abonnement Unibet Coolblue
pi_39160929
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.
4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
Jah, stimmt ja
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
pi_39162217
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:17 schreef Carport het volgende:

[..]

Jah, stimmt ja
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
pi_39164679
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.

Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....

Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).

Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
pi_39165258
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.

Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....

Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).

Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
pi_39165640
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '

pi_39165698
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:22 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '

liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"
pi_39165866
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.

Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....

Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).

Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
Die dakpannen zouden verbrijzeld of weggesprongen moeten zijn. Maar jij zat ergens achterin en voelde het nog steeds?
pi_39165965
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"
heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"

5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
dag
pi_39166049
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...

edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
pi_39166755
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:31 schreef petre86 het volgende:

[..]

heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"

5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
liever een vogel of dakpannen dan een mensch toch?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:35:06 #86
136283 knars
Teethgrinder
pi_39172086
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
pi_39172605
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 10:35 schreef knars het volgende:
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:08:35 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39173709
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...

edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
Bij een springer hoor je alle botten onder de trein doorgaan, en zet de machinist al voor de klap een noodremming in (wellicht nog vooraf gegaan door een flinke stoot lucht uit de tyfoon (=toeter)).

Inderdaad, één keer meegemaakt, niet voor herhaling vatbaar...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:15:55 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39173882
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
Ze komen zelfs in Utrecht!



[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 24-06-2006 12:24:30 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39175030
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze komen zelfs in Utrecht!

[afbeelding]
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:31:27 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39175641
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
Op de betreffende foto waren ze nog niet of niet meer gekoppeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39176701
Oh ik zag ze dan ook vrijdag
pi_39177264
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
pi_39177664
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef CasB het volgende:
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/ ook nog wat foto's van de zsl ombouw

copyright bij not-known
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:28:58 #95
86072 thatsme
and That's you!
pi_39183700

I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:39:22 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39195830
Hier een paar foto's van de treinbotsing in Maastricht van vanmiddag, meer op http://www.brandweer-maastricht.com.

Hier de flinke deuk in de neus van een van de treinstellen:


Deze bak zal denk ik niet terugkeren in de dienst: geknikt en volgens mij niet tegen redelijke kosten te repareren:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 juni 2006 @ 01:32:49 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39197036
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
So we just called him Fred
pi_39198070
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:32 schreef FredvZ het volgende:
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?

en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
  zondag 25 juni 2006 @ 02:52:38 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39198378
quote:
Op zondag 25 juni 2006 02:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
quote:
en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
Dat gaat inderdaad niet samen. Alleen de bak zonder moter kan met aanpassingen worden gebruikt.
So we just called him Fred
  zondag 25 juni 2006 @ 09:26:48 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39199633
quote:
Op zondag 25 juni 2006 02:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!

Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')