Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm
en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Dat zou ook kunnen natuurlijk dat gaat idd amper stuk.. en je kan het volgens mij ook redelijk makkelijk remote monitoren?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmenquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
Dat weet ik wel zeker!quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:28 schreef sararaats het volgende:
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje
yupquote:
Komt omdat de omroepers belgen zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef sararaats het volgende:
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over
onverstaanbaar
ik ben ook een Belg hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Komt omdat de omroepers belgen zijn.
quote:
ja, dat lijkt me ook wel.. Maar met de stroom van de wissels lijkt me toch weinig mis?quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
Daar ben ik nog eens onderdoor gelopen, stukje over de sporen en dan de grond in onder de sporen door.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:
[..]
yup
hey, da's in Antwerpen-Centraal
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef the_disheaver het volgende:
pfff, 9292 is nogal in de war.
De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...
Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
Nee, juist niet. Het gaat juist wel goed als ik het kijk voor deze zaterdag...quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Noordned?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:35 schreef blieblie het volgende:
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
Nee nee, het is volgens mij reparatie iets. Maar het ziet er wel vaag uit. Je ziet het vooral op de oudere treinstellen (goh) en ik heb vooralsnog geen Nordned trein gezien, dus ik doel voornamelijk op NS materiaal.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Noordned?
Hebben ze daar de oude sticker afgehaald
Dat is geen plaatwerk, dat zijn stukken waar de lak is bijgewerkt. "Postzegelen" wordt dat genoemd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Klopt, een trein in zo'n staat wordt ook wel eens "bepostzegeld" genoemd, omdat het allemaal kleine postzegeltjes zijn. Als er ergens een beschadiging zit, schuren ze de lak weg, trekken er met tape een vierkantje omheen en rollen er verse nieuwe lak op. Die nieuwe lak is altijd geler dan de oude. Bij Mat'64 zie je het momenteel goed omdat de jongste bakken momenteel revisie krijgen. Dan zie je ook dat de voorkant vaak een groot nieuw geel vlak krijgt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |