abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:41:04 #151
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36486245
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 01:08 schreef MREn het volgende:

[..]


(de 38 middelgrote stations zijn trouwens: Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle)
Valt Lelystad Centrum daar niet onder?
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:03:37 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36486715
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 10:41 schreef MeneerMuis het volgende:

Valt Lelystad Centrum daar niet onder?
Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:06:49 #153
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36486773
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Waar vind je die informatie?
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:34:03 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36487377
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:06 schreef MeneerMuis het volgende:

Waar vind je die informatie?
Op mijn stage
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:42:18 #155
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36487609
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:34 schreef JDude het volgende:

[..]

Op mijn stage
Link.
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:43:03 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36487623
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:42 schreef MeneerMuis het volgende:

Link.
Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk is
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:51:03 #157
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36487832
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het bedrijfsnetwerk van buitenaf toegankelijk is
Dan post je het ganze lijstje.
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:03:30 #158
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36488154
-knip-

[ Bericht 99% gewijzigd door JDude op 30-03-2006 12:35:57 ]
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:12:10 #159
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36488349
Ik zie Lelystad Centrum toch echt boven Almere-Buiten staan.
Verouderd lijstje?
World Wrestling Entertainment
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:25:56 #160
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36488695
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik zie Lelystad Centrum toch echt boven Almere-Buiten staan.
Verouderd lijstje?
Gegevens 2004.
De lijst over 2005 is nog niet beschikbaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door JDude op 30-03-2006 12:48:23 ]
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:26:57 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36488731
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:03 schreef JDude het volgende:
In/Uitstappers op een werkdag in 2004
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?

Waar zit je trouwens? Utrecht, HGB IV?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:37:11 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36489036
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:26 schreef Duvel het volgende:
Zou je niet voorzichtig zijn met het publiceren van dit soort info?

Waar zit je trouwens? Utrecht, HGB IV?
Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer weg

Ik zit bij de regio Randstad Zuid in Rotterdam, in het Groothandelsgebouw
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:47 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36489271
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:37 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik heb niet direct het idee dat dit onder de noemer vertrouwelijk valt, maar nu Dhr. Muis het even heeft kunnen zien mag het wel weer weg

Ik zit bij de regio Randstad Zuid in Rotterdam, in het Groothandelsgebouw
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 30 maart 2006 @ 12:51:14 #164
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36489445
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:45 schreef Duvel het volgende:
OK leuk! Wist niet dat NS daar zat. Ik ben wel eens op de Katshoek geweest, maar daar zit ProRail, ook regio Randstad Zuid.
Ben al wel enkele keren in HGB IV geweest, en elke keer jaloers op hun uitzicht (was op 17 en 18-hoog).
Hier heb ik sommige dagen overigens ook een leuk uitzicht over Rotterdam CS hoor.

Mijn stageopdracht gaat overigens over de verplaatsingstijdfactor: een rekenmethode om de verhoudingen tussen trein en auto te kunnen bepalen.
Ik ga kijken welke relaties op de corridor Ddr-Rtd-Gv-Ledn interessant zouden kunnen zijn voor NS om zich op te richten in hun volgende marketingplan. M.a.w.: waar zijn nog mensen in de trein te jagen?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36489920
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 08:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?
Gelukkig wel.

Overigens heb je best kans dat als het ICRm van de HSA terug komt, dat de 3700 Nm-Zl ook met trek/duw gaat rijden. Dat zijn toch weer vijftig bakken, zeven stammen van zeven bakken. Mat '64 kun je in de nieuwe opzet gewoon niet missen, dat zie je zelfs al aan de wederopstandig van SGM II.
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:17:02 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36491854
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat staat qua aantal in/uitstappers op de 44e plaats (over 2004) dus wat dat betreft mag het nog best een middelgroot station heten.
Het aantal in/uitstappers is voor een organisatie die de infra beprijst totaal niet relevant.
Wat meer van belang is, zijn de gevolgen van een halterende trein. Heeft een halterende trein een redelijke invloed op andere (mogelijke) treinpaden, kan door beprijzing worden voorkomen dat er te veel treinen stoppen. Kwestie van vraag en aanbod: daar waar minder (perron)capaciteit is, is dat duurder. Dan is het aan NS om daar te stoppen of niet.

Lls als kopstation op een niet al te druk traject (zonder cargo) heeft m.i. niet echt reden om dat extra te gaan beprijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 30-03-2006 14:26:34 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:20:19 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36491979
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:17 schreef MREn het volgende:

Lls als kopstation op een niet al te druk traject (zonder cargo) heeft m.i. niet echt reden om dat extra te gaan beprijzen.
Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.
Wist niet dat het lijstje middelgrote stations daarover ging
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:24:50 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36492130
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Mijn stageopdracht gaat overigens over de verplaatsingstijdfactor: een rekenmethode om de verhoudingen tussen trein en auto te kunnen bepalen.
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.
Ik ben daar jaren geleden al eens mee bezig geweest tussen Groningen en Delfzijl, en volgens die theoretische modellen zou door het laten rijden van een IC ipv stoptrein het aantal reizigers met een factor 3 toenemen (ondanks het niet langer bedienen van meer dan de helft van de stations), en iedereen voelt natuurlijk op zn klompen aan dat dat regelrechte bullshit is.

Heb je hier onderzochte modellen voor tot je beschikking, of ga je die zelf maken?
Zo ja, ben ik toch wel benieuwd hoe je dat aan wilt pakken.

Wellicht is het een idee om eens contact te zoeken met RWS over de plaatsing van OV/auto-reistijd informatieschermen. Bij P+R Sittard staat bijv. een bord aan de A2 waar op staat wanneer je per trein in de randstad kan zijn.
In Enschede staat voor het P+R-terrein een bord met de reistijd per bus en per auto, real-time berekend. Dat kan wellicht een hulpmiddel zijn om mensen op de attractiviteit van de trein te wijzen.
Iets dat zeker op gaat in Randstad-Zuid. Mooie plek zou ook die immens irritant 80km A13 bij Overschie zijn
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:25:46 #169
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36492162
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik heb even teruggelezen... in dat opzicht is het aantal reizigers inderdaad niet relevant.
Wist niet dat het lijstje middelgrote stations daarover ging
Ja, het is een Prorail classificatie en heeft verder geen zak met NSR te maken, behalve dat die er voor moeten lappen
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:50:50 #170
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36492989
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:24 schreef MREn het volgende:
Dat is wel geinig, maar veel van die modal-split/reistijdfactor curves hebben nogal een theoretisch karakter.
Heb je hier onderzochte modellen voor tot je beschikking, of ga je die zelf maken?
Zo ja, ben ik toch wel benieuwd hoe je dat aan wilt pakken.
Men gaat er inderdaad vanuit dat een deel van die theorie betrouwbaar genoeg is om mee aan de slag te gaan. Onder andere dat er op relaties waar de VF tussen 1 en 2 ligt over het algemeen nog mogelijkheden zijn om de marktpositie te verbeteren.

Mijn taak is vooral het zoeken naar een eerlijke vergelijkingsmethode tussen auto en trein (van deur tot deur, dus inclusief voor- en natransport!). De conclusies zullen vooral bestaan uit het aanwijzen wáár het bedrijf kansen heeft, nog niet zozeer hoeveel extra reizigers dat concreet op zal leveren.
quote:
Wellicht is het een idee om eens contact te zoeken met RWS over de plaatsing van OV/auto-reistijd informatieschermen. Bij P+R Sittard staat bijv. een bord aan de A2 waar op staat wanneer je per trein in de randstad kan zijn.
In Enschede staat voor het P+R-terrein een bord met de reistijd per bus en per auto, real-time berekend. Dat kan wellicht een hulpmiddel zijn om mensen op de attractiviteit van de trein te wijzen.
Iets dat zeker op gaat in Randstad-Zuid. Mooie plek zou ook die immens irritant 80km A13 bij Overschie zijn
Dat kan zeker tot de mogelijkheden behoren
Vooral omdat deze schermen tot nu toe worden geplaatst door RWS (en lang niet altijd lijken te werken). Als wegennet en spoornet hier eens samenwerkten, zouden ze er wellicht beide van kunnen profiteren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:56:22 #171
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36493154
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .

Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36494474
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .

Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskunde
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:44:04 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36494812
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hey ben ik toch niet de enige die bezig is met opleiding verkeerskunde
Hé. Een Leeuwardenaar! Al een beetje aan het vlotten, of net begonnen?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36495074
vraag me toch af welke idioten er van de week foto's aan het maken van trein/bussen @ station sneek
  donderdag 30 maart 2006 @ 15:56:31 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36495239
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:56 schreef JDude het volgende:
Wat een theoretisch geneuzel kraam ik eigenlijk uit .

Maarja, het is een leuke opdracht om mee bezig te zijn. Dat het toch theoretisch blijft is te verwachten met een afstudeerstage van mijn studie.
Ik lees net op teletekst:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 ***************************************
    Kapelle:meer reizigers dan NS zegt  

 ***************************************
 ` Veel meer mensen maken gebruik van   
 het Zeeuwse station Kapelle-Biezelinge 
 dan de NS beweert.Dat zegt wethouder   
 Herselman van de gemeente Kapelle.Hij  
 heeft op het station een telling laten 
 doen van het aantal mensen dat in- en  
 uitstapt.                              
                                        
 Uit de telling blijkt dat er elke dag  
 20% meer mensen in- en uitstappen dan  
 de spoorwegen zeggen.Gemiddeld werden  
 dagelijks 577 mensen geteld,terwijl de 
 NS uitgaat van een gemiddelde van 481. 
                                        
 De NS wil in de nieuwe dienstregeling, 
 die eind dit jaar wordt ingevoerd,     
 enkele stations in Zeeland sluiten.Er  
 zijn te weinig passagiers,vindt de NS. 
 ***************************************


Bekend getal, die 481!

Verder heb ik de ballen verstand van verkeerskunde. Ik heb nog wel een keer een voorlichting bijgewoond op de middelbare school. Maar dat was in 1994 of 1995...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')