quote:Dat valt te veel op op je werk zeker?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:22 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tsja, wat moet ik met 11 pagina's. Je blijft klikken.....
quote:
Frankrijk riskeert boete met begrotingstekortBRUSSEL - Frankrijk stevent af op een miljardenboete als het land niet tijdig het gat in de nationale begroting dicht. Dat liet voorzitter Prodi van de Europese Commissie woensdag doorschemeren na overleg met de Franse premier Raffarin in Brussel.
,,De Commissie heeft geen alternatief voor het toepassen van de regels van het verdrag'', aldus Prodi. Dat schrijft voor dat landen die voor het derde opeenvolgende jaar een begrotingstekort hebben van meer dan 3 procent van hun BBP, dwingende maatregelen opgelegd krijgen op straffe van een hoge boete.
De Franse premier zei daarop dat ,,de Franse regering zich erbij neerlegt dat de Commissie haar werk doet''. Overigens kan de Commissie alleen een voorstel doen. Het zijn de lidstaten die een besluit nemen. Frankrijk hoopt op steun van Duitsland, dat soortgelijke begrotingsproblemen heeft.
Voor Frankrijk, dat de 3-procentsgrens dit jaar en vorig jaar al doorbreekt, is 2004 het cruciale jaar. Raffarin wilde niet ingaan op de vraag of Frankrijk volgend jaar zijn begroting op orde heeft. ,,Dat zullen we medio september weten'', aldus de premier. Volgens hem zijn er nog onvoldoende gegevens.
Inmiddels is in Franse media uitgelekt dat het tekort dit jaar nog hoger uitpakt dan de geplande 3,4 procent. Er circuleren percentages tussen de 3,7 en 3,9 procent. Volgend jaar zou het tekort weer op 3,7 procent komen, aldus deze berichten.
Raffarin wilde niet beloven dat hij volgend jaar de EU-begrotingsregels, vastgelegd in het stabiliteitspact, respecteert. Hij vindt herstel van de economie belangrijker.
ANP
quote:
Milieudefensie beklimt Tweede-KamergebouwDEN HAAG - Actievoerders van Milieudefensie hebben woensdagmiddag het Tweede-Kamergebouw beklommen. Ze protesteren tegen het voornemen van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) om een akkoord te sluiten over investeringsregels.
Aan de gevel van de Tweede Kamer hangt een groot spandoek met de tekst 'Laat bedrijven niet regeren'. Enkele actievoerders hangen aan het doek. Milieudefensie vreest dat een investeringsakkoord de macht van het bedrijfsleven alleen maar zal vergroten omdat ondernemingen meer rechten krijgen bij investeringen in ontwikkelingslanden. Nu al pakken veel investeringen slecht uit voor het milieu, zo stelt de organisatie.
Nederland steunt de WTO-inspanningen voor investeringsregels. Komende maand besluiten de 146 lidstaten van de handelsorganisatie op een grote conferentie in Cancún (Mexico) of er een verdrag moet komen. Veel ontwikkelingslanden zijn tegen.
ANP
quote:Welk van de drie berichten zal ik gebruiken om een nieuw topic te openen?
EZ vraagt beurs om duurzaamheidsindexDEN HAAG - Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken gaat Euronext vragen om een index van duurzame bedrijven bij te houden. Dat moet beleggers stimuleren hun geld te steken in bedrijven die duurzaam ondernemen. Dat heeft hij woensdag gezegd in de Tweede Kamer.
Een duurzaamheidsindex is een lijst bedrijven die net als de AEX samen een index vormen. Het gaat daarbij niet om de grootte of het gewicht dat een onderneming heeft, zoals bij de graadmeter van de beurs in Amsterdam. Het draait bij duurzaamheid om het beleid voor de lange termijn over onder meer het personeel en milieuvervuiling.
Volgens de staatssecretaris is een index van duurzame bedrijven een nuttig instrument voor beleggers. Wel benadrukt ze dat de maatschappelijke jaarverslagen van ondernemingen dat ook zijn. Half oktober zal de Raad van de Jaarverslaggeving daar een nieuwe richtlijn presenteren.
Onafhankelijke aanbieder
Euronext zegt een duurzaamheidsindex wel te hebben overwogen. Het beursbedrijf wil echter ,,een onafhankelijke aanbieder van marktfaciliteiten zijn'' en zegt daarom geen onderscheid te maken tussen verschillende ondernemingen die een notering in Amsterdam hebben.
Desondanks is de beurs altijd bereid te luisteren naar de staatssecretaris. ,,We wachten af welk verzoek we gaan krijgen'', aldus een woordvoerster van Euronext woensdag.
Duurzame indices bestaan in het buitenland al enkele jaren. Onder meer de Dow Jones Sustainability Index (DSJI) geeft sinds 1999 een wereldwijd overzicht van duurzame ondernemingen. Die zijn geselecteerd op diverse criteria zoals sociaal beleid en milieumaatregelen. Verscheidene banken hebben beleggingsfondsen die deze duurzame indices volgen.
ANP
quote:Milieudefensie
Op woensdag 27 augustus 2003 17:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..]
[..]Welk van de drie berichten zal ik gebruiken om een nieuw topic te openen?
quote:Ik denk dat dat bericht over Milieudefensie de meeste hits oplevert. Maak er dan wel een topictitel a-la "Milieudefensie terroriseert Binnenhof" van.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:42 schreef Sidekick het volgende:Welk van de drie berichten zal ik gebruiken om een nieuw topic te openen?
quote:Krijgen hun eigenlijk subsidie van de overheid
Op woensdag 27 augustus 2003 17:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik denk dat dat bericht over Milieudefensie de meeste hits oplevert. Maak er dan wel een topictitel a-la "Milieudefensie terroriseert Binnenhof" van.
quote:Krijgen hun?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:45 schreef pberends het volgende:[..]
Krijgen hun eigenlijk subsidie van de overheid
"ze"
quote:Ik zal ff bezig gaan.
Op woensdag 27 augustus 2003 17:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik denk dat dat bericht over Milieudefensie de meeste hits oplevert. Maak er dan wel een topictitel a-la "Milieudefensie terroriseert Binnenhof" van.
quote:-> www.milieudefensie.nl
Daar is vast het antwoord wel te vinden.
quote:Sjongejonge, heb ik dat??
Op woensdag 27 augustus 2003 17:53 schreef Sidekick het volgende:Titel op verzoek van Kozzmic
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:55 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Sjongejonge, heb ik dat??
quote:Gebruik in dat geval dan de
Op woensdag 27 augustus 2003 17:55 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Sjongejonge, heb ik dat??
bron Amsterdam: NRC
bron Rotterdam: Rotterdams Dagblad
quote:Interessant voorbeeld van oogkleppolitiek ja. Verschuiven van problemen, nu wordt dadelijk een andere wijk de goot in geholpen. Goed bezig!
Op woensdag 27 augustus 2003 18:29 schreef Kozzmic het volgende:
De gemeente als pooier, is dat een interessant onderwerp?bron Amsterdam: NRC
bron Rotterdam: Rotterdams Dagblad
quote:Iets anders: geloven jullie dat de Amerikaanse regering contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsen, of iets buitenaards achterhouden?
'Record geheime uitgaven regering VS'
WASHINGTON - Geheime projecten die via het budget van het Amerikaanse ministerie van Defensie worden bekostigd, verslinden momenteel meer geld dan in de afgelopen vijftien jaren.Een studiecentrum in Washington, het Centrum voor Strategie- en Begrotingsbeoordeling (CSBA), heeft dit volgens het dagblad de Washington Post vastgesteld.
De regering-Bush doet vrijwel net zoveel geheime uitgaven als destijds de Republikeinse president Reagan in 1988. Toen 'verdween' 19,7 miljard dollar in geheime projecten, vertaald naar huidige dollars circa 26,7 miljard.
Voor het voor de deur staande fiscale jaar 2004 wil de regering-Bush volgens het centrum 23,2 miljard geheim spenderen.
Het is volgens een waarnemer en onderzoeker in de Amerikaanse hoofdstad, John Pike van GlobalSecurity.org, verontrustend dat Bush' uitgaven in volslagen duister zijn gehuld. Reagan pompte het meeste geheime geld in de jaren tachtig in de ontwikkeling van wapens, vooral moderne gevechtsvliegtuigen en bommenwerpers. Maar hoe de geheime fondsen tegenwoordig worden benut, is volgens Pike duister.
Het geld gaat in projecten van het Pentagon zitten met weinig zeggende codenamen en naar posten als "speciale activiteiten". Vliegtuigen spelen kennelijk nog steeds een grote rol bij deze geheime uitgaven. Volgens het CSBA wil de luchtmacht nu 11 miljard voor de geheime verwerving van nieuwe wapens. Dat is twee keer zoveel als midden jaren negentig.
Maar het blijft gissen naar de bestemming van de geheime fondsen, aldus Steven Kosiak van het CSBA. De snelle groei van het geheime budget is volgens hem ook een onrustbarend teken dat de huidige regering graag geheimzinnig doet. Deze regering doet volgens hem in het algemeen erg graag en veel geheimzinnig.
quote:Bush is een alien.
Op woensdag 27 augustus 2003 18:54 schreef pberends het volgende:[..]
Iets anders: geloven jullie dat de Amerikaanse regering contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsen, of iets buitenaards achterhouden?
quote:Je zou het bijna hopen. Alles beter dan moeten toegeven dat hij lid is van hetzelfde ras als ik
Op woensdag 27 augustus 2003 19:57 schreef Sidekick het volgende:[..]
Bush is een alien.
quote:Ik geloof onderhand dat jij wel eens contact hebt met ze!
Op woensdag 27 augustus 2003 18:54 schreef pberends het volgende:[..]
Iets anders: geloven jullie dat de Amerikaanse regering contact hebben of contact hebben gehad met buitenaardsen, of iets buitenaards achterhouden?
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:02 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Je zou het bijna hopen. Alles beter dan moeten toegeven dat hij lid is van hetzelfde ras als mij
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:Het is toch:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:23 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
U bedoelt...?
Ik kan soms een een linkse taalpurist zijn.
quote:Het is NOOIT 'als mij'
Op woensdag 27 augustus 2003 20:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is toch:
"beter dan ik"
"gelijk als mij"Ik kan soms een een linkse taalpurist zijn.
Eikel
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:27 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik kan soms een een linkse taalpurist zijn.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:31 schreef Sidekick het volgende:
Al die info is wel bekent
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik geloof onderhand dat jij wel eens contact hebt met ze!
quote:Maar natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |