abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42191137
quote:
Kun je daar trouwen? Dat is zo'n mooi plekkie.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_42204528
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Kun je daar trouwen? Dat is zo'n mooi plekkie.
Niet in het kasteel zelf maar wel in de trouwkapel die ernaast ligt ja.
  vrijdag 29 september 2006 @ 07:48:31 #254
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42223830
Onze datum staat vast 9-8-7
Niet mieten! Door gieten!
pi_42225585
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 07:48 schreef seilram het volgende:
Onze datum staat vast 9-8-7
Staat nu in de OP .
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:59:38 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_42225693
Misschien het lijstje meteen wat opschonen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42225928
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:59 schreef Troel het volgende:
Misschien het lijstje meteen wat opschonen?
Ook gedaan.Voor de rest van dit jaar staan er geen trouwerijen meer gepland. Tenminste, als het goed is.
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:19:33 #258
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42227808
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit

Wij zijn dus 1 september getrouwd. We hebben een hele leuke dag gehad!
Het ging niet helemaal als gepland: de trouwauto was te vroeg, de fotograaf was te vroeg, de taxi om het gevolg naar het stadhuis te brengen was te vroeg, maar al met al is het toch allemaal goed gekomen.
Mijn man kwam mij ophalen met een prachtige auto (een witte Rolls Royce Silvercloud) en een prachtig boeket. Hij zag er ook fantastisch uit in jacquet en hij vond mij er ook erg mooi uitzien Daarna zijn we foto's wezen maken bij het Wilhelminapark en de Oostpoort in Delft. Vervolgens naar het stadhuis, waar mijn vader mij weggegeven heeft
Na het ja-woord even feliciteren, foto's maken voor het stadhuis. Hier kregen we het eerste cadeau van mijn zwager en schoonzus: we mochten twee witte duiven vrijlaten als teken van trouw aan elkaar. Echt geweldig!
Daarna hadden we een receptie met de meest lekkere taart die we ooit hebben gegeten en ook de lekkerste champagne. Nouja, taart aansnijden, hapje, drankje, praatje met alle aanwezigen en vervolgens hebben we met een select gezelschap heerlijk gegeten en gedronken. Rond 23:00 uur vonden wij het genoeg en zijn we naar huis gegaan.
We hebben echt een prachtig dag gehad en we zijn ontzettend verwend!
Zondag zijn we voor twee weken naar Gran Canaria gegaan, waar we heerlijk hebben geluierd

Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_42228422
het kindje had geen recht op portret bescherming?
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:57:06 #260
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_42228933
Hey, ik ga ook in Delft trouwen, leuk om me alvast weer een beetje voor te bereiden al die foto's
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:12:23 #261
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42229338
marlieske, die heb ik al genoeg gespamd op het OUD-forum

Wat leuk pluisje!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:55:06 #262
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_42231769
Dit weekend weer een band bekijken, ook belangrijk
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_42266304
Morgen naar de Weddingfair in Den Haag, ben benieuwd, op de dag na staat nog eigenlijk niets vast, dus hoop veel ideeen op te doen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:32:55 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42288225
* amaranta trouwt met mex...ook op fok aanwezig...
  maandag 9 oktober 2006 @ 18:08:24 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42517527
Net in ondertrouw gegaan. Nu is het helemaal officieel!!!
Ik kwam nog een oud klagenoot tegen, die trouwt een dag eerder.
MIjn aanstaande houdt zijn eigen achternaam en ik die van mij!!!
pi_42519310
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef amaranta het volgende:
Gefeliciteerd, wat leuk! En jullie hebben nu een datum? Hoe heet je partner/aanstaande (fok-naam)? Leuk, en al veel geplanned, of juist niet?
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:03:29 #267
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_42524238
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:08 schreef amaranta het volgende:
Wij houden ook ieder onze eigen naam. Het lijkt me zo raar om ineens een andere naam aan te nemen, ik heb dan echt zoiets van 'zo heet ik niet'. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat men wel 1 naam aanhoud als gezin zeker als er kinderen zijn. Dat is gewoon makkelijk en voorkomt misverstanden, zelf ben ik er nog niet zo uit hoe ik dat met eventuele kinderen zou doen. Maar goed dat ik nog lang niet aan de orde dus nog genoeg tijd om na te denken !
klerkje
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:09:25 #268
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_42524481
Mijn moeder gaat mijn trouwjurk maken en ik weet al precies welke stof ik wil. We hebben ook al een partroon van een jurk gekocht die we wel iets willen aanpassen; mede daarom gaat mn moeder het lijfje eerst van een oude lap stof maken.

Vraagje voor de gehuwden: hadden jullie speciale onderkleding, ik bedoel dan met name een soort van corset ofzo?
Ik ben zelf nogal fors zeg maar. Het is niet direct de bedoeling dat ik me zodanig laat insnoeren dat ik er superslank uit zie, maar meer dat mn figuur iets meer geaccentueerd wordt: iemand ervaringen/tips/adresjes?
klerkje
pi_42524596
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:03 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Wij houden ook ieder onze eigen naam. Het lijkt me zo raar om ineens een andere naam aan te nemen, ik heb dan echt zoiets van 'zo heet ik niet'. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat men wel 1 naam aanhoud als gezin zeker als er kinderen zijn. Dat is gewoon makkelijk en voorkomt misverstanden, zelf ben ik er nog niet zo uit hoe ik dat met eventuele kinderen zou doen. Maar goed dat ik nog lang niet aan de orde dus nog genoeg tijd om na te denken !
Onze kinderen zou ik de naam van mijn man geven, maar ik blijf gewoon nog altijd mijn eigen ik hoor. Ik zal me ook nergens op abonneren als mevr <naam man> maar wel als mevr <eigen naam>.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:28:12 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_42525330
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:54 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat leuk! En jullie hebben nu een datum? Hoe heet je partner/aanstaande (fok-naam)? Leuk, en al veel geplanned, of juist niet?
zie hierboven...mex dus..
en we trouwen 28 april.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:31:57 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42525436
Ik zei vroeger ook altijd dat ik nooit, maar dan ook nooit mijn eigen naam op zou geven.
Maar na het trouwen heb ik met een paar dingen, al giechelend, zijn naam gebruikt, bijvoorbeeld bij de nieuwe dierenarts (hoewel het mijn katten waren) en zo steeds een beetje meer en sinds kort dus zelfs op mijn werk, hoewel ik dat eigenlijk nooit van plan was. Ik neem nog steeds verkeerd de telefoon op, maar dat gaat vanzelf wel wennen.

En ik krijg nu ineens allemaal felicitaties van collega's van over de hele wereld die vragen of ik net getrouwd ben. 'Neuh, bijna een jaar, maar thanks anyway! '
pi_42525610
Hmz, misschien dan toch maar ff een nuance

Ik denk niet dat ik me ooit ergens ga op abonneren als mevr <naam man> maar ik ga waarschijnlijk altijd een abonnement nemen op iets onder mevr <eigen naam>.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:52:58 #273
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_42525868
Oh nog een vraagje (en een beetje een beroepsdeformatie, ik werk op een notariskantoor) is iedereen in algehele gemeenschap van giederen gehuwd of zijn er huwelijkse voorwaarden opgemaakt?

@ leonieke: hoe is dat in Belgie, bestaat daar zoiets als algehele gemeenschap van goederen (kort door de bocht houdt dit in: alles wat van de vrouw was en alles wat van de man was gooi je op 1 grote hoop en daar zijn man en vrouw samen, ieder voor de helft, eigenaar van).
klerkje
  maandag 9 oktober 2006 @ 22:24:39 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42526434
In gemeenschap hier.
pi_42532407
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:52 schreef Spiegelei het volgende:
Oh nog een vraagje (en een beetje een beroepsdeformatie, ik werk op een notariskantoor) is iedereen in algehele gemeenschap van giederen gehuwd of zijn er huwelijkse voorwaarden opgemaakt?

@ leonieke: hoe is dat in Belgie, bestaat daar zoiets als algehele gemeenschap van goederen (kort door de bocht houdt dit in: alles wat van de vrouw was en alles wat van de man was gooi je op 1 grote hoop en daar zijn man en vrouw samen, ieder voor de helft, eigenaar van).
Yups dat bestaat (ik heb trouwens ook 2 jaar op een notariskantoor gewerkt, dus het is hier ook nog beroepsmisvorming )

Ofwel trouw je zonder contract (alle persoonlijke goederen voor het huwelijk blijven persoonlijk, alles wat je krijgt na het huwelijk (behalve erfenissen en persoonlijke schenkingen) vallen in het gemeenschappelijk vermogen) = wettelijk stelsel.
Ofwel trouw je onder scheiding van goederen (alles blijft persoonlijk, voor of na het huwelijk) (komt vaak voor wanneer er iemand een bedrijf heeft).
Ofwel heb je gemeenschap van goederen (alles wat persoonlijk was, wordt gemeenschappelijk, en alles wat je verdient na het huwelijk is uiteraard ook gemeenschappelijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')