abonnement Unibet Coolblue
pi_40331255


Voorbeeld:
quote:
Frankrijk - Bevolking

Tegen het einde van de jaren '90 waren er 40 Franse steden die meer dan 100.000 inwoners hadden, maar slechts Parijs had er meer dan één miljoen. Ongeveer 75% van de bevolking woont in stedelijke gebieden. Tot het eind van Tweede Wereldoorlog was de bevolkingsgroei van Frankrijk een van de laagste van Europa, maar in naoorlogse decennia kwam daar verandering in. Frankrijk heeft net als andere Europese landen door de immigratie uit armere landen een grote etnische diversiteit gekregen. Een grote toevloed van hoofdzakelijk Noord-Afrikaanse immigranten heeft een groot effect gehad op diverse Franse steden, in het bijzonder Parijs en Marseille.
Bron

En in de toekomst zal het zeker niet minder worden. Hoe zien grote Europese steden er over 25-50 jaar uit, waar nu al vaak de helft immigrant is, met name door invloed van moslims? Worden het Islamitische staatjes waar symbolisch een native-Europese wet heerst?
  zondag 30 juli 2006 @ 20:36:28 #2
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_40331909
Ach, vrijwillige segregatie moet een kans krijgen .

Zolang ik in mijn eigen wijk niet teveel met kansloze (immigrante)n te maken heb vind ik het allemaal wel best. En zo zullen de meeste mensen er denk ik over denken.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_40333650
met alle respect, maar over een jaartje of 50 zijn wij nederlanders volwassen genoeg om op onze eigen benen te staan en hebben we de EU niet meer nodig, dus wat mij betreft is de EU over 50 jaar in rook op gegaan, wij zijn er in ieder geval niet meer bij dan
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40333724
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:30 schreef JohnDope het volgende:
met alle respect, maar over een jaartje of 50 zijn wij nederlanders volwassen genoeg om op onze eigen benen te staan en hebben we de EU niet meer nodig, dus wat mij betreft is de EU over 50 jaar in rook op gegaan, wij zijn er in ieder geval niet meer bij dan
Dit is een "probleem" dat los staat van wel of niet in de EU te zitten.
pi_40333844
Tja dat is erg moeilijk te voorspellen. Maar ik denk niet dat het wezenlijk anders zal zijn dan nu eigenlijk. Al kan er in 25 jaar natuurlijk erg veel gebeuren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40334277
De groei onder de moslimbevolking is dalende, en behoorlijk rap ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334337
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
De groei onder de moslimbevolking is dalende, en behoorlijk rap ook.
Ja, mede dankzij verminderde immigratie niet (het was wel even genoeg)

Maar onder autochtonen is dat ook nog dalende. Misschien gaat het niet zo snel als de afgelopen 20 jaar, maar het gaat nog steeds rap.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:52:22 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_40334360
UIteindelijk zullen alle rassen ter wereld in een ras opgaan... Was het maar vast zo ver want de weg ernaartoe geeft nogal wat strubbelingen.
pi_40334368
Denk dat veel steden aan elkaar gegroeid zijn in Nederland, en dan met name in de Randstad dmv Vinexlocaties. Denk dat de grootste problemen in de binnensteden dan ook wel voorbij zijn, als er niet al te rare dingen gebeuren dan.
pi_40334404
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat veel steden aan elkaar gegroeid zijn in Nederland, en dan met name in de Randstad dmv Vinexlocaties. Denk dat de grootste problemen in de binnensteden dan ook wel voorbij zijn, als er niet al te rare dingen gebeuren dan.
Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
pi_40334415
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, mede dankzij verminderde immigratie niet (het was wel even genoeg)
De immigratie is nog sterker dalende
quote:
Maar onder autochtonen is dat ook nog dalende. Misschien gaat het niet zo snel als de afgelopen 20 jaar, maar het gaat nog steeds rap.
Ja maar onder de allochtonen ook, en rap, zoals ik al zei!
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334449
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
Kan je nagaan hoe traag de komende 100 jaar onze bevolking gaat groeien
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334516
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De immigratie is nog sterker dalende
[..]

Ja maar onder de allochtonen ook, en rap, zoals ik al zei!
Dankzij Fortuyn z'n legacy ja. Anders kwamen er nog elk jaar jaarlijks 100k Afrikaanse asielzoekers bij.
pi_40334529
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe traag de komende 100 jaar onze bevolking gaat groeien
Autochtonen gaan meer dood, en die worden "vervangen" door allochtonen.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:58:22 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_40334548
De Brabantse Stedenrij zie ik nog wel aan elkaar groeien (iig Breda - Tilburg).
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_40334617
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
Ik bedoel in de Randstad tussen plaatsen die nu al tegen elkaar aanliggen. Den Haag met Delft en Rotterdam, Utrecht wellicht met de voorsteden van Amsterdam.. Almere niet te vergeten met Amsterdam... ik denk trouwens dat 3 miljoen te hoog geschat is. Ik geloof dat we nooit meer dan 18 miljoen inwoners krijgen.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:04:32 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40334755
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat veel steden aan elkaar gegroeid zijn in Nederland, en dan met name in de Randstad dmv Vinexlocaties. Denk dat de grootste problemen in de binnensteden dan ook wel voorbij zijn, als er niet al te rare dingen gebeuren dan.
Als er íets in Nederland al bij voorbaat klaar is voor de sloop, zijn het die Vinexwijken wel, wat een belachelijk idee van een 2e jaars bouwkunde-studentje is dat zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_40334759
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Autochtonen gaan meer dood, en die worden "vervangen" door allochtonen.
Ja, maar lang niet in het tempo dat jij voorstelt (denk ik).
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334891
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als er íets in Nederland al bij voorbaat klaar is voor de sloop, zijn het die Vinexwijken wel, wat een belachelijk idee van een 2e jaars bouwkunde-studentje is dat zeg.
De mensen wel inderdaad, al zie ik soms aardige dingen uit de grond schieten. Snap ook niet zo goed waarom mensen daar gaan wonen. De stad zit vol en de wegen daarom heen al helemaal, denk dat het ook erger wordt. Zou verstandig zijn als mensen zich eens gingen spreiden over het land. Buiten de Randstad zijn de huizen over het algemeen duurder en als industrie en bedrijfsleven nu een kapt met zich te vestigen rond Schiphol en de hoofdstad dan hoeven daar ook geen nieuwe snelwegen gelegd te worden. Gewoon spreiden
  zondag 30 juli 2006 @ 22:18:37 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40335294
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
Als mensen meer ruimte willen, dan kan ook een zeer geringe bevolkingsgroei zorgen voor meer bebouwing.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_40335371
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, mede dankzij verminderde immigratie niet (het was wel even genoeg)

Maar onder autochtonen is dat ook nog dalende. Misschien gaat het niet zo snel als de afgelopen 20 jaar, maar het gaat nog steeds rap.
Het trekt gewoon naar elkaar toe. Over pakweg een generatie zullen de deomgrafische cijfers niet meer serieus verschillen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40335666
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
Oh in de randstad zal nog een hoop aan elkaar groeien hoor. Want naast een groeiende bevolking hebben we ook kleiner wordende huishoudens. Dus meer woonruimte per persoon nodig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:56:33 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40338947
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:28 schreef du_ke het volgende:
Oh in de randstad zal nog een hoop aan elkaar groeien hoor. Want naast een groeiende bevolking hebben we ook kleiner wordende huishoudens. Dus meer woonruimte per persoon nodig.
Zeker en iedereen wil in de randstad wonen want daar is werk itt Limburg of Groningen.
Het groene hart-infarct zal nog wel voortzetten. De steden zullen steeds groter worden en tegelijkertijd zal de groeiende "blanke vlucht" gevolgd worden door een "vlucht" van de welgestelde allochtonen die ook de vrede en rust van de "suburbs' op zullen zoeken. Ik ben bang dat de grote steden daarmee (nog) veel meer zullen verwoorden tot gettho`s. Tevens zie je nu al dat steeds meer uniekere winkels uit de steden zich op winkelcentra langs de grote (snel)wegen vestigen (het gevluchte welvarende publiek achterna?). Daarmee raakt de stad een grote/ de laatste trekker kwijt.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik denk trouwens dat 3 miljoen te hoog geschat is. Ik geloof dat we nooit meer dan 18 miljoen inwoners krijgen.
Dat zal 100% van het immigratiebeleid en het voortplantingsgedrag van de immigranten afhangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 31-07-2006 00:11:12 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40339648
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zeker en iedereen wil in de randstad wonen want daar is werk itt Limburg of Groningen.
Het groene hart-infarct zal nog wel voortzetten. De steden zullen steeds groter worden en tegelijkertijd zal de groeiende "blanke vlucht" gevolgd worden door een "vlucht" van de welgestelde allochtonen die ook de vrede en rust van de "suburbs' op zullen zoeken. Ik ben bang dat de grote steden daarmee (nog) veel meer zullen verwoorden tot gettho`s. Tevens zie je nu al dat steeds meer uniekere winkels uit de steden zich op winkelcentra langs de grote (snel)wegen vestigen (het gevluchte welvarende publiek achterna?). Daarmee raakt de stad een grote/ de laatste trekker kwijt.
[..]
Denk dat dit in Nederland nog wel mee zal vallen. Vanwege de grote hoeveelheid voorzieningen zullen de grote steden ook altijd welvarende mensen blijven trekken. Daarnaast zijn ze ook veel aantrekkelijker voor de creatieve klasse. En smaak kan in korte tijd veranderen grote kans dat de nu vrij verloederde jaren 50 wijken met wat aanpassingen weer populair kunnen worden onder jonge koppels met kinderen vanwege de ruime opzet met veel groen.

Overigens is de blanke/rijke vlucht hier lang niet zo groot als in b.v. de VS en valt dit proces hier ook beter af te stoppen of om te keren.
quote:
Dat zal 100% van het immigratiebeleid en het voortplantingsgedrag van de immigranten afhangen.
Neuh.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40339735
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat zal 100% van het immigratiebeleid en het voortplantingsgedrag van de immigranten afhangen.
Nee dus. De gemiddelde allochtoon krijgt 2.1 kind wat iets meer is dan de autochtoon, ik meen iets van 1.8 of zo..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')