Ohhh ja, kokmeeuwen was ik helemaal vergeten!quote:Op zondag 11 februari 2007 14:47 schreef ImmovableMind het volgende:
Het kunnen ook Kokmeeuwen zijn. Dat zijn de meest voorkomende meeuwen van Nederland. Maar het ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe dichter bij de kust of een groot meer, hoe meer Zilvermeeuwen.
Die ganzen zijn waarschijnlijk Grauwe ganzen geweest. Jammer dat je geen verrekijker bij je had want de kans is erg groot dat er tussen al die Grauwe ganzen een bijzondere (meestal kleinere) gans waggelt.
Ja, die vinden het ook erg lekker, wel een sateprikketje door de onderkant doen, dan kunnen ze ergens op zitten tijdens het eten(bij keukenrol of nog gekker een rol van pakpapier ofzo meer sateprikkers, voedselflatquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat een leuk idee![]()
Lusten mussen dit ook? Want ik heb bijna alleen maar mussen in de tuin en geen pimpelmeesjes meer![]()
Nieuws over dit mooie vogeltje!quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Vanochtend een groep van 16 Pestvogels (Bombycilla Garrulus) in een boom tegenover het kantoor gespot....how luckySta er van te kijken dat ze er dit jaar zijn met het milde weer. Meestal vertrekken ze uit het Noorden/Oosten als het daar pas verschrikkelijk koud is en het hier met een paar graden onder nul heerlijk warm is voor deze prachtige vogels.
[afbeelding]
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan nietquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:47 schreef Cattara het volgende:
Die heb ik lang niet gezien....
Vroeger zat er bij mijn opa en oma een zwarte bonte specht in de boom....
en daarnaast ook nog de Syrische Bonte en Middelste Bonte Spechtquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
psst, een zwarte bonte specht bestaat niet. De bonte specht wel (in grote en kleine uitvoering) en de zwarte specht ook, maar de combinatie ervan niet
Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten wasquote:Op donderdag 15 februari 2007 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn meesjes zijn terug![]()
Ze zijn nu hun oude nestkastje aan het inspecteren.
Jammer dat we nu geen klimop meer hebben, daar broedde altijd een merel in.
Bij mijn opa en oma waren er mezen die uit je hand aten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dacht ik even dat m'n moeder hier aan het posten was
Bij mijn ouders zitten altijd mezen in het nestkastje en helaas hebben we 2 week geleden de schutting die helemaal overgroeid was met klimop moeten snoeien en daar nestelde ieder jaar een merel in (ook een heggemus trouwens).
Musjes zijn lief !quote:Op donderdag 15 februari 2007 17:50 schreef Jordy-B het volgende:
We hebben hier een mus gehad (noemde we 'kuifje', omdat 'ie een kuifje had... Was waarschijnlijk niet helemaal goed, ofzo), die al vliegend stukjes brood uit je hand paktje...Ik zal 'ns zien of ik nog een actiefoto kan vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |