quote:Bron: De Telegraaf
Hoger tekort door belastingtegenvallerDEN HAAG - Door een belastingtegenvaller van 1,4 miljard euro komt het financieringstekort van de overheid dit jaar uit op 2,7 procent, 0,4 procent meer dan eerder geraamd. Dat blijkt uit de Najaarsnota, die vrijdag door het kabinet is vastgesteld. Het stuk lekte begin deze week al ten dele uit.
De belastingtegenvaller wordt vooral veroorzaakt doordat de opbrengst van de venootschapsbelasting één miljard lager uitviel dan verwacht. Oorzaak hiervan is de tegenzittende economie.
Daarnaast is er ook sprake van een tegenvaller bij de overheidsuitgaven van per saldo 70 miljoen euro. In de zorg (400 miljoen) en het asielbeleid (200 miljoen) waren er tegenvallers, maar daar stonden meevallers tegenover in onder meer de sociale zekerheid (500 miljoen). Die laatste meevaller is het gevolg van lagere uitgaven voor werkloosheidsuitkeringen dan voorzien.
tegenbegrotingen
meer geld voor asielbeleid
quote:Ik dacht dat je van de harde hand was. Dan moet deze openingspost toch een genot voor je zijn.
Op vrijdag 21 november 2003 20:12 schreef gelly het volgende:
Heb je geen normale openingspost ? Hou die onzin lekker in het POL onzin topic.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:13 schreef pberends het volgende:[..]
Ik dacht dat je van de harde hand was. Dan moet deze openingspost toch een genot voor je zijn.
quote:Simpel, helder en duidelijk.
Op vrijdag 21 november 2003 20:12 schreef sp3c het volgende:
wat een klote openingspost
Of zal ik Melketiertaal erbij halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |