quote:jawel, er is wel gaswinning uit de Waddenzee, of bedoelde je dat niet?
Op woensdag 10 december 2003 19:42 schreef JB80 het volgende:
Er is helemaal niets met gas pompen uit de waddenzee. En elke toerist om een euro vragen? Als ik naar het waddenzee ga om te kijken, ben ik dan ook toerist? Ik ga er niet van uit dat twee miljoen verschillende mensen daar een overnachting of iets dergelijks hebben waarop daadwerkelijk een euro over gevraagd kan worden?
ik neem aan ook overnachtingen, anders via de veerponten ofzo (en wadlopen )
quote:'t is maar een voorstel, misschien wel van de PvdA fractie in de 2e Kamer, en deze belastingen zijn volgens mij onder de bevoegdheid van de Kamer, daar de Waddenzee een nationale kwestie is
En zo te zien wil men cumulatie van de belasting voorkomen en dan ben ik helemaal benieuwd. Krijgt iedereen die al een euro heeft betaald een stempel op zijn kop. En aangezien het klaarblijkelijk om een privaat iniatief gaat van de PvdA (dus buitenparlementair) moet ik direct weer denken aan de vakbond FNV die zo nauw met de PvdA is verweven dat het gewoon een onderdeel is van de PvdA. Nederland stemt, PvdA is tegen, land plat. Lekker is dat.Zal ik ook een privaat iniatief starten? Ik ga mensen belasten en vervolgens huur ik charters waarin ik criminele buitenlanders zet. Kijken hoe daar op gereageerd wordt. Of ik ga bij AZC's of gevangenissen staan en eis strengere maatregelen? Of zoals die dieren'beschermers', ik ga gevangenishoofden aanpakken omdat ze te soft zijn. Of in tegenstelling wat krakers doen met oude panden sloop ik ze zelf. Kijken hoe daar op gereageerd wordt.
Dit is gewoon weer populisme van de PvdA dat echt weinig voorkomt.
quote:Het is gewoon dom dat de PvdA als ze geld zoeken maar een nieuwe belasting gaan vragen. En dan niet voor alle Nederlanders, maar alleen voor de mensen die naar een eiland gaan.
Op woensdag 10 december 2003 19:51 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
jawel, er is wel gaswinning uit de Waddenzee, of bedoelde je dat niet?
ik neem aan ook overnachtingen, anders via de veerponten ofzo (en wadlopen
)
[..]'t is maar een voorstel, misschien wel van de PvdA fractie in de 2e Kamer, en deze belastingen zijn volgens mij onder de bevoegdheid van de Kamer, daar de Waddenzee een nationale kwestie is
Ze kunnen iets gewoon bekostigen uit algemene middelen. Niet wéér een nieuwe belasting introduceren.
quote:Straks ook in netwerk op ned1.
Op woensdag 10 december 2003 19:51 schreef sizzler het volgende:[..]
En dat moet de burger nou bescherming bieden....
quote:jawel: een onacceptabele bodemdaling in de Waddenzee, die de natuurlijke bodemdaling ver achter zich laat relatief, en met slibaanwinning niet kan worden gecompenseerd en met de afsluiting van de Zuiderzee er ook nog bij die voor zandhonger had gezorgd
Op woensdag 10 december 2003 19:57 schreef JB80 het volgende:
Het moest idd zijn "er is niets mis mee om gas te pompen onder de waddenzee". Je kunt dat vanuit het land doen. De zeehonden, die met onnatuurlijk veel zijn, zijn een groter probleem.
de zeehondenpopulatie van ooit in het verleden, van nu en in de toekomst is niet zo'n groot probleem als de kokkelwinning die nu plaats vindt
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 10-12-2003 20:03]
Hoe heet de winkel waar KoosVoos werkt?
quote:Winkel van Snikkel?
Op woensdag 10 december 2003 20:04 schreef pberends het volgende:
POL-raadseltjeHoe heet de winkel waar KoosVoos werkt?
quote:maar met algemene middelen is juist het probleem blijkbaar dat men tegen een ter beschikking voor een deel van die middelen aan het afkopen van die kokkelvissers is, anders was er volgens mij dan allang zoiets gedaan
Op woensdag 10 december 2003 19:56 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Het is gewoon dom dat de PvdA als ze geld zoeken maar een nieuwe belasting gaan vragen. En dan niet voor alle Nederlanders, maar alleen voor de mensen die naar een eiland gaan.
Ze kunnen iets gewoon bekostigen uit algemene middelen. Niet wéér een nieuwe belasting introduceren.
quote:Als die kokkelvissers iets doen wat schadelijk is voor het milieu dan zijn ze dus strafbaar. Valt dus gewoon onder de wet van visserij etc.
Op woensdag 10 december 2003 20:05 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
maar met algemene middelen is juist het probleem blijkbaar dat men tegen een ter beschikking voor een deel van die middelen aan het afkopen van die kokkelvissers is, anders was er volgens mij dan allang zoiets gedaan
quote:die kokkelvissers, als zij de quota massaal overtreden, straffen alleen maar zichzelf als het gevolg is dat de kokkels veel te schaars worden in de Waddenzee door overbevissing
Op woensdag 10 december 2003 20:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Als die kokkelvissers iets doen wat schadelijk is voor het milieu dan zijn ze dus strafbaar. Valt dus gewoon onder de wet van visserij etc.
Uitkopen is zinloos, zo kun je iedereen wel uitkopen. Er is nu een overschot aan ICT-ers. Moeten die ook uitgekocht worden?
het gaat erom dat er teveel kokkelvissers zijn, zelfs misschien weg uit de Waddenzee en die wel actief zijn in hun professie, itt tot de ICT-ers die bovendien veelal werknemers zijn in aantal die door de crisis wordt getroffen en kokkelvissers zijn ondernemingen die wat te verliezen hebben
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 10-12-2003 20:22]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:04 schreef pberends het volgende:
POL-raadseltjeHoe heet de winkel waar KoosVoos werkt?
quote:Photo-shop.
Op woensdag 10 december 2003 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Winkel van Snikkel?
quote:Sorry, maar die mening deel ik niet. Kokkelvissers worden ook in een crisis getroffen die blijft aanhouden. ICT-ers kunnen ook niet zo maar een ander vakgebied in, ze zitten dus ook in een "professie".
Op woensdag 10 december 2003 20:17 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
die kokkelvissers, als zij de quota massaal overtreden, straffen alleen maar zichzelf als het gevolg is dat de kokkels veel te schaars worden in de Waddenzee door overbevissing
het gaat erom dat er teveel kokkelvissers zijn, zelfs misschien weg uit de Waddenzee en die wel actief zijn in hun professie, itt tot de ICT-ers die bovendien veelal werknemers zijn in aantal die door de crisis wordt getroffen en kokkelvissers zijn ondernemingen die wat te verliezen hebben
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:25 schreef pberends het volgende:[..]
[..]Photo-shop.
quote:als ICT-ers niet meer bv. in de provincie Utrecht mogen werken verdienen ze wat mij betreft ook compensatie, als ze in Utrecht werkten voorheen
Op woensdag 10 december 2003 20:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Sorry, maar die mening deel ik niet. Kokkelvissers worden ook in een crisis getroffen die blijft aanhouden. ICT-ers kunnen ook niet zo maar een ander vakgebied in, ze zitten dus ook in een "professie".
quote:Hij's sneu idd.
Op woensdag 10 december 2003 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
quote:
Op woensdag 10 december 2003 20:25 schreef pberends het volgende:Photo-shop.
quote:* pberends is playing Right Said Fred - Don't Talk Just Kiss.mp3 for sizzler
Op woensdag 10 december 2003 20:36 schreef sizzler het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=244485&c=22
Mensenrechtenorganisaties beklagen zich over VSUitgegeven: 10 december 2003 19:58
WASHINGTON - Meer dan vijftig mensenrechtenorganisaties hebben zich woensdag beklaagd over "het alarmerende aantal schendingen van de mensenrechten" in de Verenigde Staten. De organisaties hebben zich in het 'netwerk Amerikaanse mensenrechten' georganiseerd en verwijten de Amerikaans regering tal van internationale wetten aan haar laars te lappen.
De aanklacht werd woensdag op de Dag voor de Rechten van de Mens geopenbaard. "Voor de Verenigde Staten schijnen twee maatstaven te gelden. Eén voor zichzelf en één voor de rest van de Wereld", aldus een vertegenwoordiger van Amnesty International, die onder meer doelde op de executie van minderjarigen in de Verenigde Staten.
Zonder proces
Volgens een leidinggevende van het Centrum voor Sociale en Economische rechten "treden de Verenigde Staten dagelijks de mensenrechten met voeten". Veel mensen in de VS worden alleen al op grond van hun afkomst zonder proces opgesloten en gevangen gehouden.
Nobelprijs
Eerder op de dag kreeg Washington al een veeg uit de pan van de winnares van de Nobelprijs voor de Vrede. De Verenigde Staten gebruiken de aanslagen van 11 september 2001 als excuus om de mensenrechten aan hun laars te lappen, aldus de Iraanse advocate Shirin Ebadi, toen ze in Oslo de Nobelprijs in ontvangst nam.
quote:En met Noord-Korea hebben ze geen problemen.
Op woensdag 10 december 2003 20:56 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=244485&c=22
quote:tja, het is niet ermee te vergelijken, maar ze hadden het idd alleen over de VS, of ze problemen zouden hebben met Noord-Korea?
Op woensdag 10 december 2003 20:58 schreef NightH4wk het volgende:[..]
En met Noord-Korea hebben ze geen problemen.
Met kampen waar Stalin nog natte dromen van krijgt in z'n graf.
quote:Idd, vage lui. Ze zitten de hele dag te zeiken op de VS, terwijl Guantanamo Bay een vakantieparadijs is vergeleken met bepaalde kampen in andere delen van de wereld.
Op woensdag 10 december 2003 20:59 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
tja, het is niet ermee te vergelijken, maar ze hadden het idd alleen over de VS, of ze problemen zouden hebben met Noord-Korea?
quote:http://www.nieuws.nl
Nawijn pleit voor langere naturalisatietermijn 10-12-2003
De LPF woordvoerder Hilbrand Nawijn wil dat de termijn voor het verkrijgen van Nederlanderschap wordt verlengd van vijf naar tien jaar. Zo blijft het in zijn ogen mogelijk om toegelaten asielzoekers tot tien jaar na binnenkomst terug te sturen naar het land van herkomst, als de politieke situatie daar verbeterd is.De verlenging stelde hij voor tijdens de behandeling van het wetsontwerp om de verblijfsvergunning voor bepaalde tijd te verlengen van drie naar vijf jaar. Nawijn vindt het logisch om dan ook de wijziging van de naturalisatietermijn op te rekken. Hij geeft een aantal redenen aan. In de eerste plaats gebruiken alle Europese landen een naturalisatietermijn die langer is dan vijf jaar. In de tweede plaats profiteren veel Zuid-Amerikanen op de Nederlandse Antillen en Aruba van de vijfjarige naturalisatietermijn.
In het nieuwe systeem zal een asielzoeker die na vijf jaar in aanmerking komt voor vergunning voor onbepaalde tijd, ook een vijfjarige naturalisatietermijn afwachten.
slecht idee om dat te verlengen: mensen moeten dan maximaal 5 jaar meer in onzekerheid wachten waar hun toekomst ligt, en dat is onacceptabel te lang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |