Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
een goede zaak lijkt mij
quote:Als er een charistmatische leider opstaat. Is het heel goed mogelijk dat dit in Nederland ook plaats gaat vinden.
Op donderdag 1 januari 2004 20:49 schreef lenin het volgende:
Nederland is zo'n beetje het enige land in West Europa waar geen grote duidelijke extreem rechtse politieke factor is. We hebben geen Vlaams Blok of iets dergelijks. We hebben alleen Nieuw Rechts maar die zoeken nog mensen die iets fatsoenlijks kunnen uitkramen. Die geen fouten maken zoals Smits die zich voor wite power vlaggen laat fotograferen.Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
een goede zaak lijkt mij
quote:Ik zou toch ens 2 keer nadenken, als ik jou was. T'is wel leuk hoor, jezelf kietelen met "Maar wij zijn zo niet, wij doen dat niet!!", maar is dat nou wel zo?
Nederland is zo'n beetje het enige land in West Europa waar geen grote duidelijke extreem rechtse politieke factor is. We hebben geen Vlaams Blok of iets dergelijks. We hebben alleen Nieuw Rechts maar die zoeken nog mensen die iets fatsoenlijks kunnen uitkramen. Die geen fouten maken zoals Smits die zich voor wite power vlaggen laat fotograferen.Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
een goede zaak lijkt mij
quote:De naam 'Pim Fortuyn' zegt je niks?
een goede zaak lijkt mij
quote:Die hebben toch ook nauwelijks aanhang ? Nederlanders zijn over het algemeen idd te nuchter om zich extreem op te stellen. Behalve op verjaardagsborrels dan. Ook wij kennen een schaamtecultuur.
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef pberends het volgende:
"Het gevaar" een gezicht geven is opzich niets mis mee. Denk wel dat NieuwRechts hierin gaat slagen. We hebben namelijk ook de AEL.
quote:probleem van Nieuw rechts is natuurlijk wel dat ze al een aantal grove fouten hebben gemaakt. Ook hebben we in NL een duidelijke Antie fasistische beweging Kafka die zullen rechtse initatieven terrecht dwarsbomen. in andere landen is dit niet of nauwelijks aanwezig
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef pberends het volgende:
"Het gevaar" een gezicht geven is opzich niets mis mee. Denk wel dat NieuwRechts hierin gaat slagen. We hebben namelijk ook de AEL.
quote:Hij had het over extreem-rechts
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
De naam 'Pim Fortuyn' zegt je niks?
quote:ik vond hem niet extreem...hij zei gewoon dingen waar (vrijwel) nooit over werd gesproken...en een 'taboe' doorbreken wordt al snel als extreem gezien
quote:Ik denk dat TS wel gelijk heeft. Maar een erg klein gedeelte van de Nederlandse bevolking is extreem-rechts en het wordt ook nergens echt geaccepteerd. Intolerantie daarentegen is weer een totaal ander verhaal.
Op donderdag 1 januari 2004 20:54 schreef ExTec het volgende:[..]
Ik zou toch ens 2 keer nadenken, als ik jou was. T'is wel leuk hoor, jezelf kietelen met "Maar wij zijn zo niet, wij doen dat niet!!", maar is dat nou wel zo?
quote:precies Pim Fortuyn was gewoon rechts niet extreem rechts zoals het Vlaams Blok in Belgie bijvoorbeeld
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Hij had het over extreem-rechts
quote:Ik bedoelde, dat Nederland dus helemaal niet te nuchter voor dit soort zaken is. Dat als er iemand komt die zegt wat veel mensen willen horen, dat de meute er toch wel achteraan sjokt. Nu was het nog PF, volgende keer is het een Filip de Winter.
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Hij had het over extreem-rechts
We zijn niet beter dan de rest van Europa. We hebben alleen mazzel dat er nog geen boegbeeld is.
quote:En welk ander land behalve Frankrijk en Belgie hebben dan 'grote aanhang'? In Belgie heeft het VB trouwens bijna al zijn aanhang in Antwerpen, niet landelijk.
een goede zaak lijkt mij
quote:Wel opvallend dan dat die in de afgelopen 50 jaar ook niet is geboren in NL terwijl ze in andere landen makkelijk te vinden zijn
Op donderdag 1 januari 2004 20:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ik bedoelde, dat Nederland dus helemaal niet te nuchter voor dit soort zaken is. Dat als er iemand komt die zegt wat veel mensen willen horen, dat de meute er toch wel achteraan sjokt. Nu was het nog PF, volgende keer is het een Filip de Winter.
We zijn niet beter dan de rest van Europa. We hebben alleen mazzel dat er nog geen boegbeeld is.
quote:Als je "nuchter" vertaald als de calvinistische invloed waardoor we ontvankelijker zijn voor morele en sociale druk kan ik met je meegaan.
Op donderdag 1 januari 2004 20:49 schreef lenin het volgende:Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
Verder zou ik niet goed weten waarom we geen "extreme" partijen hebben. Want zoveel mensen, zoveel meningen, dat geldt evengoed voor Nederland.
quote:Als een partij zich niet racistisch opstelt is hij volgens mij ook gelijk niet meer extreem rechts. Of je meent als gedachtenpolitie de gedachte van iemand te kunnen lezen. Of onder extreem-rechts moet je verstaan niet-democratisch. Maar dan met rechtse standpunten, dat ter onderscheid van extreem-links of fundamentalistische aanhangers van een bepaalde "godsdienst".
Die geen fouten maken zoals Smits die zich voor wite power vlaggen laat fotograferen.
Anti-islam (alleen tegen die "godsdienst") is voor velen zelfs ook al extreem-rechts.
quote:Het is meer gewoon paniekerig eigenlijk
Op donderdag 1 januari 2004 20:59 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als een partij zich niet racistisch opstelt is hij volgens mij ook gelijk niet meer extreem rechts. Of je meent als gedachtenpolitie de gedachte van iemand te kunnen lezen. Of onder extreem-rechts moet je verstaan niet-democratisch. Maar dan met rechtse standpunten, dat ter onderscheid van extreem-links of fundamentalistische aanhangers van een bepaalde "godsdienst".
Anti-islam (alleen tegen die "godsdienst") is voor velen zelfs ook al extreem-rechts.
quote:Die akties van die extreem-linkse fascisten speelt NieuwRechts alleen maar in de kaart. Net als een TS met de naam lenin.
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef lenin het volgende:
probleem van Nieuw rechts is natuurlijk wel dat ze al een aantal grove fouten hebben gemaakt. Ook hebben we in NL een duidelijke Antie fasistische beweging Kafka die zullen rechtse initatieven terrecht dwarsbomen. in andere landen is dit niet of nauwelijks aanwezig
quote:Ik vind een partij idd extreem rechts als het zulke ideeen ten gehore brengt en er geen enkle nuancering op dit punt mogelijk is.
quote:Sinds Fortuyn toch wel iets minder denk ik. Niemand hoef te weten of je 'extreem-rechts' stemt of niet.
Op donderdag 1 januari 2004 20:55 schreef gelly het volgende:[..]
Die hebben toch ook nauwelijks aanhang ? Nederlanders zijn over het algemeen idd te nuchter om zich extreem op te stellen. Behalve op verjaardagsborrels dan. Ook wij kennen een schaamtecultuur.
quote:Komt er ook nog een organisatie die extreem-linkse initatieven terecht gaan dwarsbomen
Op donderdag 1 januari 2004 20:56 schreef lenin het volgende:[..]
probleem van Nieuw rechts is natuurlijk wel dat ze al een aantal grove fouten hebben gemaakt. Ook hebben we in NL een duidelijke Antie fasistische beweging Kafka die zullen rechtse initatieven terrecht dwarsbomen. in andere landen is dit niet of nauwelijks aanwezig
quote:Fortuyn was links in vergelijking met het buitenlandse extreem-rechts
quote:alsof je nu inees nieuw rechts gaat stemmen
Op donderdag 1 januari 2004 21:01 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Die akties van die extreem-linkse fascisten speelt NieuwRechts alleen maar in de kaart. Net als een TS met de naam lenin.
quote:Ja, daarom wou het Vlaams Blok een standbeeld voor hem oprichten
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef pberends het volgende:[..]
Fortuyn was links in vergelijking met het buitenlandse extreem-rechts
quote:De TS kietelt zichzelf met de gedachte dat we het qua politiek zo goed voor elkaar hebben dat dat soort dingen niet voorkomen.
Op donderdag 1 januari 2004 20:57 schreef Ype het volgende:[..]
Ik denk dat TS wel gelijk heeft. Maar een erg klein gedeelte van de Nederlandse bevolking is extreem-rechts en het wordt ook nergens echt geaccepteerd. Intolerantie daarentegen is weer een totaal ander verhaal.
Ik kan hier een voorzetje geven, in de trant van "Ja, uitkomen voor het feit dat je die kleur hebt, kan je je maatschappelijke carriere kosten, want we hebben in dit land gesubsidieerde moraalridders, die genietend van een uitkering niks beters te doen hebben dan jou zwartmaken; dat noemen ze demoniseren, maarrrrrrr.... laat ik dat wijselijk niet doen
Het laatste is daar niet over gezegd.
Het democratische ervan, daar kunnen we naar gissen, maar je zou dus kunnen opmerken dat bepaalde stromingen behoorlijk gecensureerd worden.
Tijd geleden wilde een extreem rechts clubje demonstreren, en waar eindigde ze? In een industrie wijk, buiten kantooruren. En de AEL? op de Dam in Amsterdam natuurlijk.
Dan kun je het een zegening noemen, dat we blijkbaar de mensen ter extreemrechter zijde zo kort houden, maar ik vind het een slechte zaak.
Hoe erg ik hun mening ook vind, ik vind dat ze em moeten mogen verkondigen.
[Dit bericht is gewijzigd door ExTec op 01-01-2004 21:07]
quote:Dat denk ik niet. Het staat op gelijke voet.
Op donderdag 1 januari 2004 21:02 schreef SportsIllustrated het volgende:
Is de AEL rechtser dan Smit c.s. ?
quote:Ja, daarom wilde Fortuyn helemaal niks met het Vlaams Blok te maken hebben
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ja, daarom wou het Vlaams Blok een standbeeld voor hem oprichten
quote:Pim Fortuyn wilde niets te maken hebben met hen. Hij was ook inderdaad linkser dan buitenlandse extreem-rechtse groeperingen.
quote:Fortuyn zelf moest niks hebben van extreem-rechts, dat ie dankbaar gebruik maakte van die aanhang is een ander verhaal.
jan teijn richt nieuwe partij op
http://www.nationalealliantie.com/
quote:Het feit dat het VB dat wilde lijkt me voldoende aanwijzing, dat wat de PF aanhangers hier ook zeggen en misschien wat PF zelf altijd heeft gezegd, VB vond dat er voldoende overeenkomsten waren.
Op donderdag 1 januari 2004 21:06 schreef gelly het volgende:[..]
Fortuyn zelf moest niks hebben van extreem-rechts, dat ie dankbaar gebruik maakte van die aanhang is een ander verhaal.
Alleen kijken wij er als Nederlanders wellicht anders tegenaan.
quote:Dat is gewoon een nazi, lees z'n posts op stormfront maar. Dus nee, ik denk van niet.
Op donderdag 1 januari 2004 21:07 schreef pberends het volgende:
Gaat Jan Teijn nog roet in het eten gooien van Smit?jan teijn richt nieuwe partij op
# geen buitenlanders meer in Nederland erbij
# VOL=VOL dus buitenlanders eruit
# verplichte voorang autochtonen op allochtonen b.v. in solicitatie procedures
en er wordt gemeld dat het aktief met het Vlaams Blok samenwerkt voor een extreem rechtse beweging in het Europees Parlement.
Zou je op deze extreem rechtse partij stemmen??? en zo ja waarom?
quote:Ik denk dat ze een paar zetels zouden halen, het blijft echter erg marginaal. Net als de SP. Een one-issue partij zal nooit een meerderheid halen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:09 schreef lenin het volgende:
Oke laten we een voorbeeld nemen dan: stel Nieuw Rechts doet mee aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2007 en neemt in haar verkiezingsprogramma o.a. de volgende punten op:# geen buitenlanders meer in Nederland erbij
# verplichte voorang autochtonen op allochtonen b.v. in solicitatie proceduresen er wordt gemeld dat het aktief met het Vlaams Blok samenwerkt voor een extreem rechtse beweging in het Europees Parlement.
quote:Ik denk dan dat NieuwRechts verboden wordt
Oke laten we een voorbeeld nemen dan: stel Nieuw Rechts doet mee aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2007 en neemt in haar verkiezingsprogramma o.a. de volgende punten op:# geen buitenlanders meer in Nederland erbij
# verplichte voorang autochtonen op allochtonen b.v. in solicitatie proceduresen er wordt gemeld dat het aktief met het Vlaams Blok samenwerkt voor een extreem rechtse beweging in het Europees Parlement.
quote:Wat voor soort meerderheid bedoel je? 76 zetels in de 2e kamer:
Op donderdag 1 januari 2004 21:10 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat ze een paar zetels zouden halen, het blijft echter erg marginaal. Net als de SP. Een one-issue partij zal nooit een meerderheid halen.
Maar echt one-issue is NieuwRechts toch niet, ze hebben overal standpunten over, met al hoofdthema 'buitenlanders'.
quote:In de huidige maatschappelijk geest ? Het zal mij niet verbazen als dit gewoon wordt toegestaan.
Op donderdag 1 januari 2004 21:11 schreef pberends het volgende:[..]
Ik denk dan dat NieuwRechts verboden wordt
quote:De SP is anders zowel in zetels als in Leden aantal de 4e partij van NL met bijna zoveel leden als de VVD en het is duidelijk geen one-issue partij dus die vergelijking gaatr helaas niet op
Op donderdag 1 januari 2004 21:10 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat ze een paar zetels zouden halen, het blijft echter erg marginaal. Net als de SP. Een one-issue partij zal nooit een meerderheid halen.
quote:Nou ja, regeringsdeelname.
Op donderdag 1 januari 2004 21:12 schreef pberends het volgende:[..]
Wat voor soort meerderheid bedoel je? 76 zetels in de 2e kamer:
quote:Ze hebben overal wel standpunten over, echter, "buitenlanders" is het hoofdthema en daar spitst zich het "programma" ook op. Verder hebben ze absoluut geen beleidsvisie op andere punten.
Maar echt one-issue is NieuwRechts toch niet, ze hebben overal standpunten over, met al hoofdthema 'buitenlanders'.
quote:Maar het zal niet de grootste worden.
Op donderdag 1 januari 2004 21:13 schreef lenin het volgende:[..]
De SP is anders zowel in zetels als in Leden aantal de 4e partij van NL met bijna zoveel leden als de VVD en het is duidelijk geen one-issue partij dus die vergelijking gaatr helaas niet op
quote:Ik bedoel te zeggen dat de SP te extreem is in zijn standpunten en daardoor nooit deel zou uitmaken van de regering. Net als de SGP en Groen-Links overigens.
Op donderdag 1 januari 2004 21:13 schreef lenin het volgende:[..]
De SP is anders zowel in zetels als in Leden aantal de 4e partij van NL met bijna zoveel leden als de VVD en het is duidelijk geen one-issue partij dus die vergelijking gaatr helaas niet op
quote:In Oss is de SP wel de grootste..
Op donderdag 1 januari 2004 21:14 schreef Ype het volgende:[..]
Maar het zal niet de grootste worden.
quote:Dat zegt niets. Wat veel meer zegt is dat Fortuyn zelf niets met het Vlaams Blok te maken wou hebben. De aanhang van Fortuyn was dan ook helemaal niet blij met dat initiatief.
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:Gemeenteraad is een heel ander verhaal dan landelijke politiek natuurlijk.
Op donderdag 1 januari 2004 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
In Oss is de SP wel de grootste..
quote:Jan Teijn is een idioot, daar zijn ze zelfs bij NieuwRechts van doordrongen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:07 schreef pberends het volgende:
Gaat Jan Teijn nog roet in het eten gooien van Smit?jan teijn richt nieuwe partij op
Overigens is www.nationalealliantie.nl geclaimt door AFA.
quote:Ja, maar dat zegt ook niks.
Op donderdag 1 januari 2004 21:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
In Oss is de SP wel de grootste..
quote:Ik denk dat een kleine groep daar tegen was. De meerderheid van de aanhang is pro vlaams-blok hoor.
Op donderdag 1 januari 2004 21:16 schreef Akkersloot het volgende:[..]
De aanhang van Fortuyn was dan ook helemaal niet blij met dat initiatief.
quote:Ik denk dat er best een kabinet mogelijk is van PvdA-SP-GL of als ze nieuwe mensen aan het roer zetten CDA-PvdA-SP
Op donderdag 1 januari 2004 21:15 schreef gelly het volgende:[..]
Ik bedoel te zeggen dat de SP te extreem is in zijn standpunten en daardoor nooit deel zou uitmaken van de regering. Net als de SGP en Groen-Links overigens.
quote:Ik denk toch echt van niet.
Op donderdag 1 januari 2004 21:17 schreef lenin het volgende:[..]
Ik denk dat er best een kabinet mogelijk is van PvdA-SP-GL of als ze nieuwe mensen aan het roer zetten CDA-PvdA-SP
quote:Ik verwacht dit eerlijk gezegd niet. Het is eigenlijk beter als de regering een beetje richting midden blijft zweven, omdat dat de onvrede van de minderheden zo klein mogelijk maakt.
Ik denk dat er best een kabinet mogelijk is van PvdA-SP-GL of als ze nieuwe mensen aan het roer zetten CDA-PvdA-SP
quote:hoezo niet? de Pvda staat verder van de VVD als van de SP en met de VVD hebben ze ook geregeerd
Op donderdag 1 januari 2004 21:18 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk toch echt van niet.
quote:Niet echt helemaal idd. Alleen veiligheid hebben ze echt nog een visie op.
Op donderdag 1 januari 2004 21:14 schreef gelly het volgende:[..]
Ze hebben overal wel standpunten over, echter, "buitenlanders" is het hoofdthema en daar spitst zich het "programma" ook op. Verder hebben ze absoluut geen beleidsvisie op andere punten.
quote:Ratelband extreem-rechts?
Op donderdag 1 januari 2004 21:21 schreef Kozzmic het volgende:
Opvallend trouwens dat extreem-rechts zo verdeeld is, zie partijen als NNP, Nationale Alliantie, NieuwRechts, Conservatieven.nl, Ratelband.nl en NVU. Mikken toch allemaal op min of meer dezelfde kiezer, alleen de NVU is een neo-nazistisch buitenbeentje in dit gezelschap. Ik denk trouwens wel dat als er een lijsttrekker op staat die wat meer niveau heeft dan Smit, Van der Kooi, Teijn, Kusters, De Jong of Ratelband, dat er dan best wel mogelijkheden zijn om politiek door te breken. Ligt natuurlijk aan de mate van extremiteit, maar 5 a 10 zetels is zeker mogelijk.
Maar extreem-rechts is idd erg verdeeld. Sommige zijn hardstikke pro-joods en sommige hardstikke anti-joods.
quote:Vol is vol houdt nog niet in dat buitenlanders eruit moeten. Een cafe zal ook slechten zaken doen als ze de toegang van nieuwe gasten moet weigeren en dan gelijk over gaat om alle gasten die binnen zijn er uit te gooien.
Anti-kapitalistisch en pro-Europa
Ben benieuwd hoe ze dan tegen het 'economische' EU aankijken
quote:Ik heb niet de indruk dat de andere partijen de kafka-fascisten tegenwerkt. Zolang er in Nederland nog gekraakt mag worden en je "ik woon in een kraakpand" je beschikbaar acht voor de arbeidsmarkt (en dus valselijk een werkloosheidsuitkering krijgt financier je natuurlijk indirekt het kafka. Politiek blijft kiezen tussen kwaden. Al erger ik vreselijk aan de white pride bij NR.
Op donderdag 1 januari 2004 21:04 schreef lenin het volgende:
alsof je nu inees nieuw rechts gaat stemmen
En NieuwRechts noemt anti-islam ook niet fascistisch. Dat is ook heel belangrijk.
quote:Zijn partij was dat zeker wel. Vind ik tenminste.
Op donderdag 1 januari 2004 21:23 schreef pberends het volgende:[..]
Ratelband extreem-rechts?
quote:NVU en een paar aanverwante splinters zijn anti-joods, de rest van bovengenoemde partijen niet echt voor zover ik weet. Opmerkelijk zijn wel de dwarsverbanden. Jan Teijn komt uit de NNP. NNP-leider Florens van der Kooi is fractiemedewerker van Michiel Smit. Michiel Smit heeft weer op de lijst gestaan bij Winnie de Jong's Conservatieven.nl. Je zou toch denken dat uit al die splinters één wat grotere splinter te brouwen moet zijn.
Maar extreem-rechts is idd erg verdeeld. Sommige zijn hardstikke pro-joods en sommige hardstikke anti-joods.
Niet dat ik er mee zit dat het zo verdeeld is, overigens...
quote:Zoiets van: ze vinden elkaar lief, maar trouwen hoo maar
Op donderdag 1 januari 2004 21:33 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zijn partij was dat zeker wel. Vind ik tenminste.
[..]NVU en een paar aanverwante splinters zijn anti-joods, de rest van bovengenoemde partijen niet echt voor zover ik weet. Opmerkelijk zijn wel de dwarsverbanden. Jan Teijn komt uit de NNP. NNP-leider Florens van der Kooi is fractiemedewerker van Michiel Smit. Michiel Smit heeft weer op de lijst gestaan bij Winnie de Jong's Conservatieven.nl. Je zou toch denken dat uit al die splinters één wat grotere splinter te brouwen moet zijn.
quote:Oh dus als stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten dan is Jamai lid van Jan Lul?
quote:Ik constateer dat er meer vraag naar extreem-rechts is om het zo maar ff te zeggen nadat Fortuyn vermoord is. Ik denk dat Volkert een voor hem ander kwaad heeft ingewisseld voor een mogelijk veel ergere.
Op donderdag 1 januari 2004 21:33 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zijn partij was dat zeker wel. Vind ik tenminste.
[..]NVU en een paar aanverwante splinters zijn anti-joods, de rest van bovengenoemde partijen niet echt voor zover ik weet. Opmerkelijk zijn wel de dwarsverbanden. Jan Teijn komt uit de NNP. NNP-leider Florens van der Kooi is fractiemedewerker van Michiel Smit. Michiel Smit heeft weer op de lijst gestaan bij Winnie de Jong's Conservatieven.nl. Je zou toch denken dat uit al die splinters één wat grotere splinter te brouwen moet zijn.
quote:En dan vervolgens iedereen die opstaat in de cel flikkeren
Op donderdag 1 januari 2004 21:38 schreef Houniet het volgende:
extreem rechts, sta op
quote:Jij noemt Ratelband extreem-rechts? (Afgezien natuurlijk dat hij Saddam een hart onder de riem wou steken, maar dat valt onder de noemer "links"). Volgens mij bestaat die site helemaal niet meer.
Opvallend trouwens dat extreem-rechts zo verdeeld is, zie partijen als NNP, Nationale Alliantie, NieuwRechts, Conservatieven.nl, Ratelband.nl en NVU.
quote:Goed gezegd
Op donderdag 1 januari 2004 21:39 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Oh dus als stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten dan is Jamai lid van Jan Lul?
quote:Zeg....je hebt een fascisme-neurose.
Op donderdag 1 januari 2004 21:31 schreef Akkersloot het volgende:Ik heb niet de indruk dat de andere partijen de kafka-fascisten tegenwerkt Al erger ik vreselijk aan de white pride bij NR.
En NieuwRechts noemt anti-islam ook niet fascistisch. Dat is ook heel belangrijk.
quote:Ik denk dat het te maken heeft met de economische malaise. Als er iets slecht gaat is het veel makkelijker om buitenlanders overal de schuld maar van te geven. Dan hoef je tenminste niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:40 schreef pberends het volgende:[..]
Ik constateer dat er meer vraag naar extreem-rechts is om het zo maar ff te zeggen nadat Fortuyn vermoord is. Ik denk dat Volkert een voor hem ander kwaad heeft ingewisseld voor een mogelijk veel ergere.
quote:He, geen slecht woord over Saddam he. Ik ben links.
Op donderdag 1 januari 2004 21:40 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Jij noemt Ratelband extreem-rechts? (Afgezien natuurlijk dat hij Saddam een hart onder de riem wou steken, maar dat valt onder de noemer "links"). Volgens mij bestaat die site helemaal niet meer.
quote:Dat is veels te simpel gedacht. Sorry. Zelfs volslagen debielen zijn slim genoeg om in te zien dat de huidige malaise door de wereldeconomische neergang komt. NL is daar voor 88% van afhankelijk. Dat begrijpen Smit en Kusters ook heus wel. Het zijn meer 'ideologische' aanhangers. ER zie je dan ook in elke tijd.
Op donderdag 1 januari 2004 21:41 schreef Ype het volgende:[..]
Ik denk dat het te maken heeft met de economische malaise. Als er iets slecht gaat is het veel makkelijker om buitenlanders overal de schuld maar van te geven. Dan hoef je tenminste niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen.
quote:Denk eerder andersom. Economische voorspoed verdoezeld immigratie- en integratieproblemen.
Op donderdag 1 januari 2004 21:41 schreef Ype het volgende:[..]
Ik denk dat het te maken heeft met de economische malaise. Als er iets slecht gaat is het veel makkelijker om buitenlanders overal de schuld maar van te geven. Dan hoef je tenminste niet je eigen verantwoordelijkheden te nemen.
quote:Of nog gekker. In Belgie staan veel christusbeelden. Zou Jezus dan ook lid zijn van het Vlaams Blok ?
Op donderdag 1 januari 2004 21:40 schreef pberends het volgende:[.Op donderdag 1 januari 2004 21:39 schreef Robert_Jensen het volgende:
Oh dus als stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten dan is Jamai lid van Jan Lul?]Goed gezegd
quote:Als de stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten, concludeer ik daaruit, dat Jamai blijkbaar eigenschappen heeft, die de stichting Jan Lul dusdanig aanspreken, dat ze dat er voor overhebben.
Op donderdag 1 januari 2004 21:39 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Oh dus als stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten dan is Jamai lid van Jan Lul?
Vervang 'Jamai' door 'Pim Fortuyn' en 'Stichting Jan Lul' door 'Vlaams Blok' en trek je conclusies.
quote:Dit noem ik echt een enorm bord voor je harses hebben
Op donderdag 1 januari 2004 21:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Als de stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten, concludeer ik daaruit, dat Jamai blijkbaar eigenschappen heeft, die de stichting Jan Lul dusdanig aanspreken, dat ze dat er voor overhebben.
Vervang 'Jamai' door 'Pim Fortuyn' en 'Stichting Jan Lul' door 'Vlaams Blok' en trek je conclusies.
quote:Ja, maar het is bijna altijd de lagere sociale klasse die het volgt. En in slechtere tijden komt het altijd wat extra naar voren. Het heeft mijn inziens wel te maken met eigen verantwoordelijkheden afschuiven. Iedere persoon met een IQ hoger dan dat van een mongool snapt dat je niet de groep "buitenlanders" zomaar de schuld van allerlei dingen kunt geven. Helaas zijn er dus blijkbaar wel veel van dat soort mensen, dus moet ik misschien maar neuropsychologie gaan volgen en dan op zoek gaan naar het hersengebied waarin dat soort dwangneuroses bestaan om ze vervolgens te vernietigen. Maar dat is natuurlijk nu nog maar een mooi toekomstbeeld.
Op donderdag 1 januari 2004 21:44 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat is veels te simpel gedacht. Sorry. Zelfs volslagen debielen zijn slim genoeg om in te zien dat de huidige malaise door de wereldeconomische neergang komt. NL is daar voor 88% van afhankelijk. Dat begrijpen Smit en Kusters ook heus wel. Het zijn meer 'ideologische' aanhangers. ER zie je dan ook in elke tijd.
quote:Wie durft nog na mei 2002?
Op donderdag 1 januari 2004 20:53 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Als er een charistmatische leider opstaat.
quote:Sommige houden Paars verantwoordelijk...
Op donderdag 1 januari 2004 21:44 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat is veels te simpel gedacht. Sorry. Zelfs volslagen debielen zijn slim genoeg om in te zien dat de huidige malaise door de wereldeconomische neergang komt.
Maar extreem-rechts is versplinterd en daardoor een te kleine factor van macht en invloed, hoewel de opkomst van Pim Fortuyn wel een steun in de rug heeft gegeven voor extreem-rechts. Fortuyn had een vrij brede aanhang, hij pikte veel zetels weg van de PvdA, en had ook in extreem-rechtse kringen aanhang. Het laat zien dat extreem-rechts ook wel een factor van betekenis kan worden zoals het Vlaams Blok, als ze een charismatische politicus als boegbeeld hebben.
quote:Ik weet nog wel dat, toen ik ongeveer 10 was ofzo, de Turken vooral van veel zaken de schuld kregen. Eerst pikten ze voornamelijk 'onze' baantjes af en later pakten ze 'onze' uitkeringen af. De Turken doen het tegenwoordig steeds beter in Nederland, maar toch bestaan er nog steeds dat soort rare ideeën. In mijn ogen is het dus niet afkomstig van realisme.
Op donderdag 1 januari 2004 21:46 schreef pberends het volgende:[..]
Denk eerder andersom. Economische voorspoed verdoezeld immigratie- en integratieproblemen.
quote:Het klopt natuurlijk wel degelijk. Clubs als NR zien het harde standpunt van PF over de Islam als bevstiging van hun eigen standpunt. Dat NR dat standpunt simpelweg verkeerd intepreteerd en daardoor Fortuyn als heilige ziet doet niet af aan het feit dat ze Fortuyn zien als hun voorbeeld.
Op donderdag 1 januari 2004 21:49 schreef pberends het volgende:[..]
Dit noem ik echt een enorm bord voor je harses hebben
Wat vindt Kozzmic van deze non-stelling?
quote:Misschien dat het voor de stichting Jan Lul/Vlaams Blok het een goede publiciteitsstunt om een beeld van Jamai/Pim Fortuyn weg te zetten. Feit is dat het Vlaams Blok door die kwestie wel heel veel aandacht heeft gekregen. Geen positieve natuurlijk als je als VB een beeld van iemand wil plaatsen waarvan je weet dat die persoon niets met het VB te maken wou hebben maar dat is hun probleem. Mensen met een bepaalde ideologie opereren niet altijd even rationeel.
Op donderdag 1 januari 2004 21:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als de stichting Jan Lul een standbeeld voor Jamai wil oprichten, concludeer ik daaruit, dat Jamai blijkbaar eigenschappen heeft, die de stichting Jan Lul dusdanig aanspreken, dat ze dat er voor overhebben.Vervang 'Jamai' door 'Pim Fortuyn' en 'Stichting Jan Lul' door 'Vlaams Blok' en trek je conclusies.
quote:Sorry, dat ik je heilige aanval, maar het is wel zo. Ik zeg daarmee niet dat PF een VB aanhanger was. Ik zeg alleen, dat hij blijkbaar het VB aansprak. Dat zijn denkbeelden, in hun ogen, dus aardig in hun richting kwamen. Hoe je dat verder interpreteert moet je zelf weten.
Op donderdag 1 januari 2004 21:49 schreef pberends het volgende:[..]
Dit noem ik echt een enorm bord voor je harses hebben
Wat vindt Kozzmic van deze non-stelling?
quote:Ja, al die Kruisbeelden zijn ook opgericht door het Vlaams Blok natuurlijk. Net als al die beelden van Breughel, Jan Breydel, Pieter de Conick en alle andere Vlaamse helden.
Op donderdag 1 januari 2004 21:47 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Of nog gekker. In Belgie staan veel christusbeelden. Zou Jezus dan ook lid zijn van het Vlaams Blok ?
Hoe gek kun je zijn, zeg?
quote:Ik werk alleen die kromme gedachte van je uit.
Op donderdag 1 januari 2004 22:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, al die Kruisbeelden zijn ook opgericht door het Vlaams Blok natuurlijk. Net als al die beelden van Breughel, Jan Breydel, Pieter de Conick en alle andere Vlaamse helden.Hoe gek kun je zijn, zeg?
![]()
quote:Eigenlijk was er wel degelijk een verband te trekken. Je bent het met iemand eens dus eer je diegene. Krom? Wmb niet.
Op donderdag 1 januari 2004 22:05 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Ik werk alleen die kromme gedachte van je uit.
En Nederland heeft de afgelopen jaren aangetoond vol te zitten met zondebokdenken. Geef mij maar zo'n ploegje bruinhemden die makkelijk te lokaliseren en te bestrijden zijn dan een grote groep onderbuikers die vanuit hun luxe leventje de verveling gebruiken om hun onvrede te uiten jegens mensen die er niet net zo uitzien als zijzelf.
quote:Als een partij die anti-islam (en anti-gristendom) voor je onder de noemer extreem-rechts valt denk ik dat er een zeer grote toekomst is voor "extreem-rechts". Ook dankzij aanhang van ex-moslims. Er zijn immers weinig ex-moslims die islamofiel zijn.
Op donderdag 1 januari 2004 21:02 schreef lenin het volgende:[Anti-islam (alleen tegen die "godsdienst") is voor velen zelfs ook al extreem-rechts]
Ik vind een partij idd extreem rechts als het zulke ideeen ten gehore brengt en er geen enkle nuancering op dit punt mogelijk is.
Het gaat dan zelfs niet alleen voor tegen de islam maar ook het idee op zich dat het zich keren tegen een extremistische ideologie (neem koran vers 5:33) dood gegooid wordt onder de noemen "extreem-rechts".
quote:Denk ik niet. De SGP kan moeilijk zeggen dat de islam achterlijk is. Dat zijn ze zelf namelijk ook. De SGP kan moeilijk een ideologie bestrijden die zegt dat ongelovigen naar de hel gaan. Dat geloven ze zelf namelijk ook.
Op donderdag 1 januari 2004 22:30 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is geen enkele partij uitgesproken anti-islam, behalve de SGP.
quote:Misschien moet je eens op de website van de Nederlandse VolksUnie, Nieuwe Nationale Partij en Voorpost gaan kijken voordat je gedachtenloos wat loslaat over Nieuw Rechts.
een goede zaak lijkt mij
Voorpost is dan geen politieke partij maar een clubje als Greenpeace en de pelsdieren'bevrijders' waren dat ook niet.
Tijd om dus te ontwaken en tot politiek bewustzijn te komen.
quote:Zoals de socialistische familie haar aansprekende ikoon zocht in Johan Stekelenburg, zo zocht een patriottische familie haar aansprekende ikoon in Pim Fortuyn. Beide heren leken bij leven niet erg in hun sas met de betoonde persoonsverheerlijking.
quote:
quote:Ik wordt doodmoe van mensen die Pim Fortuyn voortdurend stigmatiseren als een extreem rechts politicus.
quote:Als je even verder in het topic had gekeken in plaats van als een stier op een rode lap af te duiken, had je ook de uitleg van mijn opmerking gezien.
Op donderdag 1 januari 2004 23:58 schreef rattaplan het volgende:[..]
Ik wordt doodmoe van mensen die Pim Fortuyn voortdurend stigmatiseren als een extreem rechts politicus.
Lees een paar van zijn boeken...
Ik zal je helpen. Hier: Extreem (nieuw) rechts dood in NL
Overigens staat er in zijn boeken precies hetzelfde als hij rondblerde: Veel aanklachten, weinig oplossingen.
quote:Ok laten we dit standpunt nemen voor een nieuwe linkse partij, die meedoet aan de verkiezingen in 2007:
Zou je dan op deze extreem linkse partij stemmen? En zo ja waarom?
quote:Ik zou om te beginnen al niet op een extreemlinkse partij stemmen.
Op vrijdag 2 januari 2004 00:08 schreef rattaplan het volgende:[..]
Ok laten we dit standpunt nemen voor een nieuwe linkse partij, die meedoet aan de verkiezingen in 2007:
# alle buitenlanders mogen Nederland binnen, ongeacht politiek of economische achtergronden
# VOL= nog lang niet VOL dus zoveel mogelijk buitenlanders erin
# verplichte voorang van allochtonen op autochtonen b.v. in solicitatie procedures (positieve discriminatie)Zou je dan op deze extreem linkse partij stemmen? En zo ja waarom?
quote:Ik vind de conservatieven.nl niet extreem-rechts op het gebied van asielbeleid, immigratie en integratie.
Opvallend trouwens dat extreem-rechts zo verdeeld is, zie partijen als NNP, Nationale Alliantie, NieuwRechts, Conservatieven.nl, Ratelband.nl en NVU. Mikken toch allemaal op min of meer dezelfde kiezer, alleen de NVU is een neo-nazistisch buitenbeentje in dit gezelschap. Ik denk trouwens wel dat als er een lijsttrekker op staat die wat meer niveau heeft dan Smit, Van der Kooi, Teijn, Kusters, De Jong of Ratelband, dat er dan best wel mogelijkheden zijn om politiek door te breken. Ligt natuurlijk aan de mate van extremiteit, maar 5 a 10 zetels is zeker mogelijk.
quote:Extreem rechts niet, maar wel andere extremen zoals S(G)P
Nederland zal denk ik ook in de toekomst geen grote extreem rechtse partijen krijgen omdat we hiervoor te nuchter zijn en we niet van extremen houden in dit land
Maar inderdaad hebben we sinds WO2 nooit een extreem rechtse partij van betekenis gehad. Extreem links wel, maar ook die hebben nooit in de regering gezeten. Verder kun je je afvragen of Vlaams Blok qua beleid nou extreem rechts is, ik vind het wel meevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 02-01-2004 00:35]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |