abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2006 @ 20:06:33 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38421908
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:56 schreef maartena het volgende:

[..]

De gele kikkertrein!!

Hij is nu wel goed
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2006 @ 21:14:25 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38422060
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38424162
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Het is geen wadloper!
pi_38424446
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Het is geen wadloper!
hij is stiekum aan het bedenken wat zn nieuwe favo trein wordt
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:17:44 #130
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38424866
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Kvind hem gewoon mooi
pi_38426484
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Daar gaan we maar niet van uit
pi_38426512
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt

Deze is beter
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:48:42 #133
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38427203


Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat .
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:23:40 #134
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38428333
quote:
Cafe de Dam
Daar eindig ik in amsterdam ook altjid
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38433923
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]

Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat .
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
Zelfde als Arnhem . Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen .

Af en toe heb je wel gezelligheid in de trein, kreeg wel eens lolly in de nachttrein omdat de conductrice er meestopt .
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:48:09 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38435031
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:15 schreef Brembo het volgende:

Zelfde als Arnhem . Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen .
Als alles goed gaat hebben we hier straks:

ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:12:17 #137
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38440703
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:18:31 #138
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38440939
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Als alles goed gaat hebben we hier straks:

ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.

Het geheel mag trouwens 85mln euro gaan kosten...maar goed. Die plannen van busstation onder het treinstation zijn daar ook nooit doorgegaan, terwijl het treingedeelte nu eigenlijk wel redelijk functioneel is, vooral op de doorgaande diensten.
Ik hoop dat ook de verbouwing beter gaat dan Arnhem, daar ligt alles weer lekker plat nu.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:38:05 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38441676
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef MREn het volgende:
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.
True!
Maar ik had het over de geruchten rondom de materieelinzet vanaf 2007, excuus .
In de 19/2500 rijdt overigens ook heel wat ICK momenteel.
DDAR in de 2200 komt ook nog zeer regelmatig voor.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2006 @ 21:41:37 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38453723
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef 456 het volgende:
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2599

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38454520
Vandaag voor het eerst de 4444 gezien
pi_38457355
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden

Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2006 @ 23:01:25 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38457383
het zal op zn minst jaren duren voordat er een besluit genomen wordt OF het er komt te ligen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:13:06 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38457860
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:31:53 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38458576
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef maartena het volgende:
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38459326
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
2012
pi_38463221
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden

Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
NEE!!!

Je bedoeld 1-0 voor de gekken....

Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...

...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
  vrijdag 2 juni 2006 @ 04:09:26 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38463553
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

NEE!!!

Je bedoeld 1-0 voor de gekken....

Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...

...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).

Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.

Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.

De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:00:27 #149
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38473737
Ik word zo DOODMOE van dat gezeik over een snelle trein naar het noorden... echt... Wat dat politieke gezwets al weer niet kost.
Alleen daarvoor hadden ze al het bestaande spoor van kunnen upgraden naar 200 met nieuw materieel...
Politiek.... ppfff
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38503834
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 04:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).

Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.

Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.

De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.

Dan nog een lijn Lelystad - Emmeloord - Sneek - Leeuwarden , ook 160 KM/h. Zelfde specificaties als naar Groningen. De huidige lijn blijft dan tussen Leeuwarden en Zwolle.

Dan nog een lijn eventueel 160 km/h tussen Leeuwarden en Groningen via Drachten gelectrificeerd. Gekoppeld aan de A7 vanaf Drachten.

Dit alles bij elkaar zal wel net geen 3 miljard kosten gok ik .

Dan is amsterdam binnen een uur vanuit Leeuwarden bereikbaar. Leeuwarden - Groningen in een half uur. Groningen - Zwolle wordt dan +/- 45 min.

Groningen - Zwolle moet maar 200 of 320 worden anders hebben we bij lange na niet genoeg winst .

Das mijn plan, eventueel in overwegend te nemen dat er een lijn Lelystad - Groningen en Zwolle ipv de lijn lelystad - leeuwarden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')