abonnement Unibet Coolblue
pi_35180362
Wij hebben twee katten en wonen momenteel op een flatje met een balkonnetje. Binnenkort gaan we verhuizen naar een 1-gezinswoning met tuin. Nu zijn de katten gewend om op het balkon te kunnen: daar kunnen ze toch nergens heen.

Als we straks in het andere huis zitten, wil ik ze niet altijd binnen moeten houden. Dat vind ik zielig en daarnaast niet praktisch (vooral in de zomer als de deur open staat). Maar ik wil ook niet dat ze uit de tuin gaan...

Hoe gaan we dit oplossen?

Onze katten kunnen niet hoog springen: alles boven de 1,50 meter is een probleem (...). Dus misschien KUNNEN ze helemaal niet weg uit de tuin. Maar ja, hoe weet je dat zeker?

Van iemand (...) had ik iets gehoord over een 'virtual wall': je zet een aantal 'zenders' neer waarmee je een ruimte afbakend. De kat krijgt een halsband om en kan dan niet buiten die ruimte komen. In Amerika zouden ze al een aantal jaren bekend zijn met zo'n apparaat. Heeft iemand er hier iets van gehoord?

Dus: weet iemand hoe we de katten in de tuin houden? Ik hoor graag al jullie creatieve oplossingen!
pi_35180544
Een kat kun je niet in je tuin houden en waarom zou je dat ook willen. Het doel van buitenspelen is toch om de buurt te verkennen. Het feit dat je katten (volgens jou) niet hoger dan 1.50 kunnen springen betekent nog niet dat ze niet kunnen leren te klimmen en misschien zijn ze wel gewoon te dik. Volgens mij mag zo'n virtual wall in Nederland niet ivm dierenmishandelingsregels etc etc.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:27:31 #3
130735 Devil020
Sterker door Strijd!
pi_35180591


http://www.cranenbroek.nl/

werkt ook andersom, dus ipv UIT je tuin IN je tuin
pi_35180722
De katten willen we graag in de tuin houden, omdat er een (grote) weg achter loopt. Daarnaast komt mijn vriend uit deze buurt en zijn moeder liet de katten altijd buiten en heeft best wel wat katten verloren: overreden, 'verdwenen'...

De katten kunnen niet springen, omdat ze het nooit hebben geleerd (niemand om het van af te kijken). Ze zijn niet te dik (nou ja, misschien eentje wel een beetje). Klimmen kunnen ze idd wel leren...

Dat schrikdraad zou wel kunnen werken: wat de tuin niet in kan, kan er ook niet uit ;-). Alleen ziet het er wel wat 'dieronvriendelijk' uit...
pi_35180868
Mijn schoonouders hebben zo'n halsbandje voor de katten en een draad rondom de tuin ingegraven. Werkt perfect. Het is geloof ik alleen niet echt voor katten bedoeld, maar voor honden.
Het is gewoon in Nederland te koop. Alleen weet ik niet hoe het heet.
pi_35180937
Zou je het misschien na kunnen vragen hoe dat heet?
pi_35180954
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:32 schreef SailorMoon het volgende:
De katten kunnen niet springen, omdat ze het nooit hebben geleerd (niemand om het van af te kijken). Ze zijn niet te dik (nou ja, misschien eentje wel een beetje). Klimmen kunnen ze idd wel leren...
Springen leren ze snel genoeg, gewoon katten alleen onder toezicht buiten laten desnoods aan een tuigje.
quote:
Dat schrikdraad zou wel kunnen werken: wat de tuin niet in kan, kan er ook niet uit ;-). Alleen ziet het er wel wat 'dieronvriendelijk' uit...
Dat schrikdraad werkt om katten buiten te houden (bijv bij een vijver)
There's no place like 127.0.0.1
pi_35180958
Ik ga mijn best doen.
pi_35180999
Of je trekt ze elke keer zo'n tuigje aan als ze naar buiten "mogen". Met een stuk touw eraan dat lang genoeg is om door de tuin te banjeren, maar niet erbuiten.
Niet ideaal, maar het is een optie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_35181055
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:40 schreef assepoes het volgende:
Ik ga mijn best doen.
Thx
pi_35181077
Virtual wall werkt ERG goed. Ze proberen het 2 keer, daarna weten ze precies tot waar ze kunnen komen. Vraag me alleen af waarom je de katten niet uit de tuin wil
Ik haat de belastingdienst
pi_35181086
[quote]Op vrijdag 17 februari 2006 10:40 schreef harryharry het volgende:

[..]

Springen leren ze snel genoeg, gewoon katten alleen onder toezicht buiten laten desnoods aan een tuigje.
[..]

De ene kat is 12 jaar oud en de andere 3,5. Dus of ze het nog ooit leren (wij hopen eigenlijk van niet)..
pi_35181125
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:45 schreef IllI het volgende:
Virtual wall werkt ERG goed. Ze proberen het 2 keer, daarna weten ze precies tot waar ze kunnen komen. Vraag me alleen af waarom je de katten niet uit de tuin wil
En waar haal ik zo'n virtual wall???

Wij willen ze de tuin niet uit hebben, omdat we bang zijn dat ze overreden worden/ 'verdwijnen'...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:49:04 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35181176
Een kat hoeft niet per se hoog te kunnen springen om over bijv. een schutting te komen. Een kat loopt daar gewoon tegen omhoog, gebruikmakend van zijn nagels.

Als je een schutting rondom hebt, zou je daar aan de bovenkant een extra rand tegenaan kunnen zetten die naar binnen buigt. Echt fraai zal het niet zijn, maar wel effectief.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35181274
Hmmmmm, das ook een idee...
pi_35181301
Bedankt voor de links
pi_35181738
Hmmm, de website werkt niet goed... Zijn er nog andere adressen (bekend)?
pi_35182075
http://www.invisiblefence.nl/ Deze doet het bij mij wel. Je moet wel een beetje naar beneden scrollen en op klik hier om onze pagina in het Nederlands te bekijken klikken.

Ook kan je gewoon googlen op invisible fence kat, dan krijg je ook het een en ander.
pi_35182342
Ik krijg een heleboel rode kruisjes...
Ik zal het thuis eens proberen (zit nu op m'n werk)

Iig bedankt voor alle info!
pi_35182454
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:31 schreef SailorMoon het volgende:
Ik krijg een heleboel rode kruisjes...
Ik zal het thuis eens proberen (zit nu op m'n werk)

Iig bedankt voor alle info!
Ga dan aan het werk
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_35182670
Ja baas
pi_35182862
Ja kan het ook eerst met een tuigje proberen?
Maar dan nooit zonder toezicht natuurlijk.
Het werkt bij ons prima, maar ze is het dan ook van kleins af aan gewend....
pi_35182984
Tuigje kan idd ook. Een nadeel is wel een beperkt vrijheid van het naar binnen en buiten lopen.

*ziet een zomerdag voor zich, de buitendeur staat open...
pi_35183820
Als ze nu toch buiten de tuin komen, hoe komen ze dan langs zo'n wall om weer binnen de veilige beschutting?
pi_35184014
...

Eeeeh, via het 'gat' waar ze er ook uit zijn gekomen?
pi_35185694
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:21 schreef SailorMoon het volgende:
...

Eeeeh, via het 'gat' waar ze er ook uit zijn gekomen?
Wel eraan gedacht dat er geen gat is maar doordat ze een sprong verkeerd inschatten of via een raam of deur buitenkomen ze niet terugkunnen?
pi_35185816
Of op iets gesprongen zijn dat te dicht bij de schutting stond. Vanaf daar op de schutting en vanaf de schutting uit de tuin.
pi_35190623
Wij gaan dit voorjaar ook onze tuin afzetten. Geen invisible fence systeem want met 6 katten vind ik dat iets te duur worden met al die halsbandjes die je dan moet kopen. Bovendien doe ik mijn katten liever geen bandje om. (meer het systeem lijkt me wel handig als je wat minder katten hebr!)
Dus wij gaan voor een 'lelijke' afzetting, de schutting laten wij bovenaan met gaas schuin naar binnen toe lopen zodat de katten er niet overheen kunnen klimmen. Mocht dat niet voldoende zijn, dan kunnen we alsnog erover denken om schrikdraad bij het gaas te gebruiken. En tot dat dat gedaan is komen ze nog niet buiten
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_35191166
Is ook een oplossing!

Hmmm, we moeten er maar eens goed over nadenken wat wij willen/ wat het meest praktisch is/ wat werkt. Heb eigenlijk geen idee wat zo'n invisible fence kost...(ook niet onbelangrijk)
pi_35192035
hmm tja.. dat ze NU niet springen.. betekend niet dat niet kunnen leren
bijv. omdat ze iets aan de andere kant van de schutting zien en dat interessant vinden

en zo'n invisible fence is leuk.. maar dan moet je dus katten hebben die het bandje omhouden
beetje vervelend als ze zelf de bandjes af doen namelijk
en zo'n kunst is het niet (elke kat kan dat)

ik denk dat de afzetting van tearsong nog het practischt is
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_36136165
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:25 schreef Deetch het volgende:
Een kat kun je niet in je tuin houden en waarom zou je dat ook willen. Het doel van buitenspelen is toch om de buurt te verkennen. Het feit dat je katten (volgens jou) niet hoger dan 1.50 kunnen springen betekent nog niet dat ze niet kunnen leren te klimmen en misschien zijn ze wel gewoon te dik. Volgens mij mag zo'n virtual wall in Nederland niet ivm dierenmishandelingsregels etc etc.
een kat kun je WEL in de tuin houden!
Wij hebben onze tuin.....20x5m2...2 meter hoog compleet gegaasd en daar bovenop schrikdraad van Garden en Protector. er komt bi ons geen kat meer in of uit.
ik weet niet waar jij die informatie vandaan haalt.....
pi_36136186
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:28 schreef TearSong het volgende:
Wij gaan dit voorjaar ook onze tuin afzetten. Geen invisible fence systeem want met 6 katten vind ik dat iets te duur worden met al die halsbandjes die je dan moet kopen. Bovendien doe ik mijn katten liever geen bandje om. (meer het systeem lijkt me wel handig als je wat minder katten hebr!)
Dus wij gaan voor een 'lelijke' afzetting, de schutting laten wij bovenaan met gaas schuin naar binnen toe lopen zodat de katten er niet overheen kunnen klimmen. Mocht dat niet voldoende zijn, dan kunnen we alsnog erover denken om schrikdraad bij het gaas te gebruiken. En tot dat dat gedaan is komen ze nog niet buiten
Wij hebben de tuin afgegaast en daar boven schrikdraad. Werkt 100%.
Nooit geen vreemde katten meer gezien in mijn tuin en onze eigen komen er niet uit......!
pi_36162348
Wij hebben 2 ragdolls die we ook in de tuin willen kunnen laten. Onze tuin is volledig omheind met draad van 1.80m hoog. We hebben een vrij grote tuin.
De oudste (een kattin) gaat nu al regelmatig op wandel en geniet daar enorm van. Ze klimt nooit over de draad (tot hiertoe)
De jongste (een kater) is heel wat ondernemender en klimt er wel over.
Daarom zijn we begonnen om bovenaan de tuindraad een extra stuk te zetten van ongeveer 50cm.
Het staat schuin naar binnen en is niet opgespannen.
Het is de bedoeling dat als de kat er op klimt, dat de draad een beetje naar beneden en binnen klapt zodat de kat niet verder meer kan klimmen. Het systeem is nog in uitvoering dus of het 100% werkt moeten we nog afwachten.

Schrikdraad is bij ons geen goede oplossing omdat er te veel struiken en bomen staan. De draad mag geen contact hebben met takken en bladeren en dat is niet te doen.

Het andere systeem met de halsband is ons afgeraden omdat die halsband vrij zwaar is. Lastig voor de poes.

Ik las op een andere site dat een duitse firma speciale netten verkoopt voor katten.
Alleen jammer dat het een duitse site is, want mijn duits is niet zo goed.
Ik ben toch eens gaan kijken/lezen en behalve netten voor balkons, verkopen ze ook grotere netten en palen om tegen een tuindraad vast te maken. Die paal maakt een boog naar binnen en daar wordt de draad tegenaan geplaatst. De kat die ertegenop klimt wordt dus in een boog terug de tuin in geleid.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:15:11 #36
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_36167201
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:38 schreef petoefke het volgende:
Ik las op een andere site dat een duitse firma speciale netten verkoopt voor katten.
Heb je daar een linkje van?
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_36167887
ik heb mijn kat gewoon geleerd in de tuin te blijven. Nam haar eerst mee aan een tuigje en liep dan zelf mee zodat ze wat meer vrijheid had dan als ik het tuigje vast zou binden, elke keer als ze bij het tuinhekje kwam liep ik niet meer verder mee en voelde ze dus dat ze niet verder kon. Daarna liet ik haar rustig lopen en als ze buiten de tuin wilde riep ik haar en bleef ze netjes binnen. Nu kan ik zonder problemen de tuindeur openzetten. Het hekje is overigens net 50 cm dus ze zou er in principe zo overheen kunnen springen.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_37457667
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:39 schreef mystery1980 het volgende:
ik heb mijn kat gewoon geleerd in de tuin te blijven. Nam haar eerst mee aan een tuigje en liep dan zelf mee zodat ze wat meer vrijheid had dan als ik het tuigje vast zou binden, elke keer als ze bij het tuinhekje kwam liep ik niet meer verder mee en voelde ze dus dat ze niet verder kon. Daarna liet ik haar rustig lopen en als ze buiten de tuin wilde riep ik haar en bleef ze netjes binnen. Nu kan ik zonder problemen de tuindeur openzetten. Het hekje is overigens net 50 cm dus ze zou er in principe zo overheen kunnen springen.
Je kunt er gif op in nemen dat hij er een keer overheen gaat als ie een puls/instinct krijgt....
pi_37458532
Interessant topic! Als wij katten nemen willen we zo ook zeker binnen de tuin houden. In de buurt ook een drukkere weg enzo. Ik vertrouw het ook niet zo, heb gewoon liever dat ze in de tuin blijven.
pi_37482756
Wij hebben brits korthaartjes en willen onze achtertuin ook af gaan zetten. Nou had ik bedacht dat als ik de schutting glas maak zegeen grip hebben om erop te klimmen. Ik ga dus de hoogste 50cm aanhechten met plaxiglas. Om andere katten ook buiten de deur te houden en er wat zekerder van te zijn dat mijn katten niet alsnog over de schutting heen klimmen, span ik ook nog een kattenschrikdraad boven de schutting.
pi_37482898
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:28 schreef TearSong het volgende:
Wij gaan dit voorjaar ook onze tuin afzetten. Geen invisible fence systeem want met 6 katten vind ik dat iets te duur worden met al die halsbandjes die je dan moet kopen. Bovendien doe ik mijn katten liever geen bandje om. (meer het systeem lijkt me wel handig als je wat minder katten hebr!)
Dus wij gaan voor een 'lelijke' afzetting, de schutting laten wij bovenaan met gaas schuin naar binnen toe lopen zodat de katten er niet overheen kunnen klimmen. Mocht dat niet voldoende zijn, dan kunnen we alsnog erover denken om schrikdraad bij het gaas te gebruiken. En tot dat dat gedaan is komen ze nog niet buiten
Zoiets met een schuine afzetting bovenop de schutting had ik eerst ook in gedachten, maar omdat mij dat zo lelijk leek ben ik gaan denken aan een glad oppervlak omdat ze daar dus ook geen grip op hebben. Wij zitten alleen nog wel met een boom die grenst aan de schutting. Waarschijnlijk komt ook om de stam een gladde buis heen.
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:52:42 #42
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37516809
Wij zijn ook naar iets op zoek om ze in de tuin te houden.

Ik heb al wel wat gevonden en daar net naar gemaild om een offerte te vragen en ook of hun het komen doen of dat ik het zelf moet doen, maar dit is de site: www.nettenlijn.com
Zodra ik wat hoor laat ik het wel weten.
Nu hebben wij niet zo'n hele grote plaats: 4,5 meter bij 3 meter, dus ik hoop dat het meevalt met de prijs.
Vanavond ga ik ook even bij de gamma kijken of ze daar netten of gaas hebben. Ik wil mijn hele plaats dus overdekken, geen ren ofzo, daar is ons plaatsje toch te klein voor.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:05:39 #43
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_37518623
Kijk ook eens in dit topic : Tuin katveilig maken
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:37:08 #44
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_37524498
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:05 schreef Roeji het volgende:
Kijk ook eens in dit topic : Tuin katveilig maken
Net gelezen. Heel handig ook idd. Als mijn vriend het er mee eens is gaat het zoiets worden.
Toenstraks bij de gamma met iemand gesproken die dat met dat gaas ook als idee had. Ik denk dat ik dan toch alles doe, dus geheel met gaas overdekken. Die man bij de gamma zei wel dat ik dan iets nodig heb om het te ondersteunen, anders gaat het hangen. Hij kwam zelf met de optie voor pvc pijpen, die zijn niet duur en ook zo gezaagd, want als ik hout zou gaan gebruiken moet ik dat weer ergens aan vast maken.
Hopelijk dat ik het morgen kan gaan kopen en dan vrijdagochtend of zaterdagmiddag klussen, want er wordt er hier 1 helemaal gek dat ie niet naar zijn boompje in de tuin mag... de arme jongen.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:38:29 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37524562
En wat doe je dan als je net vol komt te liggen met afgevallen bladeren? Lijkt me erg lastig.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:39:01 #46
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_38634491
Voor de mensen die nog intresse hebben. Die van ons is af! (al eventjes trouwens ).

Ik zal even wat laten zien:



Hieronder hebben we trouwens nog een stuk gaas zo gemaakt dat als dat raampje open staat ze er ook niet tussen uit kunnen naaien.


Het werkt perfekt! Eerst gingen ze tuurlijk alles bekijken en testen of het zou lukken. Gelukkig zijn ze slim en nadat ze er 2 keer tegen aan zijn gesprongen hebben ze het niet eens meer geprobeerd. Op dit moment hebben we van blaadjes nog geen last en als het ooit gaat sneeuwen, tja, dan wordt het denk ik met de bezem een paar keer meppen om de sneeuw er vanaf te halen.
Wij waren iig met 40 euro klaar! Gaas en haken en een middagje werk. Onze eigen katten-gevangenis.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:29:09 #47
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_38638791
Een heel boeiende topic.
Zelf heb ik het met een tuigje geprobeerd, maar ze zijn te bang (2 kater van net geen jaar oud).
Dat systeem lijkt me op zich wel wat, maar als ze nu al bangerig zijn zal het niet meehelpen.

Ik weiger perminent om mijn tuin tot een vesting om te bouwen
Dan maar niet naar buiten
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:59:30 #48
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_38639719
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:29 schreef MrWes het volgende:
Een heel boeiende topic.
Zelf heb ik het met een tuigje geprobeerd, maar ze zijn te bang (2 kater van net geen jaar oud).
Dat systeem lijkt me op zich wel wat, maar als ze nu al bangerig zijn zal het niet meehelpen.

Ik weiger perminent om mijn tuin tot een vesting om te bouwen
Dan maar niet naar buiten
Als je dat lukt, dan is dat ook prima toch?
Bij ons was het een moetje. Er is er 1 ziek die echt niet naar buiten of iig niet verder dan de plaats mag en als de vrienden langs komen, biertje pakken (wat buiten staat) en er ontsnapt er 1... tja, dan zijn ze de komende paar uur weer pleiten.
Niet mieten! Door gieten!
pi_38746605
Wij hebben ook een kat veilige tuin.....
2 meter hoog gaas.....daar overheen schrikdraad.....
Er komt niks meer in en er komt niks meer uit......

  FOK!fotograaf zondag 11 juni 2006 @ 18:19:53 #50
137066 fokkieslim
pi_38755331
dit moeten ze verplchten voor katten.
Mijn complimenten.
pi_38755729
Wat ontzettend gaaf die boom!!!
  zondag 11 juni 2006 @ 22:09:32 #52
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_38762585
Mijn katten blijven eigenlijk probleemloos binnen (nog wel).
Ze kennen het overigens ook niet hoor (buiten zijn), dus we wachten het wel af.
Aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant ...
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_38763341
Mwah binnen is goed
Al willen er hier 2 maar wat graag naar buiten.. helaas pindakaas.
Ze blijven maar lekker binnen.
Enige vervelende is dat je dus niet met je buitendeur lekker open kan zitten
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38766836
Ik heb echt medelijden met jullie katten.
pi_38770109
quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:19 schreef fokkieslim het volgende:
dit moeten ze verplchten voor katten.
Mijn complimenten.
Dank je wel!
Wordt er haast verlegen van.....
En onze katten vinden het GEWELDIG in de tuin.
Ze kunnen heerlijk hun instincten de vrije loop laten......wij zijn er in iedergeval erg blij mee....
pi_38770115
quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:36 schreef inkie1010 het volgende:
Wat ontzettend gaaf die boom!!!
Dank je voor het compliment!
  maandag 12 juni 2006 @ 08:19:42 #57
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_38770545
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:08 schreef V.en.A het volgende:
Ik heb echt medelijden met jullie katten.
Ja, het is ook heel zielig, vooral als ze nu geen kattenaids oplopen of dood gereden worden.
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 12 juni 2006 @ 08:20:05 #58
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_38770549
[quote]Op maandag 12 juni 2006 08:19 schreef seilram het volgende:

[ Bericht 42% gewijzigd door seilram op 12-06-2006 08:20:37 (dubbel) ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_38770957
quote:
Op maandag 12 juni 2006 08:19 schreef seilram het volgende:

[..]

Ja, het is ook heel zielig, vooral als ze nu geen kattenaids oplopen of dood gereden worden.
En daar heeft ook niet de hele buurt last van "jouw" katten.
Vind ik toch ook wel een punt.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40356146
vraag:
Ik lees hier over verantwoordelijke kattenbezitters die hun kat binnen de omheining willen houden. Ik woon in een buurt waar er heel veel los lopen en die schijten allemaal in mijn voortuin. Die lijkt ook wel op een kattenbak vanwege het fijne grind maar je laat je hond toch ook niet uit in de tuin van de buren?
Heeft er iemand een oplossing? Schrikdraad?
niets is wat het lijkt
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:01:47 #61
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_40801106
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:44 schreef poeslief het volgende:
vraag:
Ik lees hier over verantwoordelijke kattenbezitters die hun kat binnen de omheining willen houden. Ik woon in een buurt waar er heel veel los lopen en die schijten allemaal in mijn voortuin. Die lijkt ook wel op een kattenbak vanwege het fijne grind maar je laat je hond toch ook niet uit in de tuin van de buren?
Heeft er iemand een oplossing? Schrikdraad?
Ja of een hond kopen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_40817536
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:44 schreef poeslief het volgende:
Schijtvraag
Peper strooien schijnt nogal eens te helpen heb ik van horen zeggen.


Enne verder zit ik hier ook over na te denken, hoe het aan te pakken.
Ook ik ben niet van plan een lelijke vesting van mijn tuin te maken, al vind ik de boom van Motormuis erg leuk!!
Ik heb een tuin van 18 bij 10 meter en dan ook nog een zijkant van 7 bij 4 meter.
Een stuk van ongeveer 16 meter is laurierheg....hoe we dat gaan oplossen, ik heb geen idee.
Waar ik zelf wel aan dacht was: de kat een tuigje omdoen en vervolgens een draad met een haring in de grond steken (kan ie dus rondjes lopen).
pi_40824479
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:44 schreef poeslief het volgende:
vraag:
Ik lees hier over verantwoordelijke kattenbezitters die hun kat binnen de omheining willen houden. Ik woon in een buurt waar er heel veel los lopen en die schijten allemaal in mijn voortuin. Die lijkt ook wel op een kattenbak vanwege het fijne grind maar je laat je hond toch ook niet uit in de tuin van de buren?
Heeft er iemand een oplossing? Schrikdraad?


Of koffiedrap en/of mottenbollen.
pi_40825151
Wij hebben aan de ene kant een schutting van 1.90 staan waar ze net niet overheen kan komen (moet er geen stoel o.i.d. tegen aan staan natuurlijk) en aan de andere kant een lage schutting met de buren maar die hebben weer een schutting van 2 meter met hun buren. Aan het eind van de tuin staat onze schuur over de hele breedte net als de buren, dus onze schuren sluiten tegen elkaar aan.
Onze poes heeft 2 tuinen tot haar beschikking
In het begin mocht ze alleen naar buiten toe onder supervisie van ons maar nu kunnen we gewoon de deur open laten staan en gaat ze niet verder als de twee tuinen (tot nog toe)
Ze weet dat ze niet over de schutting mag en tot nog toe heeft ze het dit jaar nog niet geprobeerd.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:41:00 #65
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40829986
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:41 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[afbeelding]

Of koffiedrap en/of mottenbollen.
bij mn broer schijten ze er zelfs rechtstreeks tussen en vreten ze de vissen uit de vijver op.
En dan nog gek vinden dat iemand op die kutbeesten wat wil afvuren..

Ik vind het heel goed dat mensen hun katten lekker in hun eigen tuin houden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')