Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:38 schreef Coelho het volgende:
Oke, maar dat naheffingsverhaal geldt voor grijsvliegers, dwz van A naar C via B, en dan in B opstappen. Maar het gaat hier om een directe vlucht, van A naar B, en van B terug naar A. Maar dat laatste hoeft niet omdat ik terug naar A ga met de auto. Alleen een enkeltje A naar B is 900 euro, en een retourtje nog geen 300. Overigens een lijndienst, geen low budget.
Officieel is dit niet toegestaan omdat dit throw-away-ticketing is. Maar het is voor een airline heel lastig om hier tegen op te treden, men kan immers altijd aanvoeren dat men te laat was voor de retourvlucht en niet meer kon inchecken voor de retourvlucht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's geen enkel probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Een keer zelfs op aanraden van de KLM zelf (toen ik bij de ticket desk een nieuw ticket moest kopen omdat ik mijn vlucht gemist had - ze zei er wel bij dat het eigenlijk niet mocht...)!
En als de heenweg, toen vloog ik via Washington naar Columbus, wat dus wel handig is. Les 1: check de route voordat je een ticket boekt waarbij je 3000 km omreist voor niksquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:12 schreef Douwe het volgende:
Werkt hetzelfde als het Columbus-Denver stuk, eigenlijk
Goeie tip Douwe!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Douwe het volgende:
Bel United anders, misschien is het nog wel om te zetten. Ook voor United is het voordeliger als jij 1 vlucht minder maakt
In de VS hebben een aantal maatschappijen daar een betere regeling voor. Bijvoorbeeld United:quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Fogel het volgende:
Als je je vlucht mist door een te laat inkomend vliegtuig mag je gewoon met de volgende vlucht mee, geen probleem (mits plek). En anders boek je gewoon een nieuw ticket aldaar als het je eigen fout was. Komt allemaal wel goed
Maar dat kun je natuurlijk ook makkelijk doen als je elk (half) uur een verbinding hebtquote:Same-day travel changes
Check in at the airport and standby for an earlier flight without paying a fee, or
Confirm a seat on an alternate flight for $25 at EasyCheck-in Online or at an EasyCheck-in kiosk at the airport
Nee, heb ik ook al eens gedaan. (Toen ik naar de VS verhuisde). Geen enkel probleem verder. Maatschappijen houden er zelfs rekening mee dat dit gebeurd, vandaar het fenomeen overboeking.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:00 schreef Coelho het volgende:
Is het toegestaan om een retourvlucht te kopen en slechts een enkeltje te gebruiken? Dit door het enorme prijsverschil. Of kom je hiermee in de problemen omdat ze je missen in het vliegtuig? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?
Tja, dat doen ze om stoelen te vullen. Een vlucht van Amsterdam naar Miami bijvoorbeeld verkoopt standaard maar voor 75% per vlucht. Om de overige 25% toch te vullen verkopen ze de vluchten goedkoper aan Duitsland en Belgie, en daarmee vullen ze ook de stoelen van Frankfurt en Brussel naar Amsterdam bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:33 schreef kless het volgende:
Waarom zou een kortere reis nu meer moeten kosten dan? zelf voor de klm zou dat gunstiger moeten zijn.
Dat bedoel ik dus met bllsht.
Alleen bij de eerste binnenkomende vlucht in de VS wordt er een stempel in je paspoort gezet, als je uit de VS gaat wordt er geen uitreisstempel ingezet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
Naja, ik ga ook de VS uit, dus ergens moet er wel een stempeltje in mijn paspoort gezet worden... ik zie wel waar ze dat gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |