scherpquote:op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef super-muffin het volgende:
het voorbeeld .orange is dus niet semantisch
kloptquote:op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef super-muffin het volgende:
het voorbeeld .orange is dus niet semantisch
ik vind het forum erg vol, het heeft honderden subfora, en die zijn allemaal leeg. beter meer je energie concentreren op een punt.quote:op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef joshuajero het volgende:
hallo,
ik heb elders op dit forum begrepen dat ik hier wel legaal aan jullie mag vragen wat jullie van mijn forum vinden. ik hoop dat ik het goed heb begrepen en ik vermeld alvast dat ik nr 37 gelezen heb.
ik heb www.itokoforum.com opgezet als nieuw forum voor gadgets, girls en lifestyle. dit hebben we gedaan om onze andere website meer leven in te blazen.
(..)
dit is niet waar het topic voor bedoelt is, maar ik heb een horizontale scrollbalk op 1024x768 en dan is een site snel gesloten bij mijquote:op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef joshuajero het volgende:
hallo,
ik heb elders op dit forum begrepen dat ik hier wel legaal aan jullie mag vragen wat jullie van mijn forum vinden. ik hoop dat ik het goed heb begrepen en ik vermeld alvast dat ik nr 37 gelezen heb.
ik heb www.itokoforum.com opgezet als nieuw forum voor gadgets, girls en lifestyle. dit hebben we gedaan om onze andere website meer leven in te blazen.
de site is gemaakt in phpbb en nog niet helemaal af (de header wordt mooier) en de login-knoppen worden mooier geplaatst.
graag hoor ik van jullie wat jullie van de verschillende onderwerpen vinden en of jullie denken dat hier leven in te blazen valt.
alvast bedankt voor de hulp.
heb wat moeite met je tekst in dat fancy lettertype te lezen. ook het gebruik van flash levert wat problemen op in het menu... je moet 2 keer klikken wil je naar een ander item gaan..quote:op dinsdag 1 augustus 2006 11:24 schreef raymannl het volgende:
ik heb me rayman site vernieuwd![]()
je kunt hem vinden onder de url: www.ray-man.nl![]()
dat lettertype is het lettertype van de neiuwe raymangame, daarom heb i kdaar voor gekozen, en dat twee keer klikken, daar heb ik geen last van?quote:op dinsdag 1 augustus 2006 11:51 schreef jagermaster het volgende:
[..]
heb wat moeite met je tekst in dat fancy lettertype te lezen. ook het gebruik van flash levert wat problemen op in het menu... je moet 2 keer klikken wil je naar een ander item gaan..
gebruik je ie als browser of niet? is in ieder geval een gevolg van een update welke in ie 6.0 zit dat je alle flash dingen eerst moet klikken op het het flash ding zelf voordat je op knoppen erin kan klikken..quote:op dinsdag 1 augustus 2006 12:24 schreef raymannl het volgende:
[..]
dat lettertype is het lettertype van de neiuwe raymangame, daarom heb i kdaar voor gekozen, en dat twee keer klikken, daar heb ik geen last van?
ik had graag nog een wit regeltje onder aan de pagina gezienquote:op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef chandler het volgende:
ik zou zeggen, neem een kijkje en geef comments!!
ik persoonlijk vind hem wel lekker simpel, alleen ik walg echt van dat lettertype dat je hebt gebruiktquote:op donderdag 17 augustus 2006 12:06 schreef misanthropist het volgende:
http://www.mnolo.nl/
gaanre uw mening over alles behalve de inhoud
ziet er wel leuk uit.. vind dat pijltje extra in het menu bij rome '04 een beetje raar staan.. misschien de tekst naast de plaatjes van wat meer tussenruimte voorzien. anders staat de tekst zo straks op het plaatje en dat leest niet erg prettig. je zou is kunnen kijken naar de kwaliteit van de foto's vind ze een beetje webcam kwaliteit.. dat ligt denk ik eerder aan de compressie van de foto dan aan het orgineel (maar ik kan me vergissen natuurlijk)quote:op woensdag 16 augustus 2006 20:16 schreef nodisch18 het volgende:
hoi mensen![]()
ik ga in oktober voor 9 maanden op wereldreis. nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met het opzetten van een nieuwe website, die ik ook makkelijk op locatie kan bijwerken. mijn oude website www.onzereizen.nl, is nog opgebouwd met frameswaardoor die onder andere niet bepaald google vriendelijk was...
de basis van de nieuwe site is het alom bekende wordpress. ik heb her en der wat plugins geinstalleerd en een reeds bestaand theme een beetje aangepast.
volgens mij is ie op dit moment klaar om te worden gepubliseerd, waardoor ik de oude zou kunnen weghalen. maar voor ik dat doe wil ik natuurlijk eerst jullie mening horen!
waar ik overigens een beetje bang voor ben is dat de fotogalerij-pagina's een beetje te groot zijn geworden, maar kijk zelf maar![]()
oja, het adres is http://www.onzereizen.nl/wordpress![]()
de tekst is op sommige plaatsen niet echt goed leesbaar. zou de transparantie iets lager zetten.quote:op donderdag 17 augustus 2006 12:06 schreef misanthropist het volgende:
het lettertype is onderdeel van de huisstijlquote:op donderdag 17 augustus 2006 12:36 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik persoonlijk vind hem wel lekker simpel, alleen ik walg echt van dat lettertype dat je hebt gebruikt![]()
check.quote:op donderdag 17 augustus 2006 20:14 schreef jagermaster het volgende:
[..]
de tekst is op sommige plaatsen niet echt goed leesbaar. zou de transparantie iets lager zetten.
stukje interne humor iddquote:weet niet waar de quotes of iets dergelijks onderaan iedere pagina opslaan? vind ze persoonlijk nergens opslaan.. maarja misschien mis ik er wel de humor van.
klopt ja, goed puntquote:kan je niet de foto's meer naar het onderwerp van de pagina zetten? dat het onderwerp dus ook in de foto terug komt? verder vind ik de foto van de identiteit pagina echt een begravenisfoto..
ik zal nog even kijken naar de mogelijkheden voo het menu. thanksquote:het menu hangt er een beetje bij. misschien iets meer mee doen?
suc6 met de site.
de navigatie valt bij een resolutie van 800x600 finaal onbereikbaar links buiten het scherm. redelijk dodelijk voor een site, lijkt me.quote:op donderdag 17 augustus 2006 12:06 schreef misanthropist het volgende:
komt op m'n werk niet door de firewall. filter is "sex"quote:op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef chandler het volgende:
hoi mensen,
ik zou zeggen, neem een kijkje en geef comments!!
hmm grappig, in opera van mijn huisgenoot laat ie wel gewoon de transparantie zienquote:op vrijdag 18 augustus 2006 14:24 schreef lkw het volgende:
[..]
de navigatie valt bij een resolutie van 800x600 finaal onbereikbaar links buiten het scherm. redelijk dodelijk voor een site, lijkt me.
verder doet zich het grappige voor dat in opera de achtergrond onzichtbaar is én het logo linksboven vervormd wordt weergegeven. wat daar grappig aan is? het maakt het design naar mijn mening stukken beter en de tekst veel beter leesbaar!
screen:
[afbeelding]
ik vind een monospace lettertype wel lache, je ziet het te weinig op internetquote:op donderdag 17 augustus 2006 22:25 schreef misanthropist het volgende:
het lettertype is onderdeel van de huisstijl
mijn eerste indruk kan het beste worden uitgedrukt met het woord "help" (ja met hoofdletters). waar moet ik beginnen met kijken, het is druk overal staat wat met weinig "wit"-ruimte. zelf heb ik wat meer behoefte aan overzicht en rust om naar te kijken.quote:op vrijdag 18 augustus 2006 15:16 schreef astronova het volgende:
www.astroversum.nl
een site over astronomie en ruimtevaart. wat vinden jullie hiervan. let niet op het forum want phpbb is moeilijk te stylen waardoor het in ie niet uitziet.
deze layout is gemaakt nadat ik ben gaan samenwerken met iemand. in dit layout stond vooral netheid in code vast (uiterlijk ook:p), waardoor ik voor het eerst met css ben gaan werken.
quote:op vrijdag 18 augustus 2006 15:55 schreef skorpija het volgende:
[..]
komt op m'n werk niet door de firewall. filter is "sex"![]()
hier ook hoor:quote:op zondag 20 augustus 2006 14:49 schreef chandler het volgende:
[..]je maakt een grapje? dus alle woorden die sex bevatten zijn fout?
sexy zeg
je zal je pr0n verzameling er ook wel ergens op hebben staan zekerquote:url: 'http://www.gfxpoll.nl/' categorized as 'sex;adult material'
qua design zit het wel goed. maar ik kan wel een paar punten opnoemen die altijd beter kunnen.quote:op zondag 27 augustus 2006 17:22 schreef kang-he het volgende:
ik ben bezig geweest met een site voor een client. het gaat hier om een financieel consultancy bedrijf. mij gaat erom wat jullie vinden van de vormgeving: leesbaarheid, overzichtelijkheid en dergelijke. paar pagina's staan nog gevuld met wat vul-teksten, daar moet je even negeren.
http://www.blase.nl/work/infinite
ik weet dat dit al een wat oudere post is, maar wilde hier toch even op reageren. ik quote van de website:quote:op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl
mwa, ben een beetje aan het aankloten. dit is m'n eerste site sinds 2003 weer of zo
hoe lang ik er mee bezig geweest ben? uurtje of 8 nu al. weet het niet precies.
de foto's heb ik zelf gemaakt.
waar ik niet tevreden over ben? m'n lettertype.
ooit aan gedacht dat de serieuze "ontwerpbureaus" dit al van begins af aan doen of dacht je dat ze hun ontwerpen via de telefoon zouden toelichten? maar succes verder met het vinden van klanten, je zal het nodig hebben.quote:er zijn vele ontwerpbureaus. wij zijn anders dan de rest.
wij komen in omgeving rotterdam-zuid persoonlijk bij u langs om zaken te bespreken. dit is volledig kosteloos. bij deze gesprekken bespreken wij uw behoeften en wensen, en krijg u direct informatie over de mogelijkheden en de kosten. zo komt u niet voor verrassingen te staan, u weet waar u aan toe bent.
niet zo heel veel:quote:wat vinden jullie van de layout / het idee / de navigatie e.d.?
quote:# het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
neequote:op maandag 28 augustus 2006 12:36 schreef piles het volgende:
[..]
heb je uberhaupt wel gekeken/gelezen![]()
huh!? waar komen die gegevens weg dan?quote:op woensdag 23 augustus 2006 14:16 schreef sop het volgende:
hier ook hoor:
je zal je pr0n verzameling er ook wel ergens op hebben staan zeker
je idee is zoals roonaan zegt er orgineel, heb het nog niet eerder gezien maar de layout trekt niet echt mensen aan. indien je een layout nodig bent... geef een gil... kan kijken wat ik voor je kan betekenen...quote:op maandag 28 augustus 2006 14:09 schreef piles het volgende:
bedankt voor je reactie ronaan. ik vrees dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt. het is lastig om objectief te blijven naar je eigen project.
jammer dat ik een slechte designer ben, misschien maar eens opzoek naar iemand die het wel kan
bedankt voor je reactiequote:op zondag 27 augustus 2006 19:14 schreef wipes66 het volgende:
[..]
qua design zit het wel goed. maar ik kan wel een paar punten opnoemen die altijd beter kunnen.
vormgeving:
- de tekst aan de rechter kant (onder die mevrouw) is iets te licht qua kleur
- de tekst zelf zou misschien een slag donkerder mogen
technisch:
- het menu aan de linker kant heeft geen alternatief voor bezoekers zonder js/flash
- de website is opgemaakt in tabellen, tabellen zijn niet bedoelt voor opmaak
- de header afbeelding zou ik als achtergrond zetten op een divje met daarin een verborgen <h1> tag met de titel van de pagina.
- xhtml is niet valid
- erg veel inline css, je kan beter een apart css bestandje maken.
- veel attribute (align border etc) hebben een value zonder px
ik ben begonnen met een nieuwe layout, al is het lastig om de goede kleuren te vinden. is dit al beter: http://www.huisdierportal.nl/layout/ ?quote:op maandag 28 augustus 2006 14:47 schreef chandler het volgende:
[..]
je idee is zoals roonaan zegt er orgineel, heb het nog niet eerder gezien maar de layout trekt niet echt mensen aan. indien je een layout nodig bent... geef een gil... kan kijken wat ik voor je kan betekenen...
verder ga door met het uitwerken van je idee. en zorg voor genoeg vrienden die alvast zorgen voor invulling!
vind je het erg als ik zeg dat ik de oude meer vind trekken dan deze?quote:op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef piles het volgende:
[..]
ik ben begonnen met een nieuwe layout, al is het lastig om de goede kleuren te vinden. is dit al beter: http://www.huisdierportal.nl/layout/ ?
mocht één van jullie een beter idee hebben, dan hoor ik dat graag![]()
de indeling ook? of alleen de kleuren?quote:op dinsdag 29 augustus 2006 14:42 schreef jagermaster het volgende:
[..]
vind je het erg als ik zeg dat ik de oude meer vind trekken dan deze?
het waren voornamelijk de kleuren..quote:op dinsdag 29 augustus 2006 14:46 schreef piles het volgende:
[..]
de indeling ook? of alleen de kleuren?
ik kan beide designs natuurlijk een beetje mixen
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook je vorige design mooier vond. en dan met name de kleuren.quote:op dinsdag 29 augustus 2006 14:46 schreef piles het volgende:
[..]
de indeling ook? of alleen de kleuren?
ik kan beide designs natuurlijk een beetje mixen
ik vind de nieuwe layout wat te statisch zeg maar,quote:op dinsdag 29 augustus 2006 14:56 schreef jagermaster het volgende:
[..]
het waren voornamelijk de kleuren..
lijkt mij een prima idee, ik denk dat het dan ook een stuk rustiger wordt.quote:op dinsdag 29 augustus 2006 15:19 schreef piles het volgende:
is het gezien de (ook positieve) kritieken een goed idee om de layout te namen (deze), en dan de indeling wat "leuker" te maken?
we zijn sowieso van plan om wat minder hoofdcategorieen te maken, en alle rassen weg te doen, en dat gewoon als "invulvakje" bij het profiel te doen.
de layout en het systeem zijn weer aangepast. de overbodige zooi hebben we er uit gegooid, die keren misschien later nog terug. we willen ons eerst richten op huisdier-profielen, en verder nog even niets.quote:op dinsdag 29 augustus 2006 15:21 schreef eer-ik het volgende:
lijkt mij een prima idee, ik denk dat het dan ook een stuk rustiger wordt.
just comment:quote:op maandag 4 september 2006 14:51 schreef piles het volgende:
[..]
de layout en het systeem zijn weer aangepast. de overbodige zooi hebben we er uit gegooid, die keren misschien later nog terug. we willen ons eerst richten op huisdier-profielen, en verder nog even niets.
ook hebben we de honderden categorieen en rassen eruit gegooid.
de layout is (hopelijk) wat "speelser" geworden, dat was iig de bedoeling.
hier nog een keer de link: http://www.huisdierportal.nl/![]()
- de lijn onder je header, hoort die zo pixel-achtig? probeer m eens vloeiend te makenquote:op zondag 8 oktober 2006 20:49 schreef fate het volgende:
ook graag een sitecheckje van mijn site![]()
bytebox
-ik krijg die lijn niet minder-pixelachtig om één of andere redenquote:op zondag 8 oktober 2006 20:54 schreef piles het volgende:
[..]
- de lijn onder je header, hoort die zo pixel-achtig? probeer m eens vloeiend te maken
- die :: in je menu![]()
- heb je toestemming om de msn-messenger icoontjes te gebruiken? maak er zelf, want bij deze denk ik niet aan de beschikbaarheid, maar aan de msn-status
- anti-alias ofzoquote:op zondag 8 oktober 2006 21:00 schreef fate het volgende:
[..]
-ik krijg die lijn niet minder-pixelachtig om één of andere reden. als iemand een tip heeft om die beter te krijgen
. (ik gebruik psp)
-wat zou je er dan in de plaats zetten?
-mm ik zal eens zoeken naar andere icoontjes maar ik heb niet meteen een idee voor een goed icoontje![]()
- voor de eerste opmerking zie http://xs307.xs.to/xs307/06400/header.jpgquote:op zondag 8 oktober 2006 21:00 schreef fate het volgende:
[..]
-ik krijg die lijn niet minder-pixelachtig om één of andere reden. als iemand een tip heeft om die beter te krijgen
. (ik gebruik psp)
-mm ik zal eens zoeken naar andere icoontjes maar ik heb niet meteen een idee voor een goed icoontje![]()
kijk eens voor icoontjes hier:quote:op zondag 8 oktober 2006 21:00 schreef fate het volgende:
[..]
. (ik gebruik psp)
think out of the box, het hoeft niet altijd standaard te zijn weetje..quote:op woensdag 11 oktober 2006 20:31 schreef super-muffin het volgende:
wat voor freelance?
begrafenisonderneming?
gooi er wat meer kleur door heen.
en ik vind de navigatie onderin erg onlogisch en waarom geen logo?
je kunt inderdaad een schilderij ontwerpen, sneeuwwit, zonder verdere afbeeldingen, verder ook zonder lijst en zonder haakje om 'm op te hangen. die hang je dan op een sneeuwwitte muur, maar bij gebrek aan haakje dondert hij dan op je eveneens sneeuwwitte vloer. maar dat maakt niet uit, want je ziet 'm toch niet. leuk man, dat thinking out of the box.quote:op woensdag 11 oktober 2006 20:33 schreef wudstik het volgende:
[..]
think out of the box, het hoeft niet altijd standaard te zijn weetje..
quote:op woensdag 11 oktober 2006 22:11 schreef lkw het volgende:
[..]
je kunt inderdaad een schilderij ontwerpen, sneeuwwit, zonder verdere afbeeldingen, verder ook zonder lijst en zonder haakje om 'm op te hangen. die hang je dan op een sneeuwwitte muur, maar bij gebrek aan haakje dondert hij dan op je eveneens sneeuwwitte vloer. maar dat maakt niet uit, want je ziet 'm toch niet. leuk man, dat thinking out of the box.
wel, in feite is dat leuk, maar dit slaat nergens op. dit is afwijkend willen zijn om het afwijkend willen zijn. leidt nergens toe en is zelfs nogal deerniswekkend.
maar sterkte, héél veel sterkte met je freelance-praktijken.
tja hij is gewoon erg donker en je kan er niet omheen dat mensen dan aan duistere dingen gaan denken. buiten dat staat er alleen tekst op je site. je weet dat veel mensen nauwelijks tekst lezen op internet? het liefst hebben mensen zo kort mogelijk teksten en als het even kan gewoon een rijtje met een opsomming.quote:op woensdag 11 oktober 2006 19:37 schreef wudstik het volgende:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/10/28313370387.jpg]afbeelding][/url]
word mijn nieuwe freelance ding site
[edit]
gelukkig is het dikke schijtkwaliteit, dankjewel putfile
oke dat ben ik het met je eens.quote:op woensdag 11 oktober 2006 20:33 schreef wudstik het volgende:
[..]
think out of the box, het hoeft niet altijd standaard te zijn weetje..
ik wilde de opdracht van die header bekijken, maar dat gaat niet als je niet ingelogd bent.quote:op zondag 8 oktober 2006 20:49 schreef fate het volgende:
ook graag een sitecheckje van mijn site![]()
alvast bedankt.
bytebox
omdat het lekker snel upload. (wij willen geen geld)quote:op vrijdag 20 oktober 2006 13:14 schreef skorpija het volgende:
[[url=http://foto.jouwnieuws.nl/uploads/291bb112da.gif]afbeelding][/url]
upload lekker snel.
maar waarom voor jullie kiezen als je ook tinypic.com hebt bijvoorbeeld?
(en hoe willen jullie hier geld van maken?)
nog even een opmerkingquote:op vrijdag 20 oktober 2006 15:04 schreef revel het volgende:
[..]
omdat het lekker snel upload. (wij willen geen geld)
op slechtere kwaliteit opslaan, kijken of een ander formaat voor de afbeeldingen een kleinere grote geeft.quote:op zaterdag 21 oktober 2006 13:52 schreef bluezman het volgende:
over traagheid internetpagina voornamelijk bij inbellen
weet iemand hoe je het oplost met deze pagina: http://www.hw109.nl/podium-cb.net/ om hem sneller te maken voor mensen die nog met een modem inbellen? de achtergrond is 178 kb wat nogal veel is voor een modem om binnen te laden. volgens mijn tool, coolpage, duurt het 39 seconden bij inbellen voordat de pagina er helemaal staat terwijl aangeraden wordt binnen 10 seconden bij inbellen. voor mijn adsl verbinding is de pagina geen probleem (1024/512 kbps).
pinging ccc.routecraft.com [82.150.135.178] with 32 bytes of data:quote:op donderdag 2 november 2006 11:16 schreef roönaän het volgende:
ivm een dns-change het volgende verzoek.
zouden een aantal mensen willen kijken bij welke server ze terecht komen op het domein http://ccc.routecraft.com/
de nieuwe server is 82.150.135.178
de oude server was: 217.19.16.131
op dit moment lijkt tweakdsl de wijziging nog niet door te hebben. een aantal grotere access providers al wel.
de dns-change is afgelopen dinsdag gedaan, maar bij widexs was deze maar door 1 uit de drie nameservers goed opgeslagen. widexs heeft inmiddels de andere twee ook bijgewerkt te hebben, alleen dit willen we graag zeker weten.
thanxs. tweaks draaien we hier zelf onder, dus dat merken we vanzelf. de vraag is echter of tweaks de enige is of niet.quote:op donderdag 2 november 2006 11:41 schreef godlike02 het volgende:
[..]
pinging ccc.routecraft.com [82.150.135.178] with 32 bytes of data:
vanaf de zaak.
tweakdsl kan ik pas vanaf thuis testen voor je.
bij chello ook het nieuwe adres.quote:op donderdag 2 november 2006 11:43 schreef roönaän het volgende:
[..]
thanxs. tweaks draaien we hier zelf onder, dus dat merken we vanzelf. de vraag is echter of tweaks de enige is of niet.
weet niet heo je het hebt ingesteld, maar verwijs andes met behulp van een a record in je dns van je oude server naar je niewe toe.(vergeet de mail en subdomeine ook niet zo door te verwijzen) na een paar uurtjes (2 of 3 of zo) wordt dit al actief.quote:op donderdag 2 november 2006 14:09 schreef roönaän het volgende:
customer.cambrium.nl geeft de oude nog
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | time-out bij opdracht. time-out bij opdracht. time-out bij opdracht. time-out bij opdracht. ping-statistieken voor 82.150.135.178: pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies). c:>ping customer.cambrium.nl pingen naar customer.cambrium.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens: antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=21 ms ttl=58 antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=22 ms ttl=58 antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=21 ms ttl=58 antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=22 ms ttl=58 ping-statistieken voor 217.19.16.130: pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).de gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill iseconden: minimum = 21ms, maximum = 22ms, gemiddelde = 21ms |
ik weet niet of je die stippellijntjes kan aanpassen maar ik zou zelf die stippellijntjes weghalen of vervangen door strakke lijnen, want die stippellijntjes komen wat goedkoop over (maar dat is maar mijn meningquote:op woensdag 8 november 2006 11:22 schreef cloink het volgende:
http://meetme.be/
het concept lijkt me simpel en dat is ook net de bedoeling!
