abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 november 2006 @ 10:45:41 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43651396
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 09:53 schreef smesjz het volgende:

[..]

Ik heb het Noorderlicht kunnen zien vanaf de campus in Bifrost (ongeveer 100km boven Reykjavik).
We zijn twee dagen nog in Akureyri gebleven en dat was erg tof omdat we met een hoop studenten waren. Maar buiten dat is er weinig te beleven, het centrum is wel mooi (zit leuke boekhandel op de hoek) 'downtown' .

En verder heb je het kermisthuis op een paar minuten rijden, maar dan heb je het ook wel gehad. Natuurlijk heb je meer kans op het Noorderlicht te zien in het noorden dan waar ik zat, maar je hebt geen garantie dat je het ziet natuurlijk.
in Akureyri zit een winkeltje met vloerbedekking van vastgeplakte munten.. Er zit een oud-hollands dubbeltje (of was 't een kwartje? weet niet meer) tussen
En bij de boekhandel verkopen ze soms Nederlandse tijdschriften (kwam er destijds een Nederlands naai-tijdschrift tegen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43652722
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 09:59 schreef smesjz het volgende:

[..]

Inderdaad, laat ze maar eens beginnen met het verlagen van die tax op alcohol

Maar als je naar de supermarkt gaat (COOP is duur, goedkopere zijn er genoeg) zie je heel veel verpakkingen uit Amerika en de relatie tussen die twee landen is goed. In IJsland groeit weinig, het klimaat en de grond werkt wat dat betreft niet erg mee. Maar vissen hebben het prima naar hun zin, als je zelf wil vissen daar moet je wel een hoop Euros/Kronen neerleggen want dat is juist erg duur.

Buiten het hoogseizoen vond ik de prijzen voor eten & hostel best wel betaalbaar. Idem met benzine.

Maar als je in de zomer er bent, kan je natuurlijk nog wel IJsland in bloei meepikken, ik wil er zeker weer naar terug maar eerst maar eens sparen.

Ik heb het geluk dat ik wel bij mijn IJslandse huisgenoten kan logeren, maar om alleen zo'n 4x4 te huren gaat wel erg duur worden. Ik zag een tijdje terug nog mijn ticket voor m'n retourtje IJsland, toch een stuk duurder dan ik dacht

Maar met de boot lijkt me ook wel tof, via de Faroer eilanden. Heeft iemand dit al eens gedaan?
Tja goedkope supermarkten zoals Bonus hebben zelfs euroshopper producten. Bijna net zo goedkoop als in Nederland maar zeker van dezelfde inferieure kwaliteit

Ijsland in de zomerse bloei is zeker een aanrader, hoewel ik zelf september mooier vond wat betreft kleursamenstelling.

Overnachten in Reykjavik zal inderdaad wel duur zijn. Mijn vriendin werkte in Hotel 101 en de prijzen daar lagen onwijs hoog. Gelukkig woont mijn gehele schoonfamilie downtown dus ik heb nooit kosten. Komende kerst en oud en nieuw hebben ze een prachtig appartement voor ons geritseld in Laugavegur .
Yo, Willie. Burn the cat
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 november 2006 @ 12:33:07 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43653682
Ooit..., ooit ga ik de binnenland route rijden
pi_43656556
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:58 schreef bluzh het volgende:
Tja goedkope supermarkten zoals Bonus hebben zelfs euroshopper producten. Bijna net zo goedkoop als in Nederland maar zeker van dezelfde inferieure kwaliteit
Idd, Bonus (die gele toch?) vond ik zelf goed genoeg. Misschien weinig keus, maar wel zeer betaalbaar. Ik ging meestal warm eten in het campus cafe, heerlijk & gezond eten voor 8.5 Euro. Jammere was dat de supermarkten in Borganes zijn, ongeveer 30km van waar wij zaten. De shop op de campus zelf was onbetaalbaar voor andere dingen dan brood.
quote:
Ijsland in de zomerse bloei is zeker een aanrader, hoewel ik zelf september mooier vond wat betreft kleursamenstelling.

Overnachten in Reykjavik zal inderdaad wel duur zijn. Mijn vriendin werkte in Hotel 101 en de prijzen daar lagen onwijs hoog. Gelukkig woont mijn gehele schoonfamilie downtown dus ik heb nooit kosten. Komende kerst en oud en nieuw hebben ze een prachtig appartement voor ons geritseld in Laugavegur .
Nice, de hostels aangesloten bij Hostel International vond ik zeer betaalbaar en ik Reykjavik moet je zeker bij het Youth Hostel zijn. Internationaal gezelschap, altijd gezellig en prima plek om te blijven. Omdat je je kamer deelt met anderen blijft het betaalbaar. Voor mij zijn die kamers in die hostels gewoon een plek om alleen te slapen en je spullen neer te mikken.

Maar zomer maanden inc. september lijken mij ook het leukst, hoewel rondscheuren in de sneeuw in hartje winter ook erg tof was

[ Bericht 2% gewijzigd door smesjz op 18-11-2006 14:28:36 (quote fix) ]
pi_43689886
Ik ben terug. En het was gááf!
pi_43692371
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:27 schreef k_man het volgende:
Ik ben terug. En het was gááf!
Gááf? Niet hip dus

Tell us more
pi_43694453
Reykjavik is natuurlijk uitermate hip.
pi_43813562
Goed, afgelopen weekend heb ik dus in Reykjavik doorgebracht. Mijn tweede keer in IJsland. Aanleiding was deze keer een eenmalig reünieconcert van de Sugarcubes, de band waar Björk bij zong voor haar solocarrière. Hierbij een verslagje:

donderdag
Een goede vlucht op een stoel aan het raam, bij een nooduitgang (dus volop beenruimte). Als IJsland in beeld komt is de Blue Lagoon meteen goed te zien; een blauwwitte, dampende poel in een verder gitzwart lavalandschap. Het ziet er surrealistisch uit.

Bij aankomst in het hotel te Reykjavik is het aan het eind van de middag al volledig donker. Men heeft mij een 'executive room' toebedeeld op de negende (hoogste) verdieping. Het hotel ligt iets buiten het centrum en het is gemeen koud. Gelukkig rijdt er op gezette tijden een gratis shuttlebusje naar het centrum. Dit is de enige avond dat ik uitgebreid kan dineren; morgenavond is het concert en overmorgen een avondexcursie naar de Blue Lagoon.

De vorige keer dat ik in Reykjavik was heb ik enorm lekker gegeten bij Apoték; één van de betere restaurants van de stad. Gevestigd in een voormalige apotheek. Ook nu smaakt het eten weer erg goed. Nergens anders zulke lekkere tonijn gegeten. Ook nergens anders zo duur gegeten trouwens...

Het duurt nog even voor er weer een busje teruggaat naar het hotel, dus dan maar rustig terugwandelen. Dat zal ik de komende dagen vaker moeten doen, dus het is sowieso goed om te weten hoe lang dat duurt. Halverwege is er nog een muziekwinkel open, zodat ik daar even kan rondneuzen en opwarmen.

vrijdag
Op vrijdagochtend blijkt het pas vanaf negen uur te gaan schemeren, pas vanaf een uur of tien is het echt licht. Met het shuttlebusje van het hotel naar het centrum. De grote vijver bij het stadhuis is vrijwel volledig bevroren. Slechts een hoekje van een paar vierkante meter is nog open, omdat daar warm water de vijver in komt. In en rondom dit wak hebben zich tientallen vogels verzameld; vooral eenden, ganzen en zwanen. Onder de eenden diverse mooie exemplaren, waaronder één eidereend. Het is een drukte van jewelste en af en toe een enorme herrie als de ganzen of de zwanen kennelijk verhitte discussies voeren.

Zo veel vogels in zo weinig water leidt af en toe tot agressief gedrag van de zwanen. Een van hen zwemt dreigend rond en valt alles aan dat in zijn buurt komt. De eenden maken dat ze weg komen. Toch hoor ik even later luid gespetter en gekwaak. Een zwaan heeft een eend bij de nek gepakt. De eend probeert wanhopig weg te komen, maar dat lukt niet. Het leidt er alleen toe dat de eend rondjes om de zwaan zwemt met de zwanenbek stevig om z'n nek. Het duurt niet lang tot de eend onder water verdwijnt en niet meer boven komt. Alleen een paar veren komen nog bovendrijven.

Na mezelf even opgewarmd te hebben in de hal van het stadhuis door naar de oude begraafplaats van Reykjavik. Dat ziet er helemaal uit zoals je je een oude begraafplaats voorstelt. Knoestige bomen, smalle paadjes, verweerde, door mos bedekte graven, roestige kruizen en hekjes. Erg sfeervol.

