En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:47 schreef editor2 het volgende:
Ik vind de TGV wanneer ik door Europa reis de meest comfortable trein.
Het heeft luxe,stijl,comfort en is snel voor waar ik heen moet.
Toch vond ik de ICE ook niet het toppunt van lekker zitten. Harde stoelen! Wel voldoende beenruimte en luxe afwerking, dat moet gezegd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:04 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat er in de spits wel ergens in het land mensen moeten staan, zonder je bedrijf failliet te krijgen met veel materieel kopen want de rest van de dag staat te niksen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Okee bedankt zoiets dacht ik namelijk alquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Linkjesquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
http://www.prorail.nlquote:
Ja, deze was het inderdaad, behoorlijk lelijk zeg!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]
Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.
Ik vind 'm lelijk
Klopt, er is ook maar een trein die met 3 stellen rijdt, en dat is de trein die om 7:05 uit Enschede vertrekt. En die is dan nog vol.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Hè, wat vriendelijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.prorail.nl/NR/(...)gtenfebruari2006.pdf
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Willy84 het volgende:
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
ja.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:35 schreef Remzz het volgende:
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Ja ik zit ook op een perron te wachten van 1500m kan ik gelijk naar Muiderpoort lopenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Juist en daarom is het niet overdreven omdat bv perron 10a en 10b gewoon als 2 perrons worden gebruikt en als het moet bij lange treinen als 1 perron. Eigenlijk heel flexibelquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Er rijden wel eens langere treinen (bv. bedevaartstreinen regelmatig met zeventien bakken). Verder geldt voor de normale dienst inderdaad vijftien bakken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Zo jammer van die grijze kop, ik vond de orginele (gele) voorkant veel mooier. Wat mij betreft de mooiste treinquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |