Ik hou het allemaal bij. Mijn laatste kaartcontrole bij Arriva dateert van 3 januari, de keer daarvoor op 29 november!quote:Op maandag 15 januari 2007 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Heb idd weinig controle gehad de laatste tijd. Wel nog een keer op 28 december op het traject Groningen Noord - Groningen. Voor het eerst dat ik er van hoorde dat daar controle was.
kwa comfort niet, kwa onderhoud welquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Tja... helaas voor die stellen... waren geen slechte bakkies volgens mij. Wie maakt de eerste sloop foto's?
Dat laatste stukje komt wel erg overeen met het geen wat jij getikt hebt over de SM90quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
hoezo?
Zonde, nu overal wel materieel in gezet kan worden had de NS ze best wel kunnen gebruiken als trein tussen Zwolle - Emmen. Dan laten ze zien, van we proberen ons best te doen! Oke het onderhoud weegt niet op tegen de kosten... Was er weer 12 stellen Plan V vrijgekomen, konden die weer tussen Gn en Zw rijden :p.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het 2e stel bij de afgevoerde SM'90 was de 2103 las ik net op somda.
Wie zou er dan niet willen wonenquote:Om 17.02 uur en 18.02 uur vertrekken er treinen van Heerenveen IJsstadion naar Zwolle. Deze treinen stoppen alleen in Steenrijk
Deze trein is al een aantal dagen acht bakken, en ik vindt het heerlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
Trein 30528 een trein van Roodeschool naar Groningen bestond gister uit 8 bakken, een tikkeltje overdreven lijkt mij, al besef ik wel dat ook die trein redelijk vol zal zitten.
Dat is wel geniaal ansighquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:21 schreef Steve-O het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=OmptQM-sGBU&mode=related&search=!
Ach ja als je nog paar maanden te gaan hebt in je leven, is het wel een kick.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dat is wel geniaal ansigh
denk alleen niet dat ik ff op de HSL ga hangen zo
Welke kleur heeft ie??quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach ja als je nog paar maanden te gaan hebt in je leven, is het wel een kick.
Ik heb vandaag toch een spotten gedaan! Wadloper in Ah!
Denk dat wordt vast de IC Zw-Nm.
Maar ik zat te kijken, bij het spoort Amersfoort - Ut en wat komt er langs! Een Siemens loc, zo'n nieuwe voor de HSL. Ding is wel mooi!
bij rotterdam op de HSL stappen en dan tot eind punt door raggen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach ja als je nog paar maanden te gaan hebt in je leven, is het wel een kick.
Ik heb vandaag toch een spotten gedaan! Wadloper in Ah!
Denk dat wordt vast de IC Zw-Nm.
Maar ik zat te kijken, bij het spoort Amersfoort - Ut en wat komt er langs! Een Siemens loc, zo'n nieuwe voor de HSL. Ding is wel mooi!
Ik lees net dat deze loc het prototype-loc is voor inbouw van ERTMS!quote:
IK heb het eens gevraagd: Ze hebben naast opties voor alle kaartsoorten ook de mogelijkheid "Geen respons" en "Geen vervoersbewijs". Die eerst is dus als je niet mee wilt werken. Dan wordt je alleen geteld maar krijg je een voor de statistieksoftware belangrijke waarde "999". Die tweede is dus simpel genoeg dat je geen kaartje hebt (en heeft in de statistiek verwerking dezelfde status als een vervoersbewijs).quote:Op maandag 15 januari 2007 23:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik zei laatst ook , dat ik 'geen kaartje' is die optie er ook
Bliep, dank u.
Dus die optie is er ?
........
Ik heb zo vaak gezien dat een Loc met dubbele pantograaf wegt rijdt, is het niet anders om te voorzorgen dat je altijd stroom hebt.
Ik.... ZWIJG! Veelbetekenend.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Komen mijn lessen statistiek en ondersoek toch nog van pas.
COOLquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik lees net dat deze loc het prototype-loc is voor inbouw van ERTMS!
IK heb óók lessen in de nederlandse taal gehad. De S en de Z zitten gewoon dicht op elkaar op het toetsenbord ja.quote:
Oh ja, verrek!quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
IK heb óók lessen in de nederlandse taal gehad. De S en de Z zitten gewoon dicht op elkaar op het toetsenbord ja.![]()
gek he? braklopersquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhand mag je toch wel verwachten dat alles redelijk goed gaat. Zelfs van Veolivla horen we weinig meer. Al heb ik wel op internet gezien dat er vandaag de nodige treinen uitvielen op de maaslijn.
Ik wacht rustig af wanneer ze hier komen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie waren ze bedoeld voor de lijn naar Roodeschool, maar dat loopt een kleine vertraging op, maar dat is niet erg, omdat pas in mei die lijn van GTW moet zijn voorzien.
Zijkanten Groenquote:
Jup. In mijn periode van tellen-in-de-trein heb ik ook eens een keer een machinist van de NS uitgehoord over dit onderwerp. Die wist me idd te melden dat het een oud gebruik was, vooral bij de locs van de serie 1200 was dit van belang, idd vanwege de rijdraad. Echter is het niet meer nodig bij de nieuwere locs van de NS, de serie 1700 en 1800. Dat dit in meerdere gevallen nog wel gedaan wordt, geeft aan dat er een machinist van de ouwe garde op de bok zit (en hoe dit opgeleid zijnquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:48 schreef RealZeus het volgende:
Even over dat die loc met beide stroomafnemers op rijdt: ik weet dat alle e-locs met beide stroomafnemers op vertrekt omdat anders de weerstand op dat punt(de loc staat immers nog stil) in de rijdraad te groot wordt en de draad dus door brandt.Boven de 40 km/h moet de voorste stroomafnemer weer omlaag omdat de stuwing van de rijwind de pantograaf dan omhoog duwt en ook dat beschadigd de rijdraad.De loc heeft dan zoveel snelheid dat de bovenleiding niet warm genoeg kan worden om door te branden.
(Ergens hier in huis ligt een boek over de elocs van de NS.(serie 1000-1600).)
Moest van Koog bloemwijk naar amsterdam sloterdijk een stukje van normaal 9 minuten , Na 2 uur heb ik het opgegevenquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
Amsterdam CS bijna plat en ontruimd
18-1-2007 Het Centraal Station is op last van de politie ontruimd, zo heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen donderdagmiddag gemeld.
Door de hevige wind en regen vliegt er zoveel bouwmateriaal in het rond dat het gevaarlijk is, aldus de woordvoerder. Ook zouden er glazen platen vanaf de overkapping aan de westzijde van het station losgeraakt zijn en in het rond vliegen.
Het treinverkeer lag voor de ontruiming al vrijwel plat.
bron: AT5
en de hele randstad heeft stoptreinen zo ver er treinverkeer mogelijk is
Veolia kan ook op de maaslijn rijdenquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:15 schreef Remzz het volgende:
Tja diesel he, geen bovenleidingen
Gaat meer om het gebrek aan bomen in Frieslandquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:15 schreef Remzz het volgende:
Tja diesel he, geen bovenleidingen
dan werkt ATB nietquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja uerhm hallo, rijden met die treinen, desnood 40 km/uur
ATB -> treinbewaking etc :pquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:46 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wat is ATB?
en met 40 over een boom das zeker niet fijn.
Je draait het om!quote:
ATB werkt onder de 40km/h toch ook niet? daarom gingen er toen bij Amsterdam toen treinen op elkaarquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je draait het om!
Als er geen ATB-code in de baan zit, kan de trein maar 40km/u. Als de trein 40km/u rijdt, kan ie best code voor 140km/u hebben...
Met 40km/u tegen een boom is niet heel fijn denk ik. Ben benieuwd wat voor puinhoop 't morgen nog is.
Veel plezier in Ahoy. De metro naar Ahoy rijdt gewoon geloof ik. Normaal kan ik 'm horen, maar nu ff niet op de een of andere manier.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk ik ga morgen ochtend naar InfraTech beurs in Ahoy, vanuit Leeuwarden.. Excursie van school... en we gaan met de trein
De code voor 40km/u is geen code. Dat wil zeggen: als er geen code is, kun je maar 40km/u. Omdat er geen "lagere" code is dan die voor 40km/u, kun je daarme door een rood sein rijden. Dat gebeurde in Amsterdam.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ATB werkt onder de 40km/h toch ook niet? daarom gingen er toen bij Amsterdam toen treinen op elkaar
oftewel onder de 40km/h werkt ATB nietquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
De code voor 40km/u is geen code. Dat wil zeggen: als er geen code is, kun je maar 40km/u. Omdat er geen "lagere" code is dan die voor 40km/u, kun je daarme door een rood sein rijden. Dat gebeurde in Amsterdam.
ATB heeft twee delen: baanapparatuur en treinapparatuur. De baanapparatuur zet de code op het spoor die samenhangt met de stand van de seinen en de spoortoestand (krappe bogen). De treinapparatuur vangt deze code op en zet 'm om in informatie voor de machinist: een maximum snelheid.
Voor meer info over ATB kun je de site van Marc Pieters bekijken: http://home.hetnet.nl/~marctiny.
hermanquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig is men niet op de eis ingegaan
Er is geen ATB onder de 40km/u.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel onder de 40km/h werkt ATB nietanders kan je niet door rood rollen?
Effectief wel jaquote:
Ha, spuit 11! Moest je niet naar de Fo nieuwjaarsreceptie?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo, geen treinen meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |