quote:Op donderdag 15 februari 2007 15:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
Hier in Assen zit al járen een aalscholver bij de vaart... Nog steeds zijn er mensen die verwonderd foto's van dat luie beest maken en denken dat ze iets unieks op de gevoelige plaat hebben gezet...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:58 schreef DrMarten het volgende:
Een paar aalscholvers. Toch redelijk zeldzaam in Enschede
Er zitten hier wel 3 tegelijk in een kleine vijver.....quote:Op zaterdag 17 februari 2007 20:16 schreef ImmovableMind het volgende:
Aalschovers zitten er genoeg in Nederland. Ook Enschede heeft er aardig wat rondvliegen. Je moet alleen even weten waar je moet zoeken.
Ziet er leuk uitquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Toen ik vanmorgen mijn deur uitstapte zag ik mevrouwtje en mijnheertje kuifmees in de appelboom van mijn buurman zittenKuifmeesjes zijn cute
(fotootje opgezocht
)
[afbeelding]
Die hoop ik ook al jaren eens te zien. So far, no luck.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:03 schreef ImmovableMind het volgende:
Vandaag het geluk dat ik een Appelvink tegen het lijf liep. Had het beestje echt jaren niet meer gezien.
[afbeelding]
Wat een leuk beestje zegquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Toen ik vanmorgen mijn deur uitstapte zag ik mevrouwtje en mijnheertje kuifmees in de appelboom van mijn buurman zittenKuifmeesjes zijn cute
(fotootje opgezocht
)
[afbeelding]
Dat dacht ik ook altijd. Maar bijvoorbeeld met de musjes, de ene mus is de andere niet. Veel mensen hebben 2 of 3 verschillende mussoorten in de tuin zonder ze te herkennen. Zelfde geldt voor pimpelmees en koolmees. En ook de glanskop, ik moest echt goed kijken voordat ik doorhad dat het geen koolmeesje was.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:31 schreef senesta het volgende:
Wat een hoop verschillende vogels zeg Phluphy, sinds dit topic ben ik wel meer op gaan letten maar ik zie hier in Den helder niet zulke mooie vogeltjes als jullie hoor.
Ik ga na de vakantie toch in de tuin aan de gang dus dan zal ik er ook zeker wat voor de vogels zetten/hangen.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:37 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd. Maar bijvoorbeeld met de musjes, de ene mus is de andere niet. Veel mensen hebben 2 of 3 verschillende mussoorten in de tuin zonder ze te herkennen. Zelfde geldt voor pimpelmees en koolmees. En ook de glanskop, ik moest echt goed kijken voordat ik doorhad dat het geen koolmeesje was.
Op een foto is het verschil goed te zien, maar als zo'n beestje zit te wiebelen, hupsen of vliegen is het vaak wat onduidelijker.
En.... je moet er ook wel wat voor doen. Voer aanbieden in veel variaties levert echt veel bezoekers op.
De groenling komt echt voor de zonnebloempitten.
De grote bonte specht voor de vetblokken (alleen pinda, geen andere smaken)
Sommige vogels eten alleen van de grond (vinkjes, merels, roodborstjes)
Andere juist alleen in bomen/op hogere voederplaatsen.
En natuurlijk water in de buurt. Als je geen vijver hebt, een grote drinkbak met regelmatig vers water erin.
Binnen een week heb je al je eerste clubje stambezoekers! For sure !![]()
de honden komen niet (los) in de voortuin, en vogeltjes intresseert ze geen bal. De katten die er lopen vinden het intressant maar we hangen het zo hoog op dat ze er niet bij kunnen, en blijkbaar zijn het geen fijne klimbomen, er zit nooit een kat inquote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:25 schreef Ellatjuh het volgende:
hmzzz pakken je katten en honden dan niet die vogels als ze in de tuin komen eten?
jammer dat ik geen pinda slinger op mag hangen op mn balkon.
misschien maar eens doen bij mn ouders in de tuin en dan hopen dat de katten de vogels niet gaan vangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |