sja, gemiddelde leeftijd voor een trein is toch een jaar of 40?quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.quote:Op vrijdag 28 april 2006 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is mat54 er uit gegaan? Tel daar eens gewoon 10 jaar bij op? Ik heb niet het idee dat mat64 gruwelijk achterhaald middeleeuws etc is hoor
Die kunnen dus nog minimaal 10 jaar meequote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:45 schreef Saekerhett het volgende:
Ben nu bezig om met OpenTTD en een scenario van Nederland het NL spoorwegennet in het klein na te maken Lukt best aardig, alhoewel veel kleinere stations er niet in passen, omdat de steden er niet zijn enzo Maar komt aardig overeen met de werkelijkheid, alleen lager dan de lijn Arnhem - Rotterdam heb ik nog niet. Best leuk tijdverdrijf zo in de vakantie
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor TTD was ie er geloof ik al, maar of die nog ergens te vinden is... Ik weet niet of OpenTTD compatibel is met TTD scenario's?
Maar lollig is het wel
Ah, ok, excuses!quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar die map was in verhouding gewoon ruk,
in OpenTTD kan je vele male grotere maps maken, ! dus kan je veel meer realisme gebruiken,
en je kan ook veel beter de steden dan verdelen, aangezien je map groter is,
(komt de laadtijden van t spel wel niet ten goede)
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:21 schreef Duvel het volgende:
Dat is dit jaar tien of elf jaar geleden. Maar bedenk wel dat Mat '54 tot 1958 geleverd is of zo, en Mat '64 tot 1976 of iets van die strekking. De nieuwste treinstellen zijn dus krap 30 jaar oud. Maar wel met techniek uit de jaren 50/60.
mja, een keer door de wasstraat, en een mooi likje verf over de hele body ipv beschadigde gedeelten en en ze lijken van buiten weer als nieuwquote:Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
[..]
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:11 schreef JDude het volgende:
En al het gekanker ten spijt rijden ze nog steeds best aardig.
Oké het interieur kan beter en de buitenkant mag wel eens een complete schilderbeurt (gewoon net zo strak maken als ICRm), maar qua storingen doen ze het volgens mij nog beter dan IRM .
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?quote:Op zaterdag 29 april 2006 01:45 schreef Tfz het volgende:
Mwa, wel erg kort door de bocht. Vergeet niet dat je bij computerspul ook veel sneller ziet dat er een storing in één van de talloze systemen is. Daarnaast kampt Mat '64 ook met veel problemen de laatste jaren.
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?quote:Op zaterdag 29 april 2006 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, valt wel mee toch? Of is er iets waar ze nu ineens allemaal last van beginnen te krijgen of zo?
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik hetquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Over OP gesproken: Ik had nog een foto in de aanbieding voor in de OP van het ICK interieurquote:Op zaterdag 29 april 2006 13:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat de oudsten toch wel gewoon OP beginnen te raken?
Er treden gewoon steeds meer problemen op met de stellen. Minder betrouwbaar, hogere defectenstand e.d. Een leuke en voor de buitenwereld zichtbaar defect: het aantal stellen dat met vastgelopen tractiemotor strandt. Dat zijn er behoorlijk wat de laatste zeg twee jaar.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Tfz daarheen wil ja. Maar waar blijkt dat uit dan? Zijn er afgelopen jaren ineens veel problemen met remmen/wielen/motoren/weet ik veel? Niet retorisch bedoeld of zo, ik weet het gewoon niet, daarom vraag ik het
en die bij de fabrieken heb ik dus een fotoreportage van. KOn de andere kant al niet vindenquote:Op zaterdag 29 april 2006 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Het ligt tussen Lwd en Camminghaburen in inderdaad. Eigenlijk ben je er al binnen een minuut na vertrek uit Lwd.
Het is een station voor medewerkers van de fabrieken aldaar. Er stopt 3 x per dag een trein: http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/lw2.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/gn2.pdf
Edit:
Er hangt wel zo'n blauw bordje met de route er op welke stations nog komen. De stationsnaambordjes zijn er volgens mij niet meer, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik snap trouwens ook niet waarom het ene perron bij de overweg staat, en de andere bij de fabrieken... Vreemd maar goed.
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.quote:Op zaterdag 29 april 2006 02:02 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm, goed punt. Al is de kracht van het oude spul misschien toch wel dat er gewoon minder aan kapot kán. IRM zie ik nog niet zomaar tot >2030 meegaan.
Ja zo kan ik het ook 20 jaar rijden en 20 jaar langs de kant staanquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Wat dat betreft zou Mat '64 dan inderdaad nog wel eens betrouwbaarder kunnen zijn. Maar zoals Tfz opmerkt treden er de laatste jaren wel steeds meer rare defecten op zoals vastgelopen tractiemotoren. Dat is volgens mij een teken aan de wand. En ik weet ook niet hoeveel echt onderhoud er nog aan wordt gepleegd.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:41 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM haalt de 2030 met gemakt hoor.
Maar gemiddeld staat een stel om de vier dagen aan de kant (of in ieder geval: storingsrapport opgemaakt) wegens technische problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |