abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12107988
.... maar voor de rest gaat alles goed in dit land

Nederland is een land van bizarre tegenstellingen, alwaar de eigen burger een tweederangs object is geworden. Slechts bestemd om voor de centen te zorgen om de gekte van de overheid te financieren.

Bent u al op vakantie geweest? Lekker genoten van uw zuurverdiende vrije dagen? Even de accu opgeladen en zo? Dan heeft u vast geen dementerende vader of moeder achtergelaten, of heeft u geen ouders die in een verzorgingshuis zitten. Want anders zou uw vakantie wel eens minder prettig kunnen zijn geweest. Wij laten namelijk vanwege personele beslommeringen onze bejaarden in hun eigen vuil verkeren. Want we hebben geen mankracht en faciliteiten gedurende de vakantieperiodes om onze ouderen fatsoenlijk te baden en te verzorgen. Is het normaliter al een hijs om ze de adequate verzorging te geven, in vakantietijd heeft Nederland geen tijd voor haar bejaarden. Schandalige taferelen, en nog erger als we ons realiseren dat deze generatie een oorlog heeft meegemaakt, Nederland heeft helpen opbouwen, onze welvaart heeft gerealiseerd en als dank voor hun inzet en hun ontberingen mogen ze met een luier om in hun eigen vuil liggen wachten of er iemand komt om hun te baden en te verzorgen.

Hebt u een moeilijk opvoedbaar kind in de familie? Ook dan zult u niet bepaald vrolijk zijn, want door een falend jeugdzorgbeleid wordt de jeugdige afgevoerd naar gevangenissen in cellen, tussen echte criminelen. De enige wandaad die deze jongeren hebben begaan, is het niet goed functioneren binnen het gezin en moeilijk opvoedbaar zijn. Daar waar een cellentekort heerst, presteert Nederland het om haar jeugd te traumatiseren, door hen op te sluiten tussen criminele randgroep jongeren, waarvoor schijnbaar ineens wel plaats is voor oneigenlijke opsluiting. De ouderwetse opvoedingsinrichtingen moesten allemaal op de helling, thuiszorg, begeleiding, waren de toverwoorden, meer mensen, meer melketiers en nu dus als resultaat jongeren niet meer adequaat begeleid, maar opgesloten in oneigenlijke cellen, hun enige misdaad was en is dat zij moeilijk opvoedbaar zijn, jeugdzorg en kinderbescherming zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen.

Maar niet getreurd de Nederlands koe ontvangt wel ruimhartig subsidie, de welzijnswerkers in de probleemwijken met probleemjongeren kunnen ook zakken vol geld besteden aan het opvangen van rijksgenoten, allochtone ontspoorde jongeren, hier een wijkcentrum, daar een groepsopvang, leuke educatieve programmas, want zoals mijnheer Rob Oudkerk al zei, daar heb je geen Fortuyn voor nodig, hooguit een fortuin uit de gemeenschapspot. We bedenken nog wel een leuke RIAGG begeleiding voor de ontspoorde op vakantie zijnde allochtoon en zijn familie, we boeken wel een paar tickets, huren een passend kantoor, zorgen voor een ruimhartige en directe begeleiding want onze welzijnswerkers gaan geen zee te hoog of een vlucht te ver, behalve als het onze grootouders zijn.

Of het moet gaan om domme mensen die opvoedkundige problemen hebben. Dan maken we een celletje vrij, evenals voor criminele ondernemers die hun eigen zaak en personeel beschermen en het recht in eigen hand nemen omdat de hermandad andere prioriteiten heeft, namelijk het vullen en op peil houden van de Nederlandse schatkist. Nee, Nederland is goed bezig. Wat iedereen al jarenlang wist, namelijk dat de miljoenen van en aan ontwikkelingshulp tot op heden in de verkeerde zakken verdween, dat allerhande lieden in binnen en buitenland zich laafden aan de ruif van ontwikkelingsgeld, behalve de mensen die het nodig hadden, ach ook dat is slechts een bijkomstigheid van dit waanzinnige beleid van deze dolgeworden staat. Kapitalen worden over de balk gesmeten, dat moet Donner en Balk van Ellende toch hebben geweten, anders wel Gerrit Zalm, maar ja, men was meer bezig met het weren van rechtse populisten, dan met het schoffelen van de eigen voor- en achtertuin en het beschermen van de eigen burgers. We haalden liever de problemen van Verweggistan in huis dan het oplossen van de eigen huiselijke problemen. We staarden ons liever blind op integratie dan op het inrichten en onderhoud van ons eigen huis. En voor de Antillen en Suriname waren we ook al niet thuis.

Zo kon en kan het gebeuren, dat men in vakantietijd mensen in hun eigen vuil laat verkeren, dat we onze jongeren oneigenlijk opsluiten, dat we geestelijk gehandicapten aan de ketting leggen en dat we hard werkende middenstanders die over de rooie gaan, even met overmacht ophalen en opsluiten, daarbij de crimineel in de watten leggen.
Arm en gek geworden Nederland.

Miljarden worden er besteed aan krankzinnige projecten, deskundigen en adviseurs vullen met bakken hun zakken, het ene rapport na het andere wordt er geproduceerd, daar waar al jarenlang de bittere praktijk juist anders heeft geleerd. Maar Den Haag is doof en blind en offert liever zijn onschuldige burgers op. Regeren is vooruit zien maar als een blinde en dove overheid het waanzinnige beleid bepaalt, dan is het verworden tot een decadente snuifdoos cultuur in een door en door ziek land, voorbijgaand aan daadkrachtig en doortastend optreden. In deze open kliniek is ondertussen bijna iedereen ziek. Ik trek straks vrijwillig wel weer mijn dwangbuisje aan. Maar denk eens door als we straks weer massaal in de file staan, delinquenten mogen niet met zijn tweeën in een cel, opa en oma mogen dat wel, ook dat moeilijke opvoedbare kind.

Is dit het land wat u zich wenste, is dit het Nederland dat u uw kinderen wilt nalaten? Is dit het beleid en dit de overheid die voldoet aan uw primaire wensen? Laat het dan zo doorgaan en dan eten we straks allemaal een gebakken banaan in deze totaal zieke bananenrepubliek.

[Dit bericht is gewijzigd door Fullbrain op 30-07-2003 10:16]

pi_12108168
Wat een goed stuk... krijg traantjes in mun oogjes....
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:16:55 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12108220
Waarom verhuis je dan niet eens naar een ander land. Blijkbaar is er volgens jou binnenkort niet meer normaal te leven in deze bananenrepubliek. Geld is momenteel trouwens niet het grootste probleem in de gezondheidszorg. Dat zit meer in het tekort aan mensen.
pi_12108277
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:16 schreef ShaoliN het volgende:
Waarom verhuis je dan niet eens naar een ander land. Blijkbaar is er volgens jou binnenkort niet meer normaal te leven in deze bananenrepubliek. Geld is momenteel trouwens niet het grootste probleem in de gezondheidszorg. Dat zit meer in het tekort aan mensen.
Weggaan? Dat is de weg van de minste weerstand. Ik blijf liever foeteren op de machthebbers in Den Haag die er een potje van maken.

Geld is wel het probleem. Door geld uit te geven aan de meest onzinnige en/of perfide projecten (Betuwelijn, JSF's, ontwikkelingsgeld, te dure infrastructurele projecten agv corrupte ambtenaren, noem maar op) blijft er te weinig geld over om opa en oma een fatsoenlijke oude dag te bezorgen of om probleemkinderen weer op het juiste spoor te brengen.

Moderator woensdag 30 juli 2003 @ 10:21:46 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12108281
dit probleem speelt in vrijwel elk ander land ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12108311
We hebben geen tijd om voor onze ouderen te zorgen, want we moeten zo nodig tweeverdieners zijn. Dat kan ook bijna niet anders, want de huizen zijn zo duur geworden dat je met 1 inkomen er niet komt. Dus moeten zowel man als vrouw gaan werken.

Maar dit is juist de oorzaak van de hoge huizenprijs: niet dat de huizen het geld waard zijn, maar de prijs wordt opgedreven door de markt: er is veel vraag naar koophuizen dus worden ze duurder. Deze spiraal houdt zichzelf in stand. En als je een heel jaar door keihard gewerkt hebt voor je hypotheek, dan wil je ook lekker uitrusten in je vakantie en niet voor je ouders hoeven zorgen.

Het is dus allemaal de schuld van de emancipatie. Als de vrouwen gewoon thuis waren blijven zitten, dan was er minder geld te besteden, de vraag naar huizen dus lager en de prijzen ook, zodat je met 1 inkomen een fatsoenlijk huis kunt kopen en de thuiszittende vrouw ook nog voor paps en mams kan zorgen. Net als vroeger dus.

Overigens, waar vrouwen staat mag je natuurlijk ook mannen lezen, want het eigenlijke verloop van emancipatie had moeten zijn dat vrouwen gingen werken in plaats van mannen, niet tegelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door R16 op 30-07-2003 10:25]

pi_12108333
oeps, verkeerde knopje
pi_12108418
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:23 schreef R16 het volgende:
We hebben geen tijd om voor onze ouderen te zorgen, want we moeten zo nodig tweeverdieners zijn. Dat kan ook bijna niet anders, want de huizen zijn zo duur geworden dat je met 1 inkomen er niet komt. Dus moeten zowel man als vrouw gaan werken.

Maar dit is juist de oorzaak van de hoge huizenprijs: niet dat de huizen het geld waard zijn, maar de prijs wordt opgedreven door de markt: er is veel vraag naar koophuizen dus worden ze duurder. Deze spiraal houdt zichzelf in stand. En als je een heel jaar door keihard gewerkt hebt voor je hypotheek, dan wil je ook lekker uitrusten in je vakantie en niet voor je ouders hoeven zorgen.

Het is dus allemaal de schuld van de emancipatie. Als de vrouwen gewoon thuis waren blijven zitten, dan was er minder geld te besteden, de vraag naar huizen dus lager en de prijzen ook, zodat je met 1 inkomen een fatsoenlijk huis kunt kopen en de thuiszittende vrouw ook nog voor paps en mams kan zorgen. Net als vroeger dus.

Overigens, waar vrouwen staat mag je natuurlijk ook mannen lezen, want het eigenlijke verloop van emancipatie had moeten zijn dat vrouwen gingen werken in plaats van mannen, niet tegelijk.

Het gaat mij om de vergelijking die wordt gemaakt. Opa&oma mogen verrekken en criminelen hebben wel rechten ("geen 2 in een cel").

Dat spoort niet, volgens mij.

pi_12108424
FullBrain...

Ik stel voor dat je op zoek gaat naar een website die je columns wil plaatsen. Neem bijvoorbeeld eens contact op met de Fok!frontpagecrew. Uiteraard mag je ook hier op het Fok!forum problemen aan de orde stellen, maar doe dat dan in wat makkelijker behapbare brokken. Bij voorkeur met een link naar een artikel dat het feit waar jij je zorgen over maakt aan de orde stelt of een andere bron, bij voorkeur niet gebruik makend van de overdrijvende stijl die je columns kenmerken.

Discussieren doe je op basis van feiten, en niet op basis van dit soort borrelpraat.

pi_12108523
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:16 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een enorm kortzichtige reactie. Als dat de enige conclusie is die jij kunt trekken na dit stukje zou ik het nog maar een keer of 10 doorlezen en misschien dat je dan weet wat de auteur bedoelt.

Mijn complimenten voor de stukje Fullbrain. Je weet heel goed en krachtig te verwoorden wat er mis gaat in dit land en ook wie daarvoor verantwoordelijk zijn.

pi_12108610
Nog even aansluitend op mijn vorige post...

We zijn geen columnforum. Dat betekent niet dat elk topic waarbij de openingspost uit een door de topicstarter geschreven column meteen op slot gaat, incidenteel kan ik dit best waarderen. Maar elke dag een nieuwe FullBrain wordt me een beetje te gortig.

Begin net als Theo vG. een website, vermeld de link in je sig, promoot 'm via andere kanalen, Internet biedt genoeg mogelijkheden om je schrijfsels te promoten.

woensdag 30 juli 2003 @ 10:43:58 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12108693
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:35 schreef Ziva het volgende:

[..]

Wat een enorm kortzichtige reactie. Als dat de enige conclusie is die jij kunt trekken na dit stukje zou ik het nog maar een keer of 10 doorlezen en misschien dat je dan weet wat de auteur bedoelt.

Mijn complimenten voor de stukje Fullbrain. Je weet heel goed en krachtig te verwoorden wat er mis gaat in dit land en ook wie daarvoor verantwoordelijk zijn.

Heb je de rest van zijn topics ook gelezen, of probeer je mij te overtreffen met kortzichtige reacties?
pi_12108838
Ja ik heb de rest van zijn columns ook gelezen en ook al vind ik ze niet allemaal even goed, deze vind ik wel goed.

In tegenstelling tot jou kan ik wel de inhoud van een nieuwe post/column beoordelen zonder daarbij andere posts te betrekken. Jij daarentegen ergert je blijkbaar (al langer) aan de topicstarter en vandaar je (kortzichtige) reactie.

pi_12109045
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:30 schreef Kozzmic het volgende:
FullBrain...

Ik stel voor dat je op zoek gaat naar een website die je columns wil plaatsen. Neem bijvoorbeeld eens contact op met de Fok!frontpagecrew. Uiteraard mag je ook hier op het Fok!forum problemen aan de orde stellen, maar doe dat dan in wat makkelijker behapbare brokken. Bij voorkeur met een link naar een artikel dat het feit waar jij je zorgen over maakt aan de orde stelt of een andere bron, bij voorkeur niet gebruik makend van de overdrijvende stijl die je columns kenmerken.

Discussieren doe je op basis van feiten, en niet op basis van dit soort borrelpraat.

Goed hoor.
pi_12109080
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 10:39 schreef Kozzmic het volgende:
Nog even aansluitend op mijn vorige post...

We zijn geen columnforum. Dat betekent niet dat elk topic waarbij de openingspost uit een door de topicstarter geschreven column meteen op slot gaat, incidenteel kan ik dit best waarderen. Maar elke dag een nieuwe FullBrain wordt me een beetje te gortig.

Begin net als Theo vG. een website, vermeld de link in je sig, promoot 'm via andere kanalen, Internet biedt genoeg mogelijkheden om je schrijfsels te promoten.

Maak je geen zorgen Kozzmic, ik kan mijn ei heus wel kwijt op internet. Leuk van je dat je het incidenteel toch kan waarderen.
pi_12111440
Je moet columnist worden Fullbrain

lekker aanschappen tegen de overheid en alle cliché's hier in NL

pi_12111958
Inderdaad, wij autochtone Nederlanders zijn tweederangs burgers geworden, belachelijk. En ja er word gigantisch met ons geld gesmeten, maar als je dan in nood komt en beroep doet op wat geld, waar je ook premie voor hebt betaald, dan krijg je helemaal niets, ze hebben altijd weer een smoesje
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12112301
En, Fullbrain, waar zitten jouw oma en opa?
pi_12121241
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
En, Fullbrain, waar zitten jouw oma en opa?
Hee ! die heeft in eigen huis genomen natuurljk !

Of heeft ie nog geen huis en woont ie nog bij zijn ouders

Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 30 juli 2003 @ 18:47:29 #21
27972 Phaelanx
Modder eter
pi_12121439
Nederland is een topland!

Ik denk dat er weinig landen zijn op deze aardkloot waar het zo goed gaat als hier..

[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  Overall beste user 2022 woensdag 30 juli 2003 @ 18:53:01 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_12121543
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 18:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hee ! die heeft in eigen huis genomen natuurljk !

Of heeft ie nog geen huis en woont ie nog bij zijn ouders

Of in de gevangenis, want de hulpverlening die hij nodig heeft zal ook wel weer falen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_12125048
Laten we deze maar eens op slot gooien. Zie mijn eerdere opmerkingen in dit topic, tel daarbij op dat een echte discussie niet van de grond komt, en het feit dat FullBrain inmiddels herhaaldelijk betrapt is op het "lenen" van "zijn" teksten van andere sites.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')