abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:54:04 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36058835
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm

en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36059001
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
pi_36059414
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
Dat zou ook kunnen natuurlijk dat gaat idd amper stuk.. en je kan het volgens mij ook redelijk makkelijk remote monitoren?
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:26:35 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36059949
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
Dat weet ik wel zeker!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:28:00 #155
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36059994
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje

geef mij de ICE 3 maar SUPERTREIN !!!!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060081
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:28 schreef sararaats het volgende:
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje

Deze?
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:31:38 #157
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36060097
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Deze?
yup

hey, da's in Antwerpen-Centraal
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060115
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Deze?
kan niet missen he?
pi_36060160
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:

[..]


hey, da's in Antwerpen-Centraal

  woensdag 15 maart 2006 @ 16:40:42 #160
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36060389
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over

onverstaanbaar
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060432
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef sararaats het volgende:
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over

onverstaanbaar
Komt omdat de omroepers belgen zijn.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:43:07 #162
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36060466
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Komt omdat de omroepers belgen zijn.
ik ben ook een Belg hoor
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060496
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:43 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben ook een Belg hoor
Wat zeg je?
pi_36061107
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat zeg je?
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
ja, dat lijkt me ook wel.. Maar met de stroom van de wissels lijkt me toch weinig mis?
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:02:29 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36061125
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:

[..]

yup

hey, da's in Antwerpen-Centraal
Daar ben ik nog eens onderdoor gelopen, stukje over de sporen en dan de grond in onder de sporen door.

Worden ook nog bouwmethoden toegespast die in Nederland al jarenlang verboden zijn trouwens. (arbeidsomstandigheden voor de duidelijkheid, niet veiligheid van constructie).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36083511
pfff, 9292 is nogal in de war.

De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...

Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:32:29 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36084453
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef the_disheaver het volgende:
pfff, 9292 is nogal in de war.

De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...

Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36084547
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
pi_36084593
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Nee, juist niet. Het gaat juist wel goed als ik het kijk voor deze zaterdag...

Maar ns.nl geeft wel de normale verbinding, dus er zou geen werkzaamheden moeten zijn.
pi_36084622
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:35 schreef blieblie het volgende:
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
Noordned?

Hebben ze daar de oude sticker afgehaald

pi_36084671
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:37 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Noordned?

Hebben ze daar de oude sticker afgehaald

Nee nee, het is volgens mij reparatie iets. Maar het ziet er wel vaag uit. Je ziet het vooral op de oudere treinstellen (goh) en ik heb vooralsnog geen Nordned trein gezien, dus ik doel voornamelijk op NS materiaal.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:41:39 #172
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36084770
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.

Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36084831
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Dat is geen plaatwerk, dat zijn stukken waar de lak is bijgewerkt. "Postzegelen" wordt dat genoemd.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:44:29 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36084853
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.

Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Klopt, een trein in zo'n staat wordt ook wel eens "bepostzegeld" genoemd, omdat het allemaal kleine postzegeltjes zijn. Als er ergens een beschadiging zit, schuren ze de lak weg, trekken er met tape een vierkantje omheen en rollen er verse nieuwe lak op. Die nieuwe lak is altijd geler dan de oude. Bij Mat'64 zie je het momenteel goed omdat de jongste bakken momenteel revisie krijgen. Dan zie je ook dat de voorkant vaak een groot nieuw geel vlak krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36084877
Voor plaatwerk is het inderdaad erg plat en wel erg netjes verwerkt op de wagons. Voor lak vind ik het eigenlijk heel erg perfect vierkant. Of werken ze dan met sjabloontjes .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')