abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:14:28 #1
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_39802401

Barcelona, de mooiste stad van Europa

Vorig topic
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:17:12 #2
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_39802510
Laatste reacties vorige topic:
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:59 schreef JeroenV het volgende:
Plus dat de metro avontuurlijker is. En zo moeilijk is het niet, gewoon een dagkaart kopen en je kan gaan en staan waar je wilt. Kun je ook langer bij iets blijven als het je bevalt.

Ik weet nu voor mezelf bijna zeker dat ik over een jaar stage ga lopen in deze stad. Nu moet ik op zoek gaan naar een (studenten)kamer, al dan niet gedeeld met anderen.
Weten jullie een paar goede sites ofzo waar je hiervoor terecht kan? Ik had al gekeken op waarbenjij.nu voor ervaringen, maar daar wordt niet echt uitgelegd hoe ze aan de kamers gekomen zijn. Ik heb al op meerdere sites dat er in de wijk Born een goede is, maar weet niet precies welke en zie er niet echt iets over op internet.
Nog even uitzoeken dus, weet niet of jullie tips hebben?
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:10 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ach, vanuit Lesseps is best te doen. En het uitzicht is de moeite waard . Als je een taxi wil nemen, kun je dat beter vanaf nog een metrohalte eerder (Fontana, of Alfons X op de gele lijn) doen, met de auto is dat weer sneller
Of neem vanaf Catalunya de bus. Er stopt een bus bij een zijingang van het park, ik meen lijn 50 (maar hang me er niet meer op ).
pi_39803579
TVP, hoop dat iemand een goede reactie heeft op mijn post hierboven .
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:04:29 #4
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_39804331
Kun je die mensen die op waarbenjij.nu schrijven dat ze in Barcelona zitten niet mailen voor tips?
pi_39804469
Ik heb al gekeken, maar voor zover ik kan zien zit er geen mail optie bij...
Ik kan hoogstens een berichtje achterlaten, maar ik weet niet of dat veel nut heeft.
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:10:26 #6
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_39804564
Proberen kan altijd . Ik geloof dat PhatBastard hier op Fok! in Barcelona woont, misschien dat die tips heeft.

Is Valencia trouwens niet leuker als studentenstad?
pi_39804865
Hmm, waarom zou Valencia leuker zijn?

Ik heb voor mijn gevoel niks met die stad. Barcelona trekt mij gewoon enorm. Is voor mijn gevoel ook gezelliger en makkelijker aan een stageplek te komen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Voordeel is ook dat ik al een keer in Barcelona geweest ben.
pi_39806604
Barcelona.. ik MOET hier echt snel naartoe! Ik wil in september gaan, ik hoorde dat dit de beste maand van het jaar is om in deze schitterende stad te zijn. Tevens wil ik een wedstrijd in Camp Nou pakken.
pi_39806677
Barcelona, zeker de mooiste stad van Europa!
Back in business.
pi_39806824
terug vind steden trip
suck my asshole taco bender
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:48:51 #11
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39807770
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:13 schreef Smeich het volgende:
Barcelona.. ik MOET hier echt snel naartoe! Ik wil in september gaan, ik hoorde dat dit de beste maand van het jaar is om in deze schitterende stad te zijn. Tevens wil ik een wedstrijd in Camp Nou pakken.
gewoon gaan . Het is echt fantastisch en najaar is wel heel relaxed. Ik ben er hoogzomer geweest en in januari. In de zomer zie je alleen maar toeristen en is het veel te druk. In de winter is het ook wel relaxed, maar zijn de avonden/nachten heel koud. Je ziet dan meer de leefstad Barcelona. Volgend voorjaar kom ik er vast wel weer een keer

En een wedstrijd in Camp Nou is iets unieks. Ik ben er geweest en het was geweldig. De tent is bijna nooit uitverkocht dus een kaartje is altijd wel te krijgen. Ga wel op tijd naar het stadion. Wij misten het clublied
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_39811484
Heb er zin in!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_39811610
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:48 schreef Terreros85 het volgende:

[..]
Wij misten het clublied
No way! Dat mag je niet missen! Ik zou gewoon nog een keer gaan, alleen al daarvoor!
pi_39811693
Wat leuk, een Barcelona topic.
Ben er drie keer geweest en alle drie dekeren ontdekte ik weer nieuwe dingen.
Maar goed, de eerste keer was ik 14 en was ik meer geinteresseerd in Camp nou

De twee keren daarna ben ik heel Barcelona doorgezwalkt met de bus en met de metro.
Van het fantastische uitzicht vanaf (ik gok nu hoe het heette) het uitkijkpunt van de burgemeester tot de Sagrada Familia. Echt een van de mooiste steden waar ik ooit geweest ben.
pi_39812538
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 07:28 schreef Robar het volgende:

Van het fantastische uitzicht vanaf (ik gok nu hoe het heette) het uitkijkpunt van de burgemeester

bedoel je dat ding? ->> beeld van columbus bij de haven (vlakbij t maritiem museum OOK erg leuk om heen te gaan)
suck my asshole taco bender
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:31:09 #16
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39819503
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 07:15 schreef Smeich het volgende:

[..]

No way! Dat mag je niet missen! Ik zou gewoon nog een keer gaan, alleen al daarvoor!
Dat kwam door die kutlui in het jeugdhostel. We gingen met een hele groep. Wij wilden een uur en een kwartier al weggaan, maar eer dat de rest klaar was, werd het krap aan. In een stampvolle metro naar het stadion en daar moesten we nog een kaartje kopen. Snel de trappen opgerend en toen stonden de teams al klaar voor de aftrap. Het moment dat ik het veld zag en al die mensen in het stadion zag . Ik ben niet vaak sprakeloos, maar toen . Wedstrijd was weinig aan. FC Barcelona - Alaves 2-0 met een goal van Messi

Ik heb het clublied niet gehoord dus ik moet nog een keer terug
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:32:10 #17
146730 R81
Ech wel...
pi_39819548
13 augustus naar Barcelona
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:35:14 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39819649
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:32 schreef R81 het volgende:
13 augustus naar Barcelona
Dan hebben we één dag om elkaar te ontmoeten .
Ik vlieg de 10e, verblijf samen met mijn beste vriend een paar dagen en nachten in Barcelona bij kennissen om de 14e in de huurauto te stappen en maar te zien waar we uitkomen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39819872
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:05 schreef Remco_h het volgende:

[..]

[afbeelding]
bedoel je dat ding? ->> beeld van columbus bij de haven (vlakbij t maritiem museum OOK erg leuk om heen te gaan)
Dat uitkijkpunt is op de heuvel naar het olympische stadion toe geloof ik. In ieder geval daar in de buurt.
Het zit vlakbij de haven, je kijkt zo over de haven heen vanaf dat uitkijkpunt.
Je ziet overigens heel Barcelona!

Het is de Montjuic, hier gezien vanaf het beeld van Columbus.


En dis is dan je uitzicht :





De gids vertelde ons dat het in de volksmond het uitkijkpunt van de Burgemeester heette . . .
pi_39827108
Ik vertrek morgen om 14:10 vanaf schiphol Zit dan 10 dagen met m'n vriendin in een appartement in Barcelonetta 1 ding weet niet alleen niet helemaal, waar kan ik zo'n 'barcelona card' kopen? zo'n kaart waarmee je 5 dagen in de metro kan en kortingen krijgt overal?
pi_39827253
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:37 schreef superheist het volgende:
Ik vertrek morgen om 14:10 vanaf schiphol Zit dan 10 dagen met m'n vriendin in een appartement in Barcelonetta 1 ding weet niet alleen niet helemaal, waar kan ik zo'n 'barcelona card' kopen? zo'n kaart waarmee je 5 dagen in de metro kan en kortingen krijgt overal?
Die kan je op het vliegveld kopen bij de tourist office

Ik meen zelfs een speciale Barcelona Card loket gezien te hebben.
pi_39827279
ok, dank
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:18:29 #23
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_39831151
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:10 schreef Douwe het volgende:
Proberen kan altijd . Ik geloof dat PhatBastard hier op Fok! in Barcelona woont, misschien dat die tips heeft.
shit das waar ook.. ik vergeet het af en toe es sinds ik in (de wijk) poble nou woon...


studenten kamers... op loquo.com zou er een of ander te krijgen moeten zijn, verder is er http://www.habitatgejove.com/arrel_eg/index.html de site van generalitat. daar zou je genoeg moeten vinden.

over de buurt... tja, als student zijnde zou ik voor de wijk gracia gaan, of anders bij de ronda sant antoni, maar het maakt niet echt uit... met een (vouw)fiets kom je overal....
quote:
Is Valencia trouwens niet leuker als studentenstad?
hahahahahahahahahahahah ..... ha ....
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_39831265
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:18 schreef PhatBastard het volgende:
shit das waar ook.. ik vergeet het af en toe es sinds ik in (de wijk) poble nou woon...
Hoe dat zo?
quote:
hahahahahahahahahahahah ..... ha ....
Deze opmerking maakt duidelijk dat je aardig ingeburgerd bent in BCN. Valencia is best een leuke (studenten-)stad en heeft als voordeel dat er veel minder toeristen rondlopen en ook een strand heeft.
pi_39833015
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:18 schreef PhatBastard het volgende:
shit das waar ook.. ik vergeet het af en toe es sinds ik in (de wijk) poble nou woon...

studenten kamers... op loquo.com zou er een of ander te krijgen moeten zijn, verder is er http://www.habitatgejove.com/arrel_eg/index.html de site van generalitat. daar zou je genoeg moeten vinden.

over de buurt... tja, als student zijnde zou ik voor de wijk gracia gaan, of anders bij de ronda sant antoni, maar het maakt niet echt uit... met een (vouw)fiets kom je overal....
Die site heb ik gezien, ziet er leuk uit, maar snap er niet veel van. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een shared flat en gewoon zoeken naar kamers? Voor beide betaal je zo ongeveer even veel.

En zoals eerder gezegd... Misschien is Valencia minder toeristisch en leuker als studentenstad, maar het is ook het gevoel wat ik bij Barcelona heb. En Barcelona heeft ook een strand
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:35:11 #26
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_39848687
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
>> ik woonde eerst in lesseps, was wel leuk maar wel altijd druk met touristen en gewone locals, poble nou echter is echt super relaxed om in te wonen, het is echt een dorpje binnen de stad barcelona, iedereen kent elkaar en het belangrijkste er lopen geen rotterdamse bouwvakkers rond met hun t-shirt over hun schouder
quote:
[..]

Deze opmerking maakt duidelijk dat je aardig ingeburgerd bent in BCN. Valencia is best een leuke (studenten-)stad en heeft als voordeel dat er veel minder toeristen rondlopen en ook een strand heeft.
>>die paar keer dat ik valencia ben geweest had ik toch echt de indruk dat het erg saai is, ok touristen overkill heb je wel hier maar ik kom nooit in het centrum en vrijwel nooit op het strand dus ik heb er weinig last van... valencia is wel goedkoper trouwens, maar jah en anyway... die rivaliteit tussen steden... ik zou het niet erg vinden om in madrid te wonen... terwijl ik dat als BCNer eigenlijk niet mag zeggen...
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_39848761
Madrid ben ik 3 jaar geleden geweest, erg mooie stad vond ik dat. Ben erg benieuwd naar Barcelona.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_39985085
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:22 schreef DutchTrain het volgende:

Valencia is best een leuke (studenten-)stad en heeft als voordeel dat er veel minder toeristen rondlopen en ook een strand heeft.
Valencia is geen leuke studentenstad. Er hangt totaal geen leuke sfeer daar. Eigenlijk is er helemaal geen sfeer. Strand is ver van het centrum.
pi_39989858
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:24 schreef JeroenV het volgende:
Die site (habitatgejove) heb ik gezien, ziet er leuk uit, maar snap er niet veel van. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een shared flat en gewoon zoeken naar kamers? Voor beide betaal je zo ongeveer even veel.
Phat_Bastard, weet jij dat? Of iemand anders
pi_40143276
ook een paar dagen terug uit barcelona.. ff een paar foto'tjes:









pi_40147630
Argh waar boek ik het goedkoopste ticket naar Barcelona voor in september. Goedkoper dan 200 zal wel niet kunnen zeker?
pi_40148045
Heb in Barcelona gewoond....mis het nog steeds! Het is gewoon een superstad!
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
pi_40185463
Ben afgelopen vrijdag en zondag met mijn vriendin in Barcelona geweest, echt een erg mooie stad, begin het nu al te missen, ben er stiekem een beetje verliefd op geworden! Ga er zeker nog eens naar toe!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40185509
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:36 schreef boebiedoe het volgende:
Argh waar boek ik het goedkoopste ticket naar Barcelona voor in september. Goedkoper dan 200 zal wel niet kunnen zeker?
Vraagje voor: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6

Probeer bijvoorbeeld eens www.vueling.com of www. ryanair.com
pi_40185571
Foto's volgen...
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40200380
Hier een fotoverslag van 2 dagen Barcelona!

Afgelopen vrijdag zijn we vanuit Calella met de trein naar Barcelona (Plaça Catalunya) gegaan om vanuit daar over te stappen op de metro naar Lesseps. Dichtbij het metrostation Lesseps viel mijn oog op onderstaand gebouw, heb echt geen idee wat het is maar vond het er wel apart uit zien.

Nabij dit gebouw zijn we op de bus (24) gesprongen richting Parc Guell. Parc Guell vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, misschien ook wel omdat ik er heel veel van had verwacht. Hier enkele fotootjes van Parc Guell.

De draak, echt onmogelijk om te fotograferen zonder mensen in de buurt.

Het uitzicht!




Na Parc Guell met de bus weer terug naar metrostation Lesseps om eerst wat te eten alvorens met de metro via metrostation Diagonal naar metrostation Hospital de Sant Pau te gaan. Vanuit hier gingen we op zoek naar Hospital de Sant Pau. Onderweg kwam ik onderstaand gebouw tegen, heb wederom geen idee wat het is.

Schijnbaar zijn we op een gegeven moment achter Hospital de Sant Pau terecht gekomen want er stonden allemaal kleine gebouwtjes die weer een rol hadden in het geheel als ziekenhuis.





Vanuit hier zijn we verder gelopen over de straat van Gaudi richting Sagrada Familia. Op de straat van Gaudi kwamen we deze nogal apart uitziende lantaarnpalen tegen.

Sagrada Familia.



Vanuit metrostation Sagrada Familia gingen we terug naar Plaça Catalunya. Hier hebben we eerst wat gedronken bij Cafe Zurich. Hierna zijn we Plaça Catalunya opgegaan.



Hierna zijn we La Rambla opgegaan.
Begin van La Rambla.

Vogeltjes.


Che leeft nog!

De overdekte markt.

Aan het eind van La Rambla liepen we tegen het monument ter ere van Columbus aan, hier zijn we ook nog even in geweest om van het uitzicht te genieten.


Uitzicht vanuit het monument.



Vanuit hier zijn we naar Plaça Reial gegaan waar smeedijzeren lantaarns van de hand van de jonge Gaudi staan.

Hierna zijn we de Gotische wijk ingelopen. Helaas was de kathedraal bijna volledig ingepakt!



Via metrostation Jaume 1 gingen we terug naar Plaça Catalunya om de trein terug naar Calella te nemen.

Na onderling overleg hebben we besloten om afgelopen zondag weer terug te gaan naar Barcelona om toch nog wat meer dingen te bekijken.

Weer zijn we met de trein vanuit Calella naar Plaça Catalunya gegaan. Hier hebben we eerst over La Rambla gelopen. Bij Cafe del'Opera hebben we even wat gedronken en heb ik zeer lekkere olijven gevuld met ansjovis gegeten! Vanuit metrostation Drassanes zijn we naar metrostation Arc de Triomf gegaan. Ook hier weer van die aparte lantaarnpalen.




Hierna zijn we weer met de metro via metrostation Arc de Triomf terug gegaan naar metrostation Plaça Catalunya om vervolgens Passeig de Gràcia op te gaan.
Casa Lleó Morera.

Casa Amatller.

Casa Battló.


Casa Milà/La Pedrera.







Uitzicht vanuit La Pedrera, ik vraag me nog steeds af wat die kogelvormige toren is.



Hierna zijn we op metrostation Passeig de Gràcia de metro opgegaan en zijn we naar metrostation Drassanes gegaan om op het einde van La Rambla uit te komen. Hier zagen we nog een showtje van een groep breakdancers.

Toen zijn we nog wat gaan eten aan La Rambla en daarna zijn we maar weer richting Plaça Catalunya gegaan om de trein terug naar Calella te pakken.

Barcelona!!!!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40202029
leuk mr cool!!!!!


ik ben vorig jaar geweest, best grappig om te zien dat de zelfde artiesten nog op de ramblas staan (met dezelfde kostuums)
suck my asshole taco bender
pi_40203157
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:23 schreef Remco_h het volgende:
best grappig om te zien dat de zelfde artiesten nog op de ramblas staan (met dezelfde kostuums)
Ik vond vooral die breakdancers goed! Vrijdag stond er ook een kerel de nodige truukjes uit te halen met een voetbal, ook erg leuk om te zien.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_40217358
Leuk om al die foto's zo te zien. Komt me heel erg bekend voor allemaal .

Ik ben begin juni 8 dagen op vakantie geweest in Barcelona. We zaten in een appartementje midden in de stad.
pi_40265901
Hi!

Ik heb deze prachtige stad ook nog op m'n lijstje staan, ben van plan rond vrijdag 11 augustus t/m 15 augustus te gaan.

Maar hoe??
Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Bus is geen optie (dan heb ik die 5 dagen nodig om bij te komen van de reis). Blijven over het vliegtuig en de trein.

Vliegen kan relatief goedkoop met transavia en KLM, maar over treinen kan ik eigenlijk niets vinden.
Iemand tips? Eventueel overstappen (met vliegtuig) is geen enkel probleem als dat de prijs drukt .

Alvast bedankt!
pi_40268325
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:01 schreef onne het volgende:
Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Bus is geen optie (dan heb ik die 5 dagen nodig om bij te komen van de reis). Blijven over het vliegtuig en de trein.
Probeer ook: www.ryanair.com, www.vueling.com, www.vluchtzoeker.nl of vraag het gewoon in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6

Met de trein is een stuk duurder dan met het vliegtuig normaal gesproken, staat ook al ergens in bovengenoemd topic.
pi_40273753
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Probeer ook: www.ryanair.com, www.vueling.com, www.vluchtzoeker.nl of vraag het gewoon in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6

Met de trein is een stuk duurder dan met het vliegtuig normaal gesproken, staat ook al ergens in bovengenoemd topic.
Bedankt, dat zijn handige sites!

Dacht al dat de trein duurder zou zijn, maar kon niet echt een site vinden waar je van adam naar barca kan reserveren. Maar goed dat valt dus af. Niet dat ik dat heel erg vind hoor
pi_40306997
Eind september ben ik met school weer in Barcelona te vinden, 7 dagen. En dat zo snel nadat ik er afgelopen februari/maart ook al was. Echt enorm tof. Hopelijk nu weer een wedstrijd van Barcelona bezoeken, en 3 lagen kippenvel bij het clublied. En 's avonds over La Rambla lopen, en dan aangesproken worden door een hoer. Heerlijk. Een keer fluisteren dat je Guardia Civil roept, en ik heb nog nooit iemand zo van kleur zien verschieten.

Barcelona

P.s. gave foto's Mr_Cool! Zo herkenbaar.
pi_40315378
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:37 schreef mrcool het volgende:
Uitzicht vanuit La Pedrera, ik vraag me nog steeds af wat die kogelvormige toren is.
Is gewoon een kantoorgebouw.Ttoen we naar de shopping centra rond av. diagonal gingen zijn we even gaan kijken daarbinnen. Als toerist mochten we helaas niet naar boven. Zijn wel een tijdje binnen gebleven, erg goede airco
  maandag 31 juli 2006 @ 15:05:04 #45
146730 R81
Ech wel...
pi_40353377
Mooie foto's
Wij vertrekken volgende week zondag
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:32:43 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40616438
Ik wil er volgend jaar gaan wonen Ik zal eerst de eerste twee delen doorlezen en kom dan later wat meer vertellen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:14:42 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40617744
Overmogen vlieg ik .
In ieder geval tot en met zondag in Barcelona en daarna zien we wel.
Zaterdagavond/nacht staan La Paloma en/of Razzmatazz op het program.

Vooral La Paloma schijnt een prachtige club te zijn.
Iemand die dit kan beamen/ontkrachten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:56:35 #48
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_41108493
a.s. vrijdag vetrek in naar Barca voor 4 dagen..iemand nog must sees?? Een jaar of 8 ben ik er 1 dag geweest, dus heb ooit wel La Sagrada Familia gezien e.d
pi_41119006
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 21:56 schreef _wie het volgende:
iemand nog must sees??
Ramblas, Sagrada Familia, Hospital de Sant Pau, Gotische wijk, Parc Guell, Casa Mila, Casa Battlo, Casa Lleo, Plaza Catalunya.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_41165303
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:14 schreef Copycat het volgende:
Overmogen vlieg ik .
In ieder geval tot en met zondag in Barcelona en daarna zien we wel.
Zaterdagavond/nacht staan La Paloma en/of Razzmatazz op het program.

Vooral La Paloma schijnt een prachtige club te zijn.
Iemand die dit kan beamen/ontkrachten?
Ik ben in La Paloma geweest en het ziet er echt fantastisch uit van binnen. Het lijkt op een oud theater. We waren er op een woensdagavond, maar we zijn niet heel lang gebleven. Er was een soort thema-avond, maar niet echt een waar veel gedanst werd. We hebben wat gedronken, wat gekletst en weer weggegaan. Bij nader inzien weet ik niet veel meer van die avond.

Als ik je een tip mag geven voor een gave club: Discotheque. Het ligt in poble Español en het is echt gaaf. Ik heb me daar prima vermaakt vorige zomer. Eerst thuis indrinken en daarna die kant op. Het drinken is schandalig duur dus zorg dat je al genoeg gehad hebt als je binnen komt.

Ik weet niet of je dit nog leest voor je gaat stappen maar ik heb nog wel een tip: Ga bij trendy kledingwinkels langs en loop ff naar binnen. Daar liggen altijd flyers van clubs. Scheelt je zo weer entree/gratis drankje etc.

Iig veel plezier
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_41651619
Maandag 11 september reizen we af naar Barcelona, nu heb ik gelezen dat 11 september een feestdag is, nl. La Diada de Catalunya. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Rijden de bussen en metro dan op zondagdienst? Of helemaal niet? En wat is er open van musea, parken, etc.?
  dinsdag 12 september 2006 @ 09:30:35 #52
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_41729351
La Diada is de nationale feestdag in catalunya, dan vieren ze hun onafhankelijkheid (de stumperds denken dat ze onafhankelijk zijn...) dus allemaal catalaanse vlaggen, nationalisme, etc.... geen winkels open, maar wel het openbaarvervoer en restaurants enzo..
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_41815747
Gave foto-reportage, Pipo!

Thanks a lot!
 FR
pi_41817373
Ik ga in oktober
Iemand ervaring met dit hostel?
Uiteraard ga ik backpacken. Dit hostel heb ik van de site www.bugeurope.com Dit voor de mensen die deze site nog niet kennen.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_41995453
Ik ben een tripje naar Barca aan 't organiseren voor m'n klas... Goedkoopste tickets hebben we kunnen vinden voor december, maar is 't daar dan nog een beetje goed vertoeven of wordt dat helemaal niets?
pi_42085694
Weet iemand een goed, sfeervol hotel in Barcelona? Ik er natuurlijk honderden vinden via allerlei sites maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Het liefst in het centrum of in een mooie wijk erbuiten indien er vlakbij een metro aanwezig is. Mag rond de 100 euro per nacht kosten, evt iets meer.

Wat zijn in het algemeen leuke wijken en wijken om te vermijden?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_42100294
Mooie foto's. Veel van die plaatsen komen mij bekend voor...
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_42255635
Gisteren teruggekomen van een week Barcelona en omgeving. Fantastisch weer! Verslagje zal ik een dezer dagen hier wel posten.
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:15:21 #59
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_42255703
Barcelona

ik wil terug!
pi_42255981
quote:
Op zondag 24 september 2006 02:37 schreef A.Petacchi het volgende:
Weet iemand een goed, sfeervol hotel in Barcelona? Ik er natuurlijk honderden vinden via allerlei sites maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Het liefst in het centrum of in een mooie wijk erbuiten indien er vlakbij een metro aanwezig is. Mag rond de 100 euro per nacht kosten, evt iets meer.

Wat zijn in het algemeen leuke wijken en wijken om te vermijden?
Iets boven je post ik dit hostel (youth hostel). http://www.gothicpoint.com/gothic_flash.html Ga er aankomende week heen. Ziet er goed uit en de recensies zijn positief. Maar goed als je een hotel wil is dit misschien niet iets voor je...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_42777174
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige he zit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?

Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:21:13 #62
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42778630
kvindt Barcelona echt niks bijzonders. Had er veel van verwacht, maar toen ik er afgelopen zomer was tijdens onze rondreis door europa vond ik het echt tegenvallen. Er is niet veel bijzonders aan de stad zelf behalve de paar kleine steegjes rond ramblas; ramblas zelf is gewoon een opgehypte kutstraat die leeft van het toerisme, niks bijzonders aan dus. En de rest van de straten in barcelona zijn gewoon echt saai en ranzig, er is gewoon helemaal geen sfeer. En om nou te zeggen dat barcelona een architectonisch hoogstandje is omdat er een paar gaudi gebouwen staan is ook gewoon triest. Amsterdam heeft veel meer mooie oude gebouwen en ook veel meer sfeer. Het is gewoon al super gezellig om 'savonds door het centrum van amsterdam te banjeren

En nu nog maar te zwijgen over de chagrijnige kut spanjaarden in barcelona die weigeren engels te spreken

Geef mij maar Amsterdam, toch één van de top steden in Europa samen met Parijs en london
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:01:33 #63
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42779703
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:33 schreef Razz_Gul het volgende:
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige he zit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?

Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
Trein naar Spanje is duurder dan vliegen. Boek vroeg, en je hebt al een ticket naar Madrid of Barcelona ergens tussen de 60 en 100 euro retour inclusief alles.

Zowel Barcelona als Madrid zijn leuke steden, maar ga je voor wijdse pleinen en boeiende schilderijen is Madrid veruit de betere optie. Meer musea, véél meer pleinen, en een schitterend Koninklijk Paleis . Barcelona heeft daarentegen wél weer Gaudi... Het 'Centrale park' van Madrid is overigens ook leuker dan dat van Barcelona
pi_42779751
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:01 schreef Douwe het volgende:

[..]

Het 'Centrale park' van Madrid is overigens ook leuker dan dat van Barcelona
Bedoel je daarmee het park bij het paleis?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:43:17 #65
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42781131
Nee, het Retiro Park
pi_42786429
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:43 schreef Douwe het volgende:
Nee, het Retiro Park
Ok, daar ben ik dan dus niet geweest!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_42790278
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:33 schreef Razz_Gul het volgende:
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige he zit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?

Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
Beide steden hebben genoeg cultuur om je een tijdje bezig te houden. Moderne kunst en architectuur in Barcelona en een paar grote musea in Madrid. Je zou beide steden in 7 - 10 dagen kunnen combineren.

Met de trein kun je inderdaad van Barcelona naar Madrid. Er rijden verschillende soorten treinen. De nachttrein heb ik wel eens genomen en die is niet aan te raden. Wel aan te raden is het om via Valencia met de hogesnelheidstrein te reizen. Dan kom je over een heel mooi stuk spoor langs de kust tussen Barcelona en Valencia en van Valencia naar Madrid zie je ook elke tien minuten het landschap veranderen. Kijk voor prijzen op www.renfe.es onder grande lineas.
Vliegen met vueling.com of ook met Iberia is vrijwel net zo goedkoop als met de trein.
pi_42806090
Ik hoorde van backpackers aldaar dat Madrid echt niets aan is, behalve Bernabeu en het paleis.
Het zegt misschien ook wel wat dat er meer wordt gepraat over Barca dan over de hoofdstad....

Maar goed ik kan die mening nog niet geven, omdat ik nog niet in Madrid ben geweest....
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_42809547
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:19 schreef Longmen het volgende:
Bernabeu
In 2003 zijn een maat van me en ik naar Madrid gegaan om een goede vriend uit Nederland op te zoeken. We zijn toen naar een wedstrijd tegen Deportivo de la Coruna gegaan. De sfeer daar in dat stadion was ok, met soms een "Puta"-schreeuwende Spanjaard. We zaten echt ver boven in het stadion, boven een skybox, zo konden we de herhalingen zien van wat op het veld plaatsvond, omdat je dat daar bovenin niet echt zo goed mee krijgt! Hier een fotootje van een volle Bernabeu.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_42824738
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Beide steden hebben genoeg cultuur om je een tijdje bezig te houden. Moderne kunst en architectuur in Barcelona en een paar grote musea in Madrid. Je zou beide steden in 7 - 10 dagen kunnen combineren.

Met de trein kun je inderdaad van Barcelona naar Madrid. Er rijden verschillende soorten treinen. De nachttrein heb ik wel eens genomen en die is niet aan te raden. Wel aan te raden is het om via Valencia met de hogesnelheidstrein te reizen. Dan kom je over een heel mooi stuk spoor langs de kust tussen Barcelona en Valencia en van Valencia naar Madrid zie je ook elke tien minuten het landschap veranderen. Kijk voor prijzen op www.renfe.es onder grande lineas.
Vliegen met vueling.com of ook met Iberia is vrijwel net zo goedkoop als met de trein.
thnx voor tips!
Ik heb besloten naar Madrid te gaan ,maar ik twijfel nu of ik er 4 of 5dgn (ma t/m do of t/m vrij) voor moet uittrekken ? want ik wil ook Barcelona fftjes aan doen(met Gaudi, picasso en de ramblas heb ik t wel gezien denk ik)... overnachten wil ik er niet aangezien een trein retourtje 100e kost dus een overnachting wordt me teveel. is dit aan te bevelen of is een paar uurtjes voor barcelona te weinig ?
Je hebt t over Valencia, wil ik idd ook bezoeken, hoe ver is dit vanaf Madrid ? nog andere aangrenzende plekken die ik MOEt zien ?

Wat betreft onderdak, ik wil wel een goedkoop hostel verblijven maar als ik de reviews zo lees op bookings.com dan vrees ik voor me goede nachtrust want ze schijnen bijna allemaal extra gehorig te zijn. dus wordt zoieso een hotel. Heeft iemand hier ervaring met online boeken v hotels ? er zijn nl talloze vergelijkingsites met ook nog verschillende tarieven voor t zelfde hotel!

leuk detail: een ticket van 4 of 5dgn madrid (met transavia) kost t zelfde !
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:26:20 #71
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42825762
Valencia is vanuit Madrid dichterbij dan Barcelona.
Valencia is best een leuke stad, met een supertof park (oude rivierbedding) en een gebouwencomplex dat vaak voorkomt in autoreclames . Daarbij is het centrum redelijk vergelijkbaar met dat van Barcelona (geen Ramblas, geen Gaudi), maar dan veel en veel minder toeristisch. Verder schijnt het dé uitgaansstad van Spanje te zijn, alleen ben ik er alleen maar doordeweeks geweest, en niet in het weekend, dus kan ik daar weinig over zeggen

Hotel boeken moet je gewoon doen op de goedkoopste site
Kijk ook eens op HRS, komen vaak erg goedkoop uit de hoek en je hoeft er in tegenstelling tot Expedia en dergelijke pas te betalen zodra je weggaat uit het hotel.
pi_42827432
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 00:41 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

thnx voor tips!
Ik heb besloten naar Madrid te gaan ,maar ik twijfel nu of ik er 4 of 5dgn (ma t/m do of t/m vrij) voor moet uittrekken ? want ik wil ook Barcelona fftjes aan doen(met Gaudi, picasso en de ramblas heb ik t wel gezien denk ik)... overnachten wil ik er niet aangezien een trein retourtje 100e kost dus een overnachting wordt me teveel. is dit aan te bevelen of is een paar uurtjes voor barcelona te weinig ?
Je hebt t over Valencia, wil ik idd ook bezoeken, hoe ver is dit vanaf Madrid ? nog andere aangrenzende plekken die ik MOEt zien ?

Wat betreft onderdak, ik wil wel een goedkoop hostel verblijven maar als ik de reviews zo lees op bookings.com dan vrees ik voor me goede nachtrust want ze schijnen bijna allemaal extra gehorig te zijn. dus wordt zoieso een hotel. Heeft iemand hier ervaring met online boeken v hotels ? er zijn nl talloze vergelijkingsites met ook nog verschillende tarieven voor t zelfde hotel!

leuk detail: een ticket van 4 of 5dgn madrid (met transavia) kost t zelfde !
Ik zou langer naar Barca gaan... maar goed maar een tip.
En kijk eens op www.bugeurope.com dat zijn onafhankelijke hostel reviews....
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_42873366
thnx!
maar dan vind ik http://www.tripadvisor.com/ toch beter als je geen backpacker bent dan is zo'n cheapo hostel toch wat teveel van t goede.
of op http://www.lonelyplanet.com/
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:56:08 #74
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_42874054
mooie pica's pipo dc!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_42970453
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:26 schreef Douwe het volgende:
Hotel boeken moet je gewoon doen op de goedkoopste site
Kijk ook eens op HRS, komen vaak erg goedkoop uit de hoek en je hoeft er in tegenstelling tot Expedia en dergelijke pas te betalen zodra je weggaat uit het hotel.
goeie tip! maar de prijzen ontlopen mekaar niet zoveel hoor.
Ik heb dus gereserveerd via deze site voor hostel Luis XV voor 4 nachten maar i.d voorwaarden staat dat je betaald bij aankomst ?? ik zie nergens staan dat je pas betaald bij vertrek.
Ik maak me trouwens zorgen over de geldigheid v.d reservering , heb nl nog niets vernomen v.d hostel zelf , heb ze ook paar x een mailtje gestuurd (in engels en spaans) maar ze reageren niet! Wat als ze geen kamers hebben of me iets geven wat ik niet wil, sta ik dan in mijn recht ?
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:27:30 #76
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42970629
Heb je een boekingsbevestiging van HRS? Dat is voldoende. Ik heb nog nooit bij aankomst betaald, maar het zou in theorie een regel van het hotel kunnen zijn. Het is alleen niet echt gebruikelijk.
pi_42972004
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:27 schreef Douwe het volgende:
Heb je een boekingsbevestiging van HRS? Dat is voldoende. Ik heb nog nooit bij aankomst betaald, maar het zou in theorie een regel van het hotel kunnen zijn. Het is alleen niet echt gebruikelijk.
ja heb ik. staat er ook in idd dat dit de reservering geldig maakt. maar stel dat de hostel de kamers niet heeft, kun je dan je geld (ik las dat je altijd 10% vooraf betaald) terugkrijgen ?

iets anders, ik neem relatief prijzig fotoapparatuur mee die ik wel constant bij me zal dragen... ik heb hier nog geen verzekering voor maar wordt bv diefstal op vakantie gedekt door de reisverz ?
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_45957053
Hoe goed is Barcelona per openbaar vervoer bereikbaar v.a. de Costa Brava? Is dit duur? We willen namelijk wel de cultuur op kunnen zoeken, maar er niet middenin zitten. Ik hoop dat iemand me kan helpen
pi_45957657
Je kan goed per trein naar Barcelona. Ik kan me herinneren dat in Malgrat del Mar het spoor direct langs het strand loopt, en die gaat oa naar Barcelona. De prijs weet ik niet, maar ik weet wel dat het vrij goedkoop is.

Hier nog de site van de Spaanse spoorwegen (wel in spaans maar is het is niet ingewikkeld).
http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/index_horarios.html
pi_45957789
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:54 schreef LB06 het volgende:
Hoe goed is Barcelona per openbaar vervoer bereikbaar v.a. de Costa Brava? Is dit duur? We willen namelijk wel de cultuur op kunnen zoeken, maar er niet middenin zitten. Ik hoop dat iemand me kan helpen
Vrijwel elke badplaats vanaf Blanes heeft een treinstation waarvandaan je voor een paar euro naar Barcelona kan. Alleen alles ten noorden van Blanes (dus ook Lloret) is alleen per bus bereikbaar en ook een stukje lastiger om naar Barcelona te gaan.

Kaartje op: http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/mapa_zonas.html

Prijzen op http://www.renfe.es/cercanias/barcelona/index.html
pi_45957982
Als TVP ook 2 plaatjes van mijn kant: 2 jaar geleden was ik daar, geniet nog vaak terug



en

Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_45971659
Ik vertrek er morgen heen, ik hoop op wat zon en een graad of 15, is eens wat anders die die grijze 5 gradensoep van hier steeds!
pi_45991254
quote:
Op zondag 4 februari 2007 14:49 schreef sjippen het volgende:
Ik vertrek er morgen heen, ik hoop op wat zon en een graad of 15, is eens wat anders die die grijze 5 gradensoep van hier steeds!
Veel plezier!! Ik wil ook weer terug; lekker eten in de talloze leuke restaurantjes, shoppen in alle leuke straatjes en steegjes, even naar het strand, relaxen bij de haven en veel zien natuurlijk Maar ik ben in juni nog een week geweest (daarvoor ook al een keer of 5) en ik heb ook nog zoveel andere steden op m'n lijstje staan.. Moeilijk, moeilijk!
amokaapjeeh O+
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:41:50 #84
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_46100132
ik wist wel dat er een speciaal Barcelona topic was

gisteren geboekt voor een weekendje in april. Mocht je moeite hebben betaalbare tickets te vinden; ik ben eens gaan rondneuzen bij Iberia en vond zeer betaalbare vluchten op gunstige tijden en gewoon naar de internationale luchthaven.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_46101439
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:41 schreef horney_dorney het volgende:
ik wist wel dat er een speciaal Barcelona topic was

gisteren geboekt voor een weekendje in april. Mocht je moeite hebben betaalbare tickets te vinden; ik ben eens gaan rondneuzen bij Iberia en vond zeer betaalbare vluchten op gunstige tijden en gewoon naar de internationale luchthaven.
Wat noem je betaalbaar?
amokaapjeeh O+
pi_46107217
Barcelona!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_46165621
Ben net terug uit Barcelona, was er een lekker weertje, zon bij een graad of 15.

Ik vond de stad eigenlijk niet echt wat ik ervan verwacht had, heel moeilijk om je te oriënteren en gigantisch druk. Overal winkels, ik denk dat er wel 100 Zara's moeten zijn.

Een gezellige stad vond ik het zeker niet omdat je maar weinig smalle straatjes hebt, overal lawaai van het verkeer maar ik heb wel genoten van de kustlijn en de mooie parken buiten de stad. Barcelona is echt overhyped, ik noem alleen de Ramblas maar, dat is gewoon een brede winkelstraat met bedelaars, pauperwinkels en MacDonalds.

Lissabon vind ik een veel aangenamere, rustigere, mooiere en gezellige stad!

[ Bericht 11% gewijzigd door sjippen op 10-02-2007 10:19:30 ]
pi_46166305
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 09:59 schreef sjippen het volgende:
Een gezellige stad vond ik het zeker niet omdat je maar weinig smalle straatjes hebt, overal lawaai van het verkeer maar ik heb wel genoten van de kustlijn en de mooie parken buiten de stad.
Ben je er op een werkdag geweest? In het weekend is het er veel rustiger. Smalle straatjes vind je in Barceloneta, Raval en Barra Gottic. De rest bestaat inderdaad uit grote blokken met vele standaard winkels. Ik kan je aanraden een volgende keer eens wat zijstraten aan de westkant van de Ramblas in te lopen, is meteen een hele andere wereld.
quote:
ik noem alleen de Ramblas maar, dat is gewoon een brede winkelstraat met bedelaars, pauperwinkels en MacDonalds.
Helemaal waar, maar dat is ook niets anders dan een grote touristtrap
quote:
Lissabon vind ik een veel aangenamere, rustigere, mooiere en gezellige stad!
Dat is het zeker, alleen vind je daar niet de architectuur en kunst die je in Barcelona kan vinden.
pi_46169807
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ben je er op een werkdag geweest? In het weekend is het er veel rustiger. Smalle straatjes vind je in Barceloneta, Raval en Barra Gottic. De rest bestaat inderdaad uit grote blokken met vele standaard winkels. Ik kan je aanraden een volgende keer eens wat zijstraten aan de westkant van de Ramblas in te lopen, is meteen een hele andere wereld.
[..]

Helemaal waar, maar dat is ook niets anders dan een grote touristtrap
[..]

Dat is het zeker, alleen vind je daar niet de architectuur en kunst die je in Barcelona kan vinden.
Ik was er van maandag tem donderdag, enorm druk, als je op straat even wou blijven staan om op je kaart te kijken, werd je bijna omver gelopen. Het enige wat me zal bijblijven is de ietwat aparte maar toch mooie stijl van de gebouwen en het aantal hippe vogels dat door de straten kuiert, maar daarmee is het dan ook gezegd.

Lissabon is qua architectuur niet zo speciaal maar ik vind veel gewone gebouwen daar sowieso al mooi door de azuleijos en de schildertekeningen. In Lissabon heb je bovendien veel plekjes in de stad waar het nog rustig is en waar het dan druk is, is het dan ook nog best gezellig, ik denk aan de Chiado wijk vb.

After all vind ik Portugal sowieso veel mooier en origineler dan Spanje, maar goed ik ben nog niet overal geweest in Spanje.
pi_46236365
Aangezien Barcelona aan zee ligt, vroegen wij ons af of het een goede bestemming is om een culturele strandvakantie te houden? Liggen er ook leuke hotels in de buurt van het strand? Is het een beetje betaalbaar?

Wij zitten met het probleem dat we in juni een weekje weg willen, lekker relaxen, mooi weer, strand en zwembad, maar absoluut geen all-inclusive toestanden met een hoop andere nederlanders. Lekker 's avonds een restaurantje zoeken om te eten en ook de mogelijkheid om overdag iets anders te doen dan zonnen...Barcelona heeft natuurlijk alles wat je je wensen kunt: zon, zee, strand, winkels, cultuur, kunst, historie...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_46290332
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:03 schreef miss_sly het volgende:
Aangezien Barcelona aan zee ligt, vroegen wij ons af of het een goede bestemming is om een culturele strandvakantie te houden? Liggen er ook leuke hotels in de buurt van het strand? Is het een beetje betaalbaar?

Wij zitten met het probleem dat we in juni een weekje weg willen, lekker relaxen, mooi weer, strand en zwembad, maar absoluut geen all-inclusive toestanden met een hoop andere nederlanders. Lekker 's avonds een restaurantje zoeken om te eten en ook de mogelijkheid om overdag iets anders te doen dan zonnen...Barcelona heeft natuurlijk alles wat je je wensen kunt: zon, zee, strand, winkels, cultuur, kunst, historie...
dan is zeker barcelona een goede optie voor je, ik ben er 2 weken geweest met de gedachte om ook af en toe eens naar t strand toe tegaan, ben uiteindelijk 1x naar t strand geweest (en dat was savonds) er was genoeg ander leuks om te doen.

als je iets aan of dicht bij t strand wilt, is barceloneta een goede wijk, enige nadeel is dat je dan wat verder van t centrum af zit. Ik zat zelf midden op de ramblas, was een minuut of 15-20 lopen naar barceloneta maar dat is geen straf

Ik had een appartement gehuurd, bij lodging in barcelona ( http://www.lodginginbarcelona.com/ )
erg betaalbaar, erg betrouwbaar, erg ikea ingericht en natuurlijk de vrijheid om te doen en laten wat je wilt.....
suck my asshole taco bender
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:16:09 #92
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46290516
Barcelona zelf heeft wel een behoorlijk waardeloos strand, erg smal en stijl.
Je kunt wel met de trein voor een paar euro naar een paar dorpjes vlak buiten Barcelona waar je rustige, bijna witte brede stranden hebt met kraakhelder water
pi_46291243
moet weer een tripje plannen voor mijn werk naar Barcelona, ff wat tips opdoen hier.
History became legend, legend became myth.
pi_46293662
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:03 schreef miss_sly het volgende:
Aangezien Barcelona aan zee ligt, vroegen wij ons af of het een goede bestemming is om een culturele strandvakantie te houden? Liggen er ook leuke hotels in de buurt van het strand? Is het een beetje betaalbaar?

Wij zitten met het probleem dat we in juni een weekje weg willen, lekker relaxen, mooi weer, strand en zwembad, maar absoluut geen all-inclusive toestanden met een hoop andere nederlanders. Lekker 's avonds een restaurantje zoeken om te eten en ook de mogelijkheid om overdag iets anders te doen dan zonnen...Barcelona heeft natuurlijk alles wat je je wensen kunt: zon, zee, strand, winkels, cultuur, kunst, historie...
Precies zo'n vakantie heb ik vorig jaar gehad in Barcelona. Overdag gewoon de stad in, dingen bekijken wandelen enzo. Dan kwamen we rond een uur of 4/5/6 terug bij ons appartement en konden we nog lekker een half uurtje aan het strand liggen/beetje zwemmen. We zaten in de wijk Barceloneta, 30 seconden lopen van het strand af.

Ons appartement was 80 euro per nacht (met z'n 2'n) Was een mooi appartement, enige (echte) nadeel was dat de kookplaat bagger was... hebben een keer geprobeerd te koken, maar werd gewoon niet warm genoeg.
pi_46359250
Jaaaaaa

Gisteravond 3 tickets geboekt naar Barcelona, met Vueling. Voor de derde keer in iets meer dan een jaar dat ik naar Barcelona ga. Nu met twee vrienden, we zitten op 45 km aan de zee, met een treinstop in het dorpje. Dus minstens 2 a 3 keer een dagje lekker rondneuzen weer.
pi_46361008
Ik heb mijn stage er gedaan... de stad is echt vet cool, maar lang niet zo goed als iedereen je wil laten geloven... Buiten de toerist gebieden om is het lelijk en er ligt super veel honden stront op de staat.
Al met al is het verder een hele leuke stad en ik mis het wel een beetje... zeker toen ik de foto's hier zag.
pi_46366614
Ik was er met nieuw jaar, ik vind barcelona echt een superrelaxte stad, waar je eigenlijk alleen maar hoeft rond te lopen om je te vermaken! Nieuw jaar zelf viel een beetje tegen, op placa catalunya was alleen de oude klok zonder seconde wijzer, en daarna was er weinig/geen vuurwerk, maar dat had ik van te voren wel verwacht. Daarna wel in een mooie club (SHOKO) geweest aan het strand, aanradertje!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_46371205
Blijft een prachtige stad, mag er morgen weer heen

Heb er zin in, hopelijk is het weer ook een beetje gunstig..
pi_46396016
Barcelona Ik ga er van de zomer eindelijk heen, ik heb er nu al zo'n zin in Ik wil er al zo lang heen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 februari 2007 @ 11:45:25 #100
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_46485090
Ik wil van de zomer met mijn geliefde een lang weekend doorbrengen in Barcelona. Eind Juli zal de planning zijn. Wat zal de goedkoopste manier zijn om er te komen? En eventuele overnachtingen?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 20 februari 2007 @ 11:53:36 #101
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46485303
Goedkoopst is zonder twijfel het vliegtuig. Welke van de vele maatschappijen het goedkoopst is hangt een beetje van de data af dat je gaat, maar vanuit Amsterdam is de kans op een goedkoop ticket met Vueling of ClickAir het grootst.
Goedkoopste overnachting is in een hostel, vraag is alleen hoe romantisch het is met je geliefde op een slaapzaal . Hotels zijn ook niet echt duur, die zul je een beetje moeten vergelijken via boekingssites als HRS of Expedia.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 februari 2007 @ 11:55:16 #102
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_46485351
Da's alvast 1 dank
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_46491528
Vueling is een aanrader wat mij betreft. Ik ben er al een keer mee heen en terug gevlogen, en ik vond het een erg nette maatschappij. Het heeft niet de nadelen van een pricefighter heb ik het idee, want ik vond de service meer dan genoeg en het heeft ook geen cheap-ass uitstraling. Bovendien kost het geen drol, als je een beetje gunstig zit qua dagen. Ik vlieg dan aanstaande zomer, en we blijven maar een dagje langer (28 ipv 27 aug) omdat het dan 40 euro scheelde, dacht ik.

Ik heb ook nog 2 nachten in een hostel gezeten, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niks. Met mensen die je niet kent op een kleine ruimte, douches en wc's delen. Was niet echt netjes onderhouden ook. Voor mij geen hostels meer in ieder geval, maar het is wel de goedkoopste optie.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:52:16 #104
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_46521128
Ovale toren op een van de foto's op pagina 1 is de "torre agbar"
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 maart 2007 @ 05:43:56 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_47179610
En binnen nu en een aantal weken maar eens boeken voor eind Juni
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_47184203
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:24 schreef Maravilla het volgende:
Vueling is een aanrader wat mij betreft. Ik ben er al een keer mee heen en terug gevlogen, en ik vond het een erg nette maatschappij. Het heeft niet de nadelen van een pricefighter heb ik het idee, want ik vond de service meer dan genoeg en het heeft ook geen cheap-ass uitstraling. Bovendien kost het geen drol, als je een beetje gunstig zit qua dagen. Ik vlieg dan aanstaande zomer, en we blijven maar een dagje langer (28 ipv 27 aug) omdat het dan 40 euro scheelde, dacht ik.

Ik heb ook nog 2 nachten in een hostel gezeten, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niks. Met mensen die je niet kent op een kleine ruimte, douches en wc's delen. Was niet echt netjes onderhouden ook. Voor mij geen hostels meer in ieder geval, maar het is wel de goedkoopste optie.
Ik heb wel in hostels gezeten en het beviel me prima. Ja oke je moet een beetje makkelijk ingesteld zijn. Maar ik heb 3 maanden als backpacker geleefd in Australie dus ben wel wat gewend. Het is goedkoop, gezellig (veel solo reizigers waar je een praatje mee kan beginnen en ook nog eens veel nationaliteiten, leuk voor de babbel!!) en als je geluk hebt ook heus wel schoon.
Als je een hostel wil kan ik je deze wel aanbevelen. Schoon, nieuw, en midden in het centrum (je moet alleen een beetje geluk hebben niet bij teveel party gasten op de kamer te zitten als je wat rust wil tenminste )
http://www.centricpointhostel.com/
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_47184400
En wat dacht je hiervan:


Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 23:02:45 #108
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_47248382
Joehoe !! Over paar weken mag ik er weer eens heen Nu volop aan het zoeken naar slaapplek etc...
pi_47311977
Even een vraagje, weet iemand een betaalbaar hotel in Barcelona? M'n vrouw en ik willen ongeveer 1 week vakantie vieren, misschien in combinatie met Madrid of met zuid-Spanje (Andalusie), het hoeft niet in de binnenstad te zijn, maar wel een beetje kwaliteit tegen een redeljike prijs.

Tips van harte welkom!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:26:51 #110
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_47322642
Wat is goedkoop?
Van alle keren dat ik in Barcelona ben geweest heb ik elke keer in een ander hotel geslapen, en de laatste keer in Hostal Felipe II had de beste prijs/kwaliteit verhouding. Vlakbij de Sagrada Familia, vlakbij een metrohalte en het centrum is ook nog wel goed loopbaar. En het zit cool! De kamers met balkon kijken uit over 'Avenida Diagonal'
pi_47325760
Goedkoop / betaalbaar vind ik ongeveer 30 a 40 euro per nacht voor een eenvoudige tweepersoons kamer, liefst nog iets goedkoper. Met ontbijt inbegrepen! Het budget voor de hele vakantie is ongeveer 1000 de man, en met 13 nachten kom ik dan al op de helft puur voor accomodatie. Nog geen vlucht, rondreizen, dingen doen, kopen, etc.
pi_47334464
edit: blaat

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2007 13:26:41 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 april 2007 @ 12:19:16 #113
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_47999761
Even kickje omhoog, aangezien de tickets nu echt gauw geboekt gaan worden en den plannen ook daadwerkelijk doorgaan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 4 april 2007 @ 16:13:43 #114
147240 fiekster
Worlddomination
pi_48008089
Ik ga in de zomer naar Barcelona, een mix van straattheater/ relaxvakantie!

"If only more people knew!"
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:06:10 #115
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_48804191
Ik ga morgen naar Barcelona, tot woensdag

Ik heb er zoooooooooooooo'n zin in
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 april 2007 @ 23:08:17 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_48875386
En geboekt, wij gaan van 26 Juli t/m 1 Aug.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:21:46 #117
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_48941940
Ik ben net terug

En wil nu al weer terug Damn wat was het mooi

Nu alle 400 foto's gaan uitzoeken en maar eens goed gaan slapen
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:42:50 #118
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_48942977
Leuke stad, jammer dat die ene dag dat ik er was de temperatuur tot 42 C opliep, wat eigenlijk voor mij te heet was om iets te ondernemen. De toer door het stadion van FC Barcelona is voor de voetballers wel een must iig.
pi_48946057
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:45 schreef JeroenV het volgende:
TVP, hoop dat iemand een goede reactie heeft op mijn post hierboven .
Ik zie nu dat ik een TVP geplaatst had enzo aan het begin

ik ga vanaf september een half jaar stage lopen in Barcelona. Tijdens de eerste weken nog een Spaanse cursus om de taal wat te verbeteren. Ben erg benieuwd. Moet me nog maar eens goed in gaan leven waar ik allemaal heen moet enzo tegen die tijd.

Omdat ik alles door een bureau heb laten regelen heb ik ook al een kamer waarschijnlijk. Het zit vlak bij Parc Guell. Niet direct dicht bij het centrum dus, maar dat is misschien niet eens zo erg. Met de metro zit je er zo. Verder is het afwachten hoe alles zal lopen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:16:06 #120
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_49150591
Ik ga donderdag lekker 4 dagen naar Barca!! en het mooie weer is daar ook nog eens hen geschoven!! Can't wait!
Wat moet je anders?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:32:33 #121
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_49151241
Weet trouwens iemand of je als toerist de Agbar Toren kunt bezoeken??
http://www.torreagbar.com/home.asp
Wat moet je anders?
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:47:03 #122
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_49477268
Hoop dat zondag Bar Amsterdam gewoon open is om Ajax-AZ te kunnen kijken.

Mochten ze niet op tijd open zijn, weet iemand nog andere Nederlandse kroegen waar voetbal wordt uitgezonden? Ik ken zelf Dow Jones en FOC.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_49477385
Barcalona staat ook nog steeds op mijn lijstje om een keer naar toe te gaan.
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:10:07 #124
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_49483207
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:32 schreef Wutangtony het volgende:
Weet trouwens iemand of je als toerist de Agbar Toren kunt bezoeken??
http://www.torreagbar.com/home.asp
Nee, verder dan de lobby kom je niet

Lijkt me wel leuk om naar boven te gaan daar! Uitzicht over de hele stad!
pi_49636465
zoals t er nu uit ziet, zit ik in september weer in barcelona voor 1,5 week
suck my asshole taco bender
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:50:32 #126
180453 greengirl
happy single!
pi_49636721
Weet iemand nog andere goedkope vliegmaatschappijen, want bij vueling zie ik momenteel niet zulke goede aanbiedingen...
Je auto in de stad parkeren? Bekijk onze site met vele handige gratis tips!
www.parkerenindestad.nl
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:54:10 #127
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_49636842
Welke periode wil je?

ClickAir en Transavia zijn ook erg goedkoop, over het algemeen. Verder loont het altijd de moeite om op een site als Vliegwinkel te zoeken, zodat je ook kunt kijken naar tarieven van traditionele maatschappijen als KLM en Iberia (kunnen ook goedkoop uit de hoek komen!).

Anders is er nog de optie van Ryanair vanuit Eindhoven, Düsseldorf, Brussel of Maastricht, maar die brengen je dan wel naar Girona, wat een jezuseind van Barcelona vandaag ligt.
pi_49637136
Overmorgen naar Barcelona
Via Barcelona30.com een goede & goedkope B&B gevonden.
Ik ga met ClickAir. Schijnt wel dat die hun vluchttijden nogal eens aanpassen, en inderdaad is hun vlucht van vanochtend ook een uur opgeschoven..
pi_49640767
Barcelona

Eén keer geweest, maar zeker nog niet de laatste keer. Prachtige stad
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:51:56 #130
180453 greengirl
happy single!
pi_49675582
Ik ben vorig jaar met de auto naar Barcelona geweest. Was wel heel ver rijden maar wel een fantastiche stad!
Je auto in de stad parkeren? Bekijk onze site met vele handige gratis tips!
www.parkerenindestad.nl
pi_49675745
Camp Nou
La Sagrada Familia
Parc Guel
Ramblas
Lekker weer+terrasjes+bier
Barcelona
pi_49684481
bezig met boeken... vanaf 8 september zit ik 1,5 week in barcelona in een appartement op de ramblas!

tis dan toch al weer 2 jaar geleden dat ik er was....
suck my asshole taco bender
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:28:44 #133
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_49685799
Waarschijnlijk in het weekend van 8 juni naar Barcelona met vriendlief Heb er heel erg veel zin in, hopelijk nog Barcelona-Espanyol meepakken
pi_49685857
als t goed is worden vandaag de tickets geboekt voor 13 t/m 20 juni. eerst 3 dagen lang het Sonar festival en daarna nog even blijven om bij te komen
pi_50099527
Ik moet er ook aan geloven eind juni

We gaan voor een week maar we hebben nog nergens naar gekeken. Weet iemand toevallig nog een leuk hotel/appartement in Barcelona voor niet heel erg veel geld. We gaan natuurlijk een week dus goedkoop zal het sowieso niet worden maar wat ik tot nu toe ben tegen gekomen valt me wel tegen eigenlijk.

Verder heb ik ook nog wel wat informatie nodig over leuke restaurantjes, cafe's, plekken etc. maar dat komt later wel

Kon net bij Clickair voor 220 Euro voor 2 pers. een retour boeken, dat valt wel mee toch?
  maandag 4 juni 2007 @ 21:41:44 #136
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50107047
220 is een prima prijs! Erg goedkoop zelfs! Gelijk boeken als je dat nog niet had gedaan

Ik sliep de laatste keer dat ik in Barcelona was in dit onderkomen. Was een prima verblijfsplaats, schoon, goed gelegen en met de coolste lift die je in tijden gaat tegenkomen
  maandag 4 juni 2007 @ 22:27:44 #137
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50109241
220 goedkoop? voor 28 juni is 't toch nog laag seizoen?
vlieg over iets meer dan een weekje voor 96 euro (retour).
  maandag 4 juni 2007 @ 22:33:23 #138
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50109513
220 voor 2 personen... dus 110 per persoon
  maandag 4 juni 2007 @ 22:35:57 #139
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50109899
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:27 schreef jimjim1983 het volgende:
220 goedkoop? voor 28 juni is 't toch nog laag seizoen?
vlieg over iets meer dan een weekje voor 96 euro (retour).
Nou we gaan 29 of 30 juni weg...

Maar het is inderdaad de totaalprijs voor een retour voor 2 personen.


Bedankt voor de tip van dat hostel/hotel trouwens, ik zal er eens naar kijken. Weet alleen niet echt wat een beetje normale prijs is voor een kamer. Vindt het wel fijn als we een douche op de kamer hebben. Misschien is een appartement wel beter en wellicht ook wat goedkoper.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:43:32 #141
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50109990
wij zitten in een hostel iets in een zijstraat van de ramblas, 23 euro p.p. wel een douche op de gang. wc heb je wel. met douche was t dacht ik 30 euro. kan ff vragen waar precies als je wilt.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:44:19 #142
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_50110031
Ik heb er 4 maanden gewoond en vond het.. Best okay. Maar meer ook niet.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  maandag 4 juni 2007 @ 22:48:34 #143
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50110229
Dat hostel/hotel heeft ook kamers met eigen bad/douche.



En dit is een uitzicht vanaf een balkon. Als je goed kijkt kun je de Sagrada Familia zelfs zien!
pi_50110412
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:48 schreef Douwe het volgende:
Dat hostel/hotel heeft ook kamers met eigen bad/douche.

[afbeelding]

En dit is een uitzicht vanaf een balkon. Als je goed kijkt kun je de Sagrada Familia zelfs zien!
Ja ik zag het. Flink wat verschillende kamers zelfs. Moeten gewoon ff kijken wat het budget is enzo. Maar tips zijn welkom
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:37:04 #145
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_50123787
Heb zelf een paar dagen in Hostel Nuevo Colon gezeten.

Goede kamers, schoon, prima locatie, aanradertje dus
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_50174008
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:43 schreef jimjim1983 het volgende:
wij zitten in een hostel iets in een zijstraat van de ramblas, 23 euro p.p. wel een douche op de gang. wc heb je wel. met douche was t dacht ik 30 euro. kan ff vragen waar precies als je wilt.
Ja graag
pi_50175142
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:32 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Ja graag
http://www.hostalcampi.com
ga er volgende week dinsdag heen
pi_50190845
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:37 schreef D1 het volgende:
Heb zelf een paar dagen in Hostel Nuevo Colon gezeten.

Goede kamers, schoon, prima locatie, aanradertje dus
Fully booked

Iemand in Soho gezeten toevallig?

Ziet er wel ok uit.

En hoe lang is het vanaf Hostal Felipe lopen naar de Ramblas? Is de Gothische wijk niet wat leuker/gezelliger?

Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit in een hostel heb gezeten. Verschilt het heel erg veel van een "normaal" hotel? (als je gewoon een eigen kamer met badk. hebt bedoel ik he) Is het bijvoorbeeld zo dat veel mensen met elkaar optrekken en dat je raar wordt aangekeken als je dit niet doet? Heb geen flauw idee

En hoe is de wijk El Borne, kwam daar ook nog wat leuks tegen...

[ Bericht 10% gewijzigd door EnactedChaos op 07-06-2007 09:30:11 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:29:47 #149
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50194898
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:57 schreef EnactedChaos het volgende:

En hoe lang is het vanaf Hostal Felipe lopen naar de Ramblas? Is de Gothische wijk niet wat leuker/gezelliger?

Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit in een hostel heb gezeten. Verschilt het heel erg veel van een "normaal" hotel? (als je gewoon een eigen kamer met badk. hebt bedoel ik he) Is het bijvoorbeeld zo dat veel mensen met elkaar optrekken en dat je raar wordt aangekeken als je dit niet doet? Heb geen flauw idee

En hoe is de wijk El Borne, kwam daar ook nog wat leuks tegen...
Naar de Ramblas is het een minuut of 25 te voet. Met 10 minuten zit je op Passeig de Gracia, de straat waar het allemaal gebeurt in Barcelona En desnoods is er ook nog een metro én een bushalte voor de deur

Ik kan niet zoveel zeggen over hostels, ben er eigenlijk ook nooit geweest... weet alleen dat Hostal Felipe II in principe gewoon een hotel is, alleen de sfeer is er wat 'losser' (en de entree zit op de vijfde verdieping ).
pi_50195322
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:29 schreef Douwe het volgende:

[..]

Naar de Ramblas is het een minuut of 25 te voet. Met 10 minuten zit je op Passeig de Gracia, de straat waar het allemaal gebeurt in Barcelona En desnoods is er ook nog een metro én een bushalte voor de deur

Ik kan niet zoveel zeggen over hostels, ben er eigenlijk ook nooit geweest... weet alleen dat Hostal Felipe II in principe gewoon een hotel is, alleen de sfeer is er wat 'losser' (en de entree zit op de vijfde verdieping ).


Dank u!
pi_50196781
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:57 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit in een hostel heb gezeten. Verschilt het heel erg veel van een "normaal" hotel? (als je gewoon een eigen kamer met badk. hebt bedoel ik he) Is het bijvoorbeeld zo dat veel mensen met elkaar optrekken en dat je raar wordt aangekeken als je dit niet doet? Heb geen flauw idee
het is misschien iets minder luxe dan een normaal hotel.
en je gaat gewoon je eigen gang
pi_50199859
Voor wie in Barcelona in een B&B wil gaan zitten weet ik een goeie van EUR 70 per dag: Barcelona Center Plaza. Mooie plek (tegenover metro Urquinaona, vlakbij Placa de Catalunya), grote kamers, elke dag schoonmaak & nieuwe handdoeken. Ik heb ook meerdere reviewsites en reviews in 4 talen moeten doornemen om erop uit te komen
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:29:44 #153
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50201287
Morgen ochtend naar Barcelona

Erg veel zin in
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:21:54 #154
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50203244
Ik vlieg er woensdag voor vijf dagen heen. 95 euro retour incl. met Clickair.. Ben benieuwd..
Let's go fucking Mental.
pi_50205429
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:21 schreef Freshthinking het volgende:
Ik vlieg er woensdag voor vijf dagen heen. 95 euro retour incl. met Clickair.. Ben benieuwd..
ook voor Sonar neem ik aan?
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:00:53 #156
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50212617
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:19 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ook voor Sonar neem ik aan?
Nee, vorig jaar wel geweest Erg vet feest, ontzettend leuk om daar zoveel mensen van verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Leuk ook dat het 's nachts ook deels in de buitenlucht wordt gehouden. Locatie is nog best ver van het centrum trouwens.

Dit keer zit ik er toevallig in dezelfde periode.. Schijnt wel dat er naast Sonar nog een hoop andere vette feesten zijn.. Eens kijken of ik daar meer over te weten kan komen.
Let's go fucking Mental.
pi_50219422
Heeft er hier misschien iemand ervaring met Home Advice Spain?

Die hebben namelijk een leuk appartement in de aanbieding maar weet niet zo goed wat ik van het bedrijf moet denken. Moet een aanbetaling doen op een volgens hun SSL secure pagina (maar dat is ie niet volgens mij) en lees op een recensiewebsite dat er 2 keer is ingebroken in de appartementen (de rest van de recensies zijn overigens wel erg positief).

Denk dat ik ze morgen maar even opbel
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:04:49 #158
50150 Pugsley
Mr. Smarty Man
pi_50220280
Vertrek morgen voor de eerste keer naar Barcelona. Zijn er komend weekend toevallig nog evenementen die de moeite waard zijn en kan iemand mij misschien vertellen welke uitgaansspots ik zeker moet checken en welke niet? Handige links zijn evt. ook welkom. Alvast bedankt
Zo gaat dat tegenwoordig...
pi_50220911
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:00 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Nee, vorig jaar wel geweest Erg vet feest, ontzettend leuk om daar zoveel mensen van verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Leuk ook dat het 's nachts ook deels in de buitenlucht wordt gehouden. Locatie is nog best ver van het centrum trouwens.

Dit keer zit ik er toevallig in dezelfde periode.. Schijnt wel dat er naast Sonar nog een hoop andere vette feesten zijn.. Eens kijken of ik daar meer over te weten kan komen.
whehe, de feesten rond Sonar zijn veel vetter dan Sonar zelf
als je van minimal/techno houdt dan heb ik wel een heel programma voor je.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:29:03 #160
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50229807
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:17 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

whehe, de feesten rond Sonar zijn veel vetter dan Sonar zelf
als je van minimal/techno houdt dan heb ik wel een heel programma voor je.
Cool, pm het anders even
Let's go fucking Mental.
pi_50231081
Post het maar gewoon hier! Ik vertrek woensdag ook naar Barcelona, voor Sonar (of eigenlijk meer voor de feestjes er omheen)!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:49:46 #162
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50232507
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:07 schreef d.n3rd het volgende:
Post het maar gewoon hier! Ik vertrek woensdag ook naar Barcelona, voor Sonar (of eigenlijk meer voor de feestjes er omheen)!
Met welke vlucht? Clickair 9.45 uur?
Let's go fucking Mental.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:55:14 #163
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_50232710
easyCar is overigens ernstig aan te raden, kost slechts 60 euro voor 4 daagjes een auto. Je ziet een stuk meer van de stad dan met die verdomde metro.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:03:15 #164
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50233013
Met een auto door Barcelona?
Serieus, dat ga je écht niet willen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:05:10 #165
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_50233076
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:03 schreef Douwe het volgende:
Met een auto door Barcelona?
Serieus, dat ga je écht niet willen
Het valt anders ontzettend mee hoor.

Lang niet zo eng als Parijs.

pi_50235952
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:55 schreef Dragoljub het volgende:
easyCar is overigens ernstig aan te raden, kost slechts 60 euro voor 4 daagjes een auto. Je ziet een stuk meer van de stad dan met die verdomde metro.
Grapje zeker... de metro in Barcelona is zo efficient dat je juist meer tijd overhoudt om de boel goed te verkennen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:43:41 #167
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50236736
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:49 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Met welke vlucht? Clickair 9.45 uur?
ikke woensdag 12 uur met vueling

over Sonar:
ik ga hierheen:
http://www.raumplayafestival.com/

programma's voor de feesten rondom Sonar vind je hier:
http://www.krass.com/wiki/Sonar_2007/Calendar
http://www.clubbingspain.com/
http://www.residentadvisor.net/
heb nog wel een word bestand voor jullie als jullie willen met daarin ook routebeschrijving voor de clubs enzo.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:19:14 #168
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50238144
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:43 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ikke woensdag 12 uur met vueling

over Sonar:
ik ga hierheen:
http://www.raumplayafestival.com/

programma's voor de feesten rondom Sonar vind je hier:
http://www.krass.com/wiki/Sonar_2007/Calendar
http://www.clubbingspain.com/
http://www.residentadvisor.net/
heb nog wel een word bestand voor jullie als jullie willen met daarin ook routebeschrijving voor de clubs enzo.
Thanks, ben op zich wel benieuwd naar dat word bestandje
Let's go fucking Mental.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:23:53 #169
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50238317
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:19 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Thanks, ben op zich wel benieuwd naar dat word bestandje
pdf bestaand, excuus.
hiero: http://download.yousendit.com/D86EDD9646423371
met dank aan een gast op partyflock
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:30:18 #170
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50238505
oh en ik zoek nog informatie over de strandfeesten, zal dat ook wel hier posten als ik t weet.
of iemand die t al weet mag het ook posten
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:17:37 #171
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50242515
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:30 schreef jimjim1983 het volgende:
oh en ik zoek nog informatie over de strandfeesten, zal dat ook wel hier posten als ik t weet.
of iemand die t al weet mag het ook posten
altijd leuk om ook te weten
Let's go fucking Mental.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 juni 2007 @ 16:19:53 #172
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50242599
Vueling! Ik ook

Alleen dan wel 26 Juli
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_50252396
Wel veel minimal man, in die clubs..
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:07:17 #174
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50252475
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:04 schreef d.n3rd het volgende:
Wel veel minimal man, in die clubs..
abnormaal veel
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:22:27 #175
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_50252880
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:04 schreef d.n3rd het volgende:
Wel veel minimal man, in die clubs..
Das wel jammer..
Let's go fucking Mental.
pi_50270549
ja op zich... mocht wat mij betreft wel wat breder geprogrammeerd worden, ben niet zo van de minimal.
pi_50307632
Over een paar weken met onze Lexus SC430 met open kap naar Barcelona toe via het viaduct van Millau. Wordt al de 3e keer Barcelona in 3 jaar. Vorige keer was het minder met de staking op het vliegveld, maar met de auto kan er weinig mis gaan .
pi_50308152
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:15 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Over een paar weken met onze Lexus SC430 met open kap naar Barcelona toe via het viaduct van Millau. Wordt al de 3e keer Barcelona in 3 jaar. Vorige keer was het minder met de staking op het vliegveld, maar met de auto kan er weinig mis gaan .
Nuttige info

Verder veel plezier. Ik ga ook over dat viaduct rijden denk ik. Via Parijs - Toulouse...
pi_50308219
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:27 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Nuttige info

Verder veel plezier. Ik ga ook over dat viaduct rijden denk ik. Via Parijs - Toulouse...
Details . Lijkt me erg mooie route overigens.
  zondag 10 juni 2007 @ 20:29:36 #180
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_50308248
met z'n auto patsen.

planning voor sonar aan t maken
pi_50315102
Wij hebben min of meer afgesproken dat we het allemaal wel zien.. enige waar ik wel echt heen wil is claro intelecto vrijdagmiddag ergens
pi_50360283
Barcelona!!! <3!

Echt de geweldigste stad van Europa!
Ga er gelukkig dit jaar weer heen
Wie het verleden te stijf tegen zich aanklemt heeft geen ruimte voor de toekomst
pi_50370063
Ik boek zeker die Tresor avond in Moog, voor de rest zie ik het allemaal wel!
pi_50370120
16 juni is er overdag een feest op Playa de la nova Mar Bella, met Gabriel Ananda.
en 17 juni, ook overdag, een strandfeest met o.a. Troy Pierce, Jon Gaiser, Anja Schneider en Pan-Pot @ Playa de Mar Bella.

pi_50370217
In November weer naar barca.
Heerlijke stad, al is het wel wat vaak ind e afgelopen jaren.
Hierna maar paar jaar niet.
pi_50371433
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:25 schreef jimjim1983 het volgende:
16 juni is er overdag een feest op Playa de la nova Mar Bella, met Gabriel Ananda.
en 17 juni, ook overdag, een strandfeest met o.a. Troy Pierce, Jon Gaiser, Anja Schneider en Pan-Pot @ Playa de Mar Bella.

Ja, maar is overdag ook ergens een feestje met Claro Intellecto, daar wil ik het minimal handje ook even laten schudden..
pi_50371486
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:59 schreef d.n3rd het volgende:

[..]

Ja, maar is overdag ook ergens een feestje met Claro Intellecto, daar wil ik het minimal handje ook even laten schudden..
welke dag? en waar?
pi_50409496
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:41 schreef Douwe het volgende:
220 is een prima prijs! Erg goedkoop zelfs! Gelijk boeken als je dat nog niet had gedaan

Ik sliep de laatste keer dat ik in Barcelona was in dit onderkomen. Was een prima verblijfsplaats, schoon, goed gelegen en met de coolste lift die je in tijden gaat tegenkomen
Hoe gaat de reserveringsprocedure precies? Ik krijg een mail van ze maar er staat alleen wat gebrekkig algemene info. Kan iemand me meer details geven?
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:13:45 #189
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50412181
Is die mail een reserveringsbevestiging? Zo ja, en de kosten zijn van je CC afgeschreven, komt het goed! Over het algemeen ontvang je je etickets dam iets later per mail.
pi_50422797
2e week van september ga ik weer.... 1,5 week barca
suck my asshole taco bender
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:10:11 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50425831
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:28 schreef Godlike02 het volgende:
In November weer naar barca.
Heerlijke stad, al is het wel wat vaak ind e afgelopen jaren.
Hierna maar paar jaar niet.
Is het in November een beetje te doen? In maart was het een prima weekend gezien het 25 graden was, maar vraag me af hoe het in November zal zijn.
Eventuele kan ik ook in Augustus.. maar dan is het misschien weer te warm...?

Clickair is mij vorige keer redelijk bevallen, maar dat kwam vooral doordat ik zowel heen als terug 3 plaatsen voor mijzelf had... anders is het namelijk wel sardientje in blik... Vueling zit ik ook aan te denken, maar dan ben je er pas om 14:00 uur...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50426904
Heeft iemand tips voor een wat langere vakantie (12 dagen ongeveer) in Barcelona?

Vliegreis, vereisten voor hotel: tv en douche/bad. Verder graag binnen 30 minuten in het centrum. Ik ben een beetje aan het googlen maar vind het toch lastig om te vinden. Iemand ervaringen?

Budget p.p. zo rond de 500 euro. Moet kunnen want ben al 2 reizen tegengekomen voor 444 euro (maar bleek ineens niet beschikbaar toen ik op "boeken" klikte )

Bedankt alvast!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50426945
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Is het in November een beetje te doen? In maart was het een prima weekend gezien het 25 graden was, maar vraag me af hoe het in November zal zijn.
Eventuele kan ik ook in Augustus.. maar dan is het misschien weer te warm...?

Clickair is mij vorige keer redelijk bevallen, maar dat kwam vooral doordat ik zowel heen als terug 3 plaatsen voor mijzelf had... anders is het namelijk wel sardientje in blik... Vueling zit ik ook aan te denken, maar dan ben je er pas om 14:00 uur...
November is volgens mij prima te doen, ik was er in oktober vorig jaar en toen was het nog tegen de 25 graden..!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50427051
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Is het in November een beetje te doen? In maart was het een prima weekend gezien het 25 graden was, maar vraag me af hoe het in November zal zijn.
Eventuele kan ik ook in Augustus.. maar dan is het misschien weer te warm...?

Clickair is mij vorige keer redelijk bevallen, maar dat kwam vooral doordat ik zowel heen als terug 3 plaatsen voor mijzelf had... anders is het namelijk wel sardientje in blik... Vueling zit ik ook aan te denken, maar dan ben je er pas om 14:00 uur...
Ik was er vorig jaar ook in Nov en toen was het echt heerlijk.
Ik had nog veel stranddagen en maar 1 dag zachte regen.
Ik was vorig jaar nog later in november dus we hadden wel een beetje geluk. maar onzettende hitte in een stad vind ik meestal ook niet prettig.

De gemiddelde temp ligt in nov dacht ik tussen 14 en 22 (22 begin van de maand en 14 aan het eind)
pi_50427086
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:32 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

November is volgens mij prima te doen, ik was er in oktober vorig jaar en toen was het nog tegen de 25 graden..!
Het omslag punt ligt wel een beetje in november
Vorig jaar had ik geluk maar het kan ook zo 10 graden kouder zijn.
pi_50432145
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:31 schreef KinkyGiraf het volgende:
Heeft iemand tips voor een wat langere vakantie (12 dagen ongeveer) in Barcelona?

Vliegreis, vereisten voor hotel: tv en douche/bad. Verder graag binnen 30 minuten in het centrum. Ik ben een beetje aan het googlen maar vind het toch lastig om te vinden. Iemand ervaringen?

Budget p.p. zo rond de 500 euro. Moet kunnen want ben al 2 reizen tegengekomen voor 444 euro (maar bleek ineens niet beschikbaar toen ik op "boeken" klikte )

Bedankt alvast!
wil je een hotel of een appartement?

ik ga weer via www.lodginginbarcelona.com appartementen in zown beetje heel barcelona.
kan je t zo duur maken als je zelf wilt...in t centrum zitten gewoon supermarkten (zelfs op de ramblas) waar je voor een normaal tarief boodschappen kan doen..

niet dat wij gekookt hebben daar...mahja... t zou kunnen

die prijzen zijn ex reis, maar als je die vroeg boekt is een vlucht niet heel duur...
suck my asshole taco bender
pi_50438128
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:18 schreef Remco_h het volgende:

[..]

wil je een hotel of een appartement?

ik ga weer via www.lodginginbarcelona.com appartementen in zown beetje heel barcelona.
kan je t zo duur maken als je zelf wilt...in t centrum zitten gewoon supermarkten (zelfs op de ramblas) waar je voor een normaal tarief boodschappen kan doen..

niet dat wij gekookt hebben daar...mahja... t zou kunnen

die prijzen zijn ex reis, maar als je die vroeg boekt is een vlucht niet heel duur...
Bedankt voor de tip! Appartement of hotel maakt niet veel uit, aangezien half pension in Barcelona in een hotel sowieso al niet te betalen is. Dus dit is misschien wel wat. Ik ga na mijn werk eens kijken!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:42:14 #198
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50445702
Voordeel van november boven augustus is dat er een stuk minder toeristen zijn!
pi_50455362
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:15 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Appartement of hotel maakt niet veel uit, aangezien half pension in Barcelona in een hotel sowieso al niet te betalen is. Dus dit is misschien wel wat. Ik ga na mijn werk eens kijken!
2 jaar terug 2 weken in barcelona gezeten (via lodging) in een appartemant op de ramblas...
wifi, airco en ikea inrichting....ideaal volgens mij waren we toen totaal 700 pp (2p) kwijt inc de vlucht...

aardige mensen van lodging, reageren snel op mails enzo...ik boek dit jaar weer bij ze

smorgens naar de mercat, cafe solo drinken vruchten sapje, ontbijtje


even langs de supermarkt om de koelkast te vullen met bier
de stad in, als je thuiskomt een koud biertje pakken... feels like home!!

nooit meer een hotel voor mij
suck my asshole taco bender
pi_50463799
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:18 schreef Remco_h het volgende:

[..]

wil je een hotel of een appartement?

ik ga weer via www.lodginginbarcelona.com appartementen in zown beetje heel barcelona.
kan je t zo duur maken als je zelf wilt...in t centrum zitten gewoon supermarkten (zelfs op de ramblas) waar je voor een normaal tarief boodschappen kan doen..

niet dat wij gekookt hebben daar...mahja... t zou kunnen

die prijzen zijn ex reis, maar als je die vroeg boekt is een vlucht niet heel duur...
Heb nu mijn zinnen gezet op appartement "Born Studio", bovenste resultaat op deze pagina:

http://www.lodginginbarcelona.com/available.php?diae=28&meseanye=08-2007&messanys=09-2007&dias=10&adultos=2&ordenar=1&ninyos=0&area=all

Iemand heel toevallig ervaringen hiermee, of die weet of dit redelijk te doen is tot het centrum??

Vlucht via Transavia is trouwens goedkoop zeg, ik kan al een heenvlucht boeken voor 20 euro inclusief toeslagen en de terugreis voor 40 euro! Kan dat kloppen, zo goedkoop?

Edit: ik zie dat de volledige prijzen pas inclusief toeslagen zijn op de volgende pagina. Beter lezen, volgende keer!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50464354
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:47 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Heb nu mijn zinnen gezet op appartement "Born Studio", bovenste resultaat op deze pagina:

http://www.lodginginbarcelona.com/available.php?diae=28&meseanye=08-2007&messanys=09-2007&dias=10&adultos=2&ordenar=1&ninyos=0&area=all

Iemand heel toevallig ervaringen hiermee, of die weet of dit redelijk te doen is tot het centrum??

Vlucht via Transavia is trouwens goedkoop zeg, ik kan al een heenvlucht boeken voor 20 euro inclusief toeslagen en de terugreis voor 40 euro! Kan dat kloppen, zo goedkoop?

Edit: ik zie dat de volledige prijzen pas inclusief toeslagen zijn op de volgende pagina. Beter lezen, volgende keer!
tja met een stad zo groot als barcelona is alles centrum
als je iets uitzoomt zie je rechts links onder dat appartement een metro halte liceu (rode M)
dat is de ramblas, ik zou zeggen zo hemelsbreed 1km

als ik mij niet vergis is dat vlakbij t picasso museum.
t is een stukje doorstappen maar niet asociaal ver ofzo desnoods 2 haltes met de metro

http://mattw.de/barcelona02/metro.jpg

je zit bij halte arc de triomf aan de l1

[ Bericht 1% gewijzigd door Remco_h op 14-06-2007 22:06:20 ]
suck my asshole taco bender
pi_50465595
Precies! Dus ik denk dat dit wel een goeie deal is. www.cheaptickets.com heeft goeie vluchtprijzen, voor 2 persoonen 200 dollar heen en terug, dus zo'n 150 euro!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50466826
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:36 schreef KinkyGiraf het volgende:
Precies! Dus ik denk dat dit wel een goeie deal is. www.cheaptickets.com heeft goeie vluchtprijzen, voor 2 persoonen 200 dollar heen en terug, dus zo'n 150 euro!
wanneer wil je gaan?
suck my asshole taco bender
pi_50467137
laatste week augustus + eerste week september waarschijnlijk. Mogelijk eerste twee weken september. In ieder geval 2 weken
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:14:02 #205
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50467151
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:05 schreef Remco_h het volgende:

[..]

tja met een stad zo groot als barcelona is alles centrum
als je iets uitzoomt zie je rechts links onder dat appartement een metro halte liceu (rode M)
dat is de ramblas, ik zou zeggen zo hemelsbreed 1km

als ik mij niet vergis is dat vlakbij t picasso museum.
t is een stukje doorstappen maar niet asociaal ver ofzo desnoods 2 haltes met de metro

http://mattw.de/barcelona02/metro.jpg

je zit bij halte arc de triomf aan de l1
Met Clickair kan je wel voor 40 Euro all in heen, en 20 Euro all in terug. Zo heb ik in maart voor 60 Euro gevlogen! Je moet wel snel boeken wanneer de nieuwe tarieven beschikbaar komen.
Tip, één dezer dagen zullen bij veel budgetmaatschappijen de nieuwe tarieven beschikbaar komen vanaf 27 oktober!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50467211
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met Clickair kan je wel voor 40 Euro all in heen, en 20 Euro all in terug. Zo heb ik in maart voor 60 Euro gevlogen! Je moet wel snel boeken wanneer de nieuwe tarieven beschikbaar komen.
Tip, één dezer dagen zullen bij veel budgetmaatschappijen de nieuwe tarieven beschikbaar komen vanaf 27 oktober!
oh, kijk, daar heb ik wat aan! Thanx heb er totaal geen ervaring mee, met vliegen, en weet dus ook niet wat nu duur of heel goedkoop is...maar ik wil dus vliegen vóór oktober.

ff clickair checken!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:23:03 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50467550
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:15 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

oh, kijk, daar heb ik wat aan! Thanx heb er totaal geen ervaring mee, met vliegen, en weet dus ook niet wat nu duur of heel goedkoop is...maar ik wil dus vliegen vóór oktober.

ff clickair checken!
Sommige goedkope tarieven zijn beschikbaar, maar of je ook echt nog voor 60 euro retour komt voor 27 oktober betwijfel ik.
Kijk ook op vueling.com soms kan een enkele reis met clickair naar Barcelona, en een enkele reis vanaf Barcelona naar Amsterdam met vueling goedkoper zijn dan een retour bij dezelfde budgetmaatschappij!

Voor wat het waard is, bij clickair is er geen stoelkeus en is het boarden FREE FOR ALL, wat resulteert in een leuke chaos. Bij Vueling kan je wel je stoel uitkiezen, wat een relaxte boardingprocedure oplevert!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50467621
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:13 schreef KinkyGiraf het volgende:
laatste week augustus + eerste week september waarschijnlijk. Mogelijk eerste twee weken september. In ieder geval 2 weken
ik ga iets later, waarschijnlijk 2e en 3e week van september

kan niet wachten!!
suck my asshole taco bender
pi_50467633
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Sommige goedkope tarieven zijn beschikbaar, maar of je ook echt nog voor 60 euro retour komt voor 27 oktober betwijfel ik.
Kijk ook op vueling.com soms kan een enkele reis met clickair naar Barcelona, en een enkele reis vanaf Barcelona naar Amsterdam met vueling goedkoper zijn dan een retour bij dezelfde budgetmaatschappij!

Voor wat het waard is, bij clickair is er geen stoelkeus en is het boarden FREE FOR ALL, wat resulteert in een leuke chaos. Bij Vueling kan je wel je stoel uitkiezen, wat een relaxte boardingprocedure oplevert!
thanx again
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50697519
Ok: hotel is geboekt, vervoer is geregeld

Maar wat nu

We (ik en vriendin) gaan natuurlijk alle "bekende" bezienswaardigheden langs (la sagrada familia, la rambla, casa mila etc.) maar wat zijn nou de plekjes (parken, pleinen, musea, kerken winkeltjes, boetiekjes etc..) die wat minder bekend zijn (of wel bekend) maar waar je wel geweest moet zijn?

Verder ben ik op zoek naar leuke gezellige (spaanse) restaurantjes (wat zijn dé tapas- of écht Spaanse restaurants van Barca?) die niet vol zitten met toeristen. Eigenlijk dus gewoon wat tips van echte Barcelona-kenners.

Alvast bedankt
pi_50702259
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:17 schreef EnactedChaos het volgende:

maar wat zijn nou de plekjes (parken, pleinen, musea, kerken winkeltjes, boetiekjes etc..) die wat minder bekend zijn (of wel bekend) maar waar je wel geweest moet zijn?
Ik raad Hospital de Sant Pau aan, een zeker de moeite waard. Ook Placa Real moet je ff geweest zijn. De Gotische wijk mag je ook zeker niet vergeten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:39:59 #212
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50708784
Hospital Sant Pau is inderdaad best mooi! Wonderlijk eigenlijk dat daar bijna nooit iemand komt, het is vlakbij de Sagrada Familia.

Verder zou ik ook even de Arc de Triomph 'doen'. Niet dat de Arc zelf zo bijzonder is, maar het park er achter is erg fijn om even in rond te hangen. En vanuit het park kun je dan weer dwars door de Olympische wijk (en langs de Barcelona Zoo) richting het strand lopen om daar vervolgens een flink bord paella ofzo naar binnen te schuiven

En ga vooral even tapas prikken bij Sagardi . Erg lekkere hapjes, Sidra tappen ze voor je in vanuit het vat en de sfeer is er gezellig 't Is niet echt een plek om eens uitgebreid te gaan tafelen, ze hebben wel een terras maar binnen zijn bijvoorbeeld geen tafels.
pi_50709095
dank u dank u

Keep m coming
pi_50717024
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:39 schreef Douwe het volgende:
het is vlakbij de Sagrada Familia.
Gewoon de Gaudi-straat over lopen en dan sta je recht voor Sant Pau.


Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_50726648
Ohja, weet er ook nog iemand een goede plek, HIER in de buurt, waar ik mijn auto (evt. goedkoop) zou kunnen parkeren?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:39:58 #216
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_50745617
Is er iemand wel eens in de Pacha geweest daar, schijnt geweldig te zijn

Is dit goed te doen met het openbaar vervoer en te combineren met een dagje Barcelona?
pi_50755564
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:39 schreef RuutR het volgende:
Is er iemand wel eens in de Pacha geweest daar, schijnt geweldig te zijn

Is dit goed te doen met het openbaar vervoer en te combineren met een dagje Barcelona?
Je bedoelt die discotheek? Die ligt bij Salou.
amokaapjeeh O+
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:43:10 #218
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_50756321
Wat een ballentent is dat. De bediening achter de bar is slecht, het drinken duur en de muziek echt TE fucking hard. Maar das mijn mening.

Het ligt ver van het centrum, fucking irritant als je nog 3 kwartier met de metro moet om half 7 naar je slaapplek als je helemaal gaar bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door RipCore op 23-06-2007 17:46:46 ]
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  zaterdag 23 juni 2007 @ 16:53:14 #219
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_50762324
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:43 schreef RipCore het volgende:
Het ligt ver van het centrum, fucking irtritant als je nog 3 kwartier met de metro moet om half 7 naar je slaapplek als je helemaal gaar bent.
Heerlijk
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:13:47 #220
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_50771465
Je hebt ook Pacha Barcelona. Dj's als Erick Morillo, David Guetta en Judge Jules draaien daar vaker, géén kleine namen als je het mij vraagt

En ja we gaan ook naar de Pacha in La pineda , vorig jaar érg goed bevallen
pi_50913710
Aankomende zomer willen m'n dinnetje en ik naar Barcelona , en we zitten te denken om een appartement/hotel in een plaats aan de Costa Brava te nemen (Santa Susanna), want we willen ook wel lekker luieren enzo ..

Maar dan willen we een paar keer met de trein naar Barcelona. Ik heb gezien dat er wel een spoorlijn langs loopt, weet iemand of dat goed te doen is? Hoe lang je onderweg bent en wat het kost..?

Deze website heb ik gevonden, een soort van regiotrein rond Barcelona die ook Santa Susanna aandoet. Ik kan geen Spaans, maar volgens mij doet ie er 1.15 uur over, nou de prijs nog

Iemand ervaring hiermee?
pi_50914162
Jep, vanaf Pineda de Mar (dat ligt 2 stationnetjes van Santa Susanna af geloof ik) was het ongeveer die tijd en ik dacht dat het een eurootje of 7 á 10 kostte (retour) dus een stuk goedkoper dan in NL! Je stopt dus op elk tussenliggend stationnetje langs de kustlijn. Ik vond het een leuke route en goed te doen, zeker op vakantie. Gewoon een uurtje á anderhalf relaxed in de trein. Wel fijn als je kunt zitten want je wil niet zo lang staan... Mijn ervaring is dat het met name op de terugweg altijd erg vol zat met Spanjaarden...
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50917404
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:06 schreef KinkyGiraf het volgende:
Jep, vanaf Pineda de Mar (dat ligt 2 stationnetjes van Santa Susanna af geloof ik) was het ongeveer die tijd en ik dacht dat het een eurootje of 7 á 10 kostte (retour) dus een stuk goedkoper dan in NL! Je stopt dus op elk tussenliggend stationnetje langs de kustlijn. Ik vond het een leuke route en goed te doen, zeker op vakantie. Gewoon een uurtje á anderhalf relaxed in de trein. Wel fijn als je kunt zitten want je wil niet zo lang staan... Mijn ervaring is dat het met name op de terugweg altijd erg vol zat met Spanjaarden...
Oke dan, dat klinkt goed
Weet je toevallig ook iets van lokaal OV? Gaan er bussen van de hotels naar het station, neem aan van wel toch?
pi_50917589
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:17 schreef kiepauto het volgende:

[..]

Oke dan, dat klinkt goed
Weet je toevallig ook iets van lokaal OV? Gaan er bussen van de hotels naar het station, neem aan van wel toch?
Van Santa Susanna zou ik het niet weten... ik heb beide keren (Salou en Pineda de Mar) vlakbij het station in het hotel gezeten, dus wij liepen het altijd. Verder staan er bij de stations vaak taxi's en dat kost meestal max. 5 euro, zeker in Santa Susanna want dat is niet zo heel groot. Misschien zelfs maar 3 euro ofzo.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_50918681
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:20 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Van Santa Susanna zou ik het niet weten... ik heb beide keren (Salou en Pineda de Mar) vlakbij het station in het hotel gezeten, dus wij liepen het altijd. Verder staan er bij de stations vaak taxi's en dat kost meestal max. 5 euro, zeker in Santa Susanna want dat is niet zo heel groot. Misschien zelfs maar 3 euro ofzo.
Oow, das geen geld, voor die paar dagen dat we gaan..

Thanks voor de info!
pi_50922111
Graag gedaan, have fun!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:00:02 #227
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50925397
Santa Susanna is zó klein, naar het station kun je ook wel wandelen
Santa Susanna is in de zomer misschien wel de ideale uitvalsbasis om Barcelona te bezichtigen, met de trein zit je zo in het centrum van Barcelona, het is een rustig stadje, mooi strand, desnoods is 's nachts de taxi teruig naar Santa Susanna ook maar een euro of 20/30... Lijkt me écht een perfecte uitvalsbasis voor een paar dagen Barcelona!
pi_50925854
Wandelen.. nog beter

Da's ook precies de bedoeling.. paar dagen Barcelona, voor de rest lekker luiwammessen op het strand

Als ik het zo hoor kost de taxi ook geen drol vergeleken met NL? Geldt dat ook voor Barcelona dan?
  donderdag 28 juni 2007 @ 03:32:50 #229
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50926414
Klopt, taxi's zijn erg voordelig in Spanje. 'Outer city' taxi's zijn altijd wel wat duurder natuurlijk, maar ook dat zal nooit echt hoog oplopen; ik heb ooit een soortgelijke Costa-Barcelona constructie gedaan, en de duurste 'taxi-avond' vanuit Barcelona kwam op 22 euro... met 4 man

Heel veel plezier in ieder geval! Zon en strand combineren met cultuur is echt onwijs goed mogelijk in Barcelona!
pi_50938101
Thanks! Gaat wel goedkomen als ik 't zo zie
pi_51215610
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:18 schreef Remco_h het volgende:

[..]

wil je een hotel of een appartement?

ik ga weer via www.lodginginbarcelona.com appartementen in zown beetje heel barcelona.
kan je t zo duur maken als je zelf wilt...in t centrum zitten gewoon supermarkten (zelfs op de ramblas) waar je voor een normaal tarief boodschappen kan doen..

niet dat wij gekookt hebben daar...mahja... t zou kunnen

die prijzen zijn ex reis, maar als je die vroeg boekt is een vlucht niet heel duur...
Hee Remco,

Ik heb zojuist een aanbetaling gedaan naar Lodging Barcelona. Leuke site btw! Ik heb dat via internetbankieren (Rabo) gedaan en nu vragen ze om een confirmation van de bank. Nu ontvang ik deze niet bij Internetbankieren. Wat is jouw ervaring met de eigena(a)r(en) van Lodging in Barcelona? Ik heb ze gemaild met de mededeling dat ik geen officiele confirmation heb, en of ze zelf even willen checken dat het geld binnen is...

Bedankt voor de goede tip in ieder geval, de tickets ga ik na de officiele bevestiging boeken via www.cheaptickets.com!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_51217695
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:53 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Hee Remco,

Ik heb zojuist een aanbetaling gedaan naar Lodging Barcelona. Leuke site btw! Ik heb dat via internetbankieren (Rabo) gedaan en nu vragen ze om een confirmation van de bank. Nu ontvang ik deze niet bij Internetbankieren. Wat is jouw ervaring met de eigena(a)r(en) van Lodging in Barcelona? Ik heb ze gemaild met de mededeling dat ik geen officiele confirmation heb, en of ze zelf even willen checken dat het geld binnen is...

Bedankt voor de goede tip in ieder geval, de tickets ga ik na de officiele bevestiging boeken via www.cheaptickets.com!
lodging in barcelona is een leuk bedrijfje, geen superdeluxe high tech appartementen, gewoon eenvoudige ikea inrichting (handig als je wat laat vallen van je servies... er zit een ikea op de weg van t vliegveld naar placa catalunya ) appartementen hebben alles wat je nodig hebt, keukentje airco en goede bedden..

t zijn aardige lui, ze doen totaal niet moeilijk, ze reageren snel op mails enzo.
ik geloof dat wij de aanbetaling via paypal hebben gedaan 2 jaar terug, anders stuur je ze een screenshot van je internet bankieren mee, t zal dan best goed komen.

wij vlogen met vertragia daarheen en hadden een goede 1,5 uur vertraging dus belden dat we wat later kwamen, we kregen ze lastig te pakken, na de 3e keer nam er een man op. zijn vrouw regelde dat normaal gesproken allemaal maar ze was die ochtend bevallen vandaar dat t wat stroef verliep.

afgesproken dat we zouden bellen als we op de luchthaven waren, geland, gebeld, bus gepakt even zoeken waar t was, stond er al iemand te wachten op ons. hij liep mee naar t appartement we betaalden de rest cash na inspectie van t appartement.

volgende dag kwam ze toch langs om te vragen of alles naar wens was en even kennismaken.
erg vriendelijke vrouw!! we hadden wat problemen met de wifi (ze hadden geen wachtwoord en dus half barcelona zat op de wifi) even door gepraat dag erna kwam ze langs met het wachtwoord allemaal goed geregeld.

toen we terug gingen moesten we betijds de kamer uit terwijl we laat vlogen, geen probleem om de bagage bij hun achter te laten, we konden zelfs hun badkamer gebruiken om op te frissen.

geen gezeik gehad met borg, allemaal goed geregeld!

welk appartement heb je genomen?
suck my asshole taco bender
pi_51217952
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:57 schreef Remco_h het volgende:

[..]

lodging in barcelona is een leuk bedrijfje, geen superdeluxe high tech appartementen, gewoon eenvoudige ikea inrichting (handig als je wat laat vallen van je servies... er zit een ikea op de weg van t vliegveld naar placa catalunya ) appartementen hebben alles wat je nodig hebt, keukentje airco en goede bedden..

t zijn aardige lui, ze doen totaal niet moeilijk, ze reageren snel op mails enzo.
ik geloof dat wij de aanbetaling via paypal hebben gedaan 2 jaar terug, anders stuur je ze een screenshot van je internet bankieren mee, t zal dan best goed komen.

wij vlogen met vertragia daarheen en hadden een goede 1,5 uur vertraging dus belden dat we wat later kwamen, we kregen ze lastig te pakken, na de 3e keer nam er een man op. zijn vrouw regelde dat normaal gesproken allemaal maar ze was die ochtend bevallen vandaar dat t wat stroef verliep.

afgesproken dat we zouden bellen als we op de luchthaven waren, geland, gebeld, bus gepakt even zoeken waar t was, stond er al iemand te wachten op ons. hij liep mee naar t appartement we betaalden de rest cash na inspectie van t appartement.

volgende dag kwam ze toch langs om te vragen of alles naar wens was en even kennismaken.
erg vriendelijke vrouw!! we hadden wat problemen met de wifi (ze hadden geen wachtwoord en dus half barcelona zat op de wifi) even door gepraat dag erna kwam ze langs met het wachtwoord allemaal goed geregeld.

toen we terug gingen moesten we betijds de kamer uit terwijl we laat vlogen, geen probleem om de bagage bij hun achter te laten, we konden zelfs hun badkamer gebruiken om op te frissen.

geen gezeik gehad met borg, allemaal goed geregeld!

welk appartement heb je genomen?
Klinkt goed! Ik moet zeggen dat de foto's er prima uitzagen, het is klein maar dat maakt niet uit. We zijn toch overdag de hort op. Ik heb gekozen voor het Centric appartement, nadat het appartement van mijn eerste keuze (ben even de naam kwijt) net geboekt was... maar Centric lijkt me prima, midden op de Ramblas, 460 euro p.p. voor 12 nachten... dus een goeie deal voor Barcelona volgens mij!

Lekker centraal zodat we met de metro overal snel kunnen zijn.

Weet je trouwens hoe snel je met de metro bij het strand bent en of het Barcelona-strand ( of één van de stranden ) de moeite waard is om heen te gaan (qua restaurantjes, eetcafeetjes langs de boulevard etc)?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_51221033
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:05 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Klinkt goed! Ik moet zeggen dat de foto's er prima uitzagen, het is klein maar dat maakt niet uit. We zijn toch overdag de hort op. Ik heb gekozen voor het Centric appartement, nadat het appartement van mijn eerste keuze (ben even de naam kwijt) net geboekt was... maar Centric lijkt me prima, midden op de Ramblas, 460 euro p.p. voor 12 nachten... dus een goeie deal voor Barcelona volgens mij!

Lekker centraal zodat we met de metro overal snel kunnen zijn.

Weet je trouwens hoe snel je met de metro bij het strand bent en of het Barcelona-strand ( of één van de stranden ) de moeite waard is om heen te gaan (qua restaurantjes, eetcafeetjes langs de boulevard etc)?
dat appartement zit vlakbij waar ik zat de vorige keer, in die straat zitten veel muziek winkels enzo..

volgens mij is dat t straatje! de foto is genomen vanuit waar ik zat, dat is zegmaar de hoek ramblas en carer del tarres..

wij gingen lopend naar t strand toe, lekker over de ramblas heen, bij de markt even stoppen voor wat fruit als je de ramblas af loopt ben je er al bijna... stukje langs de haven en dan ben je er.

als je met de metro wil moet je de halte barceloneta hebben, moet je wel een keer overstappen.

er zitten veel restaurants, keuze genoeg, van goedkoop tot stervensduur je kan t beste gewoon door de wijken heen lopen op zoek naar wat te eten...op de makkelijk te bereiken plekken betaal je eigenlijk de hoofdprijs.

wat wel oke is, overdag een koffiehuis inlopen en Churros con chocolate bestellen, soort van oliebollen deeg met warme chocolade melk...


wanneer ga je? zoals t er nu uit ziet zit ik er vanaf 10-9 2 weken, in rambla E (moet t weekend ff boeken)!
als je rond die zelfde tijd er bent moet je ff roepen als je richting ramblas loopt door t steegje
suck my asshole taco bender
pi_51226703
Grappig, wij gaan vanaf 18 september 2 weken! Dus dan overlappen we een weekje. Ik zal heel hard roepen: "REMCÓÓÓÓÓÓÓ!"

En bedankt voor de uitleg, tips en mooie foto's!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  maandag 9 juli 2007 @ 00:12:54 #236
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_51277291
Hola! Ik ben net terug van Barcelona! Ik had echt nooit gedacht dat het daar zo mooi en leuk en heerlijk zou zijn! Ik heb nu al heimwee. Wat een stad zeg, als je er bovenop kijkt ziet het er echt een beetje droog en verdord uit maar als je dan door die straatjes loopt.. Ik wist niet waar ik moest kijken! Heerlijk met dat strand en de zee, veel kunst, cultuur, bars, restaurantjes en parken.
Ik ben dus echt wel verliefd geworden op die stad en ga héél snel weer eens terug.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:13:41 #237
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_51277326
Zijn er fokkers die er wonen? Of er contacten hebben eigenlijk?
pi_51289038
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:12 schreef Jumbooh het volgende:
Hola! Ik ben net terug van Barcelona! Ik had echt nooit gedacht dat het daar zo mooi en leuk en heerlijk zou zijn! Ik heb nu al heimwee. Wat een stad zeg, als je er bovenop kijkt ziet het er echt een beetje droog en verdord uit maar als je dan door die straatjes loopt.. Ik wist niet waar ik moest kijken! Heerlijk met dat strand en de zee, veel kunst, cultuur, bars, restaurantjes en parken.
Ik ben dus echt wel verliefd geworden op die stad en ga héél snel weer eens terug.
dat had ik dus ook... t is in september 2 jaar geleden dat ik er was maar ik ben er in spetember weer
suck my asshole taco bender
pi_51289081
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:12 schreef Jumbooh het volgende:
Hola! Ik ben net terug van Barcelona! Ik had echt nooit gedacht dat het daar zo mooi en leuk en heerlijk zou zijn! Ik heb nu al heimwee. Wat een stad zeg, als je er bovenop kijkt ziet het er echt een beetje droog en verdord uit maar als je dan door die straatjes loopt.. Ik wist niet waar ik moest kijken! Heerlijk met dat strand en de zee, veel kunst, cultuur, bars, restaurantjes en parken.
Ik ben dus echt wel verliefd geworden op die stad en ga héél snel weer eens terug.
Heel erg herkenbaar
  maandag 9 juli 2007 @ 14:14:11 #240
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_51290345
Ja he? Die stad hééft gewoon iets! Ik ging er zonder verwachtingen heen en het was echt geen liefde op het eerste gezicht. Maar toen ik weer naar huis moest wist ik zeker dat ik er snel weer terugga. Ik nog maar een fotoboek gekocht op het vliegveld waar ik nu de hele tijd in zit te bladeren. Barcelona heeft eigenlijk alles. Ik houd ook van Parijs, Rome lijkt me waanzinnig, New York, Amsterdam is mooi..
Maar waar heb je architectuur, kunst cultuur, geschiedenis, supertoffe uitgaansgelegenheden, leuke mensen, mooi tropisch klimaat, strand én zee tegenlijk? (en dat voor maar twee uurtjes vliegen?)
pi_51330060
Hotel geboekt dus barca here we come

Link
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:13:02 #242
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51332171
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:13 schreef Jumbooh het volgende:
Zijn er fokkers die er wonen? Of er contacten hebben eigenlijk?
Ik woon er, en ik weet dat Douwe er ook woont, maar van contact is het eigenlijk nog niet gekomen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_51333550
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:13 schreef Jumbooh het volgende:
Zijn er fokkers die er wonen? Of er contacten hebben eigenlijk?
Mijn *schoonzusje* woont er in de buurt....en sinds ik dit topic heb gelezen wil ik er snel weer heen. Ik mis Barcelona
J'aime la vie!
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:32:09 #244
165062 Jumbooh
wanna play?
pi_51346703
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:13 schreef D1 het volgende:

[..]

Ik woon er, en ik weet dat Douwe er ook woont, maar van contact is het eigenlijk nog niet gekomen.
Vet! Woon je er al lang? En in een buitenwijk, of het centrum?
Ik wil er ook gaan wonen
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:36:15 #245
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51356840
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 00:32 schreef Jumbooh het volgende:

[..]

Vet! Woon je er al lang? En in een buitenwijk, of het centrum?
Ik wil er ook gaan wonen
Nee, woon er nu 3 maanden. Op dit moment woon ik in Les Corts, ongeveer 5 minuten lopen van Camp Nou. Ik hoop volgende maand een kamer te krijgen tussen Tibidabo en Passeig de Gracia.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_51375327
Eej! Een Barca topic!
Mooi ff volgen aangezien we van plan zijn om begin september een weekje te gaan.

Heeft iemand ervaring met Vueling? Ze zijn wel erg goedkoop
pi_51376832
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Mooi ff volgen aangezien we van plan zijn om begin september een weekje te gaan.

Heeft iemand ervaring met Vueling? Ze zijn wel erg goedkoop
http://www.vueling.com/EN/investors/?language=EN&idMenu=5&mode=&sid=#

Het aandeel gaat niet zo lekker in elk geval
pi_51376919
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Mooi ff volgen aangezien we van plan zijn om begin september een weekje te gaan.

Heeft iemand ervaring met Vueling? Ze zijn wel erg goedkoop
ja, 3 weken terug mee naar Barcelona gevlogen. niets op aan te merken zelfs de beste prijsvechter waar ik tot nu toe mee ben gevlogen
pi_51462536
Hoe zit het eigenlijk met het openbaar vervoer? Is het eenvoudig te gebruiken, duidelijk, frequent ed?
Kan je zo een OV kaart voor 4 dagen kopen op het vliegveld?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:58:31 #250
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_51462694
heeft iemand toevallig ooit in een hostel geslapen in barcelona? Ik ben namelijk naar een goed en goedkoop hostel in deze stad voor de zomer
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_51515881
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Mooi ff volgen aangezien we van plan zijn om begin september een weekje te gaan.

Heeft iemand ervaring met Vueling? Ze zijn wel erg goedkoop
Ik heb hier ook een keer meegevlogen en ik vond ze ok! De stewardessen zijn niet te verstaan (ook al praten ze engels) maar dat maakt niet zoveel uit he :p
J'aime la vie!
pi_51519255
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Mooi ff volgen aangezien we van plan zijn om begin september een weekje te gaan.

Heeft iemand ervaring met Vueling? Ze zijn wel erg goedkoop
Ik ben er mee naar Valencia gevlogen. Nieuwe toestellen maar niet veel met de stewardessen te maken gehad. Zag er allemaal goed uit. Overigens waren ze bij mij vrij duur.
pi_51519341
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:52 schreef L-style het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het openbaar vervoer? Is het eenvoudig te gebruiken, duidelijk, frequent ed?
Kan je zo een OV kaart voor 4 dagen kopen op het vliegveld?
Metro

De metro is perfect en duidelijk.
Nooit langer dan twee/drie minunten wachten
Je kan in elk geval een tie rintten kaart kopen voor weinig (iets van 6 euro?)

De lijnen zijn in kleur gecodeerd is dus makkelijk te snappen.
pi_51519457
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:16 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Metro

De metro is perfect en duidelijk.
Nooit langer dan twee/drie minunten wachten
Je kan in elk geval een tie rintten kaart kopen voor weinig (iets van 6 euro?)

De lijnen zijn in kleur gecodeerd is dus makkelijk te snappen.
Nou, als je de Parijse metro gewend bent is die metro in Barcelona ruk. Stations veel te ver uit elkaar en te weinig punten om over te stappen op een andere lijn. Heb je zo'n punt gevonden dan kan je ondergronds eerst 10 min. lopen.

Volgens mij kan je veel beter de bus pakken, wijzelf hebben erg veel gelopen.
pi_51519545
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef EnactedChaos het volgende:

[..]

Nou, als je de Parijse metro gewend bent is die metro in Barcelona ruk. Stations veel te ver uit elkaar en te weinig punten om over te stappen op een andere lijn. Heb je zo'n punt gevonden dan kan je ondergronds eerst 10 min. lopen.

Volgens mij kan je veel beter de bus pakken, wijzelf hebben erg veel gelopen.
Waar ik elke dag heen moet/ga is wel te lopen maar dan ben ik denk ik 3 uur onderweg
De metro ging voor mijn hotel en stopte op 1 min lopen waar ik elke dag moet zijn dus dat is ideaal.
Op toeristen/zonne/relax dagen is het idd alleen maar lopen en taxi

Oh ene vergeleken met het openbaar vervoer in nederland is de barca metro ideaal en ja er is altijd baas boven baas zoals parijs
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 24 juli 2007 @ 21:11:08 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_51796525
Zo! Ik ga donderdag vliegen naar Barca, vanaf daar pak ik de trein naar het centrum en daar stap ik over naar de trein richting 'El Masnou'. Daar stap ik uit en richting Vallromanes. Ik heb er zin in.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_51801015
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo! Ik ga donderdag vliegen naar Barca, vanaf daar pak ik de trein naar het centrum en daar stap ik over naar de trein richting 'El Masnou'. Daar stap ik uit en richting Vallromanes. Ik heb er zin in.
Veel plezier! Ik hoop dat je stroom hebt
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:54:47 #258
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51812400
Volgens mij is het nu overal opgelost.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_51836828
Even een vraagje over de reis naar barcelona toe... omdat ik geen zin heb om af te wachten op bericht van mijn "werk" zelf...

Moet begin september met de auto naar barcelona toe en we zitten te denken om dan daarna terug te vliegen maar is het mogelijk om een auto in NL te huren... omgeving den bosch en deze dan in barcelona te dumpen? om daarna weer terug te kunnen vliegen naar nederland?
Ben zelf niet van plan om lang te blijven in die stad omdat ik er de komende maanden nog wel een x of wat heen zal gaan...
Pompompiedompiedompomperdompiedompompom
pi_51894624
Ik ben van plan om in Oktober ff een weekendje Barcelona te doen. Nu zag ik dat je via Vueling en Clickair redelijk goedkoop erheen kan vliegen, enige nadeel zijn de vliegtijden. Je komt dan om 12 uur 'snachts eens keer aan. Hoe zit dat dan met je hotel? Want als ik via booking.com reserveer, staan er incheck tijden van 14:00 enzo :S. Kan ik dan wel inchecken? Doen de meeste hotels daar moeilijk over? Ben van plan om het Majestic Hotel te boeken..
pi_51896963
had ik ook met KLM, gewoon geregeld met het hostel door te mailen, geen enkel probleem
How rude!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 juli 2007 @ 12:36:55 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_51910679
En even melden dat het 32 graden is en heerlijk weer voor strand, bier, en lekker uitgaan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52022450
Ik zit nu even te kijken omdat ik vanaf september in Barcelona zit.
Dan zal ik ws elke dag met de metro moeten. Maar wat is een maandkaart duur zeg!
pi_52022600
Ik ga volgende week . Verblijf in hostel Alberg Pere Tarrés.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:43:14 #265
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52047139
je kunt bij die hostels nooit een week lang achter elkaar boeken, vrij kut is dat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_52048893
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:43 schreef Posdnous het volgende:
je kunt bij die hostels nooit een week lang achter elkaar boeken, vrij kut is dat.
ik heb er laatst precies een week gezeten bij aankomst vertelt dat we langer bleven.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:58:44 #267
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52053765
Mja, dat is wel een idee. maar als je via internet wil boeken zitten er altijd een paar dagen tussen dat ze helemaal vol zitten
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:00:13 #268
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52066185
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:34 schreef JeroenV het volgende:
Ik zit nu even te kijken omdat ik vanaf september in Barcelona zit.
Dan zal ik ws elke dag met de metro moeten. Maar wat is een maandkaart duur zeg!
Ga toch weg man, maandkaart is super goedkoop. Voor ¤40 kun een maand lang onbeperkt reizen met metro/bus/tram/trein in zone 1.

Waar in NL kun je voor dat bedrag uberhaupt een maand reizen?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52072832
Maandag vertrek ik ook naar Spanje. Eerst een aantal dagen Valencia en dan Barcelona. Via cheaptickets heb ik mijn terugvlucht vanuit Barcelona naar Nederland geboekt. Ik vroeg me af of er meerdere luchthavens in Barcelona zijn en zoja hoe ver deze van het centrum afliggen...
pi_52072985
volgens mij heb je maar 1 luchthaven.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:06:41 #271
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52073108
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:57 schreef Che1984 het volgende:
Maandag vertrek ik ook naar Spanje. Eerst een aantal dagen Valencia en dan Barcelona. Via cheaptickets heb ik mijn terugvlucht vanuit Barcelona naar Nederland geboekt. Ik vroeg me af of er meerdere luchthavens in Barcelona zijn en zoja hoe ver deze van het centrum afliggen...
Er zijn drie vliegvelden (voor zover ik weet) die met Barcelona geassocieert worden: El Prat (Barcelona), Girona en Reus (Tarragona). De twee laatsten zijn echt een flinke reistijd buiten BCN (100km+).

Wil je dus snel en gemakkelijk naar BCN centrum, dan raad ik je aan om op Prat te vliegen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52073153
Ja ik heb dus al geboekt bij cheaptickets vanuit Barcelona. Neem aan dat dat dan El Prat is.

Ben erg benieuwd naar de stad. Heb er echt zin in.....
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:40:14 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52081774
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:08 schreef Che1984 het volgende:
Ja ik heb dus al geboekt bij cheaptickets vanuit Barcelona. Neem aan dat dat dan El Prat is.

Ben erg benieuwd naar de stad. Heb er echt zin in.....
Als er echt staat Barcelona - Amsterdam dan zal het vanaf El Prat zijn. Inderdaad de beste keus. Anders zal het zijn GIRONA - EINDHOVEN.
Met welke maatschappij vlieg je? Clickair (Iberia), Vueling, Transvertragia en KLM zijn de enige die rechtstreeks vliegen tussen Amsterdam - Barcelona.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:41:32 #274
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52081808
En prima vervoer de stad in met de trein
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52081872
Weten jullie ook wat over het andere OV in de stad? De metro rijdt maar tot 12 uur zag ik op een door de weekse dag. Maar verder? Bus/taxi?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:45:20 #276
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52081904
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:44 schreef JeroenV het volgende:
Weten jullie ook wat over het andere OV in de stad? De metro rijdt maar tot 12 uur zag ik op een door de weekse dag. Maar verder? Bus/taxi?
Taxi rijdt de hele nacht. Bussen rijden ook maar tot 01:00 Nachtnet qua bussen heb iets niets van meegekregen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52081957
Okay, en vanaf Camp Nou? Wil kijken of ik naar Barca kan met mijn ouders, maar vorige keer heb ik heel de stad doorgelopen omdat de metro dus niet meer reed
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:51:49 #278
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52082084
Metro:

Dienstregeling

Metro
Dienstregeling lijn 1, 2, 3, 4 & 5:
- Maandag tot donderdag: 05:00 - 24:00
- Vrijdag, zaterdag en feestavonden: 05:00 - 02:00
- Zondag en feestdagen: 05:00 - 24:00

Taxi

De zwart met gele taxi`s hebben een bord dat groen verlicht is als ze vrij zijn. Er zijn ongeveer 8000 taxi's die meestal bij hotels en toeristische attracties te vinden zijn, maar je kunt ook gewoon zwaaien om ze te roepen als ze voorbij rijden. De meter (het is verplicht deze te gebruiken) geeft het te betalen bedrag aan, maar er wordt een toeslag gerekend als je naar het vliegveld gaat of als je bagage bij je hebt. De prijzen worden vertoond op een sticker in de taxi.

Uiteraard kan je ook een taxi bellen:

- Tel: +34 93 481 00 85
- Tel: +34 93 481 10 85

Bus:
Dienstregeling
De bus rijdt 7 dagen per week van ongeveer 06:00 tot 22:30. Elke buslijn heeft zijn eigen dienstregeling.
EntreeprijzenPrijs: ¤ 1,05

Nachtbus
De NITBUS (nachtbus) is geel en rijdt dagelijks om de ongeveer 30 tot 45 minuten van 23.00 tot 03.00 of 04.00. Alle bussen stoppen op Pl. Catalunya. Een kaartje voor de nachtbus is verkrijgbaar aan boord van de bus.

Zo
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52082136
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
Danku

Volgende keer maar niet meer lopen. Is een pokke-eind
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:56:50 #280
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52082219
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:53 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Danku

Volgende keer maar niet meer lopen. Is een pokke-eind
Camp Nou ligt vrij afgelegen in vergelijking tot de rest van de stad inderdaad. Is er geen optie om daar in de buurt een hostel / hotel op te zoeken?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52082270
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Camp Nou ligt vrij afgelegen in vergelijking tot de rest van de stad inderdaad. Is er geen optie om daar in de buurt een hostel / hotel op te zoeken?
Ik ga vanaf eind augustus een half jaar in BCN wonen/stage lopen. Dus ik heb dan een kamer en mijn ouders zitten de eerste dagen in een hotel en gaan dan terug. Net als hun er zijn is ook de wedstrijd.
Maar taxi is niet heel duur volgens mij (of is dat hoop) en misschien gaat er een nachtbus. Nog even overleggen.
pi_52095946
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als er echt staat Barcelona - Amsterdam dan zal het vanaf El Prat zijn. Inderdaad de beste keus. Anders zal het zijn GIRONA - EINDHOVEN.
Met welke maatschappij vlieg je? Clickair (Iberia), Vueling, Transvertragia en KLM zijn de enige die rechtstreeks vliegen tussen Amsterdam - Barcelona.
Nouja ik vlieg vanuit Koln in Duitsland, omdat dat voor mij dichterbij is dan Amsterdam. Ik vlieg met TUI.
Maar er staat Barcelona, dus ga er vanuit dat het El Prat is dan.
Heb er zin in!
pi_52097714
Ga in september voor 4 maanden er studeren Iemand nog een kamer over?
ik ben sowieso da bomb
pi_52099787
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
Uiteraard kan je ook een taxi bellen:

- Tel: +34 93 481 00 85
- Tel: +34 93 481 10 85
Spreken ze bij de taxi eigenlijk wél Engels?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:34:44 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52101529
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:59 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Spreken ze bij de taxi eigenlijk wél Engels?
Ze spreken veel engels. Veel meer dan bijvoorbeeld in Frankrijk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52102401
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:34 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ze spreken veel engels. Veel meer dan bijvoorbeeld in Frankrijk
Dan heb je het ook over een land

Maar ik heb inmiddels kaartjes besteld. Ik hoop dat er taxi's te vinden zijn en anders zie ik het wel
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:36:15 #287
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_52121885
Hallo,

ik zit er over te denken om naar Barcelona te gaan voor de DTM (circuit in Montmelo)
Nu kan ik vliegen naar Girona of Barcelona zelf.
Girona is het goedkoopst, maar hoe zit je vanaf daar met het openbaar vervoer naar Montmelo?
En hoe is dat geregeld vanaf het vliegveld van Barcelona zelf?

En zijn er nog meer goedkope maatschappijen (behalve clickair, vueling, transavia, ryan air) die vanuit NL of dusseldorf die kant op vliegen?

Thanks alvast voor het antwoord
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 augustus 2007 @ 17:43:01 #288
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52122018
CIRCUIT DE CATALUNYA - MONTMELÓ (BARCELONA)

NOMBRE DEL RECINTO Circuit de Catalunya - Montmeló
DIRECCIÓN DEL RECINTO Mas La Moreneta
Apartado de Correos 27
CÓDIGO POSTAL 08160
POBLACIÓN Montmeló (Barcelona)
PÁGINA WEB Circuit de Catalunya - Montmeló

METRO Línea 2 de cercanías RENFE (Barcelona-Maçcanet Massanes), paradas en Estació de Sants, Passeig de Gràcia o Clot hasta la estación de Montmeló

Dat is wat ik eruit kan halen. Ik kijk straks nog wel even verder. Ik zou gewoon naar Barca vliegen. OV is daar goed geregeld. Met Girona heb ik geen ervaringen

Ah hierbij.

http://www.circuitcat.com/ingles/circuit/imagenes/map_andando.pdf
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_52126043
Vanaf Girona kun je een bus nemen naar Barcelona en dan weer verder naar het circuit. Vanaf de luchthaven El Prat van Barcelona kun je de metrotrein nemen en dan op Sants een keertje overstappen.
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:32:58 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52128975
Heeft iemand ervaring met het (online) boeken van voetbalkaartjes? Ik hoef geen pakketreis want ik zit van 22 september tot en met 24 september in Barcelona voor 60 euro, dus dat is allemaal al geregeld.

Ik ben eigenlijk op zoek naar betrouwbare sites, en die eventueel de mogelijkheid hebben om in het hotel de tickets af te leveren. (Want ik heb wel eens iets gelezen van tickets die naar je huisadres worden gestuurd, wat dan misschien wel prompt gebeurd, maar ja als ze dat 3 dagen van te voren doen, dan ben ik daar niet).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:34:09 #291
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_52129017
Op www.fcbarcelona.com kun je tickets online kopen voor het gros van de wedstrijden. Dan krijg je een e-ticket, welke je met behulp van je creditcard bij het stadion kunt afhalen.

Sowieso de goedkoopste optie, gezien je direct bij FC Barcelona zelf tickets koopt en niet via een derde partij.
pi_52130893
Ik heb dus net gisteren kaartjes via de site van FCB besteld. Ik heb nu inderdaad een uitgeprint iets, en met je credit card moet je dat daar laten zien en dan krijg je je kaartjes.

Ik voorzie al een hoop gedoe met afleveren en geen Engels kunnende mensen, maar ik hoor eigenlijk ook geen slechte verhalen erover.

De wedstrijden van FCB gaan normaal gesproken volgens mij een maand van te voren in de verkoop via internet. De eerste wedstrijden zullen echter wel heel snel vol zitten, omdat de competitie pas begint en men nieuwsgierig is. Aangezien er heel veel socio's zijn (veel meer dan stoeltjes) is de kans op een kaartje dan nihil volgens mij. En voor andere wedstrijden is het geluk hebben en vroeg erbij zijn schat ik zo.
pi_52141385
Stopt clickair ermee? Kan geen prijzen opvragen voor november op de site namelijk
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:14:47 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52146990
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:31 schreef amokjeeh het volgende:
Stopt clickair ermee? Kan geen prijzen opvragen voor november op de site namelijk
Tja ik vroeg het me ook al af, ik heb ze inmiddels al een email gestuurd wanneer de nieuwe tarieven beschikbaar komen. Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat ze er echt mee zullen stoppen, ze hebben namelijk op sommige dagen zelfs een extra vlucht bijgevoegd. (Kijk, als ze van 2 naar 1 vlucht per dag zouden zijn gegaan kan je op je vingers nagaan dat e.e.a. niet volgens verwachting is, maar nu lijkt dat toch niet zo).

Ik zal op FC Barcelona kijken, inderdaad 1 maand van tevoren beschikbaar als ik die website lees, maar das voor members, en 14 dagen van tevoren voor iedereen.
Qua kosten is het op de site zelf wel veel goedkoper....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:47:18 #295
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52221661
Hoe is het nu in barcelona? Ik lees in de krant dat het een grote chaos is met noodaggregaten die iedereen wakker houden en het vliegveld is een ramp. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:33:29 #296
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52222855
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:47 schreef Posdnous het volgende:
Hoe is het nu in barcelona? Ik lees in de krant dat het een grote chaos is met noodaggregaten die iedereen wakker houden en het vliegveld is een ramp. .
Euuuh, prima toeven hier. Gister was er wel weer een probleempje met electriciteit vlakbij waar ik woon (omg Lesseps), maar dat was heel kleinschalig. Verder is Prat gewoon een kutvliegveld wat overbelast is.

Denk dat het allemaal schromelijk wordt overdreven.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:50:30 #297
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52223377
Aha, dank, dat stelt mij gerust. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 01:23:53 #298
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_52246401
dagkaartje voor de metro kost 5,25 en werkt prima (wel niet in alle zones, maar je kunt er zones bijkopen )
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:15:48 #299
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_52251921
heb gister gevlogen van barcelona. Heb helemaal niets van de hectiek meegekregen. Had ook niet het idee dat het vliegveld er problemen mee had.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:43:26 #300
162666 RuutR
Kermisfreak
pi_52252693
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef beertenderrr het volgende:
heb gister gevlogen van barcelona. Heb helemaal niets van de hectiek meegekregen. Had ook niet het idee dat het vliegveld er problemen mee had.
Ik vind het vliegveld van Barcelona heel erg relaxt, op Düsseldorf na mijn favoriet
pi_52256093
Volgende deel: Barcelona # 4
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')