abonnement Unibet Coolblue
pi_40962037
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 4!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:

  • Maatschappij?
  • Traject?
  • Vertraging?
  • Vriendelijk personeel?
  • Lekker eten?
  • Entertainment?
  • Algehele indruk?
  • Iets over de luchthavens?

    Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: Vragen over vliegen
    En voor je awards, miles and more in: Frequent Flyer Programma's #1

    Vorige deel:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3

    Zoeken is vrij simpel in dit topic:

    Ga naar Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4 en druk op ctrl + f en typ de maatschappij in die je zoekt

    Happy Flying

    [ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 25-09-2006 08:58:16 ]
  • pi_40962161
    # Maatschappij?
    Transavia

    # Traject?
    Amsterdam - Glasgow Prestwick

    # Vertraging?
    heen 10 minuten: Er moesten nog twee Transaviamensen mee. In de cockpit, terwijl dat tegenwoordig niet meer mag.
    terug: 20 minuten: Iemand in een rolstoel moest via speciale lift in toestel geladen worden.

    # Vriendelijk personeel?
    Ach ja, je merkt wel dat die stewardessen zo'n korte vlucht maar kut vinden...

    # Lekker eten?
    Niets gekocht.

    # Entertainment?
    Mr. Bean. En dan verkopen ze oordopjes voor 3 euro. Maar bij Mr Bean mis je het geluid toch niet, dus marketingtechnisch niet zo handig.

    # Algehele indruk?
    Wat een kloterige krap toestel.

    # Iets over de luchthavens?
    Amsterdam: Tsja, groot! Makkelijk inchecken via Baggage Dropoff Point. Ging erg soepel allemaal. Terug wel lang wachten op je bagage
    Prestwick: Tsja, klein! Boardigpass wordt met de hand geschreven. Geen prullenbak gezien. Speciale rookzone buiten met een gele lijn eromheen Snel je bagage.

    Zijn alle 737's zo krap of kan dat verschillen per vliegmaatschappij? Ik heb een keer in een KLM 737 gezeten en die leek mij veel ruimer. Met mijn 1.93 meter is het altijd maar hopen dat ik mijn benen nog voel als we landen.
    pi_40962322
    Maatschappij?
    Sterling.dk

    Traject?
    Amsterdam - Oslo

    Vertraging?
    We vertrokken 35 minuten te laat, maar dit hebben ze grotendeels in weten te halen; we kwamen maar een paar minuten te laat aan.

    Vriendelijk personeel?
    Weinig mee te maken gehad, maar er was niets op aan te merken.

    Lekker eten?
    Niets gekocht.

    Entertainment?
    Een tijdschrift.

    Algehele indruk?
    Gewoon prima.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol hoef ik niets over te zeggen lijkt me.
    Wat me aan Oslo opviel is de mooie aankomsthal, en je kunt met de Airport Express Train gemakkelijk in het centrum komen.
    pi_40962343
    Maatschappij?
    easyJet

    Traject?
    Berlijn Schoenefeld - Maastricht/Aachen

    Vertraging?
    We vertrokken een paar minuten te laat, maar kwamen vroeger aan dan gepland.

    Vriendelijk personeel?
    Ja.

    Lekker eten?
    Niets gekocht.

    Entertainment?
    Een tijdschrift.

    Algehele indruk?
    Gewoon prima. Het toestel was volgens mij vrij nieuw en zag er beter uit dan het gemiddelde lowcost-airline toestel, dus dat was voor mij een pluspuntje. Alleen konden de stoelen niet naar achteren, maar ja de vlucht was zo kort dat dat niet zoveel uitmaakte.

    Iets over de luchthavens?
    Allebei kleine luchthavens, vooral Maastricht/Aachen. Ze waren daar snel met de bagage en mijn tas was een van de eerste, daarna was er geen controle meer, dus ik was buiten voor ik het wist.
    In Berlijn Schoenefeld kun je gemakkelijk komen met de S-Bahn. Vanuit Maastricht/Aachen kun je een bus nemen naar station Maastricht of Sittard, die rijden 1 of 2 keer per uur.
      zondag 20 augustus 2006 @ 18:23:16 #5
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_41004816
    Maatschappij?
    Sky Europe

    Traject?
    Amsterdam - Bratislava - Amsterdam

    Prijs?
    48 Euro inclusief belasting.

    Toestel?
    Boeing 737-500 zowel heen als terug.

    Vertraging?
    Op de Heenweg 13 minuten te vroeg aan de gate, op de terugweg 16.
    Helaas zorgde de bagageafhandeling ervoor dat ik om 16:00 uur nog op het vliegveld stond, en met mij een heleboel andere 'vakantiegangers'.

