Je hebt een paar plekken waar je treinen aan de kant kunt nemen, maar dat is maar een klein stuk ten opzichte van "bijna heel Utrecht - Zwolle". In de regel heeft een op tijd rijdende trein voorrang op een vertraagde trein. Dat geldt dus ook voor goederentreinen. Dat ProRail af en toe niet zo creatief is om vooruit te kijken hoe vertraging beperkt kan worden door de treinopvolging aan te passen is wel bekend. Maar bij ProRail hoef je nergens van op te kijken. Een trein de foute kant opsturen, ergens binnennemen waar dat niet past (trein langer dan spoor), stilzetten "omdat het automatisch moet" als je één minuut te vroeg bent (¤¤ en vertraging door langzaam remmen en optrekken), treinen stilzetten bij overgang naar een ander verkeersleidingsgebied "want ik ken je niet, ik moet eerst nazoeken wie je bent", het kan allemaal.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja t stuk waar wij toen achter de goederen trein zaten was wel 3 sporig :/
de stoptrein? de intercity?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ze op Zwolle - emmen VV nog met de SM-90 reden ook wel gehad dat we bij zwolle moesten wachten op de stoptrein te laat was, en dan zit je in de intercity
stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/quote:
Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/
prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tjaquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?
Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tja
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...
niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?
Jawel, hoewel ook toen al de dienstregeling consequent niet volgende de officiele normen passend was, werd het ook toen al gedoogd.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:29 schreef Tfz het volgende:
[..]
Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.
Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden. Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.
Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden.
Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.quote:Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?quote:Op zondag 26 maart 2006 19:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.
[..]
Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.
Bovendien draagt de inzet van plan V niet echt bij aan de klantattractiviteit voor de verbinding. Maar ja, die is met die 'robuuste' aansluitingen in Zl en Mrb toch aan behoorlijk gering.
Nu maar hopen dat die nieuwe sprinters een beetje bevallen, anders kom je jezelf nog tegen met een tekort aan stoptreinmaterieel als de revisietermijn van mat'64 aardig in zicht komt.
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
juist, en hoelang zit er doorgaans tussen revisie's dan? of is dat per type trein weer verschillend?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Om deze oude quote nog maar eens toe te lichten:quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Das waar,quote:Op zondag 26 maart 2006 21:24 schreef Tfz het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.
[..]
Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.
Denk totdat ze vanzelf uit elkaar zijn gevallen...quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef FredvZ het volgende:
ff ook nog wat anders:
Ik zat vandaag in de trein van Rotterdam naar Hoek van Holland. Vlakbij de wasstraat stond een rare combo van een loc uit de 1600/1700-serie en een enkele dubbeldekkerstuurstand van de DDM of DDAR. Heeft iemand enig idee wat die combo daar stond te doen.
Volgens mij zijn ze met instructie bezig o.i.d. Hij stond eerst op een van de opstelspoortjes aan de Blijdorpzijde, toen naast de wasstraat, en vanmorgen weer op zijn oude stek.quote:Op maandag 27 maart 2006 02:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.
En juist de stoptrein Almelo-Deventer wordt weer mat'64, wat een achterlijkheid weer.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Carport het volgende:
ICM blijft op de Noord-Oost rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |