abonnement Unibet Coolblue
pi_36354110
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja t stuk waar wij toen achter de goederen trein zaten was wel 3 sporig :/
Je hebt een paar plekken waar je treinen aan de kant kunt nemen, maar dat is maar een klein stuk ten opzichte van "bijna heel Utrecht - Zwolle". In de regel heeft een op tijd rijdende trein voorrang op een vertraagde trein. Dat geldt dus ook voor goederentreinen. Dat ProRail af en toe niet zo creatief is om vooruit te kijken hoe vertraging beperkt kan worden door de treinopvolging aan te passen is wel bekend. Maar bij ProRail hoef je nergens van op te kijken. Een trein de foute kant opsturen, ergens binnennemen waar dat niet past (trein langer dan spoor), stilzetten "omdat het automatisch moet" als je één minuut te vroeg bent (¤¤ en vertraging door langzaam remmen en optrekken), treinen stilzetten bij overgang naar een ander verkeersleidingsgebied "want ik ken je niet, ik moet eerst nazoeken wie je bent", het kan allemaal.
pi_36354623
Efficient werken is bij prorail soms ver te zoeken ja :/

toen ze op Zwolle - emmen VV nog met de SM-90 reden ook wel gehad dat we bij zwolle moesten wachten op de stoptrein te laat was, en dan zit je in de intercity
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:19:10 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36364946
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ze op Zwolle - emmen VV nog met de SM-90 reden ook wel gehad dat we bij zwolle moesten wachten op de stoptrein te laat was, en dan zit je in de intercity
de stoptrein? de intercity?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36365632
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:19 schreef MREn het volgende:

[..]

de stoptrein? de intercity?
stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:53:56 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36365817
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:55:42 #56
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36365858
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/
Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36366072
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?
prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tja
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:07:53 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36366119
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tja
Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 26 maart 2006 @ 16:01:51 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36379663
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:07 schreef MREn het volgende:

[..]

Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36381678
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?
pi_36382054
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?
Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.
  zondag 26 maart 2006 @ 17:35:11 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36382183
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Jawel, hoewel ook toen al de dienstregeling consequent niet volgende de officiele normen passend was, werd het ook toen al gedoogd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 26 maart 2006 @ 17:36:30 #63
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36382214
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:29 schreef Tfz het volgende:

[..]

Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36385233
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:36 schreef MREn het volgende:
[..]

Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.
Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden. Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:56:26 #65
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36385860
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden.
Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.
quote:
Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.
Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.
Bovendien draagt de inzet van plan V niet echt bij aan de klantattractiviteit voor de verbinding. Maar ja, die is met die 'robuuste' aansluitingen in Zl en Mrb toch aan behoorlijk gering.

Nu maar hopen dat die nieuwe sprinters een beetje bevallen, anders kom je jezelf nog tegen met een tekort aan stoptreinmaterieel als de revisietermijn van mat'64 aardig in zicht komt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36386124
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.
[..]

Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.
Bovendien draagt de inzet van plan V niet echt bij aan de klantattractiviteit voor de verbinding. Maar ja, die is met die 'robuuste' aansluitingen in Zl en Mrb toch aan behoorlijk gering.

Nu maar hopen dat die nieuwe sprinters een beetje bevallen, anders kom je jezelf nog tegen met een tekort aan stoptreinmaterieel als de revisietermijn van mat'64 aardig in zicht komt.
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
  zondag 26 maart 2006 @ 20:12:17 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36386243
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36386296
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:

[..]

De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
juist, en hoelang zit er doorgaans tussen revisie's dan? of is dat per type trein weer verschillend?
pi_36388471
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]

De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]

mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.
pi_36388940
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Om deze oude quote nog maar eens toe te lichten:
Met de komst van de dienstregeling in 2007 gaat er waarschijnlijk ICK in de 1900 (Den Haag - Venlo) en de 3500 (Schiphol - Eindhoven) rijden. ICRm komt (ook) te rijden in de 1900, 2000 (Den Haag - Arnhem) en de 3600 (Roosendaal - Arnhem). De andere treinen binnen die series worden met IRM gereden. ICM blijft op de Noord-Oost rijden.

Eerder hoorde ik er ook al geruchten over, maar de Sprinter-tweetjes van de ZoetermeerStadslijn en Hofpleinlijn worden ook gemoderniseerd, naar alle waarschijnlijkheid gevlaflipt. Deze worden dan ook op enkele sprinterlijntjes ingezet, denk bijvoorbeeld aan Rotterdam - Hoek van Holland en Utrecht - Rhenen.
pi_36389040
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:24 schreef Tfz het volgende:

[..]

Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.
[..]

Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.
Das waar,
  zondag 26 maart 2006 @ 23:28:02 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36392170
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Denk totdat ze vanzelf uit elkaar zijn gevallen...
Iedere keer als zo'n ding remt dan dan "kreunt"-ie zo hard dat je denkt dat-ie instort...


ff ook nog wat anders:
Ik zat vandaag in de trein van Rotterdam naar Hoek van Holland. Vlakbij de wasstraat stond een rare combo van een loc uit de 1600/1700-serie en een enkele dubbeldekkerstuurstand van de DDM of DDAR. Heeft iemand enig idee wat die combo daar stond te doen.
So we just called him Fred
  maandag 27 maart 2006 @ 02:48:22 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36395153
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef FredvZ het volgende:
ff ook nog wat anders:
Ik zat vandaag in de trein van Rotterdam naar Hoek van Holland. Vlakbij de wasstraat stond een rare combo van een loc uit de 1600/1700-serie en een enkele dubbeldekkerstuurstand van de DDM of DDAR. Heeft iemand enig idee wat die combo daar stond te doen.
Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 27 maart 2006 @ 08:27:52 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36396099
quote:
Op maandag 27 maart 2006 02:48 schreef MREn het volgende:

[..]

Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.
Volgens mij zijn ze met instructie bezig o.i.d. Hij stond eerst op een van de opstelspoortjes aan de Blijdorpzijde, toen naast de wasstraat, en vanmorgen weer op zijn oude stek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 maart 2006 @ 08:33:46 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36396133
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Carport het volgende:
ICM blijft op de Noord-Oost rijden.
En juist de stoptrein Almelo-Deventer wordt weer mat'64, wat een achterlijkheid weer.

Het is toch bij de konijnen af dat er in Dv een ICM af wordt gekoppeld waarna een andere ICM achter de IC aan rijdt als stoptrein nadat het afgekoppelde stel afgerangeerd is.

Het is toch juist de meest ideale situatie om in Apeldoorn (bij opening nieuwe stations) het achterste stel als stoptrein te laten rijden, en het voorste als IC? Of wellicht nog beter: stoptrein vanaf Amersfoort met een extra perron bij Barneveld-Noord aan de lijn naar Apd ipv aan de kippenvalleilijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')