abonnement Unibet Coolblue
pi_37391011
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 28 april 2006 @ 22:37:43 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37391064
Nou ja, dat zou best kunnen, dat weet ik niet Maar kijk, zoiets als de blauwe engel, dat was gewoon living history geworden en uiteindelijk is op 1-6-2002 de laatste uit de reguliere dienst gehaald. Wel een beetje het einde van een tijdperk, en zo'n "gevoel" heb ik gewoon helemaal niet bij mat64
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:21:56 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37392204
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 28 april 2006 @ 23:24:07 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37392270
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37392744
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:59:49 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37393049
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

Maar lollig is het wel
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37393089
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?

Maar lollig is het wel
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:09:10 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37393284
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,

in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,

en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,

(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
Ah, ok, excuses!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:11:34 #234
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37393353
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:

Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_37393540
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:

[..]

En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuw
pi_37394763
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.

Ook leuk: vanwege computerstoring geen treinverkeer ten zuiden van Eindhoven en Venlo om 22.25 op de ARGOS-schermen in Mt. De IC van 22.29 naar Asd werd opgeheven, vijf minuten later toch weer ingelegd. Zooi dat af kwam had +5 (paar stoppers) tot +15 (een IC), verder weinig opgemerkt. De nachtkalk was ook een paar minuten te laat, verder niks schokkends. Leuke storing dan .
  zaterdag 29 april 2006 @ 02:02:14 #237
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37394931
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 april 2006 @ 08:49:04 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37396274
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:

Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37400986
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 april 2006 @ 13:46:11 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37401530
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 april 2006 @ 14:24:58 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37402509
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Over OP gesproken: Ik had nog een foto in de aanbieding voor in de OP van het ICK interieur

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37404583
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
Er treden gewoon steeds meer problemen op met de stellen. Minder betrouwbaar, hogere defectenstand e.d. Een leuke en voor de buitenwereld zichtbaar defect: het aantal stellen dat met vastgelopen tractiemotor strandt. Dat zijn er behoorlijk wat de laatste zeg twee jaar.
pi_37405025

Leeuwarden Achter De Hoven
Zaterdag 29 April 2006 - 14:46


Leeuwarden Achter De Hoven
Stoptrein Leeuwarden - Groningen
DM 90: 3448 + 3447
Zaterdag 29 April 2006 - 14:55


Leeuwarden Achter De Hoven
Stoptrein Groningen - Leeuwarden
DM 90 3446 + 3445
Zaterdag 29 April 2006 - 15:42
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 april 2006 @ 16:30:28 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37405071
ook zoiets waar we het nog maar eens over moeten hebben ja

het is geen station toch?? ligt het tussen Lwd en Camminghaburen in? Of erachter? Wat voor status heeft dat punt eigenlijk? Is er een stationsnaambordje?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37405157
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf

Edit:

Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
pi_37408617
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf

Edit:

Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
en die bij de fabrieken heb ik dus een fotoreportage van. KOn de andere kant al niet vinden

klik voor die foto's
pi_37413188
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Tfz op 30-04-2006 15:43:08 ]
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:41:34 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37415295
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 02:02 schreef JDude het volgende:

[..]

Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 april 2006 @ 23:21:57 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37416199
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Ja zo kan ik het ook 20 jaar rijden en 20 jaar langs de kant staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 april 2006 @ 12:41:40 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37423478
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Wat dat betreft zou Mat '64 dan inderdaad nog wel eens betrouwbaarder kunnen zijn. Maar zoals Tfz opmerkt treden er de laatste jaren wel steeds meer rare defecten op zoals vastgelopen tractiemotoren. Dat is volgens mij een teken aan de wand. En ik weet ook niet hoeveel echt onderhoud er nog aan wordt gepleegd.

Overigens zijn de tractiemotoren van IRM wat robuuster, ik denk dat die eerder problemen krijgen met elektronica. Of bij hun grote mid-life revisie gaan er ineens nieuwe omzetters in, dat kan ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')