    Vriendelijk personeel?
    Ging, op de heenweg zat ik op een vrij slechte plaats, toen ik tijdens de vlucht van de WC kwam zag ik dat er nog 1 rij helemaal leeg was, dus ik daarnaartoe, zij begint te miepen iets met turbulence en terug naar je (oude) plaats, maar daar begin ik niet aan dus liep gewoon door. Tweede stewardess begreep wel waarom ik niet op 24D, (naast het toilet, dus elke keer als die deur opengaat kwam de walm je tegemoet), wilde zitten.

    Comfort?
    24D is de meest slechte plaats in het vliegtuig, nog krapper dan de andere rijen (hier staat normaal het 2de toilet achterin, maar ja, budgetairline he.
    Terug (en een gedeelte heen) stoel 16 a is opzich goed, wel bij de vleugel, maar je kan er net onder kijken, zodat je tijdens de landing tenminste wat ziet!

    Lekker eten?
    Niet geprobeerd, maximum prijs wat ik bereid ben om voor een drankje aan boord te betalen is ¤ 1,50, Sky Europe vraag 2 ¤ dus daar beginnen we niet aan

    Entertainment?
    Uizicht, vooral bij de landing op Bratislava leuk om te zien, en een inflightmagazine, helaas had ik die op een eerdere vlucht (2 weken terug) naar Prague al gelezen.

    Algehele indruk?
    Degelijke maatschappij, waar voor je geld, jammer van de boeing 737-500 die bijna helemaal vol was, ik had graag zowel heen als terug 1 rij helemaal voor mijzelf gehad.

    Nog iets over de luchthaven
    Bratislava is klein, heel klein, en er zijn ook geen gates, je gaat met de trap in en uit het vliegtuig. Het voordeel is wel dat ik na 5 minuten geland te zijn door de douane al naar buiten was! (Ik had mijn bagage als handbagage meegenomen). Ook het wachten op de bagage in Bratislava duurt niet lang, ik zag dezelfde mensen in de bus stappen als waar ik mee in het vliegtuig zat.

    Nadeel voor het pakken van de bus, er is helaas nog geen busticketverkoophok zoals in Prague, en 90 SK voor een dagkaart heb ik helaas niet in munten, en NERGENS willen ze wisselen, maar goed, ze moeten gewoon zo'n verkoopkantoor neerzetten!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_41051236
    Maatschappij?
    Lufthansa

    Traject?
    Los Angeles - Frankfurt

    Vertraging?
    geen

    Vriendelijk personeel?
    Nee totaal niet

    Lekker eten?
    Het eten ging wel maar het drinken Was bijna uitgedroogd

    Entertainment?
    wel oké

    Algehele indruk?
    matig

    Iets over de luchthavens?

    Los angeles international(LAX)
    Wat een oud baggger vliegveld en het incecken duurde toch lang

    Frankfurt
    Niets dan goed Mooi ruim, mordern
    pi_41134334
    Maatschappij?



    Traject?

    Amsterdam Schiphol <> Berlijn Tegel

    Vertraging?

    Nee

    Vriendelijk personeel?

    Top

    Lekker eten?

    Keuze tussen een broodje kaas en kalkoen. Heb de kalkoen genomen. Was best lekker.

    Entertainment?

    Vloog in een fokker 70. Kon geeneens radio luisteren. Wel was er een inflight magazine.

    Algehele indruk?

    Goed. Was mijn eerste keer met KLM. Veel slechte verhalen over KLM gehoord, maar ik vond het prima.

    Iets over de luchthavens?

    Berlijn Tegel is erg klein. (voor een stad die tig keer groter is dan Amsterdam).
    pi_41153406
    Maatschappij?
    GermanWings (german-wings.de)

    Traject?
    Keulen/Bonn - Leipzig v.v.

    Vertraging?
    Op de heenweg niet, zelfs tien minuten te vroeg geland. Op de terugweg waren diverse vliegvelden een tijdlang afgesloten vanwege zeer zwaar onweer, wat een minuut of 20 vertraging opleverde.

    Vriendelijk personeel?
    Op zo'n korte vlucht weinig contact gehad met personeel, maar ze leken vriendelijk genoeg.

    Lekker eten?
    Niets besteld. Prijzen alleszins redelijk (5 euro voor een croissant/baguette met beleg naar keuze, koffie en een candybar)

    Entertainment?
    Nee (nou ja, inflight magazine wel, maar verder niks)

    Algehele indruk?
    Prima prijsvechter, alles ziet er schoon en goed onderhouden uit, leren stoelen. GermanWings werkt niet met stoelnummers, dus bij het boarden is het na de gezinnen-met-kinderen en hulpbehoevenden free-for-all. Als de vlucht niet erg vol zit is dat natuurlijk prima, maar met een volle vlucht is het wat meer gedrang.

    Iets over de luchthavens?
    Beiden klein en weinig te doen tussen 18:00 en 09:00.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:54:35 #9
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_41194210
    Maatschappij?
    Perm Airlines

    Traject?
    Perm - Moskou

    Vertraging?
    Nee, kwam in het vertrekhalletje, kaartje afgeven en instappen in vliegtuig (topolev) en wegwezen maar...

    Vriendelijk personeel?
    geen idee, spraken alleen russisch, geen engels....m.b.v. medepassagier toch me drankje kunnen bestellen....verder geen lange vlucht: 2 uur.

    Lekker eten?
    zoals elk vliegtuig voedsel: lekker standaard en niet heel erg vies

    Entertainment?
    Nee

    Algehele indruk?
    normale vliegmaatschappij, wel weinig ruimte in het vliegtuig en een ietwat verouderd interieur, maar verder zie ik eigenlijk nooit verschil, of je nu met klm, martinair of perm airlines vliegt...allemaal dezelfde procedured, gewoontes etc

    Iets over de luchthavens?
    een hal, met 4 balies en een klein vertrekhalletje en een baan....niet groot dus! wel lekker efficient!
    [/quote]
      maandag 28 augustus 2006 @ 23:49:01 #10
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_41276389
    - Maatschappij


    - Traject
    Budapest - Amsterdam

    - Prijs
    - +/- ¤60,-

    - Check in en vertraging
    Ik was veel te vroeg op de luchthaven, dus heb ik letterlijk gewacht totdat de chek in openging. Toch, op de een of andere vage manier moest ik in een loei van een rij staan. Maar ja. Boarden begon zowaar te vroeg, en na een busritje van een meter of 10 rende iedereen het vliegtuig uit (free-seating ) om toch maar zo snel mogelijk de nooduitgang stoel te bemachtigen. De ellebogen en het betere loopwerk kwamen er aan te pas
    Vliegtuig vertrok iets te laat, maar kwam wel keurig op tijd aan in Amsterdam. Wat zeg ik, 2 minuten te vroeg

    - Service
    Wat onverschillig personeel, maar ze deden hun werk naar behoren. Ik had een plaats in de laatste rij van het vliegtuig, en na aankomst op de slurf-loze H-pier op Schiphol kon ik als eerste het vliegtuig verlaten omdat de achterste trap er eerder was. Kon ik alsnog de elleboog-mensen uitlachen die nog bij de 'voordeur' stonden te wachten op hun trap

    - Comfort
    Zelden zo krap gezeten. Vliegtuig was afgeladen vol, omdat ik op de achterste rij zat kon die stoel niet naar achteren, en mn benen zaten volledig klem, terwijl ik met 1,80 toch alles behalve lang ben.

    - Luchthavens
    Wizzair gebruikt in Budapest de kleinere van de twee terminals, waar werkelijk geen klap te beleven is. Wel was het er op zich netjes, en was er na de douane een soort binnen- panorama terras wat door niemand ontdekt werd, waardoor ik daar alleen was. Er was overigens ook maar 1 stoel
    De 'nieuwe' H-pier op Schiphol is wel enigszins jammer. Ik kwam aan op H7, de achterste H-gate, vanuit waar ik gewoon 20 minuten moest sjouwen naar de bagagehal. Schandalig, ik zeg het je

    - Conclusie
    Goedkoop, efficient, maar een volledig gebrek aan comfort en ook het gebrek aan een toegewezen stoel vind ik klote. Ik vind het niet erg om op een mindere plek in het vlieguig te zitten, maar dat geren naar goede plaatsen vind ik gewoon genant . Bovendien heb ik het idee dat je er niets mee wint in tijd
    pi_41277262
    - Maatschappij


    - Traject
    Dubrovnik - Wenen - Amsterdam

    - Prijs
    ¤ 475

    - Check in en vertraging
    Check in zeer snel verlopen, echter had de vlucht 30 minuten vertraging waardoor mijn overstap op Wenen heel krap werd. Mij werd verteld dat vanwege mijn business class ticket die vlucht zou wachten, uiteindelijk zijn we 5 minuten te laat vertrokken.

    - Service
    Absoluut goed, er werd van alles aangeboden en de maaltijden waren prima.
    Vriendelijk personeel, niets op aan te merken.

    - Comfort
    Comfort was prima. Voldoende ruimte, zelfs in de kleine Fokker waarin we van Wenen naar Amsterdam vlogen.

