abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2006 @ 01:04:23 #251
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36252877
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:47 schreef editor2 het volgende:
Ik vind de TGV wanneer ik door Europa reis de meest comfortable trein.
Het heeft luxe,stijl,comfort en is snel voor waar ik heen moet.
En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:58:27 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36254410
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

[..]

En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
Toch vond ik de ICE ook niet het toppunt van lekker zitten. Harde stoelen! Wel voldoende beenruimte en luxe afwerking, dat moet gezegd!

TGV's zijn volgens mij alleen voor smurfen gebouwd. De Eurostar ook trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36263173
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
pi_36263275
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat er in de spits wel ergens in het land mensen moeten staan, zonder je bedrijf failliet te krijgen met veel materieel kopen want de rest van de dag staat te niksen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 15:52:45 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36267100
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36267270
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
pi_36268304
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Okee bedankt zoiets dacht ik namelijk al
pi_36270638
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
Linkjes
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:37:28 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36270673
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:36 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Linkjes
http://www.prorail.nl
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:51:08 #261
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_36272881
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]

Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.

Ik vind 'm lelijk
Ja, deze was het inderdaad, behoorlijk lelijk zeg!
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:17:04 #262
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36273579
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Klopt, er is ook maar een trein die met 3 stellen rijdt, en dat is de trein die om 7:05 uit Enschede vertrekt. En die is dan nog vol.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:50:44 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36274738
quote:
Hè, wat vriendelijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36278351
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
pi_36278681

Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
pi_36278706
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
pi_36279437
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Willy84 het volgende:
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
pi_36279550
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:35 schreef Remzz het volgende:
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
ja.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:05 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36280290
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.

Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36280365
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Ja ik zit ook op een perron te wachten van 1500m kan ik gelijk naar Muiderpoort lopen
pi_36280519
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.

Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Juist en daarom is het niet overdreven omdat bv perron 10a en 10b gewoon als 2 perrons worden gebruikt en als het moet bij lange treinen als 1 perron. Eigenlijk heel flexibel
pi_36280834
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Er rijden wel eens langere treinen (bv. bedevaartstreinen regelmatig met zeventien bakken). Verder geldt voor de normale dienst inderdaad vijftien bakken.
pi_36280857
NOS TT 751:
Utrecht<->Rhenen/Arnhem
Door een bijna aanrijding rijden tussen
Driebergen Zeist en Maarn de treinen
met een vertraging van 15 tot 30
minuten.
pi_36281016
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
Zo jammer van die grijze kop, ik vond de orginele (gele) voorkant veel mooier. Wat mij betreft de mooiste trein

Foto:
hula
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 22:49:09 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36281582
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.

Ik heb in Groningen op perron 6AB wel een keer 2 maal VIRM 6 zien staan. Ze namen het gehele perron in beslag.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')