abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:48:49 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35609008
leuk topic
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:50:32 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35609075
Wij hebben allebei een eigen rekening waar salaris op binnenkomt.
Verder 1 gezamelijke betaalrekening waar we allebei een vast bedrag per 4 weken op storten om de vaste lasten te betalen.
Van datgene wat overblijft op de gewone rekeningen moeten we darten/uitgaan/tanken/(en zij) roken
En 1 gezamelijke spaarrekening. Wat overblijft op de overige rekeningen wordt daarnaartoie gestort.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35615312
gewoon alles in 1 pot, hieruit wordt alles betaalt. We krijgen elk per maand een persoonlijk budget (beide zelfde bedrag) voor uitgaan, kleren, dvd's, en al wat je nog meer voor jezelf zou willen kopen.
death is just another state of mind
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:03:31 #29
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_35615716
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:52 schreef drugarth het volgende:
gewoon alles in 1 pot, hieruit wordt alles betaalt. We krijgen elk per maand een persoonlijk budget (beide zelfde bedrag) voor uitgaan, kleren, dvd's, en al wat je nog meer voor jezelf zou willen kopen.
een rugzakje
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_35615775
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:52 schreef drugarth het volgende:
gewoon alles in 1 pot, hieruit wordt alles betaalt. We krijgen elk per maand een persoonlijk budget (beide zelfde bedrag) voor uitgaan, kleren, dvd's, en al wat je nog meer voor jezelf zou willen kopen.
Wat ik me dan afvraag.. Jullie gaan waarschijnlijk samen uit? En als je dan een persoonlijk budget hebt, wie betaalt dan het uitgaan?
Op die manier komt het bij mij over dat alles heel mooi gedeeld moet worden, elk zijn deel..

Kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer, maar ik vind het op die manier wat raar overkomen
pi_35618581
aan elke methode zitten voordelen en nadelen. belangrijkste is denk ik dat het passend is voor BEIDDE personen.

Kan me nog heel goed herinneren dat ik heel makkelijk was met mijn geld om de zaken te betalen. Toen er echter een keer getanked moest worden en mijn ( ja ja kan gebeuren) pas "weigerde", betaalde zij het, echter met de opmerking, dat krijg ik wel van je terug als je salaris is gestort....

Overigens, ik kan me voorstellen dat je wel afspraken maakt als de een een eigen huis heeft en de ander trekt erbij in en je bent niet getrouwd. Op den duur zal het misschien helemala in elkaar overvloeien, maar zeker in het begin denk ik dat je er verstandig aan doet om wel afspraken te maken voor dat soort zaken.

Ik zal dan ook zeker ZELF mijn hypotheek betalen en alle kosten verbonden aan het huis.... better safe then sorry...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_35620258
Even tvp'tje....van plan om te gaan samenwonen
Bla....:P
AutoFans.nl
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:07:50 #33
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_35620768
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:10 schreef Gompy58 het volgende:
Kan me nog heel goed herinneren dat ik heel makkelijk was met mijn geld om de zaken te betalen. Toen er echter een keer getanked moest worden en mijn ( ja ja kan gebeuren) pas "weigerde", betaalde zij het, echter met de opmerking, dat krijg ik wel van je terug als je salaris is gestort....
Dat zou voor mij een reden zijn er een punt achter te zetten.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:31:26 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35634007
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:07 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dat zou voor mij een reden zijn er een punt achter te zetten.
Dat ligt allemaal aan de toon waarop het gezegt wordt. Je weet niet hoe hij is ook.

Dat persoonlijk budget vind ik op zich wel een goeie insteek, ik ga binnenkort ook samenwonen en dat is ook ongeveer de manier waarop ik het zou willen doen.

Heb al eens samengewoond en ook 1 pot gehad voor allebei, maar dat werkte niet kwam ik achter.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35634838
Vriendlief werkt en ik studeer (scheelt toch een cijfer voor de komma per maand). Hij betaalt de huur, GLW, gemeentebelastingen,internet etc en ik haal de boodschappen. En verder hebben we ons eigen geld om te besteden (mobiel, sport etc).
Als ik straks werk, gaat er een gedeelte van het salaris naar de gezamelijke rekening en betalen we daar alles van. Dan betalen we allebei even veel. Ik denk alleen niet dat wij ooit alles in 1 pot gaan gooien, daarvoor ben ik denk ik te gehecht aan iets 'eigen'.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:26:05 #36
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35635314
Wat nectarientje zegt. Ik denk niet dat ik als Silmarwen zal kunnen leven.

Ik heb wel eens uitspattingen dat ik graag iets duurs wil hebben of een tijdje een dure hobby wil uitoefenen. Als alles in 1 pot gaat zou ik me schuldig voelen en dus tekst en uitleg moeten/willen geven aan mijn vriendin. Ik wil zelf dat soort dingen blijven doen van een deel van het geld dat ik verdien.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:45:00 #37
127599 Dopey1976
Live life hard
pi_35635781
Onze situatie is het volgende:

Ik verdien ongeveer 500 euro meer dan mijn vriendin (incl. mijn reiskostenvergoeding van ca. 200 euro). Echter, ik heb een auto waar zij niet in rijdt (geen rijbewijs) die ik nodig heb om op mijn werk te komen. De auto gebruiken we ook om samen dingen mee te doen. Kosten voor de auto incl. benzine ca. 400 euro per maand.

Tot nu toe betalen we beide evenveel aan onze huishoudpot (vaste lasten, boodschappen, etc.) De kosten voor de auto komen voor mijn rekening. Aan het eind van de maand houden we beiden ongeveer hetzelfde over voor onze persoonlijke zaken (kleding, sporten, uitgaan, etc.)

Vinden jullie dat een goede regeling of zouden jullie dat anders doen? Ik ben benieuwd ...
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:50:55 #38
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35635951
Dopey, het gaat er in de eerste plaats natuurlijk om wat je er zelf van vind.
Maar het klinkt mij als een prima verdeling in de oren.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_35637104
allebij onze salaris worden bijgeschreven op 1 rekening, alles wordt ook betaald van die rekening.
Wat erover blijft geven we uit. de ene maand ik meer dan haar en zij de andere maand meer dan ik.
werkt al 2,5 jaar prima en nooit gezeur over gehad.
pi_35637718
Wij storten een bepaald bedrag per maand op een huishoudrekening, daar gaat de huur, gaswaterelektra, internet en dergelijk af.... Van onze eigen rekeningen betalen we ons studiegeld, boodschappen en dergelijke...
En dat werkt goed.. Zit de een wat krapper, dan doet de ander iets meer boodschappen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:06:20 #41
81237 releaze
best of both worlds
pi_35638038
wij storten iedere maand een vast bedrag naar onze rekening waar alle vaste lasten van betaald worden. we hebben allebei hetzelfde inkomen (omstreeks 750 euro per maand) mn vriend houdt gemiddeld 200 euro over en ik gemiddeld 0, en hoewel ik hem de extra centjes gun baal ik wel van het feit dat ik niks over hou. School is voor mij een gigantisch grote uitgave, en als hij extra aan de pot betaalt dan houdt dat in dat hij daarmee ook mn studie bekostigt, en daar zit ie niet op te wachten. Logisch.

ik denk opzich dat we na mn studie ook een gezamelijke pot zullen hebben, waarbij ik, als werkende, waarschijnlijk meer aan zal bijdragen. Ik vind dat niet meer dan eerlijk, naar draagkracht bijdragen. Alles op één hoop gooien ben ik nog al huiverig over.. ik denk dat als ik weer eens geld heb ik het ook graag wil uitgeven, en dan is een eigen rekeningetje met eigen geld toch wel handiger dan het uit de pot pakken..
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:09:54 #42
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35638150
Geld interesseert me totaal niet.

Ik betaal wat ik kan betalen, voor mezelf, voor ons samen of voor hem. En als het anders uitkomt betaalt hij. Mijn geld is van ons en zijn geld ook in principe. Alleen sparen doen we in principe apart, maar we bespreken wel wat we sparen met welk doel. Nu willen we aan het einde van het jaar een lange reis maken - dan sparen we apart en gooien het aan het einde van de rit bij elkaar. We willen er toch samen van genieten, wat maakt het uit wie het binnengebracht heeft.

Zo heb ik het in eerdere relaties ook gedaan en het bevalt prima, er zijn belangrijkere zaken om me druk om te maken.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:12:42 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35638223
Maar zo werkt het bij ons ook wel in principe. Bijvoorbeeld aankomende zomer. Mijn vakantiegeld gaat gebruikt worden voor nieuwe kozijnen in het huis, het zijne om van op vakantie te gaan bijvoorbeeld.

En zoals teigan zei, als de een wat krapper zit betaald de ander iets meer. Er gaat iig niet heel rigide een meetlat langs alles.

[aanvulling]
Het klinkt nu alsnog wel heel erg gescheiden zeg maar, maar ik bedoelde aan te geven dat het niet zo is dat hij dan de helft van de kozijnen en ik de helft van de vakantie betaal etc. etc. Dat gaat gewoon van 1 grote pot.

[ Bericht 27% gewijzigd door BE op 02-03-2006 12:19:00 ]
***
pi_35638595
Hmmm nuttig topic!

Wij hebben het de laatste tijd wel eens over samenwonen, het is dan het plan om een huis te kopen, gebaseerd op het inkomen dat hij verdient. Mijn vriend werkt en ik studeer, de inkomens zijn dus ongelijk. Hij heeft ook een auto die ik in sommige gevallen leen.
Maar we hebben dus géén idee hoe we de vaste lasten zouden moeten verdelen als we gaan samenwonen!!

Hoe is de verdeling van hypotheek, VVE, verzekeringen, gas water en licht, en boodschappen het beste?

Ik heb al een lening bij het IBG om m'n huur te kunnen betalen en meer uitgeven dan ik nu doe aan vaste lasten wil ik absoluut niet! Ik ben heel erg bang dat ik straks een onevenredig groot deel van de kosten moet gaan betalen...

Heeft iemand suggesties voor een verdeling? Hoe zouden jullie dit oplossen? (Gewoon om eens wat verschillende meningen te horen )
pi_35638637
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag.. Jullie gaan waarschijnlijk samen uit? En als je dan een persoonlijk budget hebt, wie betaalt dan het uitgaan?
Op die manier komt het bij mij over dat alles heel mooi gedeeld moet worden, elk zijn deel..

Kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer, maar ik vind het op die manier wat raar overkomen
We gaan soms samen uit, en soms apart. Gaan we samen dan betaalt idd ieder de helft, gaan we apart dan betaalt degene die uitgaat dit uit zijn/haar eigen potje.
Gaan we met een groep dan betalen we gewoon elk onze rondjes...het komt nou ook niet weer op een euro of 2 nauwkeurig aan natuurlijk.
Zie het zo: we hebben elk een persoonlijk inkomen van bijv. 500 euro waar we mee doen wat we willen. De rest gaat naar de gezamelijke pot.
death is just another state of mind
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:31:25 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35638646
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:26 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm nuttig topic!
Heb je het wel gelezen dan?

want
quote:
Hoe is de verdeling van hypotheek, VVE, verzekeringen, gas water en licht, en boodschappen het beste?
en
quote:
Heeft iemand suggesties voor een verdeling? Hoe zouden jullie dit oplossen? (Gewoon om eens wat verschillende meningen te horen )
Komen aardig aan bod zeg maar.

De beste verdeling voor jullie is de verdeling waar jullie allebei blij mee zijn.

Een mogeljikheid is:
Alle vaste lasten op een hoop gooien, bepalen hoeveel per week je aan boodschappen uit wil geven en dat er ook bij optellen.
Dan kom je bijvoorbeeld op 1000 euro uit.

Als je vriend nou bijvoorbeeld 1500 euro heeft en jij 500 dan zou ik persoonlijk zeggen dat hij iets van 750 euro aan de vaste lasten betaalt en jij 250. Hij houdt plenty over en jij hebt ook nog een beetje geld voor jezelf.

Maar goed, dat is zoals ik het gedaan heb toen ik samenwoonde met mijn ex die ook nog studeerde. Mss vinden jullie wel iets heel anders ok.
***
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:50:50 #47
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_35638907
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:26 schreef Laura 2000 het volgende:
Hmmm nuttig topic!

Wij hebben het de laatste tijd wel eens over samenwonen, het is dan het plan om een huis te kopen, gebaseerd op het inkomen dat hij verdient. Mijn vriend werkt en ik studeer, de inkomens zijn dus ongelijk. Hij heeft ook een auto die ik in sommige gevallen leen.
Maar we hebben dus géén idee hoe we de vaste lasten zouden moeten verdelen als we gaan samenwonen!!

Hoe is de verdeling van hypotheek, VVE, verzekeringen, gas water en licht, en boodschappen het beste?

Ik heb al een lening bij het IBG om m'n huur te kunnen betalen en meer uitgeven dan ik nu doe aan vaste lasten wil ik absoluut niet! Ik ben heel erg bang dat ik straks een onevenredig groot deel van de kosten moet gaan betalen...

Heeft iemand suggesties voor een verdeling? Hoe zouden jullie dit oplossen? (Gewoon om eens wat verschillende meningen te horen )
Mijn vriendin studeerde ook nog toen we gingen samenwonen. We hebben het zo gedaan dat ik de meeste overige vaste lasten en de weekendboodschappen betaal. En zij betaalde de internetverbinding (40), de doordeweekse boodschappen en 100 euro bijdrage in de huur aan mij.

Zo was ze ongeveer evenveel kwijt als in haar oude studentenhuis. Oftewel had ze nog wat over voor kleding e.d. Dat leek ons toendertijd een eerlijke verdeling. Misschien komt het een beetje koud over maar zo hou je allebei je 'onafhankelijkheid' om het maar zo te noemen.

Nu hebben we een vergelijkbare situatie (we zijn naar mijn koophuisje vertrokken). Zodra zij werkt zullen we de huishoudelijke bijdrage wel gelijk trekken denk ik. En dan trouwen zodat het huisje op beide namen komt te staan.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_35639208
Wij hebben 2 gezamelijke rekeningen, op 1 mijn salaris de andere die van mijn vriendin. Het geld is daarna niet meer specifiek van mij of haar. Van mijn rekening betalen we de vaste lasten, van de andere leven we. Aangezien we redelijk dezelfde intresses hebben, komen we er met grote aankopen wel redelijk uit. En als ik een dvd wil en het kan dan koop ik die, wil zij een boek en het komt uit dan koopt zij die. Waarschijnlijk gaat dat wel redelijk gelijk. Qua kleding dan niet, maar das logisch en dus geen probleem. Wij verdien/krijgen ook ongeveer evenveel.
pi_35639831
Ik woon bij mijn vriend, in zijn koopwoning. We verdienen ongeveer evenveel.
Ik wil onze financien strikt gescheiden houden.
Komt ook omdat ik nog een eigen huis heb dat ik verhuur, en ook studieschuld e.d. waarvan ik niet vind dat hij daaraan hoeft mee te betalen.
Andersom ga ik niet meebetalen aan zijn hypotheek; het huis wordt er niet meer van mij door.

Een gezamenlijke rekening waar wij ieder de helft van een bepaald bedrag opstorten elke maand lijkt mij het beste. Van dat geld worden dan de overige vaste lasten en de boodschappen betaald.
Voor het 'eerlijke' stort ik dan iets meer, omdat ik immers gratis 'woongenot' heb.
pi_35639979
En alles op 1 hoop of trouwen in gemeenschap van goederen, daar zou ik NOOIT aan beginnen als ik degene ben die het meeste verdient.
Zou ik juist veel minder verdienen, dan heb ik er minder moeite mee, al heb ik dan zeker ook wel een probleem met het 'mijn hand op moeten houden', of het feit dat hij het meeste betaalt.
Ik zou dan het gevoel hebben dat IK niets bezit, en dat geeft me een onveilig gevoel.
Bovendien, mocht het uitgaan, dan zal de kans groot zijn dat de afwikkeling van zaken een hel wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')