    - Luchthavens
    Op Dubrovnik met de bus naar het vliegtuig, dit was dringen geblazen, iedereen wilde als eerste de bus in en als eerste het vliegtuig in. Totaal zinloos naar mijn mening, je komt het vliegtuig toch wel in en we hadden toch aangewezen plaatsen. In Wenen gewoon met de slurf naar het vliegtuig, maar omdat ik me nogal moest haasten en ik langs allerlei rijen begleid ben omdat ik laat was verder weinig van Wenen gezien . Achteraf beter een latere vlucht kunnen hebben.

    - Conclusie
    Prima maatschappij, jammer dat m'n tas niet mee is gegaan het 2e vliegtuig in, dit is de volgende dag thuis bezorgd, dus dat was ook wel goed geregeld.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:27:10 #12
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_41277663
    - Maatschappij


    - Traject
    Amsterdam - Oslo en retour

    - Prijs
    ¤73 inclusief alle toeslagen

    - Check in en vertraging
    Check in op Schiphol was vreselijk chaotisch, met een grote mensenmassa die voor verschillende maatschappijen aan het wachten waren. Vooral een Jet2 vlucht naar Newcastle, inclusief rellende Engelsen, zorgde voor veel chaos. Daardoor leek het erger dan het was, en was ik na 5 minuten ingecheckt, nota bene bij een Thomson balie .
    Vliegtuig was op tijd klaar om te vertrekken maar door 'drukte' op Schiphol 20 minuten later pas weg kunnen gaan... En dan nog eens taxiën vanaf de B-pier naar de Polderbaan, gauw nog 20 minuten extra. Ergo, kwartiertje te laat in Oslo
    Terugweg 20 minuten te vroeg weer terug in Amsterdam na een geweldige sightseeing route over het Oslo Fjord, Ameland en Terschelling, de Friese meren, de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad en ten slotte 'downtown Amsterdam' en IJburg

    - Service
    Vriendelijk personeel wel, ze vroeg of ik liever Carlsberg of liever Heineken dronk . Prijzen waren ook wel oke, nog op het betaalbare niveau. En in tegenstelling tot Wizz werd hier wél gewoon je stoel toebedeeld. Thank god

    - Comfort
    Zat wat krap, maar de stoel was wel lekker. Bovendien was de stoel naast me leeg, waardoor ik na een sierlijke zwiep de armsteun omhoog kon begeleiden, en zo mijn been over de stoel naast me kon drapperen.

    - Luchthavens
    In tegenstelling tot DutchTrain vond ik de luchthaven van Oslo een van de fijnste waar ik ooit geweest ben . Ziet er mooi verzorgd uit, veel hout, voor een dergelijk kleine luchthaven was er zelfs nog best veel te beleven met genoeg winkels en plaatsen om je maag te vullen.
    En de 'Flytoget' trein vanuit de luchthaven is relaxed, met stoelen die vre-se-lijk lekker sliepen. Wel schofterig duur met iets van ¤20 enkele reis, maar ja, heel Oslo is schofterig duur

    - Conclusie
    Goedkoop, op tijd, nette service, perfecte vliegtijden in mijn geval (9:00 heen en 19:00 terug). Volgende keer maar eens hun Kopenhagen vlucht proberen
      woensdag 30 augustus 2006 @ 16:02:47 #13
    157178 framboos
    fris en fruitig
    pi_41330367
    Maatschappij?
    KLM

    Traject?
    Ams-Nairobi

    Vertraging?
    Nee

    Vriendelijk personeel?
    Top!

    ]Lekker eten?
    Op de heenweg (dagvlucht) 'smiddags pasta en 's avonds een broodje met salade, tussendoor, nootjes, ijsjes, chocola... Goed te doen!
    Op de terugweg (nachtvlucht) om 23.00 uur kip met rijst, en om 04.15 ontbijt (geen idee hoe dat was, want midden in de nacht heb ik geen behoefte aan omelet met champignons).

    Entertainment?
    Schermje in de stoel voor je, en keuze uit een walhalla van films, muziek en spelletjes. Een geweldige uitvinding! Alleen jammer dat je niks meer op je schermpje kon zien wanneer degene voor je z'n stoel naar achteren deed

    Algehele indruk?
    KLM blijft toch mijn favoriet....

    Luchthavens?
    In tegenstelling tot wat mijn eerste indruk was, was de luchthaven van Nairobi niet helemaal kut, veel taxfree winkeltjes en hapjes en drankjes. Hoewel de ruimte an sich er vrij troosteloos uitziet...
    pi_41334941
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:27 schreef Douwe het volgende:

    In tegenstelling tot DutchTrain vond ik de luchthaven van Oslo een van de fijnste waar ik ooit geweest ben . Ziet er mooi verzorgd uit, veel hout, voor een dergelijk kleine luchthaven was er zelfs nog best veel te beleven met genoeg winkels en plaatsen om je maag te vullen.
    Dat zei ik niet
    pi_41335081
    Maatschappij
    Air Canada

    Traject
    heen: London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)
    terug: Toronto Pearson - London Heathrow (Airbus A330)

    Vertraging
    Nee

    Vriendelijk personeel
    Ja. Best behulpzaam en vriendelijk. Op de heenweg heb ik een stewardess gelukkig gemaakt met een Nederlands exemplaar van de Donald Duck. Een vrolijk weekblad

    Lekker eten
    Standaard vliegtuigvoer, maar heb wel eens slechter gehad. Op de terugweg een goed ontbijt.

    Entertainment
    Heen: Nauwelijks. Een soort van 3D film. Dus met groen en rood. De beamer in ons compartiment was een beetje stuk. Verder was mijn stoel redelijk doorgezakt, dus daar heb ik ook van genoten
    Terug: Nieuwer vliegtuig, dus in elk geval iets van een film. Maar geen persoonlijk schermpje.

    Algehele indruk
    Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's). De nieuwere vliegtuigen zijn wel beter (A330). Gelukkig hadden we op de terugweg een nieuwer vliegtuig met 4 stoelen voor ons tweeen.

    Iets over de luchthavens
    Heathrow is een verschrikking. Vies, druk en onvriendelijk, maar ze hebben er wel gratis wi-fi
    Op Toronto Pearson moet je CAD 2.50 betalen voor het gebruik van een baggagekarretje. Dan liever een hernia
    pi_41348783
    Ik weet zo snel even niet meer of ik hier al m'n eerdere ervaringen heb gezet, maar anyway plaats ik m'n laatste ervaring maar.

    Maatschappij
    Air France

    Traject
    Clermont-Ferrand - Amsterdam

    Vertraging
    Nee niet echt. Vertrek was op tijd en de landing ook. Maar we landden op Schiphol, op tijd, op de achterste baan (Polderbaan dacht ik) en deden er 15 min. over om bij de standplaats te komen.

    Vriendelijk personeel
    Erg vriendelijk! Er was een stewardess, Wendy, en die was ontzettend vriendelijk. Deed alles alleen en was heel de vlucht in de weer.

    Lekker eten
    Bestond uit een drankje en een knabbeltje of een stukje cake.

    [img]Entertainment?[/img]
    ...Inflight magazine? Mooie blaadje met mooie foto's.

    Algehele indruk
    Air France, making the sky the best place on earth. Klopt wel, want ik had een beenruimte waar je u tegen zei. Ik zat wel bij het noodluik, maar andere plaatsen hadden ook wel aardig veel beenruimte.

    Iets over de luchthavens
    Clermont-Ferrand, Check-in & Go. Klein vliegveldje en slechts één restaurantje gezien, maar verder schoon en overzichtelijk. Schiphol weer lekker groot, maar wel lekker snel. Na een kwartier stond ik al buiten.

    Kortom, Air France = GO
    pi_41395379
    Maatschappij?
    Britisch arways

    Traject?
    Amsterdam - London - Toronto

    Vertraging?
    Nee, helemaal niet

    Vriendelijk personeel?
    Het personeel was erg vriendelijk. Alles viel te regelen en kwamen regelmatig langs.

    Lekker eten?
    Het eten was echt super:P, beter dan tegenwoordig bij een gemiddeld restaurant en nu overdrijf ik zeker niet :|

    Entertainment?
    We hadden allemaal ons eigen tv-schermpje met afstandsbediening. 35 zenders meen ik mij te herinneren, en ook nog verschillende radio stations. Tevens waren er kranten en tijdschriften aanwezig.

    Algehele indruk?
    Ik vond het zeer prettig vliegen (A).

    Iets over de luchthavens?
    London was erg druk, en zag er nogal cheesy uit eerlijk gezegd :$ .. Toronto was erg mooi en vrij modern, alleen de douane daar was niet normaal hoor:|. Gewoon een blond nederlands jongetje wordt daar gewoon echt dik een kwartier ondervraagd .. maja wel veilig En ook de bewaking met automatische geweren als je naar de aankomsthal loopt:o machtig
      dinsdag 5 september 2006 @ 14:33:09 #18
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_41515402
    Maatschappij?
    Egypt Air

    Traject?
    Amsterdam - Cairo - Bangkok

    Vertraging?
    Op de terugweg 1 uur

    Vriendelijk personeel?
    Redelijk vriendelijk, Volgens mij waren ze blij als ze een keertje niet gecommandeerd werden door een moslim

    Lekker eten?
    een groot drama, 4 avondmaaltijden gehad en alle keren was het beef or fish, en alles constant hetzelfde

    Entertainment?
    Was er wel maar erg slechte films, de films werden niet vertoond zoals ze in het boekje stonden waardoor we ook 2 keer dezelfde kregen te zien. Ook werd er op de terugweg zomaar een film stopgezet terwijl het nog maar 5 minuten was.
    Algehele indruk?

    Iets over de luchthavens?
    Cairo airport is echt niks te doen, Bangkok is wel redelijk.
    pi_41516231
    # Maatschappij?
    KLM

    # Traject?
    Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam

    # Vertraging?
    heen 15 minuten: Wachten op 2 personen uit een andere vlucht.
    terug: 15 minuten: Vertraging bij boarden.

    # Vriendelijk personeel?
    Heen: Afgesnouwd door stewardess die niet door kon lopen omdat ik naar het toilet ging in het gangpad, niet gezien achter het "ordijn" beetje overdreven, zal wel lange dag hebben gehad.
    Verder wel netjes, maar niet meer service als verwacht.

    # Lekker eten?
    Valt mee, regelmatig te eten maar porties toch iets te weinig, aangeboden water/sinaasappelsap uit pakjes beter niet nemen, randen zijn scherp (net als die van de doorzichtig wegwerp plastic kopjes trouwens) en water uit die pakjes is niet te zuipen.

    # Entertainment?
    Gratis koptelefoon (vroeger betaalde je ervoor) radio is wel ok, niet echt gevarieerd, geen personal video in de ik denk oude 747-400, films zijn wel recentelijk maar niet allemaal even boeiend.

    # Algehele indruk?
    Niet echt goede value for money, maar het is na cathay de enige met een directe verbinding en cathay is 400/500 euro duurder.

    # Iets over de luchthavens?
    Amsterdam: Ging vlot weinig rijen en tijd is te overkomen, shoppen doe ik er niet.
    Hong Kong: Schijnt het beste vliegveld ter wereld te zijn, maar ik zit vind het er wat kaal, wel ontzettend groot (met metro).

    Heb heen en terug op de nooduitgangrij mogen zitten ivm met mijn lengte (2 meter) wel zo prettig op een 12 uur lange vlucht, dus dat was wel ok. 1120 euro is echter nog steeds een heleboel geld als je vergelijkt wat je betaald voor even ver gelegen bestemmingen. En vorig jaar was het 130 euro goedkoper.
    pi_41658073
    - Maatschappij
    Continental Airlines

    - Traject
    AMS - Newark en weer terug.

    - Prijs
    ¤ 375 incl. alles (al in maart geboekt).

    - Check in en vertraging
    Wat een uitkomst, dat online inchecken. Koffertje afgeven, door de douane en klaar ben je. De heenreis verliep mooi op schema, zelfs een kwartiertje eerder op Newark. Op de terugreis hebben we nog zo'n 3 kwartier in de 'file' gestaan voor wij weg mochten. Maar op wonderbaarlijke wijze kwamen we nog 20 minuten eerder aan op Schiphol dan gepland.

    - Vriendelijk personeel?
    Absoluut geen klagen. Het waren vooral wat oudere mannen en vrouwen, maar vooral op de terugweg kon je zien dat ze plezier in hun werk hadden. Geen klagen over de service, al had ik niet specifiek iets van ze nodig.

    - Lekker eten?
    Vooral op de heenweg viel het me mee (was een dagvlucht). Het bakje lasagna, bakje sla, broodje en cakeje waren niet bijzonder, maar het warme broodje met gesmolten kaas en ham vlak voor de landing was erg goed binnen te houden.
    De terugreis (avond/nachtvlucht) viel ietwat tegen. De maaltijd bestond uit een bakje met kip, rijst en wat groente, bakje sla, broodje en 2 koekjes. Nou heb ik in een week tijd in NY zo'n beetje een halve kippenboerderij op (die gasten mikken echt overal kip in ), dus dat zal wel een reden zijn waarom de maaltijd me wat minder smaakte. Vlak voor de landing kregen we nog een slap croissantje en een bakje met fruit, was ook niet echt om over naar huis te schrijven.

    - Entertainment
    Ronduit matig. We vlogen met een 757-200 en volgens mij zijn dat nog wat oudere toestellen in de Continental vloot. We zaten in de verte naar een schermpje te turen waar me toch een partij B-films vertoond werden. Godzijdank had ik mn laptop in mn handbagage.
    Op de heenreis trouwens niet eens een schermpje gezien met vluchtgegevens en waar we op dat moment waren. Terugreis wel.

    - Algehele indruk
    Gewoon een degelijke maatschappij. Verwacht geen wonderen, maar ze doen wat ze moeten doen.

    - Luchthavens
    Op zich weinig te beleven op Newark, maar ik moet zeggen dat de doorstroming vrij vlot ging mbt de douanecontroles. We moesten vooraf een aantal papieren invullen om de VS in te komen, en ik zag de bui al hangen van lange rijen en uren wachten. Uiteindelijk waren we in een uurtje buiten, inclusief koffer oppikken.
      zondag 10 september 2006 @ 02:35:36 #21
    131761 rubenrtv2
    pokeralsbijbaan.nl
    pi_41665778
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 18:30 schreef biobak het volgende:
    Maatschappij
    Air Canada

    Traject
    heen: London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)
    terug: Toronto Pearson - London Heathrow (Airbus A330)

    Vertraging
    Nee

    Vriendelijk personeel
    Ja. Best behulpzaam en vriendelijk. Op de heenweg heb ik een stewardess gelukkig gemaakt met een Nederlands exemplaar van de Donald Duck. Een vrolijk weekblad

    Lekker eten
    Standaard vliegtuigvoer, maar heb wel eens slechter gehad. Op de terugweg een goed ontbijt.

    Entertainment
    Heen: Nauwelijks. Een soort van 3D film. Dus met groen en rood. De beamer in ons compartiment was een beetje stuk. Verder was mijn stoel redelijk doorgezakt, dus daar heb ik ook van genoten
    Terug: Nieuwer vliegtuig, dus in elk geval iets van een film. Maar geen persoonlijk schermpje.

    Algehele indruk
    Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's). De nieuwere vliegtuigen zijn wel beter (A330). Gelukkig hadden we op de terugweg een nieuwer vliegtuig met 4 stoelen voor ons tweeen.

    Iets over de luchthavens
    Heathrow is een verschrikking. Vies, druk en onvriendelijk, maar ze hebben er wel gratis wi-fi
    Op Toronto Pearson moet je CAD 2.50 betalen voor het gebruik van een baggagekarretje. Dan liever een hernia
    Mijn vlucht komt voor een groot deel overeen met de jouwe:

    Maatschappij
    BMI & Air Canada

    Traject
    heen: Amsterdam - London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)

    Vertraging
    Ja, op Heathrow van de 2,5 uur overstaptijd maar liefst 1,5 uur in de rij voor een security-check gestaan. Daarna met een bus naar de juiste terminal en net op tijd voor het boarden aangekomen bij de gate. In het Air Canada vliegtuig (heel oud) bleek mijn stoel kapot; het zitvlak kon gewoon opgetild worden van het frame. Dit zat voor geen meter en samen met 2 passagiers naast me (bij 1 zat er zelfs geen bekleding op de stoel ) er maar wat stewardessen bij gehaald.
    De stewardessen hadden er ook geen verstand van en gaven ons de keus om of maar het vliegtuig te verlaten om met een manager te praten of genoegen te nemen met deze stoelen.
    Uiteindelijk kwamen gelukkig 3 passagiers niet opdagen en kregen wij deze stoelen.
    Dit kostte ons een kwartier.

    Daarna een tussenlanding op St Johns, waarvoor een uur gepland stond. Na een uur in de rij te hebben gestaan voor de douane, moesten enkele passagiers (waaronder ik) nog naar de immigration office. Dit duurde ongeveer een halfuur, waarna we onze baggage van een band moesten halen om deze vervolgens 10 meter verder weer op een andere band te leggen. De baggage ging vervolgens weer terug in hetzelfde vliegtuig ...
    Ook op St Johns weer een uitgebreide security check terwijl ondertussen een heel vliegtuig op ons zat te wachten (This is the final call ...)
    Weer een uur vertraging erbij ...

    Vriendelijk personeel
    Mwah, redelijk behulpzaam maar hadden geen verstand van de stoelen en boden geen goede hulp.

    Lekker eten
    De keuze tussen kip of zalm verkeerd gemaakt. Kip was werkelijk rampzalig (droge kip, met plakkerige rijst en onidentificeerbaar groen spul). Zalm zag er redelijk tot goed uit. Kleine porties, wel ijs toe.

    Entertainment
    Slecht, oude films die op kleine schermpjes werden uitgezonden. Vanuit mijn stoel was het beeld nauwelijks te zien (3/4 permanent zwart door slechte kijkhoek)

    Algehele indruk
    "Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's)." Dit was te merken, de slechtste luchtvaartmaatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.

    Iets over de luchthavens
    Schiphol is bekend.
    Heathrow niet heel duidelijk, gate pas 20 minuten voor vertrek bekend.
    St Johns totaal onnodige tussenstop. Te weinig personeel bij de douane. Wel vriendelijk personeel.
    Halifax weinig van gezien.
    When we play, we must realize, before anything else, that we are out to make money - Sklansky
    Instructeur bij http://www.pokeralsbijbaan.nl
      donderdag 14 september 2006 @ 23:06:46 #22
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_41819134
    Maatschappij
    American Airlines

    Traject
    BRU-JFK-SJU(San Juan,Puerto Rico)-SXM(Sint-Maarten)

    Vertraging
    as usual, een beetje. Vooral de vlucht tussen JFK en SJU was in een uur te laat, zodat ik vreesde net zoals vorig jaar vast te zitten op Puerto Rico om een vlucht later naar Sint Maarten te moeten nemen.

    Vriendelijk personeel
    sommigen zijn supervriendelijk, anderen lijken met tegenzin te werken. Alles opgeteld dus gemiddeld.

    Lekker eten
    BRU-JFK: keus tussen kip of beaf, was zeker ok en een snack pack, wat Amerikaans en (te) vet was.
    JFK-SJU: keus tussen een soort crocque monsieur met 2 schijven meloen ernaast en kellogs ontbijtgranen.
    SJU-SXM: niks (vlucht duurde exact 33min)
    drank was wel ok

    [[url=Entertainment?]afbeelding[/url]]
    films(2 slechte waarvan ik de naam vergat), en Over the hedge, die wel ok is. Wel stom dat je een headset moet kopen, best gierig van de maatschappij

    Algehele indruk
    inchecken in BRU was rampzalig. Het vliegen is erg goedkoop (6 vluchten voor 720euro) maar de service is soms navenant. Over goed een week vlieg ik terug via Miami en London(LHR).
    When all things seem to end, the future still remains..
      donderdag 14 september 2006 @ 23:37:40 #23
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_41820396
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 23:06 schreef Masanga het volgende:
    Maatschappij
    American Airlines

    Traject
    BRU-JFK-SJU(San Juan,Puerto Rico)-SXM(Sint-Maarten)
    Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)

    Die ATR72 vanaf San Juan met American Eagle naar SXM lijkt me wel vet trouwens, die heb ik echt zo vaak zien aankomen op Maho beach!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      vrijdag 15 september 2006 @ 00:36:57 #24
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_41822435
    Maatschappij?
    Lufthansa

    Traject
    Amsterdam - Munchen-Florence-Munchen-Amsterdam

    Vertraging?
    Geen

    Vriendelijk personeel?
    Ja, niets op aan te merken. Met name grondpersoneel bij de ticketverkoop op Schiphol waar ik de dag van te voren het ticket had gekocht was bijzonder behulpzaam

    Lekker eten?
    Hele korte vluchtjes, broodje met kaas driemaal, broodje ham éénmaal. Niet bijzonder, wel inclusief. En dat gold ook voor alle typen dranken volgens mij.

    Entertainment?
    Geen

    Algehele indruk?
    Uitstekende maatschappij! We vlogen met kleine vliegtuigjes (<100 man) en was dus lekker rustig. Goede bediening, geen vertraging. Ouderwets goed zou ik zeggen.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is bekend neem ik aan, al is wel noemenswaardig dat de Bombardier waar we Munchen-Amsterdam mee vlogen niet op de slurf viel aan te sluiten. Gelopen op het platform dus .
    Munchen was verder bijzonder positief: gratis kranten en koffie/thee, mooie winkels, bijzonder schoon. Die Duitsers kunnen er wat van . Florence stelde niet veel voor, gewoon een klein regionaal vliegveldje.
    pi_41825958
    Maatschappij?
    Jet2.com

    Traject?
    Amsterdam - Newcastle - Amsterdam

    Prijs
    Geen idee, niet zelf betaald

    Vertraging?
    Helemaal geen, misschien een paar minuutjes te vroeg of te laat, maar die tel ik niet mee.

    Vriendelijk personeel?
    Weinig mee te maken gehad, maar er was niets op aan te merken.

    Lekker eten?
    Niets gekocht, maar op de terugvlucht begonnen ze pas na 3 kwartier met het karretje te duwen door het gangpad. Lekker handig bij een vlucht van 1 uurtje

    Entertainment?
    Inflight magazine, met juichende verhalen over steden waar jet2.com naartoe vliegt. Op de terugvlucht een prachtig uitzicht over Nederland bij ondergaande zon. Je kwam zo over de Noordzee op Nederland aanvliegen. Het uitzicht op IJmuiden en verder was prachtig.

    Algehele indruk?
    Gewoon prima.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is onderhand wel besproken. Maar waarom liggen er op Engelse vliegvelden altijd van dat vreselijk lelijk tapijt, is dat een soort fetish van Engelsen of zo ? Als ze in de tapijtwinkel staan, het lelijkste tapijt zien hangen, dat de verkoper dan zegt.... "Nee, dat mag alleen op een vliegveld liggen ?".
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')