abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 januari 2007 @ 00:05:30 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45458246
Het is vooral een spitslijn lijkt me. In de ochtendspits wil iedereen dezelfde kant op en ja dan moeten de treinen wat langer zijn. Normaal gesproken was er in de spits 6 bakken wadloper in sommige treinen. Dit moet 7 bakken GTW worden, echter is dit nog niet het geval, vandaar dat er stelletjes overgeheveld worden. De extra reizigers zijn er nauwelijks. Een andere telmethode kan al wonderen doen

Het is net zo'n spitslijn als de trein van en naar Roodeschool. Waar de 30528 deze week weer op lengte is ten koste van Lw-Gn. Maar op laatst genoemde traject rijdt in de spits mooi wel de GTW Echter wel op een zodanige dienst dat ik er niets aan heb

En ja het is beter om eerst met een dienst met GTW'tjes te beginnen dan gelijk volledig over te gaan. Door in eerste instantie maar een dienst te doen, laat je de reizigers en machinisten op het traject wennen, zonder dat de vertragingen die er zeker gaan komen de spuigaten uit gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45459962
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:25 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Welke kleur heeft ie??
Zijkanten Groen , en voor en achter stuk aluminium ongeveer .
Wel geinige verschijning vind ik zelf .
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:57:51 #153
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_45466305
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:48 schreef RealZeus het volgende:
Even over dat die loc met beide stroomafnemers op rijdt: ik weet dat alle e-locs met beide stroomafnemers op vertrekt omdat anders de weerstand op dat punt(de loc staat immers nog stil) in de rijdraad te groot wordt en de draad dus door brandt.Boven de 40 km/h moet de voorste stroomafnemer weer omlaag omdat de stuwing van de rijwind de pantograaf dan omhoog duwt en ook dat beschadigd de rijdraad.De loc heeft dan zoveel snelheid dat de bovenleiding niet warm genoeg kan worden om door te branden.

(Ergens hier in huis ligt een boek over de elocs van de NS.(serie 1000-1600).)
Jup. In mijn periode van tellen-in-de-trein heb ik ook eens een keer een machinist van de NS uitgehoord over dit onderwerp. Die wist me idd te melden dat het een oud gebruik was, vooral bij de locs van de serie 1200 was dit van belang, idd vanwege de rijdraad. Echter is het niet meer nodig bij de nieuwere locs van de NS, de serie 1700 en 1800. Dat dit in meerdere gevallen nog wel gedaan wordt, geeft aan dat er een machinist van de ouwe garde op de bok zit (en hoe dit opgeleid zijn ).

Tja, je moet toch wat heb in Deurne om 6.30
Mooi aanvullend was ook dat de IC naar Venlo met 1 panto wegreed en die naar Den Haag met 2
pi_45468402
heeft zo`n trein minder last van de wind?
pi_45471229
En er rijden geen treinen meer tussen Den Haag en Rotterdam wegens het weer
pi_45472257
dr rijd veel niet / niet op t ijd :
pi_45472314
En de NS site volgt weer eens keurig netjes de rest van het treinverkeer .
pi_45472886
Amsterdam CS bijna plat en ontruimd
18-1-2007 Het Centraal Station is op last van de politie ontruimd, zo heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen donderdagmiddag gemeld.
Door de hevige wind en regen vliegt er zoveel bouwmateriaal in het rond dat het gevaarlijk is, aldus de woordvoerder. Ook zouden er glazen platen vanaf de overkapping aan de westzijde van het station losgeraakt zijn en in het rond vliegen.
Het treinverkeer lag voor de ontruiming al vrijwel plat.

bron: AT5

en de hele randstad heeft stoptreinen zo ver er treinverkeer mogelijk is
pi_45473307

pi_45476938
Mijn railhopper, wat doe je?
pi_45477484
Machinist is er twee keer uit geweest om bomen van het spoor te halen op Zwolle - Almelo. Rit heeft anderhalf uur geduurt
pi_45479004
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
Amsterdam CS bijna plat en ontruimd
18-1-2007 Het Centraal Station is op last van de politie ontruimd, zo heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen donderdagmiddag gemeld.
Door de hevige wind en regen vliegt er zoveel bouwmateriaal in het rond dat het gevaarlijk is, aldus de woordvoerder. Ook zouden er glazen platen vanaf de overkapping aan de westzijde van het station losgeraakt zijn en in het rond vliegen.
Het treinverkeer lag voor de ontruiming al vrijwel plat.

bron: AT5

en de hele randstad heeft stoptreinen zo ver er treinverkeer mogelijk is
Moest van Koog bloemwijk naar amsterdam sloterdijk een stukje van normaal 9 minuten , Na 2 uur heb ik het opgegeven
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_45480402
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:16 schreef Alexxxxx het volgende:
RIPhopper
strax ist een BLIKhopper
pi_45480488
via Zwolle - Arhnem - Nijmegen is ook de enige route naar t zuiden die nog open is per trein cker?


en bij venlo is dr iets met een trein gebeurt
pi_45481619
er rijdt gewoon niks meer
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45481636
dak is trouwens van het station in delft gewaaid chaos
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45481897
zit mn zwager lekker in amsterdam vast :p
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:12:02 #169
86072 thatsme
and That's you!
pi_45482979
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45483049
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:12 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Arriva schijnt nog te rijden
pi_45483132
Tja diesel he, geen bovenleidingen
pi_45483215
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:15 schreef Remzz het volgende:
Tja diesel he, geen bovenleidingen
Veolia kan ook op de maaslijn rijden

veel kan er toch niet meer kapot aan die maaslopers
pi_45483618
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:15 schreef Remzz het volgende:
Tja diesel he, geen bovenleidingen
Gaat meer om het gebrek aan bomen in Friesland
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:40:17 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45484116
Ik was op tijd weg uit Geldermalsen, en kon zelfs nog in Rotterdam komen.

Helaas besloot ik een collega naar huis te brengen, waardoor ik uiteindelijk toch nog 2,5 uur in de file stond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45484168
ja uerhm hallo, rijden met die treinen, desnood 40 km/uur
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')