abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:38:19 #1
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37488622
Ik ben aan het kijken voor een vakantie naar Turkije, in september.
Dit zal de eerste keer zijn dat ik naar het buitenland op vakantie ga, heb er onwijs veel zin in, maar kom er niet helemaal uit.
Uiteraard vraag ik veel informatie, maar iedereen spreekt elkaar tegen
De eerste raadde me Alanya aan, wat door de 2e meteen werd afgefikt, ik zou naar Istanbul moeten gaan. Ook goed, klinkt leuk.
De 3e raadt dat weer af, en zweert bij Bodrum.
NU zoek ik geen all inclusive vakantie, of een 8 daagse met je kont op het strand vakantie, maar een leuk appartement/hotel in een leuke stad, waar veel te zien is, en te doen uiteraard. Cultuur opsnuiven enzo

Wie kan me wat verder helpen?
Tips, aanraders, alles is welkom!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:45:55 #2
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37488799
Istanbul is echt een fantastische stad, Europees en toch Oosters, mooie mix... Ik vind het zelf echt een aanrader. En er is ontzettend veel te zien en doen!
Ik heb een paar jaar geleden (2002) een 3 weekse rondreis gemaakt door Turkije en ik vond Istanbul echt een van de hoogtepunten. De drukke toeristische kust vond ik duidelijk minder leuk, de mensen zijn ook minder vriendelijk dan in Istanbul en andere delen van het land.
Ben aan de kust trouwens in Antalya, Kas, Patara en Kusadasi geweest.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:48:40 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37488856
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.

Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:49:38 #4
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_37488879
Wij zijn 10 jaar geleden in bodrum geweest....was toen heel culturistisch maar geloof ik nu toeristisch. Echter ligt Efeze wel in de buurt.... marmeren stad uit de oudheid....erg mooi om te zien
en je kan altijd dan een tocht langs de koningsgraven maken...is of was een van de zeven wereldwonderen...
pi_37488890
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.

Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
voor de volk dat naar Alanya of Bodrum gaat is "cultuur" gelijk aan "snags naar de discooooooooo".

Istanbul is de way to go!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:50:38 #6
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_37488903
Alanya zou ik ook niet doen. Kies dan inderdaad voor Istanbul, Bodrum of Kusadasi (of in ieder geval in de buurt van Efeze). Ben zelf ook al in veel plaatsen geweest: Istanbul, Kemer, Belek, Side (1 dag), Bodrum, Marmaris en Kusadasi.
pi_37488906
Waarom combineer je het niet; dus 1 week naar een appartement in istanbul, en 1 week ergens anders.
Ik kan je verder niet echt helpen; ben er nooit geweest. Een vriend van mij is in Bodrum geweest, en het plaatsje zelf zag er niet uit; maar de excursies (all-in) die ze deden waren wel ok volgens mij.

Mijn moeder daarentegen is in noord-oos turkije geweest, en dat zag er zeer bijzonder en mooi uit. In de lente ontzettend groen en een grote bloemenzee. Prachtige oude authentieke dorpjes, en bedoeïnen waar ze werden uitgenodigd om te komen logeren. Heel bijzonder!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:58:02 #8
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37489077
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.

Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
juist wel gedaan, daarom snap ik het ook niet helemaal
istanbul voelt inderdaad wel goed, al weet ik natuurlijk nog nergens wat van.
wij vinden het gewoon leuk om ergens te kunnen slapen en uitrusten, en uteraard jezelf opfrissen, enverder gewoon rond te kijken, lokaal eten te proberen, mooie dingen te zien, juist niet dat massale toeristische gebeuren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37489213
antalya is misschien ook wel leuk. Ik ben zelf in bodrum geweest en vond dit heel leuk maar ging er wel heen voor de zon en zee
pi_37490853
Istanbul is verreweg de beste keuze. Het is de poort tot de oriënt en werkelijk een prachtige stad. Bodrum, Alanya etc. zijn allen badplaatsen. Deze kunnen wel fungeren als uitvalsbasis voor culturele uitstapjes, maar als je echt de cultuur wilt zien kan ik je Istanbul aanraden.
pi_37490881
Voor cultuur moet je in ieder geval niet in Bodrum zijn, wel voor bier......
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:38:11 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37491200
wat raar dat iedereen dan overtuigd is van het geweldige bodrum.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37491230
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat raar dat iedereen dan overtuigd is van het geweldige bodrum.
Toen ik Bodrum was zaten er ook wat mensen bij me in het hotel die speciaal voor de cultuur gekomen waren. Die waren op z'n zachtst gezegd niet echt tevreden met hun vakantie.

Ik daarentegen wel, maar ik was er dan ook voor een ander doel....
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:46:33 #14
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37492822
nog andere tips te vergeven?
hoe zit het met de badhuizen/sauna dingesen daar? zijn ze alleen gescheiden?
zijn er nog dress codes?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37498900
Waar doel je op met dresscode; in de badhuis of in Istanbul zelf. De badhuizen zijn inderdaad meestal gescheiden, maar je hebt ook badhuizen, waar je met je gezin naar toe kan.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:57:09 #16
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_37499190
Side is ook een historische stad, met "cultuur" een niet zo'n touristische stad als Alanya en of Bodrum. Je hebt er leuke dingen uit de geschiedenis, zoals oude/vervallen monumenten.

Kan het niet zo goed uitleggen, maar zeker iets om in te verdiepen me een uitzenbureau.
Het ligt tussen Alanya en Antalya in, het is 1 uur rijden vanaf Antalya Luchthaven.
Helemaal niet duur, in tegenstelling tot Bodrum.

Er zijn alleen niet zo veel NL'ers, wat sommigen toch wel jammer vinden.
pi_37501729
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:57 schreef Plots het volgende:
Er zijn alleen niet zo veel NL'ers, wat sommigen toch wel jammer vinden.
Ik weet niet wanneer jij in Side bent geweest, maar toen ik er vorig jaar meivakantie was werden er elk uur busladingen Nederlanders gedropt
pi_37501797
de aanrader:.... niet bij Europa
Dick Schaffa
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:27:49 #19
106856 MociN
Live your own legend
pi_37502959
Dan is Istanbul toch wel de beste keus hoor, een brok geschiedenis.
pi_37503037
Bitez! Bij Bodrum en Gümbet, maar echt een super leuk en sfeervol baaitje. Helaas pas ontdekt tijdens onze laatste dag (zaten zelf in Bodrum).

Ben bang dat als je echt voor de cultuur gaat (denk eraan, het is moordend heet) dat je in de bekende vakantieplaatsen niets te zoeken hebt.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:28:43 #21
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37504189
In Istanbul is veel te doen:
- Topkapı
- Aya Sofya
- Blauwe Moskee
- De ondergrondse cystern
- De grote bazaar
- De Egyptische bazaar
- De Gouden Hoorn
- De Bosphorus (boottochtje met zonsondergang... fantastisch)
- Taximplein
- Prinseneilanden (heet dat zo?)
- Gewoon wandelen door de steegjes van de stad, bijvoorbeeld vanaf de grote bazaar richting de gouden hoorn, de heuvel af...

En dan vergeet ik vast nog vanalles!
Ben er 2 of 3 dagen geweest en ik ga zeker nog een keer terug. Ik vind Istanbul leuker dan Parijs, maar da's misschien persoonlijk.

De bezienswaardigheden uit mijn lijstje liggen in het Europse deel van Istanbul. Ben zelf niet in het Aziatische deel geweest, ben ik alleen met de bus doorheen gereden. Maar naar Azië gaan is gewoon een kwestie van de brug over... (of met de boot)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37506758
Dit topic een centraal Turkijke topic van gemaakt...

kijk ook in:

Alanya
Istanbul
Marmaris
Bodrum
Kusadasi

  woensdag 3 mei 2006 @ 12:02:25 #23
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37506892
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Ingridh007 het volgende:


Ben bang dat als je echt voor de cultuur gaat (denk eraan, het is moordend heet) dat je in de bekende vakantieplaatsen niets te zoeken hebt.
is het er nog heel heet in september?

en tja, dress code.. in het openbaar enzo je weet het niet. maar ik neem aan dat dat in turkije niet echt van toepassing is, behalve in de moskeeen?

tx dutchtrain
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:14:49 #24
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37507225
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:

is het er nog heel heet in september?
In Istanbul bedoel je, of in de badplaatsen?
Zelf was ik eind september, begin oktober in Istanbul, dat was simpelweg heerlijk. Niet bloedheet, maar wel gewoon dat je met gemak zonder jas over straat kon en tot 's avonds laat op het terras kon zitten.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:18:17 #25
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37507327
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:

en tja, dress code.. in het openbaar enzo je weet het niet. maar ik neem aan dat dat in turkije niet echt van toepassing is, behalve in de moskeeen?
Aan dresscodes doen ze niet in Istanbul. Je moet niet vergeten dat het gewoon een moderne wereldstad is.

In moskeeën moet je uiteraard een beetje gepast gekleed gaan. Ik ben sowieso iemand van de lange broeken en overhemden, ongeacht het weer, dus ik had nergens problemen mee. Vrouwen moeten wel een hoofddoek, maar die kun je in de meer toeristische moskeeën gewoon bij de ingang lenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')