OV is helemaal niet ingewikkeld. Hartstikke makkelijk die metro. Bussen heb ik weinig verstand van, maar dan kun je ook beter de taxi nemenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:50 schreef Syytön het volgende:
Damn, OV werkt hier ingewikkeld.. maar er zijn taxis genoeg gelukkig.
Metro vind ik juist ingewikkeld en de bussen veel makkelijker.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:35 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
OV is helemaal niet ingewikkeld. Hartstikke makkelijk die metro. Bussen heb ik weinig verstand van, maar dan kun je ook beter de taxi nemen
Een retourtje met de trein komt op zo'n 300 euro denk ik; minimaal 70 om in Parijs te komen, daar moet je overstappen (en eventueel overnachten) en dan via Perpignan naar Barcelona.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:17 schreef _Denker het volgende:
Ik ben van plan om op korte termijn met de trein naar Barcelona te gaan, iemand enig idee hoeveel dat kost? Vliegtuig was me nog iets te prijzig...
Ik weet wel zeker dat het daar geweldig isquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:43 schreef Ska-te het volgende:
Dan kan je dus beter gewoon een interrail kaart kopen als je het mij vraagt!
Ik heb gister besloten om volgende week naar Barcelona te gaan. Met de auto dan welVolgens mij is het daar echt geweldig!
Jawel hoor, alleen Mont Tibidabo nietquote:Op maandag 10 juli 2006 21:26 schreef DutchTrain het volgende:
Parc Guell is wel weer een minder goed idee per fiets
Klopt, dat was inderdaad Tibidabo. Daar ben ik naar toe gaan lopen.quote:
Dat lees ik dus ook overal nu ja. Schijnt idd een mooi uitzicht te hebben. Ik denk dat we het dan maar als volgt gaan doen: Parc Guell, Hospital de Sant Pau, Sagrada Familia, Barrio Gotico en daarna lekker eten op de Ramblas ergens. Lijkt me wel een mooie dagindeling. Ben alleen nog steeds op zoek naar een map met treinstations in Barcelona om een goede aansluiting met de metro te vinden.quote:
Parc Guell, Tibidabo en Montjuic / Olympisch stadion zijn mooie uitizichtspunten, maar allemaal niet snel bereikbaar met de metro. Naar Montjuic zou je de kabelbaal vanuit de haven kunnen nemen, als die gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:37 schreef mrcool het volgende:
Tot nu toe staat op de planning: Ramblas, Gotische Wijk, Parc Guell, Sagrada Familia en Hospital de Sant Pau. Ik ben alleen nog op zoek naar een plek met een mooi uitzicht om de dag mee te beginnen, als het ff kan een plek die met de metro te bereiken is!
[afbeelding]
Nog altijd een stukje lopen de heuvel op, langs niet werkende roltrappen en aparte mensenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:27 schreef mrcool het volgende:
Via Vallcarca schijnt Parc Guell niet zo moeilijk te bereiken te zijn.
Kan ook gezellig zijn toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
langs niet werkende roltrappen en aparte mensen
Die schijnen inmiddels gemaakt te zijn.quote:
Op een of andere site werd aangeraden om juist via Vallcarca te gaan omdat je dan het park van boven naar beneden loopt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:44 schreef Douwe het volgende:
Langs Vallcarca is een takkestuk, je kunt beter gewoon bij Lesseps de metro verlaten en dan omhoog lopen, daar is gewoon een trap
Lesseps it is!quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:51 schreef Douwe het volgende:
Het is misschien ook wel mooi, maar metrohalte Vallcarca ligt nogal in een dal, en het is gewoon best een klim, en nog best ver ook. Bovendien staat het nergens aangegeven, vanuit Lesseps wel.
Dan is 4 dagen eigenlijk te weinigquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:57 schreef Marty26 het volgende:
* Marty26 gaat 18 tot 22 aug
ff lekker surfen daar en natuurlijk de rest bekijken van de stad
Ja het liefst ga ik 4weken surfen maar jah kan niet met me werk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:00 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dan is 4 dagen eigenlijk te weinig![]()
Mijn baas heeft me ook een week surfen afgepaktquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:02 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja het liefst ga ik 4weken surfen maar jah kan niet met me werk.
Catalunya, Liceu of Drassanes, afhankelijk waar je wilt zijn op de Ramblas. Liceu is in het midden, de andere twee liggen aan de uiteindesquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef mrcool het volgende:
Waar met de metro uit te stappen voor Ramblas? Catallunya?
Ontslaan moeten ze die baasquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Mijn baas heeft me ook een week surfen afgepakt![]()
Hij is de eigenaar van het bedrijfquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:22 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ontslaan moeten ze die baasdat kan echt!niet
Die bussen zijn wel handig, maar het zag er echt dramatisch uit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:57 schreef mrcool het volgende:
Ik zie dat die Bus Turistic ook wel erg handig is. Kom je iig dichterbij de plekken die je wilt zien dan met de metro! Ik denk dat we dat maar gewoon moeten doen. Van Calella met de trein naar Plaza Catalunya en vanuit daar verder met de Bus Turistic en dan gewoon een route uitstippelen. We proberen iig al voor de middag in Barcelona te zijn zodat we genoeg tijd hebben enzo! De zin om weg te gaan wordt met de dag groter! Vrijdag over een week staat dagje Barca op de planning!
[afbeelding]
Dan moeten jullie gewoon lekker met zijn 2en gaan surfenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Hij is de eigenaar van het bedrijfGelukkig verder wel een toffe gast, hij surft zelf ook. Morgen ook werken op m'n verjaardag
![]()
![]()
Stelde hij ook al voorquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:36 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Dan moeten jullie gewoon lekker met zijn 2en gaan surfen
Feli alvast man voor morgen
Mijn metrostationquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:50 schreef mrcool het volgende:
Lesseps it is!En dan kunnen we vanuit daar idd weer mooi terug naar Hospital de Sant Pau en de Sagrada Familia!
Ik heb een natuurlijke aversie tegen toeristenbussen. Het ziet er té toeristisch uit. Geef mij een kaart van de stad en een metrokaartje en ik zoek zelf de weg welquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:57 schreef mrcool het volgende:
Ik zie dat die Bus Turistic ook wel erg handig is. Kom je iig dichterbij de plekken die je wilt zien dan met de metro! Ik denk dat we dat maar gewoon moeten doen. Van Calella met de trein naar Plaza Catalunya en vanuit daar verder met de Bus Turistic en dan gewoon een route uitstippelen. We proberen iig al voor de middag in Barcelona te zijn zodat we genoeg tijd hebben enzo! De zin om weg te gaan wordt met de dag groter! Vrijdag over een week staat dagje Barca op de planning!
[afbeelding]
Ach, vanuit Lesseps is best te doen. En het uitzicht is de moeite waardquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:09 schreef mrcool het volgende:
Wat we willen zien is eigenlijk allemaal wel goed te bereiken met de metro: Sagrada Familia, Ramblas, Gotische Wijk, Hospital de Sant Pau. Alleen Parc Guell is dus minder maar of dit nou reden is om met de Bus Turistic te gaan weet ik niet. Als er taxi's rijden van en naar Parc Guell vanuit Lesseps zou dat heel erg mooi zijn. Dan kunnen we dus gewoon het beste de metro pakken ipv zo'n overvolle toeristenbus waar ik eigenlijk ook niet om sta te springen. Kost ook nog eens stukken minder geld. Die Bus Turistic kost 18 euro p.p.p.d. Voor 4,80 euro kun je met de metro een dag onbeperkt reizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |