abonnement Unibet Coolblue
pi_38107501
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
hoezo opgewaardeerd?
Qua naam dan.
pi_38107632
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp .
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum

*Huivert*
  dinsdag 23 mei 2006 @ 08:38:22 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38111874
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38114642
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 08:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!


Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.

Toch vind ik het nog wel jammer
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:43:42 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38115001
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]


Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.

Toch vind ik het nog wel jammer
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38115647
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:42:26 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38116864
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).

IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38125797
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).

IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
Ahhh, okee
pi_38132666
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand wat ik moet doen?

Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?

Het is trouwens voor MSTS
In de juiste map geinstalleerd in de map van MSTS?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:21:12 #210
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38133215
Ja, ik heb hem gewoon in de Wadloper map geinstalleerd :s
Ik heb het tevens ook met alle andere updates voor de andere treinen...

Ik had vanmorgen ook steeds wat, MSTS kon maar geen route die ik geinstalleerd had vinden (Had MSTS erop nieuw opgezet gister)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38136321
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum

*Huivert*
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38136460
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:23:25 #213
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38138332
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
hier hetzelfde
pi_38139551
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 mei 2006 @ 22:02:29 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38140052
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
ja, mag toeslagvrij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38140886
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, mag toeslagvrij
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
pi_38142545
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
Alleen ICE toch?
pi_38142574
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
dag
pi_38142865
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:

[..]

nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ga ik dat ook eens doen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:25:45 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38144226
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:53 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Alleen ICE toch?
Inderdaad.

* MREn vind de int. vooral handig wegens de mogelijkheid tot roken en het nuttigen van koude Warsteiners. Qua tijd is het vanaf Enschede zelden sneller.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:26:43 #221
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38144253
morgen weer naar den haag wordt een gwoonte, moet toch ook ff kijken voor train simulator
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:12:10 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38150551
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
Ik denk ook wel dat je daar nostalgisch van wordt! Ik heb het nu al met Hondekoppen en Plan U. Net de twee die morgen op de Hofpleinlijn rijden... Met de Blokkendoos heb ik iets minder, al vind ik 'm wel leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:19 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38168502


Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38170043
en dan baal ik weer dat ik niet kan
pi_38170341
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan baal ik weer dat ik niet kan
Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')