SP zit wel diep he?
Op vrijdag 6 februari 2004 21:11 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Verstandig is het zeker, je moet immers niet indenken dat mensen voor zichzelf gaan nadenken en vraagtekens zetten bij allerlei soorten bijdragen, contributies en andere CRAP die volkomen onnodig is.
quote:Net als Sjun heb ik een diepe afkeer tegen mensen die als vee achter de leider lopen. Kijk naar o.a. Hitler waar dat soort dingen in kunnen resulteren.
Op vrijdag 6 februari 2004 21:20 schreef DaveM het volgende:[..]
Je afkeer van de SP zit wel diep he?
quote:Oude quote op een van je reakties: Gelukkig lezen we niet allemaal de Telegraaf
Op vrijdag 6 februari 2004 21:21 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Net als Sjun heb ik een diepe afkeer tegen mensen die als vee achter de leider lopen. Kijk naar o.a. Hitler waar dat soort dingen in kunnen resulteren.
quote:Deden we dat maar.
Op vrijdag 6 februari 2004 21:24 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
Oude quote op een van je reakties: Gelukkig lezen we niet allemaal de Telegraaf
quote:Ik niet. De man trekt immers alles naar zich toe...
Op vrijdag 6 februari 2004 20:55 schreef DaveM het volgende:
Ik vind het onterecht dat Jan Marijnissen nu de Zwarte Piet krijgt.
quote:Ik wist niet dat je ook bij de meeste andere partijen kind aan huis was. Tegenwoordig zijn er wat nieuwe modes in management en kan de industriële strakke hand voor het 'luie' arbeidersgebroed er wel wat af.
Net als overal in de maatschappij moet je een organisatie strak leiden.
Doe je dat niet, dan gaan mensen de partij teveel gebruiken voor andere dingen. Mensen moeten wel een beetje plezier hebben van hun lidmaatschap, maar het mag niet uit de hand lopen. Anders wordt de SP net zo'n ordinaire carriere-machine/gezelligheidsvereniging als de meeste andere partijen.
Tijd dat ook Jan Marijnissen met zijn tijd meegaat en eens wat boeken over competentiemanagement tot zich neemt voordat al het veelbelovende kader hun belofte elders gaat inlossen doordat ze worden verjaagd door een te dominante oude bok wiens waardenpatroon al jaren is stil blijvemn staan en wiens omgangsvormen even gemakkelijk veranderen als die van de oude hond (uit het bekende spreekwoord).
quote:Ik vind het bijzonder dom. De oogst van te ver gesnoeid kader en te ver gesnoeide vrijwilligers zal even mager blijken als de oogst van te ver gesnoeide appelbomen. De vruchten blijven klein als ze al komen. Binnen de SP zien we dan ook slechts klein verstand naar buiten treden. Het gevolg van een te strakke leiding. Wie daadwerkelijk wat wil en kan en daarin in evenwichtige mate wenst te investeren, vertrekt.
quote:Waar twee kijven...
quote:Met deze laatste zin onderstreep je mijn betoog over een te ver gesnoeid of te strak opgebonden kader.... die vruchten van dergelijke arbeid blijven mager... maar je hoeft als partijleider ook nooit bang te zijn dat er zich alternatieven voor je aandienen als je iedereen maar consequent beperkter houdt dan je zelf bent.
quote:Het slimme volk neemt de meest verstandige beslissingen en vertrekt uit de partij waarin geen persoonlijke ontwikkeling meer mogelijk is omdat je dan het gevaar loopt al rap boven de partijleider uit te groeien. Die leider heerst over het maaiveld en elke kop die daar bovenuit steekt wordt rigoreus gesnoeid. Daarom stemt 90% (is het echt geen 100%?) binnen de lijst Marijnissen op Jan de man.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:17 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
Ik vind het een slecht stuk van de Volkskrant. De oudpartijleider schaart zich in het artikel achter Jan Marijnissen.
Jan Marijnissen is iemand van 'geen bullshit' en dat laat ie ook merken ook. Toch stemt > 90 % elke keer weer op hem als partijleider, rara hoe kan dat?
quote:Gelukkig wonen we niet allemaal in Juinen
Op vrijdag 6 februari 2004 21:47 schreef sjun het volgende:[..]
Het slimme volk neemt de meest verstandige beslissingen en vertrekt uit de partij waarin geen persoonlijke ontwikkeling meer mogelijk is omdat je dan het gevaar loopt al rap boven de partijleider uit te groeien. Die leider heerst over het maaiveld en elke kop die daar bovenuit steekt wordt rigoreus gesnoeid. Daarom stemt 90% (is het echt geen 100%?) binnen de lijst Marijnissen op Jan de man.
quote:Jij snapt hoe ik aan de kennis kom over hoe Jan in zijn werk gaat. In mijn partij Juinens belang pas ik deze ook met succes toe. Sinds jaar en dag ben ik dan ook al eerste wethouder en Loco Burgemeester te Juinen.
Op vrijdag 6 februari 2004 21:48 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
Gelukkig wonen we niet allemaal in Juinen
quote:Bron? Toevallig www.alilamzak.nl?
Op vrijdag 6 februari 2004 21:44 schreef sjun het volgende:[..]
Ik niet. De man trekt immers alles naar zich toe...
quote:We kijken allemaal wel eens tv...
Ik wist niet dat je ook bij de meeste andere partijen kind aan huis was.
quote:Ik krijg een beetje een Oost-Duitsland gevoel bij jouw verhaal. Of was dat juist de bedoeling?
Tegenwoordig zijn er wat nieuwe modes in management en kan de industriële strakke hand voor het 'luie' arbeidersgebroed er wel wat af.
quote:Nu klink je als een oud-SPer die de 'Stalinistische' hand van Jan Marijnissen aan den lijve heeft ondervonden. Misschien heb je gelijk, maar je komt niet echt met concrete voorbeelden, dus je verhaal ruikt een beetje naar rancune. Maar goed, ik postte niet in dit topic om een pro-Marijnissen verhaal te houden (dat laat ik over aan diehard SP-aanhangers), maar om mn afkeer van Ali Lamzak te uiten.
Met deze laatste zin onderstreep je mijn betoog over een te ver gesnoeid of te strak opgebonden kader.... die vruchten van dergelijke arbeid blijven mager... maar je hoeft als partijleider ook nooit bang te zijn dat er zich alternatieven voor je aandienen als je iedereen maar consequent beperkter houdt dan je zelf bent.
quote:Ik vind mij niet in die stelling van Freako.
Op woensdag 4 februari 2004 21:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar serieus dan, ik sluit me aan bij hetgeen Freako eerder in dit topic stelde...
[..]Daarbij heeft de SP als partij gefaald door deze man, die nauwelijks binding had met de SP, te snel op de lijst te zetten. En vervolgens, toen er al problemen waren, bij de verkiezingen van 2003 opnieuw hoog op de lijst te zetten. Lazrak was toch een soort van visitekaartje, een voormalige gastarbeider die uiterst kritisch is over het gevoerde integratiebeleid. Ik vind dat hij alle recht heeft zijn zetel te behouden, ook omdat ik vind dat een partij niet zomaar een kritische vertegenwoordiger aan de kant moet schuiven op het moment dat het die partij uitkomt.
Dat de SP wellicht gefaald heeft, daar kan ik me wel in vinden. Ik heb al eerder gesteld dat deze man slechts als 'troetel-turk' werd binnengehaald. Inhoudelijk werd daar niet op gereageerd; Slechts hoon dat de man van Marokkaanse afkomst is. (Die replyers hadden het echt begrepen. NOT.).
Ik vind dus niet dat hij zijn recht op een zetel kan behouden, door als éénmansfractie verder te gaan. De kamer had aan deze praktijken allang paal en perk kunnen stellen. In weerwil van hun krokodillentranen hebben ze dat nog steeds niet gedaan. So be it.
quote:Ik schetste een beeld van de degelijke Oost-Duitse kadaverdisziplin bij de SED, de degelijke kadaverdisciipline ten tijde van de industrialisatie en de degelijke kadaverdiscipline die heden ten dage nog steeds binnen de SP plaatsvindt.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:03 schreef DaveM het volgende:
Ik krijg een beetje een Oost-Duitsland gevoel bij jouw verhaal. Of was dat juist de bedoeling?
quote:Ik heb een aardig inlevingsvermogen.
Nu klink je als een oud-SPer die de 'Stalinistische' hand van Jan Marijnissen aan den lijve heeft ondervonden.
quote:Ik maak mij slechts bezorgd om de verstandelijke vermogens van de mensen die zich iets dergelijks laten aanleunen. Zoveel jaren van verlichting achter de rug en dan toch zijn er nog mensen die het liefs de leider voor zich laten denken. De club krijgt de auroritaire zelfingenomen leider die het verdient... Jaren van emancipatie en zelfontplooiing zijn kennelijk nooit aan de eenvoudige SP-er besteed geweest.
Misschien heb je gelijk, maar je komt niet echt met concrete voorbeelden, dus je verhaal ruikt een beetje naar rancune.
quote:Lazrak had in ieder geval nog het eergevoel om misstanden aan de kaak te stellen. Inclusief de voorgekookte conclusies van het comité waar hij uitstapte omdat hij niet met die uitkomsten geassocieerd wenste te worden. Misschien leuk om ook daar nog eens eend raadje aan te wijden.
Maar goed, ik postte niet in dit topic om een pro-Marijnissen verhaal te houden (dat laat ik over aan diehard SP-aanhangers), maar om mn afkeer van Ali Lamzak te uiten.
Het is wat stil vanuit Oss... waar blijven de SP-adepten met steekhoudende argumenten?
quote:Amper 2400. Maar dat is meer gesprekstof voor het andere topic.
Op vrijdag 6 februari 2004 22:07 schreef pberends het volgende:
Maar hoeveel voorkeursstemmen had Ali Lastpak in 2003??
quote:De grote leider moet ze eerst verzinnen ...
Op vrijdag 6 februari 2004 22:31 schreef sjun het volgende:
Het is wat stil vanuit Oss... waar blijven de SP-adepten met steekhoudende argumenten?
quote:Laat hij wel om zijn hart denken, wat moet zijn SP zonder hem....?
Op vrijdag 6 februari 2004 22:36 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
De grote leider moet ze eerst verzinnen ...
Een kippenboer werd Reichsführer, een lasser werd partijleider...
quote:Nou?
Op vrijdag 6 februari 2004 23:21 schreef sjun het volgende:[..]
Laat hij wel om zijn hart denken, wat moet zijn SP zonder hem....?
Een kippenboer werd Reichsführer, een lasser werd partijleider...
quote:Beiden hebben nogal huisgehouden in hun partij. De ene in de nacht van de lange messen, de andere met geestelijke moordspelletjes doch beiden met hetzelfde doel: hun 'tegenstrevers' uit te schakelen.
Op vrijdag 6 februari 2004 23:22 schreef Harry_Sack het volgende:[..]
Nou?
quote:Het is een democratisch proces, als meer dan 90% stemt voor de leider Jan Marijnissen, sp-er van het eerste uur, dan lijkt me dat een legitieme reden.. Dat hij de wind er onder houdt, bepleit alleen maar zijn gedrevenheid. Iemand als Agnes Kant of Harry van Bommel, lijken me geenszins mensen die zich onder het juk van een partijdruk kunnen begeven, en zij kunnen het weten, het zijn academici
Op vrijdag 6 februari 2004 23:31 schreef sjun het volgende:[..]
Beiden hebben nogal huisgehouden in hun partij. De ene in de nacht van de lange messen, de andere met geestelijke moordspelletjes doch beiden met hetzelfde doel: hun 'tegenstrevers' uit te schakelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |