abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36669642
Ik heb nu een tijdje op willekeurige momenten enorme steken in mijn scheenbeen. Of het nu is tijdens college, in de metro, tijdens het slapen. Het voelt alsof iemand keihard tegen m'n been schopt.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_36669675
Bij diegene die je geschopt heeft?
pi_36669712
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:40 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb nu een tijdje op willekeurige momenten enorme steken in mijn scheenbeen. Of het nu is tijdens college, in de metro, tijdens het slapen. Het voelt alsof iemand keihard tegen m'n been schopt.

Ik heb wel eens een steek in mijn borst... Alsof er iets in wordt gestoken...

Zou me er dus niet zo druk om maken!
pi_36669748
Ik denk dat de dokter je heel goed verder kan helpen.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:44:05 #5
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36669750
quote:

Gewoon terug steken
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36669761
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:41 schreef Sport_Life het volgende:
Bij diegene die je geschopt heeft?
Helaas hebben mijn 'imaginaire' vriendjes zich nog nooit voorgesteld.

Over dat steken in m'n borst kan ik ook mee praten, ze zitten dan niet links, maar rechts...
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 6 april 2006 @ 20:02:21 #7
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36718428
heb je nog steeds last van je scheenbeen ?
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
pi_36721874
klinkt als springschenen
"Professionalisme is: alles in twijfel trekken, Harry..."
  donderdag 6 april 2006 @ 21:52:07 #9
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36722281
quote:

Ben je de laatste tijd zwaarder geworden? Draag je ander schoeisel dan normaal?
Ik had dat tijdens de laatste maanden van mijn zwangerschap ook, af en toe een enorme steek in mijn scheenbeen. En bij mij kwam dat dus omdat ik zwaarder was geworden en anders liep. Daardoor veranderde de druk op mijn onderbenen en had ik soms enorme pijnscheuten in mijn scheenbenen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_36728253
Nou ja, iets zwaarder misschien wel. (Daar moet inderdaad ook wel wat aan gebeuren). Maar m'n schoeisel is eigenlijk altijd het zelfde, ik loop op schoenen die m'n enkels ondersteunen. Skaten doe ik ook op hoog gesloten skates en rennen gewoon op sportschoenen.

Maar ik opende het topic eigenlijk naar aanleiding van een nacht 4 keer wakker te zijn geworden van pijn in m'n benen. Nu heb ik dat ook wel eens 's nachts gehad met kramp... en dat was toch net een tandje erger...
pi_36756590
quote:

Spierkramp? Krijg je voldoende vitamines binnen? Vooral uit volkoren producten en groente? Zo niet kan je nog wel eens spierkramp krijgen.

Nog een mogelijkheid: hoe zit 't met je bloedvaten? Zitten spataderen of verwijde bloedvaten in de familie? Wat je beschrijft lijkt enigzins op het gevoel van een kapotgaande klep in een bloedvat. Probeer eens met je benen enigzins omhoog (kussen eronder) te slapen. Kijk eens of je dan minder last krijgt van zware benen etc. Zo ja, dan is dit een grote mogelijkheid.

Plus, ik heb ook een keer gewoon een ontstoken aanhechtingsiets gehad dat pijn deed als ik bergop liep, doordat het te veel spanning te verduren had gekregen. Was zo'n brandende pijn af en toe en zo. Zou ook kunnen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:57:00 #12
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36756597
Ik gok kanker. Scheenbeenkanker.

Sterkte alvast.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:58:46 #13
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_36756629
Iets met je zenuwen denk ik. (nervus tibialis anterior )
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_36757734
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:57 schreef TC03 het volgende:
Ik gok kanker. Scheenbeenkanker.

Sterkte alvast.
Ach, shit happens Mochten ze donderdag wat leuks tegen komen tijdens een MRI onderzoekje laat ik het je zeker weten

(voor de mensen die denken dat ze me echt hiervoor in de MRI stoppen hebben het mis )
pi_36759603
Shin splints?

Wat is het?
Scheenbeenirritatie ook wel 'shinsplints', 'beenvliesontsteking', 'springschenen' of 'tibiaal stress syndroom' genoemd, is een veel voorkomende overbelastingsblessure aan de binnenzijde van het scheenbeen.

De pijnklachten kunnen worden ingedeeld, naar toenemende ernst, in 5 stadia:
1. Lichte pijn en stijfheid na sportbelasting.
2. Startpijn bij sportbelasting, verdwijnt tijdens de warming-up, na het sporten keren pijn en stijfheid weer terug en blijven langduriger aanwezig. Ook de volgende ochtend nog last van ochtendstijfheid.
3. Pijn gedurende de sportbelasting maar ook erna en 's nachts. Pas na langdurige rust verdwijnt de pijn.
4. Dezelfde pijn als in stadium 3, maar de pijn heeft in dit stadium een negatieve invloed op de prestatie.
5. Continue pijn, deze pijn verdwijnt niet, ook niet na langdurige rust.

Bron: http://www.sport.nl/boek.php3?hfdid=76

Daar staat nog meer
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:23:35 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36759630
ik hoop dat het groeischeuten zijn en niet het hierbovenstaande.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:24:41 #17
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_36759648
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:21 schreef meami het volgende:
Shin splints?

Wat is het?
Scheenbeenirritatie ook wel 'shinsplints', 'beenvliesontsteking', 'springschenen' of 'tibiaal stress syndroom' genoemd, is een veel voorkomende overbelastingsblessure aan de binnenzijde van het scheenbeen.

De pijnklachten kunnen worden ingedeeld, naar toenemende ernst, in 5 stadia:
1. Lichte pijn en stijfheid na sportbelasting.
2. Startpijn bij sportbelasting, verdwijnt tijdens de warming-up, na het sporten keren pijn en stijfheid weer terug en blijven langduriger aanwezig. Ook de volgende ochtend nog last van ochtendstijfheid.
3. Pijn gedurende de sportbelasting maar ook erna en 's nachts. Pas na langdurige rust verdwijnt de pijn.
4. Dezelfde pijn als in stadium 3, maar de pijn heeft in dit stadium een negatieve invloed op de prestatie.
5. Continue pijn, deze pijn verdwijnt niet, ook niet na langdurige rust.

Bron: http://www.sport.nl/boek.php3?hfdid=76

Daar staat nog meer
Inderdaad... Ik ben ervaringsdeskundig.

Steken in de borst zijn overigens tussenribspiertjes.
Vooral bij het inademen buitengewoon hinderlijk.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_36760050
Ja, die tussenribspiertjes heb ik gehad ja... Kon toen uiteindelijk 2 jaar niet meedoen met gym en niet tegen de wind in fietsen en niks zwaars tillen etc...
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:48:34 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36760105
Heb je ooit wel eens iets gebroken in die buurt?
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:06:25 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36760454
mijn zusje geeft het (gehad) toen ze te zwaar heeft ingespannen. begon licht, eindige dat ze gewoon pijn had bij normaal lopen. het gaat na een hele lange tijd nu wel een stuk beter.
pi_36760956
Ik ben een keer keihard met mijn scheenbeen op een afgezaagd boomstronkje gevallen, dat zich verdekt had opgesteld Daarna heb ik ook nog wel een jaar last gehad van steken in mijn scheenbeen, maar dat ging vanzelf over.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_36762528
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:48 schreef Alicey het volgende:
Heb je ooit wel eens iets gebroken in die buurt?
Nog nooit wat gebroken.

Ik voel het ongeveer een centimeter rechts (linker been) van het 'heuveltje', dat je onder het midden van je scheenbeen hebt zitten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:30:36 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36762544
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:29 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Nog nooit wat gebroken.

Ik voel het ongeveer een centimeter rechts (linker been) van het 'heuveltje', dat je onder het midden van je scheenbeen hebt zitten.
ga idd maar ff naar de arts, hoe eerder hoe beter.
pi_36785390
Zal maandag even kijken hoe de dokter in z'n planning zit... niet te harden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')