Helemaal aan het uiteinde van de grote stadsvijver ligt het Nordic House. Een ontwerp van Alvar Aalto en bedoeld om de band tussen de 'nordic countries' te verstevigen. Het is relatief klein en de lopende tentoonstelling stelt niet veel voor. Je blijkt er echter wel goedkoop en lekker te kunnen lunchen. Een saladebuffet waar je onbeperkt van kunt nemen.

Tijd om eens een kijkje te gaan nemen in de winkelstraat. Een T-shirtje kopen bij Osoma, en natuurlijk de winkel van Bad Taste induiken, het platenlabel van de Sugarcubes. Grappig om te zien dat in een vitrine met backstagepasjes en andere collectors' items (niet te koop) ook het eerste singletje van de Sugarcubes ligt. Daar zijn er maar 500 van gemaakt en eentje daarvan heb ik zelf thuis. Tenslotte nog even een supermarkt in om wat sandwiches en drinken te kopen. Ik wil op tijd bij de concertlocatie kunnen zijn, dus geen tijd voor een uitgebreid diner.

Om zes uur ben ik bij de sporthal waar het concert plaatsvindt. Het is dan nog redelijk rustig, maar de rij groeit snel. Een uur wachten in de vrieskou. Als om zeven uur de deuren opengaan eerst snel een T-shirt kopen en dan een plekje innemen in de zaal: vrijwel vooraan, midden voor het podium. Prima dus.

Het concert valt niet tegen. Het eerste voorprogramma is Múm, met leuke, dromerige electropop. Er volgt tot mijn verrassing nog een tweede voorprogramma: Rass. Een soort IJslandse versie van Rammstein, die er binnen twintig minuten zo'n tien nummers doorheen jassen. Al zou het ook kunnen dat ze tien keer hetzelfde nummer gespeeld hebben...

Dan is het tijd voor de Sugarcubes, de aanleiding voor deze stedentrip. Het is veertien jaar geleden dat ze voor het laatst samen hebben opgetreden, maar daar is niks van te merken. Het klinkt fantastisch. Het geluid is goed, ik sta op een goede plek (hoewel er wel wat geduwd en getrokken wordt door wat lompe figuren naast me), en op het podium heeft ook iedereen het duidelijk naar z'n zin. Van bootlegs weet ik dat Sugarcubes concerten erg wisselend van kwaliteit kunnen zijn, maar dit is een topconcert!

zaterdag
Bij het verlaten van het hotel blijkt er een zwavellucht te hangen, maar na een paar minuten ruik je dat al niet meer. De temperatuur is min tien graden, maar het is windstil en zonnig. Daarmee is het een stuk aangenamer dan gisteren. Toen was het weliswaar maar min vier, maar er stond een gemene wind.

Rustig wandelend vanaf het hotel naar het centrum en de oude haven. De zon staat laag en beschijnt de boten. Vlakbij de haven is een museum voor moderne kunst in een oud pakhuis. De lopende expositie met jonge Amerikaanse kunstenaars is niet onaardig. Ertegenover geluncht in een hamburgerrestaurant.

Via de Hallgrimskirkja, de prachtige kerk middenin de stad, en weer een supermarkt voor sandwiches, teruggelopen richting hotel. Vrijwel tegenover het hotel is het Asmundur Sveinsson Museum. De vroegere woning van deze beeldhouwer is nu museum. Een fraaie, door hemzelf ontworpen witte, modernistische villa. Rondom is een kleine beeldentuin waarin de grotere werken staan, binnen de kleinere of meer kwetsbare. Vooral de beelden uit de jaren dertig zijn fraai.

Om half zes word ik bij het hotel opgepikt voor de avondexcursie naar de Blue Lagoon. Als er op een gegeven moment een sterke zwavellucht de bus binnendringt en er buiten grote stoomwolken te zien zijn is duidelijk dat we er zijn.

Bij de kassa wordt je kaartje omgewisseld voor een armbandje met chip. Hou die chip bij een poortje en - biep! - je kunt naar binnen, naar de kleedruimtes. Daar doe je je spullen in een locker en hou je je armbandje bij een sensor, zodat - biep! - de kast onthoudt in welke locker jouw spullen zitten.

Verplicht douchen voor je het water in mag, dan zo snel mogelijk een paar meter door de buitenlucht lopen (koud!) voor je het warme water van de lagune in kunt. Het is lichtblauw, zout water met een temperatuur van 36 tot 39 graden.

Het voelt merkwaardig om op deze manier in het warme water rond te dobberen. Het is donker, het water wordt slechts verlicht door lampjes vanaf de kant. Rondom de lagune bevindt zich het lavalandschap, van zwarte brokken, bedekt met een dun wit laagje ijs. Over je hoofd blaast een sterke, koude wind die het water laat golven en maakt dat je zo ver mogelijk onder water blijft. Maar als je dat doet en een stil hoekje van de lagune opzoekt, is het erg ontspannend en aangenaam.

Bij het vertrekken dezelfde paar meter door de buitenlucht, terug naar de douches en de kleedruimte. Het armbandje weer bij de sensor houden en - biep! - de locker wordt geopend. Het water schijnt heel goed voor je huid te zijn, maar vooral het effect op m'n haar valt op; het staat alle kanten op, is erg dik geworden en lastig in model te krijgen. Tenslotte nog even de tijd om een drankje en een bakje skyr (soort IJslandse variant op kwark) te kopen - relatief goedkoop voor een toeristische topattractie in IJsland - en een blik in de souvenirshop te werpen, waar de prijzen juist behoorlijk fors zijn (circa 20 euro voor de Blue Lagoon douchegel...).

zondag
Om half vier op om mijn vlucht te kunnen halen. Een blik naar buiten levert een verrassing op: alles is wit! Er ligt een dik pak sneeuw en het sneeuwt stevig door. Ontbijt om half vijf en de Flybus die om vijf uur vanaf het hotel vertrekt. Er ligt een pak sneeuw van enkele centimeters dik, maar de bus heeft daar geen enkele moeite mee. Netjes op tijd ben ik op Keflavik. Het vliegtuig heeft iets meer moeite met de weersomstandigheden. Het moet eerst ijsvrij gemaakt worden, zodat we met een uur vertraging vertrekken. Dat wordt in mijn geval echter volledig gecompenseerd doordat ik - ongevraagd - weer een plekje bij een nooduitgang blijk te hebben en mijn tas op Schiphol als allereerste op de bagageband verschijnt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2006 18:59:08 (linkjes) ]
  donderdag 23 november 2006 @ 18:24:50 #259
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43827116
Dat schreeuwt om foto's!!!!

Klinkt goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43827680
Foto's komen na het weekend, hoop ik.

Is inderdaad weer goed bevallen. Enige minpuntje was dat er geen Noorderlicht te zien was.
pi_43846275
Ijsland is idd geweldig !! Ik ben er september 2004 geweest, en heb er 16 dagen rond gereden. De planning is om in 2007 weer terug te gaan voor 3 weken.

Hier een paar van de 600 foto's:







  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 november 2006 @ 11:49:40 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43846456
Je hebt dezelfde foto's als mij Wij waren er dus in Juni 2003

En je had ook al mooi weer!
pi_43847225
ik heb foto's van die waterval in bevroren toestand maar niet digitaal
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_43847299
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
rare jongens die ijslanders
meer delicatesse:
rotte haai
schapenballen
schapenoog
blotsmor (pudding van gestold bloed)
In IJsland hebben ze een feest; Thorablod...
Daar worden al deze "lekkernijen" genuttigd.
Dit feest vindt plaats ergens eind Januari, begin Februari.
Er wordt een glaasje Brendewin bij gedronken om de smaak te verdringen, maar dat lukte in mijn geval niet echt.
De IJslanders ( waarmee ik getafeld heb )daarentegen drinken de Brendewin niet, maar vreten alles dat er op het bordje ligt.

De haai, schape-oog, kop, tong en rotzooi.
Een gehakt van ingewanden.
Haai
Gezuurde schapetestikelen, etc.

Ik heb het allemaal geproefd en het was ranzig, daarbij is het zo dat dit feestmaal erg prijzig is.
Daarbij is het in de winter een heel ander land dan in de zomer.
Maar wel schitterend.

Neem een huisje in het landschap.
Neem een buitenbad bij dat huisje en ga 's avonds met een fles bier in de sneeuw zelf in dat bad zitten.
Als je nu in de buurt van Akureyri bent, dan hoor je de oceaan op de achtergrond, muziek en je gezelschap op de voorgrond en een noorderlicht aan de bovenkant.
pi_43848007
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Je hebt dezelfde foto's als mij Wij waren er dus in Juni 2003

En je had ook al mooi weer!
We hebben idd best goed weer gehad toen. Een graad of 8 en droog meestal wel wat bewolking. Volgend jaar ga ik in de zomer. Voordeel in september is dat het wel wat rustiger is. Echt een leuke ervaring om een hele dag in de fjorden te rijden zonder iemand tegen te komen of in de verte te zien.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 november 2006 @ 13:07:57 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43848444
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:49 schreef P.U.N.T het volgende:

[..]

We hebben idd best goed weer gehad toen. Een graad of 8 en droog meestal wel wat bewolking. Volgend jaar ga ik in de zomer. Voordeel in september is dat het wel wat rustiger is. Echt een leuke ervaring om een hele dag in de fjorden te rijden zonder iemand tegen te komen of in de verte te zien.
Ik was er in Juni en heb er tussen Akureyri en dat havenstadje in het Oosten ook een dag gereden zonder iemand tegen te komen
Wij hadden zo'n beetje 20 graden.
pi_43848889
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:22 schreef tontorico het volgende:

[..]

In IJsland hebben ze een feest; Thorablod...
Daar worden al deze "lekkernijen" genuttigd.
Dit feest vindt plaats ergens eind Januari, begin Februari.
Er wordt een glaasje Brendewin bij gedronken om de smaak te verdringen, maar dat lukte in mijn geval niet echt.
De IJslanders ( waarmee ik getafeld heb )daarentegen drinken de Brendewin niet, maar vreten alles dat er op het bordje ligt.

De haai, schape-oog, kop, tong en rotzooi.
Een gehakt van ingewanden.
Haai
Gezuurde schapetestikelen, etc.

Ik heb het allemaal geproefd en het was ranzig, daarbij is het zo dat dit feestmaal erg prijzig is.
Daarbij is het in de winter een heel ander land dan in de zomer.
Maar wel schitterend.

Neem een huisje in het landschap.
Neem een buitenbad bij dat huisje en ga 's avonds met een fles bier in de sneeuw zelf in dat bad zitten.
Als je nu in de buurt van Akureyri bent, dan hoor je de oceaan op de achtergrond, muziek en je gezelschap op de voorgrond en een noorderlicht aan de bovenkant.
Zo, die meuk is inderdaad niet binnen te houden. Alleen die geur van die haai al.... Over Brennevin wordt, naar mijn mening, te spastisch gedaan. Het spul is echt niet zo goor als de IJslanders willen doen geloven
Yo, Willie. Burn the cat
pi_43849567
OK... ik heb een fles meegebracht. Nog niet open gemaakt.
pi_43849848
Het is ook wel te drinken, alleen je denkt meteen aan brandewijn.
Dat is een vergissing. Je kan er wel goed dronken van worden.
  zondag 3 december 2006 @ 21:22:14 #271
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44114600
k_man, hoe was het hotel?

Wij vertrekken eind februari voor een weekje naar reykjavik en zitten daar dan ook. Ik geloof trouwens dat ik maar eens wat extra dikke truien ga breien. Als ik jouw verhaal zo eens lees ga ik die wel nodig hebben.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44115188
Je hoeft je niet extreem warm aan te kleden hoor, maar als je veel met blote vingers loopt om foto's te maken hou je dat niet lang vol. Verder gewoon een muts en een sjaal.

Hotel Nordica beviel mij prima. Men had mij dus een executive room gegeven, dus ik weet niet of de normale kamers anders zijn. Een lekker bed, goede badkamer, een zithoekje met twee lekkere fauteuils en een audiosetje om je pas gekochte CD's te kunnen beluisteren. Vanaf de voorkant mooi uitzicht op Esja. Ook een prima ontbijt.
Als er toch wat kleine minpuntjes moeten zijn: geen föhn en geen scheerspiegel in de badkamer; irritante geautomatiseerde minibar waar je je eigen flesje niet bij kunt leggen; redelijk ver uit het centrum - half uurtje lopen, of met het shuttlebusje.
  zondag 3 december 2006 @ 21:53:34 #273
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44115825
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:38 schreef k_man het volgende:
Je hoeft je niet extreem warm aan te kleden hoor, maar als je veel met blote vingers loopt om foto's te maken hou je dat niet lang vol. Verder gewoon een muts en een sjaal.

Hotel Nordica beviel mij prima. Men had mij dus een executive room gegeven, dus ik weet niet of de normale kamers anders zijn. Een lekker bed, goede badkamer, een zithoekje met twee lekkere fauteuils en een audiosetje om je pas gekochte CD's te kunnen beluisteren. Vanaf de voorkant mooi uitzicht op Esja. Ook een prima ontbijt.
Als er toch wat kleine minpuntjes moeten zijn: geen föhn en geen scheerspiegel in de badkamer; irritante geautomatiseerde minibar waar je je eigen flesje niet bij kunt leggen; redelijk ver uit het centrum - half uurtje lopen, of met het shuttlebusje.
Hotel klinkt goed

En ja, ik ben van plan veel foto's te maken, denk dat ik maar van die handschoentjes ga kopen met van die halve vingers. Vriezen alleen de topjes eraf
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 3 december 2006 @ 22:05:04 #274
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44116281
flugel, ik heb wel eens van die handschoenen gezien met halve vingers en daaraanvast nog een 'want'. heb je gewoon wanten aan, en als je je vingers nodig hebt klap je de want over je vingers en heb je 'halve-vinger-handschoenen'

Alleen geen idee hoe ze heten of waar ze die verkopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 december 2006 @ 22:09:33 #275
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44116457
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:05 schreef E.T. het volgende:
flugel, ik heb wel eens van die handschoenen gezien met halve vingers en daaraanvast nog een 'want'. heb je gewoon wanten aan, en als je je vingers nodig hebt klap je de want over je vingers en heb je 'halve-vinger-handschoenen'

Alleen geen idee hoe ze heten of waar ze die verkopen
Ik weet geloof ik welke je bedoeld. Maar volgens mij komen die uit de breigrage vingers

Ga toch m'n moeder maar 'ns paaien

Ik heb er gruwelijk veel zin in, we hebben een aantal interessante excursies gepland en het lijkt me heel apart om een aantal natuurverschijnselen te zien die hier niet 'gewoon' zijn.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44116498
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:05 schreef E.T. het volgende:
flugel, ik heb wel eens van die handschoenen gezien met halve vingers en daaraanvast nog een 'want'. heb je gewoon wanten aan, en als je je vingers nodig hebt klap je de want over je vingers en heb je 'halve-vinger-handschoenen'

Alleen geen idee hoe ze heten of waar ze die verkopen
Ik heb van die dingen, vorig jaar of het jaar daarvoor al gekocht bij V&D, niet hele dikke, gewoon van wol, zonder extra voering ofzo. De enige vinger die wel altijd ingepakt zit is je duim.
Geen idee of ze ze nog hebben bij V&D, anders zou ik het eens proberen bij een buitensportzaak oid...
of iemand zoeken die handig is met naald en draad en vingerhandschoenen kopen en er zelf een want-topje aan vast maken...

Edit: op de site van beversport (bever.nl) en dan links wintersport en outdoor, staat op pagina 14 van de catalogus iets soortgelijks, ze zien er een stuk luxer uit dan die van mij (zelfs op de duim een verwijderbaar topje), maar het idee is hetzelfde (30 euro).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 3 december 2006 @ 22:16:04 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44116689
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:10 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb van die dingen, vorig jaar of het jaar daarvoor al gekocht bij V&D, niet hele dikke, gewoon van wol, zonder extra voering ofzo. De enige vinger die wel altijd ingepakt zit is je duim.
Geen idee of ze ze nog hebben bij V&D, anders zou ik het eens proberen bij een buitensportzaak oid...
of iemand zoeken die handig is met naald en draad en vingerhandschoenen kopen en er zelf een want-topje aan vast maken...

Edit: op de site van beversport (bever.nl) en dan links wintersport en outdoor, staat op pagina 14 van de catalogus iets soortgelijks, ze zien er een stuk luxer uit dan die van mij (zelfs op de duim een verwijderbaar topje), maar het idee is hetzelfde (30 euro).
Top Nijna

Ik ga m'n verlanglijstje voor kerst eens aanpassen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44116766
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:16 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Top Nijna

Ik ga m'n verlanglijstje voor kerst eens aanpassen.
Graag gedaan hoor, mag ik nu mee om je koffer te dragen???
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 december 2006 @ 08:43:32 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44123769
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor, mag ik nu mee om je koffer te dragen???
Ik vind het prima, mag je tussen meneer Flugel en mij inslapen

Is wel lekker warm
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_44123950
quote:
Op maandag 4 december 2006 08:43 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik vind het prima, mag je tussen meneer Flugel en mij inslapen

Is wel lekker warm
Wel lief dat ik tussen jullie in mag maar misschien is het toch beter als jullie met zn tweetjes een bed delen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_46289464
Reisje IJsland staat al heel lang op de planning, maar financieel bleek het steeds erg moeilijk. Wellicht dat het er dit jaar dan echt van gaat komen. Aangezien van ons 2-en alleen ik een rijbewijs heb, is zo'n 'georganiseerde' rondreis een betere optie denk ik.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 februari 2007 @ 10:52:52 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46289933
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 10:34 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Reisje IJsland staat al heel lang op de planning, maar financieel bleek het steeds erg moeilijk. Wellicht dat het er dit jaar dan echt van gaat komen. Aangezien van ons 2-en alleen ik een rijbewijs heb, is zo'n 'georganiseerde' rondreis een betere optie denk ik.
Waarom? Ja rijdt per dag ongeveer 2 tot max 300 km. Dat is toch wel te doen?
Ik heb volgens mij ook alles gereden ondanks dat mijn vrouw een rijbewijs heeft.
pi_46295056
Mja, da's ook weer waar. Maar toch, vond je het niet vervelend om elke dag een (toch wel) lang stuk te rijden? Na het lezen van dit topic begint het toch wel erg te kriebelen!

Random nieuwsgierigheid: Wat is er overigens waar van het verhaal dat er in het vliegtuig al een waarschuwing wordt gegeven: "If you're driving, please keep your eyes on the road, the landscapes will distract you which might cause accidents."? Of dat het een broodje aap?
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 februari 2007 @ 14:00:13 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46295303
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:50 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Mja, da's ook weer waar. Maar toch, vond je het niet vervelend om elke dag een (toch wel) lang stuk te rijden? Na het lezen van dit topic begint het toch wel erg te kriebelen!
Het is niet rijden zoals hier he. Ik heb bv een dag gehad dat ik 300 km gereden heb en 2 auto's gezien heb
quote:
Random nieuwsgierigheid: Wat is er overigens waar van het verhaal dat er in het vliegtuig al een waarschuwing wordt gegeven: "If you're driving, please keep your eyes on the road, the landscapes will distract you which might cause accidents."? Of dat het een broodje aap?
Broodje aap. Tenminste tijdens mijn vlucht werd dat niet gezegd En ik vraag me ook af waar je dan tegenaan moet rijden gezien het feit dat er haast geen andere auto's op de weg zijn, en er in IJsland vooral veel 'niks' is
pi_46295566
Ik heb die waarschuwing beide keren niet gehoord. Lijkt dus inderdaad een broodje aap.
pi_46297541
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:50 schreef Imaginary_Friend het volgende:

Random nieuwsgierigheid: Wat is er overigens waar van het verhaal dat er in het vliegtuig al een waarschuwing wordt gegeven: "If you're driving, please keep your eyes on the road, the landscapes will distract you which might cause accidents."? Of dat het een broodje aap?
Ik ga dan toch ook voor het broodje aap. Niet gehoord.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_46299779
Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden, ik heb gisteren mijn aanmelding ingeleverd bij de universiteit om voor 5 maanden naar Reykjavik te gaan! Ik hoop zo dat ik word toegelaten!
pi_46305223
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:50 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Random nieuwsgierigheid: Wat is er overigens waar van het verhaal dat er in het vliegtuig al een waarschuwing wordt gegeven: "If you're driving, please keep your eyes on the road, the landscapes will distract you which might cause accidents."? Of dat het een broodje aap?
Idd broodje aap. Staat alleen maar vermeld in dat Icelandair blaadje.
Yo, Willie. Burn the cat
pi_46305995
Spannend Inu .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:05:33 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_46309027
Nog maar anderhalve week

De 25e vertrekken we naar Reykjavik en gaan dan het volgende programma afwerken:

25-02 Schiphol - Reykjavik en acclimatiseren
26-02 's ochtends een tour door de stad en 's avonds de blue lagoon
27-02 de stad verder verkennen
28-02 "golden circle" tour
01-03 een kuuroord opzoeken voor een dagje verwennerij
02-03 het zuidkust avontuur
03-03 nog een dagje rondwandelen in de omgeving
04-03 terug naar NL

De batterijen voor de fotocamera zijn opgeladen, geheugenkaartjes leeggemaakt voor de nieuwe verzameling. Dikke truien en handschoenen gekocht. Ik ben er klaar voor!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 07:35:13 #291
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_46391280
Ben van 8 - 12 juni in Ijsland op doorreis naar New York. Schrik me alleen rot van de prijzen, zelf overnachten bij het leger des heils kost nog 95 euro p.n

Heef iemand wellicht nog een tip voor accomodatie? Verder wil ik wat bus tours boeken, maar ben vooral op zoek naar een slaapplek die nog enigzins betaalbaar is. In Reykjavik dus.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:05:38 #292
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46392026
Geen idee hoe de prijzen liggen (bij ons was alles door de organisatie geregeld) maar zoek eens naar guesthouses in Reykjavik. Je kunt ook overnachten in een universiteit in Reykjavik deze hoort echter niet bij de Foss of Edda keten (zgn. zomerhotel).

En sja, IJsland is nu eenmaal duur. (al kan ik me niet voorstellen dat 't leger des heils echt 95 euro kost)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46392151
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 07:35 schreef err het volgende:
Ben van 8 - 12 juni in Ijsland op doorreis naar New York. Schrik me alleen rot van de prijzen, zelf overnachten bij het leger des heils kost nog 95 euro p.n

Heef iemand wellicht nog een tip voor accomodatie? Verder wil ik wat bus tours boeken, maar ben vooral op zoek naar een slaapplek die nog enigzins betaalbaar is. In Reykjavik dus.
Ik weet niet hoeveel waarde je aan privacy hecht, maar anders is het Youth Hostel een uitstekende plek. Dit is in de buurt van het grote openlucht zwembad, stukje buiten het centrum dus.
Hoop internationale gasten, zeer betaalbaar maar je moet wel reserveren. Erg leuk en je kan zelf eten koken als je wil.
95 Euro voor leger des heils lijkt me aan de hoge kant, waar heb je die prijs gevonden?
pi_46392189
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:18 schreef Inu het volgende:
Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden, ik heb gisteren mijn aanmelding ingeleverd bij de universiteit om voor 5 maanden naar Reykjavik te gaan! Ik hoop zo dat ik word toegelaten!
Tof zeg. Voor studie geologie toevallig? Reykjavik is een leuke stad en je hebt ook nog de kans op een bijbaantje om het dure uitgaangsleven zo te bekostigen.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:22:03 #295
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_46394855
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:14 schreef smesjz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel waarde je aan privacy hecht, maar anders is het Youth Hostel een uitstekende plek. Dit is in de buurt van het grote openlucht zwembad, stukje buiten het centrum dus.
Hoop internationale gasten, zeer betaalbaar maar je moet wel reserveren. Erg leuk en je kan zelf eten koken als je wil.
95 Euro voor leger des heils lijkt me aan de hoge kant, waar heb je die prijs gevonden?
een dorm is niet echt een optie aangezien ik samen met mijn vrouw ben, die moet dan in een aparte zaal slapen...
ik ben bang dat ik aan ca. 500 euro voor 4 nachten moet geloven..
pi_46396809
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:22 schreef err het volgende:

[..]

een dorm is niet echt een optie aangezien ik samen met mijn vrouw ben, die moet dan in een aparte zaal slapen...
ik ben bang dat ik aan ca. 500 euro voor 4 nachten moet geloven..
Nee, je slaapt dan met een paar anderen op 1 kamer. Max 4 of 6. In stapelbedden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 14:06:53 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46397718
Ik sliep tijdens onze IJsland rondreis samen met mijn vrouw op slaapkamers in scholen. Die noemen ze zomerhotels.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:13:24 #298
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46399444
Ik ben nog geen 2 minuten aan t googlen en heb nu een guesthouse met 2pers.kamers voor nog geen 90 euro, vlak bij het centrum.. (Galtafell)

Beetje je best doen en dan vind je vast wel meer...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:25:46 #299
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_46399717
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:13 schreef E.T. het volgende:
Ik ben nog geen 2 minuten aan t googlen en heb nu een guesthouse met 2pers.kamers voor nog geen 90 euro, vlak bij het centrum.. (Galtafell)

Beetje je best doen en dan vind je vast wel meer...
ben al 3 dagen bezig, ben die uiteraard ook tegengekomen..maar de prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken

leger des heils is 80 euro per nacht
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:31:57 #300
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46399846
En dit stukje tekst had je ook gelezen over "leger des heils"
quote:
"One of the most popular guesthouses is Salvation Army Guest House. Don't be put off by the name - it's not a hostel for down-and-outs. Rather, it offers clean single/double/triple rooms without bathroom, and sleeping bag accomodation for 1600 ISK. For some travellers, the central location makes it preferable to the HI hostel."
Maar meer kwaliteit ga je echt niet vinden onder de 100 euro
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')