ben zelf best tevreden van de simpele look & feel, maar misschien is er wat te weinig te beleven? verder niet helemaal zeker over het principe dat je zelf eerst een foto moet plaatsen, alvorens je kan meedoen. zou dat mensen afremmen? what about ads? storen die? en welke zaken moeten er zeker nog bij? opbouwende kritiek meer dan welkom!![]()
site is trouwens gemaakt met photoshop/homesite/topstyle, in die volgorde en maakt gebruik van php & mysql. gehost in de vs, dus eigenlijk vrij pokketraag...![]()
quote:ie is goed
ff ziet er nog niet echt uit
de meeste mensen gebruiken inderdaad ie maar als je een site maakt voor bv. webdesigners of voor modding ofzo, dan moet je ervan uitgaan dat het percentage ff gebruikers kan oplopen tot meer dan 50%. je moet dus ook kijken naar de doelgroep van je gebruikers. als je een site maakt voor 55+, kan je misschien toch maar beter voor ie-compatibiliteit opteren.quote:op zaterdag 25 november 2006 13:08 schreef chandler het volgende:
correct, maar het probleem is dat ruim 90% van de gebruikers ie gebruiken. daar speel ik dan toch liever op in... en de meeste gebruikers zullen echt niet pc freaks zijnmaar goed... tis wel knudde dat het niet klopt in ff...
ziet er lekker strak en simpel uit. werkt idd niet helemaal lekker in ff. voor de rest allemaal netjes. als dit mer een site is voor kennisen en vrienden die toch geen ff gebruiken dan is het niet de moeite om het naar ff over te zetten anders zou ik het wel over wegen.quote:op dinsdag 21 november 2006 17:43 schreef chandler het volgende:
ik wil graag een sitecheck op http://vissen.bruggema.nl
voor zover bijna xhtml valid (als je niet let op warnings van & ipv &).
doel van de site, vis records ed samen brengen..
let niet op type foutjes ed... daar wordt nog aangewerkt.. gaat nu om functionaliteit ed...
opmerkingen graag!!suggesties? beter! klachten! kom maar op!
[..]
zoals je al zegt zitten er een paar foutjes in waardoor het in ff en ie7 niet doet.quote:op dinsdag 21 november 2006 17:43 schreef chandler het volgende:
ik wil graag een sitecheck op http://vissen.bruggema.nl
voor zover bijna xhtml valid (als je niet let op warnings van & ipv &).
doel van de site, vis records ed samen brengen..
let niet op type foutjes ed... daar wordt nog aangewerkt.. gaat nu om functionaliteit ed...
opmerkingen graag!!suggesties? beter! klachten! kom maar op!
[..]
werkt makkelijk snel en simpel. top strak gedaan ik zie eingelijk geen nadelenquote:op dinsdag 28 november 2006 23:07 schreef revel het volgende:
hi,
ik heb een site in elkaar geklust waar je wallpapers voor je mobiel kan uploaden en downloaden. laat even weten of je begrijpt wat de bedoeling is en hoe het werkt op jouw mobieltje.
http://intermobile.nl
quote:op zaterdag 25 november 2006 23:03 schreef jagermaster het volgende:
zoals je al zegt zitten er een paar foutjes in waardoor het in ff en ie7 niet doet.
nee, maar nu wel en heb het daar inderdaad mee opgelostquote:de box van nieuwste foto's doet het niet goed (foto's vallen eroverheen in ff) => heb je al gekeken naar de mogelijkheid om een div met clear: both toe te voegen na de foto's?
werkte helaas niet, maar zal eens kijken of ik een oplossing kan vinden via google ivm firefox center..quote:in ie7 loopt de layout niet helemaal door naar beneden.. je hebt waarschijnlijk een height: 100% ergens opgegeven voor de hoogte van de layout? height: 100% wordt gezien in ie7 en ff als de scherm hoogte. als de inhoud langer is dan 1 scherm lengte dan loopt de layout ook niet door!
in ff is het niet gecentreerd zit hem in deze css id:
#center {
width: 100%;
text-align: center;
}
vervang is text-align: center; door margin:0px auto;
ja inderdaad er zit daar wat fout echter defenieer ik voor de ul de padding en voor de li nog wat margins... deze worden echter anders berekend in ff dan in ie dus daar moet ik denk ik hacks voor gebruiken, welke ik nog niet gevonden heb.quote:de li-opbouw van het menu werkt niet lekker, als ik het goed uit me hoofd zeg los je dit op door de padding en de margin bij de li te definieren (misschien ook bij de ul dat weet ik op dit moment niet helemaal zeker...)
ben ik druk mee bezig, maar helaas druk met ander werk...quote:hoe heb je de foto's verkleind? de thumbs komen niet scherp over.[/qjuote]
klopt, deze fotos komen van een mobiele telefoon en door de verkleining is de foto iets minder duidelijk. hopelijk kunnen we dat in de toekomst voorkomen door de camera te gaan gebruiken van een echte foto camera
[quote]
zou dus aanraden hem wel kloppend te maken voor ff dan werkt ie meestal ook voor ie7..
en de width specificeren en niet in % maar in pixels... anders werkt het nog niet. (tenminste bij mijquote:op woensdag 29 november 2006 09:43 schreef super-muffin het volgende:
als je wilt centreren in ff en ie moet je text-align: center; en margin: 0 auto; gebruiken.
layout in firefox is niet helemaal 100%. de onderste boxjes staan over de content heen. de achtergrond schuine strepen vind ik storen, maar dat is smaak. ik zou een wit vlak achter de fok!poll doen, dan zie je die pixels van de transparante gif niet zo. ik zou de knop met "maak een nieuwe poll" nadrukkelijker in de layout opnemen. in de poll editor is het misschien een leuke optie om de achtergrondkleur van het vlak in te kunnen stellen. qua layout's zitten er misschien een aantal dubbele in, en is het mogelijk makkelijker voor de gebruikers om gewoon een lijst met thumbs te hebben.quote:op maandag 4 december 2006 10:06 schreef chandler het volgende:
ik wil graag ook een site check op www.gfxpoll.nl, graag hoor ik wat beter/netter/overzichtelijker kan
het lijkt mij persoonlijk dat het script wel weet welke van de twee het geval is......quote:error!:
* de titel is te kort (<5) of te lang (>35)
je hebt gelijk dat het in ff niet helemaal klopt, maar dat krijg ik voor alsnog niet correct.. ben nog druk bezig met de oplossing...quote:op maandag 4 december 2006 11:10 schreef roönaän het volgende:
layout in firefox is niet helemaal 100%. de onderste boxjes staan over de content heen. de achtergrond schuine strepen vind ik storen, maar dat is smaak.
denk dat ik dat wel ga doen, maar vind het dan weer zo jammer als je het op een gele achtergrond zet...quote:ik zou een wit vlak achter de fok!poll doen, dan zie je die pixels van de transparante gif niet zo.
ja, denk dat ik daar maar eens een leuke button voor moet gaan maken.quote:ik zou de knop met "maak een nieuwe poll" nadrukkelijker in de layout opnemen.
dit zou een leuke optie zijn voor de layouts waarbij ik transparantie gebruik, maar denk dat ik beter de layouts gewoon moet optimaliseren zodat het op iedere kleur achtergrond er goed uitziet!quote:in de poll editor is het misschien een leuke optie om de achtergrondkleur van het vlak in te kunnen stellen.
er zitten inderdaad dubbele in, dat komt om dat de meeste layouts in het engels zijn en nu ook in het nederlands nl-layoutnaam. echter wil ik dit gaan oplossen door een taal bestand voor beide layouts te gaan ontwikkelen oid... heb nog niet een precies idee maar zo ie zo wil ik de klant kunnen kiezen welke taal de poll is.quote:qua layout's zitten er misschien een aantal dubbele in, en is het mogelijk makkelijker voor de gebruikers om gewoon een lijst met thumbs te hebben.
ja dat klopt, alleen is de ruimte opquote:in stap 1 moet je naar beneden scrollen om de preview te zien.
duidelijk... ik zal eens kijken wat ik hier aan kan veranderen.quote:hierdoor raakte ik in stap 2 de draad kwijt omdat je dan de header er weer bij hebt, en de tekst van stap 2 minder in het oog springt.
ja haha.... had gewoon beide checks in één if gezet... maar die heb ik nu weer onderverdeeld in 1 -> 2 sub ifs... deze update zal ik tzt doen.quote:het lijkt mij persoonlijk dat het script wel weet welke van de twee het geval is......
ja inderdaad, beetje lastig al zou dat zo op te lossen moeten zijn... ik ga dat eens even bekijken..quote:als ik antwoorden aan het invullen ben en ik selecteer een meer of minder antwoorden velden, dan raak ik de reeds ingetypte antwoorden kwijt.
waar denk jij dat de fout in zit? heb al weer even gekeken maar kan er geen foutje in vindenquote:ook op de verder pagina's komen de onderste overzichtsboxjes in firefox over de content heen.
dankje, en inderdaad het zou wat simpeler moeten kunnen, maar goed daarom ben ik hier ook om te vragen wat anderen liever / beter zouden willen zien.quote:voor de rest vind ik het een mooi systeem, alleen kost het me veel denken om een poll te maken.
dat zou geweldig zijn, maar het is al iets beter geworden dan dat het was hé haha..quote:het zou op bepaalde punten stukken intuitiever kunnen. je moet een poll kunnen maken binnen 20s zou ideaal zijn.
in de volgende versie is het ook mogelijk om een random layout te kiezen.quote:
ik vind de site wat kaal (nogal wit ook) en de structuur is me niet helemaal duidelijk. momenteel staat alles gewoon onder elkaar wat niet echt bevorderlijk is voor het overzicht. het zou handiger zijn moest je bovenaan of links een klein menuutje maakt.quote:op maandag 11 december 2006 11:14 schreef razor21 het volgende:
www.prisonbreakfanclub.nl ben een beginner met sites....maar sugesties zijn altijd welkom![]()
zat ik zelf ook aan te denken zal vanavond even kijken...hoe ik dat ga brouwen...quote:op maandag 11 december 2006 12:43 schreef fate het volgende:
[..]
ik vind de site wat kaal (nogal wit ook) en de structuur is me niet helemaal duidelijk. momenteel staat alles gewoon onder elkaar wat niet echt bevorderlijk is voor het overzicht. het zou handiger zijn moest je bovenaan of links een klein menuutje maakt.
dat achtergrond kwam ik achter door rond te klikken, niet echt duidelijk, verder zie ik met firefox en ie in een ieder een andere indeling (waarbij bij ie nog weleens de plaatjes over de randen gaan) verder is de tagcloud wel heel erg klein in mijn resolutie (kan amper de letters zien) en hoop je veel te verdienen met google of zo?quote:op maandag 11 december 2006 22:05 schreef nigelator het volgende:
zojuist m'n nieuwe blog online gezet.. als het goed is zie je een hippe site, zie je een niet zo hippe site dan is je dns nog niet bijgewerkt
maarrrrr.. vinden jullie er van? mist er iets, moet er iets bij, zing het maar
zit me nog te beraden over stats en leuke plugins, maar kan niet echt kiezen.
vind vooral dat je je eigen achtergrond kan kiezen tof (bovenin).
klik hier
erg kaal en de kwaliteit van je plaatjes e.d zijn ook drie keer niks.quote:op maandag 11 december 2006 11:14 schreef razor21 het volgende:
www.prisonbreakfanclub.nl ben een beginner met sites....maar sugesties zijn altijd welkom![]()
lijkt me dus niet de bedoeling allemaalquote:het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
je hebt een flinke balk aan de rechtse kant, zou ik zelf centreren (in css-style een wrapper), zou de menu ook in css maken (javascript en google bijt mekaar nogal) en zet in je images-directory maar een kopie van de index.html in, je hebt nu een open directory gecreerd.quote:op dinsdag 12 december 2006 15:06 schreef goldfish80 het volgende:
mijn pagina over egypte:
http://home.wanadoo.nl/rkraats
heb hem nu wat mooier / overzichterlijker gemaakt.....athans dat vind ik...voor een n00b toch netjes dacht ikquote:op dinsdag 12 december 2006 13:06 schreef most_wanted het volgende:
[..]
erg kaal en de kwaliteit van je plaatjes e.d zijn ook drie keer niks.
probeer je navigatiebar een beetje kleiner te maken en misschien aan de linkerkant en probeer de tekst op de pagina over verschillende pagina's te verdelen.
quote:op dinsdag 12 december 2006 21:38 schreef henkbenzinetank het volgende:
fontanel draait alweer een tijdje (cms = textpattern), maar recent wat kleine wijzigingen in de lay gedaan.
wat vinden jullie ervan? van de site in zn algemeen, maar ook van de lay etc, etc
voor een, zoals je zelf zegt: n00b, vind ik het een nette site inderdaad.quote:op dinsdag 12 december 2006 20:14 schreef razor21 het volgende:
[..]
heb hem nu wat mooier / overzichterlijker gemaakt.....athans dat vind ik...voor een n00b toch netjes dacht ik![]()
hoe bedoel je? dit stukje snap ik ff nietquote:op dinsdag 12 december 2006 19:42 schreef msx-hinter het volgende:
[..]
en zet in je images-directory maar een kopie van de index.html in, je hebt nu een open directory gecreerd.
ok, dank je..quote:op woensdag 13 december 2006 07:18 schreef msx-hinter het volgende:
kijk hier maar : http://home.wanadoo.nl/rkraats/images/ als je in deze directory een index.html zet (naar eigen keuze met inhoud) ben er vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |