vanaf 19u niet hoor in den bosch... REGENEN DAT HET GOOT! Mijn hele buik was blauw van het koude hesje tegen mijn borst.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:45 schreef Sehnsucht het volgende:
heb vandaag weer even 5x500M snel gedaan, en nog ies van 2 KM langzaam..
was wel ontzettend warm![]()
Hoe hou je dan die meters bij??quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:39 schreef 456 het volgende:
[..]
vanaf 19u niet hoor in den bosch... REGENEN DAT HET GOOT! Mijn hele buik was blauw van het koude hesje tegen mijn borst.
800-500-500-800![]()
heel handig, bij mij in de buurt is een stuk rechte weg, en daar is vanaf het begin van de weg om de 500 meter een streep met de afstand vanaf het begin gespoten. 500M 1000M enz enz. is ooit is gedaan door lokale hardloopverenigingquote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:55 schreef annoh het volgende:
[..]
Hoe hou je dan die meters bij??
Ik loop alleen op minuten..
Atletiekbaanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:55 schreef annoh het volgende:
[..]
Hoe hou je dan die meters bij??
Ik loop alleen op minuten..
Ja ik dus ook. En ik ga dus op vakantie. Ik ben er nu al zenuwachtig over e wou dat ik me gewoon voor de 10 km had ingeschreven, dat was al genoeg uitdaging geweest. Maar ik zal wel moeten nu! Ga proberen in de vakantie gewoon minstens 3 keer per week een half uur (of 2 keer) te springtouwen, schijnt echt goed te zijn voor de conditie, en dan daarna gewoon keihard trainen op duurlopen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:39 schreef Grumpey het volgende:
Overigens moet ik nu echt op duurvermogen gaan trainen hoor, die dam tot dam komt dichterbij met de dag en ben te vaak gefocust op snel te willen lopen .
ik vermoed dat het "gewoon" is omdat ik van 0 naar 3 keer in de week lopen ben gegaan. ik wou gewoon even weten of mensen er last van gehad hebben en hoe ze het hebben opgelost.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:17 schreef PekkeMan het volgende:
ik heb hier in het begin van mn hardloop'carriere'last van gehad. Of dit lag aan het feit dat ik op gewone schoenen liep, of dat ik 'te snel' wou, dat is mij niet duidelijk. Maar gelukkig na de aanschaf van hardloopschoenen heb ik er (bijna) geen last meer van gehad
(waardoor je zou kunnen gaan denken dat het aan mn schoenen lag, maar toen ik ze kocht liep ik al een tijdje dus
)
Alsof iemand keihard tegen je scheenbeen schoptquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:18 schreef Sehnsucht het volgende:
trouwens even een andere vraag; ik heb de laatste tijd als ik begin met lopen nog al is last van mijn scheenbeen. het is zo weg als het allemaal een beetje op temperatuur is. ik heb het al gevraagd aan iemand die z'n hele leven al loopt en allerlei fysio opleidingen heeft gevolgd. hij noemt het een "chin splin"? ? (weet niet of ik het goed spel hoor) en hij zegt dat ik maar beter misschien wat vaker op een zachte ondergrond moet gaan lopen, en wat rustiger.
heeft iemand hier ervaring mee?
![]()
precies op de plek die hier gemarkeert is; http://www.sport.nl/boek.php3?hfdid=76quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Stereotomy het volgende:
Echt midden bovenop het scheenbeen of toch net iets meer naar beneden? En het scheenbeen zelf of de spier die eroverheen loopt?
ik wil nu ook terug van 3 naar 2x in de week, of zou dat nog te veel zijn? maar bedankt voor de tips, ik zal er rekening mee houdenquote:Op zondag 9 juli 2006 13:45 schreef 456 het volgende:
NOOIT te lang met shin splint door blijven lopen. Het is een overbelasting blessure, wat uit kan lopen op een fikse ontsteking, met als gevolg scheuren in je scheenbeen, met een operatie tot gevolg.
Je gaat te ver als je in het dagelijkse leven met wandelen, of een trap oplopen, er ook al last van hebt (vooral smorgens vroeg).
Let op de ondergrond waar je loopt. Loop niet teveel op oude schoenen op een harde ondergrond. Loop op gras of in het bos.
Daarnaast probeer spierversterkende oefeningen te doen, bijvoorbeeld door door je knieen te zakken (als een gewichtheffer) en die positie 10seconden aan te houden. Hou dat 10x vol. Je zal merken dat het steeds moeilijker gaat.
Je bovenbenen train je zo, dat ze meer klappen opvangen voor de rest van je lichaam. Het is nu eenmaal niet voor niets de grootste spier.
Mwa, op zich moet 1 dag met rust ertussen steeds genoeg moeten zijn om te herstellen. Als dat niet zo is, moet je idd naar 2x in de week.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:49 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
ik wil nu ook terug van 3 naar 2x in de week, of zou dat nog te veel zijn? maar bedankt voor de tips, ik zal er rekening mee houden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |