Jah, stimmt jaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.
4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zettenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:17 schreef Carport het volgende:
[..]
Jah, stimmt ja
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.
Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....
Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).
Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails 'quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '
Die dakpannen zouden verbrijzeld of weggesprongen moeten zijn. Maar jij zat ergens achterin en voelde het nog steeds?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.
Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....
Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).
Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
heb ik wel eens gehad ..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"
liever een vogel of dakpannen dan een mensch toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"
5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrumquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:35 schreef knars het volgende:
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
Bij een springer hoor je alle botten onder de trein doorgaan, en zet de machinist al voor de klap een noodremming in (wellicht nog vooraf gegaan door een flinke stoot lucht uit de tyfoon (=toeter)).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...
edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
Ze komen zelfs in Utrecht!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMmquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze komen zelfs in Utrecht!
[afbeelding]
Op de betreffende foto waren ze nog niet of niet meer gekoppeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/ ook nog wat foto's van de zsl ombouwquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef CasB het volgende:
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?quote:Op zondag 25 juni 2006 01:32 schreef FredvZ het volgende:
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.quote:Op zondag 25 juni 2006 02:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?
Dat gaat inderdaad niet samen. Alleen de bak zonder moter kan met aanpassingen worden gebruikt.quote:en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!quote:Op zondag 25 juni 2006 02:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |