abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39499227
quote:
op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef super-muffin het volgende:
het voorbeeld .orange is dus niet semantisch
scherp
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:15:06 #152
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_39507955
quote:
op dinsdag 4 juli 2006 09:00 schreef super-muffin het volgende:
het voorbeeld .orange is dus niet semantisch
klopt

ik dacht nog, zal ik dat als voorbeeld gebruiken of gewoon wachten tot iemand het opmerkt!
  zondag 9 juli 2006 @ 12:11:03 #153
150092 JoshuaJero
Leuker, harder, beter
pi_39655052
hallo,

ik heb elders op dit forum begrepen dat ik hier wel legaal aan jullie mag vragen wat jullie van mijn forum vinden. ik hoop dat ik het goed heb begrepen en ik vermeld alvast dat ik nr 37 gelezen heb.

ik heb www.itokoforum.com opgezet als nieuw forum voor gadgets, girls en lifestyle. dit hebben we gedaan om onze andere website meer leven in te blazen.

de site is gemaakt in phpbb en nog niet helemaal af (de header wordt mooier) en de login-knoppen worden mooier geplaatst.

graag hoor ik van jullie wat jullie van de verschillende onderwerpen vinden en of jullie denken dat hier leven in te blazen valt.

alvast bedankt voor de hulp.
itokoforum.com - Gadgets, Girls & Lifestyle
  zondag 9 juli 2006 @ 12:23:20 #154
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_39655347
ook met andere header of kleurtjes is het nog steeds een standaard layout, en dus niet echt waar dit topic voor bedoeld is.

en verder denk ik niet dat in 'nog een' forumpje, al helemaal zonder originele insteek of een eigen ding leven valt te blazen.
Ik ga naar huis.
pi_39655358
quote:
op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef joshuajero het volgende:
hallo,

ik heb elders op dit forum begrepen dat ik hier wel legaal aan jullie mag vragen wat jullie van mijn forum vinden. ik hoop dat ik het goed heb begrepen en ik vermeld alvast dat ik nr 37 gelezen heb.

ik heb www.itokoforum.com opgezet als nieuw forum voor gadgets, girls en lifestyle. dit hebben we gedaan om onze andere website meer leven in te blazen.
(..)
ik vind het forum erg vol, het heeft honderden subfora, en die zijn allemaal leeg. beter meer je energie concentreren op een punt.
verder vind ik het een beetje standaard, maar daar ging je al wat aan doen .
pi_39657613
quote:
op zondag 9 juli 2006 12:11 schreef joshuajero het volgende:
hallo,

de site is gemaakt in phpbb en nog niet helemaal af (de header wordt mooier) en de login-knoppen worden mooier geplaatst.

graag hoor ik van jullie wat jullie van de verschillende onderwerpen vinden en of jullie denken dat hier leven in te blazen valt.

alvast bedankt voor de hulp.
dit is niet waar het topic voor bedoelt is, maar ik heb een horizontale scrollbalk op 1024x768 en dan is een site snel gesloten bij mij
pi_40042172
hoe verander je op me forum , , , die kleuren?! met html kleuren tog??

http://www.dotbb.be/phpbb21/index.php?mforum=dutchboysgirls
[IMG]http://img236.imageshack.us/img236/7537/822027fv28us.gif[/IMG]
pi_40379642
ik heb me rayman site vernieuwd

je kunt hem vinden onder de url: www.ray-man.nl
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:51:20 #159
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_40380349
quote:
op dinsdag 1 augustus 2006 11:24 schreef raymannl het volgende:
ik heb me rayman site vernieuwd

je kunt hem vinden onder de url: www.ray-man.nl
heb wat moeite met je tekst in dat fancy lettertype te lezen. ook het gebruik van flash levert wat problemen op in het menu... je moet 2 keer klikken wil je naar een ander item gaan..
Where's my fear???
pi_40381348
quote:
op dinsdag 1 augustus 2006 11:51 schreef jagermaster het volgende:

[..]

heb wat moeite met je tekst in dat fancy lettertype te lezen. ook het gebruik van flash levert wat problemen op in het menu... je moet 2 keer klikken wil je naar een ander item gaan..
dat lettertype is het lettertype van de neiuwe raymangame, daarom heb i kdaar voor gekozen, en dat twee keer klikken, daar heb ik geen last van?
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:00:46 #161
39240 jagermaster
pi_40382518
quote:
op dinsdag 1 augustus 2006 12:24 schreef raymannl het volgende:

[..]

dat lettertype is het lettertype van de neiuwe raymangame, daarom heb i kdaar voor gekozen, en dat twee keer klikken, daar heb ik geen last van?
gebruik je ie als browser of niet? is in ieder geval een gevolg van een update welke in ie 6.0 zit dat je alle flash dingen eerst moet klikken op het het flash ding zelf voordat je op knoppen erin kan klikken..
Where's my fear???
pi_40476357
hoi mensen,

omdat het toch vakantie is, heb ik een site van hoster veranderd en een eigen domein naam gegeven (kadootje voor project ) en nu zou ik graag willen dat wat mensen het project testen op hack/etc bugs... niet op html valid, want in ie en ff is de output voor zover ik kan zien goed!

url!:

http://www.gfxpoll.nl

maar dan ben je er nog niet

http://www.gfxpoll.nl/index.php

uitleg:
het is een beetje de zelfde site als die van polls van dubbelf, echter heeft mijn site veel meer mogelijkheden. een template veranderen, automatisch sluiten van een poll en ga zo maar door.

ik zou zeggen, neem een kijkje en geef comments!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_40878584
hoi mensen

ik ga in oktober voor 9 maanden op wereldreis. nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met het opzetten van een nieuwe website, die ik ook makkelijk op locatie kan bijwerken. mijn oude website www.onzereizen.nl, is nog opgebouwd met frames waardoor die onder andere niet bepaald google vriendelijk was...

de basis van de nieuwe site is het alom bekende wordpress. ik heb her en der wat plugins geinstalleerd en een reeds bestaand theme een beetje aangepast.

volgens mij is ie op dit moment klaar om te worden gepubliseerd, waardoor ik de oude zou kunnen weghalen. maar voor ik dat doe wil ik natuurlijk eerst jullie mening horen!

waar ik overigens een beetje bang voor ben is dat de fotogalerij-pagina's een beetje te groot zijn geworden, maar kijk zelf maar

oja, het adres is http://www.onzereizen.nl/wordpress
pi_40878861
quote:
op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef chandler het volgende:
ik had graag nog een wit regeltje onder aan de pagina gezien

verder zit het er wel gelikt uit volgens mij
pi_40897278
niemes...
pi_40899859
http://www.mnolo.nl/

gaanre uw mening over alles behalve de inhoud
pi_40900943
quote:
op donderdag 17 augustus 2006 12:06 schreef misanthropist het volgende:

ik persoonlijk vind hem wel lekker simpel, alleen ik walg echt van dat lettertype dat je hebt gebruikt
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:05:56 #168
39240 jagermaster
pi_40913197
quote:
op woensdag 16 augustus 2006 20:16 schreef nodisch18 het volgende:
hoi mensen

ik ga in oktober voor 9 maanden op wereldreis. nu ben ik de laatste tijd bezig geweest met het opzetten van een nieuwe website, die ik ook makkelijk op locatie kan bijwerken. mijn oude website www.onzereizen.nl, is nog opgebouwd met frames waardoor die onder andere niet bepaald google vriendelijk was...

de basis van de nieuwe site is het alom bekende wordpress. ik heb her en der wat plugins geinstalleerd en een reeds bestaand theme een beetje aangepast.

volgens mij is ie op dit moment klaar om te worden gepubliseerd, waardoor ik de oude zou kunnen weghalen. maar voor ik dat doe wil ik natuurlijk eerst jullie mening horen!

waar ik overigens een beetje bang voor ben is dat de fotogalerij-pagina's een beetje te groot zijn geworden, maar kijk zelf maar

oja, het adres is http://www.onzereizen.nl/wordpress
ziet er wel leuk uit.. vind dat pijltje extra in het menu bij rome '04 een beetje raar staan.. misschien de tekst naast de plaatjes van wat meer tussenruimte voorzien. anders staat de tekst zo straks op het plaatje en dat leest niet erg prettig. je zou is kunnen kijken naar de kwaliteit van de foto's vind ze een beetje webcam kwaliteit.. dat ligt denk ik eerder aan de compressie van de foto dan aan het orgineel (maar ik kan me vergissen natuurlijk)

bij het tekstje over je zelf mag je iets meer ruimte creeren voor de tekst. deze ruimte is nu zo smal naast de foto dat het niet meer prettig leest..

misschien in je dagverslagen van frankrijk/spanje, costa rica, af en toe een fotootje gooien? verder probeer een standaard lettergrote, lettertype te gebruiken voor je teksten.. zitten verschillen in tussen de verschillende dagverslagen.

suc6 met je site en veel plezier in je vakantie.
Where's my fear???
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:14:49 #169
39240 jagermaster
pi_40913501
quote:

de tekst is op sommige plaatsen niet echt goed leesbaar. zou de transparantie iets lager zetten.

weet niet waar de quotes of iets dergelijks onderaan iedere pagina opslaan? vind ze persoonlijk nergens opslaan.. maarja misschien mis ik er wel de humor van.

kan je niet de foto's meer naar het onderwerp van de pagina zetten? dat het onderwerp dus ook in de foto terug komt? verder vind ik de foto van de identiteit pagina echt een begravenisfoto..

het menu hangt er een beetje bij. misschien iets meer mee doen?

suc6 met de site.
Where's my fear???
pi_40918609
quote:
op donderdag 17 augustus 2006 12:36 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

ik persoonlijk vind hem wel lekker simpel, alleen ik walg echt van dat lettertype dat je hebt gebruikt
het lettertype is onderdeel van de huisstijl
misschien dat ik ze nog bold maak, maar verder zal 'r wat dat betreft niet veranderen
quote:
op donderdag 17 augustus 2006 20:14 schreef jagermaster het volgende:

[..]

de tekst is op sommige plaatsen niet echt goed leesbaar. zou de transparantie iets lager zetten.
check.
quote:
weet niet waar de quotes of iets dergelijks onderaan iedere pagina opslaan? vind ze persoonlijk nergens opslaan.. maarja misschien mis ik er wel de humor van.
stukje interne humor idd
quote:
kan je niet de foto's meer naar het onderwerp van de pagina zetten? dat het onderwerp dus ook in de foto terug komt? verder vind ik de foto van de identiteit pagina echt een begravenisfoto..
klopt ja, goed punt
quote:
het menu hangt er een beetje bij. misschien iets meer mee doen?

suc6 met de site.
ik zal nog even kijken naar de mogelijkheden voo het menu. thanks
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:24:41 #171
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_40936878
quote:

de navigatie valt bij een resolutie van 800x600 finaal onbereikbaar links buiten het scherm. redelijk dodelijk voor een site, lijkt me.

verder doet zich het grappige voor dat in opera de achtergrond onzichtbaar is én het logo linksboven vervormd wordt weergegeven. wat daar grappig aan is? het maakt het design naar mijn mening stukken beter en de tekst veel beter leesbaar!

screen:
Stop the world, I want to get out.
pi_40938334
www.astroversum.nl

een site over astronomie en ruimtevaart. wat vinden jullie hiervan. let niet op het forum want phpbb is moeilijk te stylen waardoor het in ie niet uitziet.

deze layout is gemaakt nadat ik ben gaan samenwerken met iemand. in dit layout stond vooral netheid in code vast (uiterlijk ook:p), waardoor ik voor het eerst met css ben gaan werken.
pi_40939475
quote:
op vrijdag 4 augustus 2006 12:17 schreef chandler het volgende:
hoi mensen,

komt op m'n werk niet door de firewall. filter is "sex"
pi_40944170
quote:
op vrijdag 18 augustus 2006 14:24 schreef lkw het volgende:

[..]

de navigatie valt bij een resolutie van 800x600 finaal onbereikbaar links buiten het scherm. redelijk dodelijk voor een site, lijkt me.

verder doet zich het grappige voor dat in opera de achtergrond onzichtbaar is én het logo linksboven vervormd wordt weergegeven. wat daar grappig aan is? het maakt het design naar mijn mening stukken beter en de tekst veel beter leesbaar!

screen:
[afbeelding]
hmm grappig, in opera van mijn huisgenoot laat ie wel gewoon de transparantie zien
maar de website is bewust niet gemaakt voor resoluties onder de 1024x768, dus kan kloppen dat ie niet goed weergegeven wordt op 800x600
pi_40956865
quote:
op donderdag 17 augustus 2006 22:25 schreef misanthropist het volgende:

het lettertype is onderdeel van de huisstijl
ik vind een monospace lettertype wel lache, je ziet het te weinig op internet
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:22:03 #176
39240 jagermaster
pi_40975187
quote:
op vrijdag 18 augustus 2006 15:16 schreef astronova het volgende:
www.astroversum.nl

een site over astronomie en ruimtevaart. wat vinden jullie hiervan. let niet op het forum want phpbb is moeilijk te stylen waardoor het in ie niet uitziet.

deze layout is gemaakt nadat ik ben gaan samenwerken met iemand. in dit layout stond vooral netheid in code vast (uiterlijk ook:p), waardoor ik voor het eerst met css ben gaan werken.
mijn eerste indruk kan het beste worden uitgedrukt met het woord "help" (ja met hoofdletters). waar moet ik beginnen met kijken, het is druk overal staat wat met weinig "wit"-ruimte. zelf heb ik wat meer behoefte aan overzicht en rust om naar te kijken.

nieuws in het verleden?
leuk voor de nitwit maar zou zeggen als gerichte bezoeker van deze website dat ik deze informatie al weet of wel op de goede pagina kom via een zoekmachine. dus het echte nut ervan mis ik nog een beetje..

laat goed zien op welke pagina de bezoeker zich bevindt. als je de verschillende onderdelen van artikelen bekijkt hebben ze allemaal de naam artikelen.

nieuws=> rss feed.. zou niet zo linken naar de rss-feed. verwacht informatie erover te krijgen en niet de feed direct zelf (of het komt door de xml parsefout erin.)

werp ff een blik op http://www.astroversum.nl/zoeken/
‹xú•ránû0 =g_á xqr àðú¾í±[†øe-æ,k‚dçm¾~lâ8àfà¾ôh=òq±xdúìays»\tè£(>- enzovoort..
kan weinig maar verwacht dat de meeste mensen dit ook niet kunnen lezen.

werk de plaatjes van het forum een beetje bij en dan ziet het er een stuk gelikter uit!!

het contrast letterkleur en achtergrond kleur kan wel voor de normale mens wel. hou er wel rekening mee dat mensen met een handicap (zoals kleurenblindheid) minder contrast problemen op kan leveren.

hoop dat je iets met me opmerkingen kan.. heb je vragen (of opmerkingen) laat het gerust weten.
Where's my fear???
pi_40998194
quote:
op vrijdag 18 augustus 2006 15:55 schreef skorpija het volgende:

[..]

komt op m'n werk niet door de firewall. filter is "sex"
je maakt een grapje? dus alle woorden die sex bevatten zijn fout? sexy zeg
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_41093624
quote:
op zondag 20 augustus 2006 14:49 schreef chandler het volgende:

[..]

je maakt een grapje? dus alle woorden die sex bevatten zijn fout? sexy zeg
hier ook hoor:
quote:
url: 'http://www.gfxpoll.nl/' categorized as 'sex;adult material'
je zal je pr0n verzameling er ook wel ergens op hebben staan zeker
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:22:04 #179
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_41228373
ik ben bezig geweest met een site voor een client. het gaat hier om een financieel consultancy bedrijf. mij gaat erom wat jullie vinden van de vormgeving: leesbaarheid, overzichtelijkheid en dergelijke. paar pagina's staan nog gevuld met wat vul-teksten, daar moet je even negeren .

http://www.blase.nl/work/infinite
pi_41231538
quote:
op zondag 27 augustus 2006 17:22 schreef kang-he het volgende:
ik ben bezig geweest met een site voor een client. het gaat hier om een financieel consultancy bedrijf. mij gaat erom wat jullie vinden van de vormgeving: leesbaarheid, overzichtelijkheid en dergelijke. paar pagina's staan nog gevuld met wat vul-teksten, daar moet je even negeren .

http://www.blase.nl/work/infinite
qua design zit het wel goed. maar ik kan wel een paar punten opnoemen die altijd beter kunnen.

vormgeving:
- de tekst aan de rechter kant (onder die mevrouw) is iets te licht qua kleur
- de tekst zelf zou misschien een slag donkerder mogen

technisch:
- het menu aan de linker kant heeft geen alternatief voor bezoekers zonder js/flash
- de website is opgemaakt in tabellen, tabellen zijn niet bedoelt voor opmaak
- de header afbeelding zou ik als achtergrond zetten op een divje met daarin een verborgen <h1> tag met de titel van de pagina.
- xhtml is niet valid
- erg veel inline css, je kan beter een apart css bestandje maken.
- veel attribute (align border etc) hebben een value zonder px
..///
pi_41244519
quote:
op vrijdag 30 juni 2006 19:58 schreef koewam het volgende:
www.hove-n.nl

mwa, ben een beetje aan het aankloten. dit is m'n eerste site sinds 2003 weer of zo
hoe lang ik er mee bezig geweest ben? uurtje of 8 nu al. weet het niet precies.
de foto's heb ik zelf gemaakt.

waar ik niet tevreden over ben? m'n lettertype.
ik weet dat dit al een wat oudere post is, maar wilde hier toch even op reageren. ik quote van de website:
quote:
er zijn vele ontwerpbureaus. wij zijn anders dan de rest.
wij komen in omgeving rotterdam-zuid persoonlijk bij u langs om zaken te bespreken. dit is volledig kosteloos. bij deze gesprekken bespreken wij uw behoeften en wensen, en krijg u direct informatie over de mogelijkheden en de kosten. zo komt u niet voor verrassingen te staan, u weet waar u aan toe bent.
ooit aan gedacht dat de serieuze "ontwerpbureaus" dit al van begins af aan doen of dacht je dat ze hun ontwerpen via de telefoon zouden toelichten? maar succes verder met het vinden van klanten, je zal het nodig hebben.
pi_41252659
een aantal weken geleden hadden wij weer plannen om een nieuwe website te beginnen. omdat we graag iets nieuws op de intenetwereld wil brengen, hebben we nagedacht over het onderwerp we zijn daarbij uitgekomen op een profielensite . goed he?
het is niet een gewone profielensite zoals cu2, hyves en duizenden anderen, maar een profielensite voor huisdieren die was er nog niet volgens mij.
op de site kun je je huisdieren toevoegen, weblogs (over je huisdier) plaatsen, reageren op weblogs en huisdieren. ook kun je 3 foto's van ieder huisdier uploaden, en een onbeperkt aantal foto's linken

de site maakt gebruik van het phpbb-systeem om te registreren en in te loggen en het forum. het systeem eromheen is volledig zelf opgebouwd.

de domeinnaam zou www.mijnhuisdier.nl worden, maar die heeft wegener al in handen daarom hebben we besloten om als domeinnaam www.huisdierportal.nl / www.huisdierforum.nl te kiezen.

screenshot:

(groot)

wat vinden jullie van de layout / het idee / de navigatie e.d.?
pi_41252718
quote:
wat vinden jullie van de layout / het idee / de navigatie e.d.?
niet zo heel veel:
quote:
# het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
pi_41252733
quote:
op maandag 28 augustus 2006 12:35 schreef roönaän het volgende:

[..]

niet zo heel veel:
[..]
heb je uberhaupt wel gekeken/gelezen
pi_41252761
quote:
op maandag 28 augustus 2006 12:36 schreef piles het volgende:

[..]

heb je uberhaupt wel gekeken/gelezen
nee
pi_41252775
quote:
op maandag 28 augustus 2006 12:37 schreef roönaän het volgende:

[..]

nee
doe dat dan eerst ff
pi_41253349
omdat een stomme reactie wat goed te maken heeft, in het kort mijn mening.

alhoewel het idee en concept op zich goed is, denk ik dat de uitvoering nog niet zo ver is.
ik krijg sterk de indruk dat er voornamelijk naar techniek is gekeken en de beperkingen/mogelijkheden die bepaalde techniek biedt, ipv concreet na te denken over wat mensen op die site moeten kunnen doen.
de interface legt erg de nadruk op zelf inloggen en deelnemen, terwijl juist een huisdieren foto gebeuren uitermate geschikt is voor veel "lurkers".
er ligt te weinig nadruk op de dieren en teveel op "community" en dat is denk ik niet positief.
de layout is weinig uitnodigend; te standaard, en te koud. huisdieren zijn er voor gezelschap of als onderdeel van een lifestyle. daarnaast denk ik dat weinig mensen een kakatoe of een husky als huisdier hebben, terwijl deze dieren wel in de header staan.
"deel je huisdieren online" is een rare gekunstelde slogan en weinig pakkend. het komt ook raar over. een direct goed alternatief heb ik niet omdat ik door slaapgebrek redelijk inspiratieloos ben op het moment.
belangrijk is denk ik om even na te denken wat mensen zelf zouden kunnen komen doen op jouw site en daar een platform voor op te richten, ipv een platform op te richten en dan verder te denken.
de categoriën zou ik overigens in meervoud houden "honden" ipv "hond" en "katten" ipv "kat".
eventueel maak je een foto/pixelart imagemap van een druk huis met allemaal huisdieren, hoe afgezaagd dat ook al wel weer klinkt nu ik het intyp. dit maakt de website echter wel "gezelliger" en toegankelijker.
daarnaast moet je ook je publiek overwegen. kans is dat dit niet enkel de standaard 18-25 jarige studenten zijn die termen als weblog, linkpartners, faq en dingen in hun standaard vocabulaire handhaven. bedenk wat je doelgroep is of zou moeten zijn en stem daar je teksten op af, ipv lukraak de termen te kiezen die het eerst in je op komen, of die jijzelf persoonlijk "hip" vind klinken.

my 2 cts.
pi_41255518
bedankt voor je reactie ronaan. ik vrees dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt. het is lastig om objectief te blijven naar je eigen project.
jammer dat ik een slechte designer ben, misschien maar eens opzoek naar iemand die het wel kan
pi_41256587
quote:
op woensdag 23 augustus 2006 14:16 schreef sop het volgende:

hier ook hoor:
je zal je pr0n verzameling er ook wel ergens op hebben staan zeker
huh!? waar komen die gegevens weg dan? maar ik heb dat stukje niet kunnen fixen... (onder het menutje).

maar goed, de site is nu reeds in gebruik .
Like trump...
pi_41256650
quote:
op maandag 28 augustus 2006 14:09 schreef piles het volgende:
bedankt voor je reactie ronaan. ik vrees dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt. het is lastig om objectief te blijven naar je eigen project.
jammer dat ik een slechte designer ben, misschien maar eens opzoek naar iemand die het wel kan
je idee is zoals roonaan zegt er orgineel, heb het nog niet eerder gezien maar de layout trekt niet echt mensen aan. indien je een layout nodig bent... geef een gil... kan kijken wat ik voor je kan betekenen...

verder ga door met het uitwerken van je idee. en zorg voor genoeg vrienden die alvast zorgen voor invulling!
Like trump...
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:02:58 #191
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_41257121
quote:
op zondag 27 augustus 2006 19:14 schreef wipes66 het volgende:

[..]

qua design zit het wel goed. maar ik kan wel een paar punten opnoemen die altijd beter kunnen.

vormgeving:
- de tekst aan de rechter kant (onder die mevrouw) is iets te licht qua kleur
- de tekst zelf zou misschien een slag donkerder mogen

technisch:
- het menu aan de linker kant heeft geen alternatief voor bezoekers zonder js/flash
- de website is opgemaakt in tabellen, tabellen zijn niet bedoelt voor opmaak
- de header afbeelding zou ik als achtergrond zetten op een divje met daarin een verborgen <h1> tag met de titel van de pagina.
- xhtml is niet valid
- erg veel inline css, je kan beter een apart css bestandje maken.
- veel attribute (align border etc) hebben een value zonder px
bedankt voor je reactie . ik zal eens kijken of het iets donkerder maken van de tekstkleur het geheel ten goede komt.

bij het afronden van de web site wordt de css nog wat beter aangepakt. template structuur wordt nog aangebracht en er wordt nog een leuk cmsje eraan gehangen. er komt nog een tekstnavigatie in de plaats van de flash. \

overigens ben ik niet geheel gecharmeerd van web design met layers en css. dit omdat ik het gevoel heb toch minder controle te hebben over hoe alles eruit komt te zien en ik constant tegen cross-browser problemen oploop. daarom hou ik het toch vaak bij table layouts. maar dat is weer een hele andere discussie...
pi_41257938
ik heb een tijdje terug ook mijn recepten site maar weer eens online gegooid. het is zelf heel lastig om objectief naar je eigen site(s) te kijken, dus daarom lijkt het me wel leuk om te horen wat anderen hiervan vinden.
de url is http://www.tournedos.nl/

ik ben benieuwd!
pi_41292084
quote:
op maandag 28 augustus 2006 14:47 schreef chandler het volgende:

[..]

je idee is zoals roonaan zegt er orgineel, heb het nog niet eerder gezien maar de layout trekt niet echt mensen aan. indien je een layout nodig bent... geef een gil... kan kijken wat ik voor je kan betekenen...

verder ga door met het uitwerken van je idee. en zorg voor genoeg vrienden die alvast zorgen voor invulling!
ik ben begonnen met een nieuwe layout, al is het lastig om de goede kleuren te vinden. is dit al beter: http://www.huisdierportal.nl/layout/ ?
mocht één van jullie een beter idee hebben, dan hoor ik dat graag
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:42:07 #194
39240 jagermaster
pi_41292350
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef piles het volgende:

[..]

ik ben begonnen met een nieuwe layout, al is het lastig om de goede kleuren te vinden. is dit al beter: http://www.huisdierportal.nl/layout/ ?
mocht één van jullie een beter idee hebben, dan hoor ik dat graag
vind je het erg als ik zeg dat ik de oude meer vind trekken dan deze?
Where's my fear???
pi_41292487
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 14:42 schreef jagermaster het volgende:

[..]

vind je het erg als ik zeg dat ik de oude meer vind trekken dan deze?
de indeling ook? of alleen de kleuren?
ik kan beide designs natuurlijk een beetje mixen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:56:57 #196
39240 jagermaster
pi_41292845
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 14:46 schreef piles het volgende:

[..]

het waren voornamelijk de kleuren..
Where's my fear???
pi_41293086
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 14:46 schreef piles het volgende:
[..]
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook je vorige design mooier vond. en dan met name de kleuren.

edit:
ik zie nu dat je 2 layouts hebt, je 2de layout (de blauwe) spreekt mij al veel meer aan.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:07:00 #198
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41293212
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 14:56 schreef jagermaster het volgende:

[..]

het waren voornamelijk de kleuren..
ik vind de nieuwe layout wat te statisch zeg maar,
veeeeel hoekiger dan de oude.
vind het net effe te druk overkomen
kleuren vind ik verder wel prima, leuk dat je kan kiezen welke kleur je wilt,
bij die blauwe zou ik overigens een iéts donkerdere tint nemen voor de donkerblauw, want het verschil is niet zo duidelijk als bij de oranje
Signature.
pi_41293616
is het gezien de (ook positieve) kritieken een goed idee om de layout te namen (deze), en dan de indeling wat "leuker" te maken (zie kritiek van ronaan) ?
we zijn sowieso van plan om wat minder hoofdcategorieen te maken, en alle rassen weg te doen, en dat gewoon als "invulvakje" bij het profiel te doen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:21:20 #200
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41293667
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 15:19 schreef piles het volgende:
is het gezien de (ook positieve) kritieken een goed idee om de layout te namen (deze), en dan de indeling wat "leuker" te maken?
we zijn sowieso van plan om wat minder hoofdcategorieen te maken, en alle rassen weg te doen, en dat gewoon als "invulvakje" bij het profiel te doen.
lijkt mij een prima idee, ik denk dat het dan ook een stuk rustiger wordt.
Signature.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:19:58 #201
150092 JoshuaJero
Leuker, harder, beter
pi_41305556
oke heb het forum aangepast, nu moet ie ook 1024 x 768 goed doen
itokoforum.com - Gadgets, Girls & Lifestyle
pi_41481876
quote:
op dinsdag 29 augustus 2006 15:21 schreef eer-ik het volgende:
lijkt mij een prima idee, ik denk dat het dan ook een stuk rustiger wordt.
de layout en het systeem zijn weer aangepast. de overbodige zooi hebben we er uit gegooid, die keren misschien later nog terug. we willen ons eerst richten op huisdier-profielen, en verder nog even niets.
ook hebben we de honderden categorieen en rassen eruit gegooid.

de layout is (hopelijk) wat "speelser" geworden, dat was iig de bedoeling.

hier nog een keer de link: http://www.huisdierportal.nl/
pi_41482868
quote:
op maandag 4 september 2006 14:51 schreef piles het volgende:

[..]

de layout en het systeem zijn weer aangepast. de overbodige zooi hebben we er uit gegooid, die keren misschien later nog terug. we willen ons eerst richten op huisdier-profielen, en verder nog even niets.
ook hebben we de honderden categorieen en rassen eruit gegooid.

de layout is (hopelijk) wat "speelser" geworden, dat was iig de bedoeling.

hier nog een keer de link: http://www.huisdierportal.nl/
just comment:
de hoofdcategorieën, doe de plaatjes of allemaal donker, of allemaal half doorzichtig... niet beiden ... voor de rest ziet er leuk uit probeer wat meer kleuren dan alleen blauw te gebruiken
pi_42491096
ook graag een sitecheckje van mijn site

enkele maanden geleden had ik een idee om een website te maken en nu eindelijk, na 2 maand programmeren kan ik hem aan jullie voorstellen .

even kort schetsen waarvoor de site dient:
het is de bedoeling dat men advertenties kan plaatsen om webdesigners te vinden voor bv. een project. webdesigners (en programmeurs) kunnen zoeken tussen de advertenties. ook kan je mbv filters zoeken naar webdesigners. een plaats waar webdesigner en bedrijf elkaar kunnen ontmoeten dus.

nu had ik graag dat jullie je mening gaven over oa het volgende:
- layout
- snelheid (en hoe te verbeteren als het te traag gaat)
- navigatie
- code (html en css - valide)

alvast bedankt .
bytebox
pi_42491297
quote:
op zondag 8 oktober 2006 20:49 schreef fate het volgende:

bytebox
- de lijn onder je header, hoort die zo pixel-achtig? probeer m eens vloeiend te maken
- die :: in je menu
- heb je toestemming om de msn-messenger icoontjes te gebruiken? maak er zelf, want bij deze denk ik niet aan de beschikbaarheid, maar aan de msn-status
pi_42491531
quote:
op zondag 8 oktober 2006 20:54 schreef piles het volgende:

[..]

- de lijn onder je header, hoort die zo pixel-achtig? probeer m eens vloeiend te maken
- die :: in je menu
- heb je toestemming om de msn-messenger icoontjes te gebruiken? maak er zelf, want bij deze denk ik niet aan de beschikbaarheid, maar aan de msn-status
-ik krijg die lijn niet minder-pixelachtig om één of andere reden . als iemand een tip heeft om die beter te krijgen . (ik gebruik psp)
-wat zou je er dan in de plaats zetten?
-mm ik zal eens zoeken naar andere icoontjes maar ik heb niet meteen een idee voor een goed icoontje
pi_42491806
quote:
op zondag 8 oktober 2006 21:00 schreef fate het volgende:

[..]

-ik krijg die lijn niet minder-pixelachtig om één of andere reden . als iemand een tip heeft om die beter te krijgen . (ik gebruik psp)
-mm ik zal eens zoeken naar andere icoontjes maar ik heb niet meteen een idee voor een goed icoontje
- anti-alias ofzo ik ben ook geen designer, maar dit kan echt niet
- wie zegt dat er wat moet staan
- als het maar iets met rood en groen is
pi_42494464
quote:

[..]

- voor de eerste opmerking zie http://xs307.xs.to/xs307/06400/header.jpg
- voor de tweede inderdaad niks
- voor de derde kijk eens goed op b.v. http://www.maxpower.ca/free-icons/2006/03/05/

en ik weet niet of je website nou z'n duidelijke doelgroep heeft.
pi_42496997
quote:

[..]

kijk eens voor icoontjes hier:
http://www.famfamfam.com/lab/icons/
pi_42574962
- bedankt msx-hinter, ik heb je header gebruikt .
- ik heb die :: verwijderd en alles links uitgelijnd.
- ik heb andere icoontjes gebruikt én in het groen - rood .

zijn er verder nog enkele opmerkingen over dingen die ik best kan veranderen of die ik beter kan doen?
alvast bedankt

bytebox
pi_42585529
- tables veranderen in div's (liefst via extern stylesheet)
- knopjes van w3c aan onderkant weglaten, dat "gelooft" men wel.
- adsense beter instellen, komen nu allerlei relatiesites in voor, nerds zijn contactgestoord waar worden daar liever niet op gewezen.
- verder lees eens practical webdesign (= engels tijdschrift) heeft meestal goede teksten over google en css en dergelijke.
pi_42588407
wat voor freelance?
begrafenisonderneming?

gooi er wat meer kleur door heen.

en ik vind de navigatie onderin erg onlogisch en waarom geen logo?
pi_42588540
quote:
op woensdag 11 oktober 2006 20:31 schreef super-muffin het volgende:
wat voor freelance?
begrafenisonderneming?

gooi er wat meer kleur door heen.

en ik vind de navigatie onderin erg onlogisch en waarom geen logo?
think out of the box, het hoeft niet altijd standaard te zijn weetje..
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:34:07 #215
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42591144
het hoeft ook niet standaard te zijn, maar dit is wel heeeeeeeel erg donker hoor
verder vind ik de opzet wel netjes, navigatie onderin stoort me niet, maar ik voel me er niet prettig bij om naar die donkere shit te kijken om eerlijk te zijn.
tot zover m'n opbouwende kritiek
Signature.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:11:32 #216
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_42592776
quote:
op woensdag 11 oktober 2006 20:33 schreef wudstik het volgende:

[..]

je kunt inderdaad een schilderij ontwerpen, sneeuwwit, zonder verdere afbeeldingen, verder ook zonder lijst en zonder haakje om 'm op te hangen. die hang je dan op een sneeuwwitte muur, maar bij gebrek aan haakje dondert hij dan op je eveneens sneeuwwitte vloer. maar dat maakt niet uit, want je ziet 'm toch niet. leuk man, dat thinking out of the box.

wel, in feite is dat leuk, maar dit slaat nergens op. dit is afwijkend willen zijn om het afwijkend willen zijn. leidt nergens toe en is zelfs nogal deerniswekkend.

maar sterkte, héél veel sterkte met je freelance-praktijken.
Stop the world, I want to get out.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:14:25 #217
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42592910
quote:
op woensdag 11 oktober 2006 22:11 schreef lkw het volgende:

[..]

je kunt inderdaad een schilderij ontwerpen, sneeuwwit, zonder verdere afbeeldingen, verder ook zonder lijst en zonder haakje om 'm op te hangen. die hang je dan op een sneeuwwitte muur, maar bij gebrek aan haakje dondert hij dan op je eveneens sneeuwwitte vloer. maar dat maakt niet uit, want je ziet 'm toch niet. leuk man, dat thinking out of the box.

wel, in feite is dat leuk, maar dit slaat nergens op. dit is afwijkend willen zijn om het afwijkend willen zijn. leidt nergens toe en is zelfs nogal deerniswekkend.

maar sterkte, héél veel sterkte met je freelance-praktijken.
Signature.
pi_42602814
quote:
op woensdag 11 oktober 2006 19:37 schreef wudstik het volgende:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/10/28313370387.jpg]afbeelding][/url]

word mijn nieuwe freelance ding site

[edit]

gelukkig is het dikke schijtkwaliteit, dankjewel putfile
tja hij is gewoon erg donker en je kan er niet omheen dat mensen dan aan duistere dingen gaan denken. buiten dat staat er alleen tekst op je site. je weet dat veel mensen nauwelijks tekst lezen op internet? het liefst hebben mensen zo kort mogelijk teksten en als het even kan gewoon een rijtje met een opsomming.
een foto bovenin je site die betrekking heeft op je freelance zaken zou lang niet gek zijn, en maak die letters gewoon wit ofzo. het contrast is namelijk erg slecht te noemen tussen de letters en achtergrond.
en ben je niet iets belangrijks vergeten te doen? als ik www.cont4ct.nl intik is dat nog niet geregistreerd.
pi_42606665
quote:
op woensdag 11 oktober 2006 20:33 schreef wudstik het volgende:

[..]

oke dat ben ik het met je eens.

maar probeer kortere teksten neer te zetten, want dit gaat niet gelezen worden. en iets meer contrast er in dus.
pi_42832090
hi,

ik heb twee subdomeinen aangemaakt op mijn site:

http://blog.jouwnieuws.nl (gratis blog + foto album)
http://foto.jouwnieuws.nl (gratis foto dump)

willen jullie gewoon eens kijken of je een accountje kan aanmaken / foto kan plaatsen?
pi_42832352
pi_42833053

upload lekker snel.
maar waarom voor jullie kiezen als je ook tinypic.com hebt bijvoorbeeld?
(en hoe willen jullie hier geld van maken?)
pi_42833173
quote:
op zondag 8 oktober 2006 20:49 schreef fate het volgende:

alvast bedankt .
bytebox
ik wilde de opdracht van die header bekijken, maar dat gaat niet als je niet ingelogd bent.
dus dan maar niet

ik denk dat je de advertenties gewoon zichtbaar moet stellen en dat je pas moet inloggen als je wilt reageren...
pi_42836451
quote:
op vrijdag 20 oktober 2006 13:14 schreef skorpija het volgende:
[[url=http://foto.jouwnieuws.nl/uploads/291bb112da.gif]afbeelding][/url]

upload lekker snel.
maar waarom voor jullie kiezen als je ook tinypic.com hebt bijvoorbeeld?
(en hoe willen jullie hier geld van maken?)
omdat het lekker snel upload. (wij willen geen geld)
pi_42837873
quote:
op vrijdag 20 oktober 2006 15:04 schreef revel het volgende:

[..]

omdat het lekker snel upload. (wij willen geen geld)
nog even een opmerking

ik keerde net terug naar jullie site, en ik zie in de bovenste blauwe balk geen text meer.
dit komt doordat ik bij mijn vorige bezoek op die linkjes had geklikt en ze nu als 'reeds bezocht' weergegeven worden (en dit is ook blauw, bijna dezelfde kleur als de balk).
misschien kan je dat nog veranderen?

verder zie ik dat je de "faq" gekopieerd hebt van: http://www.uploadfile.info/aboutus.php

niet echt netjes, wel makkelijk
alhoewel ik me afvraag waarom je ze in het engels hebt, terwijl je url duidelijk nl's is...
pi_42861621
over traagheid internetpagina voornamelijk bij inbellen

weet iemand hoe je het oplost met deze pagina: http://www.hw109.nl/podium-cb.net/ om hem sneller te maken voor mensen die nog met een modem inbellen? de achtergrond is 178 kb wat nogal veel is voor een modem om binnen te laden. volgens mijn tool, coolpage, duurt het 39 seconden bij inbellen voordat de pagina er helemaal staat terwijl aangeraden wordt binnen 10 seconden bij inbellen. voor mijn adsl verbinding is de pagina geen probleem (1024/512 kbps).
pi_42874170
ik heb een site voor een online fifa 07 toernooi.

http://www.raymania.nl

wat vinden jullie ervan? op -en aanmerken?

de clubprofielen moeten nog gedaan worden, de layouts zijn niet overal gelijk.

wat ik zelf beter wil hebben is:
  • de teksten op de index en spelregels uitlijnen (dus niet naar links) zodat de zinnen evenlang zijn. geen idee hoe ik dit moet doen.
  • banner nog verbeteren.
  • inschrijfformulier en contactformulier op eigen server oid.
  • Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      zondag 22 oktober 2006 @ 11:35:25 #228
    39240 jagermaster
    pi_42880822
    quote:
    op zaterdag 21 oktober 2006 13:52 schreef bluezman het volgende:
    over traagheid internetpagina voornamelijk bij inbellen

weet iemand hoe je het oplost met deze pagina: http://www.hw109.nl/podium-cb.net/ om hem sneller te maken voor mensen die nog met een modem inbellen? de achtergrond is 178 kb wat nogal veel is voor een modem om binnen te laden. volgens mijn tool, coolpage, duurt het 39 seconden bij inbellen voordat de pagina er helemaal staat terwijl aangeraden wordt binnen 10 seconden bij inbellen. voor mijn adsl verbinding is de pagina geen probleem (1024/512 kbps).
    op slechtere kwaliteit opslaan, kijken of een ander formaat voor de afbeeldingen een kleinere grote geeft.
    Where's my fear???
    pi_43165421
    ivm een dns-change het volgende verzoek.

zouden een aantal mensen willen kijken bij welke server ze terecht komen op het domein http://ccc.routecraft.com/

de nieuwe server is 82.150.135.178
    de oude server was: 217.19.16.131

op dit moment lijkt tweakdsl de wijziging nog niet door te hebben. een aantal grotere access providers al wel.

de dns-change is afgelopen dinsdag gedaan, maar bij widexs was deze maar door 1 uit de drie nameservers goed opgeslagen. widexs heeft inmiddels de andere twee ook bijgewerkt te hebben, alleen dit willen we graag zeker weten.
    pi_43166038
    quote:
    op donderdag 2 november 2006 11:16 schreef roönaän het volgende:
    ivm een dns-change het volgende verzoek.

zouden een aantal mensen willen kijken bij welke server ze terecht komen op het domein http://ccc.routecraft.com/

de nieuwe server is 82.150.135.178
    de oude server was: 217.19.16.131

op dit moment lijkt tweakdsl de wijziging nog niet door te hebben. een aantal grotere access providers al wel.

de dns-change is afgelopen dinsdag gedaan, maar bij widexs was deze maar door 1 uit de drie nameservers goed opgeslagen. widexs heeft inmiddels de andere twee ook bijgewerkt te hebben, alleen dit willen we graag zeker weten.
    pinging ccc.routecraft.com [82.150.135.178] with 32 bytes of data:

vanaf de zaak.
    tweakdsl kan ik pas vanaf thuis testen voor je.
    pi_43166100
    quote:
    op donderdag 2 november 2006 11:41 schreef godlike02 het volgende:

[..]

pinging ccc.routecraft.com [82.150.135.178] with 32 bytes of data:

vanaf de zaak.
    tweakdsl kan ik pas vanaf thuis testen voor je.
    thanxs. tweaks draaien we hier zelf onder, dus dat merken we vanzelf. de vraag is echter of tweaks de enige is of niet.
    pi_43170157
    quote:
    op donderdag 2 november 2006 11:43 schreef roönaän het volgende:

[..]

thanxs. tweaks draaien we hier zelf onder, dus dat merken we vanzelf. de vraag is echter of tweaks de enige is of niet.
    bij chello ook het nieuwe adres.
    ook bij multikabel staat het al goed.

tweak is normaal toch snel.
    pi_43170331
    customer.cambrium.nl geeft de oude nog
      donderdag 2 november 2006 @ 15:07:15 #234
    39240 jagermaster
    pi_43172272
    quote:
    op donderdag 2 november 2006 14:09 schreef roönaän het volgende:
    customer.cambrium.nl geeft de oude nog
    weet niet heo je het hebt ingesteld, maar verwijs andes met behulp van een a record in je dns van je oude server naar je niewe toe.(vergeet de mail en subdomeine ook niet zo door te verwijzen) na een paar uurtjes (2 of 3 of zo) wordt dit al actief.

edit
    ccc.routecraft.com [82.150.135.178] with 32 bytes of data: geeft time outs
    customer.cambrium.nl [217.19.16.130] with 32 bytes of data: gemiddeld 11 ms
    verbinding-lokaal: planet
    Where's my fear???
    pi_43174553
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    pingen naar ccc.routecraft.com [82.150.135.178] met 32 byte gegevens:

time-out bij opdracht.
    time-out bij opdracht.
    time-out bij opdracht.
    time-out bij opdracht.

ping-statistieken voor 82.150.135.178:
        pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
        (100% verlies).
    c:>ping customer.cambrium.nl

pingen naar customer.cambrium.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens:

antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=21 ms ttl=58
    antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=22 ms ttl=58
    antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=21 ms ttl=58
    antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=22 ms ttl=58

ping-statistieken voor 217.19.16.130:
        pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
        (0% verlies).de gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
    iseconden:
        minimum = 21ms, maximum = 22ms, gemiddelde = 21ms
    pi_43174938
    pingen kan kloppen. zit een firewall voor.
    pi_43176070
    default server: customer.cambrium.nl
    address: 217.19.16.131

> ccc.routecraft.com
    server: customer.cambrium.nl
    address: 217.19.16.131

non-authoritative answer:
    name: ccc.routecraft.com
    address: 82.150.135.178
    pi_43176272
    volgens tweakers duurt het nog tot morgen 12u, ivm de ttl op de widexs dns-server.
    sught. naja.
      vrijdag 3 november 2006 @ 00:27:54 #239
    1607 Ali Salami
    Altijd actueel
    pi_43193225
    hier in sneek iig de nieuwe roon(wat laat, maar toch )
    Hatsjoe!
    pi_43199540
    http://zeros.wwzapper.com

een site die gericht is op een heel jong publiek. jaaroverzichten voor iedereen die herinneringen heeft aan de jaren 2000 t/m 2005 (ik spreek expres níet van 'nostalgie'). begin volgend jaar komt er ook een 2006-gedeelte bij. het is de zustersite van mijn nineties-site.

uiterlijk heeft hij kort geleden al een grote metamorfose gehad, en daar ben ik ook tevreden over, maar ik vraag me af een beetje af hoe ik hem inhóudelijk aan zou moeten pakken. ik heb het gevoel dat dat veel beter kan dan zoals het er nú uit ziet. omdat de lezers er niet echt nostalgische gevoelens bij kunnen hebben (misschien bij de eerste twee jaren...), moet de benadering wat anders zijn dan bij mijn nineties-site.

heeft iemand tips over hoe je leuke jaaroverzichten in elkaar zet over een (redelijk) recent verleden? hoe maak je zoiets leuk voor - veelal - piepjonge lezers?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2006 11:28:33 ]
    pi_43352868
    http://meetme.be/

het concept lijkt me simpel en dat is ook net de bedoeling!
    ben zelf best tevreden van de simpele look & feel, maar misschien is er wat te weinig te beleven? verder niet helemaal zeker over het principe dat je zelf eerst een foto moet plaatsen, alvorens je kan meedoen. zou dat mensen afremmen? what about ads? storen die? en welke zaken moeten er zeker nog bij? opbouwende kritiek meer dan welkom!

site is trouwens gemaakt met photoshop/homesite/topstyle, in die volgorde en maakt gebruik van php & mysql. gehost in de vs, dus eigenlijk vrij pokketraag...
    Weaseling out of things is good. It's what separates us from the other animals....except weasels.
    cloink - not just the sound of your jaw hitting the floor...
    pi_43380269
    ik heb deze site opgezet
    domeinnaam door mij gekocht en vrienden van me hebben de software geregeld.
    zelf heb ik de lay out een beetje gemaakt en ik zou graag willen weten of ik nog wat moet veranderen aan de layout

worldwii.net

het is dus een site over de wii. ik heb iemand gevonden die stukjes wil schrijven dus nu begint het inhoudelijk ook wat te worden
    pi_43380398
    quote:
    op woensdag 8 november 2006 11:22 schreef cloink het volgende:
    http://meetme.be/

het concept lijkt me simpel en dat is ook net de bedoeling!
    ben zelf best tevreden van de simpele look & feel, maar misschien is er wat te weinig te beleven? verder niet helemaal zeker over het principe dat je zelf eerst een foto moet plaatsen, alvorens je kan meedoen. zou dat mensen afremmen? what about ads? storen die? en welke zaken moeten er zeker nog bij? opbouwende kritiek meer dan welkom!

site is trouwens gemaakt met photoshop/homesite/topstyle, in die volgorde en maakt gebruik van php & mysql. gehost in de vs, dus eigenlijk vrij pokketraag...
    ik weet niet of je die stippellijntjes kan aanpassen maar ik zou zelf die stippellijntjes weghalen of vervangen door strakke lijnen, want die stippellijntjes komen wat goedkoop over (maar dat is maar mijn mening )
    pi_43754599
    ik wil graag een sitecheck op http://vissen.bruggema.nl

voor zover bijna xhtml valid (als je niet let op warnings van & ipv &).

doel van de site, vis records ed samen brengen..

let niet op type foutjes ed... daar wordt nog aangewerkt.. gaat nu om functionaliteit ed...

opmerkingen graag!! suggesties? beter! klachten! kom maar op!
    quote:
    ie is goed
    ff ziet er nog niet echt uit
    Like trump...
    pi_43755213
    in safari is het ook niet goed
    en je hebt je icoontjes in je menu opgeslagen met kleurprofiel, nu zie ik kleur verschil in het grijze gedeelte van je en je achtergrond.

in ff heb ik de times, in safari de arial (?)

verder zit het er geweldig uit.
    pi_43766316
    argh safari ook al niet, nou scheelt dat ik die niet eens geinstalleerd heb

en die icoontjes zien er goed uit in ie/ff maar dan is de padding weer niet goed in ff iemand een link naar hack?

ik zal nog eens kijken hoe ik het lettertype voor alle brouwsers het zelfde krijg

tnx voor je comments! anyone more!
    Like trump...
    pi_43767136
    ik weet niet zo 1 2 3 een hack.

maar het is makkelijker om eerst je site te bouwen voor firefox en daarna pas voor ie eventuele hacks en filters toe te passen. omdat ff zich meer aan de webstandaarden houd dan ie.
    pi_43876740
    correct, maar het probleem is dat ruim 90% van de gebruikers ie gebruiken. daar speel ik dan toch liever op in... en de meeste gebruikers zullen echt niet pc freaks zijn maar goed... tis wel knudde dat het niet klopt in ff...
    Like trump...
    pi_43884275
    quote:
    op zaterdag 25 november 2006 13:08 schreef chandler het volgende:
    correct, maar het probleem is dat ruim 90% van de gebruikers ie gebruiken. daar speel ik dan toch liever op in... en de meeste gebruikers zullen echt niet pc freaks zijn maar goed... tis wel knudde dat het niet klopt in ff...
    de meeste mensen gebruiken inderdaad ie maar als je een site maakt voor bv. webdesigners of voor modding ofzo, dan moet je ervan uitgaan dat het percentage ff gebruikers kan oplopen tot meer dan 50%. je moet dus ook kijken naar de doelgroep van je gebruikers. als je een site maakt voor 55+, kan je misschien toch maar beter voor ie-compatibiliteit opteren.
    het beste is natuurlijk om de site voor zowel ie als ff goed te maken..
      zaterdag 25 november 2006 @ 19:19:11 #250
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_43884976
    quote:
    op dinsdag 21 november 2006 17:43 schreef chandler het volgende:

let niet op type foutjes ed... daar wordt nog aangewerkt.. gaat nu om functionaliteit ed...

[..]
    ziet er lekker strak en simpel uit. werkt idd niet helemaal lekker in ff. voor de rest allemaal netjes. als dit mer een site is voor kennisen en vrienden die toch geen ff gebruiken dan is het niet de moeite om het naar ff over te zetten anders zou ik het wel over wegen.
    phluphy for president!
      zaterdag 25 november 2006 @ 23:03:32 #251
    39240 jagermaster
    pi_43891780
    quote:
    op dinsdag 21 november 2006 17:43 schreef chandler het volgende:

[..]
    zoals je al zegt zitten er een paar foutjes in waardoor het in ff en ie7 niet doet.

de box van nieuwste foto's doet het niet goed (foto's vallen eroverheen in ff) => heb je al gekeken naar de mogelijkheid om een div met clear: both toe te voegen na de foto's?

in ie7 loopt de layout niet helemaal door naar beneden.. je hebt waarschijnlijk een height: 100% ergens opgegeven voor de hoogte van de layout? height: 100% wordt gezien in ie7 en ff als de scherm hoogte. als de inhoud langer is dan 1 scherm lengte dan loopt de layout ook niet door!

in ff is het niet gecentreerd zit hem in deze css id:
    #center {
    width: 100%;
    text-align: center;
    }

vervang is text-align: center; door margin:0px auto;

de li-opbouw van het menu werkt niet lekker, als ik het goed uit me hoofd zeg los je dit op door de padding en de margin bij de li te definieren (misschien ook bij de ul dat weet ik op dit moment niet helemaal zeker...)

hoe heb je de foto's verkleind? de thumbs komen niet scherp over.

zou dus aanraden hem wel kloppend te maken voor ff dan werkt ie meestal ook voor ie7..
    Where's my fear???
    pi_43978208
    hi,

ik heb een site in elkaar geklust waar je wallpapers voor je mobiel kan uploaden en downloaden. laat even weten of je begrijpt wat de bedoeling is en hoe het werkt op jouw mobieltje.

http://intermobile.nl
      woensdag 29 november 2006 @ 01:14:08 #253
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_43980590
    quote:
    op dinsdag 28 november 2006 23:07 schreef revel het volgende:
    hi,

ik heb een site in elkaar geklust waar je wallpapers voor je mobiel kan uploaden en downloaden. laat even weten of je begrijpt wat de bedoeling is en hoe het werkt op jouw mobieltje.

http://intermobile.nl
    werkt makkelijk snel en simpel. top strak gedaan ik zie eingelijk geen nadelen .
    phluphy for president!
    pi_43983614
    quote:
    op zaterdag 25 november 2006 23:03 schreef jagermaster het volgende:
    zoals je al zegt zitten er een paar foutjes in waardoor het in ff en ie7 niet doet.
    quote:
    de box van nieuwste foto's doet het niet goed (foto's vallen eroverheen in ff) => heb je al gekeken naar de mogelijkheid om een div met clear: both toe te voegen na de foto's?
    nee, maar nu wel en heb het daar inderdaad mee opgelost
    quote:
    in ie7 loopt de layout niet helemaal door naar beneden.. je hebt waarschijnlijk een height: 100% ergens opgegeven voor de hoogte van de layout? height: 100% wordt gezien in ie7 en ff als de scherm hoogte. als de inhoud langer is dan 1 scherm lengte dan loopt de layout ook niet door!

in ff is het niet gecentreerd zit hem in deze css id:
    #center {
    width: 100%;
    text-align: center;
    }

vervang is text-align: center; door margin:0px auto;
    werkte helaas niet, maar zal eens kijken of ik een oplossing kan vinden via google ivm firefox center..
    quote:
    de li-opbouw van het menu werkt niet lekker, als ik het goed uit me hoofd zeg los je dit op door de padding en de margin bij de li te definieren (misschien ook bij de ul dat weet ik op dit moment niet helemaal zeker...)
    ja inderdaad er zit daar wat fout echter defenieer ik voor de ul de padding en voor de li nog wat margins... deze worden echter anders berekend in ff dan in ie dus daar moet ik denk ik hacks voor gebruiken, welke ik nog niet gevonden heb.
    quote:
    hoe heb je de foto's verkleind? de thumbs komen niet scherp over.[/qjuote]
    klopt, deze fotos komen van een mobiele telefoon en door de verkleining is de foto iets minder duidelijk. hopelijk kunnen we dat in de toekomst voorkomen door de camera te gaan gebruiken van een echte foto camera
    [quote]
    zou dus aanraden hem wel kloppend te maken voor ff dan werkt ie meestal ook voor ie7..
    ben ik druk mee bezig, maar helaas druk met ander werk...

-edit toevoeging-

1. de center in firefox werkt nu na een leuke 'hack' te hebben gevonden..
    tevens ipv width: 100% width: 600%

2. boven aan de pagina zit een stukje wit, echter moet de inhoud tegen de 'top' aan wat in ie wel zo is.

3. de padding en margins van de li / ul menu klopt wel in ie maar niet in ff, snap niet waarom heb nogal wat geprobeerd maar weinig wil lukken

[ Bericht 9% gewijzigd door Chandler op 29-11-2006 09:33:01 ]
    Like trump...
    pi_43984103
    als je wilt centreren in ff en ie moet je text-align: center; en margin: 0 auto; gebruiken.
    pi_43986096
    quote:
    op woensdag 29 november 2006 09:43 schreef super-muffin het volgende:
    als je wilt centreren in ff en ie moet je text-align: center; en margin: 0 auto; gebruiken.
    en de width specificeren en niet in % maar in pixels... anders werkt het nog niet. (tenminste bij mij )
    Like trump...
    pi_43986162
    site check: http://www.glitterbase.com

je kan hier je eigen plaatjes glitteren.
    wat vinden jullie van de lay-out en vinden jullie het makkelijk om tot een resultaat te komen?

voorbeeldje:
    ->
    pi_44124848
    ik wil graag ook een site check op www.gfxpoll.nl, graag hoor ik wat beter/netter/overzichtelijker kan
    Like trump...
      maandag 4 december 2006 @ 10:32:40 #259
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_44125331
    ben bezig met een simpele prison break fan page iemand nog ideetjes?
    niet op de lay out letten ben gewoon een beginner is meer een soort van hobby van mij...
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_44125844
    ik heb geen ideetjes razor21 maar moet zeggen dat ik de informatie al aardig vind... succes verder
    Like trump...
    pi_44126092
    quote:
    op maandag 4 december 2006 10:06 schreef chandler het volgende:
    ik wil graag ook een site check op www.gfxpoll.nl, graag hoor ik wat beter/netter/overzichtelijker kan
    layout in firefox is niet helemaal 100%. de onderste boxjes staan over de content heen. de achtergrond schuine strepen vind ik storen, maar dat is smaak. ik zou een wit vlak achter de fok!poll doen, dan zie je die pixels van de transparante gif niet zo. ik zou de knop met "maak een nieuwe poll" nadrukkelijker in de layout opnemen. in de poll editor is het misschien een leuke optie om de achtergrondkleur van het vlak in te kunnen stellen. qua layout's zitten er misschien een aantal dubbele in, en is het mogelijk makkelijker voor de gebruikers om gewoon een lijst met thumbs te hebben.
    in stap 1 moet je naar beneden scrollen om de preview te zien. hierdoor raakte ik in stap 2 de draad kwijt omdat je dan de header er weer bij hebt, en de tekst van stap 2 minder in het oog springt.
    quote:
    error!:
    * de titel is te kort (<5) of te lang (>35)
    het lijkt mij persoonlijk dat het script wel weet welke van de twee het geval is......

als ik antwoorden aan het invullen ben en ik selecteer een meer of minder antwoorden velden, dan raak ik de reeds ingetypte antwoorden kwijt.
    ook op de verder pagina's komen de onderste overzichtsboxjes in firefox over de content heen.
    voor de rest vind ik het een mooi systeem, alleen kost het me veel denken om een poll te maken. het zou op bepaalde punten stukken intuitiever kunnen. je moet een poll kunnen maken binnen 20s zou ideaal zijn.

poll: ping.
  • pong
  • ttl=128
  • uin

tussenstand:

ook een poll maken? klik hier
  • pi_44126575
    quote:
    op maandag 4 december 2006 11:10 schreef roönaän het volgende:
    layout in firefox is niet helemaal 100%. de onderste boxjes staan over de content heen. de achtergrond schuine strepen vind ik storen, maar dat is smaak.
    je hebt gelijk dat het in ff niet helemaal klopt, maar dat krijg ik voor alsnog niet correct.. ben nog druk bezig met de oplossing...
    quote:
    ik zou een wit vlak achter de fok!poll doen, dan zie je die pixels van de transparante gif niet zo.
    denk dat ik dat wel ga doen, maar vind het dan weer zo jammer als je het op een gele achtergrond zet...
    quote:
    ik zou de knop met "maak een nieuwe poll" nadrukkelijker in de layout opnemen.
    ja, denk dat ik daar maar eens een leuke button voor moet gaan maken.
    quote:
    in de poll editor is het misschien een leuke optie om de achtergrondkleur van het vlak in te kunnen stellen.
    dit zou een leuke optie zijn voor de layouts waarbij ik transparantie gebruik, maar denk dat ik beter de layouts gewoon moet optimaliseren zodat het op iedere kleur achtergrond er goed uitziet!
    quote:
    qua layout's zitten er misschien een aantal dubbele in, en is het mogelijk makkelijker voor de gebruikers om gewoon een lijst met thumbs te hebben.
    er zitten inderdaad dubbele in, dat komt om dat de meeste layouts in het engels zijn en nu ook in het nederlands nl-layoutnaam. echter wil ik dit gaan oplossen door een taal bestand voor beide layouts te gaan ontwikkelen oid... heb nog niet een precies idee maar zo ie zo wil ik de klant kunnen kiezen welke taal de poll is.
    quote:
    in stap 1 moet je naar beneden scrollen om de preview te zien.
    ja dat klopt, alleen is de ruimte op ... je had een layout idee om dmv thumbs een keuze te maken... hoe zie je dat voor je?
    quote:
    hierdoor raakte ik in stap 2 de draad kwijt omdat je dan de header er weer bij hebt, en de tekst van stap 2 minder in het oog springt.
    duidelijk... ik zal eens kijken wat ik hier aan kan veranderen.
    quote:
    het lijkt mij persoonlijk dat het script wel weet welke van de twee het geval is......
    ja haha.... had gewoon beide checks in één if gezet... maar die heb ik nu weer onderverdeeld in 1 -> 2 sub ifs... deze update zal ik tzt doen.
    quote:
    als ik antwoorden aan het invullen ben en ik selecteer een meer of minder antwoorden velden, dan raak ik de reeds ingetypte antwoorden kwijt.
    ja inderdaad, beetje lastig al zou dat zo op te lossen moeten zijn... ik ga dat eens even bekijken..
    quote:
    ook op de verder pagina's komen de onderste overzichtsboxjes in firefox over de content heen.
    waar denk jij dat de fout in zit? heb al weer even gekeken maar kan er geen foutje in vinden
    quote:
    voor de rest vind ik het een mooi systeem, alleen kost het me veel denken om een poll te maken.
    dankje, en inderdaad het zou wat simpeler moeten kunnen, maar goed daarom ben ik hier ook om te vragen wat anderen liever / beter zouden willen zien.
    quote:
    het zou op bepaalde punten stukken intuitiever kunnen. je moet een poll kunnen maken binnen 20s zou ideaal zijn.
    dat zou geweldig zijn, maar het is al iets beter geworden dan dat het was hé haha..
    quote:
    poll: ping.
  • pong
  • ttl=128
  • uin

tussenstand:

ook een poll maken? klik hier
  • in de volgende versie is het ook mogelijk om een random layout te kiezen.

verder moet er nog veel gebeuren maar je tips en ideeen helpen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Chandler op 04-12-2006 11:48:59 ]
    Like trump...
    pi_44126698
    kheb at the moment geen tijd om te helpen debuggen, moet wat klantendingen afhebben voor woensdag. remind me als je er later nog steeds mee in de problemen zit.
    pi_44126830
    @roonaan; met plezier
    Like trump...
    pi_44322653
    heej roonaan, nog tijd gehad?

-edit-

heb de 1e pagina voor het aanmaken van de polls veranderd met een voorbeeld van de gekozen layout. er gaan nog meer zaken in de nieuwe versie komen.

oa. ubb / html / etc code maken voor je poll
    betere beheer center voor je poll (veranderen van layout ed)

en nog vele kleine bugjes die ik gefixt heb

ps. als je iets over de layout op te merken hebt ivm gebruikers vriendelijkheid hoor ik het graag
    Like trump...
      maandag 11 december 2006 @ 11:14:03 #266
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_44322893
    www.prisonbreakfanclub.nl ben een beginner met sites....maar sugesties zijn altijd welkom
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_44324553
    quote:
    op maandag 11 december 2006 11:14 schreef razor21 het volgende:
    www.prisonbreakfanclub.nl ben een beginner met sites....maar sugesties zijn altijd welkom
    ik vind de site wat kaal (nogal wit ook) en de structuur is me niet helemaal duidelijk. momenteel staat alles gewoon onder elkaar wat niet echt bevorderlijk is voor het overzicht. het zou handiger zijn moest je bovenaan of links een klein menuutje maakt.
      maandag 11 december 2006 @ 13:39:27 #268
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_44325338
    quote:
    op maandag 11 december 2006 12:43 schreef fate het volgende:

[..]

ik vind de site wat kaal (nogal wit ook) en de structuur is me niet helemaal duidelijk. momenteel staat alles gewoon onder elkaar wat niet echt bevorderlijk is voor het overzicht. het zou handiger zijn moest je bovenaan of links een klein menuutje maakt.
    zat ik zelf ook aan te denken zal vanavond even kijken...hoe ik dat ga brouwen...
    pi_44339136
    vergeet ook niet om een home of terug knop te bouwen op de andere pagina's, als je een menukeuze kun je niet meer terug. verder engels op een .nl-domein ? is niet wat je zou verwachten.
      FOK!fotograaf maandag 11 december 2006 @ 22:05:13 #270
    13368 NiGeLaToR
    pi_44340091
    zojuist m'n nieuwe blog online gezet.. als het goed is zie je een hippe site, zie je een niet zo hippe site dan is je dns nog niet bijgewerkt

maarrrrr.. vinden jullie er van? mist er iets, moet er iets bij, zing het maar
    zit me nog te beraden over stats en leuke plugins, maar kan niet echt kiezen.
    vind vooral dat je je eigen achtergrond kan kiezen tof (bovenin).

klik hier
    pi_44340689
    ehm ziet er leuk uit maaarrrr: ooit wel eens gehoord van het fenomeen 'resizen der plaatjes'?
    pi_44341591
    quote:
    op maandag 11 december 2006 22:05 schreef nigelator het volgende:
    zojuist m'n nieuwe blog online gezet.. als het goed is zie je een hippe site, zie je een niet zo hippe site dan is je dns nog niet bijgewerkt

maarrrrr.. vinden jullie er van? mist er iets, moet er iets bij, zing het maar
    zit me nog te beraden over stats en leuke plugins, maar kan niet echt kiezen.
    vind vooral dat je je eigen achtergrond kan kiezen tof (bovenin).

klik hier
    dat achtergrond kwam ik achter door rond te klikken, niet echt duidelijk, verder zie ik met firefox en ie in een ieder een andere indeling (waarbij bij ie nog weleens de plaatjes over de randen gaan) verder is de tagcloud wel heel erg klein in mijn resolutie (kan amper de letters zien) en hoop je veel te verdienen met google of zo?
      FOK!fotograaf maandag 11 december 2006 @ 22:55:31 #273
    13368 NiGeLaToR
    pi_44342077
    ja, weet niet hoe ik dat erbij moet zetten.. misschien ipv de google-spam wat neerzetten over die achtergrondplaatjes op die plek he?

heb overigens met succes vanuit xml-feed 72 blogpostings van het oude blog gestript en hierin gestopt, vandaar dat de plaatjes soms niet kloppen. dat fix ik zoveel mogelijk per blog.

de tagcloud: ik hoop ergens in te kunnen stellen wat de maximum aantal woorden zijn, eigenlijk is alleen de top 10 van belang. als ik de cloud-woorden groter laat worden... is de cloud weer immens.

zal morgen met ff even bekijken, bedankt voor de feedback, zal er wat mee doen en jullie weer vragen als ik weer verder ben!
    pi_44348099
    nigelator: heb je de layout zelf gemaakt? en de code ook??
    Like trump...
      dinsdag 12 december 2006 @ 10:31:09 #275
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44349998
    die code is van wordpress
    staat in de site meta.
    skin is vistered little wordpress theme , wellicht iets aangepast
    Signature.
    pi_44352592
    jammer, want dan valt het volgens mij buiten de regels van site checks... gewoon een standaard blog met een iets minder standaard layout.. jammer...
    Like trump...
    pi_44354095
    quote:
    op maandag 11 december 2006 11:14 schreef razor21 het volgende:
    erg kaal en de kwaliteit van je plaatjes e.d zijn ook drie keer niks.
    probeer je navigatiebar een beetje kleiner te maken en misschien aan de linkerkant en probeer de tekst op de pagina over verschillende pagina's te verdelen.
    pi_44357964
    mijn pagina over egypte:
    http://home.wanadoo.nl/rkraats
    pi_44360187
    als we dan toch met wordpress blogs gaan gooien. http://www.sk8indtc.nl
    heb overigens het thema flink aangepast en heel veel code toegevoegd/verwijderd/bewerkt
    0023
      dinsdag 12 december 2006 @ 16:29:01 #280
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44360781
    kleine quote uit de op:
    quote:
    het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
    lijkt me dus niet de bedoeling allemaal
    Signature.
    pi_44367038
    quote:
    op dinsdag 12 december 2006 15:06 schreef goldfish80 het volgende:
    mijn pagina over egypte:
    http://home.wanadoo.nl/rkraats
    je hebt een flinke balk aan de rechtse kant, zou ik zelf centreren (in css-style een wrapper), zou de menu ook in css maken (javascript en google bijt mekaar nogal) en zet in je images-directory maar een kopie van de index.html in, je hebt nu een open directory gecreerd.

verder ken ik onestat als teller niet, maar sommige gratis tellers geven wat geklier met pop-ups.
      dinsdag 12 december 2006 @ 20:14:43 #282
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_44368358
    quote:
    op dinsdag 12 december 2006 13:06 schreef most_wanted het volgende:

[..]

erg kaal en de kwaliteit van je plaatjes e.d zijn ook drie keer niks.
    probeer je navigatiebar een beetje kleiner te maken en misschien aan de linkerkant en probeer de tekst op de pagina over verschillende pagina's te verdelen.
    heb hem nu wat mooier / overzichterlijker gemaakt.....athans dat vind ik...voor een n00b toch netjes dacht ik
    pi_44371010
    wil je hem netjes maken, gebruik dan op elke pagina dezelfde indeling, dus lettertype (en grootte) en foto's (plaats en grootte) en nog steeds volop google-spam.
      dinsdag 12 december 2006 @ 21:38:00 #284
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_44372087
    fontanel draait alweer een tijdje (cms = textpattern), maar recent wat kleine wijzigingen in de lay gedaan.

wat vinden jullie ervan? van de site in zn algemeen, maar ook van de lay etc, etc
      dinsdag 12 december 2006 @ 21:44:53 #285
    163440 PixHoster
    http://www.pix-hoster.com
    pi_44372393
    hmm ik heb net een nieuwe topic gemaakt voor mijn site.
    wel volgens deze regels.

mag dat wel ? of mag het alleen in deze topic ?
    Gave nieuwe image host. Snel gratis en enorm veel opties !!
    http://www.pix-hoster.com
    pi_44374045
    quote:
    op dinsdag 12 december 2006 21:38 schreef henkbenzinetank het volgende:
    fontanel draait alweer een tijdje (cms = textpattern), maar recent wat kleine wijzigingen in de lay gedaan.

wat vinden jullie ervan? van de site in zn algemeen, maar ook van de lay etc, etc

ik vind het wel netjes hoor, de site laad echter wel heel traag.
      dinsdag 12 december 2006 @ 22:26:42 #287
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_44374159
    die laadtijden zijn mij ook bekend. wisselt wel heel erg, komt door mn hoster. zit met nog 10000 andere sites op een server
    pi_44374388
    hi!

ik heb http://www.intermobile.nl uitgebreid, je kan naast het uploaden en downloaden van wallpapers voor je mobiele telefoon nu ook mp3 (realtones) bestanden uploaden (en downloaden).
    het idee is dat je nu geen datakabeltje meer nodig hebt of iemand een leuke gratis wallpaper of beltoon kado kan doen.
    layout vind ik niet zo heel belangrijk maar laat me weten of je een mp3 kan uploaden en vervolgens downloaden (hou het onder de 500kb als je geen umts hebt)
      dinsdag 12 december 2006 @ 23:34:10 #289
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44376829
    quote:
    op dinsdag 12 december 2006 20:14 schreef razor21 het volgende:

[..]

heb hem nu wat mooier / overzichterlijker gemaakt.....athans dat vind ik...voor een n00b toch netjes dacht ik
    voor een, zoals je zelf zegt: n00b, vind ik het een nette site inderdaad.

zoals msx-hinter ook al zegt, is het zeker goed om op al je pagina's dezelfde indeling te gebruiken, dat leest en surft wat prettiger.

op de pagina tv-show, staat je tekst gecentreerd, wat ik persoonlijk erg irritant vind om te lezen.
    je zou er wat mij betreft beter aan doen om de tekst gewoon links uit te lijnen.

wat die google ads betreft, die kunnen ook nog wel eens als storend gezien worden.
    als je die er nou per sé op wilt hebben om wat voor reden dan ook, kun je er ook evt voor kiezen om die ergens op de pagina een vaste plek te geven, bijvoorbeeld in een rechts geplaatste kolom, waar enkel die reclame in staat.
    dan 'verneukt' het de tekst niet

verder vind ik dat het er netjes uitziet, hoewel je wat mij betreft wel wat meer kleur mag gebruiken dan enkel dat blauw en zwart
    Signature.
      dinsdag 12 december 2006 @ 23:44:45 #290
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_44377126
    ik stel voor dat u allen eens de op gaat lezen... daarin zult u lezen dat dit topic bedoeld is om je site te laten beoordelen, niet om leuk te vertellen dat je je blog weer eens geupdate hebt.

je blog hoort hier sowieso niet thuis, aangezien dat invulsessie is geweest van (al dan niet aangepaste) template. misschien een idee om een blog-check-reeks op te zetten? verras ons, maar dump het niet hier.

aangezien ik geen zin heb om dit hele topic door de te scannen én dit topic toch bijna op de 300 posts zit, haal ik ze nu niet weg, maar in het nieuwe deel zal er strenger worden opgetreden tegen het dumpen van blogs en aanverwanten.
    So we just called him Fred
    pi_44380131
    quote:
    op dinsdag 12 december 2006 19:42 schreef msx-hinter het volgende:

[..]

en zet in je images-directory maar een kopie van de index.html in, je hebt nu een open directory gecreerd.
    hoe bedoel je? dit stukje snap ik ff niet
    pi_44381810
    kijk hier maar : http://home.wanadoo.nl/rkraats/images/ als je in deze directory een index.html zet (naar eigen keuze met inhoud) ben er vanaf.
    pi_44387782
    quote:
    op woensdag 13 december 2006 07:18 schreef msx-hinter het volgende:
    kijk hier maar : http://home.wanadoo.nl/rkraats/images/ als je in deze directory een index.html zet (naar eigen keuze met inhoud) ben er vanaf.
    ok, dank je..
    had ik niet aan gedacht.
      woensdag 13 december 2006 @ 12:36:05 #294
    5637 koekiemonster
    Goede reaktie ------------>
    pi_44388130
    onlangs gestart, http://www.lynx-media.nl
    koekje erbij?
    pi_44388247
    koekiemonster: vind het zwarte lijntje naast bepaalde teksten op meerdere pagina's erg onprettig om naar te kijken

tevens vind ik dat je contact pagina in een heel andere style (contact form) gemaakt is dan de rest... verder overzichtelijk en duidelijk alleen op wat fronten mis ik gewoon info..
    Like trump...
      woensdag 13 december 2006 @ 12:54:51 #296
    145090 HenkBenzinetank
    Toegevoegde waarde
    pi_44388757
    ook zou ik het menu aanpassen, maak de knoppen klikbaar en niet alleen de tekst van het menu. je suggereert namelijk dat je die knoppen wel kan aanklikken doordat een heel vlak meeschuift
    pi_44389440
    hey, ik heb een webshop moeten maken voor school. er moet nog een header boven. verder is ie wat mij betreft bijna af
    http://webshop.jaydev.nl/
    zeg me wat jullie er van vinden.
      woensdag 13 december 2006 @ 13:19:10 #298
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44389592
    op zich prima.
    wat prettig zou zijn, een zoekfunctie
    verder zou ik de knop "in winkelwagentje' ergens anders neerzetten, want het lijkt nu net of er al een bedrag in je winkelwagen zit bij binnenkomst op de pagina
    Signature.
    pi_44390627
    ik heb nu de knop anders genoemd (voeg toe aan winkelwagentje), ik ben te lui
    en effe een zoekfunctie gemaakt
      woensdag 13 december 2006 @ 13:55:29 #300
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_44390742
    ah, kijk, stuk beter al
    Signature.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')