abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 september 2006 @ 23:10:03 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41819251
Wij zijn ook linksdragend.
Ik heb een andere ring die alleen rechts kan en dus ging de trouwring om links. Maar idd schijnt het niet te 'horen'. Maar daar hadden wij ook maling aan.
***
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:04:30 #204
58921 Day
You can fly!
pi_41821402
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:39 schreef cattie het volgende:
Ik heb geen digitale foto's van onze ringen samen, dus alleen foto's van mijn ring (die ik net gemaakt heb). De ring van mijn man is geelgoud, gegolfd (dus als je hem neerlegd steunt hij op 2 punten), met geel diamantje erin.
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vond het zo leuk om mijn ring te ontwerpen dat ik ter ere van de geboorte van mijn zoon Ive ook een ring ga laten maken.
Aparte ring zeg! Mooi!!!!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_41825398
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef bixister het volgende:
mooie ringen cattie & beaker! en die verlovingsring van suerte vind ik ook erg sjiek! (sorry Iamredleader, die van jou vind ik echt vreselijk. ).
beetje flauw iemand's keus zo direct en bot af te kraken. Om deze reden ben ik ook zo tegen dat hele ringen gedoe. Vooral hier in de States is de druk voor 'de man' zo groot om, buiten medeweten van de geliefde om, een ring met een zo groot mogelijke (lees Duurste) steen aan te schaffen, en dan die stiekum in een gebakken aardappel of weet ik veel, te verstoppen om haar bij t romantische eten oid te verrassen met de vraag of ze wil trouwen met jou. Blech. Ben voor trouwen hoor, maar ik snap nooit dat t verwacht wordt dat t in wezen vanuit de man moet komen en t enige dat de vrouw hoeft te zeggen, is dus ja of nee. Trouwen beslis je samen, vind ik. Man op knieen = echt niet mijn idee van gelijkwaardigheid.

Om op de ringen terug te komen: zo'n man die zijn meisje wil vragen moet dus meestal, moederziel alleen, erop uit om een ring uit te zoeken voor zijn verloofde. Weet hij veel wat onder 'goede smaak' verstaan wordt door de gemiddelde burger!

Anyway, dit moest ik even van t hart! T is toch zonde om je man drie maanden van zijn hardverdiende salaris te laten besteden aan een stuk steen, waarvan negen van de tien keer de opbrengst gaat naar de financiering van een clandestiene oorlog in een land ver weg van ons bourgeousie bed!
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef bixister het volgende:amaranta, wij hebben wel gewoon 2 dezelfde ringen (afgezien van de maat ). heel simpel, daar hou ik van. en ik heb 'm inderdaad gewoon altijd om hoor. (ik draag 'm ook links trouwens cattie, vond ik ook veel meer de trouwkant. officieel schijnt 't iets katholieks te zijn om 'm links te dragen.
Echt? Hier in de States draagt IEDEREEN zijn ring aan de linkerkant. En de cultuur hier is toch voor t grootste deel Calvinistisch/gereformeerd
pi_41825407
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef seilram het volgende:
Leuke foto marlieske! Ik vind het echt heel mooi!!

Voor de mensen die al getrouwd zijn: wat waren jullie kwijt voor de ringen?
twee keer 49 euro ongeveer. edelstaal ingen, glad geen glimmer, ben er nog steeds blij mee.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:02:02 #207
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_41825720
quote:
Op donderdag 14 september 2006 23:05 schreef bixister het volgende:
mooie ringen cattie & beaker! en die verlovingsring van suerte vind ik ook erg sjiek! (sorry Iamredleader, die van jou vind ik echt vreselijk. ).
Het is mijn trouwring ik had geen verlovingsring
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:08:34 #208
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_41825759
Wij dragen de ringen trouwens ook links.En een vriendin van mij maar volhouden dat de ring rechts moet, terwijl ik wist dat ze hier in Engeland 'linksdragend' zijn.
Wist ik eerst helemaal niet, omdat ik een ring links droeg die ik van mijn man kreeg voor mijn verjaardag, en veel mensen vroegen wanneer de bruiloft was toen begon het kwartje te vallen, maar ik heb de ring gewoon tot de trouwdag links gedragen
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:27:33 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_41825946
Ik ben rooms katholiek opgevoed, het is in mijn familie dan ook gebruikelijk om de trouwring links te dragen. Niet dat ik het daar van af laat hangen, want ik ben in geen jaren meer echt naar de kerk geweest en zijn ook niet voor de kerk getrouwd. Vroeger kon je zien aan de kant waar men de trouwring droeg welk geloof men had.
pi_41826824
oh sorry suerte, was al zo met m'n hoofd bij die verlovingsring van Iamredleader. en walrik, je hebt gelijk hoor, niet zo netjes van me om die zo bot af te kraken. het was sterker dan ik.
grappig die links-rechts 'regels'.
pi_41826957
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:29 schreef bixister het volgende:
oh sorry suerte, was al zo met m'n hoofd bij die verlovingsring van Iamredleader. en walrik, je hebt gelijk hoor, niet zo netjes van me om die zo bot af te kraken. het was sterker dan ik.
grappig die links-rechts 'regels'.
ach, over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik zo'n simpel rond ding met een enorme steen erop lelijk, en m'n vrouw vond deze helemaal prachtig, dus daarom hebben we die gekozen no offense taken.

Ach, de trouwringen zijn van Desiree, waren niet zo duur, iets van 360 euro samen. Simpel, 14 karaats geel goud, met een groefje aan beide kanten zodat de ring niet groot/dik lijkt.
pi_41827067
quote:
Op donderdag 14 september 2006 17:32 schreef Angel_1983 het volgende:
Heeft iemand een tip voor een goede fotograaf in de buurt van Amsterdam?
Ja, mail me maar
pi_41827152
Ed van Wersch, hele goede fotograaf.
Homepage

Hij heeft ons huwelijk gedaan!
pi_41827397
Links of rechts hangt in België van de provincie af.
In West-vlaanderen links, in Oost-vlaanderen hangt het af van de plaats en in Brussel is het rechts

Wij hebben links gekozen (ook al zijn we oostvlaams, langs de kant van Brussel ) omdat phille de ring ambetant vond zitten aan zijn rechterhand, waar hij mee schrijft.

Mooi excuus natuurlijk dat ik van West-vlaanderen afkomstig ben, dus het kan geoon allebei

Sommige zeggen dat als jouw man of vrouw overlijdt dat je dan pas jouw ring op uw linkerhand mag steken omdat dat de kant is van uw hart.

[ Bericht 1% gewijzigd door leonieke op 16-09-2006 14:30:27 ]
pi_41827428
Ook wij zijn druk met het plannen van ons huwelijk.
Ik vind dat wij het op onze eigen wijze moeten vieren en wij zijn geen feestbeesten en als wij een uitgebreide dag hebben dan zijn wij meer bezig met het vermaken van onze gasten als genieten van onze dag.
Daarom kiezen wij voor een beetje een afwijkende wijze dan de standaard dag.

Wij gaan trouwen op de bataviawerf.
Het aantal gasten zal bestaan uit ongeveer tien mensen.
Wij willen aan het begin van de middag trouwen en na het trouwen willen wij of een lunch nuttigen met taartjes of wij willen gaan bowlen in het bowlingcentrum.
Daarna gaan we of gourmetten of bbqen bij ons thuis.
Vervolgens laten wij schoonmoeders met de rotzooi achter en gaan wij naar de efteling om daar twee nachten en drie dagen te relaxen
pi_41827492
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 10:02 schreef chesna het volgende:
Vervolgens laten wij schoonmoeders met de rotzooi achter en gaan wij naar de efteling om daar twee nachten en drie dagen te relaxen
goed geregeld! veel plezier alvast!
  vrijdag 15 september 2006 @ 10:34:24 #217
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_41828168
Volgens mij is het in Nederland inderdaad de 'gewoonte' om het rechts te dragen, behalve voor het Room-Katholieke geloof die dragen hem links. Inderdaad met de rede dat links dichter bij het hart zit. Dat heeft onze pastoor ons verteld. Volgens mij zijn het trouwens meer 'richtlijnen' en is er niks definitiefs.

Ik draag mijn trouwring dus ook links, wij zijn ook voor de RK kerk getrouwd
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_41832946
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]
Ja, mail me maar
Ik stuur je vanavond of morgen even een mailtje!
Bedankt alvast !

♥ Love is Love ♥
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:25:50 #219
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_41835617
Ik heb een jurk, ik heb een jurk, ik heb een jurk

De eerste die ik paste was meteen helemaal perfect

En het leuke is: het is (zo zag ik later) een jurk van Leijten Creations, die normaal voor een euro of 1500 over de toonbank gaat. Maaaar... ik was middenin de uitverkoop van een heel leuk zaakje met een low-cost concept, en mocht hem voor 400 euro meteen meenemen
(en toen droeg mijn moeder ook nog 250 euro bij, en toen kostte mijn jurk me opeens minder dan mijn schoenen ws gaan kosten )

Er moeten volgend jaar nog wat kleine dingetjes aan vermaakt worden, en ik ga hem nog een beetje op-pimpen (wegens aanwezigheid van zowel as bruidegom als veel bekenden op FOK! ga ik niet zeggen hoe precies ), en dan is het echt helemaal mijn droomjurk enzo

(en nu ga ik even ergens in een hoekje verder zitten hyperen hoor )
pi_41835778
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:25 schreef pluisje het volgende:
Ik heb een jurk, ik heb een jurk, ik heb een jurk

De eerste die ik paste was meteen helemaal perfect

En het leuke is: het is (zo zag ik later) een jurk van Leijten Creations, die normaal voor een euro of 1500 over de toonbank gaat. Maaaar... ik was middenin de uitverkoop van een heel leuk zaakje met een low-cost concept, en mocht hem voor 400 euro meteen meenemen
(en toen droeg mijn moeder ook nog 250 euro bij, en toen kostte mijn jurk me opeens minder dan mijn schoenen ws gaan kosten )

Er moeten volgend jaar nog wat kleine dingetjes aan vermaakt worden, en ik ga hem nog een beetje op-pimpen (wegens aanwezigheid van zowel as bruidegom als veel bekenden op FOK! ga ik niet zeggen hoe precies ), en dan is het echt helemaal mijn droomjurk enzo

(en nu ga ik even ergens in een hoekje verder zitten hyperen hoor )
gefeliciteerd, mooi dat je zo snel geslaagd bent
pi_41838324
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 15:25 schreef pluisje het volgende:
Ik heb een jurk, ik heb een jurk, ik heb een jurk

...

(en nu ga ik even ergens in een hoekje verder zitten hyperen hoor )
Jeej wat lekker zeg dat je een jurk gevonden hebt!!
Waar heb je hem gevonden als ik vragen mag?
♥ Love is Love ♥
pi_41838427
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:47 schreef iamredleader het volgende:
Ed van Wersch, hele goede fotograaf.
Homepage

Hij heeft ons huwelijk gedaan!
bedankt voor de tip!
Heb de site even bekeken, mooie foto's maar niet helemaal mijn idee.
♥ Love is Love ♥
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:14:00 #223
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_41840503
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:59 schreef Angel_1983 het volgende:

[..]

Jeej wat lekker zeg dat je een jurk gevonden hebt!!
Waar heb je hem gevonden als ik vragen mag?
Dat mag

http://www.bruidsstudio.nl/index.php

Ze hebben daar niet zo ontzettend veel keus (ze kopen van elke jurk maar een aantal exemplaren in, en is de jurk van jouw keuze niet meer aanwezig in je maat dan is het gewoon pech), maar als je er net tegen de jurk van je dromen aanloopt heb je geluk: een jurk kost er niet meer dan 600 euro, en nu in de uitverkoop zelfs maar 400. En dan heb je dus echt jurken te pakken die elders tegen het 3 a 4 voudige weg gaan

En ik had dus geluk, want een van de jurken die al op mijn 'oeh, die is mooi!' lijstje stond dat ik uit de diverse catalogi van de fabrikanten had samengesteld hing er in mijn maat
pi_41846743
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:14 schreef pluisje het volgende:

[..]

Dat mag

http://www.bruidsstudio.nl/index.php

Ze hebben daar niet zo ontzettend veel keus (ze kopen van elke jurk maar een aantal exemplaren in, en is de jurk van jouw keuze niet meer aanwezig in je maat dan is het gewoon pech), maar als je er net tegen de jurk van je dromen aanloopt heb je geluk: een jurk kost er niet meer dan 600 euro, en nu in de uitverkoop zelfs maar 400. En dan heb je dus echt jurken te pakken die elders tegen het 3 a 4 voudige weg gaan

En ik had dus geluk, want een van de jurken die al op mijn 'oeh, die is mooi!' lijstje stond dat ik uit de diverse catalogi van de fabrikanten had samengesteld hing er in mijn maat
Wat lief dat dat mag !

Ziet er wel gaaf uit en de prijzen zijn helemaal leuk!
Het is alleen wel hééél ver weg vanuit Amsterdam!
Er is ook nog geen haast want een datum hebben we nog niet, de wil is er wel ! Het is nu lekker fantaseren, uitzoeken en voorbereiden en wachten op het moment !
♥ Love is Love ♥
pi_41855181
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 09:29 schreef bixister het volgende:
oh sorry suerte, was al zo met m'n hoofd bij die verlovingsring van Iamredleader. en walrik, je hebt gelijk hoor, niet zo netjes van me om die zo bot af te kraken. het was sterker dan ik.
grappig die links-rechts 'regels'.
no sweat, mijn eigen berichtje naar jou was een beetje pedant van toon, moet ik ook niet doen! Maargoed, ik woon nu eenmaal alweer een jaartje of wat in het uiterst politiek-correcte Californie, dus ben niet meer zo gewend aan Nederlandse directheid!

On topic weer, ik vind dit een interessant onderwerp onder andere omdat om een of andere reden een heleboel vrienden/familieleden dit jaar allemaal bovenop elkaar aan t trouwen sloegen, dus heb ik dit jaar overal en nergens bruiloften lopen aflopen, van LA tot Utrecht tot India!
In Amerika mag je overal trouwen waar je maar wilt, en de inzegeraar (hoe noem je zo iemand) kan ook iedereen zijn. Bijvoorbeeld: een hippie-achtige kennis van mij hier in Marin County, een prachtig gebied ten noorden van San Francisco, koos ervoor te trouwen in zijn tuin, en als priester/ambtenaar koos hij een vriend, die voor die ene dag een vergunning kreeg van de plaatselijke gemeente om dit huwelijk in te zegenen! Mag dat in NL nu ook?
pi_41856350
Nee dat mag in NL niet, een huwelijk moet ten overstaan van een ambtenaar van de burgerlijke stand in het gemeentehuis voltrokken worden. Ook mag je niet eerst voor de kerk trouwen en dan pas voor de burgerlijke stand. Staat zelfs in het wetboek
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41857353
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 05:16 schreef Walrik het volgende:

[..]
In Amerika mag je overal trouwen waar je maar wilt, en de inzegeraar (hoe noem je zo iemand) kan ook iedereen zijn. Bijvoorbeeld: een hippie-achtige kennis van mij hier in Marin County, een prachtig gebied ten noorden van San Francisco, koos ervoor te trouwen in zijn tuin, en als priester/ambtenaar koos hij een vriend, die voor die ene dag een vergunning kreeg van de plaatselijke gemeente om dit huwelijk in te zegenen! Mag dat in NL nu ook?
Even off topic: een hippie in Marin?! Ik ken er ook mensen, ben er geweest, en kan me toch nog niet voorstellen dat er hippies zijn die zich een huis met tuin in Marin kunnen veroorloven
Maar goed, wel jammer dat dat in Nederland niet mag he. Het gemeentehuis is ook maar zo saai.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:47:35 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_41858047
In Nederland kun je er volgens mij voor zorgen dat een vriend/familielid een dag ambtenaar van de burgelijke stand is, maar dat is heel veel gedoe. Tegenwoordig hebben veel gemeenten naast het gemeentehuis nog wat plaatsen als "huis der gemeente' aangewezen waar je mag trouwen (kasteel Keukenhof bijv., een landgoed in Overveen enz.).
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:47:09 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41870084
Het kan tegenwoordig ook op locatie. Enige vereiste is dat de locatie een huisnummer heeft als ik het goed heb. Je kan dus niet zomaar in het bos gaan staan. De ambtenaar moet het ook nog wel willen natuurlijk.

Mijn zus is 4 jaar geleden op zaterdagavond om 8 uur getrouwd op de locatie waar ook het feest was. Trouwen en gelijk door met het feest!
***
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:21:04 #230
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_41870948
In Rijswijk (zh) kan het ook overal, zolang het openbaar is en er een goede kleedruimte voor de ambtenaar is, zelfs in je eigen achtertuin mag het als je de deur openzet voor iedereen
pi_41873822
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef innepin het volgende:

[..]

Even off topic: een hippie in Marin?! Ik ken er ook mensen, ben er geweest, en kan me toch nog niet voorstellen dat er hippies zijn die zich een huis met tuin in Marin kunnen veroorloven
Maar goed, wel jammer dat dat in Nederland niet mag he. Het gemeentehuis is ook maar zo saai.
(Off topic: Geen hippies in Marin? You've got to b kidding! Jij hebt je duidelijk niet goed verdiept in het gebied dat je bezocht, anders zou je weten dat Marin County ooit, in de jaren 60/70, een gigantische hippiegemeenschap was, daar bekend om stond zelfs--en nu tot op zekere hoogte nog is: Sausalito, anyone?! .

En om kort door de bocht dit door te trekken naar anno nu: Die hippies van toen zijn nu heel vaak de miljonairs van nu. Voor de niet-kenners: Marin County, gelegen net boven San Francisco, is een van de duurste plekken om een huis te kopen in heel de Verenigde Staten.
Wat die hippies aangaat: de voltallige band van de Grateful Dead (minus de overleden Jerry Garcia), wonen er bijvoorbeeld nog, en deze mensen zijn geen paupers hoor!
Maar t is inderdaad zo dat er nu wel een heleboel yuppige types voor hippies in de plaats zijn gekomen, import inderdaad, maar veelal ook de hippies van toen die nu welvarend zijn, simpelweg omdat ze de afgelopen paar decennia er hard voor gewerkt hebben. Believe me, ik ken er een aantal, woon zelf in het even belachelijk dure San Francisco.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Walrik op 16-09-2006 23:47:31 ]
pi_41873956
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:14 schreef Étoile het volgende:
Nee dat mag in NL niet, een huwelijk moet ten overstaan van een ambtenaar van de burgerlijke stand in het gemeentehuis voltrokken worden. Ook mag je niet eerst voor de kerk trouwen en dan pas voor de burgerlijke stand. Staat zelfs in het wetboek
Interessant inderdaad dat de ambtenaar dus de sleutelrol heeft bij een huwelijksvoltrekking, en niet de priester! Dit moet ik hier in de VS vaak uitleggen, want hier kun je dus gewoon alleen met de kerk volstaan, wat heeeel veel mensen hier doen, en that's it! Geen ambtenaar te bekennen! Ik moet zeggen dat de ambtenaar wel logischer is inderdaad dan zo'n priester of druide of zo!
pi_41874004
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
Het kan tegenwoordig ook op locatie. Enige vereiste is dat de locatie een huisnummer heeft als ik het goed heb. Je kan dus niet zomaar in het bos gaan staan. De ambtenaar moet het ook nog wel willen natuurlijk.

Mijn zus is 4 jaar geleden op zaterdagavond om 8 uur getrouwd op de locatie waar ook het feest was. Trouwen en gelijk door met het feest!
Dus je mag niet, pakembeet, op het strand trouwen? Dat is jammer, Nederland heeft schitterend mooie stranden, erg romantisch en uiterst geschikt voor zo'n ritueel, non?
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:17:29 #234
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41874174
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:10 schreef Walrik het volgende:

[..]

Dus je mag niet, pakembeet, op het strand trouwen? Dat is jammer, Nederland heeft schitterend mooie stranden, erg romantisch en uiterst geschikt voor zo'n ritueel, non?
Je hebt geloof ik een gemeente waar je op het strand mag trouwen, weet alleen niet welke.
pi_41900352
We gaan zondag 1 oktober naar de weddingfair. Ben benieuwd, hoop wat leuke ideetjes op te doen en een beetje sfeer te proeven. Ben normaal niet zo weg van beurzen, maar het is zo in de buurt, hoop alleen dat het niet voetje aan voetje schuivelen is. Iemand ervaringen?
pi_41901997
Wat hebben jullie met je trouwjurk gedaan na het trouwen? Opgeborgen en in de kast gehangen of iets anders?

Die van mij staat in de woonkamer op een paspop
ik maak er wel ff een foto van morgen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_42072190
9 oktober ondertrouw
28 april trouwen
pi_42072303
Amaranta van harte

Onder het mom van "wat doe jij nu met je trouwjurk" de mijne

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_42072970
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:50 schreef Beaker het volgende:
Amaranta van harte

Onder het mom van "wat doe jij nu met je trouwjurk" de mijne

[afbeelding]
Dat kan natuurlijk ook
pi_42072983
Trouwjurk vraagje. Wie heb je meegenomen toen je trouwjurken ging shoppen?
Een vriendin, je moeder? Beide?
pi_42073458
Mijn moeder en schoonmoeder Mijn beste vriendin heb ik thuis gelaten des te groter was de verrassing voor iedereen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_42073785
Mijn schoonmoeder gaat echt niet mee
Mijn beste vriendin wil mee... maar ik weet niet of ik dat wel wil...
pi_42076375
Ik ga samen met mijn moeder. Mijn schoonmoeder hoef ik ook niet mee hoor. Aardig mens hoor, maar dan ff niet.

Laat je niets opdringen, als je niet wilt dat je vriendin meegaat, gewoon zeggen dat je het graag als verrassing wilt houden oid. als je het niet direct wil zeggen.
pi_42077216
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:49 schreef happyme28 het volgende:
Ik ga samen met mijn moeder. Mijn schoonmoeder hoef ik ook niet mee hoor. Aardig mens hoor, maar dan ff niet.

Laat je niets opdringen, als je niet wilt dat je vriendin meegaat, gewoon zeggen dat je het graag als verrassing wilt houden oid. als je het niet direct wil zeggen.
Zo heb ik het ook gezegd inderdaad. Ze bleef wel een beetje aandringen dus ik zei...we hebben het er nog wel over.
(die vriendin dus)
pi_42079876
Ik heb mijn schoonmoeder, moeder en zijn zusje meegenomen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_42080065
Onze ringen kostten 600 euro.. Simpele goud met wit gouden ring..
Eentje van Desiree geloof ik.. Is nog helemaal glad..
En is de bedoeling om wanneer we 1 jaar getrouwd zijn een steentje in de mijne te laten zetten..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_42080471
laat maar
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:51:49 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_42080800
Je mag niet op het strand trouwen en ook niet in een achtertuin, er moet namelijk een dak en drie muren om je heen zijn.

Ik heb overigens mijn moeder meegenomen bij het jurken passen. Ik dacht in eerste instantie dat ze dat helemaal niet leuk zou vinden, maar ze vroeg er op een gegeven moment zelf naar en dat vond ik wel weer superleuk

Mijn schoonmoeder en schoonzusje heb ik lekker thuis gelaten, want ik voel me bij gewone kleren passen altijd al opgelaten, bovendien leek me dat lang niet zo gezellig en is het moeilijker regelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42082740
Bij mij was het geen probleem.. Was eerder een gezellig koffieleutmiddagje..
Was wel gezellig
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_42087915
Wij zijn van te voren wezen eten, daarna jurken passen en toen nog even koffie gedronken ergens
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_42191137
quote:
Kun je daar trouwen? Dat is zo'n mooi plekkie.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_42204528
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kun je daar trouwen? Dat is zo'n mooi plekkie.
Niet in het kasteel zelf maar wel in de trouwkapel die ernaast ligt ja.
  vrijdag 29 september 2006 @ 07:48:31 #254
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42223830
Onze datum staat vast 9-8-7
Niet mieten! Door gieten!
pi_42225585
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 07:48 schreef seilram het volgende:
Onze datum staat vast 9-8-7
Staat nu in de OP .
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:59:38 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_42225693
Misschien het lijstje meteen wat opschonen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42225928
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:59 schreef Troel het volgende:
Misschien het lijstje meteen wat opschonen?
Ook gedaan.Voor de rest van dit jaar staan er geen trouwerijen meer gepland. Tenminste, als het goed is.
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:19:33 #258
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42227808
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit

Wij zijn dus 1 september getrouwd. We hebben een hele leuke dag gehad!
Het ging niet helemaal als gepland: de trouwauto was te vroeg, de fotograaf was te vroeg, de taxi om het gevolg naar het stadhuis te brengen was te vroeg, maar al met al is het toch allemaal goed gekomen.
Mijn man kwam mij ophalen met een prachtige auto (een witte Rolls Royce Silvercloud) en een prachtig boeket. Hij zag er ook fantastisch uit in jacquet en hij vond mij er ook erg mooi uitzien Daarna zijn we foto's wezen maken bij het Wilhelminapark en de Oostpoort in Delft. Vervolgens naar het stadhuis, waar mijn vader mij weggegeven heeft
Na het ja-woord even feliciteren, foto's maken voor het stadhuis. Hier kregen we het eerste cadeau van mijn zwager en schoonzus: we mochten twee witte duiven vrijlaten als teken van trouw aan elkaar. Echt geweldig!
Daarna hadden we een receptie met de meest lekkere taart die we ooit hebben gegeten en ook de lekkerste champagne. Nouja, taart aansnijden, hapje, drankje, praatje met alle aanwezigen en vervolgens hebben we met een select gezelschap heerlijk gegeten en gedronken. Rond 23:00 uur vonden wij het genoeg en zijn we naar huis gegaan.
We hebben echt een prachtig dag gehad en we zijn ontzettend verwend!
Zondag zijn we voor twee weken naar Gran Canaria gegaan, waar we heerlijk hebben geluierd





Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_42228422
het kindje had geen recht op portret bescherming?
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:57:06 #260
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_42228933
Hey, ik ga ook in Delft trouwen, leuk om me alvast weer een beetje voor te bereiden al die foto's
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:12:23 #261
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42229338
marlieske, die heb ik al genoeg gespamd op het OUD-forum

Wat leuk pluisje!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:55:06 #262
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_42231769
Dit weekend weer een band bekijken, ook belangrijk
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_42266304
Morgen naar de Weddingfair in Den Haag, ben benieuwd, op de dag na staat nog eigenlijk niets vast, dus hoop veel ideeen op te doen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:32:55 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42288225
* amaranta trouwt met mex...ook op fok aanwezig...
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:08:24 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42517527
Net in ondertrouw gegaan. Nu is het helemaal officieel!!!
Ik kwam nog een oud klagenoot tegen, die trouwt een dag eerder.
MIjn aanstaande houdt zijn eigen achternaam en ik die van mij!!!
pi_42519310
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef amaranta het volgende:
Net in ondertrouw gegaan. Nu is het helemaal officieel!!!
Ik kwam nog een oud klagenoot tegen, die trouwt een dag eerder.
MIjn aanstaande houdt zijn eigen achternaam en ik die van mij!!!
Gefeliciteerd, wat leuk! En jullie hebben nu een datum? Hoe heet je partner/aanstaande (fok-naam)? Leuk, en al veel geplanned, of juist niet?
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:03:29 #267
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_42524238
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef amaranta het volgende:
Net in ondertrouw gegaan. Nu is het helemaal officieel!!!
Ik kwam nog een oud klagenoot tegen, die trouwt een dag eerder.
MIjn aanstaande houdt zijn eigen achternaam en ik die van mij!!!
Wij houden ook ieder onze eigen naam. Het lijkt me zo raar om ineens een andere naam aan te nemen, ik heb dan echt zoiets van 'zo heet ik niet'. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat men wel 1 naam aanhoud als gezin zeker als er kinderen zijn. Dat is gewoon makkelijk en voorkomt misverstanden, zelf ben ik er nog niet zo uit hoe ik dat met eventuele kinderen zou doen. Maar goed dat ik nog lang niet aan de orde dus nog genoeg tijd om na te denken !
klerkje
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:09:25 #268
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_42524481
Mijn moeder gaat mijn trouwjurk maken en ik weet al precies welke stof ik wil. We hebben ook al een partroon van een jurk gekocht die we wel iets willen aanpassen; mede daarom gaat mn moeder het lijfje eerst van een oude lap stof maken.

Vraagje voor de gehuwden: hadden jullie speciale onderkleding, ik bedoel dan met name een soort van corset ofzo?
Ik ben zelf nogal fors zeg maar. Het is niet direct de bedoeling dat ik me zodanig laat insnoeren dat ik er superslank uit zie, maar meer dat mn figuur iets meer geaccentueerd wordt: iemand ervaringen/tips/adresjes?
klerkje
pi_42524596
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:03 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Wij houden ook ieder onze eigen naam. Het lijkt me zo raar om ineens een andere naam aan te nemen, ik heb dan echt zoiets van 'zo heet ik niet'. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat men wel 1 naam aanhoud als gezin zeker als er kinderen zijn. Dat is gewoon makkelijk en voorkomt misverstanden, zelf ben ik er nog niet zo uit hoe ik dat met eventuele kinderen zou doen. Maar goed dat ik nog lang niet aan de orde dus nog genoeg tijd om na te denken !
Onze kinderen zou ik de naam van mijn man geven, maar ik blijf gewoon nog altijd mijn eigen ik hoor. Ik zal me ook nergens op abonneren als mevr <naam man> maar wel als mevr <eigen naam>.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:28:12 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42525330
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:54 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat leuk! En jullie hebben nu een datum? Hoe heet je partner/aanstaande (fok-naam)? Leuk, en al veel geplanned, of juist niet?
zie hierboven...mex dus..
en we trouwen 28 april.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:31:57 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42525436
Ik zei vroeger ook altijd dat ik nooit, maar dan ook nooit mijn eigen naam op zou geven.
Maar na het trouwen heb ik met een paar dingen, al giechelend, zijn naam gebruikt, bijvoorbeeld bij de nieuwe dierenarts (hoewel het mijn katten waren) en zo steeds een beetje meer en sinds kort dus zelfs op mijn werk, hoewel ik dat eigenlijk nooit van plan was. Ik neem nog steeds verkeerd de telefoon op, maar dat gaat vanzelf wel wennen.

En ik krijg nu ineens allemaal felicitaties van collega's van over de hele wereld die vragen of ik net getrouwd ben. 'Neuh, bijna een jaar, maar thanks anyway! '
***
pi_42525610
Hmz, misschien dan toch maar ff een nuance

Ik denk niet dat ik me ooit ergens ga op abonneren als mevr <naam man> maar ik ga waarschijnlijk altijd een abonnement nemen op iets onder mevr <eigen naam>.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:52:58 #273
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_42525868
Oh nog een vraagje (en een beetje een beroepsdeformatie, ik werk op een notariskantoor) is iedereen in algehele gemeenschap van giederen gehuwd of zijn er huwelijkse voorwaarden opgemaakt?

