abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45403737
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Heb idd weinig controle gehad de laatste tijd. Wel nog een keer op 28 december op het traject Groningen Noord - Groningen. Voor het eerst dat ik er van hoorde dat daar controle was.
Ik hou het allemaal bij. Mijn laatste kaartcontrole bij Arriva dateert van 3 januari, de keer daarvoor op 29 november!
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:37:30 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45403824
Zonde, eeuwig zonde...

(Van die Railhoppertjes dus.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45403932
dat kan je achter halen door te kijken welke er nog staan te rotten?
pi_45408580
Tja... helaas voor die stellen... waren geen slechte bakkies volgens mij. Wie maakt de eerste sloop foto's?
pi_45409062
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Tja... helaas voor die stellen... waren geen slechte bakkies volgens mij. Wie maakt de eerste sloop foto's?
kwa comfort niet, kwa onderhoud wel
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:00:22 #106
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_45412106




Eurailscout te Hilversum Sportpark, zo rond 13.15. Was alleen een beetje jammer dat de "intercity" naar Almere Oostvaarders vijf minuten moest wachten op het vertrek van deze trein, en dat de bomen al die tijd omlaag bleven staan voor zijn aankomst
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_45413637
wat doet dat ding nou eigenlijks?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2007 @ 18:53:49 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45413942
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45414254
VIRM trouwens op Zwolle - Nijmegen om kwart voor 5 . De rest was weer gewoon allemaal Plan V.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2007 @ 19:04:32 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45414338
Soms zijn er stellen uit omloop. Hier kun je je voordeel mee doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:08:52 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45414516
Vandaag kwam d'r een E186 van Angel trains door Geldermalsen om een uurtje of vier. Stille loc!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45418915
Hehe... volgens mij leest iemand op Wikipedia ook fok: http://nl.wikipedia.org/wiki/SM90
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2007 @ 21:16:15 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45419088
hoezo?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45420402
Even over dat die loc met beide stroomafnemers op rijdt: ik weet dat alle e-locs met beide stroomafnemers op vertrekt omdat anders de weerstand op dat punt(de loc staat immers nog stil) in de rijdraad te groot wordt en de draad dus door brandt.Boven de 40 km/h moet de voorste stroomafnemer weer omlaag omdat de stuwing van de rijwind de pantograaf dan omhoog duwt en ook dat beschadigd de rijdraad.De loc heeft dan zoveel snelheid dat de bovenleiding niet warm genoeg kan worden om door te branden.

(Ergens hier in huis ligt een boek over de elocs van de NS.(serie 1000-1600).)
pi_45420960
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
hoezo?
Dat laatste stukje komt wel erg overeen met het geen wat jij getikt hebt over de SM90
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2007 @ 22:10:32 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45421202
Kan het me niet meer herinneren wat ik toen er neergezet heb. Ik gebruik namelijk veel bronnen om hier wat neer te zetten. En als het het stukje in de OP is, dan heb ik dat niet geschreven. Hooguit hier en daar herschreven
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 januari 2007 @ 23:52:31 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45424750
Het 2e stel bij de afgevoerde SM'90 was de 2103 las ik net op somda.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45425032
zou logisch zijn 2102 en 2103..

is de 2101 dan gebleven?
pi_45426108
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het 2e stel bij de afgevoerde SM'90 was de 2103 las ik net op somda.
Zonde, nu overal wel materieel in gezet kan worden had de NS ze best wel kunnen gebruiken als trein tussen Zwolle - Emmen. Dan laten ze zien, van we proberen ons best te doen! Oke het onderhoud weegt niet op tegen de kosten... Was er weer 12 stellen Plan V vrijgekomen, konden die weer tussen Gn en Zw rijden :p.
En dan hadden we de IC tussen Zw-Nm kunnen verlengen met 1 Plan V per IC .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 00:51:10 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45426185
De logica bij de spoorwegen is vaak ver te zoeken, maar dat maakt het ook wel weer leuk.

Over dat extra materieel: tot ergens midden 2008 geduld hebben, want dan stroomt het eerste extra materieel in. Voorlopig is het hopen dat stellen snel en vakkundig gerepareerd worden, zodat een aantal knelpunten minder erg worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45431223
SM90 was toch ook koppelbaar elektrish koppelbaar met andere meuk?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 11:38:17 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45432170
Arriva wordt naast de provincie Groningen nu ook in Fryslân op het matje geroepen. Regelmatig komt het nog voor dat de treinen op Leeuwarden - Harlingen Haven te laat zijn en ook op het traject Leeuwarden - Groningen komen in met name de ochtendspits vertragingen voor. Dit laatste traject kampt aldus gedeputeerde Baas ook met een tekort aan treinstellen. Baas wil dan ook voorkomen dat er treinstellen naar Groningen overgeheveld worden ten koste van Fryslân. Ook het busvervoer in Zuid-Oost Fryslân behoeft verbetering. In eerste instantie zal er gesproken worden, maar als daar niets uitkomt dan dreigt een boete.

Over de tekorte treinen op Lw-Gn kan ik kort zijn. De .01 treinen rijden de laatste dagen structureel met een bak te weinig. GTW op Lw-Gn inzetten lijkt meer op een noodgreep. Trein 30528 een trein van Roodeschool naar Groningen bestond gister uit 8 bakken, een tikkeltje overdreven lijkt mij, al besef ik wel dat ook die trein redelijk vol zal zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45432754
Ach jaaaaa... zolang ik in een NS stad woon vind ik t best.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 11:58:15 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45432773
Nog even een foutje op de NS site

Worldcup schaatsen in Heerenveen
quote:
Om 17.02 uur en 18.02 uur vertrekken er treinen van Heerenveen IJsstadion naar Zwolle. Deze treinen stoppen alleen in Steenrijk
Wie zou er dan niet willen wonen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45434292
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 30528 een trein van Roodeschool naar Groningen bestond gister uit 8 bakken, een tikkeltje overdreven lijkt mij, al besef ik wel dat ook die trein redelijk vol zal zitten.
Deze trein is al een aantal dagen acht bakken, en ik vindt het heerlijk. Nog nooit zoveel keus gehad in zitplaatsen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45434413
Arriva is dus gewoon aan het sucken strax nog machinisten tekort

Goed bezig!!
pi_45435204
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_45435624
quote:
Dat is wel geniaal ansigh
denk alleen niet dat ik ff op de HSL ga hangen zo
pi_45440644
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dat is wel geniaal ansigh
denk alleen niet dat ik ff op de HSL ga hangen zo
Ach ja als je nog paar maanden te gaan hebt in je leven, is het wel een kick.

Ik heb vandaag toch een spotten gedaan! Wadloper in Ah!
Denk dat wordt vast de IC Zw-Nm .
Maar ik zat te kijken, bij het spoort Amersfoort - Ut en wat komt er langs! Een Siemens loc, zo'n nieuwe voor de HSL . Ding is wel mooi!
pi_45441473
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:00 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach ja als je nog paar maanden te gaan hebt in je leven, is het wel een kick.

Ik heb vandaag toch een spotten gedaan! Wadloper in Ah!
Denk dat wordt vast de IC Zw-Nm .
Maar ik zat te kijken, bij het spoort Amersfoort - Ut en wat komt er langs! Een Siemens loc, zo'n nieuwe voor de HSL . Ding is wel mooi!
Welke kleur heeft ie??
pi_45441574
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:00 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach ja als je nog paar maanden te gaan hebt in je leven, is het wel een kick.

Ik heb vandaag toch een spotten gedaan! Wadloper in Ah!
Denk dat wordt vast de IC Zw-Nm .
Maar ik zat te kijken, bij het spoort Amersfoort - Ut en wat komt er langs! Een Siemens loc, zo'n nieuwe voor de HSL . Ding is wel mooi!
bij rotterdam op de HSL stappen en dan tot eind punt door raggen?
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:04:52 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45451061
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:

Ik lees net dat deze loc het prototype-loc is voor inbouw van ERTMS!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45451532
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik zei laatst ook , dat ik 'geen kaartje' is die optie er ook
Bliep, dank u .
Dus die optie is er ?
........

Ik heb zo vaak gezien dat een Loc met dubbele pantograaf wegt rijdt, is het niet anders om te voorzorgen dat je altijd stroom hebt.
IK heb het eens gevraagd: Ze hebben naast opties voor alle kaartsoorten ook de mogelijkheid "Geen respons" en "Geen vervoersbewijs". Die eerst is dus als je niet mee wilt werken. Dan wordt je alleen geteld maar krijg je een voor de statistieksoftware belangrijke waarde "999". Die tweede is dus simpel genoeg dat je geen kaartje hebt (en heeft in de statistiek verwerking dezelfde status als een vervoersbewijs).

Komen mijn lessen statistiek en onderzoek toch nog van pas.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 17-01-2007 21:31:24 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:21:44 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45451667
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:18 schreef Fixers het volgende:

[..]

Komen mijn lessen statistiek en ondersoek toch nog van pas.
Ik.... ZWIJG! Veelbetekenend.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45451837
Statistiek ja... Dat is leuk Heb het ook gehad vorige periode, en geslaagd met vlag en wimpel
pi_45451998
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik lees net dat deze loc het prototype-loc is voor inbouw van ERTMS!
COOL I'm proud
pi_45452045
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik.... ZWIJG! Veelbetekenend.

IK heb óók lessen in de nederlandse taal gehad. De S en de Z zitten gewoon dicht op elkaar op het toetsenbord ja.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 21:33:12 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45452076
Leuk vakken waren dat

Voor de 4e werkdag achtereen waren er GTW'tjes op Gn-Lw. Natuurlijk weer op de spitsdienst. Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:58:28 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45453052
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:32 schreef Fixers het volgende:

[..]

IK heb óók lessen in de nederlandse taal gehad. De S en de Z zitten gewoon dicht op elkaar op het toetsenbord ja.
Oh ja, verrek!

Zeug-Chef: terecht trots!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:12:41 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45453633
Om de spelling maar even weer in de OV sector te betrekken: Er loopt een spellingswonder rond bij Arriva. Bij bijna geen enkele bus zijn alle bestemmingen in orde Met name in de drechtsteden klopt er soms niets van

En ja sommige treinen bij de NS hebben er ook last van. Dan verschijnt er via na stoptrein of iets dergelijks. Weet nog niemand waar de trein naar toe gaat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45453756
XX deed het hier vandaag ook verkeerd,

eerst doorrijden bij de rotonde ( oftewel ineens 5 haltes missen )

dus chaffeur maar terug rijden, rijd die wel de juiste route.... rijd die nog bij 2 halten gewoon door als dr mensen uit willen

zomoeilijk is het toch niet om bordjes te volgen??
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 22:17:14 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45453850
Onderhand mag je toch wel verwachten dat alles redelijk goed gaat. Zelfs van Veolivla horen we weinig meer. Al heb ik wel op internet gezien dat er vandaag de nodige treinen uitvielen op de maaslijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45453909
Nou zover ik weet, zijn de meeste Cxx chauffeurs gewoon ex-Arriva chauffeurs. Heb er iig al een paar herkend...
pi_45456518
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhand mag je toch wel verwachten dat alles redelijk goed gaat. Zelfs van Veolivla horen we weinig meer. Al heb ik wel op internet gezien dat er vandaag de nodige treinen uitvielen op de maaslijn.
gek he? braklopers
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:19:24 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45456760
Hopelijk komt er morgen weer een serie nieuwe GTW'tjes. Deze zullen eerst op de lijn naar Nieuweschans ingezet worden. In eerste instantie waren ze bedoeld voor de lijn naar Roodeschool, maar dat loopt een kleine vertraging op, maar dat is niet erg, omdat pas in mei die lijn van GTW moet zijn voorzien. De problemen op Lw-Gn duren aldus Hettinga nog tot september. (Tel er mijns inziens nog maar een aantal maanden bij op, omdat de reizigers ook nog aan de stellen moeten wennen)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45456946
richting nieuweschans reden toch al geen brakslopers meer?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:28:44 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45457104
Nee, maar de treinen in die richting zijn nog niet helemaal op lengte
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45457617
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie waren ze bedoeld voor de lijn naar Roodeschool, maar dat loopt een kleine vertraging op, maar dat is niet erg, omdat pas in mei die lijn van GTW moet zijn voorzien.
Ik wacht rustig af wanneer ze hier komen. Balen doe ik wel.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 januari 2007 @ 23:48:21 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45457760
Stadler gaat iets sneller produceren, dus je hoeft niet al te lang meer te wachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45457846
Maar als ik het zo hoor kan het ook wel eens eerder worden dan mei. Wat ik overigens totaal niet snap is de reizigersgroei op de lijn richting Nieuweschans. Waar komt in vredesnaam die groei vandaan? Ze leven daar toch altijd nog in de klei enzo?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 januari 2007 @ 00:05:30 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45458246
Het is vooral een spitslijn lijkt me. In de ochtendspits wil iedereen dezelfde kant op en ja dan moeten de treinen wat langer zijn. Normaal gesproken was er in de spits 6 bakken wadloper in sommige treinen. Dit moet 7 bakken GTW worden, echter is dit nog niet het geval, vandaar dat er stelletjes overgeheveld worden. De extra reizigers zijn er nauwelijks. Een andere telmethode kan al wonderen doen

Het is net zo'n spitslijn als de trein van en naar Roodeschool. Waar de 30528 deze week weer op lengte is ten koste van Lw-Gn. Maar op laatst genoemde traject rijdt in de spits mooi wel de GTW Echter wel op een zodanige dienst dat ik er niets aan heb

En ja het is beter om eerst met een dienst met GTW'tjes te beginnen dan gelijk volledig over te gaan. Door in eerste instantie maar een dienst te doen, laat je de reizigers en machinisten op het traject wennen, zonder dat de vertragingen die er zeker gaan komen de spuigaten uit gaan lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45459962
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:25 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Welke kleur heeft ie??
Zijkanten Groen , en voor en achter stuk aluminium ongeveer .
Wel geinige verschijning vind ik zelf .
pi_45466305
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:48 schreef RealZeus het volgende:
Even over dat die loc met beide stroomafnemers op rijdt: ik weet dat alle e-locs met beide stroomafnemers op vertrekt omdat anders de weerstand op dat punt(de loc staat immers nog stil) in de rijdraad te groot wordt en de draad dus door brandt.Boven de 40 km/h moet de voorste stroomafnemer weer omlaag omdat de stuwing van de rijwind de pantograaf dan omhoog duwt en ook dat beschadigd de rijdraad.De loc heeft dan zoveel snelheid dat de bovenleiding niet warm genoeg kan worden om door te branden.

(Ergens hier in huis ligt een boek over de elocs van de NS.(serie 1000-1600).)
Jup. In mijn periode van tellen-in-de-trein heb ik ook eens een keer een machinist van de NS uitgehoord over dit onderwerp. Die wist me idd te melden dat het een oud gebruik was, vooral bij de locs van de serie 1200 was dit van belang, idd vanwege de rijdraad. Echter is het niet meer nodig bij de nieuwere locs van de NS, de serie 1700 en 1800. Dat dit in meerdere gevallen nog wel gedaan wordt, geeft aan dat er een machinist van de ouwe garde op de bok zit (en hoe dit opgeleid zijn ).

Tja, je moet toch wat heb in Deurne om 6.30
Mooi aanvullend was ook dat de IC naar Venlo met 1 panto wegreed en die naar Den Haag met 2
pi_45468402
heeft zo`n trein minder last van de wind?
pi_45471229
En er rijden geen treinen meer tussen Den Haag en Rotterdam wegens het weer
pi_45472257
dr rijd veel niet / niet op t ijd :
pi_45472314
En de NS site volgt weer eens keurig netjes de rest van het treinverkeer .
pi_45472886
Amsterdam CS bijna plat en ontruimd
18-1-2007 Het Centraal Station is op last van de politie ontruimd, zo heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen donderdagmiddag gemeld.
Door de hevige wind en regen vliegt er zoveel bouwmateriaal in het rond dat het gevaarlijk is, aldus de woordvoerder. Ook zouden er glazen platen vanaf de overkapping aan de westzijde van het station losgeraakt zijn en in het rond vliegen.
Het treinverkeer lag voor de ontruiming al vrijwel plat.

bron: AT5

en de hele randstad heeft stoptreinen zo ver er treinverkeer mogelijk is
pi_45473307

pi_45476938
Mijn railhopper, wat doe je?
pi_45477484
Machinist is er twee keer uit geweest om bomen van het spoor te halen op Zwolle - Almelo. Rit heeft anderhalf uur geduurt
pi_45479004
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
Amsterdam CS bijna plat en ontruimd
18-1-2007 Het Centraal Station is op last van de politie ontruimd, zo heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen donderdagmiddag gemeld.
Door de hevige wind en regen vliegt er zoveel bouwmateriaal in het rond dat het gevaarlijk is, aldus de woordvoerder. Ook zouden er glazen platen vanaf de overkapping aan de westzijde van het station losgeraakt zijn en in het rond vliegen.
Het treinverkeer lag voor de ontruiming al vrijwel plat.

bron: AT5

en de hele randstad heeft stoptreinen zo ver er treinverkeer mogelijk is
Moest van Koog bloemwijk naar amsterdam sloterdijk een stukje van normaal 9 minuten , Na 2 uur heb ik het opgegeven
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_45480402
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:16 schreef Alexxxxx het volgende:
RIPhopper
strax ist een BLIKhopper
pi_45480488
via Zwolle - Arhnem - Nijmegen is ook de enige route naar t zuiden die nog open is per trein cker?


en bij venlo is dr iets met een trein gebeurt
pi_45481619
er rijdt gewoon niks meer
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45481636
dak is trouwens van het station in delft gewaaid chaos
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45481897
zit mn zwager lekker in amsterdam vast :p
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:12:02 #169
86072 thatsme
and That's you!
pi_45482979
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45483049
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:12 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Arriva schijnt nog te rijden
pi_45483132
Tja diesel he, geen bovenleidingen
pi_45483215
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:15 schreef Remzz het volgende:
Tja diesel he, geen bovenleidingen
Veolia kan ook op de maaslijn rijden

veel kan er toch niet meer kapot aan die maaslopers
pi_45483618
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:15 schreef Remzz het volgende:
Tja diesel he, geen bovenleidingen
Gaat meer om het gebrek aan bomen in Friesland
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:40:17 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45484116
Ik was op tijd weg uit Geldermalsen, en kon zelfs nog in Rotterdam komen.

Helaas besloot ik een collega naar huis te brengen, waardoor ik uiteindelijk toch nog 2,5 uur in de file stond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45484168
ja uerhm hallo, rijden met die treinen, desnood 40 km/uur
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_45484373
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja uerhm hallo, rijden met die treinen, desnood 40 km/uur
dan werkt ATB niet

ze moeten gewoon schijnwerpers op een trein maken
pi_45484406
wat is ATB?

en met 40 over een boom das zeker niet fijn.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45484495
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:46 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wat is ATB?

en met 40 over een boom das zeker niet fijn.
ATB -> treinbewaking etc :p


en met 40 op een boom is idd niet tof
  donderdag 18 januari 2007 @ 19:56:56 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45484974
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan werkt ATB niet
Je draait het om!

Als er geen ATB-code in de baan zit, kan de trein maar 40km/u. Als de trein 40km/u rijdt, kan ie best code voor 140km/u hebben...

Met 40km/u tegen een boom is niet heel fijn denk ik. Ben benieuwd wat voor puinhoop 't morgen nog is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45485050
Het verkeer heeft al 30 doden ge-eist
pi_45485066
Gelukkig is men niet op de eis ingegaan


pi_45485154
3 trouwens
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45485396
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je draait het om!

Als er geen ATB-code in de baan zit, kan de trein maar 40km/u. Als de trein 40km/u rijdt, kan ie best code voor 140km/u hebben...

Met 40km/u tegen een boom is niet heel fijn denk ik. Ben benieuwd wat voor puinhoop 't morgen nog is.
ATB werkt onder de 40km/h toch ook niet? daarom gingen er toen bij Amsterdam toen treinen op elkaar
pi_45485451
Morgenmiddag zal alles toch wel weer rijden
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_45485479
Ja hoor. Morgenochtend weer.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45485586
Ochtend spits heeft mogelijk ook nog hinder van de stremmingen
pi_45485744
Leuk ik ga morgen ochtend naar InfraTech beurs in Ahoy, vanuit Leeuwarden.. Excursie van school... en we gaan met de trein
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:17:33 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45485923
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk ik ga morgen ochtend naar InfraTech beurs in Ahoy, vanuit Leeuwarden.. Excursie van school... en we gaan met de trein
Veel plezier in Ahoy. De metro naar Ahoy rijdt gewoon geloof ik. Normaal kan ik 'm horen, maar nu ff niet op de een of andere manier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:21:03 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45486073
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ATB werkt onder de 40km/h toch ook niet? daarom gingen er toen bij Amsterdam toen treinen op elkaar
De code voor 40km/u is geen code. Dat wil zeggen: als er geen code is, kun je maar 40km/u. Omdat er geen "lagere" code is dan die voor 40km/u, kun je daarme door een rood sein rijden. Dat gebeurde in Amsterdam.

ATB heeft twee delen: baanapparatuur en treinapparatuur. De baanapparatuur zet de code op het spoor die samenhangt met de stand van de seinen en de spoortoestand (krappe bogen). De treinapparatuur vangt deze code op en zet 'm om in informatie voor de machinist: een maximum snelheid.

Voor meer info over ATB kun je de site van Marc Pieters bekijken: http://home.hetnet.nl/~marctiny.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45486779
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

De code voor 40km/u is geen code. Dat wil zeggen: als er geen code is, kun je maar 40km/u. Omdat er geen "lagere" code is dan die voor 40km/u, kun je daarme door een rood sein rijden. Dat gebeurde in Amsterdam.

ATB heeft twee delen: baanapparatuur en treinapparatuur. De baanapparatuur zet de code op het spoor die samenhangt met de stand van de seinen en de spoortoestand (krappe bogen). De treinapparatuur vangt deze code op en zet 'm om in informatie voor de machinist: een maximum snelheid.

Voor meer info over ATB kun je de site van Marc Pieters bekijken: http://home.hetnet.nl/~marctiny.
oftewel onder de 40km/h werkt ATB niet anders kan je niet door rood rollen?
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:41:53 #191
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_45486952
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is men niet op de eis ingegaan


herman
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_45488456
Goed, de NS is dus weer onbgerijpelijk bezig... In Duitsland is ook veel treinverkeer stil gelegd, maar daar is er WEL busvervangend vervoer.... Het is weer typisch NS, dat het hier in Nederland niet kan
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:21:41 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45488607
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oftewel onder de 40km/h werkt ATB niet anders kan je niet door rood rollen?
Er is geen ATB onder de 40km/u.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45488700
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is geen ATB onder de 40km/u.
komt op het zelfde neer
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:26:24 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45488816
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

komt op het zelfde neer
Effectief wel ja Zie Amsterdam 2005, Rotterdam 2006, et cetera!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45489252
Zou ik morgenochtend de eerste trein al weer kunnen nemen van Almelo naar Zwolle ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 januari 2007 @ 21:36:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45489281
Bij mijn weten is Arriva in het noorden ook genokt met het treinverkeer. De bussen tuffen echter nog gewoon door. Ik ben om 18.48 nog een Arrivatrein tegengekomen met +20. Dit was in de buurt van station noord te Groningen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45489436
Al is jouw bericht wel 3 uur na de observatie op het forum geplaatst hier
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:45:06 #199
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_45489729
Zo, geen treinen meer
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:46:22 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45489779
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo, geen treinen meer
Ha, spuit 11! Moest je niet naar de Fo nieuwjaarsreceptie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')