Qua naam dan.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
hoezo opgewaardeerd?
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museumquote:Op maandag 22 mei 2006 23:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp .
Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!quote:Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.
Toch vind ik het nog wel jammer
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun websitequote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
Ahhh, okeequote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).
IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
In de juiste map geinstalleerd in de map van MSTS?quote:Op maandag 22 mei 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Het is trouwens voor MSTS
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....quote:Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
*Huivert*
Ik nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
hier hetzelfdequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik niet
Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
ja, mag toeslagvrijquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
Alleen ICE toch?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
Ga ik dat ook eens doenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:
[..]
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Inderdaad.quote:
Ik denk ook wel dat je daar nostalgisch van wordt! Ik heb het nu al met Hondekoppen en Plan U. Net de twee die morgen op de Hofpleinlijn rijden... Met de Blokkendoos heb ik iets minder, al vind ik 'm wel leuk!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik niet
Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou wordenquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan baal ik weer dat ik niet kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |