abonnement Unibet Coolblue
pi_42301345
Lyrics van Why do I keep counting;

There’s a plane and I am flying.
There’s a mountain waiting for me.
Oh these years have been so trying, I don’t know if I can use them.
Am I strong enough to be the one? Will I live to have some children?

Help me get down, I can make it. Help me get down.
Help me get down, I can make it. Help me get down.
If I only knew the answer, I wouldn’t be bothering you.
Father, help me get down, I can make it. Help me get down. Help me get down, I can make it. Help me get down.
If I only knew the answer, and if all our days are numbered, then why do I keep counting?

My sugar’s sweet, and so obtainable.
This behavior’s so unexplainable.
The days just slip and slide like they always did.
The trouble is my head won’t let me forget.
I took one last good look around. (So many unusual sounds.)
I gotta get my feet on the ground.

Help me get down, I can make it. Ahhh . . . Help me get down, I can make it.
Help me get down. Help me get down, I can make it. Help me get down.
If I only knew the answer, I wouldn’t be bothering you.
Father, help me get down, I can make it. Help me get down. Help me get down, I can make it. Help me get down.
If I only knew the answer, and if all our days are numbered . . . . would you help me get down?

If I only knew the answer.
If I change my way of living, and if I pave my streets with good times, will the mountain keep on giving?
And if all of our days are numbered, then why do I keep counting?


Het gaat dus blijkbaar over Flowers zijn vliegangst, waar ik op zich trouwens ook wel in kan meevoelen.
Maar hij kan nog zoveel lullen over die vliegangst, de tekst gebruikt het zo duidelijk als een simpele metafoor voor angst voor de dood.
En als hij zegt dat het niet zo is, liegt hij, of doet hij het erom.

Hoe dan ook, GEWELDIGE tekst!
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 02:00:21 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42301585
Briljante tekst inderdaad Ik heb ook vliegangst en wat hij zingt is zo waar, ik begrijp het helemaal Wel kut voor hem om te touren dan, weet niet of ik dat zou durven
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_42309363
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:34 schreef JeroenV het volgende:
Offtopic:
Teall, ben jaloers. Naar Snow Patrol, WAS en MUSE. Ik ga wel naar The Killers gelukkig .

Hier een linkje naar een review van Rolling Stone. Die zijn niet al te mild
http://www.rollingstone.c(...)w/11755516/sams_town
Het ligt er volgens mij maar net aan of de andere stijl je bevalt. Hot Fuss was lekker luchtig, deze ligt misschien wat zwaarder op de maag. Maar er zitten een paar sterke uitschieters tussen en het album luistert gewoon lekker weg.

Ik heb het al eerder gezegd; Hot Fuss was voor mij Mr. Brightside, Somebody told me en All these things. Daarna kwamen een paar lekkere nummers, maar je was snel geneigd naar het begin terug te gaan. Dit album bevat veel meer sterke nummers.
Ja, ik had in de vakantie nogal wat geld verdiend dus dan krijg je dat hè
Het kaartje voor The Killers moest ik trouwens wel 2e-hands kopen omdat ik me had verslapen

Inderdaad, die recensie van Rolling Stone had ik ook gezien en 't slaat echt nergens op. Ze kraken heel het album of omdat het misschien zou lijken op Bruce Springsteen en omdat ze, ''net als al die anderen'', eerst heel hip waren (Brandon met oogschaduw etc.) en nu soort van ''classic''-achtig zijn...wat een onzin

Maar goed, even on-topic. Ik heb 'm nu denk ik 10 keer beluisterd en ik ben ook verslaafd, ik móet 'm gewoon iedere 5 uur een keer geluisterd hebben anders krijg ik echt zo'n leeg gevoel
Ik vind 't tot nu toe het beste album van dit jaar. Ook beter dan Hot Fuss (overall betere nummers, al mis ik inderdaad wel een tof radio-hit nummer). This River Is Wild vind ik nu het beste nummer van de cd, gevolgd door Why Do I Keep Counting, Uncle Jonny (die gitaar <3), Bling (Confessions of a King) en Read My Mind (dit had de tweede single moeten zijn vind ik, alleen al om dat geniale melodietje).
Wiiiii! (0738 8269 9873 0393 ^^)
Lestèfem!
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:23:11 #54
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_42315683
Komt mij bekent voor al die verhalen over meedere keren per dag opzetten
pi_42316168
Mij ook wel eigenlijk

Ik heb nu de cd ook echt gehaald btw.

[ Bericht 22% gewijzigd door JeroenV op 02-10-2006 19:00:38 ]
pi_42316467
En mij ook
pi_42317310
bij mij staat de cd nog steeds in bestelling bij cd-wow .
Tap tap tap
pi_42317951
de cd doet mij ook wel wat aan Bruce Springsteen denken, maar is dat slecht dan?
NWC: 3445 7628 8614 7793
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:25:15 #59
152327 DeKiem
Kakelvers!
pi_42318000
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:34 schreef JeroenV het volgende:

Hier een linkje naar een review van Rolling Stone. Die zijn niet al te mild
http://www.rollingstone.c(...)w/11755516/sams_town
Fascinerend dat het luisteren van deze CD bij iemand associaties met Springsteen oproept.
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:28:23 #60
152327 DeKiem
Kakelvers!
pi_42318064
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:21 schreef floppie86 het volgende:
de cd doet mij ook wel wat aan Bruce Springsteen denken, maar is dat slecht dan?
Deze reactie had ik nog niet gezien toen ik de mijne typte
pi_42319418
Toen ik de cd gedownload had zaten er twee bonustracks bij. Die zitten er niet op bij de officiele cd. Hoezo dat?
pi_42319641
hoe heten ze?
Tap tap tap
pi_42319710
Where the white boys dance en All the pretty face
pi_42319754
ja, die staan bij mijn download er ook op. op cd-wow.co.uk hebben ze een bonus track edition ofzo met alleen where the white boys dance er nog op. van hot fuss heb ik ook een versie met bonus tracks.
Tap tap tap
pi_42322754
Where the White Boys Dance is ook een goed nummer!
pi_42323909
Ik ga deze even tvp-en, morgen luisteren dus ben benieuwd
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_42325223
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:21 schreef floppie86 het volgende:
de cd doet mij ook wel wat aan Bruce Springsteen denken, maar is dat slecht dan?
Als het een totale kopie was wel.
Maar ik zie echt niet in hoe deze cd enkele en alleen inspriratie bij Springsteen zoekt, aangezien The Beatles, Depeche Mode, U2, en Queen ook prima vertegenwoordigd zijn.
En dat alles is nog steeds netjes in het Killers concept gegoten, met een zanger die net op de top van zijn stem zingt, en veel punk in de vertaling van die inspiraties.

De grootste reden in de negatieve reviews om het niet goed te vinden, lijkt te komen door het feit dat ze te "Amerikaans" zijn geworden (wat niet zo gek is voor Amerikanen, zou je dan denken), in plaats van "Brits".
Ik zelf vind ze nog behoorlijk Brits, vooral in hun coupletten.
En waarom is Amerikaans klinken altijd zo'n grote reden om bands minder goed te vinden, natuurlijk is Engeland in dit genre de grootste inspirator, maar wat maakt het uit als het een keer anders is, zou je dan denken.
Het meest amusante is nog dat het vaak juist Amerikaanse reviewers zijn, die dit argument aandragen. Ik dacht dat Amerikanen zo oneindig trots waren op alles wat hun land te bieden heeft? Dat is in de muziekindustrie nog niet helemaal doorgekomen blijkbaar.
  Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 02:25:30 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42326505
Ik heb de cd inmiddels een keer of 3 beluisterd en hoewel er wat nummers tussenstaan die wel lekker klinken vind ik het nog steeds geen meesterwerk. Maar ik ga hem de komende dagen zeker vaker beluisteren

Heel even een linkje naar het nieuwe indietopic voor het geval het niet meer gevonden kan worden: I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #4 Kom er vooral eens buurten, het gaat over stappen in indieclubs
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_42329342
Op onlineticketshop.nl kan je nog kaartjes kopen. Voor ¤135
pi_42331468
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 10:17 schreef lienelien het volgende:
Op onlineticketshop.nl kan je nog kaartjes kopen. Voor ¤135
. dikke doei, dan ga ik maar niet.
Tap tap tap
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:58:10 #71
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_42335870
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

De grootste reden in de negatieve reviews om het niet goed te vinden, lijkt te komen door het feit dat ze te "Amerikaans" zijn geworden (wat niet zo gek is voor Amerikanen, zou je dan denken), in plaats van "Brits".
Ik zelf vind ze nog behoorlijk Brits, vooral in hun coupletten.
Idd wel vreemd ja. Als ik over het algemeen aan amerikaanse muziek denk, denk ik aan hele grote negerts met 40kg goud om hun nek, in hun mond of op hun velgen die zingen over bitches, ho's, blingbling en pingping, maar dat kan ook natuurlijk aan mij liggen.

Vindt deze muziek ook brits klinken. Zelfs het accent van Brandon klinkt mij een beetje brits in de oren.

Ben op moment weer helemaal op Read my mind en Bones
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_42335966
Bones Sam's Town .
En cd-wow heeft hem verzonden .
Tap tap tap
pi_42370303
Wow! BONES.......pfff...wat een wereldnummer!

De hele CD kan me in de breedte zeer zeker wel bekoren, nu na 2 keer luisteren springen als eerste Sam's Town, When you were young, Read my mind, This River is wild (heeft inderdaad wat weg van Springsteens Born to Run) en Why do I keep counting eruit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:26:20 #74
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42370514
Goed, na een stuk of 6 keer luisteren ben ik er uit. Geen CD die ik waarschijnlijk nog vaak ga opzetten. Het is niet slecht maar het is verre van "briljant" en "werelds".
Er zijn voor mij dit jaar al genoeg albumpjes van dit niveau uitgekomen en ook vele die stukken beter zijn.
Als het goed is komt 'ie morgen in de bus en dan mag 'ie waarschijnlijk een tijdje in het folie blijven totdat iemand 'm vind en vraagt of 'ie even op mag.

Nee Killers, voor dit albumpje dacht ik dat jullie nog leuke dingen gingen laten horen in de toekomst maar die gedachte is op dit moment ver te zoeken
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42370655
vind het tegenvallen!
het is geen 2e album zoals WTS dat was voor Oasis, en zoals veel grote bands na hun 1ste album kunnen doorzetten en een goed 2e album neerzetten)
en the Killers vervallen net zoals zoveel bandjes met een geniaal 1ste album in de dip van een veeeeel minder 2e album
Album nu denk ik 10x geluisterd
When you were young, Uncle Jonny en Sam's town zijn erg goed, dan een paar 'goeie' nummers maar geen toppers, en de rest is wat mij betreft opvulling...
helaas haalt het geen hot fuss niveau had er zo op gehoopt, dat ze die mooie lijn zouden kunnen doorzetten

mijn mening natuurlijk
you might aswell do the white line
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')