abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:39:12 #1
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45917009
Op een Engels natuurforum waar ik zit is een heel populair topic: "what birds have been in your garden today?" Aangezien niet iedereen een tuin heeft, maak ik het wat algemener, en vraag ik: welke vogels zag je vandaag allemaal?

Hier een lijstje van de meest voorkomende vogels (bron: tuinvogeltelling.nl)


vlnr: Ekster, Gaai, Groenling


vlnr: Grote Bonte Specht, Houtduif, Huismus


vlnr: Kauw, Koolmees, Koperwiek


vlnr: Kramsvogel, Merel, Pimpelmees


vlnr: Ringmus, Roodborst, Sperwer


vlnr: Spreeuw, Staartmees, Turkse Tortel


vlnr: Vink, Winterkoning

Geluiden hierbij te vinden op http://www.tuinvogeltelling.nl/Vogelgids


-----------------------

Begin ik zelf maar eens:

Net in de binnentuinen aan de achterkant van mijn appartement in Amsterdam:

een paar duiven
heel wat spreeuwen
een koolmees
volgens mij mevrouw merel
een ekster

Aardig wat gekwetter, gepiep en gepiew!

[ Bericht 64% gewijzigd door Ezri op 02-02-2007 19:32:15 (plaatjes toegevoegd) ]
pi_45917092
Vier dode en een levende...


balen van die levende
pi_45917132
Ik zag vanochtend vroeg een koolmeesje voorbij hupsen
En een reiger in de mist.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:46:44 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_45917232
Ik zag een kipfilet.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_45917527
Ik zie hier wel eens van die groene vogeltjes, best groot lijkt een beetje op een papagaai/parkiet achtig.

Die vind ik zelf wel stoer!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:57:28 #6
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_45917542
een vreemde vogel
een een raaf
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:58:19 #7
137621 SignOff
Build God Then We'll Talk
pi_45917573
een duif
If You Can't Convince Them, Confuse Them...
pi_45917606
een vliegende
peace, nd suck a !@$%
  vrijdag 2 februari 2007 @ 15:02:34 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_45917704
een schijtlijster

owh en een kalkoen.....echter die was in plakjes gesneden en op mijn broodje beland

[ Bericht 73% gewijzigd door davako op 02-02-2007 15:03:56 (extra) ]
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_45917784

Vlaamse gaai
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_45918052
Kleine bonte specht, merel, pimpelmeesje, boomklever, en nog wat standaard vogeltjes.
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 15:35:12 #12
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_45918684
Vandaag een ernstig slappe dag, zelfs de ekster uit de buurt heeft zich niet laten zien

Maar wat ik doorgaans op mijn dagelijkse trip Leiden-Capelle ad IJssel tegenkom is wel leuk:
- gebruikelijke grut: eksters, kauwen, merels, spreeuwen, reigers, eenden, meerkoeten, ganzen
- wat zeldzamer/exotischer: ooievaars, aalscholvers, echte kraaien, halsbandparkieten

en een enkele keer een torenvalkje, vinkje of buizerd.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 15:46:37 #13
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45918970
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:56 schreef DutchPlayer het volgende:
Ik zie hier wel eens van die groene vogeltjes, best groot lijkt een beetje op een papagaai/parkiet achtig.

Die vind ik zelf wel stoer!
Halsbandparkieten.

quote:
De Halsbandparkiet komt sinds 1968 in het wild voor in Nederland. Het eerste exemplaar zag men in Ockenburg bij Den Haag. Grote populaties leven momenteel onder andere in Amsterdam en Den Haag.
Ja, die zie ik hier in Amsterdam ook wel veel inderdaad.
pi_45919018
Ik zag een katvogel het was een soort kat waar een vogel uit de bek groeide!
Kirby is gemaakt voor knuff. Ze noemen hem wel eens, huggy the bär!
<( ^__^ )>: wub woo
  Moderator vrijdag 2 februari 2007 @ 16:00:32 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45919345
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:48 schreef Haaarbal het volgende:
Ik zag een katvogel het was een soort kat waar een vogel uit de bek groeide!
Ha ha

Reageer dan niet

Ik heb grotendeels binnen gezeten vandaag, een hoop werklui in huis, ik heb dus niet veel vogels gezien behalve de doorsnee, meeuwen en zo.
Oh en lijstjes met foto's is misschien ook leuk?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:04:20 #16
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_45919425
ik zag vandaag toen ik op m'n werk kwam -om 08:00u- een paar vroege vogels.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 19:43:29 #17
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45923830
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:00 schreef senesta het volgende:

[..]
Oh en lijstjes met foto's is misschien ook leuk?
Wat een goed idee! Bij deze OP aangepast! Als ik nog iets kan toevoegen / veranderen hoor ik dat graag.

Ontopic: ik zag wat halsbandparkieten overvliegen, luid schreeuwend, of hoe-noem-je-dat, piepend?
pi_45924367
Ik zag vandaag een vink, mussen, goudvink, merels, zanglijsters, putter, keep en kauwen
  Moderator vrijdag 2 februari 2007 @ 20:36:37 #19
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45924767
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 19:43 schreef Ezri het volgende:

[..]

Wat een goed idee! Bij deze OP aangepast! Als ik nog iets kan toevoegen / veranderen hoor ik dat graag.

Ontopic: ik zag wat halsbandparkieten overvliegen, luid schreeuwend, of hoe-noem-je-dat, piepend?
Leuk
Ik zal er eens op gaan letten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45925164
Meeuwen een hele zooi
Bonte kraaien stuk of 8
Mussen stuk of 10
Merels 2
Mezen 3
Duif 1
Kauwen 6
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_45930924
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:46 schreef Ezri het volgende:

[..]

Halsbandparkieten.

[afbeelding]
[..]

Ja, die zie ik hier in Amsterdam ook wel veel inderdaad.
Vandaag drie halsbandparkieten in mijn straat gezien. Bij Amsterdam Centrum. Ik weet dat er een grote kolonie van een stuk of 50 vlakbij woont. Verder zag ik 2 zwanen, ontelbare meeuwen van diverse soorten, een troep waterhoenen, een paar gewone eenden, een flink stel stadsduiven, 5 meesjes, 2 merels en 3 eksters, 3 reigers en 2 kraaien.

Doe jaarlijks mee aan de vogeltelling. Vandaar dat sijsies en drijfsijsies mij dagelijks opvallen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 01:08:46 #22
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45933744
Ha stadsgenoot! Wat leuk dat je zoveel vogels ziet daar! Offuh, sijssies dus.
Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan aan de tuinvogeltelling, maar niet in Amsterdam maar in het oosten van het land. Erg leuk om te doen, ga ik zeker volgend jaar weer doen.
pi_45933811
De laatste tijd zie ik steeds vaker een winterkoninkje in onze tuin. Het is zo'n scheetje!
En natuurlijk onze veels te tamme en bijdehandte Meneer en Mevrouw Merel.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_45933834
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Ha ha

Reageer dan niet

Ik heb grotendeels binnen gezeten vandaag, een hoop werklui in huis, ik heb dus niet veel vogels gezien behalve de doorsnee, meeuwen en zo.
Oh en lijstjes met foto's is misschien ook leuk?
Tssk
is het weer die tijd van de maand?

Ik heb vandaag overigens nog een duif gezien, misschien wel twee. Ze zaten op het dak.
Kirby is gemaakt voor knuff. Ze noemen hem wel eens, huggy the bär!
<( ^__^ )>: wub woo
  zaterdag 3 februari 2007 @ 01:21:16 #25
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45934030
Fazant
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45934394
Ik zie in de tuin regelmatig deze soorten:

Koolmees, pimpelmees, zwarte mees, merel, zanglijster, gaai, ekster, vink, goudvink, groenling, spreeuw, houtduif, roodborstje, huismus en heggenmus.

En af-en-toe zie ik een vogeltje dat verdacht veel op de goudhaan lijkt. Winterkoning ben ik volgens mij ook wel eens tegengekomen.

Oh ja... en een keer een groepje pestvogels...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_45934725
van die dikke vieze roeken. 20 per dag, die alle mussen verjagen, en 2 turkse tortels die alles volschijten, ik wist niet dat die zo genoemd werden, verder een mezenpaartje. geen mussen, helemaal niks, stadstuin met struiken, en bomen.
een fles met vogelzaad, verder niets meer . die roeken mogen ze afschieten. er zijn er veel te veel.
De Puta Madre
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:01:35 #28
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45938602
Winterkoninkjes zijn inderdaad echt superlief! Dat rechtopstaande staartje is zo cute!

Roeken, ik hoor daar wel eens vaker over dat die voor overlast zorgen, maar persoonlijk zie ik ze eigenlijk nooit. Zitten die alleen in een bepaald deel van Nederland vooral ofzo, of let ik gewoon niet goed op?

Net toen ik hier langs een gracht de hond uitliet zag ik eenden, waterhoentje, meerkoeten, meeuwen. En natuurlijk op straat wat duiven.
pi_45938945
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 12:01 schreef Ezri het volgende:
Winterkoninkjes zijn inderdaad echt superlief! Dat rechtopstaande staartje is zo cute!

Roeken, ik hoor daar wel eens vaker over dat die voor overlast zorgen, maar persoonlijk zie ik ze eigenlijk nooit. Zitten die alleen in een bepaald deel van Nederland vooral ofzo, of let ik gewoon niet goed op?

Net toen ik hier langs een gracht de hond uitliet zag ik eenden, waterhoentje, meerkoeten, meeuwen. En natuurlijk op straat wat duiven.
Paar weekjes geleden zag ik nog een Staartmees, die is ook veuls te schattig! Net zoals Roodborstjes ! We hebben een Roodborstje die standaard elke ochtend bij ons in de tuin komt eten en die komt nog net niet op je arm zitten! Die beestjes zijn zo brutaal.

Paar jaar geleden hadden wij een konijn in de tuin. De Koolmezen, die standaard bij ons in de tuin een nestje hebben, plukten hem gewoon kaal! Toen de kleintjes uitgevlogen waren, opende ik ons vogelhuisje en die zat propvol met konijnenvacht.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:19:24 #30
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45939004
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 01:11 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
De laatste tijd zie ik steeds vaker een winterkoninkje in onze tuin. Het is zo'n scheetje!
En natuurlijk onze veels te tamme en bijdehandte Meneer en Mevrouw Merel.
Ik heb hier ook een Meneer en Mevrouw Merel Net zat Meneer nog heel assertief om zich heen te kijken op mijn tuinhek en nam afscheid met een dikke witte poepflats
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 16:09:12 #31
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45943833
lol

Staartmezen zijn ook supercute ja! Die hebben we veel in de tuin van het weekendhuisje van mijn ouders (oost-NL).

En hier in Amsterdam had ik vorig jaar op mijn balkon een nestje roodborstjes! Toen het jong uitvloog zat hij eerst een tijdje op mijn balkon, en kon ik foto's maken:





Helaas zijn ze een beetje onscherp, ik spaar nog voor een betere camera. Opvallend hoe anders een jong roodborstje eruit ziet dan zijn ouders!
Dit is papa roodborst, die luid zat te kwetteren (tsjik, tsjik) als mijn kat met grote belangstelling op de vensterbank zat te kijken:

  Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 17:04:03 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45945198
Wat een leuke foto's zeg
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45971537
Wij hebben sinds kort twee spreeuwtjes in de tuin die een heel repetoire aan imitaties hebben. Ze doen heel overtuigend een kip (dat is echt heel bizar), kraaien, merels, mijn piepende fiets, onze telefoon en het gillende overbuurmeisje na.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_45972249


Vorig jaar had ik deze in mijn tuin, Merel

Maar goed vandaag:

Wij hebben een struik en daar zitten altijd huismussen in.

Veel houtduiven, kauwen, wat meeuwen en een aantal merels.

We hebben helemaal geen roodborstjes meer en koolmezen zien we ook nauwlijks.
(2 jaar geleden hadden ze een nestje gemaakt in de broedkast)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_45972404
Toen ik in de spiegel keek, zag ik een vreemde vogel.
  zondag 4 februari 2007 @ 15:58:10 #36
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_45973857
Ik heb meeuwen gezien
  zondag 4 februari 2007 @ 19:40:47 #37
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45982273
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:46 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Wij hebben sinds kort twee spreeuwtjes in de tuin die een heel repetoire aan imitaties hebben. Ze doen heel overtuigend een kip (dat is echt heel bizar), kraaien, merels, mijn piepende fiets, onze telefoon en het gillende overbuurmeisje na.
haha, die zijn gaaaaf ja! Geweldig!

Vandaag heb ik niet zoveel vogels gezien als normaal, om een of andere reden was het opeens veel rustiger in de binnentuinen hier. Geen idee waarom.

Wel gezien toen ik met de hond rondliep door Amsterdam:
Meerkoet, meeuwen, ekster. En ik hoorde een merel.
  Moderator zondag 4 februari 2007 @ 19:43:28 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45982385
Meeuwen en een ekster in de tuin, meer niet.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45982636
Ik zie regelmatig een uil de laatste tijd


Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator zondag 4 februari 2007 @ 19:50:43 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45982719
Wow, Mirage, dat is gaaf.
Ik zat laatst nog te denken om eens met Joey het bos in te gaan, kijken voor uilenballen.

Edit: Oke, ik zie hoe dat verkeerd opgevat kan worden, ik bedoel braakballen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45983131
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:50 schreef senesta het volgende:
Wow, Mirage, dat is gaaf.
Ik zat laatst nog te denken om eens met Joey het bos in te gaan, kijken voor uilenballen.

Edit: Oke, ik zie hoe dat verkeerd opgevat kan worden, ik bedoel braakballen
Ow, dat is ontzettend leuk !

en (sorry voor de mensen die dit smerig vinden) lekker laten uitpluizen !
Doe ik ook met egelpoep als we die tegenkomen... lekker uit elkaar trekken met een stokje ofzo.

Het is erg grappig om te zien wt je daar allemaal in tegenkomt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator zondag 4 februari 2007 @ 20:07:14 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45983360
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:01 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ow, dat is ontzettend leuk !

en (sorry voor de mensen die dit smerig vinden) lekker laten uitpluizen !
Doe ik ook met egelpoep als we die tegenkomen... lekker uit elkaar trekken met een stokje ofzo.

Het is erg grappig om te zien wt je daar allemaal in tegenkomt.
Precies, ik vond het ook altijd erg leuk
Al die botjes en zo.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 februari 2007 @ 21:54:20 #43
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_45989373
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:46 schreef Ezri het volgende:

[..]

Halsbandparkieten.

[afbeelding]
[..]

Ja, die zie ik hier in Amsterdam ook wel veel inderdaad.
Wist niet dat die in Nederland in het wild voorkwamen!

Die zijn in het verleden ontsnapt en daarna goed ingeburgerd?
.
..
...
....
  zondag 4 februari 2007 @ 22:50:25 #44
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_45992160
quote:
Op zondag 4 februari 2007 21:54 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Wist niet dat die in Nederland in het wild voorkwamen!

Die zijn in het verleden ontsnapt en daarna goed ingeburgerd?
Jep. Er gaan allemaal verhalen de ronde over. Zo leeft hier in Amsterdam het verhaal dat een oud vrouwtje op de Overtoom 2 van die parkieten in een kooitje had, die zijn ontsnapt en zich hebben voortgeplant. Maar anderen zeggen weer dat ze uit Den Haag komen, toen een vrachtauto met halsbandparkieten kantelde, ofzoiets. En andere bronnen zeggen weer dat ze oorspronkelijk uit Brussel komen waar ze zijn losgelaten. Wie mij kan vertellen wat nou het echte verhaal is, ben ik dankbaar want ik ben wel benieuwd.

Beetje achtergrond over de Halsbandparkiet: Op vogelbescherming.nl staat er oa dit over:
quote:
Ze zijn knalgroen, luidruchtig en assertief. Halsbandparkieten zijn tropische vogels, afkomstig uit Zuid-Azië en Centraal-Afrika. Door toedoen van de mens heeft deze papegaai op sommige plaatsen permanent weten te vestigen: het gaat om ontsnapte en losgelaten kooivogels. Halsbandparkieten zijn holenbroeders, die ook in nestkasten broeden. In Groot-Brittannië lijkt de halsbandparkiet te concurreren met kauwtjes, spechten en uilen om beschikbare broedholten, in Nederland is daarvan slechts in geringe mate sprake. Het broedsucces van de halsbandparkiet lijkt vrij laag te zijn.
(...)
Nadat de eerste halsbandparkieten in de jaren 1960 door de mens zijn losgelaten bleek de soort zich in Nederland vrij goed te kunnen handhaven. In Amsterdam en Den Haag bevinden zich inmiddels ware bolwerken van deze groene papegaai en de soort breidt zich nog altijd uit. De voortdurende bijvoedering in de stadse bolwerken dragen daaraan zeker bij; zonder bijvoedering zou de soort zich slechts moeilijk kunnen handhaven.
En tellingen:
2004: R'dam 282, A'dam 1800, Den Haag 3200, Haarlem 67, Rijswijk 0, Totaal NL: 5349
2006: R'dam 868, A'dam 1950, Den Haag 1700, Haarlem 149, Rijswijk 10, Totaal NL: 4677
  maandag 5 februari 2007 @ 23:33:56 #45
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46026727
Vandaag niet zo veel gezien: 2 eksters, 2 duiven, een spreeuwtje, een koolmees.
pi_46027135
Met die eksters bij ons in de buurt ben ik niet zo blij. Die hebben er nogal een handje naar om kleinere vogeltjes met z'n 4en tegelijk aan te vallen.
Zo heb ik al twee jonge mereltjes moeten redden en een doodgepikt koolmeesje gevonden. Jammer.

Vandaag meneer en mevrouw Merel, de twee spreeuwtjes, een koolmeesje en een paar hangmussen in de achtertuin.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_46031501
Er hipsen nu een merel, een mus en een onbekend soort door de tuin..

Die merel en mus komen bijna dagelijks op bezoek. En af en toe vliegen er ook een paar koolmeesjes voorbij.

Misschien weet iemand hier wat die onbekende soort is?
Het is een klein vogeltje, ongeveer de helft van de mus. Een egaal bruin verenkleed op de rug, op de buik een egaal geel/bruinig kleurtje. Het beestje is heel erg compact, amper staart, en zijn hoofd en lichaam is 1 pingpongbal-achtige massa, op pootjes...
Iemand enig idee?
pi_46031969
Tijdens mijn Pauze zie ik veel van die vliegende ratten

| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:43:51 #49
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_46033552
Deepfreeze, was het geen winterkoninkje?
http://users.bart.nl/~vanleest/Het%20winterkoninkje.htm
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_46033719
Goudhaan, misschien? Al heeft die wel een kenmerkende streep op z'n kop.

Probeer hem eens te vinden mbv vogelvisie's vogelvinder
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46034032
Dat winterkoninkje lijkt er wel erg op.. Alleen zag hij er iets donsiger uit dan op de foto. Misschien is het wel een jonge versie. En hij leek ook nog wat dikker.
Fluiten kan hij in ieder geval wel...
  dinsdag 6 februari 2007 @ 12:01:27 #52
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46035855
Had ie ook een rechtopstaand staartje? Daaraan herken ik ze altijd.
pi_46041281
Toen hij op de grond zat niet. Maar even later zat hij op de schutting, en toen had hij wil zijn staartjes omhoog. Een heel kleintje, maar wel recht omhoog..
Dan zal het wel een winterkoning geweest zijn. Misschien komt hij morgen wel weer terug...
pi_46041328
Jonge versies zijn er tegen deze tijd niet. Winterkoninkjes schijnen zelfs niet te paren als het warm blijft. Tevens zijn ze bij geboorte net wat groter dan een hommel, mini mini.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46042000
Zal wel een variatie in de kleur zijn..
Hij leek hier heel erg de winterkoning hieronder.
Die streep over de zijkant was te zien, al was de streep iets kleiner.



En hij heeft genoten van zijn eten, want hij was wel iets dikker dan deze...
  woensdag 7 februari 2007 @ 14:18:23 #56
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46073861
Ik vind ze zooo schattig!

Vandaag tot nu toe alleen meeuwen gezien. Maar ben ook nog niet echt buiten geweest.
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:14:42 #57
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_46086756
Ik kan helaas geen vogeltjes kijken in de winter.

Als ik 's morgen naar mn werk rij is het nog donker, en als ik weer terug ben is het alwéér donker....

En in de weekenden heb ik het ook al druk.

Vroeger heb ik wel vaak gekeken, soms met boekje en al erbij.
Ben toen ik 10/11 was wel een keer 2 maanden ziek geweest, toen had ik in de woonkamer een bed staan naast een groot raam met uitzicht op de achtertuin. En in de perenboom die in de achtertuin stond had mijn familie een heel arsenaal aan vetbolletjes en dat soort dingen gehangen waar alle vogels op af kwamen.
Heb hele dagen naar die beesten zitten staren...
.
..
...
....
pi_46087519
Tortelduiven, ik heb hier een vast stelletje die elke dag komt buurten, ze vinden mijn treurwilg lekker zitten en vinden het wel aardig dat er elke dag wat te eten ligt voor ze.

Mussen, hele bergen mussen, zeker een stuk of tien tegelijkertijd, komen ook elke dag even buurten, nestelen onder de dakpannen.

Pimpelmeesjes, die dankbaar gebruik maken van de biologische afbreekbare voederdingen die ik samen met mijn zoontje heb gemaakt(heel leuk en simpel, men neme een wc rol, of een keukenrol, smeren die in met pindakaas en doen er vogelzaad op), ook zij komen elke dag buurten.

2 mereltjes gezien vandaag, 1 mannetje en 1 vrouwtje, het mannetje is ook een dagelijkse gast, het vrouwtje kon ik nog niet, was volgens mij haar eerste keer in mijn tuin.

Verder nog wel wat volk gezien in de treurwilg, maar die staat helemaal achterin de tuin, dus ik weet niet wat voor vogels, iets ter grote van een merel, kan best een lijster geweest zijn, die komt ook regelmatig even langs en veel klein grut.

Het is hier altijd een drukte van jewelste in de tuin, grappig is dat met 4 katten, je zou denken dat ze dat niet zouden zien zitten, maar ze lachen de katten gewoon uit, zo zat laatst 1 van de tortelduiven op de trampoline(vraag me niet waarom), odie kwam de tuin binnen, die eropaf, tortel zat te kijken zo van jahaaa dat dacht jij zeker, bleef ook gewoon zitten in de wetenschap dat de kat hem niet kon bereiken met 1 sprong en hij dus toch al weg zou zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:02:13 #59
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46088002
Heb een roodborstje gezien
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:04:12 #60
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46088059
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 15:48 schreef Haaarbal het volgende:
Ik zag een katvogel het was een soort kat waar een vogel uit de bek groeide!
pi_46088896
* Keiichi meldt een groenling gespot
pi_46095533
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how lucky Sta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.



[ Bericht 7% gewijzigd door ImmovableMind op 08-02-2007 17:23:01 ]
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  Moderator donderdag 8 februari 2007 @ 10:43:07 #63
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46098382
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how lucky Sta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.

http://www.vogelbeschermi(...)gel_FN00031908p5.jpg
Wauw, die zijn mooi inderdaad zeg
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46098726
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl

Echt een aanrader
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard
pi_46105880
Vorige week woensdag voor het eerst in mijn leven een ijsvogel gezien op de campus van de UT Vloog op een achteraffietspad aan de rand van de campus vlak voor m'n fiets langs en ging tien meter verderop in een struik zitten aan de rand van een vijver
A mind with a heart of it's own
pi_46136703
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:43 schreef erodome het volgende:

Pimpelmeesjes, die dankbaar gebruik maken van de biologische afbreekbare voederdingen die ik samen met mijn zoontje heb gemaakt(heel leuk en simpel, men neme een wc rol, of een keukenrol, smeren die in met pindakaas en doen er vogelzaad op), ook zij komen elke dag buurten.
Wat een leuk idee

Lusten mussen dit ook? Want ik heb bijna alleen maar mussen in de tuin en geen pimpelmeesjes meer
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_46138264
Mussen zijn zaadeters bij uitstek, go for it ^^. Mussen zijn in Nederland zo decadent dat ze vast en zeker wel pindakaas lusten. Immers gemaakt van noten.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:28:07 #68
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46141618
Wat mooi, die pestvogels!

En cool van die ijsvogel... ik heb er nog steeds nog nooit een gezien.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 10:55 schreef Bluezz het volgende:
Voor mensen die in de buurt van Haarlem, Amsterdam, NH wonen :
a.s. zondag 11 feb. organiseert Thijsse's hof en het IVN zuid kennemerland een vogelkijkmiddag voor jong en oud.
Van 13.30 tot 15.30.
Ingang Mollaan, Bloemendaal
Aanmelden vooraf is niet nodig en de toegang is gratis.
Info : 023-5245846 www.thijsseshof.nl

Echt een aanrader
Ook als er geen vogelkijkmiddag is een bezoekje waard
Leuk! Ik ben zo vrij geweest deze activiteit op mijn website te zetten, hopelijk is dat ok.

Vandaag gezien: 2 eksters, een paar meeuwen en duiven. Maar ik hoorde in de binnentuin ook een arsenaal van vogelgeluiden voorbij komen, volgens mij zat er dus een spreeuwtje. Wat zijn die beesten toch leuk!
pi_46141714
Puttertjes
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46142159
Ik zag net een Vlaamse Gaai! Ik vind ze zo leuk, maar je ziet ze hier veels te weinig.
Hij zat in onze vogelhuisjes te zoeken naar beestjes.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_46142241
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:42 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik zag net een Vlaamse Gaai! Ik vind ze zo leuk, maar je ziet ze hier veels te weinig.
Hij zat in onze vogelhuisjes te zoeken naar beestjes.
Die krijsen zo , ik heb er eens 2 zien vechten , de 1 trapte letterlijk de ander uit de boom
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_46143713
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:28 schreef Ezri het volgende:
Wat mooi, die pestvogels!

En cool van die ijsvogel... ik heb er nog steeds nog nooit een gezien.
[..]

Leuk! Ik ben zo vrij geweest deze activiteit op mijn website te zetten, hopelijk is dat ok.

Vandaag gezien: 2 eksters, een paar meeuwen en duiven. Maar ik hoorde in de binnentuin ook een arsenaal van vogelgeluiden voorbij komen, volgens mij zat er dus een spreeuwtje. Wat zijn die beesten toch leuk!
Wat voor een duiven en meeuwen heb je gezien? Didactische vraag

Wellicht is het handig dat iedereen een foto via google van zijn waarneming zoekt zodat iedereen snel kan leren om welke vogels het gaat.

Waar laatst de Pestvogels waren neergestreken, zaten vandaag 6 Koperwieken.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46149345
Mijn kraai en Havik
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2007 @ 11:05:47 #74
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46166601
vandaag koolmeesjes, pimpelmeesjes en musjes die heerlijk aan de vetbollen en pindaslingers zitten te knabbelen.

van de week een stuk of 10 kauwtjes die de vorige lichting vetbollen en pinda's met geweld uit de boom gerukt hebben.
echt die beesten hebben geen tafelmanieren, zelfs de netjes waren kapotgerukt
  zondag 11 februari 2007 @ 13:35:00 #75
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46200342
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 16:28 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Wat voor een duiven en meeuwen heb je gezien? Didactische vraag

Wellicht is het handig dat iedereen een foto via google van zijn waarneming zoekt zodat iedereen snel kan leren om welke vogels het gaat.

Waar laatst de Pestvogels waren neergestreken, zaten vandaag 6 Koperwieken.
[afbeelding]
Goed idee. Er staan in de openingspost wel al een aantal foto's iig.

Enne, houtduiven, neem ik aan, en, uhhhh, standaard-meeuwen, uh, ik neem aan de zilvermeeuw? Maar zou ook een kleine mantelmeeuw kunnen zijn.

Gister heeeel veel ganzen op een weiland bij Zutphen gezien.
En vandaag in de tuin hier veel pimpel- en koolmeesjes, paar musjes, roodborst.
pi_46203833
Het kunnen ook Kokmeeuwen zijn. Dat zijn de meest voorkomende meeuwen van Nederland. Maar het ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe dichter bij de kust of een groot meer, hoe meer Zilvermeeuwen.

Die ganzen zijn waarschijnlijk Grauwe ganzen geweest. Jammer dat je geen verrekijker bij je had want de kans is erg groot dat er tussen al die Grauwe ganzen een bijzondere (meestal kleinere) gans waggelt.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46230257
Bij ons in de vijver zwemmen al een aantal dagen 5 zaagbek eenden...
Ik had ze nog nooit gezien...

En aalscholvers die alle vis voor mn vriend zn neus hier uit de vijvers vissen...hihi

En laast zag ik een boomklever in de boom voor ons huis.
Ik woon vlak bij het centrum in Groningen...
Mijn vader keek vroeger al vogeltjes dus let ik er ook vaak op.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:05:48 #78
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46234837
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:47 schreef ImmovableMind het volgende:
Het kunnen ook Kokmeeuwen zijn. Dat zijn de meest voorkomende meeuwen van Nederland. Maar het ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe dichter bij de kust of een groot meer, hoe meer Zilvermeeuwen.

Die ganzen zijn waarschijnlijk Grauwe ganzen geweest. Jammer dat je geen verrekijker bij je had want de kans is erg groot dat er tussen al die Grauwe ganzen een bijzondere (meestal kleinere) gans waggelt.
Ohhh ja, kokmeeuwen was ik helemaal vergeten! Zou ook kunnen ja. Ik woon in Amsterdam, dus kunnen ook heel goed zilvermeeuwen zijn denk ik. In de weekenden zit ik vaak in het oosten van het land, daar zag ik al die ganzen. Idd jammer dat ik ze niet goed kon zien, ik zat in de auto en het goot!
pi_46237441
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat een leuk idee

Lusten mussen dit ook? Want ik heb bijna alleen maar mussen in de tuin en geen pimpelmeesjes meer
Ja, die vinden het ook erg lekker, wel een sateprikketje door de onderkant doen, dan kunnen ze ergens op zitten tijdens het eten(bij keukenrol of nog gekker een rol van pakpapier ofzo meer sateprikkers, voedselflat ).

Ik had er 5 in de boom hangen en 2 aan de waslijn vlakbij het huis, die zijn allemaal al schoon op, moet weer nieuwe laten maken dus
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_46237941
Ik zal eens kijken of "mijn" mussen het ook lekker vinden

Laatst had ik een bakje met volwassen meelwormen (ieel) gekocht voor de merels in mijn tuin.

Maar dat was tijdens die dag dat het zo stormde, was het bakje met meelwormen omgewaait.

Toen ik ging kijken of er nog iets lag waren de meelwormen weg, dus ik hoop dat er ergens een merel zit met een hele volle buik.

Dit was wel de laatste keer dat ik die dingen koop, want ik vind ze echt ranzig!

Nou ja, misschien nog 1keer als de merels aan het nestelen zijn, dan kunnen ze die eiwitten goed gebruiken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  † In Memoriam † maandag 12 februari 2007 @ 15:00:02 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46238254
ik koop regelmatig meelwormen voor mijn kippen.
ik vind het ook smerige beesten hoor, maar mijn kippen herkennen tegenwoordig het zakje van de dierenwinkel al zodra ik de tuin in kom.
  maandag 12 februari 2007 @ 22:04:11 #82
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46250692
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how lucky Sta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.

[afbeelding]
Nieuws over dit mooie vogeltje!

17 en 18 februari: Nationale pestvogeltelling

Waarneming.nl roept iedereen op komend weekend goed uit te kijken naar pestvogels, en zijn waarnemingen van dit prachtige vogeltje door te geven op hun website.

Vorig jaar was de landelijke telling een groot succes. Het leek erop dat dit jaar een minder goed pestvogeljaar zou gaan worden, omdat er minder gezien werden, maar de laatste twee weken nam het aantal waarnemingen weer toe. De aantallen liggen nu zelfs weer hoger dan in een gemiddeld jaar. “In de afgelopen 5 jaar werden er relatief veel pestvogels in Nederland waargenomen en het is de vraag of dit een blijvend fenomeen is. Daarom is het toch erg interessant geworden om de pestvogels te blijven volgen. Ook in een jaar dat er misschien wat minder zijn.”, aldus Wouter Teunissen van Waarneming.nl.

Het vogeltje laat zich goed bekijken en fotograferen, en is ook nog eens erg mooi. Waarnemingen kunnen op www.waarneming.nl worden ingevoerd en zullen het weekend van 17 en 18 februari rechtstreeks te volgen zijn op deze site. Daar zullen ook weer verspreidingskaartjes en een tabel met de aantallen te zien zijn.

Een uitgebreid soortoverzicht is te vinden op http://www.waarneming.nl/soort.php?i...70205&tab=info

Bron: mijn eigen site.
pi_46255132
Vorig jaar heb ik ook proberen mee te doen aan de Nationale pestvogeltelling dag, wat een woord. 3 dagen ervoor en 4 dagen erna pestvogels gezien maar geen op de 2 teldagen ^^.

Gisteren op weg naar huis toch even door het bos gefietst en niet voor niets. Op de meest voorkomende soorten na zag ik na jaren eindelijk weer een groene specht.

Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:25:29 #84
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_46268763
Gaaaaf!
Ik heb vandaag niet veel vogels gezien. Alleen wat halsbandparkieten, duiven, eksters. Nogal gebruikelijk hier in Amsterdam.
pi_46282520
Die heb ik lang niet gezien....

Vroeger zat er bij mijn opa en oma een zwarte bonte specht in de boom....

Gisteren (tis dan wel geen vogel)zagen mn zoontje en ik een eekhoorntje zitten op een grafzerk,prachtige beestjes.....
pi_46332916
Ik heb vandaag een Spreeuw gezien

Eerste keer dat ik die in onze tuin zie.

De achterburen hebben onze tuintafel opgeblazen , die ligt nu op z'n kop en er ligt een bodempje water in.

Hier nemen vogels een lekker waterbadje in.

Zo heeft t toch nog een doel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_46333344
ik heb vandaag een winterkoninkje gezien (en gehoord ook !)




en een prachtig glanzende en brutale ekster (3 eigenlijk)




Het is erg leuk, vooral ook om de namen aan mijn kinderen te leren.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46333784
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 23:47 schreef Cattara het volgende:
Die heb ik lang niet gezien....

Vroeger zat er bij mijn opa en oma een zwarte bonte specht in de boom....
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
A mind with a heart of it's own
pi_46335717
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:44 schreef DrMarten het volgende:

[..]

psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
en daarnaast ook nog de Syrische Bonte en Middelste Bonte Specht
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46335815
Mijn meesjes zijn terug

Ze zijn nu hun oude nestkastje aan het inspecteren.

Jammer dat we nu geen klimop meer hebben, daar broedde altijd een merel in.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_46337980
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn meesjes zijn terug

Ze zijn nu hun oude nestkastje aan het inspecteren.

Jammer dat we nu geen klimop meer hebben, daar broedde altijd een merel in.
Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten was

Bij mijn ouders zitten altijd mezen in het nestkastje en helaas hebben we 2 week geleden de schutting die helemaal overgroeid was met klimop moeten snoeien en daar nestelde ieder jaar een merel in (ook een heggemus trouwens).
A mind with a heart of it's own
pi_46338116
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:32 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten was

Bij mijn ouders zitten altijd mezen in het nestkastje en helaas hebben we 2 week geleden de schutting die helemaal overgroeid was met klimop moeten snoeien en daar nestelde ieder jaar een merel in (ook een heggemus trouwens).
Bij mijn opa en oma waren er mezen die uit je hand aten.

Stak je zo je hand uit met een pinda, voel je die pootjes 1 miliseconde en weg zijn ze weer.

Zo lief
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_46338488
We hebben hier een mus gehad (noemde we 'kuifje', omdat 'ie een kuifje had... Was waarschijnlijk niet helemaal goed, ofzo), die al vliegend stukjes brood uit je hand paktje... Ik zal 'ns zien of ik nog een actiefoto kan vinden...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46339266
Ik heb veel kauwtjes, een paar eksters, een grotere zwarte vogel (roek/kraai), meerkoeten, gewone eenden, merels en een pimpel- of koolmees gezien .
pi_46344221
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:50 schreef Jordy-B het volgende:
We hebben hier een mus gehad (noemde we 'kuifje', omdat 'ie een kuifje had... Was waarschijnlijk niet helemaal goed, ofzo), die al vliegend stukjes brood uit je hand paktje... Ik zal 'ns zien of ik nog een actiefoto kan vinden...
Musjes zijn lief !

Heb ooit eens een musje gered, die was in het zwembad gevallen.

Trots dat ik was als 4 jarige (dat ik em niet heb doodgeknepen).

Sindsdien heb ik een zwak voor musjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:35:04 #96
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_46346432
ik heb enkel een halfopgevreten duif gevonden voor de zijdeur van het gebouw waar ik woon
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_46373743
Er kwamen net twee ooievaars langsgevlogen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46374348
Een paar aalscholvers. Toch redelijk zeldzaam in Enschede
A mind with a heart of it's own
pi_46374868
Oja dat waren die beesten.. aalscholvers.. ook gezien in Zwolle bij de elektriciteitscentrale, boven op palen boven het water een stuk ok 8 naast elkaar.



En een heleboel overvliegende en in water dobberende kolganzen
pi_46391856
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:44 schreef DrMarten het volgende:

[..]

psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet

Ik was ook nog heel klein....
Het is idd een bonte specht geweest !
pi_46399913
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:58 schreef DrMarten het volgende:
Een paar aalscholvers. Toch redelijk zeldzaam in Enschede
Hier in Assen zit al járen een aalscholver bij de vaart... Nog steeds zijn er mensen die verwonderd foto's van dat luie beest maken en denken dat ze iets unieks op de gevoelige plaat hebben gezet...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_46407562
Aalschovers zitten er genoeg in Nederland. Ook Enschede heeft er aardig wat rondvliegen. Je moet alleen even weten waar je moet zoeken.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46411924
TVP. Ga deze week naar mijn moeder en daar zitten heel veel vogels in de tuin. Afgelopen jaar zat er een heel leuk stelletje turkse tortels, die kwamen soms even kijken of de kippen wat buiten hun hok hadden gegooid. Verder zitten/zaten er allerlei soorten mezen, die ook nestjes in onze heg maakten. Tuurlijk kwamen er wat Merels op bezoek en kwam er soms een ooievaar wat vissen uit onze vijver stelen. Sporadisch was er winterkoninkje te zien.

Het is jammer dat sinds onze vlinderstruik rigoreus gesnoeid was twee jaar geleden er wat minder vogels waren. Gelukkig is dat iets verbeterd door de nestkastjes die mijn moeder heeft opgehangen. Kan ook schelen dat onze twee poezen verdomde lui zijn en maar twee keer paar jaar een muis vangen. Vogels vinden ze teveel werk haha.

Ohw en we hebben vier kippen door onze tuin wandelen
pi_46536470
Gisteren heb ik enkele honderden kauwen gezien . Dat was rond schemertijd, dus ik denk dat ze dat wel een mooi tijdstip vonden om met zijn allen in de bomen te gaan zitten en een beetje lawaai te maken (hetgeen best indrukwekkend is) zo vlak voor het slapen.
pi_46537614
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:16 schreef ImmovableMind het volgende:
Aalschovers zitten er genoeg in Nederland. Ook Enschede heeft er aardig wat rondvliegen. Je moet alleen even weten waar je moet zoeken.
Er zitten hier wel 3 tegelijk in een kleine vijver.....
Vlak bij groningen centrum....
pi_46538988
Vandaag het geluk dat ik een Appelvink tegen het lijf liep. Had het beestje echt jaren niet meer gezien.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  woensdag 21 februari 2007 @ 23:04:21 #108
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46543677
Heb vandaag een lief klein musje gezien
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:21:49 #109
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46553083
Toen ik vanmorgen mijn deur uitstapte zag ik mevrouwtje en mijnheertje kuifmees in de appelboom van mijn buurman zitten Kuifmeesjes zijn cute (fotootje opgezocht )

Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:17:13 #110
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_46568321
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Toen ik vanmorgen mijn deur uitstapte zag ik mevrouwtje en mijnheertje kuifmees in de appelboom van mijn buurman zitten Kuifmeesjes zijn cute (fotootje opgezocht )

[afbeelding]
Ziet er leuk uit Heb ze zelf nog nooit gezien
pi_46595138
Vanmorgen een boom kruiper gezien....
En laatst een soort vink meet een roze borst..ben ff de naam kwijt,hij was zwart met een roze/rode borst.(volgens mij een goudvink?)
En putters zitten hier ook regelmatig.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:26:09 #112
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_46621521
Ik woon midden op de Veluwe en heb echt moeite gedaan de tuin vogelvriendelijk te maken voor zoveel mogelijk vogelsoorten.

Dagelijkse bezoekers:
Huismus
Ringmus
Heggenmus
Koolmees
Pimpelmees
Staartmees
Grote Bonte Specht
Vinkjes
Merels
Lijsters
Boomklever
Sperwer (dat kost wel eens een musje)
Tortelduif
Soepduif
Groenlingen
Winterkoninkje
Roodborste
Glanskopje*
Europese kanarie* (groepje van 10, trekvogel die gebleven is).

Het kost me per maand:
2 x 20 kg strooizaad
10 vetballen
8 vetblokken (pinda of zonnebloem)
2 pindanetjes
8 botterhammen-met-pindakaas


* de Europese kanarie:


* de Glanskop:


[ Bericht 1% gewijzigd door phluphy op 24-02-2007 13:37:56 ]
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:26:43 #113
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_46621546
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:03 schreef ImmovableMind het volgende:
Vandaag het geluk dat ik een Appelvink tegen het lijf liep. Had het beestje echt jaren niet meer gezien.
[afbeelding]
Die hoop ik ook al jaren eens te zien. So far, no luck.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 13:31:53 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46621677
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Toen ik vanmorgen mijn deur uitstapte zag ik mevrouwtje en mijnheertje kuifmees in de appelboom van mijn buurman zitten Kuifmeesjes zijn cute (fotootje opgezocht )

[afbeelding]
Wat een leuk beestje zeg

Wat een hoop verschillende vogels zeg Phluphy, sinds dit topic ben ik wel meer op gaan letten maar ik zie hier in Den helder niet zulke mooie vogeltjes als jullie hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:37:25 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_46621850
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:31 schreef senesta het volgende:
Wat een hoop verschillende vogels zeg Phluphy, sinds dit topic ben ik wel meer op gaan letten maar ik zie hier in Den helder niet zulke mooie vogeltjes als jullie hoor.
Dat dacht ik ook altijd. Maar bijvoorbeeld met de musjes, de ene mus is de andere niet. Veel mensen hebben 2 of 3 verschillende mussoorten in de tuin zonder ze te herkennen. Zelfde geldt voor pimpelmees en koolmees. En ook de glanskop, ik moest echt goed kijken voordat ik doorhad dat het geen koolmeesje was.
Op een foto is het verschil goed te zien, maar als zo'n beestje zit te wiebelen, hupsen of vliegen is het vaak wat onduidelijker.

En.... je moet er ook wel wat voor doen. Voer aanbieden in veel variaties levert echt veel bezoekers op.
De groenling komt echt voor de zonnebloempitten.
De grote bonte specht voor de vetblokken (alleen pinda, geen andere smaken)

Sommige vogels eten alleen van de grond (vinkjes, merels, roodborstjes)
Andere juist alleen in bomen/op hogere voederplaatsen.

En natuurlijk water in de buurt. Als je geen vijver hebt, een grote drinkbak met regelmatig vers water erin.
Binnen een week heb je al je eerste clubje stambezoekers! For sure !
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 13:47:49 #116
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46622154
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:37 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd. Maar bijvoorbeeld met de musjes, de ene mus is de andere niet. Veel mensen hebben 2 of 3 verschillende mussoorten in de tuin zonder ze te herkennen. Zelfde geldt voor pimpelmees en koolmees. En ook de glanskop, ik moest echt goed kijken voordat ik doorhad dat het geen koolmeesje was.
Op een foto is het verschil goed te zien, maar als zo'n beestje zit te wiebelen, hupsen of vliegen is het vaak wat onduidelijker.

En.... je moet er ook wel wat voor doen. Voer aanbieden in veel variaties levert echt veel bezoekers op.
De groenling komt echt voor de zonnebloempitten.
De grote bonte specht voor de vetblokken (alleen pinda, geen andere smaken)

Sommige vogels eten alleen van de grond (vinkjes, merels, roodborstjes)
Andere juist alleen in bomen/op hogere voederplaatsen.

En natuurlijk water in de buurt. Als je geen vijver hebt, een grote drinkbak met regelmatig vers water erin.
Binnen een week heb je al je eerste clubje stambezoekers! For sure !
Ik ga na de vakantie toch in de tuin aan de gang dus dan zal ik er ook zeker wat voor de vogels zetten/hangen.
Ik vind het wel heel leuk al die verschillende vogeltjes
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_46628740
Vandaag vogels gekeken in een natuurgebied vlakbij Almelo waar veel zeldzame soorten neerdwalen.

Normaliter zie ik de volgende vogel niet elke winter. Soms zijn er een hele zooi en sommige jaren helemaal niets. Vandaag dus twee stuk gezien in een wandeling van 5 uur.

Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:50:26 #118
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46629234
Vandaag maar weer eens een nieuw netje pinda's en 2 vruchtenbolletjes opgehangen in de tuin, er kwam een pimpelmeesje kijken en toen ging het alweer regenen
Heb nog 5 meter dop-pinda slinger liggen, dus die ga ik morgene maar eens door de boom ophangen, zo gezellig al die verchillende soorten vogeltjes
Vanmorgen zaten er heel wat vogeltjes te fluiten, helemaal lente gevoel krijg je ervan
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_46630242
hmzzz pakken je katten en honden dan niet die vogels als ze in de tuin komen eten?
jammer dat ik geen pinda slinger op mag hangen op mn balkon.
misschien maar eens doen bij mn ouders in de tuin en dan hopen dat de katten de vogels niet gaan vangen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:28:10 #120
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46630312
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:25 schreef Ellatjuh het volgende:
hmzzz pakken je katten en honden dan niet die vogels als ze in de tuin komen eten?
jammer dat ik geen pinda slinger op mag hangen op mn balkon.
misschien maar eens doen bij mn ouders in de tuin en dan hopen dat de katten de vogels niet gaan vangen
de honden komen niet (los) in de voortuin, en vogeltjes intresseert ze geen bal. De katten die er lopen vinden het intressant maar we hangen het zo hoog op dat ze er niet bij kunnen, en blijkbaar zijn het geen fijne klimbomen, er zit nooit een kat in
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_46631702
ow das beter.
kan het bij mn ouders in de voortuin doen.
daar komen de katten bijna nooit
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_46767035
Zwolle, Zwartwaterland, vliegend exemplaar, slechtvalk (Falco Perigrines)
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46774692
Enschede, campus: ijsvogel! Volgens mij woont hij hier, want ik zag wel vaker een blauwe streep over het water schieten. Nu zat hij lekker rustig op een takje boven het water, voor mijn raam.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_46801132
Ik heb twee keer in mn leven een kraanvogel in de weilanden zien staan,iedereen verklaarde me voor gek !
Nu kwam ik laast iemand van natuurbeheer tegen en die stelde ik de vraag of ik die gezien kon hebben,en eindelijk was daar het verlossende antwoord....

Het waren wel kraanvogels,en die ik gezien heb waren waarschijnlijk te uitgeput om weer met de rest mee te vliegen.
Ze schijnen hier best vaak gezien te worden...
Het raadsel is opgelost.
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:03:38 #125
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46801953
Klopt, Kraanvogels (Grus Grus) komen in bepaalde tijden van het jaar voor in Nederland. Vooral bij hoog/laag veen gebieden zijn ze te vinden. Prachtige vogels.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46837092
Vandaag voor de tweede keer een zwarte vogel gezien met allemaal witte vlekken. Ongeveer net zoals een koe alleen waren de vlekjes in verhouding kleiner. Ik heb niet lang kunnen kijken want ik zat op de fiets, maar de vogel zat op de grond en wat iets kleiner als een merel. Hij zat in de grond te pikken, kennelijk op zoek naar zaadjes of zo. Heeft iemand enig idee wat voor een soort dat zou kunnen zijn?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:23:13 #127
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46841542
Normaliter zou ik meteen een Ekster zeggen maar de vogel was kleiner dan een merel met witte stippen als een koe? ^^

Mag ik vragen in welke regio je woont?

Dit kan het wellicht zijn al twijfel ik aan de grote van het wit:
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46841886
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:23 schreef ImmovableMind het volgende:
Normaliter zou ik meteen een Ekster zeggen maar de vogel was kleiner dan een merel met witte stippen als een koe? ^^

Mag ik vragen in welke regio je woont?

Dit kan het wellicht zijn al twijfel ik aan de grote van het wit:
[afbeelding]
Ik heb de vogel gezien in Rijswijk Zuid Holland. En de vogel die je laat zien is het zeker niet. Het gaat meer om deze tekening:
pi_46843075
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:34 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb de vogel gezien in Rijswijk Zuid Holland. En de vogel die je laat zien is het zeker niet. Het gaat meer om deze tekening:
[afbeelding]
Ik dacht zelf eerst aan een Kekster(kruising van een kraai en een ekster),maar deze tekening is mij onbekend.
Keksters hebben vaak ook witte vlekken maar vaak veel meer zwart dan wit.
pi_46843227
Mochten er vogelaars in Rijswijk zijn... Exact op deze locatie heb ik hem zien zitten: http://www.flashearth.com/?lat=52.040094&lon=4.343674&z=20&r=0&src=ggl
Naast het fietspad op het talud van de A4. Het is zowiezo een interessant stukje daar omdat er veel soorten vogels zitten.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 13:39:36 #131
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_46844159
Ik heb het hele boekje doorgelopen om te kijken of ik die specifieke tekening herken.
De jongen van een zilvermeeuw hebben zo'n tekening....
Eieren worden normaal gelegd in april/mei en na 50 dagen vliegen ze uit.
Er zijn ook al lammetjes gesignaleerd in den lande, maar of het inderdaad nu al een jonge zilvermeeuw zou kunnen zijn betwijfel ik eerlijk gezegd.

Verdere mogelijkheden:
(witte) kwikstaart
kleine bonte specht - vrouwtje (want die hebben een witte vlek op 't hoofd)
staartmees

Ben benieuwd of je er nog achter gaat komen!
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2007 @ 13:45:25 #132
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:09:31 #133
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_46845265
Hi
Heb je een vogel tussen de verhuisdozen gevonden of zo?
Toch geen dooie vogel hé?
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2007 @ 14:40:25 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_46846444
ik heb mijn vogels in de achtertuin lopen.
maar om dat nou elke dag te melden
pi_46875899
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:09 schreef ImmovableMind het volgende:
Zwolle, Zwartwaterland, vliegend exemplaar, slechtvalk (Falco Perigrines)
[afbeelding]
Dat vind ik wel zulke meesterlijke dieren he!
Vandaag zelf een ooievaar, aalscholvers, ransuil, bonte specht, kuifeendjes en smienten gezien.
Altijd leuk om gewoon even naar buiten te gaan en kijken wat je tegen komt. Ik vind het so wie so heerlijk om buiten bezig te zijn eigenlijk...
Tot voor kort kwamen hier (leeuwarden) in de buurt elke dag tegen de schemering aan 100.000en spreeuwen bij elkaar. Wat een machtig gezicht!
Voor de nieuwsgierigen onder jullie: Ik heb al foto's van de ransuilen en spreeuwen in een ander topic staan : Foto's van vogels deel 7
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  zondag 4 maart 2007 @ 18:29:41 #136
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_46913172
Bedankt voor de link TRUMAN, mooie foto's. Smienten zijn ook geweldig mooie vogels. Maar inderdaad de Slechtvalk is misschien wel de koning onder mijn favorieten.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_46979995
Om mijn musjes bij te voeren heb ik overgebleven cavia-voer op de grond gestrooid.

Ik ga wel stoppen als de mussen nestjes hebben.

Binnenkort waarschijnlijk.

Maar het is een leuk gezicht, die troep musjes die op het voer afkomen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_47161183


Dit exemplaar trof ik vandaag in de tuin aan, jagend op een van mijn musjes

Het is een sperwer en die ik gezien had was duifgrijs en klein van stuk.

Het plaatje heb ik even van internet geplukt voor een voorbeeld.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_47163838
Gister een dagje in Friesland in het bos doorgebracht.

De score van de autoreis en het verblijf daar:
- Een zooi buizerden (of buizerds whatever de meervoudsvorm is).
- Een paar torenvalkjes.
- een stuk of 5 wulpen.
- Zooi scholeksters.
- Boomklevers
- Boomkruipers
- Bonte Spechten (stuk of 3-4)
- Kramsvogels

Dat was het wel zo ongeveer (uiteraard ook nog wel wat aan mussen en merels, kieviten enzo... maar goed dat doet er niet toe.
A mind with a heart of it's own
pi_47164008
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:36 schreef Cattara het volgende:
Ik heb twee keer in mn leven een kraanvogel in de weilanden zien staan,iedereen verklaarde me voor gek !
Nu kwam ik laast iemand van natuurbeheer tegen en die stelde ik de vraag of ik die gezien kon hebben,en eindelijk was daar het verlossende antwoord....

Het waren wel kraanvogels,en die ik gezien heb waren waarschijnlijk te uitgeput om weer met de rest mee te vliegen.
Ze schijnen hier best vaak gezien te worden...
Het raadsel is opgelost.
Kraanvogels heb ik 2x keer gezien. 1x een clubje in een weiland aan de rand van Enschede en 1x een aantal die op een mooie zaterdagmiddag recht over het centrum van Enschede vlogen. Stond ik daar midden in een drukke winkelstraat omhoog te kijken en een hoop andere mensen mij vervolgens raar aanstaren waarom ik ineens stil stond en omhoog keek
Jammer hoe weinig mensen dan doorhebben dat ze van iets redelijk bijzonders getuige kunnen zijn als ze even de moeite nemen omhoog te kijken.
A mind with a heart of it's own
  zondag 11 maart 2007 @ 19:12:17 #141
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_47164065
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 14:40 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb mijn vogels in de achtertuin lopen.
maar om dat nou elke dag te melden
mag best hoor, ik lees het altijd graag
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 11 maart 2007 @ 19:50:44 #142
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47165485
Altijd lekker dat mooie weer, dus erop uit ^^.
Hier het resultaat:





Geen eigen foto's. Dit zijn de meest bijzonderwaardige waarnemingen van de dag (inclusief telescoop).
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47170814
vandaag gezien : meeuwen, aalscholvers, en meerkoeten
en deze grote gele kwikstaart
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 11 maart 2007 @ 22:01:43 #144
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_47171115
Zag vandaag:

Eksters
Meerkoeten
Waterhoen
Wilde gans
Zwanen
Houtduiven
Roodborstje
Vinketering (weet niet welke)
1 Dooie eend langs de weg
Roeken
Eenden
Kievits
Scholeksters
Buizerd
Sperwer
Kleine stern (vroeg dit jaar)
Aalscholver (idem)
Gekke Kanariepapagaaien die hier in de buurt leven (groene met lange staart). Niemand gelooft dat deze er zitten al jaren maar van de week had ik 2 getuigen...

Dit zie ik ongeveer elke dag, maar ik let er kennelijk ook wel op
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 11 maart 2007 @ 22:04:01 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47171232
één echt opvallende vandaag:



Ze zijn mooi.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47195196
wow wat is dat voor soort dan?
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_47195268
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:04 schreef popolon het volgende:
één echt opvallende vandaag:

[afbeelding]

Ze zijn mooi.
Kardinaaltje? *duikt weg voor het geval ze helemaal fout zit* Het is wel een mooiert hoor!

Vandaag gingen mevrouw en meneer Merel naast mij (nog niet eens een halve meter!) lekker in bad.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_47195779
Hm op een normale dag.. kom ik als enige "bijzonderheid" lijsters tegen

zegmaar in mn achteruin

en op de muur van buuf nestelen 2 koolmezen

dat zal ik wel missen in nieuwe huis.. daar heb ik geen achtertuin vol bomen maar een nieuwbouwwijk... dat schiet niet op
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_47196062
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:04 schreef popolon het volgende:
één echt opvallende vandaag:

[afbeelding]

Ze zijn mooi.
wohw, waar heb je die gezien?

-edit-
Je woont niet in NL
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 12 maart 2007 @ 17:08:41 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47196762
Kardinaal ja, daar zijn er zat van in Michigan. Nog even wachten en de kolibri laat zich ook weer zien.

De eerste keer dat ik er eentje zag zocht ik dekking, beestje kwam op me af en ik dacht te maken te hebben met een mega wesp.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47196884
Kip het meest veelzijdige stukje vlees, kip..Hmm kip met peren
  maandag 12 maart 2007 @ 17:20:47 #152
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_47197179
Ooievaar gezien in Zwolle
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 12 maart 2007 @ 17:48:24 #153
27084 Pissie
Like duh....
pi_47198016
Een trouwe bezoeker in onze tuin:



Dit keer alleen, meestal zijn ze met z'n tweetjes.
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:35:41 #154
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_47226891
De afgelopen dagen: heeeeeeeeel veel spreeuwen!





  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:38:54 #155
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_47226961
wat veel spreeuwen !

Leuk he Vlaamse Gaaien, in Center Parcs hadden we ook een vaste bezoeker, wij elke dag Pinda's halen

Ik heb sinds een week of 2 een soort klok hangen met vet erin, alleen lijken de vogeltjes in de tuin niet te snappen wat de bedoeling is De pinda's worden wel gewaardeerd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:47:21 #156
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47227231
De naam Vlaamse Gaai is met de nieuwe spelling van 2001 komen te vervallen. Tegenwoordig noemen we de beste vogels gewoon Gaai. Joost mag weten waarom.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:47:59 #157
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_47227252
haha, echt? Wat weeeeird!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:48:51 #158
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_47227286
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:47 schreef ImmovableMind het volgende:
De naam Vlaamse Gaai is met de nieuwe spelling van 2001 komen te vervallen. Tegenwoordig noemen we de beste vogels gewoon Gaai. Joost mag weten waarom.
Ik vroeg het net aan Joost. Joost is een neo-nazi. Joost weet niet zo veel. Joost is een beetje vreemde vogel.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_47232801
vandaag niet veel, maar gisteren kieviten, 2 scholeksters en 2 wulpen (we wonenerg landelijk) verder veel mussen en koolmezen, houtduiven, turkse tortels, kraaien, roeken en kauwtjes en een roodborstje.
Gisteren en eergisteren zelfs ook een grote gele kwikstaart, toen ik een wandelingetje maakte met mijn 2 kindjes
tis wa
pi_47516706
een ijsvogel!wat een prachtig blauw beestje is dat zeg!
verder vlaamse gaaien, ooievaar en torenvalkje...
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_47551515
Grote bonte specht



erg mooi, ik kon ook heel duidelijk het rood aan de onderkant zien.

en een Valk

de valk gaf een prachtige show weg.
Hij zeilde uit een boom en greep iets, vervoglens ging hij het heerlijk aan de waterkant op het gras oppeuzelen.

Weet iemand hier of een valk een eigen persoonlijk territorium heeft ?
Ik kom namelijk dagelijks deze valk tegen en zie geen anderen hier( ik denk dat het dezelfde is, want ik weet inmiddels precies wanneer hij ongeveer waar is. Lijkt dagelijks hetzelfde rondje af te werken).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47555721
wijzigt: Dan heb ik niks gezegd..

Al was ik vandaag ook heel blij met een ijsvogeltje en een goudvinkje. Ik ben me nog niet zolang in vogels aan het verdiepen dus elke "nieuwe" soort voor mij is top, zeker zulke vogeltjes.

[ Bericht 37% gewijzigd door T_r_u_m_a_n op 22-03-2007 23:40:13 ]
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_47558299
Honderden Smienten.


Mirage:
Dit is geen Valk (Falco) en al zeker geen slechtvalk. Valken zijn veel fijner gebouwd dan deze Buizerd achtige soort. Hoe duidelijk de foto ook mag zijn het is nog steeds moeilijk te zien wat voor soort Buizerd dit is. Het betreft in ieder geval een juveniel (jong) exemplaar. Zijn poten doen erg denken aan die van een Arend maar hij is STUKKEN kleiner dan de meeste arenden. De Buizerd (Buteo Buteo) komt veel voor in Nederland en jaagt op knaagdieren en eet veel aas. Vogels zijn hem meestal te snel af.

Slechtvalk:
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2007 @ 21:10:37 #164
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47561133
Een blauwe reiger



Normaal kijk ik daar niet zo van op maar deze stak een half uurtje geleden lopend de weg over, weg van het water naar een grasveldje aan de overkant. Blijkbaar wist hij dat daar eten te vinden is, toen ik een kwartiertje later terugkwam liep hij tussen de narcissen te scharrelen, af en toe iets oppakkend en -smikkelend.

Horen die dieren niet te rusten als het donker is?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 10:46:45 #165
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47574056
De meeste dieren kunnen het zich niet veroorloven om voedsel te laten schieten, zelfs in het donker Wellicht had het beest honger of heeft het door het geweldige weer al jongen die gevoed moeten worden. Tevens zijn in de avonduren kikkers/padden en knaagdieren het meest actief.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 16:43:47 #166
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47586899
ok dank voor de info.

Vandaag ben ik hem in ieder geval niet tegen gekomen,
mijn vingers zijn nog stijf van de kou buiten.. hij zal het ook wel te koud hebben gevonden

Wie ik wel tegen kwam was meneer de fazant.
Hij schrok een beetje van mij, mijn meisje (hond) en mijn zoontje, vloog met veel geritsel uit het struikgewas



verder hebben wij een ei gevonden.
Volgens mij een merel eitje.
Die moest natuurlijk in het emmertje van mijn zoontje (3 jaar) mee naar huis.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 23 maart 2007 @ 18:51:05 #167
167723 sanni
Acima de seu
pi_47590596

bij een pier in Mokum
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 21:22:55 #168
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_47596049
quote:
Da's een jonge meeuw, toch?

Toen ik vandaag door een parkje liep zag ik een paar bomen met daarin groepen kauwtjes en het viel me op dat ze allemaal in paartjes zaten , doen ze dat nou altijd of hebben ze de lente in het koppie? of was het toeval en beeld ik het me in?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 21:25:23 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47596122
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:22 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Da's een jonge meeuw, toch?

Toen ik vandaag door een parkje liep zag ik een paar bomen met daarin groepen kauwtjes en het viel me op dat ze allemaal in paartjes zaten , doen ze dat nou altijd of hebben ze de lente in het koppie? of was het toeval en beeld ik het me in?
Ik zag zowiezo deze week een hoop vogelstelletjes, volgens mij hebben ze inderdaad het voorjaar in hun bol.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:27:23 #170
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47596167
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:25 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zag zowiezo deze week een hoop vogelstelletjes, volgens mij hebben ze inderdaad het voorjaar in hun bol.
ow jaaaa, hier ook overal.... gesjouw met takjes etc..

vooral ook bij de watervogels.

Prachtig, allemaal poppetje op nestjes die half af zijn.
De 1 lijkt de boel echt te rangschikken en andere soorten lijken gewoon zoveel mogelijk takjes en troep op een hoop te gooien dat je bijna twijfels of ze nou een kampvuurtje, een indianen tent of toch maar een nest aan het maken zijn
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:28:54 #171
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47596204
weet iemand hoe dat met eksters zit ?
Blijven die jaren bij elkaar (of zoeken ze elkaar weer op het volgende jaar) ? En blijven hun kinderen bij hun ? Ook nadat ze "volwassen" zijn ?
Ik heb hier twee volwassen eksters rondvliegen en het lijkt alsof de andere ekster een ekstertje van afgelopen jaar is (hun "kind" ?).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 21:32:38 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_47596301
Nee, eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik zie ze wel meestal in paartjes, leuke vogels vind ik het trouwens.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:38:22 #173
37769 erodome
Zweefteef
pi_47596455
Vanvond zat er iemand een heerlijk avondlied te zingen in mijn treurwilg, was een lijster, weet niet of het de vaste bezoeker van mijn tuin was, maar het lied was welkom!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 16:31:29 #174
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47613282
Alle soorten vogels die verwant zijn aan de Kraai (Roek, Kraai, Raaf, Kauw, inclusief ondersoorten zoals Gaai, Ekster, ect.) blijven voor het leven bij elkaar. Sommigen zoeken zelfs geen nieuwe partner en blijven liever vrijgezel dan dat ze een nieuwe partner zoeken.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:08:22 #175
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47619441
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:31 schreef ImmovableMind het volgende:
Alle soorten vogels die verwant zijn aan de Kraai (Roek, Kraai, Raaf, Kauw, inclusief ondersoorten zoals Gaai, Ekster, ect.) blijven voor het leven bij elkaar. Sommigen zoeken zelfs geen nieuwe partner en blijven liever vrijgezel dan dat ze een nieuwe partner zoeken.
dat is mooi...

dank je wel voor de informatie
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47624095
ik zag vandaag in het drents friese wold een witte uil opvliegen toen ik aldaar door de heide liep te struinen.
hij vloog op van de grond toen ik een heuveltje overkwam.
misschien was hij aan een prooi aan het knabbelen, maar uilen zijn toch nacht actieve dieren?
nou was ik aan het zoeken en de enige die er op lijkt is de kerkuil.
zo dat hem geweest moeten zijn?

verder mijn lijstje van vandaag:
zilverreiger,
zwarte specht
buizerds en torenvalkjes.
en nog wat hagedisjes maar dat telt hier dan weer niet hè
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  zondag 25 maart 2007 @ 13:01:06 #177
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47636777
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 21:41 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
ik zag vandaag in het drents friese wold een witte uil opvliegen toen ik aldaar door de heide liep te struinen.
hij vloog op van de grond toen ik een heuveltje overkwam.
misschien was hij aan een prooi aan het knabbelen, maar uilen zijn toch nacht actieve dieren?
nou was ik aan het zoeken en de enige die er op lijkt is de kerkuil.
zo dat hem geweest moeten zijn?

verder mijn lijstje van vandaag:
zilverreiger,
zwarte specht
buizerds en torenvalkjes.
en nog wat hagedisjes maar dat telt hier dan weer niet hè
Ik schrok nogal toen je ik het stukje over die witte uil las. Er zijn namelijk Sneeuwuilen in Nederland waargenomen maar ik voel er weinig voor deze waarneming te missen. Gelukkig ken ik het gebied een beetje. Jouw waarneming is waarschijnlijk een Velduil (Asio Flammeus). Het leefgebied van dit dier bestat uit moerassen, graslanden en agrarisch land. De velduil is ongeveer 38 cm groot, dagactief en een grondbewoner. Deze uil tref je zelden in de nacht aan. Tenzij hij moet vluchten van zijn slaapplaats.



Verder ben ik erg benieuwd welke Zilverreiger je hebt gezien. De term Zilverreiger is geen specifiek soort net zoals Meeuw dit niet is. In Nederland zitten Kleine- en Grote Zilverreigers. Behalve het verschil in grote is de Kleine Zilverreiger te herkennen aan zijn zwarte benen met gele voeten terwijl de Grote Zilverreiger helemaal gele of geheel zwarte poten en voeten heeft. Het lastige hiervan is dat deze prachtige dieren altijd foerageren door de modder wat het determineren soms erg lastig maakt. De grote ten opzichte van de omgeving of andere vogels is dan ook de beste indicatie. Menig dierentuin is de perfecte plek om de eerste impressie op te doen.

Hier het verschil (ook al is het moeilijk te zien op deze foto's, mijn excuus):
Kleine Zilverreiger
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47638647
De zilverreiger had helemaal zwarte benen en was groter dan ...zeg een roerdomp.
Ik zag hem op de heenweg, dus niet in het Drents friese woud zelf.
De uil was duidelijk geen sneeuwuil, ik tijwfel nog steeds tussen kerk- en velduil.
al lijkt de eerste een andere habitat te hebben dus ik moet met jouw conclusie meegaan denk ik.
in ieder geval bedankt voor de info, je weet echt een boel geloof ik!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  zondag 25 maart 2007 @ 17:24:03 #179
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47644735
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:04 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
De zilverreiger had helemaal zwarte benen en was groter dan ...zeg een roerdomp.
Ik zag hem op de heenweg, dus niet in het Drents friese woud zelf.
De uil was duidelijk geen sneeuwuil, ik tijwfel nog steeds tussen kerk- en velduil.
al lijkt de eerste een andere habitat te hebben dus ik moet met jouw conclusie meegaan denk ik.
in ieder geval bedankt voor de info, je weet echt een boel geloof ik!
Een Roerdomp is al groter dan een Kleine Zilverreiger dus het moet dan wel een Grote Zilverreiger zijn. Altijd een geweldige waarneming. Enkele tientallen jaren geleden werd deze soort nog maar zelden waargenomen maar tegenwoordig is hij zelfs broedvogel. Met sommige vogels gaat het erg goed in ons kikkerlandje.

Kan je me wellicht beschrijven hoe de vlucht van de uil eruit zag? Hiermee kan je namellijk al snel te weten komen welke uil je hebt gezien. De Velduil (waar ik mijn geld op inzet) heeft namelijk een vlucht die zich kenmerkt door het feit dat de vleugels in zweefvlucht in een ondiepe V wordt gehouden. Het feit dat het zien van een Kerkuil in de middag extreem zeldzaam is doet mij vermoeden dat het haast wel een Velduil geweest moet zijn.

Bescheidenheid siert, maar over vogels kan ik inderdaad beweren dat ik flink wat kennis bezit. In mijn jonge jaren (ben nu 25 ) liep ik soms 6 dagen in de week in het veld om vogels te kijken. Ook heb ik voor de vogelbescherming en diverse natuurorganisaties gewerkt om vogels te inventariseren. Op een gegeven moment wordt uitgaan echter belangrijker en om nou meteen vanuit een café of club door te fietsen naar het natuurgebied is geen optie. Tevens trek je op de één of andere manier weinig vrouwelijk schoons aan met een verrekijker om je nek

Klik hier voor de vlucht van een Velduil
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47647318
zoals ik het lees moet het idd een velduil geweest zijn...al vond ik de kop toch wat witter dan ik op de meeste fotos van velduilen zie.al zit daar individueel natuurlijk verschil tussen.
hahaha nou met mijn 24 jaren scheel je niet zo veel hoor!
en qua uitgaan e.d. heb je wel gelijk hoor.maar de ideal mix is nu gewoon af en toe uitgaan en af en toe "er vroeg uitgaan"...
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  zondag 25 maart 2007 @ 19:21:07 #181
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47648168
Vandaag was het mijn zoontje die mij mocht vertellen wat voor vogels (en andere wezens) we tegen kwamen . Hij noemde de kokmeeuw, de roofvogel (valk), de knobbelzwaan



(en wist ook te vertellen waarom die zwaan zo heet en hij vertelde erbij dat de "roofvogel valk" wel vlees eet maar niet gevaarlijk is voor de mens, want hij is bang voor ons en als hij ons ziet als we niet zachtjes doen vliegt hij snel weg. Maar de zwaan, die eigenlijk helemaal geen vleeseter is, is wel gevaarlijk want die eet ons niet op maar die kan wel onze arm breken als hij zo gaat doen "ssssssssssshhhhhhhhhhhsssssshhhhh" )

verder noemde hij het koolmeesje.

Van mij krijgt hij een dikke tien

Het was weer erg gezellig wandelen.
(ik wandel iedere dag minimaal 1x met de hond en eventueel kind(eren) door een prachtig gebied waar al deze vogels te vinden zijn)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47648392
zilver reiger gezien en er was wat drukte betreft een vogeltje in Zwolle, maar kon de vogel niet zien.. wel lui die druk aan het bellen waren over wat ze zagen compleet met grote camera's en verrekijkers.
  zondag 25 maart 2007 @ 19:30:25 #183
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47648427
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:21 schreef Mirage het volgende:
Vandaag was het mijn zoontje die mij mocht vertellen wat voor vogels (en andere wezens) we tegen kwamen . Hij noemde de kokmeeuw, de roofvogel (valk), de knobbelzwaan

[afbeelding]

(en wist ook te vertellen waarom die zwaan zo heet en hij vertelde erbij dat de "roofvogel valk" wel vlees eet maar niet gevaarlijk is voor de mens, want hij is bang voor ons en als hij ons ziet als we niet zachtjes doen vliegt hij snel weg. Maar de zwaan, die eigenlijk helemaal geen vleeseter is, is wel gevaarlijk want die eet ons niet op maar die kan wel onze arm breken als hij zo gaat doen "ssssssssssshhhhhhhhhhhsssssshhhhh" )

verder noemde hij het koolmeesje.

Van mij krijgt hij een dikke tien

Het was weer erg gezellig wandelen.
(ik wandel iedere dag minimaal 1x met de hond en eventueel kind(eren) door een prachtig gebied waar al deze vogels te vinden zijn)
Van mij krijgt hij ook een tien

Misschien vind hij het tijdschrift 'Vrije Vogels' van de jeugdafdeling van de vogelbescherming leuk. Ik heb me er in mijn jongen jaren heel goed mee vermaakt en ze proberen de jeugd spelenderwijs dingen te leren.

Door het googlen ben ik er inmiddels achter dat vrije vogels niet meer bestaat maar het is veranderd in Wildzoekers. Met de kwaliteit van dit tijdschrift ben ik echter niet bekend.

Misschien is het leuk een keer een soort van FoK Vogel Meet te organiseren. Bij gesprek aan beter zou ik desnoods wel als gids willen fungeren. Iemand interesse?
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zondag 25 maart 2007 @ 19:33:45 #184
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47648538
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:29 schreef MM-Luna het volgende:
zilver reiger gezien en er was wat drukte betreft een vogeltje in Zwolle, maar kon de vogel niet zien.. wel lui die druk aan het bellen waren over wat ze zagen compleet met grote camera's en verrekijkers.
Dat zijn meestal mensen van de DBA, het zijn soortenjagers. Mensen die zoveel mogelijk verschillende soorten vogels in Nederland proberen te zien. Ze reizen heel Nederland door voor een vogeltje van een paar centimer. Hoe exotischer hoe beter.

Kijk hier bij Recente Waarnemingen en je ziet elke dag waar er bijzondere vogels in Nederland zijn te vinden.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47648629
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:33 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Dat zijn meestal mensen van de DBA, het zijn soortenjagers. Mensen die zoveel mogelijk verschillende soorten vogels in Nederland proberen te zien. Ze reizen heel Nederland door voor een vogeltje van een paar centimer. Hoe exotischer hoe beter.

Kijk hier bij Recente Waarnemingen en je ziet elke dag waar er bijzondere vogels in Nederland zijn te vinden.
Aha.
Nou, terug te vinden viel dat laatst een stuk of 30 pestvogels zich lieten zien in Zwolle.
  zondag 25 maart 2007 @ 19:45:07 #186
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47648894
Immovablemind, wat een tip !!
De (onder) leeftijdsgrens is 8 jaar en laat hij nou net vorige week 8 jaar geworden zijn.

Ik heb hem meteen lid gemaakt

dank je wel
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 25 maart 2007 @ 21:18:07 #187
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47651967
Geweldig, het sluit dus perfect aan. Hij leert er vast en zeker erg veel van.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:44:42 #188
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47710438
Geweldige waarneming vandaag, de laatste keer dat ik een Zwarte Ooievaar (Ciconia nigra) heb gezien is echt jaren geleden.

Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47718445
wow!waar heb je die gespot?
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_47718818
ik heb vandaag ook een nieuwe roofvogelsoort op mijn lijstje kunnen zetten (niet dat ik die bijhou, maar toch).
aangezien het resizen van de fotos me nog niet helemaal goed afgaat, hierbij de link.
wie weet er precies welke soort het is?
ik vermoed zelf dat het een adult mannetje van de soort bruine kiekendief is...

http://www.flickr.com/photos/kapelle/

(het gaat om de bovenste foto's)
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:06:44 #191
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47721522
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:45 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
ik heb vandaag ook een nieuwe roofvogelsoort op mijn lijstje kunnen zetten (niet dat ik die bijhou, maar toch).
aangezien het resizen van de fotos me nog niet helemaal goed afgaat, hierbij de link.
wie weet er precies welke soort het is?
ik vermoed zelf dat het een adult mannetje van de soort bruine kiekendief is...

http://www.flickr.com/photos/kapelle/

(het gaat om de bovenste foto's)
Die Zwarte Ooievaar vloog over een gebied in het Oosten van het land in de buurt bij Almelo. De vogel die je gezien hebt is inderdaad een Bruine Kiekendief (Circus aeruginosus). Het is de vrouwelijke versie. Vandaar dat je hem wellicht niet herkende. Een mooie waarneming.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:29:10 #192
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48113583
Het zijn wel geen vogels, maar wel vogel gerelateerd.
Ik heb een paar veren en een ei en ben benieuwd bij welke vogels ze horen.
Mag ik dat hier vragen ?

Als er een beter topic voor is mag de post gewoon verplaatst worden hoor.


het ei:





en de veren






Het ei lag helemaal in takt op de bladeren in het bos,
geen nestje boven in de bomen te bekennen. (misschien in een gat in de boom ?)

De veren lijken op de foto's kleiner dan ze zijn.
Als je de laptop waar ze op liggen als "maatstaf" gebruikt krijg je denk ik een aardig idee.


toevoeging : ja ik weet het.. het klokje geeft niet de juiste tijd weer
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48114235
Lijkt een beetje op de veren van een koekoek.

http://www.werkgroepnld.nl/images/fotos/sorten/koekoek.jpg

Nou weet ik dat die beesten hun eieren bij andere vogels in het nest leggen, maar volgens mij was het de kleine koekoek die vervolgens de eieren van z'n pleegbroertjes en -zusjes uit het nest kiepert. Niet de moederkoekoek.

Wel 'n beetje groot voor een koekoek, alleen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 07-04-2007 18:05:37 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:47:54 #194
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48122165
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Lijkt een beetje op de veren van een koekoek.

http://www.werkgroepnld.nl/images/fotos/sorten/koekoek.jpg

Nou weet ik dat die beesten hun eieren bij andere vogels in het nest leggen, maar volgens mij was het de kleine koekoek die vervolgens de eieren van z'n pleegbroertjes en -zusjes uit het nest kiepert. Niet de moederkoekoek.

Wel 'n beetje groot voor een koekoek, alleen.
het patroon lijkt inderdaad hetzelfde,
alleen een beetje groot inderdaad.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48122813
Er zijn boekjes voor het determineren van vogels aan de hand van de veren, maar dan zou ik even naar de website van de plaatselijke bieb gaan om te kijken of ze zoiets in huis hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:08:59 #196
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48123208
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:59 schreef Jordy-B het volgende:
Er zijn boekjes voor het determineren van vogels aan de hand van de veren, maar dan zou ik even naar de website van de plaatselijke bieb gaan om te kijken of ze zoiets in huis hebben.
goeie tip !
dank je wel.

Heb je enig idee van het ei ?

ik vind het een behoorljik groot ei en kan hem niet plaatsen.
Het is trouwens helemaal in tact.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48123448
nope... behalve dat 't inderdaad een flink ei is.

Als het nou een blauw ei was geweest, of iets met toffe spikkeltjes...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_48130304
Vandaag heb ik tijdens het hardlopen twee jonge eendjes tussen de grote eenden gezien. Is het niet een beetje vroeg in het seizoen voor die eenden om aan kinderen te beginnen? En normaal gesproken krijgen ze er toch gelijk een stuk of vijf he?
  Moderator zondag 8 april 2007 @ 23:14:57 #199
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_48130518
Lijkt mij inderdaad ook wel wat vroeg, maar alles is vroeg dit jaar.

Ik hoop dat het een beetjezacht blijft dan maar.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 9 april 2007 @ 09:35:48 #200
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_48137804
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:29 schreef Mirage het volgende:
Het zijn wel geen vogels, maar wel vogel gerelateerd.
Ik heb een paar veren en een ei en ben benieuwd bij welke vogels ze horen.
Mag ik dat hier vragen ?

Als er een beter topic voor is mag de post gewoon verplaatst worden hoor.


het ei:

[afbeelding]

[afbeelding]

en de veren

[afbeelding]

[afbeelding]


Het ei lag helemaal in takt op de bladeren in het bos,
geen nestje boven in de bomen te bekennen. (misschien in een gat in de boom ?)

De veren lijken op de foto's kleiner dan ze zijn.
Als je de laptop waar ze op liggen als "maatstaf" gebruikt krijg je denk ik een aardig idee.


toevoeging : ja ik weet het.. het klokje geeft niet de juiste tijd weer
Volgens mij is het een ei van een houtduif. Dit zijn zo ongeveer dé slechtste nestbouwers ter wereld. Je vind regelmatig eieren van deze vogels op een plaats waar ze niet horen. Het kan natuurlijk ook een kado van de paashaas zijn.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')