@ leonieke: hoe is dat in Belgie, bestaat daar zoiets als algehele gemeenschap van goederen (kort door de bocht houdt dit in: alles wat van de vrouw was en alles wat van de man was gooi je op 1 grote hoop en daar zijn man en vrouw samen, ieder voor de helft, eigenaar van).
klerkje
  maandag 9 oktober 2006 @ 22:24:39 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42526434
In gemeenschap hier.
***
pi_42532407
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:52 schreef Spiegelei het volgende:
Oh nog een vraagje (en een beetje een beroepsdeformatie, ik werk op een notariskantoor) is iedereen in algehele gemeenschap van giederen gehuwd of zijn er huwelijkse voorwaarden opgemaakt?

@ leonieke: hoe is dat in Belgie, bestaat daar zoiets als algehele gemeenschap van goederen (kort door de bocht houdt dit in: alles wat van de vrouw was en alles wat van de man was gooi je op 1 grote hoop en daar zijn man en vrouw samen, ieder voor de helft, eigenaar van).
Yups dat bestaat (ik heb trouwens ook 2 jaar op een notariskantoor gewerkt, dus het is hier ook nog beroepsmisvorming )

Ofwel trouw je zonder contract (alle persoonlijke goederen voor het huwelijk blijven persoonlijk, alles wat je krijgt na het huwelijk (behalve erfenissen en persoonlijke schenkingen) vallen in het gemeenschappelijk vermogen) = wettelijk stelsel.
Ofwel trouw je onder scheiding van goederen (alles blijft persoonlijk, voor of na het huwelijk) (komt vaak voor wanneer er iemand een bedrijf heeft).
Ofwel heb je gemeenschap van goederen (alles wat persoonlijk was, wordt gemeenschappelijk, en alles wat je verdient na het huwelijk is uiteraard ook gemeenschappelijk).
pi_42533045
Ik ben rijkelijk laat (getrouwd op 07-07-06) maar ik ben nog steeds zooooo trots, dat ik toch een paar foto's spam! 't Was een heerlijk ontspannen dag met allemaal lieve mensen!



pi_42537417
Huwelijkse voorwaarden hier! Dit in verband met een studieschuld mijnerzijds, en dat ik later misschien een eigen zaak wil beginnen.
pi_42554016
ff nog een toevoeging aan mijn vorige post: er kan natuurlijk ook een combinatie bestaan he, scheiding van goederen en gemeenschap van aanwinsten (alles voor het huwelijk is persoonlijk, alles na het huwelijk wordt gemeenschappelijk).

iamredleader: als ik het woord 'eigen zaak' hoor vallen denk ik eigenlijk direct aan scheiding van goederen...
pi_42557082
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:01 schreef leonieke het volgende:
ff nog een toevoeging aan mijn vorige post: er kan natuurlijk ook een combinatie bestaan he, scheiding van goederen en gemeenschap van aanwinsten (alles voor het huwelijk is persoonlijk, alles na het huwelijk wordt gemeenschappelijk).

iamredleader: als ik het woord 'eigen zaak' hoor vallen denk ik eigenlijk direct aan scheiding van goederen...
ja, maar voor alle praktische zaken zijn we een gemeenschap van goederen, we delen wel alles, alleen brengen financieel "naar ratio" in in het huishouden. mijn lief
pi_42557242
Wij hebben hier voorlopig zelfs nog elk onze eigen rekening (maar ik woon dan ook met mijn man bij mijn schoonouders dus echt kosten voor ons huishouden hebben we niet)

Eens we een bouwgrond of een huis gevonden hebben, gaan we eens naar de bank gaan en dan een rekening openen op onze twee namen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 08:53:17 #281
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42568197
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:54 schreef iamredleader het volgende:
Huwelijkse voorwaarden hier! Dit in verband met een studieschuld mijnerzijds, en dat ik later misschien een eigen zaak wil beginnen.
Voor studieschuld kan toch nooit een partner aansprakelijk worden gesteld?
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:12:16 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_42568452
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 08:53 schreef seilram het volgende:

[..]

Voor studieschuld kan toch nooit een partner aansprakelijk worden gesteld?
Als degene van de schuld overlijdt blijft de ander volgens mij gewoon met die schuld zitten toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42569721
Studieschuld wordt kwijtgescholden bij overlijden van de debiteur. (weet ik zeker, is mn werk)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:24:39 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42569766
Sorbootje, ik vergeet steeds te zeggen dat ik je foto's zo mooi vind!
Jullie zien er prachtig uit!
***
pi_42569903
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, maar dat was eigenlijk al zo vanaf het moment dat we gingen samenwonen. We hebben toen een en/of rekening geopend en die wordt overal voor gebruikt.

Officieel heb ik wel mijn man's naam, maar in het dagelijks gebruik hanteer ik gewoon mijn eigen naam. Ik denk ook niet dat dat nog zal veranderen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:37:38 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_42570057
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:22 schreef Sorbootje het volgende:
Studieschuld wordt kwijtgescholden bij overlijden van de debiteur. (weet ik zeker, is mn werk)
Oew, dat is wel lief trouwens. Nouja, ik hoop dat het niet al te vaak voorkomt, want het is niet leuk om iemand te moeten missen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42572910
Tsja, er is een studieschuld, maar ook een doorlopend krediet. En daarnaast heb ik wat meegemaakt met een familielid (lang verhaal, niet voor hier) waardoor ik mijn vrouw wilde indekken tegen "gekke dingen" die ik zou kunnen doen. Zoals gezegd, lang verhaal, niet echt fijn, maar ik hou zielsveel van m'n vrouw en wil haar graag beschermen (tegen mezelf en tegen haarzelf )
pi_42573094
Da's wel heel lief!
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:58:30 #289
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42663050
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef seilram het volgende:
Leuke foto marlieske! Ik vind het echt heel mooi!!

Voor de mensen die al getrouwd zijn: wat waren jullie kwijt voor de ringen?
Wij zijn 10 jaar getrouwd en de ringen heb ik zelf ontworpen en laten smeden door een meester goudsmid. 10 Jaar geleden kosten onze ringen omgerekend 1800 euro per stuk. Maar ze zijn me al dat geld waard. Ik krijg er nog regelmatig een compliment voor.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42663484
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wij zijn 10 jaar getrouwd en de ringen heb ik zelf ontworpen en laten smeden door een meester goudsmid. 10 Jaar geleden kosten onze ringen omgerekend 1800 euro per stuk. Maar ze zijn me al dat geld waard. Ik krijg er nog regelmatig een compliment voor.
Waarom ben je zo trots op je man?

Martiem bioloog ofzo?
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:00:20 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42707543
Vraagje:
Als je potentiële feestlocaties gaat bezoeken, hoe gaat dat dan in zn werk?
Afspraak maken of gewoon op de bonnefooi gaan?
Offerte opvragen en?
Hoe hebben jullie dat gedaan?
pi_42714153
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:00 schreef amaranta het volgende:
Vraagje:
Als je potentiële feestlocaties gaat bezoeken, hoe gaat dat dan in zn werk?
Afspraak maken of gewoon op de bonnefooi gaan?
Offerte opvragen en?
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Verstandig is het wel om een afspraak te maken. Wees een beetje voorbereid, lees alvast iets over de zaal, en heb vooor jezelf al een beetje een idee van wat jullie willen. Het is weinig zinvol om zalen voor 300+ mensen te gaan bekijken als je met z'n 20-en gaat dineren...

Als de zaal voldoende bevalt, kun je opbellen en een offerte vragen. Ook daar is het zinnig om behoorlijk specifiek te zijn met je wensen, er mag best wat speling in zitten maar geef aan wat JIJ wil.

En natuurlijk gewoon je gezonde verstand gebruiken, ook wat betreft kosten...
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:46:42 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42726312
mms://wm1.streamzilla.jet-stream.nl/nutv=nu/d699272b9d5b45d7b32f2e09439e266d.wmv
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:03:29 #294
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42744845
vraagje : is hier iemand die in een kasteel getrouwd is? of de receptie en het feest daar gehouden heeft?
En heb je daar overnacht? En eventueel een gedeelte van de fam ook laten overnachten?
Vooral belangrijk.... de kosten!

Mij lijkt het erg mooi om in de omgeving van een kasteel die dag te vieren
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:30:22 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42770937
Kasteel Schenkenhage, daar kun je alles doen.

Ik heb een jurk en hij is zoooooooo mooi!
Hij heeft alles waarvan ik vantevoren zei dat ik het niet wilde
pi_42772633
lol amaranta! zoals? vertel!!

kruimel, ik denk dat je sneller aan de gewenste info komt als je zelf de mogelijke kastelen in je omgeving inventariseert en belt met de betreffende beheerder.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:43:51 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42783512
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:25 schreef bixister het volgende:
lol amaranta! zoals? vertel!!

kruimel, ik denk dat je sneller aan de gewenste info komt als je zelf de mogelijke kastelen in je omgeving inventariseert en belt met de betreffende beheerder.
Mijn aanstaande post hier ook. Ik zeg niks.
pi_42786954
ok.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:51:02 #299
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_42807257
Zooo nu inmiddels ook de kerk en de feestlokatie vastgelegd.. Wat een werk allemaal zeg!
Volgende week gaat * zij * shoppen voor een jurk.. Ben benieuwd of ik nog wel een half jaar kan wachten voor ik haar daar in mag zien!
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_42807380
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:51 schreef wokje het volgende:
Zooo nu inmiddels ook de kerk en de feestlokatie vastgelegd.. Wat een werk allemaal zeg!
Volgende week gaat * zij * shoppen voor een jurk.. Ben benieuwd of ik nog wel een half jaar kan wachten voor ik haar daar in mag zien!
Ik denk dat er niks anders opzit..en als je het eerder weet dan is je vriendin 'zwak' om het maar zo uit te drukken.
Ik ga tegen niemand iets zeggen over de jurk. En ik hou het zeker een half jaar vol.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:27:33 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_42808560
Nouja, ik heb mijn vriend gewoon meegenomen toen ik mijn jurk kocht, ben ik nou ook zwak?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')