Valt Lelystad Centrum daar niet onder?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
(de 38 middelgrote stations zijn trouwens: Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle)
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:41 schreef MeneerMuis het volgende:
Valt Lelystad Centrum daar niet onder?
Waar vind je die informatie?quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Op mijn stagequote:
Link.quote:
Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk isquote:
Dan post je het ganze lijstje.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk is
Gegevens 2004.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik zie Lelystad Centrum toch echt boven Almere-Buiten staan.
Verouderd lijstje?
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:03 schreef JDude het volgende:
In/Uitstappers op een werkdag in 2004
Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer wegquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?
Waar zit je trouwens? Utrecht, HGB IV?
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:37 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer weg
Ik zit bij de regio Randstad Zuid in Rotterdam, in het Groothandelsgebouw
Ben al wel enkele keren in HGB IV geweest, en elke keer jaloers op hun uitzicht (was op 17 en 18-hoog).quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:45 schreef Duvel het volgende:
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?
Het aantal in/uitstappers is voor een organisatie die de infra beprijst totaal niet relevant.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:17 schreef MREn het volgende:
Lls als kopstation op een niet al te druk traject (zonder cargo) heeft m.i. niet echt reden om dat extra te gaan beprijzen.
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Mijn stageopdracht gaat overigens over de verplaatsingstijdfactor: een rekenmethode om de verhoudingen tussen trein en auto te kunnen bepalen.
Ja, het is een Prorail classificatie en heeft verder geen zak met NSR te maken, behalve dat die er voor moeten lappenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.
Wist niet dat het lijstje middelgrote stations daarover ging
Men gaat er inderdaad vanuit dat een deel van die theorie betrouwbaar genoeg is om mee aan de slag te gaan. Onder andere dat er op relaties waar de VF tussen 1 en 2 ligt over het algemeen nog mogelijkheden zijn om de marktpositie te verbeteren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:24 schreef MREn het volgende:
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.
Heb je hier onderzochte modellen voor tot je beschikking, of ga je die zelf maken?
Zo ja, ben ik toch wel benieuwd hoe je dat aan wilt pakken.
Dat kan zeker tot de mogelijkheden behorenquote:Wellicht is het een idee om eens contact te zoeken met RWS over de plaatsing van OV/auto-reistijd informatieschermen. Bij P+R Sittard staat bijv. een bord aan de A2 waar op staat wanneer je per trein in de randstad kan zijn.
In Enschede staat voor het P+R-terrein een bord met de reistijd per bus en per auto, real-time berekend. Dat kan wellicht een hulpmiddel zijn om mensen op de attractiviteit van de trein te wijzen.
Iets dat zeker op gaat in Randstad-Zuid. Mooie plek zou ook die immens irritant 80km A13 bij Overschie zijn
Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskundequote:Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .
Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskunde
Ik lees net op teletekst:quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .
Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Kapelle:meer reizigers dan NS zegt *************************************** ` Veel meer mensen maken gebruik van het Zeeuwse station Kapelle-Biezelinge dan de NS beweert.Dat zegt wethouder Herselman van de gemeente Kapelle.Hij heeft op het station een telling laten doen van het aantal mensen dat in- en uitstapt. Uit de telling blijkt dat er elke dag 20% meer mensen in- en uitstappen dan de spoorwegen zeggen.Gemiddeld werden dagelijks 577 mensen geteld,terwijl de NS uitgaat van een gemiddelde van 481. De NS wil in de nieuwe dienstregeling, die eind dit jaar wordt ingevoerd, enkele stations in Zeeland sluiten.Er zijn te weinig passagiers,vindt de NS. *************************************** |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |