quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:05 schreef Remco_h het volgende:
[..]
tja met een stad zo groot als barcelona is alles centrum
als je iets uitzoomt zie je rechts links onder dat appartement een metro halte liceu (rode M)
dat is de ramblas, ik zou zeggen zo hemelsbreed 1km
als ik mij niet vergis is dat vlakbij t picasso museum.
t is een stukje doorstappen maar niet asociaal ver ofzo desnoods 2 haltes met de metro![]()
http://mattw.de/barcelona02/metro.jpg
je zit bij halte arc de triomf aan de l1
oh, kijk, daar heb ik wat aan! Thanxquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Met Clickair kan je wel voor 40 Euro all in heen, en 20 Euro all in terug. Zo heb ik in maart voor 60 Euro gevlogen! Je moet wel snel boeken wanneer de nieuwe tarieven beschikbaar komen.
Tip, één dezer dagen zullen bij veel budgetmaatschappijen de nieuwe tarieven beschikbaar komen vanaf 27 oktober!![]()
quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:15 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
oh, kijk, daar heb ik wat aan! Thanxheb er totaal geen ervaring mee, met vliegen, en weet dus ook niet wat nu duur of heel goedkoop is...maar ik wil dus vliegen vóór oktober.
ff clickair checken!
ik ga iets later, waarschijnlijk 2e en 3e week van septemberquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:13 schreef KinkyGiraf het volgende:
laatste week augustus + eerste week september waarschijnlijk. Mogelijk eerste twee weken september. In ieder geval 2 weken
quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Sommige goedkope tarieven zijn beschikbaar, maar of je ook echt nog voor 60 euro retour komt voor 27 oktober betwijfel ik.
Kijk ook op vueling.com soms kan een enkele reis met clickair naar Barcelona, en een enkele reis vanaf Barcelona naar Amsterdam met vueling goedkoper zijn dan een retour bij dezelfde budgetmaatschappij!
Voor wat het waard is, bij clickair is er geen stoelkeus en is het boarden FREE FOR ALL, wat resulteert in een leuke chaos. Bij Vueling kan je wel je stoel uitkiezen, wat een relaxte boardingprocedure oplevert!
Ik raad Hospital de Sant Pau aan, een zeker de moeite waard. Ook Placa Real moet je ff geweest zijn. De Gotische wijk mag je ook zeker niet vergeten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:17 schreef EnactedChaos het volgende:
maar wat zijn nou de plekjes (parken, pleinen, musea, kerken winkeltjes, boetiekjes etc..) die wat minder bekend zijn (of wel bekend) maar waar je wel geweest moet zijn?
Gewoon de Gaudi-straat over lopen en dan sta je recht voor Sant Pau.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:39 schreef Douwe het volgende:
het is vlakbij de Sagrada Familia.
Je bedoelt die discotheek? Die ligt bij Salou.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:39 schreef RuutR het volgende:
Is er iemand wel eens in de Pacha geweest daar, schijnt geweldig te zijn
Is dit goed te doen met het openbaar vervoer en te combineren met een dagje Barcelona?
Heerlijkquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:43 schreef RipCore het volgende:
Het ligt ver van het centrum, fucking irtritant als je nog 3 kwartier met de metro moet om half 7 naar je slaapplek als je helemaal gaar bent.
Oke dan, dat klinkt goedquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:06 schreef KinkyGiraf het volgende:
Jep, vanaf Pineda de Mar (dat ligt 2 stationnetjes van Santa Susanna af geloof ik) was het ongeveer die tijd en ik dacht dat het een eurootje of 7 á 10 kostte (retour) dus een stuk goedkoper dan in NL! Je stopt dus op elk tussenliggend stationnetje langs de kustlijn. Ik vond het een leuke route en goed te doen, zeker op vakantie. Gewoon een uurtje á anderhalf relaxed in de trein. Wel fijn als je kunt zitten want je wil niet zo lang staan... Mijn ervaring is dat het met name op de terugweg altijd erg vol zat met Spanjaarden...
Van Santa Susanna zou ik het niet weten... ik heb beide keren (Salou en Pineda de Mar) vlakbij het station in het hotel gezeten, dus wij liepen het altijd. Verder staan er bij de stations vaak taxi's en dat kost meestal max. 5 euro, zeker in Santa Susanna want dat is niet zo heel groot. Misschien zelfs maar 3 euro ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:17 schreef kiepauto het volgende:
[..]
Oke dan, dat klinkt goed![]()
Weet je toevallig ook iets van lokaal OV? Gaan er bussen van de hotels naar het station, neem aan van wel toch?
Oow, das geen geld, voor die paar dagen dat we gaan..quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:20 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Van Santa Susanna zou ik het niet weten... ik heb beide keren (Salou en Pineda de Mar) vlakbij het station in het hotel gezeten, dus wij liepen het altijd. Verder staan er bij de stations vaak taxi's en dat kost meestal max. 5 euro, zeker in Santa Susanna want dat is niet zo heel groot. Misschien zelfs maar 3 euro ofzo.
Hee Remco,quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:18 schreef Remco_h het volgende:
[..]
wil je een hotel of een appartement?
ik ga weer via www.lodginginbarcelona.com appartementen in zown beetje heel barcelona.
kan je t zo duur maken als je zelf wilt...in t centrum zitten gewoon supermarkten (zelfs op de ramblas) waar je voor een normaal tarief boodschappen kan doen..
niet dat wij gekookt hebben daar...mahja... t zou kunnen
die prijzen zijn ex reis, maar als je die vroeg boekt is een vlucht niet heel duur...
lodging in barcelona is een leuk bedrijfje, geen superdeluxe high tech appartementen, gewoon eenvoudige ikea inrichting (handig als je wat laat vallen van je servies... er zit een ikea op de weg van t vliegveld naar placa catalunyaquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:53 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Hee Remco,
Ik heb zojuist een aanbetaling gedaan naar Lodging Barcelona. Leuke site btw! Ik heb dat via internetbankieren (Rabo) gedaan en nu vragen ze om een confirmation van de bank. Nu ontvang ik deze niet bij Internetbankieren. Wat is jouw ervaring met de eigena(a)r(en) van Lodging in Barcelona? Ik heb ze gemaild met de mededeling dat ik geen officiele confirmation heb, en of ze zelf even willen checken dat het geld binnen is...
Bedankt voor de goede tip in ieder geval, de tickets ga ik na de officiele bevestiging boeken via www.cheaptickets.com!
Klinkt goed! Ik moet zeggen dat de foto's er prima uitzagen, het is klein maar dat maakt niet uit. We zijn toch overdag de hort op. Ik heb gekozen voor het Centric appartement, nadat het appartement van mijn eerste keuze (ben even de naam kwijt) net geboekt was... maar Centric lijkt me prima, midden op de Ramblas, 460 euro p.p. voor 12 nachten... dus een goeie deal voor Barcelona volgens mij!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:57 schreef Remco_h het volgende:
[..]
lodging in barcelona is een leuk bedrijfje, geen superdeluxe high tech appartementen, gewoon eenvoudige ikea inrichting (handig als je wat laat vallen van je servies... er zit een ikea op de weg van t vliegveld naar placa catalunya) appartementen hebben alles wat je nodig hebt, keukentje airco en goede bedden..
t zijn aardige lui, ze doen totaal niet moeilijk, ze reageren snel op mails enzo.
ik geloof dat wij de aanbetaling via paypal hebben gedaan 2 jaar terug, anders stuur je ze een screenshot van je internet bankieren mee, t zal dan best goed komen.
wij vlogen met vertragia daarheen en hadden een goede 1,5 uur vertraging dus belden dat we wat later kwamen, we kregen ze lastig te pakken, na de 3e keer nam er een man op. zijn vrouw regelde dat normaal gesproken allemaal maar ze was die ochtend bevallen vandaar dat t wat stroef verliep.
afgesproken dat we zouden bellen als we op de luchthaven waren, geland, gebeld, bus gepakt even zoeken waar t was, stond er al iemand te wachten op ons. hij liep mee naar t appartement we betaalden de rest cash na inspectie van t appartement.
volgende dag kwam ze toch langs om te vragen of alles naar wens was en even kennismaken.
erg vriendelijke vrouw!! we hadden wat problemen met de wifi (ze hadden geen wachtwoord en dus half barcelona zat op de wifi) even door gepraat dag erna kwam ze langs met het wachtwoord allemaal goed geregeld.
toen we terug gingen moesten we betijds de kamer uit terwijl we laat vlogen, geen probleem om de bagage bij hun achter te laten, we konden zelfs hun badkamer gebruiken om op te frissen.
geen gezeik gehad met borg, allemaal goed geregeld!
welk appartement heb je genomen?
dat appartement zit vlakbij waar ik zat de vorige keer, in die straat zitten veel muziek winkels enzo..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:05 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik moet zeggen dat de foto's er prima uitzagen, het is klein maar dat maakt niet uit. We zijn toch overdag de hort op. Ik heb gekozen voor het Centric appartement, nadat het appartement van mijn eerste keuze (ben even de naam kwijt) net geboekt was... maar Centric lijkt me prima, midden op de Ramblas, 460 euro p.p. voor 12 nachten... dus een goeie deal voor Barcelona volgens mij!
Lekker centraal zodat we met de metro overal snel kunnen zijn.
Weet je trouwens hoe snel je met de metro bij het strand bent en of het Barcelona-strand ( of één van de stranden ) de moeite waard is om heen te gaan (qua restaurantjes, eetcafeetjes langs de boulevard etc)?
dat had ik dus ook... t is in september 2 jaar geleden dat ik er wasquote:Op maandag 9 juli 2007 00:12 schreef Jumbooh het volgende:
Hola! Ik ben net terug van Barcelona! Ik had echt nooit gedacht dat het daar zo mooi en leuk en heerlijk zou zijn! Ik heb nu al heimwee. Wat een stad zeg, als je er bovenop kijkt ziet het er echt een beetje droog en verdord uit maar als je dan door die straatjes loopt.. Ik wist niet waar ik moest kijken! Heerlijk met dat strand en de zee, veel kunst, cultuur, bars, restaurantjes en parken.
Ik ben dus echt wel verliefd geworden op die stad en ga héél snel weer eens terug.![]()
![]()
![]()
Heel erg herkenbaarquote:Op maandag 9 juli 2007 00:12 schreef Jumbooh het volgende:
Hola! Ik ben net terug van Barcelona! Ik had echt nooit gedacht dat het daar zo mooi en leuk en heerlijk zou zijn! Ik heb nu al heimwee. Wat een stad zeg, als je er bovenop kijkt ziet het er echt een beetje droog en verdord uit maar als je dan door die straatjes loopt.. Ik wist niet waar ik moest kijken! Heerlijk met dat strand en de zee, veel kunst, cultuur, bars, restaurantjes en parken.
Ik ben dus echt wel verliefd geworden op die stad en ga héél snel weer eens terug.![]()
![]()
![]()
Ik woon er, en ik weet dat Douwe er ook woont, maar van contact is het eigenlijk nog niet gekomen.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:13 schreef Jumbooh het volgende:
Zijn er fokkers die er wonen? Of er contacten hebben eigenlijk?
Mijn *schoonzusje* woont er in de buurt....en sinds ik dit topic heb gelezen wil ik er snel weer heen. Ik mis Barcelonaquote:Op maandag 9 juli 2007 00:13 schreef Jumbooh het volgende:
Zijn er fokkers die er wonen? Of er contacten hebben eigenlijk?
Vet! Woon je er al lang? En in een buitenwijk, of het centrum?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:13 schreef D1 het volgende:
[..]
Ik woon er, en ik weet dat Douwe er ook woont, maar van contact is het eigenlijk nog niet gekomen.
Nee, woon er nu 3 maanden. Op dit moment woon ik in Les Corts, ongeveer 5 minuten lopen van Camp Nou. Ik hoop volgende maand een kamer te krijgen tussen Tibidabo en Passeig de Gracia.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:32 schreef Jumbooh het volgende:
[..]
Vet! Woon je er al lang? En in een buitenwijk, of het centrum?
Ik wil er ook gaan wonen![]()
http://www.vueling.com/EN/investors/?language=EN&idMenu=5&mode=&sid=#quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Mooi ff volgen aangezien wevan plan zijn om begin september een weekje te gaan.
Heeft iemand ervaring met Vueling? Ze zijn wel erg goedkoop![]()
ja, 3 weken terug mee naar Barcelona gevlogen. niets op aan te merkenquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Ik heb hier ook een keer meegevlogen en ik vond ze ok! De stewardessen zijn niet te verstaan (ook al praten ze engels) maar dat maakt niet zoveel uit he :pquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
Ik ben er mee naar Valencia gevlogen. Nieuwe toestellen maar niet veel met de stewardessen te maken gehad. Zag er allemaal goed uit. Overigens waren ze bij mij vrij duur.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:31 schreef MikelenniuM het volgende:
Eej! Een Barca topic!
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:52 schreef L-style het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het openbaar vervoer? Is het eenvoudig te gebruiken, duidelijk, frequent ed?
Kan je zo een OV kaart voor 4 dagen kopen op het vliegveld?
Nou, als je de Parijse metro gewend bent is die metro in Barcelona ruk. Stations veel te ver uit elkaar en te weinig punten om over te stappen op een andere lijn. Heb je zo'n punt gevonden dan kan je ondergronds eerst 10 min. lopen.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:16 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Metro
![]()
De metro is perfect en duidelijk.
Nooit langer dan twee/drie minunten wachten
Je kan in elk geval een tie rintten kaart kopen voor weinig (iets van 6 euro?)
De lijnen zijn in kleur gecodeerd is dus makkelijk te snappen.
Waar ik elke dag heen moet/ga is wel te lopen maar dan ben ik denk ik 3 uur onderwegquote:Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, als je de Parijse metro gewend bent is die metro in Barcelona ruk. Stations veel te ver uit elkaar en te weinig punten om over te stappen op een andere lijn. Heb je zo'n punt gevonden dan kan je ondergronds eerst 10 min. lopen.
Volgens mij kan je veel beter de bus pakken, wijzelf hebben erg veel gelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |